Stad en Omgeving.
Staatsloterij.
DE 2000 K.M.-RIT IN DUITSCHLAND.
WORSTELWEDSTRIJDEN TE
ALKMAAR.
D. A. W. NAAR WESTZAAN.
Een dames- en een heer
overwinning op de Kroosduikers.
DE VIERDAAGSCHE TE NIJMEGEN.
POSTDUIVENVEREENIGING
„DE POSTDUIF".
DE REVUE DER SPORTEN.
SPORT IN BEELD.
INGEKOMEN PERSONEN^
u
delmatige eersteklassers bij een instellen der
hoofdklasse sterke eersteklassers worden en
dus in „the running" kunnen komen. En dat
beteekent onmiddellijk grootere publieke be
langstelling.
Neen, om het geldvraagstuk behoeft men
niet afwijzend te staan tegenover een hoofd
klasse.
En toch er komt niets van een hoofd
klasse. En er komt niets van het beroepsspel.
Wij voetballen maar door, winter en zomer
en er zal niets veranderen.
Ajax wint.
Gisteren dan is de wedstrijd AjaxWil
lem II gespeeld. Ajax was sterker en won
met 41.
Vandaag en morgen worden de twee ove
rige wedstrijden gespeeld. En dan is het
groote vacantie tot eind-Augustus.
Hm!
Automobilisme.
Op Zaterdag 21 en Zondag 22 Juli vond
in Duitschland dit monster sportevenement
plaats. Een „Betrouwbaarheidsrit" die de
deelnemers voerde van Baden Baden naar
'het Zuiden via Freudenstadt en Freiburg om
daarna Oostwaarts via Donauesschingen en
Ulm naar München te gaan, vervolgens
naar het Noorden, Nürnberg, Bamberg, Je-
na en Leipzig naar Berlijn, om via Maagden
burg en Kassei, Dortmund en Keulen weder
om Baden Baden te bereiken.
Aan deze 2000 K.M.-Rit deden verschil
lende Nederlanders mede, w.o. Jacq. van der
Meulen, J. van der Kamp en Ch. Polis, allen
op Ford V-8, waardoor zij waren ingedeeld
in de groep, die ever de 2000 K.M.
2158 K.M. om juist te zijn een gemiddel
de snelheid van 84 K.M. per uur moest ma
ken.
Het geheele parcours was voor alle ver
keer gesloten, behalve voor de deelnemers
aan de 2000 K.M. (Stelt U zich zoo iets
eens voor Nederlandsche wedstrijdleiders) en
de organisatie tot in de puntjes verzorgd en
in alle opzichten af.
Onze Nederlandsche rijders hadden vol
doende concurrentie, 51 deelnemers startten
in hun groep en bonden den strijd aan, niet al
leen onderling, doch tevens tegen vermoeid
heid en slaap, tegen de elementenv om van
den pechduivel maar niet te spreken.
Weet U wat dit beteekent? Ruim 26 uur
te rijden met een gemiddelde snelheid van 84
K.M. per uur. Denkt U het zich eens in.
Benzine innemen, olie en water controleeren,
voorruit en koplampen afvegen, afrekenen vijf
minuten oponthoud. Vijf kostbare minuten
had al 7 kilometer verder moeten zijn.
Een uur te rijden van Amsterdam naar
Rotterdam over Haarlem, Leiden, den Haag,
Delft en Schiedam. En dat 26 uur lang. Over
onbekende wegen, met het zwaarste bergter-
rein van Duitschland, hellingen en bochten.
Werkelijk een monsterrrit.
Van de 51 deelnemers, die Zaterdag's te
Baden Baden waren gestart bereikten slechts
6, zegge zes het eindpunt. Van deze 6 rij
ders waren 4 op Ford. En van deze 4 waren
2 Nederlanders, J. van der Kamp en Ch.
Polis. Bravo!
Worstelen.
Door de A. K. V. „Sport 6taalt spieren"
worden op 26 Juli, 29 Juli en 5 Augustus
worstelwedstrijden in „De Graanhandel"
aan de Zaadmarkt gehouden Drie ver-
eenigingen, n.1. D. O. K. te Beverwijk,
„Hercules" te IJmuiden en „Achillee" te
Wormerveer zullen probeeren „S. S. S."
een nederlaag toe te brengen. Voor de
vereeniging, die „S. S. S." de grootste
nederlaag toebrengt, is een mooie beker
beschikbaar.
Donderdag 26 Juli ontvangt „S S. S
de vereeniging D O K. uit Beverwijk.
Deze vereeniging, die beslag heeft ge
legd op bet clubkampioenschap van
Nederland in worstelen en gewichtheffen,
zal deelnemen mst de volgende worste
laars, waartegen „S. S. S." de besten
van haar werkers zal zetten:
le afd. veder H. Groeneveld, kamp. v.
Nederland: A. Kraneburg; le afd. licht
H. Doets, kamp. v. West-Nedex'1.: J. C v.
Zwaneburg; le afd. M. A. N. Groeneveld,
kamp. v. Nederl. lichtgevv.: D. Kok; le
afd. M. A. J. v. Heek, kamp. v. Nederl.
lichtgew.: H. Boersen; 2e afd. veder, C.
v. d. Kolk, J. Vonk, kamp. v. N. H.; 2e
afd. licht, J. v. d. Werf, C. Koster; 2e afd.
licht, G. Steenbeek, Herm. Jensma; 2e
afd. M. A. P. Duin, N. Schats.
De wedstrijden vangen om 8 uur pre
cies aan en zullen worden berecht door
G Thesing, oud-Olympisch worstelaar.
Waterpolo.
Voor de wedstrijden tegen de Westzaan
sche Kroosduikers bestond zoo'n groote be
langstelling, dat de gehuurde autobus, waar
mede de spelers en speelsters en hun sup
porters naar de Zaanstreek vervoerd zouden
worden, nauwelijks plaats bood aan allen
Aan de stemming was dit echter niet te mer
ken. Onder de eminente leiding van den heer
N. v. d. Linden arriveerde het enthousiaste
gezelschap omstreeks 8 uur aan het zwem
bad van de Kroosduikers.
Allereerst werd daar gespeeld de dames
wedstrijd, die hoe kan 't ook anders
door de D.A.W.-dames werd gewonnen.
Het zevental was als volgt samengesteld:
Maike Oudes
Janny Metz To v. Beek Mien ten Pas
Jopie Oostwoude Willy Pesie Eli v. d. Berg
Over het algemeen toonden beide ploegen
meer inzicht in het spel dan den vorigen
keer. Vooral de Alkmaarsche voorhoede wist
door combineeren meerdere kansen te schep
pen, die dan ook vrijwel steeds in doelpun
ten werden omgezet.
De vlugge Jopie Oostwoude was de eer
ste die de Westzaansche goal-dame verrastte,
direct gevolgd door twee doelpunten van
Willy Pesie, die ongetwijfeld de ster van het
veld was, terwijl Eli v. d. Berg de vNrde
goal voor haar rekening nam. Daar de
Kroosduikers slechts eenmaal Maike Oudes
konden passeeren, ging de rust in met een
goede 4—1-voorsprong.
Direct na de hervatting kwuren de gast
vrouwen duchtig opzetten en zij wisten den
achterstand tot 4-3 op te halen. Dit werd d<
D A.W.-voorhoede toch te kras en het was
weer Willy Pesie die het vijfde doelpunt
scoorde.
Met dezen uitslag mogen de dames tevre
den zijn.
Aan de aanvoerster, mej. Willy Pesie,
werd na afloop een bloemenhulde gebracht.
De heeren-wedstrijd.
Na dezen wedstrijd floot scheidsrechter
Bos de heeren te water, waarvan de D.A.W.-
ploeg in de volgende opstelling speelde:
d. Linden
Hansen Koorn Biskanter
v. Ooyen Caarls Velthuys
Onder voortdurend geroep van de suppor
ters: „Ray, ray, ray, D.A.W., D.A.W, zwom
men beide zeventallen op elkaar in en het liet
zich in het begin aanzien of de overwinning
niet zoo gemakkelijk zou zijn als in de Ber-
germeer. Wel trachtten Caarls en Velthuys
te doelpunten, maar of de keeper of de lat
was des Kroosduikers redding. Totdat ein
delijk na twee minuten spelen Caarls den
bal inzwom en den keeper voor het eerst het
nakijken gaf (0—1).
Na dit doelpunt volgden vrij spoedig nog
een tweetal, resp. van de hand van v. Ooijen
en Velthuys, met welken stand de rust in
ging-
Op de bekende wijze kwam Koorn na
half-time de voorhoede versterken en hij was
het, die aan de onzekerheid op radicale ma
nier een eind maakte, door de score op te
voeren tot 5—0. Hierdoor eenigszins over
donderd, ontstond er bij de Kroosduikers 'n
algeheele verwarring, van welke gelegen
heid Caarls, luide toegejuicht door de
D.A.W.-supporters. gebruik maakte om het
halve dozijn vol te maken (60).
Hiermee heeft D.A.W. getoond de sterkste
te zijn uit de afdeeling en wanneer dus de
laatste wedstrijd (a.s. Vrijdag tegen Nereus)
een gelijk spel is of een overwinning, dan is
D.A.W. nog vóór Augustus gepromoveerd
naar de 3e klasse N.Z.B.
Moge het zoo zijn, is de wensch van heel
zwemmend Alkmaar.
Bridge.
WEDSTRIJD TE BERGEN.
De Berger Bridgeclub had voor gister
avond een wedstrijd uitgeschreven, die bij
bijzonder geschikt weer in den tuin van de
Rustende Jager zou worden gehouden. Doch
voor een wedstrijd in de openlucht is in ons
klimaat weinig kans. En ook gisteren moes
ten de 72 deelnemers den strijd aanbinden in
de serre-zaal naast de groote zaal De ruim
te was daar zeer beperkt en tot een rustig
spel is het dan ook niet kunnen komen, medt
door de dansmuziek vlak er naast. Verder
namen er verschi'lende nieuwelingen deel,
die met het wedstrijdsysteem nog eenige
moeite hadden. Een tweetal ingeschreven
paren kwam niet op, zoodat bij den aanvang
nog haastig wijziging in de samenstelling
der groepen en in de scorekaarten moest
worden aangebracht. Aan 't eind waren nog
omdat niet alle groepen tegelijk klaar wa
ren eenige spellen reeds opgeborgen, die
nog gespeeld moesten worden, wat de lei
ding zeer veel moeite bezorgde. Ook werden
de kaarten niet altijd nauwkeurig nageteld,
zoodat de kwestie 12 en 14 kaarten eenige
malen moeilijkheden veroorzaakte. De wed
strijd was door al deze bijkomende dingen
later afgeloopen dan verwacht werd en daar
op tijd geëindigd moest worden, moesten het
berekenen van den uitsiag en de uitreiking
der prijzen in de grootste haast geschieden.
Daardoor kon het gebeuren dat een prijs
winnaar, die per tafel gemiddeld 1/28 punt
beter resultaat had behaald dan een ander,
een beurt later een prijs mocht uitzoeken,
wat ook nog tot een emotioneel slot bijdroeg.
Gelukkig zijn bridgewedstrijden waarbij
zooveel zaken tegenloopen, hooge uitzonde
ring.
In groep A (7 tafels) werden in de oneven-
lijn no. 1 de heeren Kroon en Pronk uit
Warmenhuizen met 16 p„ no. 2 de heer en
mevr. B. Schoen te Alkmaar met 20 p.
In de even-lijn werden no. 1 de heeren L.
Trijbetz en A. Visser te Alkmaar met 20V,
p.tweede de heeren Kemper en Ligthart te
Warmenhuizen met 24 p.
Groep B. Oneven-lijn 6 paren. 1. Mevr.
Berkhouwer en mevr. Wasterval te Alkmaar
15K p.; 2. de heer en mevr. Mogersdorf te
Bergen 19 p.
Even-lijn, 6 paren: 1. De heeren Weijers
en D. Verweij te Bergen \3lA p.; 2. Mej:
Wiemer en de heer Gras.
Groep C. Oneven-lijn 5 paren: 1. Heer en
mevr. Schmidt 11 p.2. Mei. Sombroek en
de heer Slot 14 V? p.
Even-lijn 5 paren: 1. Dr. v. Gelder en
heer Rector 9 p.; 2. mevr. van Gelder en den
heer Peys 14 p.
Wandelen.
30 K.M. WANDELTOCHT VAN
„TURNLUST", ALKMAAR.
De propaganda voor de wandelsport
wordt .door „Turnlust'' voortgezet door het
houden van een 30 K.M. wandeltocht, waar
voor buiten de stad (vooral uit den Helder)
groote belangstelling bestaat. De route is
grootendeels anders dan die van den marsch
welke op 15 Juli j.1 werd gehouder Wan.
r.eer men bedenkt, dat in plaatsen als Den
Helder, Haarlem en meerdere, wandelsport-
vereenigingen bestaan met ledenaantallen,
waarop hier andere sportvereenigingen
trotsch zouden zijn, dan komt men wel tot
de conclusie, dat Alkmaar in dit opzicht iets
te kort komt. Turnlust hoopt, dat de deel
name uit onze directe omgeving in alle op
zichten bevredigend zal zijn.
De start vindt plaats om 10 uur bij ,,'t
Gulden Vlies", terwijl als parcours is geko
zen: Zandersloot, Heilooërbosch, Wester-
weg, Bergerweg, Bergermeer, Bergen,
Schoorl, alwaar een verplichte rust wordt
gehouden, terug door Bergen en via den
Bergerweg naar Alkmaar, Bergerhout, Gees-
ter- en Nieuwlandersingel, Zilverstraat, Rid-
,.r~r^ j*' kaa*> Koorstraat met als eindpunt
t Gulden Vlies, alwaar na afloop aan iede-
ren deelnemer, die den tocht binnen 6M uur
(rust inbegrepen) volbrengt, een medaille
wordt uitgereikt met een afbeelding van den
alombekenden Waagtoren.
Verder worde naan vereenigingen, die met
minstens 15 deelnemers den tocht zonder uit
vallen volbrengen, een groepsprijs uitgereikt
evenzoo aan die vereeniging, die het netst
marcheert.
De Vereenigingen van vreemdelingen
verkeer te Alkmaar en te Schoorl hebben
bereids hunne medewerking toegezegd, terwijl
de E.H.B.O. uit Alkmaar zoo bereidwillig
was haar medewerking tijdens den tocht toe te
zeggen. Aan eventueele uitvallers zal de noo-
dige zorg besteed worden.
Inschrijvingen voor dezen 30 K.M.-tocht
kunnen plaats vinden bij den heer N. Bak
ker, Landstraat 50.
De Turnlusf-tochten.
Aan de deelnemers van de serie van 4
wandeltochten wordt nog medegedeeld, dat
a.s. Zondag 29 Juli de tweede marsch wordt
gehouden, vertrek 8.30 vanaf de Paarden
markt. Rust Lunapark te Bergen. Voor
nieuwe deelnemers bestaat alsnog gelegen
heid tot inschrijven bij de start, omdat be
sloten is voor hen de eerste tocht van 15
K.M. op 21 Oct. a.s. te herhalen. Zij, die de
eerste 15 K.M.-tocht reeds meewandelden,
worden verzocht hunne startkaarten voor
den aanvang in te leveren.
Gisteren is de bekende Vierdaagsche te
Nijmegen begonnen met een zeer groot aan
tal deelnemers, n.1. ruim 2700. Het weer was
zeer fraai; een bedekte lucht, niet al te warm
en gelukkig geen regen.
Er waren dezen eersten dag slechts drie
uitvallers, wat wel heel gering is. Echier, de
tweede dag is de zwaarste en dan zullen er
wel meer slachtoffers vallen.
Postduiven.
Bovengenoemde vereeniging hield een
wedvlucht vanuit- Chateauroux (Frankrijk)
op 24 Juni. Aankomst als volgt:
A. de Wit 4.09.25
ReimerEssen 4.09.41
A. de Wit 4.58.32
idem 5.06.18
D. Pilkes 5.27.08
Dezelfde vereeniging hield ook een wed
vlucht vanuit Limoges (Frankrijk) op 7 Juli.
Afstand 800 K.M. Gelost om 6.30 uur met
O.N.O.-wind. Aankomst als volgt:
J. Huiberts Sr. 8Juliv.m. 9.16.56
Th. v. d. Kamer 9.42.30
Th. v. d. Kamer 8Julin.m. 1.19.31
Jos. v. d. Kamer 3.11.56
ReimerEssen 5.26.30
De Revue der Sporten bevat deze week een
zeer opzienbarend artikel over de kwestie-
Blekemolen. Een vlot artikel is dat van de
openingswedstrijden der nieuwe Amsterdam-
sche wielerbaan. Verder is zeer interessant
het interview met Karei Lotsy.
Verder noemen wij nog verslagen van de
roeiwedstrijden te Sloten, van golfwedstrij-
den, enz. enz.
Fraaie foto's vinden wij op de midden
pagina en verder tusschen de tekst en na
tuurlijk zijn ze alle actueel.
Sport in Beeld brengt deze week heel wat
artikelen. Allereerst worden de wielerwed
strijden om het kampioenschap van Neder
land besproken; verder wordt een beschou
wing gegeven over de zwemkampioenschap-
pen en eenzelfde beschouwing over de roei-
kampioenschappen. Een afscheidsgroet aan
de gedegradeerde voetbalclubs trekt eveneens
de aandacht.
Speciaal noemen wij nog het artikeltje,
geschreven naar aanleiding van den dood van
v. d. Pluym en tenslotte nog het verslag van
den autowedstrijd om den Grooten Prijs van
Duitschland. Verder de gewone rubrieken.
Van de plaatjes noemen wij een fraaie
collectie van het concours hippique te Hoofd
dorp, en daarnaast wieier-, zeil-, roei- en
zwemkiekjes.
STRENGER STRAFFEN OP
ROEKELOOS RIJDEN.
Nieuwe Motor- en Rijwielwet een
stap in de goede richting.
Dat de nieuwe Motor- en Rijwielwet,
waarvan de inhoud dank zij de activiteit van
de „koningin der aarde" thans reeds in mil-
lioenen exemplaren in ons land verspreid is,
met strenger bepalingen zou komen voer
roekelooze weggebruikers zal wel niemand
verwonderd hebben, aldus schrijft ons de
AN.W.B.-Toeristenbond voor Nederland.
Menigeen zal echter desondanks wel even
opgekeken hebben bij het vernemen van de
mogelijkheid om rijbewijzen in bepaalde ge
vallen voor den tijd van tien jaren in
te trekken. Wij zien in het wetsont
werp als maximum voor een verkeersver-
grijp thans drie jaren gevangenisstraf voor
gesteld, wat voorzeker geen kleinigheid is!
Maar aan den anderen kant is het misdrijf,
waarvoor die sanctie, geldt ook heel ernstig
(het bij een aanrijding veroorzaken van eens
anders dood, terwijl de dader van dit feit
door alcohol beneveld is). En zoo is het met
meer feiten het geval: een aanzienlijke ver
zwaring van de straffen.
Geen auto-vijandigheid.
Als symptoom vooral achten wij de moti
veering van al deze sancties van groot be
lang, want nergens geeft het wetsontwerp of
de toelichting blijk van een vijandige stem
ming tegenover het wegverkeer; telkens wot-
den wij getroffen door een logische gedach-
tengang: de weggebruikers moeten be
schermd worden tegen verkeers-misdadigers
en daarom moeten deze van den weg ge
weerd worden Hiertegen kan in redelijkheid
geen enkel bezwaar worden gemaakt wij
moeten integendeel de goede bedoelingen
waardeeren
Zooeven spraken wij van verkeers-misda
digers en inderdaad is die titel op zijn
plaats, want verschillende inbreuken op de
voorschriften worden in het vervolg als mis
drijven beschouwd, waarop uitsluitend ge-
vangenistraf staat. Merkwaardig in ver
band met de tijdsomstandigheden is zeker
het misdrijf, bedoeld ip artikel 45. Hierin
wordt aan het militair gezag de bevoegdheid
gegeven in tijd van nood (als de staat van
oorlog of van beleg is afgekondigd) speci'le
regelen voor het verkeer te geven. Als nu met
het oog op dreigende luchtaanvallen bijzon
dere voorschriften afkomen inzake de auto
verlichting en men overtreedt die bepalingen,
dan pleegt men een misdrijf omdat dienten
gevolge de aanval meer kans op succes zou
nebben. Het is wel ee nteeken des tijds, dat
onze vreedzame Motor- en Rijwielwet nu in
een dergelijk geval voorziet.
Nuffige voorschriften.
Tegenover de strenge nieuwe bepalingen
zijn er ook tal van regelingen voorgesteld,
welke zeer speciaal in het belang van de
auto-bestuurders zijn. Zoo zal in de toekomst
uitdrukkelijk toegestaan zijn, dat een bloed
verwant in den eersten graad van den auto
mobilist in een civiele zaak als getuige op
treedt. wat van zeer groot belang is, omdat
net maar al te dikwijls voorkomt, dat deze
k u i°ver naas*e familieleden als getuigen
beschikt. De minister van Waterstaat heeft
een verplichte verzekering van het risico
wegens wettelijke aansprakelijkheid jegens
derden niet overhaast willen invoeren, wat
zeker ook als een voordeel beschouwd m?<r
worden. Overigens staat de regeering ge
lukkig niet onsympathiek tegenover dit voor-
sennft dat reeds in talrijke Europeesche
landen bewezen heeft nuttig te werken.
ten andere gunstige bepaling is de ver
lenging van den geldigheidsduur der rijbe-
i-°l5 )aar"> en de vrijstelling voor be
paalde lichte motorfietsen. In plaats van het
huidige nummerbewijs komt, zooals men
wee een document, dat slechts voor één be
paald motorrijtuig geldig is. Hierdoor heeft
de overheid de mogelijkheid geschapen con-
role op den toestand uit te oefenen, waarin
iptrfrül Tr,eertiuDat men dit nieuwe bewijs
s wel dienstbaar zal maken aan wegen
belasting en nationaliteitsbewijs (d i het be
wijs van betaald invoerrecht) is een voordeel
voor de weggebruikers èn voor het Rijk, om-
dat onregelmatige invoer (smokkelen van
auto s) hierdoor voorkomen wordt
Tenslotte toont de regeering een ooen oog
te hebben voor de moeilijkheden uit de ver-
keerspractijk. Zij wil de verkeersregeling zoo
veel mogelijk uniform maken en in de Mo
tor- en Rijwielwet alleen de hoofdzaken op
nemen. In -Reglement en -Beschikking vol
gen dan de uitvoeringsmaatregelen, omdat
deze laatste staatsstukken zooveel eenvoudi
ger bijgewerkt kunnen worden. (Voor e°n
wetswijziging moet de geheele parlementaire
motor in beweging gebracht worden). Dat
men nog geen Algemeene Verkeerswet heeft
ingevoerd is zeker te betreuren. Het argu
ment, dat de voorbereiding daarvan tot een
niet te tolereeren verder uitstel zou hebben
geleid, moeten wij thans erkennen, doch als
men tijdig maatregelen had genomen, zou
het huidige ontwerp zeker een Algemeene
Verkeerswet hebben kunnen zijn. Men ver-
gete niet, dat de voorbereiding in vele jaren
in beslag hebben genomen, waarin zonder
twijfel een diepgaand overleg met lagere
wetgevers had kunnen plaats hebben. In
middels één vogel in de hand
Overigens is het nuttig, dat vele. bepalin
gen nu ook gelden voor bestuurders van niet-
motorische rij- en voertuigen, en voorts kan
hij de uitwerking van de wet nog goed werk
verricht worden.
Van die uitwerking hangt nog heel veel af,
maar nu door het indienen van het nieuwe
Motor- en Rijwielwetsontwerp een flinke
s'ap in de goede richting gezet is, meenen
wi' op goede gronden te mogen verwachten,
aldus de A.N.W.B., dat de achterstand,
welke in ons land onmiskenbaar bestaat,
spoedig ingehaald zal worden. Alles bij
elkaar genomen zien wij dus verschillende
gronden om ons te verheugen over het hui
dige wetsontwerp. Wij zijn dankbaar, al zijn
we niet voldaan.
L. Baars, R.K dienstbode, Nassau-
laan 11, van Enkhuizen. J. Langen-
berg, geen, bakker, Overdiestraat 68,
van Bergen (N.-H.) W. A. van Stapele,
N.H., zonder beroep, Kruislaan 14, van
Rijswijk. J. Sampel, R.K., dienstbode,
Bergerweg 16, van Oostenrijk. C. van
den Nieuwendijk, N.H., schipper, en
echtgenoote en dochter, niet vertrokken
van Overdiestraat 11, weder ingekomen
aan het adres Overdiestraat 5. M. W.
Jansen, R.K., dienstbode, Roemer Vis-
scherstraat 20, van Akersloot. E. C.
Smit, R.K., coupeuse, Baanstraat 11, van
Groningen. C. J. Klop, geen, timmer
man, en echtgenoote en kinderen, Snaa~-
manslaan 93, van Rotterdam. J. Horio,
R.K., zonder beroep, Karnemelksbuurt
12, van St. Pancras. A. Burgers, G.K.,
en dochter, Overdiestraat 7, van Ede.
M. Sleutel, N.H., kraamverzorgster,
Spoorstraat 44, van Schagen. J. J. van
Noort, G.K., inspecteur van politie, en
echtgen., Baanstraat la, van N. O. Indië.
J. J. D. H. Verschoor, geen, secretaris
n
KERK
kent
SCHOOL
deze
nieuwe
borden
n o g niet
ze worden ge
plaatst op punten,
waar de weggebrui
ker in t bijzonder aan
anderen gevaar of hinder
kan veroorzaken (Blauw veld
met witten driehoek en dito tekst)
Armenraad, en echtgenoote, Kennetner
singel 13, van 's-Gravenhage. p
Buck, NH., artist, en echtgenoote, EL
en zoon, N H., St. Annastraat 38, van
Oudorp. T. Ploeger, N.H., zonder ba.
roep, Compagniestraat 6, van Heiloo.
H. Bartjes, R.K dienstbode, Oudegracht
198, van Egmond-Binnen. H. Beers
R.K., zonder beroep, Tulpstraat 5,
Oudenbosch. J. C- Mooijen, geen, werk,
man, Voormeer 18, van Amsterdam.
P. Schuit, R.K., timmerman, en echtg^
noote, Hof van Bergen (N.-H.) n
Boekei, R.K., groentenhandelaar, en echt
genoote en kinderen, Voormee 21, vj»
Oudorp. M. T. van Gijsen, R.K., zonder-
toeroep, Paijglop 24, van Culemborg
J. Blom, N.H., zonder beroep, KruisVa^
14, van Heiloo. J. van den Kommer
N H., taxibedrijfondernemer, Heldersch*
weg 20, van Heiloo. P. G. Kaag, R.K.,
monteur-chauffeur, Wildemanstraat 15,
van Venhuizen. A. Jonker, R.K.,
dienstbode, Trompstraat 10, van Bever
wijk. D. Vink, geen, magazijnmeester,
Heiligland 38c, van Beemster. T.
Vriend, G.K., dienstbode, Wilhelmina-
laan 11, van Enkhuizen. B. J. Nieu-
wenburg, N.Hwinkelchef, en echtge
noote en dochter, Blaeustraat 9, vaa
Haarlem. W. Stelling, G.K., dienst»
bode, Wilhelminalaan 11, van Enkhul-
zen. J. A. J. Pedroli, R.K., onderwijzer,
Prins Hendrikstraat 26, van Oudenbosch.
C. Knecht, D.G., zonder beroep, Heilig
land 38c, van De Rijp. A. Pfaltzgraff,
geen, serveerster, Vogelenzang 14, van
Amsterdam. J. J. M. Pillot, R K-, zon
der beroep, Maclaine Pontstraat 28, van
Princenhage. J. Boot, N.H., onder
wijzer, en echtgenoote, Stationsweg 9,
van Beemster. J. P. G. Terwindt, R.K.,
handelaar in bouwmaterialen, Oude
gracht 287, van Bemmel.
VERTROKKEN PERSONEN.
J. C. Boeter—Koeman, z.b., R.G., van
Dijkgraafstraat 30 naar Velsen. G. Blok-
huis, z.b., N.H., van Steijnstraat 49 naar 'a-
Gravenhage. W. Margadant, employé,
geen, van Cabeljaustraat 2 naar Rotterdam.
J. A. W. Cools, cacaobewerker, en gezin,
geen, van Snaarmanslaan 113 naar Bergen
(N.H.) G. Tuinman, winkeljuffrouw, D.Q.
van Dijk 10 naar Wieringen. P. de Koek
koek, z.b E.L., van C.W. Bruinvisstraat 2t
naar Amsterdam. J. D. Nat, winkelier es
reiziger in sigaren, en gezin, geen, van Hóut-
til 62 naar Utrecht. J. P. Kors, huis,
knecht, R.K., van Langestraat 70 naar Cas-
tricum. H. J. Prass, monteur, en gezin,
geen, van Dahliastraat 19a naar Leeuwar-
deradeel. E. M. Buijs, onderwijzeres. D.
G., van Kennemersingel 261 naar Zaandam.
Wed. L. v. d Oord, z.b., N.H., van Lim-
merhoek 44a naar Nieuwveen_ (Z.H.) P.
Calis, vischhandelaar, en gezin, N.H., van
Nieuwpoortslaan 11 naar Hoorn. M.
Velthuijs, kapster, geen, van Brouwerstraat
9 naar Haarlem. B. Smorenberg, metaal
bewerker, en gezin, N.H., van Visscherslaan
19 naar Zaandam. C. C. Schermerhorn,
kantoorbediende, geen, van Kennemerstraat-
weg 163 naar Laren (N.H.) H. Finken-
berg, h.i.d.h., D E., van Kennemerstraatweg
43 naar Duitschland. G. G. H. Dujardin,
handelsagent, R.K., van Comansstraat 8 n
Bloemendaal. C. M. Feldberg, dienstbode,
R.K., van Druivenlaan 43 naar Utrecht.
(Niet officieel)
lste klasse, 3e lijst
Trekking van Woensdag 95 Juli 1933
Hooge Prijzen
f 100— 12700 19910
Prijzen van f20.
99
1125
2638
4096
6821
9131
10987
12803
15189
16791
18470
20685
23248
153
1343
2789
4224
6834
9225
11191
13552
15277
17506
18952
20952
23424
234
1550
3022
4456
7294
9314
11669
13891
15723
17511
18999
21568
266
1587
3563
5439
7799
9852
11963
13921
16202
17535
19102
21695
486
2232
3622
5816
7963
9859
12012
13965
16411
17875
19596
22388
557
2317
3635
5963
8102
10536
12291
14474
16525
18063
20063
22596
591 692
2517 2633
3923 4024
6677 6696
8556 871J
10700 1068»
12560 1261"
14806 1«»
16591 16620
18071 18366
20461 20631
22922 23034
Tommy: Heb Je ook zoo erg de griep gehad ais lkf Ik
moest drie weken van school blijven.
Bobby: Ik heb t veel erger gehad, ik nad bet in de
vacantie. (Passing ShewJ-