a
ss
FRIESCHE BAA110,13 en 15 ct
9
SS
N.S.B. EN NATIONAAL HERSTEL.
Fusie?
PAPEGAAIENZIEKTE TE UTRECHT?
Twee oude menschen ernstig
ongesteld.
„Nou gaht m'n pijp
uit."
Dan rookt U ook
geen goede tabak,
meneer. Neem
£ucfUoaaet
NEDERLANDSCHE SCHELDE
VLUCHT.
Een nauwkeurigheids-navigatie-
vlucht om de zilveren Schelde-
meeuw.
DE „PELIKAAN" NAAR INDIE.
DE OPENING VAN DE LUCHTLIJN
AMSTERDAM—HULL—LIVERPOOL.
Officieele ontvangst der Engel-
sche gasten op Schiphol.
AMERIKAANSCH PASSAGIERS
VLIEGTUIG VERONGELUKT.
Piloot en 7 inzittenden zwaar
gewond.
fBiiitenCattd
TORNADO AAN DE KUST VAN
CHILI.
Bewoners bijtijds gewaarschuwd.
GEEN STAKING IN AMERIKA?
Verzet tegen controle-maatregelen.
NATUURRAMPEN IN DE VER.
STATEN.
Groote boschbranden en een
tornado.
We leven verder mee met de verrichtingen
te Como en later te Milaan. Met hoevM
goeden moed de duizenden Hollanders al
daar zich naar het stadion begaven, laaf om
de cameraman eveneens zien.
Staatsloterij.
Naar verluidt, worden er onder
handelingen gevoerd tusschen de
Nationaal Socialistische Beweging
en het Nationaal Herstel om tot
samensmelting te komen. De on
derhandelingen zouden worden
gevoerd tusschen ir. B. Wiegers-
ma voor de N. S. B. en generaal
Snijders voor het Verbond voor
Nationaal Herstel.
HET HOOFD BEKNELD.
Man doodelijk gewond?
Gistermiddag is in de locomotievenloods
van de Ned. Spoorwegen bij het Maasstation
lp Rotterdam een ongeluk gebeurd, dat den
41-jarigen bankwerker R. Stuifzand vermoe
delijk het leven zal kosten.
De man stond tusschen een muur van hei
gebouw en een locomotief, die achteruitge
reden werd, om voor reparaties terzijde ge
plaatst te worden. Hij gaf den machinist
aanwijzigingen, hoe ver hij rijden moest.
Ongelukkigerwijze lette hij daarbij alleen
op de machine en niet op zichzelf. Zoo kon
het gebeuren, dat plotseling de ruimte tus
schen muur en machine ter hoogte van het
hoofd, niet meer dan 14 c.M. bedroeg. Het
gevolg hiervan was, dat de man aan het
hoofd werd gewond. Hij is in levensgevaar
lijken toestand naar het ziekenhuis aan den
Coolsingel gebracht.
PAN MET KOKEND VET
OMGETROKKEN.
In een onbewaakt oogenblik, terwijl
de moeder even weg was, heeft een 2-
Jarig kind, wonende in de Czaar Peter
straat te Amsterdam een pan met ko
lkend vet van het vuur getrokken. Met
brandwonden overdekt, is het arme
kind naar het Onze Lieve Vrouwe Gast
huis vervoerd. De toestand is ernstig
VERDWIJNENDE RADEN
VAN ARBEID.
Naar wij vernemen bestaat het voor
nemen over te gaan tot opheffing van
een aantal raden van arbeid en wel die
te Den Briel, Deventer, Heerenveen, Tiel
en Tilburg.
De definitieve beslissing is evenwel
nog niet genomen.
De medische wereld te Utrecht is plotse
ling opgeschrikt door een ernstig ziektege
val, waarvan de symptomen wijzen in de
richting der alom gevreesde papegaaien
ziekte, aldus het Hbla.
Ruim een week geleden werd een patiënt
yan dr. Ter Haar, uit Zuilen, ongesteld en
stelde zich onder behandeling. Hoewel deze
medicus aanvankelijk geen vermoeden had,
dat hier van de zoo gevaarlijke en besmette
lijke ziekte sprake zou kunnen zijn, kwam
hij door den dood van een der parkieten van
zijn patiënt tot dit inzicht, temeer toen later
bleek, dat ook een der andere vogels ziek
was geworden. Onmiddellijk heeft men den
man naar het Algemeen Ziekenhuis te
Utrecht vervoerd, waar hij volkomen is ge-
isoleerd, om alle mogelijk gevaar voor zijn
omgeving te bezweren. Intusschen is nog een
vrouw uit Zuilen ziek geworden, die dezelf
de verschijnselen vertoont, zoodat men ook
haar naar Utrecht heeft laten transporteeren
Beide patiënten zijn omstreeks tachtig jaar
oud.
Dr. A. Schuckink Kool, directeur van den
gem. geneeskundigen dienst, wien wij gis
teravond om inlichtingen vroegen, deelde ons
mede, dat nog volstrekt niet met zekerheid
van papegaaienziekte kan worden gespro
ken.
De papegaaienziekte is, zooals bekend,
een moeilijk te diagnotiseeren kwaal. Van
daar dat het nog wel eenige dagen zal du
ren, vóór men iets naders kan zeggen.
Het onderzoek wordt met kracht voortge
zet door de directie van het Centraal Labo
ratorium voor de Volksgezofidheid, in sa
menwerking met den inspecteur der Volks
gezondheid, in overleg met den gemeentelij
ken geneeskundigen dienst.
Nasporingen ten huize van eerstgenoem-
den patiënt hebben uitgewezen, dat parkie
ten, die, evenals papegaaien, de ziekte ge
makkelijk kunnen overbrengen, afkomstig
waren van een Utrechtsch vogelkoopman
Deze heeft onmiddellijk meegewerkt om even
tualiteiten te voorkomen, door tegen vergoe
ding zijn zaak in quarantaine te geven. Alie
voorzorgen zijn op deze wijze genomen, om,
mocht het de zoo zeer gevreesde kwaal zijn,
uitbreiding tegen te gaan.
BRAND TE DELFT.
In een manufacturenhandel
Gistermiddag om drie uur ontstond te
Delft in den manufacturenhandel van den
heer M. C. Hooven aan de Markt, een uit
slaande brand
Reeds spoedig stortte het dak in, waar
na de bovenverdieping uitbrandde.
De politie-brandweer, die met twee spui
ten en een ladderwagen ter plaatse kwam,
wist na een uur de brand te bedwingen.
De brand was door onbekende oorzaak
ontstaan op den zolder, waar een aantal
balen kapok waren opgeslagen.
De schade wordt door verzekering ge
dekt.
BRAND IN EEN AUTOGARAGE.
Te Eindhoven.
Gisteravond ömstreeks acht uur brak
brand uit in de garage van den heer Blom
hoff in de Laagstraat te Eindhoven.
De brandweer die spoedig ter plaatse
was, tastte het vuur aan twee zijden aan
Het achterste gedeelte van de garage, waar
de brand ontstaan was en waar gevestigc
was een kantoortje en de werkplaats branc
de geheel uit. De inventaris alsmede een in
reparatie zijnde auto werden een prooi der
vlammen. De garage zelf, waar een aan
tal wagens gestald was, kon behouden blij
ven. Omtrent de oorzaak tast men nog in
iet duister. Daar de eigenaar afwezig was,
con ook omrent de verzekering niets mede
gedeeld worden.
DOOD DOOR EIGEN SCHULD.
Droevig ongeluk te Amsterdam.
Gistermiddag tegen vijf uur had op de
Sassaukade bij de Raampoort te Amster
dam een ernstig ongeluk plaats, waarbij
een 14-jarige jongen, J. V., leerling van een
ambachtsschool te Amsterdam het leven
verloor.
De jongen wilde achter op een in vrij
snelle vaart rijdende houtauto springen
Zijn bedoeling was om achter de cabine te
gaan zitten. In zijn sprong bleef hij echter
met zijn kleeren haken, zoodat hij kwam te
vallen. Het achterwiel van de zware auto
ging over het hoofd van den ongelukkige,
die bijna op slag dood was.
Den chauffeur treft geen schuld. Hij had
vanuit zijn cabine niet gezien, dat de jongen
op de auto wilde springen.
Door den G. G. en G. D. werd het lijk
naar het Wilhelmina Gasthuis vervoerd.
NIEUWE TRUC OM TE STELEN.
In een winkel aan den Oostzeedijk te Rot
terdam vervoegde zich gistermiddag een
vrouw, die aan het personeel vroeg of zij
even iets aan haar kleeding mocht verande
ren. Daar het in den winkel echter zeer druk
was vroeg zij of zij even in de achterkamer
mocht gaan. Ook dit werd toegestaan. Even
ater verliet de vrouw de zaak. Toen de
filiaalhoudster mej. C. C. V. echter later in
de kamer terugkwam, bleken twee porte-
monnaies met resp. 19 en 3 te zijn ver
dwenen. Nu herinnerde zij zich dat ook de
vorige week reeds een vrouw in de achter
kamer was geweest om zoogenaamd even
iets te halen. Vermoedelijk heeft men met
een complot te doen.
RADIODISTRIBUTIE DOOR P.T.T.
Te Delft en Enschedé.
Naar wij vernemen, zal het staatsbedrijf
der P.T.T. binnenkort ertoe overgaan in En
schede en Delf radiodistributie te verzorgen,
zooals dit elders sedert geruimen tijd reeds
geschiedt door de gemeenten of door parti
culieren. De P.T.T. zal radiodistributiebe
drijven in Delft en Enschede gaan exploiiee-
ren, omdat in die twee steden het gemeente
bestuur deze taak niet op zich wenscht te
nemen. Beide gemeentebesturen hebben even
min vrijheid kunnen vinden vergunning te
verkenen aan particuliere ondernemingen
om radiodistributie te verzorgen. Daarom
zal nu het bedrijf der P.T.T. met dezen
nieuwen tak van dienst worden uitgebreid.
N. J. V. KRIJGT TE GRONINGEN
GEEN LOKAAL.
Het college van B. en W. te Groningen
heeft alsnog afgewezen een verzoek van het
Nationaal Jongeren Verbond, om voor zijn
bijeenkomsten gebruik te mogen maken van
een lokaal in de vroegere Gemeentelijke H.
B. S. in de Violenstraat te Groningen. Daar
mee was de heer Jongedijk (C.-H.) niet te
vreden en hij stelde een motie voor, strekken
de om B. en W. te verzoeken de aanvrage
alsnog eens te overwegen. Namens B. en W.
deelde wethouder Rugge (s. d.) mede, dat de
weigering was geschied omdat het Nationaal
Jongeren Verbond niet kan worden be
schouwd als een jeugdorganisatie in den zin,
als door den Centralen Jeugdraad bedoeld.
De meeningen omtrent het karakter van het
N. J. V. waren verdeeld, doch na een lang
durig debat schaarde de raad zich met 19
tegen 18 stemmen aan de zijde van den wet
houder, zoodat de weigering gehandhaafd
blijft
NEDERLANDER GEARRESTEERD.
Wegens deviezensmokkelarïi
Door de Duitsche douane is aan hét
grensstation Wijier bij Cleef' gearresteerd
de vroegere commissionnair in effecten, B
uit Nijmegen, verdacht van deviezensmokke
larij. Bij zijn arrestatie werden duizenden
Marken op hem bevonden.
DE POSTVLUCHTEN OP INDIE.
De Rijstvogel is heden op thuisreis te Sin
gapore geland.
De Zeeuweche Vereeniging voor Lucht
vaart zal voortaan ieder jaar een vlieg
wedstrijd organiseeren om een tropee
genaamd De Zilveren Scheldemeeuw.
Deze tropee is geschonken door tien
„stichters" van den prijs, allen bestuurs
leden der vereeniging met aan het hoofd
haar beschermheer, jhr. mr. J. W. Quar
les van Ufford, commissaris der Koning
in in Zeeland. Zij bestaat uit een groote
massief zilveren meeuw in neerstrijken
de houding staande op een blok zwart
groen marmer. Op dit zeskantige voet
stuk zijn zilveren platen aangebracht, in
een daarvan zijn de namen der stichters
gegraveerd en de andere zijn bestemd
voor de namen der winnaars. De Zilve
ren Scheldemeeuw moet drie achtereen
volgende malen, of vijf malen totaal,
door denzelfden deelnemer gewonnen
worden, 'om in zijn eigendom over te
gaan, Aan den vliegwedstrijd kan wor
den deelgenomen door Nederlandsche
vliegers met sportvliegtuigen voor ten
hoogste vier personen. De Nederland
sche Scheldevlucht is geen snelheids
wedstrijd, doch een nauwkeurighei 's-
navigatievlucht waarbij de (telken jare
te veranderen) route boven Zeeland het
zwaartepunt vormt.
De deelnemers ontvangen tijdig tevo
ren een eenvoudige schets van de voor
dat jaar te vliegen route. Deze schets
dient als aanwijzing, niet als navigalie-
kaart. Op grond van deze eenige dagen
tevoren in hun bezit zijnde routekaart
en van de op het oogenblik van den start
beschikbare meteorologische gegevens
moeten de deelnemers, voor zij te Vlis-
singen starten voor de rondvlucht boven
Zeeland, aan de jury opgeven hoeveel
minuten na den start zij denken in
Haamstede te zullen landen en hoeveel
minuten na het het vertrek uit Haam
stede zij wederom aan de finish op het
vliegveld Vlissingen zullen landen. Op
grond hiervan worden in hoofdzaak
hunne prestaties beoordeeld.
Ongeveer langs de buitenste grenzen
der bebouwde kommen van een tiental
als observatie-hoekpunten tevoren aan
gegeven steden en dorpen moeten telken
male 3 link6che cirkels "«vlogen wor
den.
Voor 1934 bestaat de Scheldevlucht uit
een gedeelte Vlissingen—Haamstede en
een gedeelte Haamstede—Vlissingen. De
tusschen gelegen observatiehoekpunten
zijn voor de route Vlissingen—Haam
stede: Oostburg, Terneuzen, Axel, Hulot,
Tholen en Zierikzee. Voor de route
Haamstede—Vlissingen: Kortgene, Goes,
Veere en Westkapelle.
Zij, die aan den wedstrijd wenschen
deel te nemen, kunnen een inschrijffor
muiier aanvragen bij den secretaris van
de Zeeuwsche Vereeniging voor Lucht
vaart, ir. F. A. Holleman, Werf, Veere.
Morgen, 31 Mei, zal het K. L. M. vlieg
tuig de „Pelikaan' van Amsterdam naar
Batavia vertrekken. De bemanning zal
bestaan uit de heeren G. J. Geyssendor-
fe_eerste bestuurder, J. W. v. d. Feyst,
tweede, C. den Blanken, werktuigkun
dige en S. van Straten, marconist.
De post voor dit vliegtuig moet uiter
lijk hedenavond te Amsterdam zijn.
Met het gewone lijntoestel der K. L. M.
uit Londen, de Valk, is gistermiddag
naar aanleiding van de op 1 Juni plaats
hebbende plechtige opening der luchtlijn
AmsterdamHuil—Liverpooi op Schip
hol een aantai Engelsche gasten aange
komen. Het zijn de Lord Mayor van
Huil, mr. Arthur Shepherd, J. P., de
wethouder Benno Pearlman, voorzitter
van het Luchtvaart Comité van Huil, die
vergezeld is van zijn echtgenoote, het
lid van den gemeenteraad van Huil Mr.
G. K. Spruit, eveneens vertegenwoordi
ger van gemeld Luchtvaart Comité,
wethouder Till, voorzitter van het Comi
té voor Stadsuitbreiding te Huil, wet
houder E. F. M. Sutton, wethouder van
Manchester, en voorzitter van net lucht
havencomité aldaar, alsmede een twee
tal Engelsche journalisten.
Ter ontvangst waren aanwezig de
burgemeester van Amsterdam, Dr. W.
de Vlugt, terwijl het gemeentebestuur
mede vertegenwoordigd was door ae
wethouders J. ter Haar Jr„ Mr. G Krop
man, Jac. Rustige, den gemeentesecre
taris mr. S. J. van Lier en den directeur
van de handelsinrichtingen de heer
Boogerd. Voor de K. L. M. verwelkomde
haar directeur, de heer A. Piesman het
Engelsche gezelschap. De ontvangst
droeg geen officieel karakter; in het
restaurant van het stationsgebouw heeft
het gemeentebestuur den gasten e°u
thé aangeboden. Daarna hebben zij onder
deskundig geleide de luchthaven bezich
tigd, waarbij de F. 3(5 het grootste vlieg
tuig in Nederland gebouwd, de bijzon-
uere belangstelling trok.
Gisteravond bood de burgemeester den
gasten een feestmaaltijd aan. Voor
heden staat een aantal tochten op het
programma door Amsterdam Haarlem
en den Haag, waarna deze dag besloten
zal worden met een maaltijd in het
Carlton hotel in de hoofdstad.
CODOS EN ROSSI HEBBEN
EEN NIEUW PLAN.
aan
top van een der bladen van de propeller ge
barsten blek te zijn. Dit is waarschijnlijk
mede de oorzaak geweest van de ongewone
trilling die gepaard gaande met de storing
in de motor Rossi en Codos aanleiding ga
ven te New-York te landen in plaats van
naar Californië door te vliegen.
In de nabijheid van Bethel in Connecticut
(Am.) is een vliegtuig hedenmorgen vroeg
bij een noodlanding vernield. De piloot van
iet vliegtuig, een vliegtuig van de United
Airway line, en 7 passagiers werden zwaar
gewond.
De vliegers Codos en Rossi hebben
een correspondent van Havas verklaard, dat
zij over acht dagen zullen opstijgen voor een
nonstop-vlucht New Dork—Mexico; daarna
zullen zij zonder tusschenlanding San Fran-
cisco trachten te 'bereiken, om vervolgens hun
„vriendschaps-vlucht" voort te zetten tot
Canada. Zij zullen daarna naar New York
terugkeeren na misschien een landing tc
hebben gemaakt te Chicago.
De vliegers hebben gevraagd een onder
zoek in te stellen, of zij bij het opstijgen te
Le Bourget misschien een boom of een ander
voorwerp hebben aangeraakt, daar zij g
constateerd hebben, dat er aan de propell»
iets niet niet in orde was. Op het Floyd
Bennett-veld hebben eenige mecaniciens
specialisten de schroef gedemonteerd.
Codos en Rossi aan den dood
ontsnapt.
Het vliegtuig „Joseph le Brix" waarmede
Codos en Rossie van Parijs naar New-York
gevlogen zijn, zal niet weer starten voor de
vlucht naar San Diego alvorens te zijn her
steld door mecaniciens die heden uit Frank
rijk zullen vertrekken. Een nauwkeurig on
derzoek van het vliegtuig heeft gisteren aan
het licht gebracht, dat de beide Fransche
vliegers tijdens hun vlucht maar nauwelijks
ontsnapt zijn aan den dood, aangezien
de
In het kustgebied van Puerto Saavadra ten
Zuiden van Concepcion, dat reeds Maandag
door een zwaren storm was geteisterd, heeft
zich gisteren een tornado voorgedaan. Ge
lukkig hadden visschers den tornado zoo bij
tijds zien aankomen, dat zij de kustbewoners
nog hadden kunnen waarschuwen, voordat
de wervelstorm de kust had bereikt. Houten
luizen en visschersbooten werden door her
geweld van den storm vernield en land
waarts gesleept.
Met betrekking tot de per 16 Juni aange
kondigde staking in de Amerikaansche
staalindustrie verklaarde senator Wagner,
de voorzitter van de National Labour-Board
gisteren, dat hij vertrouwde, dat men erin
zou slagen de staking te voorkomen. Op
verzoek van den leider der vakvereeniging
ïeeft hij onderhandelingen gevoerd ten be
hoeve van het verkrijgen van regeeringscon-
tróles op de stemming en de actie ter ver
krijging van erkenning der vakverenigin
gen. Intusschen zijn met betrekking tot deze
stemming nieuwe moeilijkheden gerezen
door een weigering van het gerechtshof, een
tijdelijk bevel uit te vaardigen in verban t
met deze stemming gelijk dit door de regee
ring tegen de Weirton Cy. was verzocht.
Men verwacht nu, dat de stemmingen bij
andere ondernemingen hierdoor zullen wor
den tegengehouden. De Weirton Cy. had n.i.
geweigerd toe te staan, dat de Labour-board
controle uitoefende op een stemming onder
ïaar employé's. Men vreest nu, dat de an
dere saaiondernemingen eveneens deze con
trole zullen weigeren.
De boschbrand in de Ariondackbergen
in Amerika'heèft zich ontwikkeld tot de
grootste Welke'sedert 1908 is yoorgekomen.
Reeds is een ontzaglijke hoeveelheid waar
devol hoüt geheel' vernietigd. Twee plaatsen
worden doof de vlammen bedreigd. Ook uit
Canada komen berichten over groote bosch
branden in 'Oóst-Manitoba en Noord-On-
tario.
In Norwalk in Ohio woedt eveneens een
groote boschbrand, welke talrijke nederze-
tingen in gevaar brengt.
In Charleston in Zuid-Carolina heeft een
tornado groote schade aangericht. De wer
velstorm ging gepaard met een springvloed.
VOOR EEN STERKER LEGER IN
AMERIKA.
Verklaring van den minister
van oorlog.
De Amerikaansche minister van oorlog
Dern heeft gisteren voor de commissie voor
militaire zaken in het Huis van Afgevaar
digden verklaard, dat volgens zijn meening
het bondsleger in zijn tegenwoordige samen
stelling niet zou kunnen voldoen aan de
hem gestelde taak van landsverdediging.
De minister beval de commissie aan het
wetsvoorstel-Thompson aan te nemen,
waardoor het leger, dat thans uit 130.000
man bestaat, versterkt wordt tot 179.000
man.
RECORDRIT VAN DIESELTREIN.
Er zijn geen afstanden meer.
Dezer dagen is het traject Denver—Chi
cago, een afstand van ruim 1630 K M.,
door een nieuwen trein, de „Zephyr" van dé
Beerlington Cy., afgelegd in 13 uur en 5
mniuten. Dit is de langste en snelste non
stop-rit, die in de geschiedenis der spoorwe
gen bekend is.
De „Zephyr", een trein van het stroom-
lijnmodel, voortbewogen door Dieselmoto
ren, gebruikte gedurende den heelen rit
slechts 2250 L. of voor iets meer dan 30
aan ruwe stookolie. De gemiddelde snelheid
bedroeg ruim 123 K.M. per uur, maar
somtijds werd 190 K.M. gemaakt.
Met het oog op het slagen van den rit
waren buitengewone voorzorgen getroffen:
al het andere verkeer werd langs zijsporen
geleid, de wissels, rails, schroefbouten en
Hndcie ondeideelen vnn den weg w<ircn we-
kenlang zorgvuldig gecontroleerd, alle
stations, scherpe bochten, eenzame plaatsen
enz., werden scherp Kewaakt.
Ruim 85 passagiers maakten den tocht
mede.
DE WEDSTRIJD HOLLAND-
ZWITSERLAND.
'n het Victoria-Theater.
Pf.. Z1i activiteit van de directie van
het Victoria-Theater is vanaf gisteravond in
het voorprogramma dat op zichzelf al met
zorg is samengesteld opgenomen de zoo
tragisch geëindigde voetbalwedstrijd Hoi
land Zwitserland, die j.1. Zondag te Milaan
is gespeeld. Hoe droevig lot ons kranig
oranje-team ook beschoren mocht zijn WL
doet aan de opname in het geheel niet af Fi,
het is niet zooals met zoovele vorige voetbal
filmpjes. Neen, het voorspel is een pretti®
reisje met onze voetballers vanuit Arnhem
tot Como aan toe. Behalve de prachtige na
tuuropnamen tijdens de treinreis, beleven w»
ook eenige humoristische momenten in aJ
trein, als Mol zijn harmonica-nummers u!
beste geeft of wanneer Karei Lotsy zijn ol,
moet laten zien aan den zich vermomd*,
trainer Bob Glendinning.
Tenslotte zijn de verschillende doel^nt*,
en een lange reeks spelopnamen misschW
wel door de uiterst scherpe belichting w 7*
kelijk bijzonder geslaagd en we kunnen een'
ieder, die behalve een goed filmprogramm"
ook nog wat voetbal van de hoogste orde «n
zien, aanraden deze film te gaan zien.
EMIL JANNINGS TE AMSTERDAM.
Te Amsterdam is aangekomen de beken,
de filmacteur Emil Jannings, in gezelschan
van zijn echtgenoote en een paar vrienden
Hij zou gisteravond zijn reis naar München
vervolgens. De bekende filmspeter kwam van
zijn landgoed bij Salzburg.
53e klasse, Hde UW
Trekking van Woensdag
Ilooge
1500.5911
1000— 349
400.— 17955 19744
200.— 4435 11893 1WB7 18794 13303
100— 1879 4525 4739 7885 EU© UM|
f6579 17616
Prijwn van 70—-
39 45 184 200 250 251 3« «8
513 725 837 874 971 1213 1669 tng
1751 1784 1969 1987 2073 2184 2229 2299
2747 2791 2819 °"oe
3274 3276 3313
3660 3678 3718
4303 4314 4326
4648 4661 4817
5735 5818 5872
6316 6377 6491
7067 7321 7466
8049 8143 8195
8588 8719 8961
9445 9501 9768
10155 10167 10277 10378 10501 10614 10749
10914 10943 10977 11134 11174 11215 11238
11336 11477 11623 11753 11846 11877 11978 12033
12206 12290 12473 12486 12520 12567 12631 12671»
12710 12856 12907 12930 13041 13089 13098 131»
13180 13209 13244 13295 13343 13348 13411
13757 13798 13922 14226 14334 14490 14525
14639 14697 14796 14863 14870 14876 14923 K990t
15055 15225 15229 15263 15301 15307 15513 15688
15792 15795 15825 16021 16049 16072 16111 161»
16339 16340 16397 16400 16634 16727 16774 16831
17039 17040 17116 17261 17350 17485 17631 17897»
17907 17934 17958 18147 18283 18391 18422 18499
18681 18722 18926 18981 18997 19060 19078 19248
19292 19351 19548 19630 19667 19683 19773 19973
20031 20237 20241 20262 20340 20383.2047'
20510 20651 20665 20741 20753 20783
Nieten
92 164 167 186 21H
386 399 405 411 414
606 623 713 732 753-
847 863 885 888 923
1006 1016 1038 1096 HU
8
247
506
769
928
1119
1368
1645
1836
2027
2314
2585
2949
3208
3374
3559
3723
3905
4112
4359
4485
4572
78
322
518
843
993
58
286
511
801
Q7Q
1123 1181
1421 1500
1725 1727
1838 1840
2055 2082
2317 2353
2622 2658
2981 3005
3239 3249
3400 3412
3562 3608
3748 3776
3918 4022
4185 4194
4362 4391
4509 4510
4606 4650
4793 4872 4961
5137 5184 5233
5407 5432 5477
5592 5621 5634
5861 5867 5905
6102 6172 6238
6301 6347 6391
6524 6580 6585
6696 6702 6722
6809 6859 6862
7060 7072 7105
7192 7197 7214
7334 7357 7467
7641 7688 7713
7831 7884 7934
8062 8129 8161
8440 8449 8476
8697 8708 8711
8936 8956 9022
9234 9290 9292
9432 9455 9507
9718 9719 9733
1184
1502
1755
1882
2206
2439
2713
3021
3235
3439
3626
3802
4024
4254
4411
4515
4652
4985
5246
5486
5677
5915
6248
6398
6614
6734
6864
7126
7224
7483
7733
7945
8271
8560
8713
9045
9307
9590
9759
1259
1535
1794
1907
2237
2458
2748
3129
3296
3459
3655
3837
4039
4255
4424
4521
4731
4987
5276
5487
6687
5967
6252
6458
6628
6753
6879
7146
7284
7498
7779
7950
8282
8608
8821
9112
9315
9624
9767
1290
1566
1797
1910
2243
2463
2817
3135
3306
3473
3672
3852
4042
4265
4427
4533
4755
5043
5368
6524
5750
5983
6268
6478
6629
6777
6928
7155
7292
7512
7793
8000
83»
8636
8856
9121
9360
9625
9800
1292 1328,
1623 1643
1821 1833
1960 2004
2252 2313-
2464 2S3T
2823 J84S
3175 5189
3349
3475
3676
3865
4060
4323
4453
4559
4771
5105
5375
5528
5787
6035
6275
6679
6798
6974
7157
7309
7544
7816
8046
8340
8665
8865
9165
9402
9652
9819
37»:
390»
4056
456S
4792
6119
5400
5537,
6293
6503
6686
680»
70»
7190
7329!,
7612;
781#
8912'
917®
940*
9699
9895 9959 9970 10040 10171 10195 10240 10270
10303 10383 10434 10445 10465 10503 10527 10529
10551 10557 10599 10623 10626 10639 10667 107»
10811 10815 10860 10892 10899 10923 10927 M834
10951 10987 10988 10991 11007 11014 11064 11065
11116 11167 11240 11306 11271 11288 11338 1M»
11400 11428 11429 11446 11468 11471 11482 115®
11551 11583 11662 11664 11683 11689 11724 UT»
11755 11757 11758 11840 11868 11911 12052 120®
12157 12160 12189 12205 12231 12244 12301 1»»
12345 12467 12481 12502 12652 12810 12898
12977 13001 13024 13028 13063 13072 13081 132»
13214 13239 13264 13360 13279 13292 13312 l»j»
13395 13399 13455 13470 13492 13541 13550 1»»
13576 13579 13639 13707 13711 13724 13726 1»?
13867 13873 13894 13905 13916 13963 13964 l»""
14020 14027 14034 14065 14072 14125 14136 1«?
14159 14193 14200 14209 14278 14282 14314
14338 14354 14358 14374 14377 14414 14433
14480 14512 14547 14555 14583 14643 14653
14703 14724 14744 14764 14801 14819 148274
14849 14959 15074 15099 15119 15131 15162
15194 15200 15240 15254 15282 15288 15299
1531°
15369 15374 15405 15428 15438 15449 15463 l54?t
15477 15515 16533 15554 15564 15585 165»
16323 16342
15701 15721 15822 16849 15885 15923 15929 1®|J
15974 15989 15997 16038 16057 16097 16101 1°'..
16133 16161 16169 16234 16266
16433 16434 16436 16465 16541 16570 16595
16667 16675 16679 16707 16716 16742 16746 w
16769 16839 16872 16881 16889 16933 1698» 7
17041 17095 17120 17148 17163 17182 17195 i'
17220 17346 17371 17376 17390 17674 17748 l' 2
17834 17846 17856 17862 17889 17930 1W37 3„
I79V8 18013 18033 18063 18114 18188 18218
18255 18304 18332 18339 18364 18382 1844»
18528 18541 18555 18588 18733 18734 18742 j
18868 18918 16919 18999 19026 19051 19053 2
19090 19125 19133 19161 19220 19221 192K5 jj
19289 19344 19445 19452 19510 19543 1956'
19606 19633 19681 19795 19813 19825 19»2<
19920 19949 20041 20159 20161 20178 201»"
20329 20337 20369 20378 20385 20388 20*i*
20501 20528 20631 20638 20647 20726 207^
20841 2C852 20875 20945 20953 20970 209'»