Stad en Omgeving. Staatsloterij. DE 2000 K.M.-RIT IN DUITSCHLAND. WORSTELWEDSTRIJDEN TE ALKMAAR. D. A. W. NAAR WESTZAAN. Een dames- en een heer overwinning op de Kroosduikers. DE VIERDAAGSCHE TE NIJMEGEN. POSTDUIVENVEREENIGING „DE POSTDUIF". DE REVUE DER SPORTEN. SPORT IN BEELD. INGEKOMEN PERSONEN^ u delmatige eersteklassers bij een instellen der hoofdklasse sterke eersteklassers worden en dus in „the running" kunnen komen. En dat beteekent onmiddellijk grootere publieke be langstelling. Neen, om het geldvraagstuk behoeft men niet afwijzend te staan tegenover een hoofd klasse. En toch er komt niets van een hoofd klasse. En er komt niets van het beroepsspel. Wij voetballen maar door, winter en zomer en er zal niets veranderen. Ajax wint. Gisteren dan is de wedstrijd AjaxWil lem II gespeeld. Ajax was sterker en won met 41. Vandaag en morgen worden de twee ove rige wedstrijden gespeeld. En dan is het groote vacantie tot eind-Augustus. Hm! Automobilisme. Op Zaterdag 21 en Zondag 22 Juli vond in Duitschland dit monster sportevenement plaats. Een „Betrouwbaarheidsrit" die de deelnemers voerde van Baden Baden naar 'het Zuiden via Freudenstadt en Freiburg om daarna Oostwaarts via Donauesschingen en Ulm naar München te gaan, vervolgens naar het Noorden, Nürnberg, Bamberg, Je- na en Leipzig naar Berlijn, om via Maagden burg en Kassei, Dortmund en Keulen weder om Baden Baden te bereiken. Aan deze 2000 K.M.-Rit deden verschil lende Nederlanders mede, w.o. Jacq. van der Meulen, J. van der Kamp en Ch. Polis, allen op Ford V-8, waardoor zij waren ingedeeld in de groep, die ever de 2000 K.M. 2158 K.M. om juist te zijn een gemiddel de snelheid van 84 K.M. per uur moest ma ken. Het geheele parcours was voor alle ver keer gesloten, behalve voor de deelnemers aan de 2000 K.M. (Stelt U zich zoo iets eens voor Nederlandsche wedstrijdleiders) en de organisatie tot in de puntjes verzorgd en in alle opzichten af. Onze Nederlandsche rijders hadden vol doende concurrentie, 51 deelnemers startten in hun groep en bonden den strijd aan, niet al leen onderling, doch tevens tegen vermoeid heid en slaap, tegen de elementenv om van den pechduivel maar niet te spreken. Weet U wat dit beteekent? Ruim 26 uur te rijden met een gemiddelde snelheid van 84 K.M. per uur. Denkt U het zich eens in. Benzine innemen, olie en water controleeren, voorruit en koplampen afvegen, afrekenen vijf minuten oponthoud. Vijf kostbare minuten had al 7 kilometer verder moeten zijn. Een uur te rijden van Amsterdam naar Rotterdam over Haarlem, Leiden, den Haag, Delft en Schiedam. En dat 26 uur lang. Over onbekende wegen, met het zwaarste bergter- rein van Duitschland, hellingen en bochten. Werkelijk een monsterrrit. Van de 51 deelnemers, die Zaterdag's te Baden Baden waren gestart bereikten slechts 6, zegge zes het eindpunt. Van deze 6 rij ders waren 4 op Ford. En van deze 4 waren 2 Nederlanders, J. van der Kamp en Ch. Polis. Bravo! Worstelen. Door de A. K. V. „Sport 6taalt spieren" worden op 26 Juli, 29 Juli en 5 Augustus worstelwedstrijden in „De Graanhandel" aan de Zaadmarkt gehouden Drie ver- eenigingen, n.1. D. O. K. te Beverwijk, „Hercules" te IJmuiden en „Achillee" te Wormerveer zullen probeeren „S. S. S." een nederlaag toe te brengen. Voor de vereeniging, die „S. S. S." de grootste nederlaag toebrengt, is een mooie beker beschikbaar. Donderdag 26 Juli ontvangt „S S. S de vereeniging D O K. uit Beverwijk. Deze vereeniging, die beslag heeft ge legd op bet clubkampioenschap van Nederland in worstelen en gewichtheffen, zal deelnemen mst de volgende worste laars, waartegen „S. S. S." de besten van haar werkers zal zetten: le afd. veder H. Groeneveld, kamp. v. Nederland: A. Kraneburg; le afd. licht H. Doets, kamp. v. West-Nedex'1.: J. C v. Zwaneburg; le afd. M. A. N. Groeneveld, kamp. v. Nederl. lichtgevv.: D. Kok; le afd. M. A. J. v. Heek, kamp. v. Nederl. lichtgew.: H. Boersen; 2e afd. veder, C. v. d. Kolk, J. Vonk, kamp. v. N. H.; 2e afd. licht, J. v. d. Werf, C. Koster; 2e afd. licht, G. Steenbeek, Herm. Jensma; 2e afd. M. A. P. Duin, N. Schats. De wedstrijden vangen om 8 uur pre cies aan en zullen worden berecht door G Thesing, oud-Olympisch worstelaar. Waterpolo. Voor de wedstrijden tegen de Westzaan sche Kroosduikers bestond zoo'n groote be langstelling, dat de gehuurde autobus, waar mede de spelers en speelsters en hun sup porters naar de Zaanstreek vervoerd zouden worden, nauwelijks plaats bood aan allen Aan de stemming was dit echter niet te mer ken. Onder de eminente leiding van den heer N. v. d. Linden arriveerde het enthousiaste gezelschap omstreeks 8 uur aan het zwem bad van de Kroosduikers. Allereerst werd daar gespeeld de dames wedstrijd, die hoe kan 't ook anders door de D.A.W.-dames werd gewonnen. Het zevental was als volgt samengesteld: Maike Oudes Janny Metz To v. Beek Mien ten Pas Jopie Oostwoude Willy Pesie Eli v. d. Berg Over het algemeen toonden beide ploegen meer inzicht in het spel dan den vorigen keer. Vooral de Alkmaarsche voorhoede wist door combineeren meerdere kansen te schep pen, die dan ook vrijwel steeds in doelpun ten werden omgezet. De vlugge Jopie Oostwoude was de eer ste die de Westzaansche goal-dame verrastte, direct gevolgd door twee doelpunten van Willy Pesie, die ongetwijfeld de ster van het veld was, terwijl Eli v. d. Berg de vNrde goal voor haar rekening nam. Daar de Kroosduikers slechts eenmaal Maike Oudes konden passeeren, ging de rust in met een goede 4—1-voorsprong. Direct na de hervatting kwuren de gast vrouwen duchtig opzetten en zij wisten den achterstand tot 4-3 op te halen. Dit werd d< D A.W.-voorhoede toch te kras en het was weer Willy Pesie die het vijfde doelpunt scoorde. Met dezen uitslag mogen de dames tevre den zijn. Aan de aanvoerster, mej. Willy Pesie, werd na afloop een bloemenhulde gebracht. De heeren-wedstrijd. Na dezen wedstrijd floot scheidsrechter Bos de heeren te water, waarvan de D.A.W.- ploeg in de volgende opstelling speelde: d. Linden Hansen Koorn Biskanter v. Ooyen Caarls Velthuys Onder voortdurend geroep van de suppor ters: „Ray, ray, ray, D.A.W., D.A.W, zwom men beide zeventallen op elkaar in en het liet zich in het begin aanzien of de overwinning niet zoo gemakkelijk zou zijn als in de Ber- germeer. Wel trachtten Caarls en Velthuys te doelpunten, maar of de keeper of de lat was des Kroosduikers redding. Totdat ein delijk na twee minuten spelen Caarls den bal inzwom en den keeper voor het eerst het nakijken gaf (0—1). Na dit doelpunt volgden vrij spoedig nog een tweetal, resp. van de hand van v. Ooijen en Velthuys, met welken stand de rust in ging- Op de bekende wijze kwam Koorn na half-time de voorhoede versterken en hij was het, die aan de onzekerheid op radicale ma nier een eind maakte, door de score op te voeren tot 5—0. Hierdoor eenigszins over donderd, ontstond er bij de Kroosduikers 'n algeheele verwarring, van welke gelegen heid Caarls, luide toegejuicht door de D.A.W.-supporters. gebruik maakte om het halve dozijn vol te maken (60). Hiermee heeft D.A.W. getoond de sterkste te zijn uit de afdeeling en wanneer dus de laatste wedstrijd (a.s. Vrijdag tegen Nereus) een gelijk spel is of een overwinning, dan is D.A.W. nog vóór Augustus gepromoveerd naar de 3e klasse N.Z.B. Moge het zoo zijn, is de wensch van heel zwemmend Alkmaar. Bridge. WEDSTRIJD TE BERGEN. De Berger Bridgeclub had voor gister avond een wedstrijd uitgeschreven, die bij bijzonder geschikt weer in den tuin van de Rustende Jager zou worden gehouden. Doch voor een wedstrijd in de openlucht is in ons klimaat weinig kans. En ook gisteren moes ten de 72 deelnemers den strijd aanbinden in de serre-zaal naast de groote zaal De ruim te was daar zeer beperkt en tot een rustig spel is het dan ook niet kunnen komen, medt door de dansmuziek vlak er naast. Verder namen er verschi'lende nieuwelingen deel, die met het wedstrijdsysteem nog eenige moeite hadden. Een tweetal ingeschreven paren kwam niet op, zoodat bij den aanvang nog haastig wijziging in de samenstelling der groepen en in de scorekaarten moest worden aangebracht. Aan 't eind waren nog omdat niet alle groepen tegelijk klaar wa ren eenige spellen reeds opgeborgen, die nog gespeeld moesten worden, wat de lei ding zeer veel moeite bezorgde. Ook werden de kaarten niet altijd nauwkeurig nageteld, zoodat de kwestie 12 en 14 kaarten eenige malen moeilijkheden veroorzaakte. De wed strijd was door al deze bijkomende dingen later afgeloopen dan verwacht werd en daar op tijd geëindigd moest worden, moesten het berekenen van den uitsiag en de uitreiking der prijzen in de grootste haast geschieden. Daardoor kon het gebeuren dat een prijs winnaar, die per tafel gemiddeld 1/28 punt beter resultaat had behaald dan een ander, een beurt later een prijs mocht uitzoeken, wat ook nog tot een emotioneel slot bijdroeg. Gelukkig zijn bridgewedstrijden waarbij zooveel zaken tegenloopen, hooge uitzonde ring. In groep A (7 tafels) werden in de oneven- lijn no. 1 de heeren Kroon en Pronk uit Warmenhuizen met 16 p„ no. 2 de heer en mevr. B. Schoen te Alkmaar met 20 p. In de even-lijn werden no. 1 de heeren L. Trijbetz en A. Visser te Alkmaar met 20V, p.tweede de heeren Kemper en Ligthart te Warmenhuizen met 24 p. Groep B. Oneven-lijn 6 paren. 1. Mevr. Berkhouwer en mevr. Wasterval te Alkmaar 15K p.; 2. de heer en mevr. Mogersdorf te Bergen 19 p. Even-lijn, 6 paren: 1. De heeren Weijers en D. Verweij te Bergen \3lA p.; 2. Mej: Wiemer en de heer Gras. Groep C. Oneven-lijn 5 paren: 1. Heer en mevr. Schmidt 11 p.2. Mei. Sombroek en de heer Slot 14 V? p. Even-lijn 5 paren: 1. Dr. v. Gelder en heer Rector 9 p.; 2. mevr. van Gelder en den heer Peys 14 p. Wandelen. 30 K.M. WANDELTOCHT VAN „TURNLUST", ALKMAAR. De propaganda voor de wandelsport wordt .door „Turnlust'' voortgezet door het houden van een 30 K.M. wandeltocht, waar voor buiten de stad (vooral uit den Helder) groote belangstelling bestaat. De route is grootendeels anders dan die van den marsch welke op 15 Juli j.1 werd gehouder Wan. r.eer men bedenkt, dat in plaatsen als Den Helder, Haarlem en meerdere, wandelsport- vereenigingen bestaan met ledenaantallen, waarop hier andere sportvereenigingen trotsch zouden zijn, dan komt men wel tot de conclusie, dat Alkmaar in dit opzicht iets te kort komt. Turnlust hoopt, dat de deel name uit onze directe omgeving in alle op zichten bevredigend zal zijn. De start vindt plaats om 10 uur bij ,,'t Gulden Vlies", terwijl als parcours is geko zen: Zandersloot, Heilooërbosch, Wester- weg, Bergerweg, Bergermeer, Bergen, Schoorl, alwaar een verplichte rust wordt gehouden, terug door Bergen en via den Bergerweg naar Alkmaar, Bergerhout, Gees- ter- en Nieuwlandersingel, Zilverstraat, Rid- ,.r~r^ j*' kaa*> Koorstraat met als eindpunt t Gulden Vlies, alwaar na afloop aan iede- ren deelnemer, die den tocht binnen 6M uur (rust inbegrepen) volbrengt, een medaille wordt uitgereikt met een afbeelding van den alombekenden Waagtoren. Verder worde naan vereenigingen, die met minstens 15 deelnemers den tocht zonder uit vallen volbrengen, een groepsprijs uitgereikt evenzoo aan die vereeniging, die het netst marcheert. De Vereenigingen van vreemdelingen verkeer te Alkmaar en te Schoorl hebben bereids hunne medewerking toegezegd, terwijl de E.H.B.O. uit Alkmaar zoo bereidwillig was haar medewerking tijdens den tocht toe te zeggen. Aan eventueele uitvallers zal de noo- dige zorg besteed worden. Inschrijvingen voor dezen 30 K.M.-tocht kunnen plaats vinden bij den heer N. Bak ker, Landstraat 50. De Turnlusf-tochten. Aan de deelnemers van de serie van 4 wandeltochten wordt nog medegedeeld, dat a.s. Zondag 29 Juli de tweede marsch wordt gehouden, vertrek 8.30 vanaf de Paarden markt. Rust Lunapark te Bergen. Voor nieuwe deelnemers bestaat alsnog gelegen heid tot inschrijven bij de start, omdat be sloten is voor hen de eerste tocht van 15 K.M. op 21 Oct. a.s. te herhalen. Zij, die de eerste 15 K.M.-tocht reeds meewandelden, worden verzocht hunne startkaarten voor den aanvang in te leveren. Gisteren is de bekende Vierdaagsche te Nijmegen begonnen met een zeer groot aan tal deelnemers, n.1. ruim 2700. Het weer was zeer fraai; een bedekte lucht, niet al te warm en gelukkig geen regen. Er waren dezen eersten dag slechts drie uitvallers, wat wel heel gering is. Echier, de tweede dag is de zwaarste en dan zullen er wel meer slachtoffers vallen. Postduiven. Bovengenoemde vereeniging hield een wedvlucht vanuit- Chateauroux (Frankrijk) op 24 Juni. Aankomst als volgt: A. de Wit 4.09.25 ReimerEssen 4.09.41 A. de Wit 4.58.32 idem 5.06.18 D. Pilkes 5.27.08 Dezelfde vereeniging hield ook een wed vlucht vanuit Limoges (Frankrijk) op 7 Juli. Afstand 800 K.M. Gelost om 6.30 uur met O.N.O.-wind. Aankomst als volgt: J. Huiberts Sr. 8Juliv.m. 9.16.56 Th. v. d. Kamer 9.42.30 Th. v. d. Kamer 8Julin.m. 1.19.31 Jos. v. d. Kamer 3.11.56 ReimerEssen 5.26.30 De Revue der Sporten bevat deze week een zeer opzienbarend artikel over de kwestie- Blekemolen. Een vlot artikel is dat van de openingswedstrijden der nieuwe Amsterdam- sche wielerbaan. Verder is zeer interessant het interview met Karei Lotsy. Verder noemen wij nog verslagen van de roeiwedstrijden te Sloten, van golfwedstrij- den, enz. enz. Fraaie foto's vinden wij op de midden pagina en verder tusschen de tekst en na tuurlijk zijn ze alle actueel. Sport in Beeld brengt deze week heel wat artikelen. Allereerst worden de wielerwed strijden om het kampioenschap van Neder land besproken; verder wordt een beschou wing gegeven over de zwemkampioenschap- pen en eenzelfde beschouwing over de roei- kampioenschappen. Een afscheidsgroet aan de gedegradeerde voetbalclubs trekt eveneens de aandacht. Speciaal noemen wij nog het artikeltje, geschreven naar aanleiding van den dood van v. d. Pluym en tenslotte nog het verslag van den autowedstrijd om den Grooten Prijs van Duitschland. Verder de gewone rubrieken. Van de plaatjes noemen wij een fraaie collectie van het concours hippique te Hoofd dorp, en daarnaast wieier-, zeil-, roei- en zwemkiekjes. STRENGER STRAFFEN OP ROEKELOOS RIJDEN. Nieuwe Motor- en Rijwielwet een stap in de goede richting. Dat de nieuwe Motor- en Rijwielwet, waarvan de inhoud dank zij de activiteit van de „koningin der aarde" thans reeds in mil- lioenen exemplaren in ons land verspreid is, met strenger bepalingen zou komen voer roekelooze weggebruikers zal wel niemand verwonderd hebben, aldus schrijft ons de AN.W.B.-Toeristenbond voor Nederland. Menigeen zal echter desondanks wel even opgekeken hebben bij het vernemen van de mogelijkheid om rijbewijzen in bepaalde ge vallen voor den tijd van tien jaren in te trekken. Wij zien in het wetsont werp als maximum voor een verkeersver- grijp thans drie jaren gevangenisstraf voor gesteld, wat voorzeker geen kleinigheid is! Maar aan den anderen kant is het misdrijf, waarvoor die sanctie, geldt ook heel ernstig (het bij een aanrijding veroorzaken van eens anders dood, terwijl de dader van dit feit door alcohol beneveld is). En zoo is het met meer feiten het geval: een aanzienlijke ver zwaring van de straffen. Geen auto-vijandigheid. Als symptoom vooral achten wij de moti veering van al deze sancties van groot be lang, want nergens geeft het wetsontwerp of de toelichting blijk van een vijandige stem ming tegenover het wegverkeer; telkens wot- den wij getroffen door een logische gedach- tengang: de weggebruikers moeten be schermd worden tegen verkeers-misdadigers en daarom moeten deze van den weg ge weerd worden Hiertegen kan in redelijkheid geen enkel bezwaar worden gemaakt wij moeten integendeel de goede bedoelingen waardeeren Zooeven spraken wij van verkeers-misda digers en inderdaad is die titel op zijn plaats, want verschillende inbreuken op de voorschriften worden in het vervolg als mis drijven beschouwd, waarop uitsluitend ge- vangenistraf staat. Merkwaardig in ver band met de tijdsomstandigheden is zeker het misdrijf, bedoeld ip artikel 45. Hierin wordt aan het militair gezag de bevoegdheid gegeven in tijd van nood (als de staat van oorlog of van beleg is afgekondigd) speci'le regelen voor het verkeer te geven. Als nu met het oog op dreigende luchtaanvallen bijzon dere voorschriften afkomen inzake de auto verlichting en men overtreedt die bepalingen, dan pleegt men een misdrijf omdat dienten gevolge de aanval meer kans op succes zou nebben. Het is wel ee nteeken des tijds, dat onze vreedzame Motor- en Rijwielwet nu in een dergelijk geval voorziet. Nuffige voorschriften. Tegenover de strenge nieuwe bepalingen zijn er ook tal van regelingen voorgesteld, welke zeer speciaal in het belang van de auto-bestuurders zijn. Zoo zal in de toekomst uitdrukkelijk toegestaan zijn, dat een bloed verwant in den eersten graad van den auto mobilist in een civiele zaak als getuige op treedt. wat van zeer groot belang is, omdat net maar al te dikwijls voorkomt, dat deze k u i°ver naas*e familieleden als getuigen beschikt. De minister van Waterstaat heeft een verplichte verzekering van het risico wegens wettelijke aansprakelijkheid jegens derden niet overhaast willen invoeren, wat zeker ook als een voordeel beschouwd m?<r worden. Overigens staat de regeering ge lukkig niet onsympathiek tegenover dit voor- sennft dat reeds in talrijke Europeesche landen bewezen heeft nuttig te werken. ten andere gunstige bepaling is de ver lenging van den geldigheidsduur der rijbe- i-°l5 )aar"> en de vrijstelling voor be paalde lichte motorfietsen. In plaats van het huidige nummerbewijs komt, zooals men wee een document, dat slechts voor één be paald motorrijtuig geldig is. Hierdoor heeft de overheid de mogelijkheid geschapen con- role op den toestand uit te oefenen, waarin iptrfrül Tr,eertiuDat men dit nieuwe bewijs s wel dienstbaar zal maken aan wegen belasting en nationaliteitsbewijs (d i het be wijs van betaald invoerrecht) is een voordeel voor de weggebruikers èn voor het Rijk, om- dat onregelmatige invoer (smokkelen van auto s) hierdoor voorkomen wordt Tenslotte toont de regeering een ooen oog te hebben voor de moeilijkheden uit de ver- keerspractijk. Zij wil de verkeersregeling zoo veel mogelijk uniform maken en in de Mo tor- en Rijwielwet alleen de hoofdzaken op nemen. In -Reglement en -Beschikking vol gen dan de uitvoeringsmaatregelen, omdat deze laatste staatsstukken zooveel eenvoudi ger bijgewerkt kunnen worden. (Voor e°n wetswijziging moet de geheele parlementaire motor in beweging gebracht worden). Dat men nog geen Algemeene Verkeerswet heeft ingevoerd is zeker te betreuren. Het argu ment, dat de voorbereiding daarvan tot een niet te tolereeren verder uitstel zou hebben geleid, moeten wij thans erkennen, doch als men tijdig maatregelen had genomen, zou het huidige ontwerp zeker een Algemeene Verkeerswet hebben kunnen zijn. Men ver- gete niet, dat de voorbereiding in vele jaren in beslag hebben genomen, waarin zonder twijfel een diepgaand overleg met lagere wetgevers had kunnen plaats hebben. In middels één vogel in de hand Overigens is het nuttig, dat vele. bepalin gen nu ook gelden voor bestuurders van niet- motorische rij- en voertuigen, en voorts kan hij de uitwerking van de wet nog goed werk verricht worden. Van die uitwerking hangt nog heel veel af, maar nu door het indienen van het nieuwe Motor- en Rijwielwetsontwerp een flinke s'ap in de goede richting gezet is, meenen wi' op goede gronden te mogen verwachten, aldus de A.N.W.B., dat de achterstand, welke in ons land onmiskenbaar bestaat, spoedig ingehaald zal worden. Alles bij elkaar genomen zien wij dus verschillende gronden om ons te verheugen over het hui dige wetsontwerp. Wij zijn dankbaar, al zijn we niet voldaan. L. Baars, R.K dienstbode, Nassau- laan 11, van Enkhuizen. J. Langen- berg, geen, bakker, Overdiestraat 68, van Bergen (N.-H.) W. A. van Stapele, N.H., zonder beroep, Kruislaan 14, van Rijswijk. J. Sampel, R.K., dienstbode, Bergerweg 16, van Oostenrijk. C. van den Nieuwendijk, N.H., schipper, en echtgenoote en dochter, niet vertrokken van Overdiestraat 11, weder ingekomen aan het adres Overdiestraat 5. M. W. Jansen, R.K., dienstbode, Roemer Vis- scherstraat 20, van Akersloot. E. C. Smit, R.K., coupeuse, Baanstraat 11, van Groningen. C. J. Klop, geen, timmer man, en echtgenoote en kinderen, Snaa~- manslaan 93, van Rotterdam. J. Horio, R.K., zonder beroep, Karnemelksbuurt 12, van St. Pancras. A. Burgers, G.K., en dochter, Overdiestraat 7, van Ede. M. Sleutel, N.H., kraamverzorgster, Spoorstraat 44, van Schagen. J. J. van Noort, G.K., inspecteur van politie, en echtgen., Baanstraat la, van N. O. Indië. J. J. D. H. Verschoor, geen, secretaris n KERK kent SCHOOL deze nieuwe borden n o g niet ze worden ge plaatst op punten, waar de weggebrui ker in t bijzonder aan anderen gevaar of hinder kan veroorzaken (Blauw veld met witten driehoek en dito tekst) Armenraad, en echtgenoote, Kennetner singel 13, van 's-Gravenhage. p Buck, NH., artist, en echtgenoote, EL en zoon, N H., St. Annastraat 38, van Oudorp. T. Ploeger, N.H., zonder ba. roep, Compagniestraat 6, van Heiloo. H. Bartjes, R.K dienstbode, Oudegracht 198, van Egmond-Binnen. H. Beers R.K., zonder beroep, Tulpstraat 5, Oudenbosch. J. C- Mooijen, geen, werk, man, Voormeer 18, van Amsterdam. P. Schuit, R.K., timmerman, en echtg^ noote, Hof van Bergen (N.-H.) n Boekei, R.K., groentenhandelaar, en echt genoote en kinderen, Voormee 21, vj» Oudorp. M. T. van Gijsen, R.K., zonder- toeroep, Paijglop 24, van Culemborg J. Blom, N.H., zonder beroep, KruisVa^ 14, van Heiloo. J. van den Kommer N H., taxibedrijfondernemer, Heldersch* weg 20, van Heiloo. P. G. Kaag, R.K., monteur-chauffeur, Wildemanstraat 15, van Venhuizen. A. Jonker, R.K., dienstbode, Trompstraat 10, van Bever wijk. D. Vink, geen, magazijnmeester, Heiligland 38c, van Beemster. T. Vriend, G.K., dienstbode, Wilhelmina- laan 11, van Enkhuizen. B. J. Nieu- wenburg, N.Hwinkelchef, en echtge noote en dochter, Blaeustraat 9, vaa Haarlem. W. Stelling, G.K., dienst» bode, Wilhelminalaan 11, van Enkhul- zen. J. A. J. Pedroli, R.K., onderwijzer, Prins Hendrikstraat 26, van Oudenbosch. C. Knecht, D.G., zonder beroep, Heilig land 38c, van De Rijp. A. Pfaltzgraff, geen, serveerster, Vogelenzang 14, van Amsterdam. J. J. M. Pillot, R K-, zon der beroep, Maclaine Pontstraat 28, van Princenhage. J. Boot, N.H., onder wijzer, en echtgenoote, Stationsweg 9, van Beemster. J. P. G. Terwindt, R.K., handelaar in bouwmaterialen, Oude gracht 287, van Bemmel. VERTROKKEN PERSONEN. J. C. Boeter—Koeman, z.b., R.G., van Dijkgraafstraat 30 naar Velsen. G. Blok- huis, z.b., N.H., van Steijnstraat 49 naar 'a- Gravenhage. W. Margadant, employé, geen, van Cabeljaustraat 2 naar Rotterdam. J. A. W. Cools, cacaobewerker, en gezin, geen, van Snaarmanslaan 113 naar Bergen (N.H.) G. Tuinman, winkeljuffrouw, D.Q. van Dijk 10 naar Wieringen. P. de Koek koek, z.b E.L., van C.W. Bruinvisstraat 2t naar Amsterdam. J. D. Nat, winkelier es reiziger in sigaren, en gezin, geen, van Hóut- til 62 naar Utrecht. J. P. Kors, huis, knecht, R.K., van Langestraat 70 naar Cas- tricum. H. J. Prass, monteur, en gezin, geen, van Dahliastraat 19a naar Leeuwar- deradeel. E. M. Buijs, onderwijzeres. D. G., van Kennemersingel 261 naar Zaandam. Wed. L. v. d Oord, z.b., N.H., van Lim- merhoek 44a naar Nieuwveen_ (Z.H.) P. Calis, vischhandelaar, en gezin, N.H., van Nieuwpoortslaan 11 naar Hoorn. M. Velthuijs, kapster, geen, van Brouwerstraat 9 naar Haarlem. B. Smorenberg, metaal bewerker, en gezin, N.H., van Visscherslaan 19 naar Zaandam. C. C. Schermerhorn, kantoorbediende, geen, van Kennemerstraat- weg 163 naar Laren (N.H.) H. Finken- berg, h.i.d.h., D E., van Kennemerstraatweg 43 naar Duitschland. G. G. H. Dujardin, handelsagent, R.K., van Comansstraat 8 n Bloemendaal. C. M. Feldberg, dienstbode, R.K., van Druivenlaan 43 naar Utrecht. (Niet officieel) lste klasse, 3e lijst Trekking van Woensdag 95 Juli 1933 Hooge Prijzen f 100— 12700 19910 Prijzen van f20. 99 1125 2638 4096 6821 9131 10987 12803 15189 16791 18470 20685 23248 153 1343 2789 4224 6834 9225 11191 13552 15277 17506 18952 20952 23424 234 1550 3022 4456 7294 9314 11669 13891 15723 17511 18999 21568 266 1587 3563 5439 7799 9852 11963 13921 16202 17535 19102 21695 486 2232 3622 5816 7963 9859 12012 13965 16411 17875 19596 22388 557 2317 3635 5963 8102 10536 12291 14474 16525 18063 20063 22596 591 692 2517 2633 3923 4024 6677 6696 8556 871J 10700 1068» 12560 1261" 14806 1«» 16591 16620 18071 18366 20461 20631 22922 23034 Tommy: Heb Je ook zoo erg de griep gehad ais lkf Ik moest drie weken van school blijven. Bobby: Ik heb t veel erger gehad, ik nad bet in de vacantie. (Passing ShewJ-

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 8