NEDERLAAG WEDSTRIJD ALKMAAR HOLLANDIA I JUoüiüaaai Tïieuws £ucfitiuuict Sport DREIN DRENTEL EN PIET PRIKKEL. 0UDE-N1ED0RP. W. O. L. Polder, HEERHUGOWAARD. Poldervergadering. ZIJPE. OTERLEEK. KOLHORN. HEILOO. WIERINGEN. DE STREEK. BOVENKARSPEL. DE POSTVLUCHTEN OP INDIE. LUCHTVERBINDING IN INDIE. ANTHONY FOKKER OVER DE MEROURNE-RACE. Een vernietigend oordeel. De Londen-Melbourne race, aldus vervol de de heer Fokker, interesseert mij niet bij HET WEDSTRIJDPROGRAMMA. DE WERELDKAMPIOENSCHAPPEN TE LEIPZIG. OM DE DAVIS-CUP. ZwedenIerland 21. WEDSTRIJDEN ADVENDO. DE EUROPËESCHE zwemkampioenschappen. Athletiek. DE NEDERLANDSCHE ATHLETIEK- KAMPIOENSCHAPPEN. Zaterdag en Zondag op de sin- telbaan te Amsterdam. Felle strijd op de loopnnmmers. Maandag 13 dezer vergaderde het vol tallig bestuur, onder leiding van den dijkgraaf, den heer J. Wit Sr., 's avonds 7 uur ten lokale van J. P. Pepping aan de Weel. Ten aanzien van nog enkele posten achterstallige lasten ten bedrage van 275 88 van 5 aanslagen over 1933 kreeg de secr.-penn. opdracht op betaling aan te dringen. Uit diverse correspondentie gevoerd betreffende een plan tot doortrekking van den Zwarteweg, bleek dat de uit voering daarvan alleen mogelijk zou zijn, wanneer de eigenaar der landerijen waarlangs de weg zou worden aange legd, wenscht te zorgen voor beharding en onderhoud. Dienovereenkomstig zal aan den aanvrager worden bericht. Betreffende den ondergrondschen kabel door den aan te leggen nieuwen weg, is van den Provincialen Waterstaat tot heden, op een door en vanwege de polder verzonden brief dd. 12 Mei 1934, geen bericht ontvangen, waarom een afwachtende houding alsnog moet wor den aangenomen. Bij onderzoek is gebleken dat bij ves tiging der palen voor het bovengrondsch net in 1926 van diverse eigenaren schrif telijke toestemming is ontvangen om de palen op hunne landerijen te plaatsen, hetwelk voorts is vastgelegd in een daarvan opgemaakt contract, wat te bevoegder plaatse is overgeschreven. Daarna kwam in behandeling een mondeling bij den Dijkgraaf ingekomen verzoek van ingelanden van den Boo merpolder om bij aanleg van het nieuwe kanaal, te willen overwegen dat hun waterschap (alsdan per resto groot on geveer 7 H A.) zou worden bemalen door den W. O. L. Polder. Die bemaling tot stand te brengen door middel van een duiker door de ringvaart welke dat pol- dertje van den W. 0. L. Polder scheidt, daarvoor wordt niet gevoeld, vanwege de gevaren aan dergelijke verbindingen verbonden. De mogelijkheid om het per ceel ringvaart tusschen de W. 0 L. Pol der en de Boomerpolder te dempen, zal waarschijnlijk niet op bezwaren stuiten, doch dan blijft nog over het vraagstuk der bedijking van den Boo merpolder. De kant waarlangs het ka naal komt zal zeker goed worden, doch het overblijvende is naar verluidt tamelijk poreus. Na overweging van een een ander kwam men tot de slotsom, dat de kans niet twijfelachtig is dat eer nadeel dan voordeel is te behalen, waar om met algemeene stemmen afwijzend op dit verzoek werd beschikt. Besloten werd het kroozen en riet- hakken der polderslooten wederom te besteden met als niewe bepaling dat de aannemer zelf zal moeten zorgen voor materiaal, omdat bij gebrik van mate riaal des polders, dit vooral het laatste jaar in ernstige mate is verwaarloosd en niet op tijd terggebracht. De algemeene kroosschow werd be paald op Maandag 8 October. Hierna sluiting. Donderdag kwamen Dijkgraaf, Heemraden en Hoofdingelanden van den polder H. H Waard ter vergadering in het Polderhuis bijéén. De voorzitter, de heer P. Kostelijk, opende en sprak den wensch uit, dat hem de leiding als dijkgraaf niet moeilijk zou worden ge maakt, en dat er, tot heil van dcv polder Heer-Hugowaard, steeds een goede samen werking zou zijn. Van de provincie is bericht ingekomen dat aan den polder 3850 is toegezegd, voor wegen op 't aanvullend wegenplan over 1933. Vervolgens deelde de voorzitter mede dat 't hem was gebleken dat op 15 September waarop de verbouwing van een der motoren in 't gemaal gereed moest zijn, deze verbou wing waarschijnlijk niet gereed komt. Het was hem een groote teleurstelling dit te moe ten mededeelen, daar een langere duur der verbouwing voor den polder gevaarlijk is. Spr. zou alsnog met ingenieur Steenes en Werkspoor in nader overleg treden, teneinde deze geschiedenis een zoo goed mogelijk ein de te doen hebben. Bij punt 4 van de agenda inzake bespre king der kosten van prof. Thierens ging de vergadering in comité. Na ongeveer drie kwartier opende de voorzitter opnieuw de vergadering en werd besloten prof. Thierens te declareeren bi overeenkomst. Als punt 4a van de agenda deelde de voor zitter mede, dat, daar de polder dit jaar nog uitkeering van de provincie ontvangt en waarschijnlijk het volgend jaar niet meer het dagelijksch bestuur had besloten 500 000 klinkers extra $an te schaffen om deze in den Middenweg te doen verwerken. De kos sten hiervan zouden 11000 tot 12000 bedragen. De vergadering keurde zulks goed Punt 5. De regeling van pensioen verhaak van de ambtenaren en de hiermede in ver bandstaande vaststelling van hun salaris werd op voorstel van het dagelijksch bestuur als volgt geregeld: De 15 verlaging van 1932 wordt in getrokken, en op den ouden pensioen-grond slag wordt 10 geheven. Als punt 6 was aan de orde het Reglement van orde voor de vergaderingen van Hoofd ingelanden. Daar het oude regelement blijkbaar was zoek geraakt, werd het wensrhelijk geacht een ander samen te stellen. Nadat de secretaris het stuk had voorge keurd W nieuwe r€ê€lement goedge Ook punt 7 de Instructie voor de ambte naren werd goedgekeurd en verklaard met 1 September 1934 van kracht te zijn. Als punt 8 werd besloten zooveel mogelijk bekendheid van desbetreffende medèdee- lingen te doen en zoo noodig nog enkele borden te plaatsen. Bij de rondvraag vroeg den heer v. Langen wie of de olie levert. Spr. had gehoord dat Shell de beste was en vond dat we het beste toch moesten nemen. De voorzitter deelde mede, dat een andere firma in overleg met Werkspoor de olie levert. De heer Poland vroeg of de polder garan tie van de fabriek der motoren heeft. De voorzitter zeide, dat ér een overeen komst met Werkspoor is plus een aanvullen de overeenkomst (welke op verzoek van de voorzitter door den secretaris werden voor gelezen) doch dat deze nog steeds niet ge- teekend zijn. Spr. hoopte echter dat zulks spoedig zou geschieden daar hij morgen een onderhoud met ingenieur Steenes zal hebben. De heer van Langen had verwacht dat de overeenkomst al lang geteekend was. De heer Gootjes wilde de aandacht vesti gen op den teerweg. Hij wilde er als 't warm wordt wat grint op strooien daar de weg met warme dagen kleeft. De voorzitter zeide met een en ander re- cening te zullen houden. Nadat aan den heer Groen nog enkele in- ichtingen betreffende de vordering der werkzaamheden aan 't gemaal waren ver strekt, sloot de voorzitter de vergadering. Vanwege het Staatsboschbeheer is in de ze gemeente een onderzoek ingesteld naar het eventueel voorkomen van de Iepenziekte, det resultaat van dit onderzoek is, dat in totaal 57 boomen, verspreid door de geheele gemeente, door de ziekte zijn aangetast. Er zullen maatregelen worden genomen om uit breiding der ziekte te voorkomen. Met ingang van 1 September a.s. is tot veldwachter dezer gemeente benoemd de heer H. Vierstra, thans gemeente-veldwachter te Abbekerk. Tegen een inwoner dezer gemeente, die zonder daartoe toestemming te ontvangen een verbinding had tot stand gebracht met een der draden van de radiocentrale en daar door kosteloos muziek kreeg, is deswege pro cesverbaal opgemaakt. 'De heer P. Altman, die 15 Augustus 25 jaar bij de familie Hoekstra in dienst was, mocht vele blijken van belangstel ling ontvangen. De leden van A. Z. A. schonken hem een rooktafel, rookstel, sigarenkoker en taart. Dokter Hoekstra schonk een enveloppe met inhoud. Voorts ontving hij bloemstukken en vele gelukwenschen. Eenigen tijd geleden wezen wij er reeds op, dat het niet gewenscht is op aanbiedin gen van vreemde firma's, tot het plaatsen van reclameborden aan den nieuwen ver keersweg, in te gaan. Dat deze waarschuwing nog niet voldoen de ter harte is genomen blijkt thans wel, daar de politie een dezer dagen is overge gaan tot het opmaken van proces-verbaal te gen iemand uit Westerland, eigenaar van een perceel aan den Betonweg waar ontsie rende reclame op was aangebracht. 'Mot de opbrengst der verschillende producten gaat het zeer ongelijk. Er zijn er die reden tot tevredenheid geven, an dere daarentegen laten veel te wenschen over. De aardappelen houden een loo nenden prijs. Voor zoover nog Duken en Schotten worden aangevoerd brengen deze tot 1.30 en 2.10 op. Bintje tot f 2 25 K-*1 De blauwen, bonten en Eigenheimers staan geregeld op 2.40 per baal. t 'De Bloembollenveilingsvereeniging „Westfriesland" heeft wederom een tul penveiling georganiseerd. De handel bleef tot het einde zeer stug. De Rijstvogel (uitr.) kwam gister te Ban- doeng aan en de Oehoe (thuisr.) te Bang kok. De Snip (uitr.) vloog gisteren van Schip hol naar Athene. Naar Aneta aan het Hbl. meedeelt, zullen, te beginnen op 11 Nov. a.s., de toestellen van de IC L. M. bij de verbindingen Holland— Indië en IndiëHolland in beide richtingen Medan aandoen, zoodat dan de luchtvtrbin ding JavaDeli en terug twee maal per week zal worden bevlogen. Met ingang van denzelfden datum zal de K. N. I. L. M.-lijn Medan—Alorstar vice versa worden opgeheven. De K. L. M blijft op haar verbindingen met en van Indië Sin gapore aandoen. Een verslaggever van het Persbureau Vaz Dias heeft gistermiddag in het Carlton Ho tel een interview gehad met den heer An- thony Fokker over de Melbourne-race. Op de kernachtige wijze, dezen grooten vliegtuigbouwer eigen, formuleerde de heer Fokker zijn meening over deze race aldus: „De vliegtuigindustrie, noch de handels luchtvaart, is gebaat met wedstrijden, zoo als die van Londen naar Melbourne Er is 3ÏÏ*?. a"' a1C 1dafrv^n de zuchten plukt en dat is de Australische chocolade-fabrikant dle de Prijzen beschikbaar stelde. zonder van het standpunt van den vliegtuig- fabrikant en ik ben ervan overtuigd, dat de meeste andere fabrikanten deze meening deelen ondanks het feit, dat de K L M. met de F. XXXVI en de Douglas voor deze race heeft ingeschreven. Zooals bekend heeft de Nederlandsche Fokkerfabriek de Europee- sche bouw- en verkoopsrechten van dit laat ste type verworven. Als vliegtuigfabrikant heb ik steeds het principe gehuldigd, niet financieel of op andere wijze aan soortgelijke stunts of re cordvluchten deel te nemen. Weliswaar heb- loen vluchten, zooals die van Colonel Lind- bergh en Admiral Byrd er toe bijgedragen het groote publiek de oogen te openen voor de luchtvaart en zijn blijvende belangstel- ing daarvoor te wekken, maar overigens zijn deze prestaties van weinig direct belang, aangezien hun propagandistische waarde niet in verhouding staat tot de daarmede verbonden onkosten en de risico's. Zes en zestig millioen kilometer, alleen al met Fokkervliegtuigen gevlogen door de Europeesche luchtvaartmaatschappijen, jaar in, jaar uit, met de regelmaat van een klok, zeggen meer dan het winnen van een enkelen wedstrijd. Hiermede wordt een duurzame re futatie van het product en de naam opge bouwd, het eenige waarop een gezonde en succesvolle luchtvaartonderneming kan wor den gefundeerd. Ik ben zoo vrij te beweren, dat een lucht vaartonderneming nooit een enkel vlieg*-:g heeft gekocht, alleen omdat het naam ge maakt had in een of andere op zichzelf stande sensationeele recordvlucht of wed strijd, doch de reputatie, die menige lucht lijn heeft, is gebaseerd op de veiligheid en de economie der vliegtuigen en motoren, welke zij voor haar doel koos. Daarom hebben wij principieel aldus de heer Fokker tot ausver ieder verzoek om financieelen steun of deelname aan de Melbourne-race met een Fokker of een Dou- glas-vliegtuig van de hand gewezen. „Hoe denkt u over de deelname van de K.L.M.?" vroegen wij. „De K.L.M., over wier geregelde route bet grootste gedeelte van den wedstrijd zal wor den gevlogen, verkeert natuurlijk in een bij zonder gunstige positie, dank zij de groote ervaring van haar personeel en haar uitmun tende grondorganisatie. Het kan natuurlijk zijn, dat de K.L.M. uit een commercieel oog merk of om de geregelde Indië-lijn te propa- geeren, voor de race heeft ingeschreven. Mis schien is het ook een prestige-kwestie. Het is echter nog steeds twijfelachtig, of zij inder daad aan den wedstrijd zal deelnemen. „Welke kans geeft u de Douglas?" „Technisch gesproken, maakt de Douglas een zeer goed kans met het oog op de bui tengewone snelheid van dit bij uitstek com mercieel vliegtuig, dat echter in geen geval een racemachine is. Men heeft beweerd, dat de vertraging in aflevering van de Douglas voor de K.L.M. haar oorzaak vond in technische moeilijkhe den. Het tegendeel is waar; de vertraging is eenvoudig te wijten aan het feit, dat de Dou- glas-fabriek meer dan negentig machines van dit type in bestelling heeft, waarvan een groot aantal bestemd is voor Amerikaan- sche luchtlijnen, die vóór de K.L.M. aan'de beurt komen. Geen van deze Amerikaansche maatschappijen heeft met een van deze ma chines ingeschreven, daar zij ze veel te hard noodig hebben op den geregelden dienst tus schen New YorkChicago en Los Angeles, waar zij er geld meer verdienen in continu dag- en nachtbedrijf, in plaats van deze ma chines te riskeeren in een onderneming, waar voor het benoodigde kapitaal en de onkosten in geen enkele verhouding staan tot het fi- nancieele resultaat van den wedstrijd. De eerste Fokker F. XXXVI zou waar schijnlijk op tijd klaar Hunnen zijn voor de race, aangezien de proefvluchten en de ver dere afwerking van de technische installa tie een zeer bevredigend verloop hebben. De ervaring over de geheele wereld heeft echter geleerd, dat het au qoint brengen van een nieuw type vliegtuig, speciaal van een toe stel van zulke groote afmetingen, zoodat het in alle opzichten aan de hoogste technische eischen beantwoordt, steeds vele maanden noodig zijn. Dit werk is hoofdzakelijk voor de veiligheid der luchtdiensten op langen af stand, waarvoor zij tenslotte gebouwd zijn. De ontwikkeling van nieuwe types, zelfs als er reeds een toestel daarvan gebouwd is, neemt meestal een jaar of nog meer in be slag. Iedere snelheidswedstrijd van deze soort is een groot risico; de meesten der deelne mers zijn waaghalzen, die het geld van an dere en hun eigen nek op het spel zetten. Voor den vliegtuigfaAikant beteekent het winnen van de race maar zeer weinig. De tocht van de „Pelikaan" heeft bewezen, dat ook een commercieele machine een enkele maal een recordvlucht kan maken in de helft van den tijd van den regelmatigen dienst. Evenals een Douglas-machine onlangs in twaalf uur van Los Angeles naar New York vloog, inplaats van in den normalen diensttijd van 24 uren, welke intusschen door het gebruik van deze snelle toestellen tot 18 uren kon worden teruggebracht. Het is bij een vlucht als de Melbourne- race onvermijdelijk dat er gevlogen wordt, hetgeen het normale luchtlijn-bedrijf verme den wordt. Zulks kan ongelukken veroorza ken, die de reputatie van het vliegtuig in de oogen van het publiek ernstige schade kun nen berokkenen. De eenige, die beslist zijde spint bij het heele zaakje is Sir Mac Pherson Robertson te Melbourne, die de prijzen uitloofde als reclame voor zijn stad, zijn zaak of voor zijn naam. Hij weet wat het hem kost en hij kent de waarde aan propaganda, die hij ervoor terug ontvangt, is het wel de moeite waard om zoo veel materiaal en zooveel menschen- levens voor zulk een doel op het spel te zet ten? Ik heb dikwijls gehoord zoo besloot Anthony Fokker het onderhoud, dat Mr. Dolan, de ananaskoning van Hawai, die een prijs uitloofde voor een wedstrijd over den Stillen Oceaan van San Francisco naar Hawai, achteraf deze ongelukzalige onder neming, waarbij zooveel menscnenlevens verloren gingen, betreurd heeft. Voetbal. De Sportkroniek bevat de eerste wedstrij den van de competitie, die 16 September be gint. Wij ontleenen er het volgende aan: 2e klasse A: 16 September: O.S.V.AIcmaria. 23 September: AIcmariaKinheim. 30 September: Blauw Wit—AIcmaria. 7 October: AIcmariaB.FC. 14 October: HilversumAIcmaria. 21 October: AIcmariaHercules. 3de klasse A* 16 September: Alkm. BoysVolewijckers 23 September: De MeteoorAlkm Boys. 30 September: Alkm. BoysZaandijk. 7 October: Helder—Alkm. Boys. 14 October: Alkm Boys—Assendelft. 21 October: K.V.V.Alkm. Boys. 4de klasse A: 16 September: Alkmaar—D.T.S. 23 September: B.K.C.Alkmaar. 30 September: 7 October: SchagenAlkmaar. 14 October: AlkmaarTexel. 21 October: Succes—Alkmaar. Wielrennen. Leddy, onze Nederlandsche stayer, werd gisteren in zijn serie over de 100 K.M. vierde met 1100 M. achterstand. De uitslag was: 1. Metze (Ehiitschl.) in 1 u. 31 m. 33.4 s.; 2. Prieto op 850 M.; 3. Ronsse op 1040 M.; 4 Leddy op 1100 M.; 5. Wanzenried op 2510 M.; 6. Manera op 3460 M.; 7. Szekeres op 5000 M.; 8. Paillard (opgegeven). ZONDAG A.S. 2^JUÏT TERREIN WESfERWEG. Damesenkelspelmevr. Schut sl. mevr H^T* broek 6—3, 6—1, mej. K. Wessels sl.'mei t' Kallansee 61, 6—2, mej. N. Groen sl m«- N. Blauwboer 6—0, 6—1, mej. A Strü! i' sl. mej. N. Bruinvis 6—1, 6-2. °mk Damesdubbelspel: mevr. Schut en mei i Stroink sL mej. Apeldoorn en mej. Aj^j Heerendubbelspel: J. Deetman en A i Smit sl. A. H. Schoen 4—6, 6—1, mr' H. Schuurman en P. A. Offers sl. T jw man en A. L. Smit 6-0, 6-4. J' eet' Tennis. De wedstrijd tusschen Zweden en Ierland is begonen. De enkelspelen werden verdee d, maar Zweden won het dubbelspel en leidt dus met 21. De winnaar komt uit tegen Nederland; wint Zweden, dan moet onze ploeg naar Zweden; wint Ierland, dan wordt in ons land gespeeld. Gisteren begon op de banen van het Ge meentelijk Sportpark het vierdaagsche ten- nistournooi van de vereeniging „Advendo". Het groot aantal inschrijvingen bewees op nieuw de reeds meermalen door ons gecon stateerde groeiende belangstelling en meer dere beoefening van het tennisspel Verleden jaar waren er in totaal voor de 5 nummers 87 inschrijvingen. Thans bedraagt dit aan tal 115, waarvan 50 in het heerenenkelspel, 17 dames-enkel, 24 heerendubbel, 7 dames- dubbel en 13 gemengd dubbel. Op den eersten dag werd reeds een respec tabel aantal partijen gespeeld. De wedstrijd leiding is bij de heeren P. J. Smit en J. Dijk- xhuizen in de beste handen. Heerenenkelspel. Eerste ronde. Verschil lede spelers vrijgesteld. P. Schut w.o J. Hemelrijk sl. F. Kooistra 5—7, 6, 6—1. L. A. Res sl. J. Worm 61, 62, D Nap sl. J. Spruyt 6-3, 7—5, P. A. Offers sl. J. den Hartog 6—1, 6—3, C. v. Giezen sl. J. Lohman 6—0, 6—2, W. Stroink sl. P. J. Smit 62, 75, T. Leesberg w.o. J. Nieu- wenhuizen sl. H. Schoen 6—3, 6—2, R Bar- naart sl. G Voute 64, 62, G. Kusters sl. G. van Beugen 61, 61, W. G. E. F. v. Dijk sl. K. Langendijk 6—1, 6—2. 2de ronde: P. Schut sl. J. Hemelrijk 61. 60, D. Nap sl. A. G Asjes 7—5, 6—3. C. v. Giezen sl. W. Burlage 6—4, 61, mr. H Schuurman sl. J. Nieuwenhulzen 61, 86, D. MacDonald sl. M. Zweedijk 60, 75. G. Kusters sl. D. v. Genne 60, 61. Zwemmen. Gisteren werden te Maagdenburg de der 100 M. rugslag voor dames verzwJ? men. Zoowel mej. Mastenbroek als Z; Oversloot wonnen haar serie zonder moeit* en het ziet er naar uit, dat beide Ned^ ïe sche zwemsters de beide eerste plaatsen in de finale zullen bezetten. De 400 M. vrij slag voor heeren bracht den kampioenstitel aan den Franschman Taris die er 4 min. 55.5 sec. over deed. Nederland verloor den polowedstrijd te gen Frankrijk met 4—2 en is nu op de laatste plaats geëindigd. Na het grootsch athletiekfestijn in het Olympisch Stadion, is het al direct een an der athletiek-evenement, hetwelk de volle aandacht vraagt. A.s. Zaterdag en Zondag vinden n.1. op de sintelbaan aan het Olympiaplein te Am sterdam de wedstrijden plaats om de kant pioenschappen van Nederland. Op beide da- gen zullen uit alle oorden van ons land athleten naar de hoofdstad komen om daar hun capaciteiten te toonen en te strijden om de veelbegeerde kampioentitels Naast ae belangstelling, welke bestaat voor den strijd om de kampioenschappen concentreert zich ditmaal ook de aandacht speciaal op de technische resultaten. Na het optreden 1.1. Zondag van het Amerikaan sche wonderteam athleten, zijn de Holland- sche athleten vele belangrijke, maar vooral leerrijke ondervindingen rijker geworden, welke even zoovele kostbare lessen kunnen zijn. De tijd is ongetwijfeld nog te kort ge weest, om nu reeds heil te kunnen verwan ten van de lessen der fenomenale Amerikaan sche athleten, maar een verrassing is echter zeer wel mogelijk, in het bijzonder op die on derdeden, waarop de techniek nogal spoedig invloed heeft. Dat onze sprinter Berger nog iets g*\«id heeft, valt echter te betwijfelen. Integenotd, onze kampioen op den korten afstand heeft zijn tegenstanders Zondag een „lesje" zoowel figuurlijk als letterlijk gegeven en getoond in dezen topvorm een looper van wereldklasse te zijn. Dat hij Zaterdag en Zondag op de 100 en 200 M. het kampioen schap zal veroveren, staat zoo goed als vast, hoewel hij op de 200 M. speciaal op zijn hoede zal moeten zijn voor den Trekvogel- man Osendarp, die nog altijd den snelsten tijd op dezen afstand, gemaakt in dit sei zoen, op zijn naam heeft staan. Op beide af standen heeft Berger, naast Osendarp, nog als concurrenten de V.E.L.'ers Bob Jansen en Beeftinck, Eikema (Bl.-Wit), Schillemans (Be Quick, Z.), Meesters (A.V. *26 kronin gen), Van der Heyden (P.S.V.) en zijn club- genooten Van Beveren, Benz en Houtman, terwijl de a.a.c.-er Boersma zijn geluk al leen op de 100 M. probeert. Op de 400 M. zijn ook alle athleten van naam van de partij. Van Rijn (*23) klopte Zondag j.1. Klasema (V.E.L.), maar of hij daartoe a.s. Zondag weer in staat zal zijn, is lang niet zeker. Deze Amsterdammer loopt nog al wispelturig en zal ook nog van zijn clubgenoot Sierhuis zware tegenstand ondervinden. Voorts starten op dit nummer o m. van der Beeren en Herfst van Haarlem, Veldman ("23) en Zijlstra (A.V. *26 Gr.) Een bijzonder sterk bezet veld heeft het nummer 800 M. hardloopen Bouman (AAC) en Dop (V.E.L.), die al zoo menig spannend duel hebben geleverd, staan weer tegenover elkaar, doch v. d. Booren (Haarlem), Sier huis en Haver van *23, Heymans (A.A.C.) vooral C. Zeegers van A.V.A.C., die langen tijd niets van zich liet hooren, zijn tot ver rassingen in staat. Op de 1500 M. is het de Trekvogelsathleet 113. „Zeg Piet zei Drein, toen ze even alleen waren, „ik ge loof, dat ze ons een poets willen bakken. Denk erom, we hou den die lui in de gaten." Intusschen stond de hooidbediende met den kok in de aangrenzende kamer ook een afspraakje te maken. 114. „Zoo heeren", zei de hoofdbediende, „terwijl bij kok binnentrad. „Hebt U de waterleiding genoeg ca ^o0ft zullen we U eens netjes tot aan de deur brengeD, a zoo". „Goed, zeiden Piet en Drein, en ze namen er a e vriendschappelijk bij den arm.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 6