Jij moet
altijd mee
^Buitenland
Bucqediike Stand.
Met de auto 50.000 meter stijgenI
Ki
Zoon "Akkertje" verdrijft dadelijk
Het einde in zicht.
BERLIJNS STRATEN EISCHEN
DAOELIJKS EEN DOODE.
MEVROUW DOLLFUSS TE RICCIONE
TERUG.
>p de
ONTAARDE MOEDER
VEROORDEELD.
Ongeldige biljetten verkocht.
MUITERIJ OP
GRIEKSCH STOOMSCHIP.
JA ZEKER..., OOK!
Moor kleine tuinen#
SPORT
Automobilisme.
Internationale Alpenrit (7 12 Aug.)
De dagetappen.
waarheen ik ook gal Mei jou bij mi),
wordl nooit een dag bedorven door
hoofdpijn, kiespijn, of onlekker rijn I
al Uw klachten. Onmisbaar op reis.
Ideale pijnstillers ensmaakloos.
"AKKHTTJES kosten slechts 52 ct.
per 12 stuks. Metalen zakdoosje met
3 stuks 20 ct. (omzetbelasting inbegrepen).
DOOR DEN BLIKSEM GETROFFEN.
En gedood.
Te Wagening® is gisternamiddag tijdens
een kort onweer de 60-jarige landbouwer
C. Vermeer die op een akker achter een
roggeschelf voor den regen schuilde, door
den bliksem getroffen en gedood.
HET WERKFONDS 1934.
Naar wij verneme., treedt de heer C. J- P
Zaalberg sinds eenige dagen niet meer op
als voorzitter van het Werkfonds 1934.
Met het beheer van de loopende zaken is
belast dr ir. A. H. W Hacke, directeur-
generaal van den arbeid.
STROOBERGEN IN BRAND.
Gisteravond tegen zeven uur zijn tij
dens een hevig onweer, vier stroober-
gen, staande bij de Strookartonfabriek
De Dollard te Nieuwe Schans ir. brand
geraakt.
De spuiten uit Winschoten, öeerta en
Driebosch werden dadelijk gealarmeerd-
Evenwel viel tegen de geweldige vuur
zee niets uit te richten
Indien de wind draait, loopt de stroo
kartonfabriek groot gevaar, evenals
drie schepen, die in de nabijheid van
de plaats, waar de brand woedt, ligget;
en niet verder kunnen, daar het water
doodloopt.
BLIKSEM IN BOERDERIJ
INGESLAGEN.
Gisteravond ontstond er door bliksem
inslag brand in de kapitale boerderij
van den landbouwer Horstink te Leur
(N.-Br.) Het vuur groep snel om zich
heen en weldra was de geheele boerderij
afgebrand De inventar'*" ging verloren
De schane wordt geschat op 15 000
en wordt door verzekerii g gedekt Dr,
brandweer kon slechts een hooimijt en
een schuur behouden.
DE TEXTIELSTAKING TE VERVIERS.
Het ziet er naar uit dat er weldra een
einde zal komen aan de textielstaking te Ver
vier» (België), die bijna vijf maanden on
onderbroken heeft geduurd.
Gisteren is vanuit Brussel aan de plaatse
lijke organisaties te Verviers het bevel ge
geven, dat de staking moet worden afge
broken en dat het werk moet worden hervat.
Toen dit bevel van de vakvereeniginga-
centrale onder de arbeiders te Verviers be
kend werd, ontstond er eenige opwinding,
riet kwam tot botsingen voor het volks
huis en voor het redactiegebouw van het
socialistische partljorgaan. De politie moest
gewond"' veriu:dt zijn eenige personen
S. A. TREEDT WEER AAN.
Lutze wendt zich tot zrjn
mannen.
De chef van d® staf heeft onderstaande
dagorder aan de S. A. uitgevaardigd;
Op Augustus houdt de vacantie van de
S. A op Op dezen dag begint de volledige
dienst opnieuw en vervallen alle beper
kingen. die met de vacantie verband hielden
ten aanzien vau kleeding. werk in den staf
Daarmede treedt de S. A. weer open
voor oi^ vork om zich met vastberadenheid
aan haar aak te wijden in de voorste at-
lederen, in anderen zin echter, dan die tot
uitdrukking is gekomen in de vacantieordere
der thans verwijderde verraders. De S. A
wil en moet terug naar den ouden koers
waarbij zij groot en sterk was gebleven en
waarvan zij tegen haar wil is aigeleid. Een
voud in en buiten den dienst, eensgezindheid
met het volk zijn de grondslagen van de
S. A., waardoor zij zich verbond® weet
aan den leider en die haar tot een onbreek
baar werktuig maakte in zijn handen.
Leve de leider! Leve Duitschland!
De chef van den staf,
LUTZE.
Ondanks de maatregelen der Duitsche
autoriteiten tot bevordering van veilig ver
keer zijn volgens een officieele opgave gedu
rende de vorige maand dertig personen bij
Berlijnsche verkeersongelukken om het leven
gekomen, In totaal hadden er 2535 ver
keersongevallen plaats. De meeste ongeluk'
ken war® het gevolg van^het te snel rijd®
van automobiel® motorfiets®.
DE GEHEIMZINNIGE STAVISKY-
CHEQUES.
De vroegere kas bode van e® der Stavis-
ky-onderneming®, die e®ige dag® geled®
verklaard heeft inlichting® te kunn® ver-
strekkm omtrent de geheimzinnige Staviskv-
cheques, die op naam van „Tardilui-
d®, is gister® door d® rediter van in
structie verhoord. Hij heeft beweerd, dat hier
sprake is van e® decorateur, genaamd Tar*
aif, die verschill®de opdracht® van Sta-
visky zou hebb® uitgevoerd.
VERSCHERPTE STAKING
IN DUBLIN.
Weigeringen van loons-
verhoogingen.
Terwijl de stad Dublin thans reeds van
dagbladen is verstok®, heeft het er all®
schijn van, dat binn®kort de tram- auto-
busdiensten zullen worden stopgezet door
em staking, die teg® Vrijdagnacht 12 uur
is afgekondigd in verband met de weigering
om loonsverhooging toe te staan, die door
de transportarbeiders is geëischt.
DE KOFFERZAAK NO. 1.
De helper van den moordenaar
gevonden?
Met betrekking tot de moordzaak in
Brighton, bekend staande als „koffer
zaak No. 1", heeft de politie Zaterdag
een man verhoord die naar de politie
meent, de helper is geweest van den
moordenaar Verder werden verschillen
de menschen in pensions en café'ê ver
hoord. Sommigen werden naar Scot-
land-Yard gebracht voor een diepgaan
der onderzoek.
Twee meisjes vermist.
Aan de politie 16 medegedeeld, dat in
Soh i, een bekende wijk te Londen, twee
meisjes worden vermist. Direct is een
onderzoek ingesteld, o.a naar de man
nen waarmede de meisjes dikwijls ge
zien werden.
Een nieuw spoor.
Naar wordt vernomen heeft hoofdin
specteur Dona'dson, die Zaterdag van
Brightor naar een geheim gehouden be
stemming reed per auto, een nieuw
spoor gevonden. O m. schijnt hij zich
bezig ti houden met een onderzoek naar
de gedragingen van een man gedurende
den dag van de Derby. Verder ontving
de politie van handschrift-experts een
rapport inzake het geschrevene op een
stuk bruin papier met blauw potlood
dat aan den binnenkant van den koffer
was geplakt.
In dit rapport worden vergelijkingen
gemaakt tusschen handschriften dfe de
pJltie fn Brighton heeft verzameld en
bedoeld schrijven in den koffer.
HOOGER- EN LAGERHUIS ÖP
RECES.
Het Engelsche Hooger- en het Lager
huis zijn tot 30 October op reces gegaan
Indien het openbare belang het eischt
zullen zij eerder bijeen komen.
Baldwin vertrekt 8 Augustus naar Aix
les Bains.
GROOTE BOSCHBRANDEN.
In Britsch-Columbia.
In Britsch-Columbia, in het gebied
tusschen Nelson en de grena der Ver-
eenigöe Staten, woedt een reusachtige
boschbrand Honderden vrijwilligers
nemen deel aan het blussehingewerk
Verschillende kampen van boscharbei
ders en verscheidene huizen zijn in het
district Kootenay een prooi der vlam
men geworden Ook verscheidene hout
zagerijen zijn door het vuur vernield.
NOODWEER BOVEN SPANJE.
Boven de provincie Valladolid.
Boven het atadje Mota del Marqués in
de provincie Valladolid in Spanje heeft
een hevig noodweer gewoed, waardoor
de door de stad stroomende rivier bui
ten haar oevers trad. Tengevolge van de
overstrooming atortten negen huizen
in, terwijl de geheele reeds binnenge
haalde oogst vernield werd. Aangezien
ook de straatweg door het water gedeel
telijk is verwoest, is het verkeer geheel
gestaakt.
E® aangrijpade scène speelde zich gis
teravond af aan het kleine stationnetje te
Rlccione, toen mevrouw Dollfuss uit Ween®
aankwam haar kinderjes in gezelschap
van e® kinderjuffrouw haar begroetten,
Het was duidelijk te zien dat men tijdens de
afwezigheid van mevrouw Dollfuss haar
klnder® van den dood van hun vader op de
hoogte had gesteld. Het vijf en e® half.
jarig dochtertje Eva het kleine jongetje
huir
uilden hartbrek®d.
Mevrouw Dollfuss kuste haar kinder®,
terwijl de tran® haar langs de wang®
stroomd®. Daarna kuste zij mevrouw Mus
soüni, die haar tran® ook niet meer kon
onderdrukk®. Op da achtergrond stond®
de burgemeester van Ricclone verschillw
de autoriteit®, die ge® van all® hun ont
roering meester war®.
HET GEVAAR DER IJSBERGEN.
Patrouilledienst jubileert.
Dezer dagen heeft do Amerikaansche
„Ice Patrol" haar 20-Jarig bestaan ge
vierd.
Deze instelling Is na de ramp van de
„Titanic" in het leven geroepen, om de
see te patrouilleeren en de scheepvaart
te waarschuwen voor ij6bergen.
De dienst heeft het succes gehad, dat
sedert de oprichting geen enkel men-
schenleven verloren ging tengevolge van
botsingen met ijsbergen.
Veertien landen dragen bij in de kos
ten van dezen dienst, waaronder ook
Nederland. w
Oorspronkelijk waarschuwden de pa
trouilleschepen alleen voor ijsbergen,
doch thans wordt ook etudie gemaakt
van het ontstaan van de ijsbergen en de
v rwachting waar en hoe zij zullen ver
schijnen.
Dit jaar heeft de dienst niet minder
dan 600 ijsbergen gesignaleerd.
Het grootste aantal werd gesginaleerd
in 1929, toen 1351 ijsbergen werden waar
genomen.
VIJF RUSSISCHE DOODVONNISSEN.
Wegens sabotage.
In een proces tegen Russische inge
nieurs der Oeral-Machinefabriek in
Jekatherinenburg zijn vijf doodvonissen
geveld wegens sabotage en brandstich
ting. De veroordeelden zijn de chemische
leider der fabriek, een bedrijfsleider,
twee andere ingenieurs en een arbeider.
De executie heeft inmiddels reeds plaats
gehad. De veroordeelden zijn gefusil
leerd.
E® vrouw te Los Angeles, die om haar
acht-jarig dochtertje te straifen e® arm
van het kind bovm e® gasvlam hield, waar
door het meisje ernstige brandwond® op
liep, stond gister® terecht voor de recht
bank te Los Angeles. De bur® hadd® het
kind hoor® gillen en de politie gewaar
schuwd, die de ontaarde moeder arresteerde
De vrouw werd hed® veroordeeld tot e®
half jaar gevangenisstraf.
ZEEREISJES VOOR EEN PRIKJE.
E® ongewoon brutaal bedrog, gepleegd
door twee jonge mannen, is thans aan het
licht gekom®. De 24-jarige Hans Kaes-
zingk en de 21-jarige August Alberts vestig-
d® e® zoogenaamd reisbureau, dat gezel-
schapsreizm naar de Noord- en Oostzee,
alsmede naar Scandinavië zou ondernemm
Zij „werkt®" afwisselend in Berlijn
Stettin.
In Berlijn bezocht® zij meestal de klei
nere lokal®, waar zij reclamebiljettm op
hing® zich door den kastelein de aspi
rant-reizigers lieten aanwijz®. En door de
buitengewoon voordeeiige prijz® werd® er
inderdaad steeds slachtoffers gevond®.
Graag betaalde men de lage storting van
5 a 15 Mark, waarbij de dag van vertrek
werd overeengekomen. Inderdaad werd de
reis begonnen in een touringcar, door de be
driegers geleverd. Evenwel niet verder dan
Stettin. Daar aangekomen, steeg het gezel
schap uit, om „de reis" verder voort te zet-
tm, terwijl de ondernemers met den touring
car terugkeerdm.
Zéér onaangenaam was dan de groote
verrassing voor de vacantiegangers, tot de
conclusie te komen, dat de hun overhandig
de coupons voor de reis naar de badplaats®
of naar de Scandinaafsche landen in bet ge
heel niet geldig waren.
De gedupeerden waren dan gedwongm,
om öf terug te keeren, óf hun reis op eigm
kosten voort te zettern De bedriegers kond®
nu door de Berlijnsche politie gearresteerd
worden.
VREES VOOR OORLOG.
In Amerika.
De Oostenrijksche gebeurtenissen
hebben een nieuwe vlucht van Ameri-
kaansch kapitaal uit Europa veroor
zaakt. De „Bremen" nam, op weg naar
New York in Cherbourg, goud aan
boord, ter waarde van 4 millioen francs,
en er zal nog meer goud worden ver
scheept. Men heeft hier voornamelijk te
doen met Amerikaansche kapitalen,
waarvan de bezitters door de voorvallen
in Oostenrijk aangegrepen zijn door de
vrees van een nieuwen Europeeschen
oorlog.
JAPANSCHE ONDERHANDELINGEN
MET NEDERLAND.
Hirota optimistisch
De Japanzche minister van buitenlandsche
zaken, Hirota, heeft verklaard, dat hij ver
wacht, dat bij de handelsonderhandelingen
met Nederland een minnelijke schikking tot
stand zal kom® Hij ze de, dat het Japan
sche standpunt van Nederlandsche zijde
verkeerd was begrepen.
Kapitein mishandeld.
In de haven van Livorno (It.) is het aan
boord van het Grieksche s.s. „Eftykya" Ber
gothy" tot ernstige onlusten gekomen. De kapi
tein werd door de bemanning ernstig mishan
deld. De oorzaak dezer onlusten schijnt in een
loonconflict gezocht te moeten worden.
De Italiaaniche havenautoriteiten hebben een
officier met agenten van politie en marinesol
daten aan boord van het schip gezonden, waar
Nu komt er rustl Nu zijn over
bodige geluidssignalen verboden
(175.— boeteI). 't Werd tijd: ze
toeterden er maar op losWie.
zij op «en instructie van een eveneens versche
nen Grieksche consul 13 leden der bemanning
wegens muiterij arresteerden.
ZEESTOOMER LOOPT OP EEN RIF.
Alle passagiers gered.
Het Braziliaansche s.s. „Ruy Barbosa',
dat van Hamburg met 87 passagiers, waar
onder 65 Duitsche Jod® die van België
naar Brazilië wild® emigreer® me®
bemanning van 127 kopp® naar Brazilië
onderweg is, is gisteravond tm Noord®
van d® hav® van Leixoes op e® rif ge
loop®. Alle passagiers zijn aan land ge
bracht. Het is twijfelachtig of mm erin zal
slag® het schip weer vlot te brmgm. daar
de machines niet Toed meer werk® en het
schip ook schijnt te zijn lekgeslag®.
BALDWIN'S REDE IN AMERIKA.
Nederland als neutrale zone.
Naar uit Washington gemald wordt, heeft de
verklaring van Baldwin over de luchtpolitiek
van Engeland geen bijzondere verrassing ge
wekt. Men verklaart in Washington, dat Bald
win alleen openlijk heeft uitgesproken wat door
de Engelscha bevolking, evenals buiten Enge
land, reeds sedert lsng gedacht werd. In poli
tieke kringen van Washington verluidt thans,
dat reeds tijdens de economische wereldconfe
rentie staatssecretaris Huil in kennis zou zijn
gesteld van de Engelsche opvattingen. Reeds
toen zou hem zijn meegedeeld, dat Engeland
dan wensch heeft in Belgié en Nederland neu
trale zAne's ingesteld te zien.
HEEMSKFRK (Juli).
Ondertrouwd: L. C. P. Meijland
M. C Welage.
Getrouwd: P. J. v. Egmcmd en O.
Rumping.
Bevallen: N. v Tuners—Baltus, d.
L. W HoogewerfXlbrinck, d- A. Doet er
de Oroot, z.
Het zaaien en stekkeu van
bloemplanten voor het volgend
jaar.
Wie tuineren wil moet steeds zorgen
dat alle werkzaamheden op tijd gebeu
ren. Dit geldt vooral waar het het
zaaien en stekken betreft van tal van
planten. We genieten nu van onzen
mooien bloementuin, maar intusschen
zorgen we ook weer voor de toekomst
We zaaien in deze maand viooltjes.
Viola tricolor maxima en het overblij
vende viooltje V. cornuta worden nu ge
zaaid. We zaaien op een beschaduwde
plaats en zorgen vooral dat de aarde
steeds vochtig blijft totdat het zaad op
komt Het droogworden van den boven
grond gedurende het kiemingsproces
heeft vrij zeker mislukking ten gevolge.
De jonge plantjes worden op 4—5 c M.
afstand verspeend in humusrijken grond
b v. bladaarde, opdat we ze later met een
kluitje kunnen overplanten We gaan
nu ook geraniums stekken We snijden
de stekken ter lengte van circa 8 c m.
onder een bladknoop af. Bij deze verdik
king is reservzvoedsel opgeslagen en
daardoor worden hier gemakkelijk
wortel6 gevormd Om sterke verdamping
en dientengevolge slap worden van de
stek te voorkomen snijden we de groote
bladeren geheel weg en halveeren de
blijvende
We plaatsen de stekken stevig maar zeer
ondiep in met veel zand vermengde blad-
aarde. Bij zonnig weer zorgen we voor
schermmateriaal, waarvoor we horren, iijn
rijs en schermrietmatten kunnen gebruiken,
we kunn® de stekken in den vollen grond
plaatsen om ze, wanneer ze geworteld zijn
op te potten in stekpootjes. Ook kunn® we
de stekken direct in deze potjes plaatsen,
waarbij we de aarde stevig aandrukken. M»t
giet® ra sproei® zij m® voorzichtig en
steeds zorgen we dat des avonds de stekken
droog zijn. Bij reg®val kunn® we een
raam boven de stekken aanbrengen; anders
is dit niet noodig. De in Mei gezaaide twee-
jairge planten als: Campanula medium, Di
gitalis of vingerhoedskruid, Dianthus bar-
batus of duizendschoon®, Agrostemma of
prikneusje e. a. zijn nu zoo groot, dat ze met
kluitjes kunnen worden overgebracht naar
de rabattm in den kweektuin, waarvandaan
ze in het najaar weer een plaats zullen krij-
gm in den bloementuin we zaai® nu ook
Myosotis of vergeetmenietjes. Deze groei®
gemakkelijk en behoeven niet die zorg a's
viooltjes. Misschien vindt ge voldoende
zaailingen in uw tuin ter plaatse waar ze
dit voorjaar bloeiden. Indien deze goed vau
kleur waren kunen deze zaailingen worden
opgenom® en verspeend.
A O
MOORDEND ZWARE RIT VOOR
SERIEWAGENS.
Ja, ziet u, de kortste weg van de Azuur-
kust naar München is slechts 900 kilometer
lang, maar het traject, dat door de deelne
mers aan den Internationalen Alpenrit zai
worden gereden, voert van de Rivièra dooi
de moeilijkste deelen van het Centraal-Euro-
peesche bergland naar Joego-Slavië en van
daar gaan de rijders dan nog e® omwegje
maken over de bergen in Stiermarken
Hoe de tocht, die op 7 Augustus in Nice een
aanvang neemt, precies verloopt, ziet men
op bijgaand kaartje, ons toegezonden door
den A.N.W.B.-Toeristenbond voor Neder
land, waarop de bergpassen met driehoekjes
zijn aangegev®.
Strenge maatregelen zijn genomen om te
voorkomen, dat verkapte race-auto's aan de
zen groot-toeristischen strijd in de Alpen
zouden deelnemen. Bij de inschrijving moe
ten de deelnemers bewijzen, dat hun voer
tuig al eraige maanden aan de markt is (o.m.
een vóór 1 Mei 1934 gedrukten catalogus
bijvoegen) en tenslotte staat bij de finish een
strenge jury gereed om na te gaan of geen
bijzondere uitrusting den rijder een voor
sprong gegeven heeft bovm de andere deel
nemers. „Moordend zwaar" hebben wij tien
rit hierboven genoemd en dat is niet overdre
ven! Want voor de verschillende klassen zijn
fiksche gemiddelde snelheden vastgesteld,
varieerend van 42 tot 52 kilometer per uur.
Vooral als men bedenkt, dat vijf en twintig
van de hoogste en moeilijkste bergpassen in
dit traject voorkomen, dat overdag zelfs ge®
water mag worden bijgevuld en dat den
deelnemers des avonds na afloop van elke
dag-etappe slechts 10 minuten gegeven
wordt voor werkzaamheden aan hun wa
gens, waarbij nochtans ge® vitale onder
deden mogen worden verwisseld (die zijn
alle geplombeerd!), dan blijkt uit deze voor
schriften wel, dat alleen prima auto's met
prima volant-ridders aan het stuur in staat
zullen zijn dezen rit te volbrengen, waarbij
jn totaal meer dan 50.000 meter geklommen
wordt.
Deelnemers, klasreering en
prijzen.
De in vijf klassen ingedeelde inschrijvers
worden verdeeld in iabrieksteams (elk uit 3
wagens van hetzelfde merk bestaande) en
individueele rijders Elke auto is met twee
personen bemand, die elkaar aan het stuur
mogen afwisselen. Bij het vertrek uit Nice
worden aan eiken deel nem®den wagen 1000
punten toegekend, tijdens den rit kan men
ge® punten erbij krijg®, doch wel door fou
ten, vertraging of verdwalen strafpunten op-
joopen, die dan van het resteerende aantal
worden afgetrokken. Tijdens e® dag-etappe
wordt e® kleine snelheidswedstrijd (met
staande start (over 10 K M.) gehouden,
terwijl op de steile hellingen van den Col
du Galibler en het Stilfser Joch evene®s ge
deelten worden gecontroleerd, welke met ten
gemiddelde snelheid van 35 tot 40 K.M. per
uur (al naar de klasse, waarin de wagen is
ingedeeld) genomen moeten worden. De mi-
nium-snelheden tijdas de eerstgenoemde
snelheidsproev® varieeren van 85 tot 110
K.M. per uur.
Tijdverlies door overmacht wordt zelfs
niet erkend, tijdverlies tengevolge van ben-
zinebijvullen, olie ververschen enz., komt dus
heelemaal niet in aanmerking voor neutrali
satie. Het merk, dat onderweg over de bes;
georganiseerde service beschikken kan, ueeft
mitsdien een flinken voorsprong bov® de
andere.
In elk der vijf klassen (ingedeeld naar de
zuigerverplaatsing van den motor) ontvangt
het fabrieksteam, dat de meeste punten heeft
weten over te houden, e® „Internationale
Alpenbeker", de bestuurders ieder een soort
gelijken beker van kleiner model. Verder zijn
vergulde, zilveren en bronzen plaquettes be
schikbaar. Het gaat bij dez® wedstrijd dus
niet om geldprijzen, wat het toeristische ele
ment ten goede komt. Dat overigens de auto-
mobielindustrie verzot is op dergelijke pres-
tatieritten, spreekt vanzelf: een goed resul
taat is voor de commercieele propaganda
van het allergrootste belang.
De eerste dag-etappe loopt van Nice naar
Aix-les-Bains (485.2 K.M.), den tweeden
avond arriveeren de deelnemers in Interlaken
(421 K.M.). De derde etappe eindigt in Sr.
Moritz (371 K.M., den vierden dag verleent
Venetië hun gastvrijheid (549.5 K M het
vijfde traject loopt vandaar naar Zagreb in
Joego-Slavië (436 K.M.) en de finish vindt
laats aan het einde van den zesden dag jn
'iinchen (616.5 KM.) In totaal hebben de
rijders dan 2879.2 K.M. afgelegd en wie dit
tot een goed einde brengt, mag zonder over
drijving verklaren, dat hij bekend is met de
Alpen! Minder juist zou het zijn, indi® men
me®de, dat de deelnemers nu ook intens toe
ristisch van de prachtige omgeving hebben
genoten: al hun aandacht is geconcentreerd
geweest op andere dingen dan de overweldi
gende natuur in het hooggebergte. Overi-
gens zijn gedeelten van het traject uitermate
geschikt om door bergterrein-amateurs e®s
op hun gemak te worden onderhand® geno
men wie dienaangaande nadere inlichtin
gen mocht wenschen, kan te allen tijde te
recht bij den A.N.W.B.-Toeristenbond voor
Nederland.