Alcmaria Victrix I Hercules I. De Londen-Melbourne-race. Spoct Zondag a.s. 2 uur BOTERSMOKKELARIJ AAN DE GRENS. Arrestaties. ONZE KONINGIN EN DE T. B. C.- BESTRIJDING. H. M. als beschermvrouwe. HAASTIGE INBREKER. Dreigt met revolver. Luchtvaart Morgen vroeg de start. De loting van het vertrek. Een vraag aan onze lezers! Kartonnen vliegtuigjes. Groote drukte op Mildenhall. Op den laatsten dag voor den start van de aan de luchtrace LondenMelbourne deelnemende vliegtuigen is de belangstelling op Mildenhall zeer groot, aangezien het publiek in de gelegenheid is gesteld de deel nemende vliegtuigen in oogenschouw te nemen. Telegrafische verbinding met Londen. ONZE POSTVLUCHTEN OP INDIE.. NIEUWE NIEDORP. HEEMSKERK. LANGENDIJK. WIERINGEN. ZIJPE. T ZAND. BOVENKARSPEL. ZUIDSCHARWOUDE. HEILOO. KORTEBAANDRAVERIJ TE PURMEREND. TURNLUST EN DE N. W. U. ZWITSERLAND—NEDERLAND. A- en B-elftal samengesteld. loven en bieden en tegen elkaar opbie' den. Voor zes centen gaat de ballon over in handen vaneen opkoopertje, die hem weer „verpatsen".zal. De zes centen worden bij de negen ge voegd en met den geheelen buit trekt het viertal naa. den overkant. Piraatjes kosten 12.5 cent per doosje Handel willig, dank zij een virtuosi teit in de kunst om medelijden te wek ken. (Hbld.) RESERVE-OFFICIEREN EN DE N. S. B. Het ontslag door den Centralen Raad van beroep gehandhaafd. De Centrale Raad van beroep heeft uit spraak gedaan in de zaak van den eervol ontslagen reserve-tweede-luitenant mr. J. C. F Hellwig, aan wien bij Kon. besluit van 4 April een eervol ontslag uit den militairen dienst is verleend ter zake van ongeschikt heid om in den verkregen rang bij het re serve-personeel der landmacht te dienen, en zulks op grond van zijn lidmaatschap van de Nationaal Socialistische Beweging. Bij het door hem ingestelde beroep vor derde mr. Hellwig: le. vernietiging van de ministeriaele be schikking van 10 Maart 1933, waarbij het lidmaatschap van een fascistische organi satie aan de militaire ambtenaren is verbo den (legerorder 1933, no. 79), 2e. vernietiging van het Kon. besluit van 4 April, betreffende het hem verleende eer vol ontslag als reserve-officier. De centrale raad van beroep verklaarde het beroep tegen de ministerieele beschikking van 10 Maart 1933 niet-ontvankelijk en het beroep, voor zoover het is gericht tegen het Kon. Besluit, betreffende het verleende eervol ontslag, ongegrond. Als gemachtigde van den minister van defensie trad in deze zaak op de heer L. C. Rietveld, hoofdcommies van het departement van defensie. SAAMHOORIGHEID. Wegens bezuiniging wordt in den laatsten tijd in het Friesche dorpje Eestrum niet meer geluid met de dorpsklok. Door de saamhoorigheid der dorpelingen is nu een som bijeengebracht voor den aankoop van een electrische klok, die in het centrum van het dorp aan een paal zal worden opgehan gen. HET ZENDERVRAAGSTUK. Omfoepvereenigingen en exploitatie. Naar wij vernemen zal de ge mengde commissie uit de omroep- vereenigingen binnenkort haar rap port aan den minister uitbrengen in zake de vorming van een ge mengd bedrijf voor de exploitatie van de zenders en in'iake de daar toe noodige overgangsmaatregelen. HET DUITSCHE SLAGSCHIP TE AMSTERDAM. De commandant van het Duitsche slag schip „Schleswig-Holstein" heeft na aan komst een bezoek gebracht aan den Amster- damschen burgemeester, den havenmeester en den commandant der marine. De Duitsche consul-generaal, de heer B. von Hahn, hield gisteravond in Hotel de 1'Europe een receptie. Heden biedt de com mandant der marine, kapitein ter zee Meyer Ranneft, een lucht aan, terwijl er heden avond in Krasnapolsky een feest is voor de bemanning. DIEFSTALLEN BIJ DE NEDER- LANDSCHE SCHEEPSBOUW MAATSCHAPPIJ. De rijks- en gemeentepolitie te Oost- zaan hebben drie personen gearresteerd, verdacht Van diefstal en heling van verf, welke is ontvreemd gedurende de jaren 1932, 33 en de afgeloopen maanden bij de Nederlandsche Scheepsbouw Maat schappij. De gearresteerden zijn, een zekere K uit Oostzaan, K. uit Landsmeer en C- uit Landsmeer De laatste van dit drie tal is thans nog werkzaam bij de Neder landsche Scheepsbouw Maatschappij, de beide anderen zijn destijds in verband met den crisis ontslagen. Eenige voorraden verf zijn heden in beslag genomen. De daders bekenden de diefstallen te hebben gepleegd en zich aan heling te hebben schuldig gemaakt. MINISTER KALFF BEZOEKT LEIDEN. Bezichtiging constructiewerkplaatsen. Heden heeft Z. E. ir. E. A. Kalff, minister van Waterstaat, begeleid door dr. ir. J. A. Ringers, directeur-generaal van de rijks waterstaat en ir. Hammsen van het bruggen- bureau een bezoek gebracht aan de fabrieken van de N.V. Hollandsche constructiewerk- plaatsen en de Nederlandsche electro lasch mij. te Leiden, teneinde aldaar te bezichtigen een in aanbouw zijnde werkbrug, die ge bouwd moet worden voor de aanbrenging van den spoorweg SittardDuitsche grens. Deze brug wordt vervaardigd door de N.V. Nederlandsche eelectro ïasch mij., in samen werking met de N.V. Hollandsche constructie- werkplaatsen. Deze brug wijkt constructief geheel af van de tot nu toe in Nederland gebouwde brug gen. Deze gtheele constructie is n.1. tot stand gebracht volgens het nieuwe eleclro-lasch- procedé. De botersmokkelarij tiert nog welig in de grensstreek. Woensdagavond viel het de Haaksbergsche politie op, dat een tweetal vreemdelingen nog laat infor meerden, waar zij een taxi uit Enschede telefonisch konden requireeren. De politie hield een oogje in het zeil en binnen korten tijd arriveerde uit En schede een Slngertax. bestuurd door I Z. Deze zette koers in de richting van de Duitsche grens en keerde kort daar na terug. Een drietal veldwachters had inmiddels post bevat op de toegangswe gen en op den Molenweg brachten zij den wagen tot stilstand, door een fiets op den weg te werpen. De wagen bleek 210 pond Duitsche boter te bevatten. Be halve de chauffeur bevond zich een ze kere S. uit Enschede in de auto. De auto is in beslag genomen, de politie is na dien op surveillance gegaan in het grensgebied. H. M. de Koningin heeft be reidwillig toegestemd als be schermvrouwe van de Neder landsche Centrale Vereeniging tot Bestrijding der Tuberculose de plaats in te nemen van wij len H. M. de Koningin-moeder, die van de oprichting der ver eeniging af haar beschermvrou we is geweest. Toen gisteravond de huishoudster van den heer W. v. Bodegraven te Ouderkerk a. d. Amstel thuiskwam, hoorde zij op de bovenverdieping een verdacht gestommel en toen zij de trap op wilde gaan kwam er een man te voorschijn, die haar met een revolver dreigde en daarna door het open raam wegvluchtte. In de haast nam hij een verkeerde fiets mee en liet zijn pet achter. Op het gegil van de huishoudster kwamen de buren toeloopen, onder wie zich een rijksveldwachter bevond, die den dief achtervolgde. Deze was inmid dels op de fiets den Middenpolder inge reden en verdween in de duisternis. De man had in het huis alles overhoop ge haald, doch slechts een klein bedrag aan huishoudgeld meegenomen MOTOR IN EEN KANAAL. Bestuurder verdronken Gisteravond werd door een paar voorbij gangers aan den kant van het Molenwijk kanaal te Annen (Dr.) een motorfiets vonden. De motorfiets lag zoodanig, dat men een ongeluk vreesde. Inderdaad haal de men na eenigen tijd dreggen het lijk op van een 37-jarigen man, R. Zeephat uit Veendam. De oorzaak van het ongeval is onbekend. De man laat een vrouw en een paar kinderen achter. EERSTE KAMER OPGEROEPEN. Op Dinsdag 30 Oct. De Eerste Kamer is bijeengeroepen tegen Dinsdag 30 October te 20.30, alsdan zal in de afdeelingen worden onderzocht de wets ontwerpen tot het aangaan van geldleenin- gen ten laste van Nederlandsch-Indië en tot wijziging van het Indisch tarief, welke wets ontwerpen zoo mogelijk den volgenden dag te 11 uur in openbare behandeling zullen komen. Na deze openbare vergadering zal voorts afdeelingsonaerzoek worden gehouden on der meer van de wetsontwerpen inzake be scherming van leerlingen tegen de gevolgen van besmettelijke ziekten van personeel van inrichtingen van onderwijs en inzake verhoo ging uitkeeringen aan oud-gepensionneerde militairen. Kort na het aanbreken van den dag zal morgen het sein van vertrek gegeven worden aan het eerste vliegtuig, dat van Mildenhall naar Melbourne zal moeten vliegen. En 45 seconden later volgt het tweede, weer 45 seconden later het derde, enz., zoodat binnen een kwartier alle deelnemers in de lucht kunnen zijn. En dan, om ongeveer kwart voor zeven morgenvroeg, zal de race zijn begonnen. Dan zal iedereen met spanning uitkijken naar de verrichtingen van de 20 vliegtui gen en 'bemanningen, die vele moeilijkheden zullen moeten overwinnen, voordat Mel bourne in het zicht komt. Zooals men weet, wordt er een snelheids race en een handicap-race gehouden, voor welke onderdeden groote prijzen zijn be schikbaar gesteld. Winnaar van den snelheidswedstrijd is de vlieger, die het eerste over de eindstreep te Melbourne vliegt. Voor den tweeden wed strijd is een handicapformule opgesteld, waarmede de handicaptijd wordt uitge rekend van elk toestel. Wie het minste aantal vlieguren overhoudt na aftrek der handicap uren, is winnaar van den „handicap"-wed- strijd. De zuivere vlieguren worden in aan merking genomen en niet de reistijd. De ge- iieele reis moet alleen binnen 16 dager, zijn volbracht. Binnen dezen termijn kunnen de deelnemers aan de „handicaprace" b.v betei weer afwachten, zonder daardoor hun winst kans te verkleinen. Deelnemers aan den snel heidswedstrijd worden alleen gecontroleerd te Bagdad, Allahabad, Singapore, Darwin, Charleville en Melbourne. Voor de deelnemers aan de handicaprace worden controlepunten op rond 800 K.M afstand van elkaar langs den gewonen weg naar Batavia, verder te Roepang op Timor en nog enkele steden in Australië, opgesteld Hoewel de route dus voor beide wedstrijden gelijk is, zullen de deelnemers aan den snel heidswedstrijd trachten zooveel als mogelijk is in rechte lijn van het eene controlepunt naar het andere te vliegen, m. a. w. zij zul len trachten den grootcirkel te volgen. Wil Iey Post had zich voorgenomen de rechte lijn te trekken op 4 a 5 duizend meter hoog te. Daarvoor heeft hij het merkwaardige pak geconstrueerd, dat hem moest beschermen tegen den onderdruk op die groote hoogte Het slot van al zijn plannen is, dat hij niet zal verschijnen. Van de plaats van vertrek, Mildenhall in Engeland naar Bagdad is het 4000 K.M. Het is de vraag of één yliegtuig dezen afstand kan maken zonder den ben zinevoorraad aan te vullen. Dat alleen al kan tot afwijking van den groot-cirkelkoers nopen. De rechte koers loopt verder over de Transsylvanische Alpen, de Zwarte Zee en de bergen van Anatolië en Koerdistan. Ten slotte heeft Turkije iederen deelnemer, die er om gevraagd heeft, toestemming geweigerd om over Turksch gebied te vliegen, met be dreiging van militaire machtsmiddelen ge- oruik te zullen maken bij schending der souvereine rechten uspue ad sidera. Het volgende traject voert vrijwel langs de route van onze Indische vliegtuigen van Bagdad naar Allahabad, maar de vliegers, die de rechte lijn willen trekken van het der de traject, tusschen de twee controlepunten Allahabad en Singapore, moeten ongeveer 2000 K M. over de Golf van Bengalen af leggen. Zelfs Clyde Pangborn, die toch den Oceaan is overgestoken, zal zich op dit tra- eet nog wel even bedenken. Toch zou hef niet vreemd zijn, als een Amerikaan dezen sprong waagde, want in Amerika vliegt men wel meer wat men noemt, „by guess and 'by God". Van Singapore naar Port Darwin moeten alle deelnemers de Timorzee, 300 K M„ oversteken. Wie de reisverhalen van Kings- ord Smith kent, weet, hoe het daar kan spo- len en er is een verhaal van een jong record vlieger, die zoo onder den indruk van de haaien in die zee kwam, dat hij meteen ge nezen was van zijn jachtlust op roem. Zón der gevaren is de snelheidswedstrijd dus al lerminst. Als het zonder ongelukken afloopt is dat wel een groote triomf voor de techniek' in het bizonder voor die der motoren. Want vooral na oponthoud zal de verleiding groot zijn dan rechten weg op te gaan en onwille keurig zal de hand van den man, die slechts vervuld is van de gedachte om te winnen, naar de gasmanet dwalen om de veilige kruissnelheid te verlaten voor een hooger toerental. De afstand, die gevolgen moet worden, is ruim 18.200 K.M., maar men kan veilig aannemen, dat er minstens een 20.000 K.M. gevlogen moet worden, want „de rechte lij n" zal niemand kunnen volgen. Onze Postjager, de Engelsche Cornets, de Uiver en nog enkele andere toestellen hebben een kruissnelheid, die boven de 300 K.M. ligt, zoodat men voor deze machines op ruim 70 vlieguren moet rekenen. Bedenkt men dan, dat de piloten ook des nachts gaan vlie gen, dat ze natuurlijk bij het landen, tanken en starten onderweg per dag een paar uur verliezen, dan zou het mogelijk zijn, dat de winnaar reeds na 3K dag in Melbourne zou aankomen. Maar dan moet alles meeloopen, het weer, het vlug tanken, geen motorpanne, enz. Maar zoo gaat het vast niet! Theoretisch zou het volgende mogelijk zijn: Vertrek Mildenhall Zaterdagmorgen, aan komst te Bagdad Zaterdagavond; als het weer niet al te slecht is door naar Karatsji. aankomst Zondag in den vroegen ochtend of, wat de Cornets betreft, door rechtstreeks naar Allahabad, aankomst Zondagmiddag vroeg, Zondagmiddag over de golf van Bengalen, omstreeks zonsondergang boven Malakka en als de regen dan niet al te on barmhartig is, Zondagavond door naar Sin gapore. Dan in den nacht op Java aan. Te Singpore moet, zooals bekend, zoolang ge wacht worden tot de verschillen in de tijden van vertrek zijn geneuetraliseerd. De vlieget die hier het eerst vertrekken mag, zal, als in de werkelijkheid alles zoo vlot verloopt als op papier, een nachtvlucht naar Batavia maken en daar Maandagmorgen aankomen. De avond kan hem boven de Timorzee ver rassen, den nacht zal hij over Australië doorbrengen, opdat de Dinsdag hem de glorieuze aankomst te Melbourne brengen zal, dat voor hem niet meer, maar ook niet minder beteekenis zal hebben dan de naam van een hotel, met een bad en een bed, waar van het dek is opengeslagen. Zoo kan het, maarzoo zal het wel niet gaan. En zoo zullen Parmentier en de zijnen en Geysendorffer met zijn makkers het zeker niet doen. Want wel kunnen deze knapen vliegen, wel zijn hun machines tot veel in staat, wel zijn zij werkelijke concur renten voor de anderen, wel hebben zij „carte blanche", maar voor hen geldt het nog al tijd: safety first. Dat is het K.L.M.-devies, dat is ons Nederlandsch devies! Gisteravond is er geloot om de volgorde van het vertrek vast te stellen. De uitslag daarvan was: 1. Mollison D. H. Cornet nr. 63 2. Col. Turner Boeing nr. 5 3. Fitzmaurice Bellanca nr. 29 4 Waller D. H. Cornet nr. 19 5. Geysendorffer Postjager nr. 6 6. N'evilleStack Airspeed nr. 58 1Scott D. H. Cornet nr. 34 8. Parmentier Ulver nr. 44 9. MissCochran Granville nr. 46 10. JohnWright Lambert nr. 33 11. Davies Fairy III nr. 15 12. Gilman Fairey Fox nr. 62 13. Mi!Ier Lockhead nr. 36 14. Hewitt D. H Dragon nr. 60 15. Parer Fairey Fon nr. 35 16. M. Hansen Desouter nr. 7 17. Brook Miles Falcon nr. 31 18. M. Gregor Miles Hawk nr. 2 19. G. Shaw Klemm nr. 47 20. Naish Airspeed nr. 14 21. Melrose D. H. Moth nr. 16 Wij hebben hierboven reeds een schema ge geven van de race, hoè die zou kunnen ver- loopen. Maar wij zeiden reeds, dat het zoo zou kunnen, maar zoo niet zal gaan. Thans vragen wij aan onze lezers, hoe de wedstrijd dan wel zal verloopen. Neen, wij bedoelen niet, hoe de geheele volgorde zal zijn, maar wij vragen enkel: hoe zal de Postjager, hoe zal de Uiver het er af bren gen? Met andere woorden: welken prijs zullen de twee Nederlandsche machinis winnen? Voor de winnaars stellen wij drie vlieg romans beschikbaar, n.1. twee van Viruly en een van Veenendaal. Inzendingen moeten ons vóór Dins- dagmorgen 12 uur bereikt hebben, ter wijl op de enveloppe moet staan „Postjager—Ulver". Correspondentie over bovenstaande kan niet worden gevoerd. Zijn er meer dan drie goede oplossingen, dan wordt om de drie romans geloot. Wij hadden gisteren eenige honderden kartonnen vliegtuigjes laten drukken en die voor onze lezers beschikbaar gesteld. Reeds hedenmorgen waren alle vliegtuigjes uitge geven, zoodat wij besloten, nogmaals eenige honderden te drukken. Deze kunnen nog afgehaald worden aan ons bureau, doch men wachte niet te lang, omdat wij morgen niet meer in staat zijn, eventueel nogmaals een paar honderd van deze hulpmiddeltjes te drukken. Aan verschillende toestellen wordt nog steeds gewerkt en er heerscht zoowel onder de deelnemers als helpers die spanning, die aan groote gebeurtenissen voorafgaat. Op het oogenblik is het zacht weer en zeer ge schikt om te starten. De wind is gunstig en alleen het zicht zal boven Noord-Europa niet al te best zijn. De vooruitzichten doen verwachten, dat de huidige weergesteldheid zich wel eenigen tijd zal handhaven, zoodat vermoedelijk de deelnemers morgen in gun stige omstandigheden zullen kunnen starten Blijkens mededeelingen van de Engelsche administratie staat het vliegveld Mildenhall ook gedurende de nachturen in onafgebro ken telegrafische verbinding met Londen Voor het zenden van telegrammen met groe ten, gelukwenschen en dergelijke aan de al daar verblijvende vliegers bestaat derhalve nog tot morgenochtend gelegenheid. De Rijstvogel is op thuisreis te Cal- cutta geland. De Havik is op thuisreis te Budapest geland en wordt hedenavond op Schip hol verwacht De Pelikaan is te Bandoeng geland. jPcMiMciaat TUtuws Rede „De nood der tijden''. Dinsdagavond had in de zaal van den heer Kossen een vergadering plaats uitgaan de van de afd. Alkmaar van den Nieuw-Mal- thusiaanschen Bond, waar het woord werd gevoerd door mevr. de Haan—Zwagerman, die voor een zeer aandachtig gehoor het on derwerp „De nood der tijden" behandelde. Deze eminente spreekster zette op een zeer duidelijke wijze doel en streven van den bond uiteen. Vooraf had zij haar rede uitgesproken voor de voor kort opgerichte vereeniging voor huisvrouwen. Hagelschade. De boven Heemskerk de vorige week aangerichte hagelschade aan diverse tuin- bouwgewassen wordt ruw geschat op 7500 gulden begroot. Waterbelangen. De commissie tot regeling van een goe den waterstand in de gemeenten Heemskerk, Wijk aan Zee en Duin, Castricum en Bakkum heeft aan de gemeenteraden een verzoek ge richt om zoo spoedig doenlijk, nu de beken nog droog zijn, steenen dammen in deze wa- terkeeringen te p'.aatsen, teneinde te beletten dat in den a.s. regentijd het water naar Uit geest zal vloeien. De heer J. Smit van het Haagsch Inge nieursbureau van bouw- en waterwerken stelt zich voor eerlang hierover aan de be trokken instanties advies te komen geven. Bezwaar tegen de clearingovereen- komst. Naar aanleiding van den inhoud van het persgesprek van den minister van economi sche zaken en het communiqué van de vaste :ommissie uit de Tweede Kamer, betreffende iet nieuwe clearingsverdrag met Duitsch- and, heeft de Vereeniging van Groothande- aars in groenten en aardappelen voor Lan- gendijk en omstreken een schrijven aan ge noemden minister gericht waarin er op wordt gewezen, dat door de wijze, waarop de regeering een en ander heeft behandeld, het vertrouwen onder de exporteurs in de be scherming hunner belangen door de regec- ring ernstig is geschokt. Zij wijst op het na deel, dat de exporteurs door het clearings verdrag hebben geleden, welk nadeel ten eerste bestaat in gebrek aan handelskapitaal en renteverlies en ten tweede het langdurige koersrisico. Het eerste nadeel zou h.i. zijn te ondervangen door een renteloos voorschot door den Nederlandschen staat op de mar ien op Sonderkonto en Zwischenkonto en et tweede door den koers te garandeeren, ien de exporteurs naar alle waarschijnlijk- eid bij niet-afsluiting van het verdrag zou den hebben gekregen. Bovendien zou de re geering de garantie moeten geven, dat de be dragen op Sonderkonto en Zwischenkonto in ieder geval worden betaald. Een meer prac tische oplossing zou zijn, indien de Neder landsche staat nu reeds de momenteele pn" nog te storten bedragen op het Sonderkonto overnam tegen een bepaalden koers. Adres, santé erkent, dat hierin voor den staat een belangrijk risico schuilt, doch hoe grooter dit risico is, hoe minder de regeering dit de exporteurs mag laten dragen. Arbeidsbemiddeling Op 15 October j.1. stonden bij den plagt selijken agent der arbeidsbemiddeling 29r werkzoekenden ingeschreven. Strooperij in den W.meerpolder Zaterdag en Zondag waren succesvolle dagen voor de op stroopersjacht zijnde pol derpolitie. Binnen het gebied der gemeente Wieringen liepen niet minder dan zes perso nen, t.w. J. K-, j. G., J- B., J. S.. B. de V. en J. K. een bekeuring op. Verschillende hunner bleken in het bezit te zijn van een z.g. wild. strik. Maandag a.s. zal de commissaris der ko. ningin in de provincie Noordholland zijn 4. jaarlijksch ambtelijk bezoek aan deze ge. meente brengen. Een ongeluk, dat wondergoed afiiep Onze kermis behoort weer tot het verlek den. Ondanks het ongunstige weer is er veel bezoek geweest. Het feest is in gepaste stem ming gevierd. Er heeft zich met deze zweefmolen nog een ongeval voorgedaan, dat vrij goed is afge. loopen. Door het breken van een ketting slingerde de heer C. G., alhier, uit den zweefmolen en kwam terecht eerst op een in het N.H.-kanaal liggende schuit en vervol gens in het kanaal. De heer G. bekwam daarbij een snij wond in het gelaat. Deze werd verbonden door dr. Oterdoom, waarna G. naar huis is ge bracht. De gemeentelijke tuinbouwcursus is hier aangevangen met 22 leerlingen. Als hoofd en leeraar is aangesteld de heer T. Bosraa, hoofd der school; tot leeraar in de practi- sche vakken de heer C. Visser te Hem. Voor den te houden tuinbouwcursus vanwege de tuinbouwvereen. „De Toekomst" hebben zich geen voldoend aantal leerlingen aangemeld, zoodat deze, jammer genoeg, niet kan doorgaan. Door notaris J. P. Stuyt te Castricum werd Donderdag in veiling gebracht een woonhuis met bouwterrein, broeikas en erf aan den Mallevoortsdijk, alhier, groot 5 A. en 50 c..A Het heeft toebehoord tot de nala tenschap van den heer G. Verduin en werd in bod gebracht op 2920, doch opgéhew- den. Paarden. Gisteren werden te Purmerend korte- baandraverijen gehouden. Ingeschreven waren 31 paarden, waarvan 26 opkwa men. De uitslag was: 1. Weidlooper (eig. Sormani, ber. J. de Vlieger), Rijswijk. 2. Betty Worthy (eig. en ber. S. v. d. Oort), Haarlemmermeer. 3. Uniform (eig. J. Borst, ber. N. v. Leeuwen), Bakkum. 4. Quita (eig. en b.r J. v. Leeuwen Jr.I, Heemstede. Wandelen. De Turnlustleden, die aan de j.1. Zon dag gehouden N. W. U. 30 K.M. marsch deelnamen, hebben toen hun prijs, be staande uit egn mooi uitgevoerd kruisje, nog niet in ontvangst kunnen nemen. Inmiddels zijn de kruisjes ontvangen en zij kunnen door de leden, die daarvoor nog in aanmerking komen, worden af gehaald bij N. Bakker, Landstraat 50. Dit geldt natuurlijk alleen voor diege nen, die 50 ets. extra voor de N. W. U- marsch hebben betaald. Voetbal. den wedstrijd Zwitserland- Nederland zijn een tweetal oefenwed strijden vastgesteld en wel op Woens dag 24 October des middags te half drie op het Sparta-terrein te Rotterdam tus schen een voorloopig Ned. A.-elftal en een vertegenwoordigend amateur-elftal ^an ~.en'raa' Hongarije en op Donder- dag^o October des avonds acht uur net Stadion te Amsterdam tusschen een voorloopig Ned. B-elftal en hetzelfde vert. amateur-elftal van Centraal Hon garije. de Keuze Commissie van den B. zijn daarvoor de volgende elftallen samengesteld: Vnoriopirffl Ned. A.-elftal. Halle (Go Ahead) doel. \t C^r: Van Diepenbeek (Ajax) etl Van Run (P.S.V.) 1 Midden: Bas Paauwe (Feijenoord). Anderiessen (Ajax) en Van Heel (Feijen* oord). Voor: Wel (Unitas), Vente (Neptunus).

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 10