a ss FRIESCHE BAA110,13 en 15 ct 9 SS N.S.B. EN NATIONAAL HERSTEL. Fusie? PAPEGAAIENZIEKTE TE UTRECHT? Twee oude menschen ernstig ongesteld. „Nou gaht m'n pijp uit." Dan rookt U ook geen goede tabak, meneer. Neem £ucfUoaaet NEDERLANDSCHE SCHELDE VLUCHT. Een nauwkeurigheids-navigatie- vlucht om de zilveren Schelde- meeuw. DE „PELIKAAN" NAAR INDIE. DE OPENING VAN DE LUCHTLIJN AMSTERDAM—HULL—LIVERPOOL. Officieele ontvangst der Engel- sche gasten op Schiphol. AMERIKAANSCH PASSAGIERS VLIEGTUIG VERONGELUKT. Piloot en 7 inzittenden zwaar gewond. fBiiitenCattd TORNADO AAN DE KUST VAN CHILI. Bewoners bijtijds gewaarschuwd. GEEN STAKING IN AMERIKA? Verzet tegen controle-maatregelen. NATUURRAMPEN IN DE VER. STATEN. Groote boschbranden en een tornado. We leven verder mee met de verrichtingen te Como en later te Milaan. Met hoevM goeden moed de duizenden Hollanders al daar zich naar het stadion begaven, laaf om de cameraman eveneens zien. Staatsloterij. Naar verluidt, worden er onder handelingen gevoerd tusschen de Nationaal Socialistische Beweging en het Nationaal Herstel om tot samensmelting te komen. De on derhandelingen zouden worden gevoerd tusschen ir. B. Wiegers- ma voor de N. S. B. en generaal Snijders voor het Verbond voor Nationaal Herstel. HET HOOFD BEKNELD. Man doodelijk gewond? Gistermiddag is in de locomotievenloods van de Ned. Spoorwegen bij het Maasstation lp Rotterdam een ongeluk gebeurd, dat den 41-jarigen bankwerker R. Stuifzand vermoe delijk het leven zal kosten. De man stond tusschen een muur van hei gebouw en een locomotief, die achteruitge reden werd, om voor reparaties terzijde ge plaatst te worden. Hij gaf den machinist aanwijzigingen, hoe ver hij rijden moest. Ongelukkigerwijze lette hij daarbij alleen op de machine en niet op zichzelf. Zoo kon het gebeuren, dat plotseling de ruimte tus schen muur en machine ter hoogte van het hoofd, niet meer dan 14 c.M. bedroeg. Het gevolg hiervan was, dat de man aan het hoofd werd gewond. Hij is in levensgevaar lijken toestand naar het ziekenhuis aan den Coolsingel gebracht. PAN MET KOKEND VET OMGETROKKEN. In een onbewaakt oogenblik, terwijl de moeder even weg was, heeft een 2- Jarig kind, wonende in de Czaar Peter straat te Amsterdam een pan met ko lkend vet van het vuur getrokken. Met brandwonden overdekt, is het arme kind naar het Onze Lieve Vrouwe Gast huis vervoerd. De toestand is ernstig VERDWIJNENDE RADEN VAN ARBEID. Naar wij vernemen bestaat het voor nemen over te gaan tot opheffing van een aantal raden van arbeid en wel die te Den Briel, Deventer, Heerenveen, Tiel en Tilburg. De definitieve beslissing is evenwel nog niet genomen. De medische wereld te Utrecht is plotse ling opgeschrikt door een ernstig ziektege val, waarvan de symptomen wijzen in de richting der alom gevreesde papegaaien ziekte, aldus het Hbla. Ruim een week geleden werd een patiënt yan dr. Ter Haar, uit Zuilen, ongesteld en stelde zich onder behandeling. Hoewel deze medicus aanvankelijk geen vermoeden had, dat hier van de zoo gevaarlijke en besmette lijke ziekte sprake zou kunnen zijn, kwam hij door den dood van een der parkieten van zijn patiënt tot dit inzicht, temeer toen later bleek, dat ook een der andere vogels ziek was geworden. Onmiddellijk heeft men den man naar het Algemeen Ziekenhuis te Utrecht vervoerd, waar hij volkomen is ge- isoleerd, om alle mogelijk gevaar voor zijn omgeving te bezweren. Intusschen is nog een vrouw uit Zuilen ziek geworden, die dezelf de verschijnselen vertoont, zoodat men ook haar naar Utrecht heeft laten transporteeren Beide patiënten zijn omstreeks tachtig jaar oud. Dr. A. Schuckink Kool, directeur van den gem. geneeskundigen dienst, wien wij gis teravond om inlichtingen vroegen, deelde ons mede, dat nog volstrekt niet met zekerheid van papegaaienziekte kan worden gespro ken. De papegaaienziekte is, zooals bekend, een moeilijk te diagnotiseeren kwaal. Van daar dat het nog wel eenige dagen zal du ren, vóór men iets naders kan zeggen. Het onderzoek wordt met kracht voortge zet door de directie van het Centraal Labo ratorium voor de Volksgezofidheid, in sa menwerking met den inspecteur der Volks gezondheid, in overleg met den gemeentelij ken geneeskundigen dienst. Nasporingen ten huize van eerstgenoem- den patiënt hebben uitgewezen, dat parkie ten, die, evenals papegaaien, de ziekte ge makkelijk kunnen overbrengen, afkomstig waren van een Utrechtsch vogelkoopman Deze heeft onmiddellijk meegewerkt om even tualiteiten te voorkomen, door tegen vergoe ding zijn zaak in quarantaine te geven. Alie voorzorgen zijn op deze wijze genomen, om, mocht het de zoo zeer gevreesde kwaal zijn, uitbreiding tegen te gaan. BRAND TE DELFT. In een manufacturenhandel Gistermiddag om drie uur ontstond te Delft in den manufacturenhandel van den heer M. C. Hooven aan de Markt, een uit slaande brand Reeds spoedig stortte het dak in, waar na de bovenverdieping uitbrandde. De politie-brandweer, die met twee spui ten en een ladderwagen ter plaatse kwam, wist na een uur de brand te bedwingen. De brand was door onbekende oorzaak ontstaan op den zolder, waar een aantal balen kapok waren opgeslagen. De schade wordt door verzekering ge dekt. BRAND IN EEN AUTOGARAGE. Te Eindhoven. Gisteravond ömstreeks acht uur brak brand uit in de garage van den heer Blom hoff in de Laagstraat te Eindhoven. De brandweer die spoedig ter plaatse was, tastte het vuur aan twee zijden aan Het achterste gedeelte van de garage, waar de brand ontstaan was en waar gevestigc was een kantoortje en de werkplaats branc de geheel uit. De inventaris alsmede een in reparatie zijnde auto werden een prooi der vlammen. De garage zelf, waar een aan tal wagens gestald was, kon behouden blij ven. Omtrent de oorzaak tast men nog in iet duister. Daar de eigenaar afwezig was, con ook omrent de verzekering niets mede gedeeld worden. DOOD DOOR EIGEN SCHULD. Droevig ongeluk te Amsterdam. Gistermiddag tegen vijf uur had op de Sassaukade bij de Raampoort te Amster dam een ernstig ongeluk plaats, waarbij een 14-jarige jongen, J. V., leerling van een ambachtsschool te Amsterdam het leven verloor. De jongen wilde achter op een in vrij snelle vaart rijdende houtauto springen Zijn bedoeling was om achter de cabine te gaan zitten. In zijn sprong bleef hij echter met zijn kleeren haken, zoodat hij kwam te vallen. Het achterwiel van de zware auto ging over het hoofd van den ongelukkige, die bijna op slag dood was. Den chauffeur treft geen schuld. Hij had vanuit zijn cabine niet gezien, dat de jongen op de auto wilde springen. Door den G. G. en G. D. werd het lijk naar het Wilhelmina Gasthuis vervoerd. NIEUWE TRUC OM TE STELEN. In een winkel aan den Oostzeedijk te Rot terdam vervoegde zich gistermiddag een vrouw, die aan het personeel vroeg of zij even iets aan haar kleeding mocht verande ren. Daar het in den winkel echter zeer druk was vroeg zij of zij even in de achterkamer mocht gaan. Ook dit werd toegestaan. Even ater verliet de vrouw de zaak. Toen de filiaalhoudster mej. C. C. V. echter later in de kamer terugkwam, bleken twee porte- monnaies met resp. 19 en 3 te zijn ver dwenen. Nu herinnerde zij zich dat ook de vorige week reeds een vrouw in de achter kamer was geweest om zoogenaamd even iets te halen. Vermoedelijk heeft men met een complot te doen. RADIODISTRIBUTIE DOOR P.T.T. Te Delft en Enschedé. Naar wij vernemen, zal het staatsbedrijf der P.T.T. binnenkort ertoe overgaan in En schede en Delf radiodistributie te verzorgen, zooals dit elders sedert geruimen tijd reeds geschiedt door de gemeenten of door parti culieren. De P.T.T. zal radiodistributiebe drijven in Delft en Enschede gaan exploiiee- ren, omdat in die twee steden het gemeente bestuur deze taak niet op zich wenscht te nemen. Beide gemeentebesturen hebben even min vrijheid kunnen vinden vergunning te verkenen aan particuliere ondernemingen om radiodistributie te verzorgen. Daarom zal nu het bedrijf der P.T.T. met dezen nieuwen tak van dienst worden uitgebreid. N. J. V. KRIJGT TE GRONINGEN GEEN LOKAAL. Het college van B. en W. te Groningen heeft alsnog afgewezen een verzoek van het Nationaal Jongeren Verbond, om voor zijn bijeenkomsten gebruik te mogen maken van een lokaal in de vroegere Gemeentelijke H. B. S. in de Violenstraat te Groningen. Daar mee was de heer Jongedijk (C.-H.) niet te vreden en hij stelde een motie voor, strekken de om B. en W. te verzoeken de aanvrage alsnog eens te overwegen. Namens B. en W. deelde wethouder Rugge (s. d.) mede, dat de weigering was geschied omdat het Nationaal Jongeren Verbond niet kan worden be schouwd als een jeugdorganisatie in den zin, als door den Centralen Jeugdraad bedoeld. De meeningen omtrent het karakter van het N. J. V. waren verdeeld, doch na een lang durig debat schaarde de raad zich met 19 tegen 18 stemmen aan de zijde van den wet houder, zoodat de weigering gehandhaafd blijft NEDERLANDER GEARRESTEERD. Wegens deviezensmokkelarïi Door de Duitsche douane is aan hét grensstation Wijier bij Cleef' gearresteerd de vroegere commissionnair in effecten, B uit Nijmegen, verdacht van deviezensmokke larij. Bij zijn arrestatie werden duizenden Marken op hem bevonden. DE POSTVLUCHTEN OP INDIE. De Rijstvogel is heden op thuisreis te Sin gapore geland. De Zeeuweche Vereeniging voor Lucht vaart zal voortaan ieder jaar een vlieg wedstrijd organiseeren om een tropee genaamd De Zilveren Scheldemeeuw. Deze tropee is geschonken door tien „stichters" van den prijs, allen bestuurs leden der vereeniging met aan het hoofd haar beschermheer, jhr. mr. J. W. Quar les van Ufford, commissaris der Koning in in Zeeland. Zij bestaat uit een groote massief zilveren meeuw in neerstrijken de houding staande op een blok zwart groen marmer. Op dit zeskantige voet stuk zijn zilveren platen aangebracht, in een daarvan zijn de namen der stichters gegraveerd en de andere zijn bestemd voor de namen der winnaars. De Zilve ren Scheldemeeuw moet drie achtereen volgende malen, of vijf malen totaal, door denzelfden deelnemer gewonnen worden, 'om in zijn eigendom over te gaan, Aan den vliegwedstrijd kan wor den deelgenomen door Nederlandsche vliegers met sportvliegtuigen voor ten hoogste vier personen. De Nederland sche Scheldevlucht is geen snelheids wedstrijd, doch een nauwkeurighei 's- navigatievlucht waarbij de (telken jare te veranderen) route boven Zeeland het zwaartepunt vormt. De deelnemers ontvangen tijdig tevo ren een eenvoudige schets van de voor dat jaar te vliegen route. Deze schets dient als aanwijzing, niet als navigalie- kaart. Op grond van deze eenige dagen tevoren in hun bezit zijnde routekaart en van de op het oogenblik van den start beschikbare meteorologische gegevens moeten de deelnemers, voor zij te Vlis- singen starten voor de rondvlucht boven Zeeland, aan de jury opgeven hoeveel minuten na den start zij denken in Haamstede te zullen landen en hoeveel minuten na het het vertrek uit Haam stede zij wederom aan de finish op het vliegveld Vlissingen zullen landen. Op grond hiervan worden in hoofdzaak hunne prestaties beoordeeld. Ongeveer langs de buitenste grenzen der bebouwde kommen van een tiental als observatie-hoekpunten tevoren aan gegeven steden en dorpen moeten telken male 3 link6che cirkels "«vlogen wor den. Voor 1934 bestaat de Scheldevlucht uit een gedeelte Vlissingen—Haamstede en een gedeelte Haamstede—Vlissingen. De tusschen gelegen observatiehoekpunten zijn voor de route Vlissingen—Haam stede: Oostburg, Terneuzen, Axel, Hulot, Tholen en Zierikzee. Voor de route Haamstede—Vlissingen: Kortgene, Goes, Veere en Westkapelle. Zij, die aan den wedstrijd wenschen deel te nemen, kunnen een inschrijffor muiier aanvragen bij den secretaris van de Zeeuwsche Vereeniging voor Lucht vaart, ir. F. A. Holleman, Werf, Veere. Morgen, 31 Mei, zal het K. L. M. vlieg tuig de „Pelikaan' van Amsterdam naar Batavia vertrekken. De bemanning zal bestaan uit de heeren G. J. Geyssendor- fe_eerste bestuurder, J. W. v. d. Feyst, tweede, C. den Blanken, werktuigkun dige en S. van Straten, marconist. De post voor dit vliegtuig moet uiter lijk hedenavond te Amsterdam zijn. Met het gewone lijntoestel der K. L. M. uit Londen, de Valk, is gistermiddag naar aanleiding van de op 1 Juni plaats hebbende plechtige opening der luchtlijn AmsterdamHuil—Liverpooi op Schip hol een aantai Engelsche gasten aange komen. Het zijn de Lord Mayor van Huil, mr. Arthur Shepherd, J. P., de wethouder Benno Pearlman, voorzitter van het Luchtvaart Comité van Huil, die vergezeld is van zijn echtgenoote, het lid van den gemeenteraad van Huil Mr. G. K. Spruit, eveneens vertegenwoordi ger van gemeld Luchtvaart Comité, wethouder Till, voorzitter van het Comi té voor Stadsuitbreiding te Huil, wet houder E. F. M. Sutton, wethouder van Manchester, en voorzitter van net lucht havencomité aldaar, alsmede een twee tal Engelsche journalisten. Ter ontvangst waren aanwezig de burgemeester van Amsterdam, Dr. W. de Vlugt, terwijl het gemeentebestuur mede vertegenwoordigd was door ae wethouders J. ter Haar Jr„ Mr. G Krop man, Jac. Rustige, den gemeentesecre taris mr. S. J. van Lier en den directeur van de handelsinrichtingen de heer Boogerd. Voor de K. L. M. verwelkomde haar directeur, de heer A. Piesman het Engelsche gezelschap. De ontvangst droeg geen officieel karakter; in het restaurant van het stationsgebouw heeft het gemeentebestuur den gasten e°u thé aangeboden. Daarna hebben zij onder deskundig geleide de luchthaven bezich tigd, waarbij de F. 3(5 het grootste vlieg tuig in Nederland gebouwd, de bijzon- uere belangstelling trok. Gisteravond bood de burgemeester den gasten een feestmaaltijd aan. Voor heden staat een aantal tochten op het programma door Amsterdam Haarlem en den Haag, waarna deze dag besloten zal worden met een maaltijd in het Carlton hotel in de hoofdstad. CODOS EN ROSSI HEBBEN EEN NIEUW PLAN. aan top van een der bladen van de propeller ge barsten blek te zijn. Dit is waarschijnlijk mede de oorzaak geweest van de ongewone trilling die gepaard gaande met de storing in de motor Rossi en Codos aanleiding ga ven te New-York te landen in plaats van naar Californië door te vliegen. In de nabijheid van Bethel in Connecticut (Am.) is een vliegtuig hedenmorgen vroeg bij een noodlanding vernield. De piloot van iet vliegtuig, een vliegtuig van de United Airway line, en 7 passagiers werden zwaar gewond. De vliegers Codos en Rossi hebben een correspondent van Havas verklaard, dat zij over acht dagen zullen opstijgen voor een nonstop-vlucht New Dork—Mexico; daarna zullen zij zonder tusschenlanding San Fran- cisco trachten te 'bereiken, om vervolgens hun „vriendschaps-vlucht" voort te zetten tot Canada. Zij zullen daarna naar New York terugkeeren na misschien een landing tc hebben gemaakt te Chicago. De vliegers hebben gevraagd een onder zoek in te stellen, of zij bij het opstijgen te Le Bourget misschien een boom of een ander voorwerp hebben aangeraakt, daar zij g constateerd hebben, dat er aan de propell» iets niet niet in orde was. Op het Floyd Bennett-veld hebben eenige mecaniciens specialisten de schroef gedemonteerd. Codos en Rossi aan den dood ontsnapt. Het vliegtuig „Joseph le Brix" waarmede Codos en Rossie van Parijs naar New-York gevlogen zijn, zal niet weer starten voor de vlucht naar San Diego alvorens te zijn her steld door mecaniciens die heden uit Frank rijk zullen vertrekken. Een nauwkeurig on derzoek van het vliegtuig heeft gisteren aan het licht gebracht, dat de beide Fransche vliegers tijdens hun vlucht maar nauwelijks ontsnapt zijn aan den dood, aangezien de In het kustgebied van Puerto Saavadra ten Zuiden van Concepcion, dat reeds Maandag door een zwaren storm was geteisterd, heeft zich gisteren een tornado voorgedaan. Ge lukkig hadden visschers den tornado zoo bij tijds zien aankomen, dat zij de kustbewoners nog hadden kunnen waarschuwen, voordat de wervelstorm de kust had bereikt. Houten luizen en visschersbooten werden door her geweld van den storm vernield en land waarts gesleept. Met betrekking tot de per 16 Juni aange kondigde staking in de Amerikaansche staalindustrie verklaarde senator Wagner, de voorzitter van de National Labour-Board gisteren, dat hij vertrouwde, dat men erin zou slagen de staking te voorkomen. Op verzoek van den leider der vakvereeniging ïeeft hij onderhandelingen gevoerd ten be hoeve van het verkrijgen van regeeringscon- tróles op de stemming en de actie ter ver krijging van erkenning der vakverenigin gen. Intusschen zijn met betrekking tot deze stemming nieuwe moeilijkheden gerezen door een weigering van het gerechtshof, een tijdelijk bevel uit te vaardigen in verban t met deze stemming gelijk dit door de regee ring tegen de Weirton Cy. was verzocht. Men verwacht nu, dat de stemmingen bij andere ondernemingen hierdoor zullen wor den tegengehouden. De Weirton Cy. had n.i. geweigerd toe te staan, dat de Labour-board controle uitoefende op een stemming onder ïaar employé's. Men vreest nu, dat de an dere saaiondernemingen eveneens deze con trole zullen weigeren. De boschbrand in de Ariondackbergen in Amerika'heèft zich ontwikkeld tot de grootste Welke'sedert 1908 is yoorgekomen. Reeds is een ontzaglijke hoeveelheid waar devol hoüt geheel' vernietigd. Twee plaatsen worden doof de vlammen bedreigd. Ook uit Canada komen berichten over groote bosch branden in 'Oóst-Manitoba en Noord-On- tario. In Norwalk in Ohio woedt eveneens een groote boschbrand, welke talrijke nederze- tingen in gevaar brengt. In Charleston in Zuid-Carolina heeft een tornado groote schade aangericht. De wer velstorm ging gepaard met een springvloed. VOOR EEN STERKER LEGER IN AMERIKA. Verklaring van den minister van oorlog. De Amerikaansche minister van oorlog Dern heeft gisteren voor de commissie voor militaire zaken in het Huis van Afgevaar digden verklaard, dat volgens zijn meening het bondsleger in zijn tegenwoordige samen stelling niet zou kunnen voldoen aan de hem gestelde taak van landsverdediging. De minister beval de commissie aan het wetsvoorstel-Thompson aan te nemen, waardoor het leger, dat thans uit 130.000 man bestaat, versterkt wordt tot 179.000 man. RECORDRIT VAN DIESELTREIN. Er zijn geen afstanden meer. Dezer dagen is het traject Denver—Chi cago, een afstand van ruim 1630 K M., door een nieuwen trein, de „Zephyr" van dé Beerlington Cy., afgelegd in 13 uur en 5 mniuten. Dit is de langste en snelste non stop-rit, die in de geschiedenis der spoorwe gen bekend is. De „Zephyr", een trein van het stroom- lijnmodel, voortbewogen door Dieselmoto ren, gebruikte gedurende den heelen rit slechts 2250 L. of voor iets meer dan 30 aan ruwe stookolie. De gemiddelde snelheid bedroeg ruim 123 K.M. per uur, maar somtijds werd 190 K.M. gemaakt. Met het oog op het slagen van den rit waren buitengewone voorzorgen getroffen: al het andere verkeer werd langs zijsporen geleid, de wissels, rails, schroefbouten en Hndcie ondeideelen vnn den weg w<ircn we- kenlang zorgvuldig gecontroleerd, alle stations, scherpe bochten, eenzame plaatsen enz., werden scherp Kewaakt. Ruim 85 passagiers maakten den tocht mede. DE WEDSTRIJD HOLLAND- ZWITSERLAND. 'n het Victoria-Theater. Pf.. Z1i activiteit van de directie van het Victoria-Theater is vanaf gisteravond in het voorprogramma dat op zichzelf al met zorg is samengesteld opgenomen de zoo tragisch geëindigde voetbalwedstrijd Hoi land Zwitserland, die j.1. Zondag te Milaan is gespeeld. Hoe droevig lot ons kranig oranje-team ook beschoren mocht zijn WL doet aan de opname in het geheel niet af Fi, het is niet zooals met zoovele vorige voetbal filmpjes. Neen, het voorspel is een pretti® reisje met onze voetballers vanuit Arnhem tot Como aan toe. Behalve de prachtige na tuuropnamen tijdens de treinreis, beleven w» ook eenige humoristische momenten in aJ trein, als Mol zijn harmonica-nummers u! beste geeft of wanneer Karei Lotsy zijn ol, moet laten zien aan den zich vermomd*, trainer Bob Glendinning. Tenslotte zijn de verschillende doel^nt*, en een lange reeks spelopnamen misschW wel door de uiterst scherpe belichting w 7* kelijk bijzonder geslaagd en we kunnen een' ieder, die behalve een goed filmprogramm" ook nog wat voetbal van de hoogste orde «n zien, aanraden deze film te gaan zien. EMIL JANNINGS TE AMSTERDAM. Te Amsterdam is aangekomen de beken, de filmacteur Emil Jannings, in gezelschan van zijn echtgenoote en een paar vrienden Hij zou gisteravond zijn reis naar München vervolgens. De bekende filmspeter kwam van zijn landgoed bij Salzburg. 53e klasse, Hde UW Trekking van Woensdag Ilooge 1500.5911 1000— 349 400.— 17955 19744 200.— 4435 11893 1WB7 18794 13303 100— 1879 4525 4739 7885 EU© UM| f6579 17616 Prijwn van 70—- 39 45 184 200 250 251 3« «8 513 725 837 874 971 1213 1669 tng 1751 1784 1969 1987 2073 2184 2229 2299 2747 2791 2819 °"oe 3274 3276 3313 3660 3678 3718 4303 4314 4326 4648 4661 4817 5735 5818 5872 6316 6377 6491 7067 7321 7466 8049 8143 8195 8588 8719 8961 9445 9501 9768 10155 10167 10277 10378 10501 10614 10749 10914 10943 10977 11134 11174 11215 11238 11336 11477 11623 11753 11846 11877 11978 12033 12206 12290 12473 12486 12520 12567 12631 12671» 12710 12856 12907 12930 13041 13089 13098 131» 13180 13209 13244 13295 13343 13348 13411 13757 13798 13922 14226 14334 14490 14525 14639 14697 14796 14863 14870 14876 14923 K990t 15055 15225 15229 15263 15301 15307 15513 15688 15792 15795 15825 16021 16049 16072 16111 161» 16339 16340 16397 16400 16634 16727 16774 16831 17039 17040 17116 17261 17350 17485 17631 17897» 17907 17934 17958 18147 18283 18391 18422 18499 18681 18722 18926 18981 18997 19060 19078 19248 19292 19351 19548 19630 19667 19683 19773 19973 20031 20237 20241 20262 20340 20383.2047' 20510 20651 20665 20741 20753 20783 Nieten 92 164 167 186 21H 386 399 405 411 414 606 623 713 732 753- 847 863 885 888 923 1006 1016 1038 1096 HU 8 247 506 769 928 1119 1368 1645 1836 2027 2314 2585 2949 3208 3374 3559 3723 3905 4112 4359 4485 4572 78 322 518 843 993 58 286 511 801 Q7Q 1123 1181 1421 1500 1725 1727 1838 1840 2055 2082 2317 2353 2622 2658 2981 3005 3239 3249 3400 3412 3562 3608 3748 3776 3918 4022 4185 4194 4362 4391 4509 4510 4606 4650 4793 4872 4961 5137 5184 5233 5407 5432 5477 5592 5621 5634 5861 5867 5905 6102 6172 6238 6301 6347 6391 6524 6580 6585 6696 6702 6722 6809 6859 6862 7060 7072 7105 7192 7197 7214 7334 7357 7467 7641 7688 7713 7831 7884 7934 8062 8129 8161 8440 8449 8476 8697 8708 8711 8936 8956 9022 9234 9290 9292 9432 9455 9507 9718 9719 9733 1184 1502 1755 1882 2206 2439 2713 3021 3235 3439 3626 3802 4024 4254 4411 4515 4652 4985 5246 5486 5677 5915 6248 6398 6614 6734 6864 7126 7224 7483 7733 7945 8271 8560 8713 9045 9307 9590 9759 1259 1535 1794 1907 2237 2458 2748 3129 3296 3459 3655 3837 4039 4255 4424 4521 4731 4987 5276 5487 6687 5967 6252 6458 6628 6753 6879 7146 7284 7498 7779 7950 8282 8608 8821 9112 9315 9624 9767 1290 1566 1797 1910 2243 2463 2817 3135 3306 3473 3672 3852 4042 4265 4427 4533 4755 5043 5368 6524 5750 5983 6268 6478 6629 6777 6928 7155 7292 7512 7793 8000 83» 8636 8856 9121 9360 9625 9800 1292 1328, 1623 1643 1821 1833 1960 2004 2252 2313- 2464 2S3T 2823 J84S 3175 5189 3349 3475 3676 3865 4060 4323 4453 4559 4771 5105 5375 5528 5787 6035 6275 6679 6798 6974 7157 7309 7544 7816 8046 8340 8665 8865 9165 9402 9652 9819 37»: 390» 4056 456S 4792 6119 5400 5537, 6293 6503 6686 680» 70» 7190 7329!, 7612; 781# 8912' 917® 940* 9699 9895 9959 9970 10040 10171 10195 10240 10270 10303 10383 10434 10445 10465 10503 10527 10529 10551 10557 10599 10623 10626 10639 10667 107» 10811 10815 10860 10892 10899 10923 10927 M834 10951 10987 10988 10991 11007 11014 11064 11065 11116 11167 11240 11306 11271 11288 11338 1M» 11400 11428 11429 11446 11468 11471 11482 115® 11551 11583 11662 11664 11683 11689 11724 UT» 11755 11757 11758 11840 11868 11911 12052 120® 12157 12160 12189 12205 12231 12244 12301 1»» 12345 12467 12481 12502 12652 12810 12898 12977 13001 13024 13028 13063 13072 13081 132» 13214 13239 13264 13360 13279 13292 13312 l»j» 13395 13399 13455 13470 13492 13541 13550 1»» 13576 13579 13639 13707 13711 13724 13726 1»? 13867 13873 13894 13905 13916 13963 13964 l»"" 14020 14027 14034 14065 14072 14125 14136 1«? 14159 14193 14200 14209 14278 14282 14314 14338 14354 14358 14374 14377 14414 14433 14480 14512 14547 14555 14583 14643 14653 14703 14724 14744 14764 14801 14819 148274 14849 14959 15074 15099 15119 15131 15162 15194 15200 15240 15254 15282 15288 15299 1531° 15369 15374 15405 15428 15438 15449 15463 l54?t 15477 15515 16533 15554 15564 15585 165» 16323 16342 15701 15721 15822 16849 15885 15923 15929 1®|J 15974 15989 15997 16038 16057 16097 16101 1°'.. 16133 16161 16169 16234 16266 16433 16434 16436 16465 16541 16570 16595 16667 16675 16679 16707 16716 16742 16746 w 16769 16839 16872 16881 16889 16933 1698» 7 17041 17095 17120 17148 17163 17182 17195 i' 17220 17346 17371 17376 17390 17674 17748 l' 2 17834 17846 17856 17862 17889 17930 1W37 3„ I79V8 18013 18033 18063 18114 18188 18218 18255 18304 18332 18339 18364 18382 1844» 18528 18541 18555 18588 18733 18734 18742 j 18868 18918 16919 18999 19026 19051 19053 2 19090 19125 19133 19161 19220 19221 192K5 jj 19289 19344 19445 19452 19510 19543 1956' 19606 19633 19681 19795 19813 19825 19»2< 19920 19949 20041 20159 20161 20178 201»" 20329 20337 20369 20378 20385 20388 20*i* 20501 20528 20631 20638 20647 20726 207^ 20841 2C852 20875 20945 20953 20970 209'»

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 9