SPORT EN WEDSTRIJDEN De Alkmaarsche Motorraces. 't Was een heel slechte wedstrijd, waarin het de meeste Alcmananen aan vechtlust ontbrak. Alleen de achterhoede, Rootrinn Staatsloterij- Uitstekende wedstrijden in alle klassen. Buttler de held van den dag. Onuitroeibaar gespuis? soa De motorraces, welke Alcmaria V. V.V. op den Tweeden Pinksterdag heeft georganiseerd, zijn in alle op zichten geslaagd. Het publiek was in grooten getale opgekomen uit alle deelen van ons land en zelfs ontdekten wij een autobus, volgeladen met Duit- sche motorenthousiastelingen! Dat publiek heeft kunnen genieten van uitstekende motorsport, van een strijd, waarin elke c.M. grond werd be twist, zelfs dan, wanneer de deelne mers van een plaats in de halve be slissingen of in de finales verzekerd waren. Dat is met onze motorsport zoo merkwaar dig. Terwijl men in andere sporten zoo dik wijls ziet, dat een deelnemer genoegen neemt met een plaats, die voor hem de zekerheid geeft, dat hij geplaatst wordt, zien wij bij deze races telkens en telkens weer volop strijd. Het fs, alsof elke rijder steeds poogt nummer één te zijn; altijd weer wordt er strijd geleverd en bet gevolg is, dat elke onderdeel van een wed strijd interessant kan zijn. Dat niet elke race interessant en boeiend is, och, het is heel logisch. Het kan toch niet an ders, of er komen wel eens renners tegen elkaar uit, die vrij veel in kracht verschillen. Dan is er van strijd geen sprake; dan ligt het veld al heel gauw, meestal zelfs al in de eerste ronde, uit elkaar en toert men zij het met een behoorlijke snelheid zijn rondjes. Maar drie of vier minuten later kan men zijn hart weer ophalen aan vinnige duels tusschen de concurrenten; dan kan men genieten van boch tenwerk, dan kan men in vervoering koipen door de meesterschap over de motoren. Dan ziet men ook dikwijls tactisch rijden. Het was de eerste keer, dat een internatio naal gezelschap aan de motorraces deelnam. Eenige Duitschers en Belgen hebben in Alk maar den strijd tegen elkaar aangebonden en dat heeft aan de verschillende wedstrijden nog een bijzonder cachet gegeven. De proef als wij het tenminste zoo mogen noemen is uit stekend geslaagd en de naam Buttler zal weldra bij duizenden bekend zijn. Buttler, de Duitscher, zal heel spoedig een reclame-object zijn; honderden menschen kwamen vroeger om een v. Hamers veld of een v. d. Pluym te zien rijden; honderden menschen zullen in de naaste toekomst een Buttler willen zien rijden. Die Buttler was de held van den dag. De stevige Duitscher reed op zijn Im peria met zulk een snelheid en boven al met zulk een zekerheid, dat ieder een wel in extase moest komen. Zon der aan de prestaties van anderen te kort te doen, meenen wij wel te mogen zeggen, dat Buttler verreweg de beste van alle renners was, dat geen enkele Nederlandsche renner tegen hem is opgewassen! Buttler, de ongekroonde koning van de gras- baan, zal natuurlijk op meer banen in Neder land verschijnen en onze senioren zullen straks opnieuw probeeren, om den Duitscher te klop pen. En ongetwijfeld zullen ze al heel gauw de stijl van den Duitscher trachten over te nemen, een stijl, die op onze grasbaan nimmer werd gezien, maar die toch de ware bleek te zijn. Buttler namelijk maakte gebruik van een zeer eigenaardig dirt-track-systeem. Evenals anderen wrong ook hij het achterste deel van zijn machine in de bochten naar buiten, maar onmiddellijk daarop plaatste hij het binnen been ver vooruit en liet dit over de grasbaan glijden. Zoo kon hij de motor steeds in even- wist houden en kon hij bovendien ook in de bochten een zeer groote snelheid ontwikkelen. Butller, die evenals de andere buitenlanders, vrij langzaam startte en steeds als een der laatsten vertrok, wist telkens weer in een ge weldige rush al zijn tegenstanders te passeeren, om vervolgens de leiding te nemen. En dan bleef hij voor, ondanks alle pogingen van de Hollanders, die toch voor den drommel niet slecht reden, maar die in de bochten nog juist iets te langzaam waren. Toch hebben wij dien Buttler niet op zijn snelst gezien. Hij vergenoegde zich er mee, de leiding te hebben, liefst een meter of tien voor sprong en dan zorgde hij er voor, dat die af stand bewaard bleef. Dat hij echter veel sneller kan, bleek bij den laatsten wedstrijd, toen hij Hartman en Kuiper heel dicht bij liet komen, om toen snel weg te spurten in een daverende snelheid! Toen bleek eventjes zijn kracht, waarvan wij overigens, behalve dan in de eerste ronde van elke race, weinig zagen. Valpartijen. De baan was droog en uiterst snel. Dat bleek reeds bij de trainingsritten, toen de rijders met behoorlijke snelheden over de baan reden. Maar bij die trainingsritten konden wij boven dien zes valpartijtjes noteeren! Hoe kwam dit? Wij dachten, dat de baan iets glad was, dat wellicht het gras iets te lang was. Doch eenige renners, die wij er naar vroe gen, hadden een andere meening. Zij meenden, dat de sterke wind de voornaamste schuldige was. Bij het uitgaan der Zuidelijke bocht kreeg men dien n.1. in den rug en daardoor werd de snelheid plotseling vrij groot. Bij 't ingaan der Noordelijke bocht moest men iet-wat te sterk afremmen en het gevolg was slippen en vallen. Inderdaad leek ons de wind van invloed. Want meer dan anders naderden de renners bij het uitkomen der Zuidelijke bocht de afraste ring; zij werden er als 't ware heen gedreven en hadden maar al te vaak moeite, om meester over hun machine te blijven. Dat laatste had tijdens een der races een on geluk tot gevolg, dat buitengewoon goed afliep. In de tweede halve beslissing seniores 351 500 c.M3. was de start der Hollanders vinnig en snel. Van Dijk liep al heel gauw uit, maar om de derde, vierde en vijfde plaats streden Schot, v. d. Pluym en v. Wingerden. Bij het uitgaan der Zuidelijke bocht zat v. d. Pluym vlak achter Schot, die juist voor de tribune een schuiver maakte. Schot probeerde zijn motor nog te houden, gooide het stuur om, doch coupeerde als 't ware den weg voor v. d. Pluym, die een botsing niet meer kon voorkomen. Beide renners vielen met hun machi ne en duikelden over elkaar heen. v. Wingerden kon precies tusschen de vallende renners door manoeuvreeren en raakte gelukkig niemand. Maar de twee anderen bleven roerloos liggen. Onmiddellijk was de geneeskundige dienst ter plaatse en de twee renners werden per brancard weggebracht. Even later werd bekend gemaakt, dat Schot niets mankeerde, terwijl v, d, Pluym naar het ziekenhuis werd over gebracht. Daar bleek later op den avond, dat hij een lichte hersenschud ding had opgeloopen, zoodat een paar dagen rust goed zal doen. Het ongeluk liep dus best af, beter dan wij verwacht hadden. 't Was echter niet de eenige valpartij in de races. Er waren er meer, veel meer zelfs. Doch een van Rijk weet precies wat vallen is. Dat demonstreerde hij even later; hij slipte, schoof over de baan en vleide zich, toen de snelheid uit het vehikel was, op de grasmat. Een moment later reed hij weer. Maar tocher waren te veel valpartijen. En dat lag hem toch ongetwijfeld aan de baan, die in de Noordelijke bocht niet sterk genoeg was. Daar werd door het vele rijden de baan los en rul; er ontstonden geulen in de baan ener werd gevallen. Gelukkig bleken ook daar de renners tegen een valpartijtje te kun nen; alleen moest de Belg Tuerlinx zijn gelaat met pleisters laten versieren! De wedstrijden zelf. Om precies half twee en geen minuut later werd begonnen met het afwerken van het zeer lijvige programma. Nortica van het zeer lijvige programma. Nortier zorgd, dat buitengewoon duidelijk en over zichtelijk was, Ko Bottemanne had een zeer hoorbare geluidsinstallatie opgesteld, Kater knobbelde uit, of hij nu baan- of bochtcom missaris was en trök zich al de haren uit het hoofd, toen hij de puzzle niet tot oplossing kon brengen, Hirschmann nam de wekker, om de tijden te noteeren, de familie Gude han teerde de vlag, Oome Willem repeteerde al vast zijn tafelspeech en toen hij het „Ik heb gezegd" gefluisterd had, stonden vier nieuwe lingen aan den start. Van deze vier bleek v. d. Wal de snelste, doch toen hij zeker was van den eersten prijs, kroop hij in 't gras en was uit den strijd. Ook Zon de Cerff was reeds geduikeld, zoodat twee jongelingen door de finish kwamen. 1. N. G. Zijp, O K. Suprème, in 3 min. 30 sec.2. P. Maller, Lady, in 3 min. 54,4 sec. Na dezen „strijd"' met de 250 c.M.3 ma chines probeerden drie nieuwelingen, om op 350 c.M.3 motoren records te breken, 't Ging net niet, al vochten v. As en van Zon ook heel vinnig. 1. v. Zon, Sunbeam, in 3 min. 22,2 sec.; 2. v. As, Royal Enfield, in 3 min. 23.4 sec.; 3. Reijersbergen, F. N., in 3 min. 35,4 sec. 't Tempo werd in de volgende race een ietsje snelier. 't Waren vijf junioren, die op 250 c.M.3 machines zes rondjes rondtolden. Van hen was Oosterbaan de snelste, terwijl op een afstand Versluis en Roos om de tweede plaats vochten. Het stuivertje wisselen tus schen deze twee duurde vier ronden; toen was en bleef Versluis tweede. 1. P. Oosterbaan, Velocette, in 3 min. 15 sec.; 2. J. Versluis, O. K. Supreme, in 3 min. 20 sec.; 3. J. A. Roos, Ariel, in 3 min. 21.2 sec. De twee overigen kwamen ook aan! Dat alles was slechts een tam voorspel. Want nu kwamen de Seniores 251350 c,M3. aan den start! Het zijn in de eerste serie v. Dijk, v. d. Pluym, de Jong en de Duitscher H. G. Ryll. De start is zeer snel en v. Dijk neemt direct de leiding, terwijl Ryll de tweede plaats verovert. Een zeer heftig gevecht ontstaat tus schen de Jong en v. d. Pluym, die 3de en 4de liggen, doCh een goeden tijd moeten maken, om in de finale te komen. Dit gevecht wordt v. d Pluym noodlottig, want midden in de zuidelijke bocht slipt hij en vleit zich naast zijn Calfhorpe. De strijd is dan uit en v. Dijk wint onbedreigd. 1. v. Dijk, in 3 min. 10.6 sec.; 2 H. G. Ryll, Victoria, in 3 min. 20,4 sec.; 3. G. de Jong, Royal Enfield, in 3 min. 27.8 sec. In de tweede serie komen Kuyper, Hart man, Jac. Al, Bosman en de Haarlemsche de Ridder aan het lijntje. Het edele vijftal ver trekt snel en blijft in de eerste ronde bij el kaar. Dan loopen Hartman, Jac. Al en Bos man uit. Wij zien diverse schuivertjes, maar het trio blijft op de motor en wint regelmatig terrein. Intusschen duikelt de Ridder van zijn ros en verdwijnt. De laatste ronde brengt nog een gevecht tusschen Hartman en Jac. Al, en Al kan de eerste plaats zoowaar nog veroveren Een fraaie race! 1. Jac. Al, Royal Enfield, in 3 min. 6.6 sec.; 2. Hartman, Lady, in 3 min. 7.4 sec.; 3. Bos man, Velocette, in 3 min. 11.2 sec. Kuiper kreeg met zijn Ohater Lea onder weg een kater en bereikte het einddoel niet. In de finale komen dus: v. Dijk, Jac. Al, Ryll, Hartman en Bosman. Juniores 351500 c.M3. De junioren in deze zware klasse starten als senioren. Haring is de snelste van de vijf en slechts de Vries kan het tempo eenigs- zins bij houden. Op een afstand komen v. Aartsen en Pollé en ergens in de verte toert Moeke, die veel terrein verloor door een val 't Is een aardige strijd, zonder sensatie en de uitslag is: 1. C. Haring, B. S. A., in 3 min. 10.4 sec.; 2. de Vries, Douglas, in 3 min. 12.2 sec.; 3. v. Aartsen, in 3 min. 13.8 sec Hollanders, Duitschers en Belgen! Dan komen de cracks op de 500 c.M.3 mo- In de eerste serie starten H. Ryll, v. Dijk, v. Wingerden, Poldervaart en van Dalsum. De vlag valt en in een oogwenk is het stelletje verdwenen. In een zeer snel tempo wordt de eerste bocht genomen en dan heeft Ryll geen adem meer en zoekt met zijn Victoria rust in het motorenpark. Van Dijk heeft de leiding met v. Dalsum en v. Wingerden vlak achter hem. De Eysink van eerstgenoemde is blijkbaar heel snel en eigenlijk heeft van Dijk na 2 ronden den wedstrijd al in zijn zak. Hij blijft beheerscht rijden, maakt geen fout en wint in fraaien stijl. Intusschen hebben v. Wingerden en v. Dalsum nog een heerlijk robbertje gevochten om de tweede plaats, maar v. Dalsum slaat alle aanvallen af en snelt een meter voor de Dordrechtenaar door de finish. 1. Van Dijk, Eysink, in 3 min. 5 sec.; 2. v. Dalsum, Motosacoche, in 3 min. 11.4 sec.; 3. v. Wingerden, Royal Enf., in 3 min. 11.6 sec.; 4. Poldervaart, A.J.C., in 3 min. 23.2 sec. De tweede serie brengt een Belg, Grosfils, een Duitscher, Buttler, en vier Nederlanders, v. d. Pluym, Schot, Rijk en Kuiper, aan den start. Het internationale gezelschap start vlug; alleen de buitenlanders zijn daarmee wat langzaam. Doch de nog totaal onbekende Buttler zet zijn binnenbeen naar voren en na 1 ronde ligt hij nummer één. 't Was een formidabele spurt, die deze Oosterbuur op de eerste plaats bracht. Hij loopt meer en meer uit en lapt zelfs den Belg, die in eert mineur-tempo met zijn Mineur toert. Schot is de eenige Nederlander, die wat strijd kan geven, doch de Duitscher spaart zich zichtbaar en zorgt er voor, dat hij een meter of 10 voorsprong houdt. Onder ap plaus rijdt Buttler na een zeer fraaie race, als eerste door de finish, ondertusschen een rondje van 28.4 sec. draaiende! 1. Buttler, Imperia, in 2 min. 59.8 sec.; 2. Jac. Schot,Ariel, in 3 min. 4.2 sec.; 3. N. Kuyper, Norton, in 3 min. 11 sec.; 4. v. d. Pluym, Husqvarnan in 3 min. 12.8 sec. De derde serie brengt Tuerlinx (België), Sedan Graf (Duitschl.;, Hartman, Houtop, Beverdam en v. Dinten aan den start. Van Dinter neemt de leiding, doch Hart man verdringt hem al gauw van die plaats en blijft de snelste van het gezelschap De twee vreemdelingen' zijn natuurlijk achteraan, doch ook deze Duitscher is in de bochten snel en na 2 ronden ligt hij al nummer drie. In de achterste rijen vecht men om de 4de plaats, die noodig is voor de demi-finales. Als Houtop echter valt, is ook die strijd ge streden en kunnen wij alleen nog zien, hoe Graf in de 5de ronde v. Dinter passeert. Ver der komt hij niet. 1. Hartman, Excelsior, in 3 min. 9.6 sec.; 2 Sedan Graf, Rudge, in 3 min. 12,2 sec.; 3. v. Dinter, Ariel, in 3 min. 15 sec.; 4. Bever- dam in 3 min. 16.6 sec. Junioren zorgen voor afwisseling. Voor de variatie komen Morke, Ooster baan en Breema in de klasse tot 350 c.M.3 weer in de baan. De heeren toeren in een matig gangetje over het veld en geven el kaar geen strijd. 1. Oosterbaan, Velocette in 3 min. 16.6 sec.; 2 Breeman, O.K. Sripeme in 3 min. 21.4 sec.; 3. Moeke B. S. A. in 4 min. 14.8 sec. De tweede serie laat echter een enormen strijd zien tusschen. v. Ekris, Techen en Rijnders. Met hun drieen stuiven zij de baan over, blijven steeds bij elkaar, en ronde na ronde verstrijkt, zonder, dat er een van hen uit- loopen. Pas na harden strijd kan Teche win nen. 1. J. Teche, Lady in 3 min. 15.6 sec.,; 2. G. v. Ekris, Eysink in 3 min. 15.6 sec.; 3. Rijnders, Velocette in 3 min. 16.4 sec. 't Was de strijd van den dag, die op de streep beslist werd! Voor de pauze. Voor de ipauze komen dan nog de halve beslissingen Senioren tot 1500 c.M.3. In de eerste demi-finale starten: Buttler, Harlma, v. Wingarden, v. Dinta, Beverdam en v. Dalsum. Opnieuw verrast de Duitscher, die slechts een halve baan noodig heeft, om van de vijfde naar de eerste plaats te komen, 't Gaat heel hard, deze eerste ronde, doch als Buttler weer verder uitloopt, zakt het tempo en na 3 ronden ligt het veld uit elkaar, ter wijl v. Wingaarden het middenveld heeft opgezocht. Onder veel enthousiasme wint Buttler. 1. Buttler in 3 min. 2.2 sec.; 2. Hartman in 3 min. 6 sec.; 3. v. Dalsum in 3 min. 9.2 sec. 4. v. Dinter in 3 min. 10.4. sec. De tweede halve beslissing eindigt ontijdig door het reeds gemelde ongeluk met Schot en v. d. Pluym. Deze wedstrijd wordt dan ver schoven en de pauze brengt even rust in het gewirwar. 't Publiek is uiterst tevreden, bestormt de buffetten en wacht dan op de volgende races. Allereerst wordt nu de afgebelde race verre den door Sedan Graf, v. Dijk, Kuiper, Polder vaart en v. Wingerden. De twee slachtoffers zijn natuurlijk niet aanwezig. Al in de eerste ronde valt Kuyper op de juiste manier en rijdt even later hoewel kansloos verder, v. Dijk heeft de leiding ge nomen, v. Wingerden en Sédan Graf volgen op korten afstand, Poldervaart is ergens in de ver te, en Kuiper duikelt voor de tweede keer! Zonder sensatie verloopt het verdere deel van het gevecht en de uitslag is: 1. v. Dijk in 3 min. 3.8 sec.; 2. v. Wingerden in 3 min. 6.8 sec.; 3. Sédan Graf, in 3 min. 9.8 sec. Alweer Junioren! Voor de beslissing Junioren tot 350 c.M,3. starten dan Oosterbaan, Teeken, v. Ekris en Reijnders. 't Gaat heel hard en het viertal ligt vlak bij elkaar. In de derde ronde valt Rijnders en de wedstrijd wordt afgevlagd, zonder dat twee renners dat merken. Er wordt dus verder gestreden, doch even later blijkt, dat de race ongeldig is, zoodat voor de tweede keer gestart wordt. Evenals in de eerste race wordt het een ge vecht tusschen Oosterbaan en v. Ekris. De eerste is toch sneller en zekerder en wint spoedig terrein, om zoodoende vrij gemakkelijk te kunnen winnen. Dat lijkt tenminste zoo, maar v. Ekris valt in de 5de ronde plotseling fel aan, komt vlak naast Oosterbaan en zoo moest de laatste ronde de beslissing brengen. Oosterbaan weet zich op het nippertje hand haven en wint. 1. Oosterbaan, in 3 min. 7.2 sec.; 2. v. Ekris in 3 min. 7.6 sec.; 3. Teeken in 3 min. 10.8 sec. De internationale beslissing. Onmiddellijk verschijnen de cracks weer en nu gaat het pas om de centen! Het zijn Buttler, Hartman, v. Dijk, v. Wingerden, v. Dalsum en Sédan Graf, die elkaar zullen bekampen. 't Spreekt vanzelf, dat Buttler weer als laat ste vertrekt, maar dat bélet hem niet, om spoe dig als tweede achter Hartman te verschijnen. Even houdt Hartman het gevecht vol, doch dan moet hij den Duitscher laten passeeren, terwijl een lekke band hem een halve minuut later noodzaakt, om af te stappen. Daardoor wordt v. Dijk tweede en nu probeert deze het. Maar hoe v. Dijk ook rijdt op zijn 350 c.M3. machine, de Duitscher is en blijft ongenaakbaar en wint zonder moeite. In de laatste ronde valt v. Win gerden en moet worden weggedragen naar 't ziekenhuis, dat hij echter al weer verlaten heeftI 1. Buttler, in 2 min. 58.6 sec.; 2 v. Dijk, in 3 min. 1.4 sec.; 3. v. Dalsum in 3 min. 7.6 sec.; 4. Sédan Graf in 3 min. 7.8 sec. Een nog snellere ronde! Er wordt aandacht gevraagd voor de heeren v. Dijk, H. G. Ryll, Hartman, Jac. Al en Bos man, die in de finale 350 c.M.3 elkaar bestrijden zullen. Jac. Al is de snelste van allen en zorgt er voor, dat hij de snelste ronde maakt; slechts 28.2 sec. heeft hij er voor noodig. Hij ligt eerste, op de voet gevolgd door v. Dijk en deze twee vechten heel hart. Toch kan v. Dijk Jac. Al niet passeeren, en de laatste wint zeer verdiend in den fraaien tijd van 2 min. 58.4 sec. 1. Jac. Al in 2 min, 58.4 sec.; 2. v. Dijk in 2 min. 59.6 sec.; 3. Hartman in 3 min. 7.4 sec; 4. Ryll in 3 min. 8.6 sec. De Landenwedsfrijd. Een speciaal nummer, de Landenwedsfrijd, is het volgende gevecht. Drie Duitschers, twee Belgen en de drie snelste Hollanders, t. w. Jac. Al, v. Dijk en Hartman, zullen om de eer en om de kunstvoorwerpen strijden. Weer zorgt Buttler voor de verrassing, door alles in een rush te passeeren. Jac. Al weet echter met zijn 350 c.M3. machine nog flink strijd te geven, terwijl de rest ver achter ligt. Daar in de verte strijden Hartman en Sédan Graf om de derde plaats, die echter voor den Hollander gereserveerd blijft. De aardige wedstrijd eindigt in een zege van den sterkste, Buttler, die Jac. Al uitnoodigt, om met hem het eererondje te rijden. Een sym pathiek gebaar! De uitslag is. 1. Butller (D.) in 2 min. 58.2 sec.; 2. Jac Al (N.) in 3 min. 0.6 sec.; 3. Hartman (N.) in 3min. 6 sec.; 4. Sedan Graf (D.) in 3 min. 6.4 sec.; 5. Tuerlinx (B.) in 3 min. 16.4 sec. En Buttler maakte een nieuw ronderecord: tijd 28 sec.! De laatste gewone race. Als laatste „gewone" race wordt de finale seniores tot 250 c.c. verreden door Polder vaart, Rijk, Kuijper en Jac. Al. Poldervaart en Rijk duikelen reeds in de eerste ronde in het gras en de tweede overige vechten goed en hard. Nu is Kuijper echter de snelste en wint verdiend. 1. Kuijper in 3 min. 4.8 sec.; 2. Jac. Al in 3 min. 6.8 sec.; 3. J. Rijk in 4 min. 6.4 sec. (gevallen). De langebaan-races. Als slot volgen nog twee langebaan-wed- strijden, een voor motoren tot 350 en een voor motoren tot 500 c.M3. In de eerste rit starten zeven Nederlanders en de Duitscher Ryll. Al heel gauw ligt het veld uit elkaar in groepjes, 't Gaat echter heel hard en vooral v. Dijk, Jac. Al en Hartman vechten fel. De eerste 6 ronden worden af gelegd in 2 min. 58.8 sec., wat een zeer be hoorlijk tempo is! Jammer genoeg valt Jac. Al dan en moet het gevecht aan de anderen over laten. Tenslotte wint v. Dijk. 1. van Dijk in 4 min. 56.4 sec.; 2. Bosman in 5 min. 5 sec.; 3. Kuijper in 5 min. 7.6 sec 4. Hartman in 5 min. 38.4 sec. Elf zware motoren komen dan voorbij de tribune gesnord. Het zijn die der 500 c.M3. klasse. Voor de zooveelste keer passeert Buttler alles en ieder en na 1 ronde is hij al van de 10de naar de 2de plaats gekomen! Bravo! En dan valt hij Hartman aan, die ook al het veld moet ruimen. Er volgen onderlinge ge- vechtjes in de baan en dan Da nlaat Buttler Hartman en Kuijper na deren tot op 1 meter. Maar op dat moment geeft hij even vol gas en meteen ligt hij al weer 10 meter voor! Hij wint natuurlijk ook deze race. 1- Buttler in 5 min. 13.6 sec.; 2. Hartman in 5 min. 16.4 sec.; 3. Kuijper in 5 min. 16 6 sec.; 4. v. Dalsum in 5 min. 18.6 sec.- 5 Sedan Graf in 5 min. 26.4 sec.; 6. Bever dam in 5 min. 27.6 sec. Toen was het half zes; de bel luidde, het publiek stroomde weg, de races waren voor- bij Tot straks, op onzen Kermiszondag! Voetbal. ALCMARIA—THEOLE 2—2. \r c1 wmtanai sPeel^le Zondag voor den K.N. •ri? i te?en, de Tielsche tweede klasser Theole en wist het niet verder te brengen dan tot en gelijk spel, dank zij een straf- en b?nut6n V°°r dnde gnomen rinn£rS7en Pe^eb00m warcn de uitzonde ringen. Zij vochten, maar.... tevergeefs De zeer zwakke Theole-pioeg deed haar best en plaatste zich in de volgende ronde. EENIGE BELANGRIJKE WEDSTRIJDEN. De stand is: K. F. C. 5 4 10 Ajax 5 2 2 1 Willem II 4 2 11 Velocitas 5 l o 4 Heracles 5 1 o 4 D W dr'e ü'euwe eerste-klassers. D.W.S. speelde in Utrecht tegen Velox ge lijk en promoveerde dus: 13-2 9 12-5 6 10—9 5 614 2 7—18 2 D. W. S. Velox 't Gooi 4 4 4 2 1 0 2 2 2 0 1 2 6-4 6—5 4-7 Overmaas wist thuis tegen Hilversum ge, lijk te spelen en promoveert nu ook. Rotten, dam heeft nu 5 eerste-klassers! Overr 2 10 129 g Hilv^JÜut 4 112 12—13 3 R F?C. 1 3 10 2 IO-12 2 In het Noorden won H.S.C. met 3—0 van de Kooi en werd voor de zooveelste keer weer eerste-klasser. H. S. G 4 3 0 1 De Kooi 4 2 11 Aucides 4 0 13 20-5 6 10—7 5 5—23 1 Op het terrein van de „Alkmaarsche Boys" is hedenmorgen de voetbalwedstrijd Ambachtsschool II— A. B. Davidschool (A'dam) gespeeld. Rust 6—0; einduitslag 13—2. Uitslag Ambachtsschool II— A. B. Dg. vidschool II 6—0. Thans Is gebleken, dat vele bestrijdingsmiddelen tegen ratten en muizen bij onvoldoende werking het ongedierte voor verdere verdelging ongevoelig maken, op dezelfde wijze als ingeënte personen niet meer vatbaar zijn voor bepaalde ziekten. Slechts het werkelijk maagvergif Rodent, dat op ratten en muizen een fatale aantrekkingskracht uitoefent, tt in staat elke rat en muis volkomen uit te roeien. Waarom zoudt U nog langer last van muizen en ratten hebben? Een doos Rodent van 50 ct of een dubbela doos a 90 ct. zal U veel last en schade besparen. Imp.: Fa. B. Meindersma - Den Haag. B54 (Niét officiéél) 5de klasse, 5de lijst Trekking van Dinsdag 22 BM Hooge Prijzen f 1000.— 4009 5208 6409 10809 18101 304W t t f 14121 57 1300 2029 2540 4320 22 785 1171 1921 2525 4130 4997 5153 5628 5641 6258 6286 6752 6814 7694 7870 8287 8426 8782 8789 423 738 1132 1801 400.— 2948 200.— 3 9305 11947 .j^- 100.— 4635 8122 116X3 HSW 13S0O 1SHB 17382 19022 20579 20899 Prijzen van 70.— 115 291 357 881 945 963 1241 1359 1695 1715 ICt 2068 2074 2088 2901 2210 235# 2624 2642 2674 3847 3850 39SQ 4340 4445 4555 4740 4751 4855 5194 5206 5289 5295 5346 5508 5895 5919 5949 5982 6051 6084 6336 6375 6460 6467 6564 6747 6831 6896 7273 7324 7345 7559 8032 8076 8100 8169 8220 8339 8463 8502 8557 8558 8605 9036 9060 9085 gm 9189 9368 9465 9540 9657 9684 9701 961* 9874 10064 10187 10193 10201 10400 10475 1O402 10602 10652 10690 10698 10735 10933 11302 11282 11272 11292 11307 11324 11362 11593 11599 116* 11633 11865 11960 11992 12134 12214 12215 12391 12407 12506 12590 12854 12879 12959 13259 13344 13446 13532 13735 13957 14014 14139 14878 14400 14465 14524 14530 14655 14676 14837 14879 15(100 15082 15149 16051 16197 16205 16227 16265 M2PI9 16288 16447 16511 16537 16547 16609 16648 16813 16948 17132 17222 17246 17374 17389 17394 17400 17418 17499 17518 17601 17723 17736 178® 18025 18394 18630 18764 18916 19134 19150 WW* 19227 19285 19314 19558 19587 19635 19658 1090* 20027 20057 20189 20191 20219 20229 20350 70456 20522 20642 20847 20866 20966 20985 60 307 484 758 919 1002 1218 1477 1677 1998 2343 2578 2908 3093 3236 3560 3909 4105 4297 4467 4647 4850 5071 5303 5518 5722 5991 6170 6546 7020 7338 7671 7778 8045 8167 110 418 566 780 933 1079 1247 1518 1717 2031 2409 2801 2978 3147 3347 3709 3929 4138 4344 4508 4680 4863 5197 5338 5606 5824 6045 6367 6600 6900 7132 7436 7692 7846 8105 8243 8453 8827 8941 9411 9678 9861 89 392 491 775 922 1013 1244 1496 1681 2018 2373 2637 2972 3095 3290 3580 3923 4116 4308 4475 4656 4862 5091 5330 5541 5745 6001 6223 6558 6865 7024 7391 7680 7800 8074 8188 8429 8434 8769 8814 8908 8927 9308 9310 9640 9662 9847 9858 9989 10021 10024 K»62 10168 10196 10392 Ï0426 10427 10524 10569 10593 10752 10791 10829 11121 11142 11145 11207 11276 11301 11516 11528 11555 11675 11741 11788 11968 12127 12159 12445 12449 12487 12589 12591 12609 12869 12891 12922 13145 13163 13187 13356 13412 13428 13713 13722 13736 14095 14110 14142 14341 14347 14349 14630 14657 14688 14793 14794 14814 14927 14928 14932 15085 15105 15155 15287 15306 15318 15471 15507 15520 15738 15744 15765 15895 15899 15907 16138 16149 16286 16461 16476 16493 16642 16756 16950 17122 17156 17219 17363 17369 17380 17697 17701 17707 17782 17793 17814 18050 18083 18132 18303 18312 18342 18737 18836 18854 19041 19064 19066 19274 19281 19311 19470 19495 19504 19640 19647 19649 19780 19787 19832 19996 20112 20147 20319 20332 20348 20517 20539 20560 20727 20759 20774 20892 20929 20937 Verbetering 5e 13643 m. z. 13743; Nieten 132 243 430 567 791 961 1094 1263 1551 1827 2106 2412 2836 3001 3158 3405 3728 3970 4143 4366 4548 4692 4878 5210 5408 5608 5886 6067 6374 6610 6910 7153 7478 7698 7851 8109 431 604 794 962 1121 1275 1562 1837 2117 2430 2855 3002 3181 3406 3760 3972 4165 4373 4562 4724 4910 5238 5424 5613 5888 6089 6438 6623 6913 7204 7546 7703 7857 8110 263 436 729 856 965 1154 1278 1598 1912 2127 2450 450 8256 8554 8244 8457 8829 8837 8952 9053 9441 9499 9757 9764 9887 9911 3035 3201 3408 3828 4001 4226 4437 4571 4797 5008 5284 5440 5636 5907 6120 6500 6669 6917 7220 7565 7704 7862 8126 8265 268 441 733 867 901 974 98*' 1194 1199 1280 1456 1639 1640 1971 1977 2161 2335 2482 2540 2876 3055 3067, 3204 3233; 3420 3625' 3832 8879 4012 4065 4242 4244 4438 4450 4584 4608 4799 4809' 5037 5057 5297 5302: 5476 5517! 5664 5699; 6957 5975; 6140 6160 6504 6674 6737' 6923 7000 7229 7290| 7573 7595' 7709 77231 7894 8017 8152 8164> 8309 840L 8592 8733 8891 8894 9194 9504 9807 9936 9203 0605 9840 9983 8565 8879 9149 9503 9796 9931 10047 10086 10117 «0116 10216 10266 10201 Jtp37ö 10439 1Ö4« 10480 Ml- 10651 10658 10691 10728 10740 10865 10881 10986 11034 11097 11164 11172 11190 11193 11200' 11350 11394 11438 11513 11515 11558 11582 11615 11636 11669 11798 11818 11876 11942 11953 12166 12184 12275 12276 124131 12496 12533 12540 12544 12573 12610 12728 12740 12775 12782 12991 12994 12995 13058 13130 13204 13245 13321 13330 13338 13457 13590 13621 13655 13696. 13758 13762 13768 14017 14036 14153 14161 14199 14281 14331 14388 14474 14482 14543 14559 14690 14691 14718 14747 14792 14830 14854 14855 14877 14905 15038 15044 15061 15078 15080 15176 15198 15230 15238 15257 15355 15356 15377 15430 15448 15534 15636 15704 15717 15723 15796 15806 15834 15855 15861 15971 15980 16048 16082 16136 16289 16355 16368 16442 16443 16508 16599 16602 16614 16631 16958 16962 17055 17078 17085 17224 17252 17258 17260 17286 17461 17511 17539 17660 17689 17710 17763 17764 17773 17777 17820 17888 17945 17947 17976 18153 18178 18200 18238 18240 18403 18512 18558 18594 18645 18860 18914 18985 19005 19016 19182 19190 19216 19226 19232 19325 19349 19363 19373 19434 19517 19562 19571 19576 19686 19668 19694 19700 19707 19725 19843 19866 19878 19879 19939 20187 20259 20275 20381 20458 20464 20481 20513 20591 20598 20608 20693 20699 20803 20828 20836 20868 20942 20990 20992 20999 kl. 4e lijst: 11579 m. z. 18341 m. z. 18341 met t 17579; 70.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 8