s*
Amstetdamsche !Beucs
h
£uditmact
MacktBecichtea
Adoedeutiëa
de wethouderskwestie,
OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V.
Seoembab
Vorige
koers
Koert op
heden 2 uur
Uiverkaarten te verkrijgen zijn. Daarna kun
nen bestellingen wel worden opgenomen,
maar is het niet zeker, ot de kaarten verstrekt
kunnen worden.
zijn
De r.-k. en de soc.-dem. fracties
dichter tot elkander gekomen.
Sinds de heer Westerhof zijn begroo
ting opmaakte, zijn nog verschillende
tegenvallers voor de begrooting bekend
geworden. De tijdelijke wethouder van
financiën, de heer v. Slingerland, zag
zich daardoor genoodzaakt de cijfers
anders te groepeeren en terwille van een
sluitende begrooting met bezuinigings
voorstellen te komen, waardoor cultu
reel werk moet worden aangetast.
Beide fractie's zijn het er over eens,
dat de begrooting sluitend moet worden
gemaakt.
De reserves uit de bedrijven zijn nage
noeg opgesoupeerd en door de regee-
ringsmaatregelen, heeft men met de
belastingen de grenzen bereikt.
Een sluitende begrooting maakt het
noodzakelijk, dat de gemeente voor de
gemeentefondsbelasting in de 3de klasse
wordt geplaatst, hetgen de r.-k. frac
tie nog had gepoogd te kunnen voor
komen, door de salarisverlaging van de
ambtenaren en werklieden met 1 te
verhoogen, maar zelfs wanneer de sala
risverlaging op 8 wordt gebracht, zal
het voor een sluitende begrooting toch
noodzakelijk zijn, dat Ik maar in de 3e
klasse wordt geplaatst en dat op tal
van subsidies wordt bezuinigd.
De beide fracties hebben elkander
reeds op een loonsverlaging van 7
gevonden, terwijl de soc.-dem. fractie er
thans ook in toegestemd heeft het
boschplan alleen dan uit te voeren, wan
neer daarvoor onverhoopt nog den steun
van de regeering verkregen kan worden.
Zooals de zaken thans staan, kan wel
worden aangenomen, dat beide fracties,
zich voor de loopende perioue, niet aan
de regeeringsverantwoordelijkheid zul
len onttrekken.
AANRIJDINGEN,
Donderdagmiddag te omstreeks 12 uur is
de schamppaal van het betonbruggetje op
den hoek ZeglisRuiterstraat aangereden
door een luxe auto. Even voor de brug moest
de bestuurder hiervan uitwijken voor een stil
staand paard met wagen, tengevolge waar
van zijn auto slipte en de aanrijding volgde.
Ook een hekje staande voor een perceel aan
het Zeglis, werd even ingedeukt.
Gistermiddag te omstreeks 3 uur reed een
motorrijder over de Laat en wilde linksaf de
Koorstraat inrijden, doch werd op den hoek
van beide wegen aangereden door een
r
vrachtauto, welke kwam uit de richting van
het Ritsevoort Het motorrijwiel werd hier-
door licht beschadigd. De oorzaak van deze
aanrijding was, dat aan het verkeer van
rechts geen voorrang werd verleend. Door
de politie wordt een onderzoek ingesteld
In de Van den Boschstraat had gisteren
middag omstreeks 5 uur een aanrijding
plaats. Ter plaatse werd een vrachtauto,
welke een lekke band had, gerepareerd. De
vrachtauto was met een dommekracht en een
crick opgevijzeld. Vanuit de I.angestraat
kwam een vrachtauto beladen met aardap
pels aangereden en raakte bij het passeeren
eerstbedoelde vrachtauto, waardoor deze
van de crick en dommekracht afviel en aan
de veren en as beschadigd werd. De bestuur
der, die onder den wagen lag, kwam met
den schrik vrij. De bestuurder van de aan
rijdende auto was te veel naar de stilstaande
auto uitgeweken om een aan den anderen
kant op het trottoir staande lantaarn te
sparen De schade wordt onderling geregeld.
DE NIEUWPOORTSLAAN.
Voortaan zullen des Zondags 20 minuten
vóór het einde der wedstrijden op het Gem.
Sportpark alhier de uitgangen naar de
Nieuwpoortslaan, de vroegere uitgangen dus,
geopend worden, zoodat de bezoekers ook
door de Nieuwpoortslaan het terrein kunnen
verlaten.
Deze maatregel is genomen ten behoeve
van de winkeliers en fietsenbewaarders in de
Nieuwpoortslaan.
DE MENSCH ALS
EEUWIGHEIDSWEZEN".
Men schrijft ons:
Iemand vroeg: Daar is zeker weer be
doeld, dat er tot in lengte der dagen altijd en
altijd menschen zullen zijn
Dit is één der opvattingen, die wel heel
veel menschen zullen zijn toegedaan, luidde
't antwoord maar er is nog een andere- een
die dieper gaat en het raadsel onthult van 't
prijs per lot is één kwartje. Zorgt gij er voor,
oat zij spoedig uitverkocht is?
De twee hoofdprijzen zijn te zien bij de
firma Ypma, Langestraat (radiotoestel) en de
firma v. d- Horst, Langestraat (fototoestel),
waar tevens loten verkrijgbaar zijn. Verder
zijn loten verkrijgbaar bij de volgende
adressen
J. H. Raat, Pr. Hendrikstraat 30, J. F-
Hecker, Verdronken ooi d 101, Zr. M. E.
HET FEEST DER ALKMAARSCHE
BRANDWEER.
Yerschenen is het programma van de fees
telijkheden, die de Alkmaarsche Vrijwillige
Brandweer georganiseerd heeft ter gelegen
heid van haar 55-jar,g bestaan.
Dinsdagmiddag om 3 uur begint het feest
met een causerie van den heer Lutjeharms
over het ontstaan en het leven der brandweer,
daarna zal de burgemeester een aantal on
derscheidingsteekenen uitreiken. Vervolgens
wordt de tentoonstelling, die zeer interes
sant is, geopend en daarna houdt het bestuur
receptie in het vergaderlokaal in de kazerne.
Des avonds om 8 uur begint een optocht
door de stad. Voorop gaat een muziekkorps
terwijl een tweede de stoet sluit, 't Wordt
een fakkeloptocht, waarbij de stoet begeleid
wordt door een honderd turners, die bran
dende fakkels dragen. De stoet trekt door de
verschillende straten naar de Heilooërbrug,
waar een spuitdemonstratie gegeven wordt
en een vuurwerk wordt afgestoken.
De tentoonstelling blijft de geheele week
geopend totenmet Zondag eiken dag van
3—5 uur en van IVi10 uur en des Zondags
van 2—6 uur. De toegangsprijs bedraagt 10
cent, welk bedrag komt ten goede van het
plaatselijk crisis-comité.
van Zaterdag 17 November 1934.
(Ontvangen per draadlooze telefoon).
Koers van beden te:
STAATSLEEN1NGEN.
4 NederL 1931
4 1934
4 Ned.-Indië 1934
4 1934 A
514 Duits..hland 1930
idem met kettingverklaring
BANK-iNS i BH. INUEN.
Amsterd Bank
Handel Mpij. Cert. v. 1000
Koloniale Bank
Ned. Ind, Handelsbank
Rutterd Ëaok
1NDUSTR. OND BINNENL.
Alg Kunstzijde Unie
v. Berkels Patent
Calvé Delft Cert.
Nederl. bord ex 40 afst.
Philips Gloeil. Gem Bezit
Unilever
INDUSTR. OND BUITENL.
Am. Smelting
Anaconda
Bethleh Steel
Cities Service
S'eel comm.
U. S. Leatber
CULTUUR MAATSCH.
H. V. A
Java Cultuur
Ned. loH. Suiker Unie
Vorstenlanden
Dito actions
MIJNBOUW.
Altf. Explot Mij.
Boeton
Rediang Lebong
PETROLEUM.
Dordt8cbe Petr.
Kon. Petr.
Perlak
Continenta' Oil
Sbell Union
RUBBERS.
Amsterd. Rubber
Deli Bat Rubber
Hesss Rubber
Oostkust
Serbadiadi
lnterc. Rubber
SCHEEPVAARTEN.
Kon. Ned. Stoomboot
Scheepvaart Unie
TABAKKEN.
Deli Batavia
Oude Deli
AMER. SPOORWEGEN.
Atcbiioo lopeka
Southern Railw. Cert.
Union Pacific
tjNoteerim» per 50.
•txdivid J.
fExclaim.
Vorige
koers
101%
lul%
100
100
22
24%
105
35
29%
57
84
32%
29'/,
4 Vs
223%
215%
7t>%6
22%
fn/ie
JVis
21»/i6
3%
140
61%
59
10%
5.20
I
133
6%
164
114%
133%
84 I
10»/. I
4S/l6
72
29%
53
11 Vio
3%0
29
135%
109
116
33%
10%o
63%
pl.m.
35
30
57%
32%
223
215»/,
76%
6%
17
1%«
21
141
133
6
164
b4%
10*/i6
48/io
84%o
53
ln/l6
136
109
116
pl.m.
pl.m.
10.45
11.00
101%
24% "J
105%
83-%
6 215-%
216%
76%-/
/6% i
17Vi«
17-Vie
8 134%-}
134 %4
85 J-®/i6
pl.m.
11.15
24%
76%
134%
PROLONGATIE Vorige koers 1 pCt Heden 1 pCl.
WlSStLK' H'.KSEN AMSihRDAM
NIET OFFICIEEL.
New-York
Londen
Berlijn t
Parijs i
B ssel (Belga) i
Bazel i
Kopenhagen
Stockholm
Oslo i t i
Madrid
Italil
1 48
7 40%
59 45
9 '5%
34.48
43 08
33 10
38 20
17 20
2015
12.65
1 48
7 39%
59.45
9 75%
34 50
43 08
33 CO
38 10
37 10
2C20
12.68
eeuwigheids verband, dat elk levend schepsel Groot, Varnebroek 26. Zr. J. L. Warnaar,
heeft vanaf haar oorsprong tot het eindpunt Kennemerstraatweg 172 en Lighallen, P. B.
Met al wat is om van een „levend" schepsel' 174 n
te spreken is vanuit die beschouwing een
overbodige toevoeging, want er is niets óat
„niet leeft. Er is in en óm ons en overal één
leven, dat alles en alles omvat. Dat leven
drukt zich uit in vormen en ontvliedt ze weer
wanneer deze onvoldoende blijken om dit
stralende leven door te laten. Daarom eva-
lueeren vormen, worden gecompliceerder en
steeds gevoeliger door alle natuurrijken heen
totdat die mensch geboren wordt: De mensch
„ik bewust" wezen is dan ontwaakt. Ont
waakt uit diepslaap en droomtoestand: Vóór-
geboortelijke perioden in mineraal, plant en
dier. De gouden levensdraad laat nimmer
los: houdt een eeuwig verband met den
grond der dingen, breekt door tot op 't
stoffelijk gebied. Arbeidt daar als verant
woordelijk wezen. Na voltooiing zich terug
trekkend in eigen gevoels en gedachteleven,
dit proces steeds weer herhalend tot het doel
tot volmaking bereikt is. Het doel?: bewuste
beleving van deze eenheid van leven, eenheid
van wet, die de menschheid ziet. als één
groo.ter broederschap
De heer J. Kruisheer, hoofd der Ned. afd.
Theosophische Vereeniging, zal op zijn eigen
klare en duidelijke wijze hier nog veel aan toe
te voegen hebben, dat 't inzicht in dit meest
belangrijke aller vraagstukken voor de toe
hoorders zal weten te belichten.
Wat kan voor ons meer waarde hebben
dan verdieping in eigen wezen?
Stokman, Kennemerstraatweg 74, G. Kieze-
mans, Oudegracht 237.
Willen nog anderen zoo vriendelijk zijn om
loten ter verkoop in voorraad te nemen, zoo
vervoegen zich dezen bij den heer J. H. Raat,
Prins Hendrikstraat 30.
Wij kunnen d *zen oproep ten zeerste in
ieders belangstelling aanbevelen.
Waarop men tegenwoordig ook kan be
zuinigen. zeker niet op de uitgaven, door
welke de tuberculose zoo krachtdadig moge
lijk kan worden bestreden.
Deze verschrikkelijke ziekte zal juist in deze
tijden van'geringe verdiensten en ondervoe
ding sterker dan ooit op den voorgrond
treden en vóór alles is het een gebiedende
eisch, dat gevaar zoo veel mogelijk te keeren.
Wij kunnen ieder opwekken zich voor een
gering bedrag een lot aan te schaffen en
daardoor zijn plaats in te nemen in het gelid
der bestrijding.
FAILLISSEMENTEN.
Uitgesproken zijn de twee volgende
faillissementen:
1. H. D. Verburgt, timmerman te den
Helder, met benoeming van mr. Lede-
boer tot rechter-commissaris en van
mr. v. Leeuwen tot curator;
2. H. Vermeulen, schilder te Medem
blik, met benoeming van mr. Ubbens
tot rechter-commissaris en van mr. van
Leeuwen tot curator.
ULVADERO SPEELT.
Dinsdagavond speelt Ulvadero in het Gul
den Vlies het bekende blijspel „De Baas in
Huis".
Eigenlijk is een verdere aanbeveling over
bodig, want ieder weet, dat Ulvadero steeds
beslagen ten ijs komt, dat alles tot in de
puntjes verzorgd is en dat de avond steeds
genotvol is.
Ook nu weer heeft Ulvadera serieus ge
repeteerd, voor alles gezorgd en aangezien
het stuk volop gelegenheid geeft tot lachen,
voorspellen wij de bezoekers en prettigen,
gezelligen avond. D
WIE GEEFT SOEP-INGREDIENTEN
De Armenraad mocht van den Alkmaar
schen slagershond bericht ontvangen, dat hij
besloten heeft dezen winter eenige keeren
vleesch beschikbaar te stellen voor het ver
strekken van soep. De directeur van het
abattoir alhier zal in deze zijn welwillende
medewerking verleenen.
Het gaat nu nog om de overige ingrediën
ten. Wie erwten, soepgroenten, rijst enz. be
schikbaar wil stellen, geven dit even op aan
den Armenraad, Doelenstraat 30, alhier.
Een woord van hulde aan de Alkmaarsche
slagers voor hun initiatief in deze en hun
burgerzin is hier wel op zijn plaats.
KINDERPOSTZEGEL.
Zooals u bekend zal zijn, staat Alkmaar
ieder jaar aan de spits wat betreft de op
brengst van de Kinderpostzegels. Dit komt
door de grooe toewijding, waarmede een
groot deel van de Alkmaarsche -dames dit
werk steunt door zich beschikbaar te stellen
voor het verkoopen der postzegels en voor
een niet minder groot deel aan de inwonen
den, die zich in het tijdvak, dat de postzegels
worden verkocht, de kleine geldelijke opoffe
ring getroosten om inplaats van gewone
postzegels die voor het kind te koopen.
Het bestuur van het kinderpostzegelcomi
té te Alkmaar, hoopt ook dit jaar weer op al
ler medewerking.
J. J. D. H. VERSCHOOR, voorzitter,
C. DORBECK, secretaresse,
C. G. SCALE, 2e secretaresse,
Mevr. G. L. C. GOETSCH—VAN
HARDEVELD, penningmeesteresse.
VERLOTING TEN BATE VAN DE
ALKMAARSCHE VEREENIGING TOT
BESTRIJDING DER TUBERCULOSE.
De tuberculosebestrijding beleeft moeilijke
tijden! De overheidssubsidies verminderen
telken jare, particuliere bijdragen worden
kleiner, zoodat de bodem der schatkisten
zichtbaar woidt van al die vereenigingen, die
zich met de tuberculosebestrijding bezig
houden.
De Alkmaarsche vereeniging tot bestrijding
der tuberculose, die deze slechte ervaring in
ruime mate ondervindt, roept daarom de
medewerking in van de Alkmaarsche bevol
king om juist in deze tijden nu de slechte
economische omstandigheden een toestand
scheppen, waarop de tuberculose weer welig
zal kunnen gaan tieren om iaist nu met
de daad te toonen, dat zij deze volksziekte
wil helpen bestrijden.
Zij vertrouwt natuurlijk erop, dat geen
enkele Alkmaarder brieven zal verzenden zon
der Emmapostzegel dat is een eerste
plicht maar daarnaast weet zij zeker, dat
gij 'haar vertrouwen in U niet zult bescha
men, maar ook Uw tweede pücht in deze
zult vervullen door een of meerdere loten te
koopen voor de verloting ten bate van haar
kas, in het bijzonder voor haar lighallen in
de Hout, waar velen Uwer medeburgers hun
gezondheid hebben teruggevonden, terug
vinden en zullen terugvindenindien gij
althans aan deze plichten voldoet!
ZONDAGSDIENST APOTHEKEN.
Op Zondag 18 November is de apotheek
van H. J. F. Wanna, Ritsevoort 5, geopend.
Op Zon- en Feestdagen en gedurende den
nacht is slechts één der apotheken geopend.
De andere apotheken zijn gesloten van
's avonds 8 uur tot den volgenden morgen
8 uur.
In de apotheek, welke Zondags geopend
is, wordt gedurende de daarop volgende
week de nachtdienst waargenomen.
HET VLIEGONGELUK IN
AUSTRALIË.
Het verongelukte toestel kwam
zoo uit Engeland en was bestemd
voor den dienst Singapore
Brisbane.
Het bericht nopens het vliegtuigongeluk
in Australië vereischt aanvulling en verbete
ring. Het verongelukte toestel, waarmee vier
menschen den dood hebben gevonden, was
een nieuwe De Havilland 86, bestemd voor
den dienst op de sectie SingaporeBrisbane
van de luchtlijn EngelandAustralië. Het
toestel was, naar de Temps meldt, nog op
weg van Engeland naar Brisbane. Het stond
onder commando van kapitein R. A. Pren-
dergast, een Zuid-Afrikaner, die reeds vier
jaar in dienst was van de Imperial Airways
en daarvóór zeven jaar bij de koninklijke En-
gelsche luchtmacht had gediend. Tweede
vlieger was W. V. Creates, die in Mei van dit
j'aar naar de I. A. was overgegaan na tien
jaren dienst bij de luchtmacht. Het derde lid
van de bemanning was F. R. Charlton, een
mecanicien, die reeds tien jaar in dienst van
de I. A. was. De vierde omgekomene was de
heer Broadfort van de Shell, die te Darwin
gedetacheerd was geweest voor de wedvlucht
en met de D. H. 86 als passagier terug
keerde.
He toestel was Woensdagavond te Long
Reach aangekomen en vertrok van daar Don
derdagochtend om half zes. Op ongeveer 50
K.M. van Long Reach, bij Ilfracombe, is het
neergestort. Twee kangeroejagers hebben ge
zien, dat het toestel in een achterwaartsche
vrille, dus met den siaart naar beneden neer
kwam. Zij hadden den indruk gekregen, dat
het toestel aan het wenden was om naar
Long Reach terug te keeren.
De heer Hudson Fysh, de directeur van de
Qantas (Queensland and Northern Territory
Air Service), verklaarde gisteren, dat het nog
onmogelijk was te zeggen, wat de oorzaak
was van het ongeluk, maar de Australische
regeering en de Qantas zouden den dienst
Brisbane-Singapore niet oftenen, voordat een
grondig onderzoek naar de oorzaak was in
gesteld en de veiligheid van dit type vliegtuig
boven allen twijfel was vastgesteld.
Voorts heeft dr. Page, de vice-premier van
Australië, gisteren in het Huis van Afgevaar
digden meegedeeld, dat de leden van de com
missie van onderzoek naar vliegtuigongeluk
ken, die een onderzoek hadden ingesteld naar
het verdwijnen van de Miss Hobart, een toe
stel van hetzelfde type, dat 19 October tus-
schen Launceston en Melbourne in zee ge
stort is, zich dadelijk per vliegtuig naar Long
Reach hebben begeven om een onderzoek
naar het ongeluk van de D. H. 86 in te stel
len. Men had de noodige voorzorgsmaatre
gelen genomen om te zorgen, dat er hangende
het onderzoek niet nog meer ongelukken met
dit type zouden gebeuren. Quantas en Imp.
Airways hadden zich verplicht de eenige D.
H. 86, die nog in Australië in dienst was,
niet te laten opstijgen vóór duidelijk was ko
men vast te staan, dat het ongeluk niet te
wijten was aan constructiefouten.
Het ongeluk wa's te onbegrijpelijker omdat
kapitein Prendergast te Darwin nog had ge
zegd, dat de D. H. 86 zich schitterend had
gehouden en uitstekend voor den dienst Bris
baneSingapore geschikt was. Het was een
snel toestel met een bijzondere veiligheids
marge, daar het nog ongeveer 150 K.M. per
uur kon vliegen als twee motoren den dienst
weigerden.
Het toestel en zijn geschiedenis.
Den 23sten September 1933 heeft de Austra
lische regeering de inschrijving opengesteld
voor den dienst SingaporeDarwin—Goota-
mundra. Kort te voren was de directeur van
de Quantas in Engeland geweest om met de
Imperial Airways samenwerking in Austra
lië te bespreken. Bij die gelegenheid had hij
verschillende vliegtuigfabrieken bezocht en
gezocht naar een vliegtuigtype, dat aan de
eischen bij de inschrijving gesteld, zou kun
nen voldoen. Er was hem toen, in de fabrie
ken van De Havilland te Stag Lane een plan
voorgelegd voor een toestel met vier motoren
met flinke snelheid en een uitermate hooge
veiligheidsmarge, wat het motorvermogen en
Toen de inschrijvingsvoorwaarden beken/
werden, bleek dat deze machine daaraai
ruimschoots zou kunnen voldoen. Maar...
er waren nog slechts plannen en 31 Januai
1934 zou de inschrijving gesloten worden
Wilde men meedingen met dat toestel, dan
zou men toch dienen te weten vóór dien tiji
of zij inderdaad in de praktijk aan de gesteld
verwachtingen beantwoorden kon! Er resi
ten slechts 129 dagen om het toestel te bon
wen en të beproeven.'Dat wil zeggen: all<
detailteekeningen moesten eerst nog gemaal
worden en de Gipsy Six motor, waarmed
het vliegtuig uitgerust moest worden, was
nog slechts in het eerste ontwikkelingssta
dium aangekomen en zou in het nog restendr
tijdsbestek door de kinderziekten moeten
worden heengeholpen, de proeven van he:
Air Ministry ondergaan en vier stuks ervar
dienden dan te worden vervaardigd. Alles er
alles was het dus geen kleinigheid voor d
fabriek de zaak tijdig voor elkaar te krijgen,
doch het gelukte en zoo ontstond de De Ha
villand 86 „Express Air Liner".
DE VEEMARKT.
ALKMAAR, 17 Nov. 1934. Op de heden
gehouden veemarkt waren aanvoer en prij
zen als volgt: 4 Melkkoeien 140200.
24 Nuchtere kalveren (slacht) 414.
83 Schapen: vette 19 en Overhouders 1'
13; 41 Biggen (10 weken) 711 en
3 Bokken en geiten 210.
DE BOTERPRIJS.
ALKMAAR, 17 Nov. 1934. Op de heden
gehouden botermarkt werd 7075 cent be
taald. Kipeieren (groothandel) 3.75—
5.25 en Eendeieren 3.
ALKMAARSCHE EXPORTVEILING.
ALKMAAR, 16 Nov. 1934. Op de heden
gehouden veiling werd betaald voor: Andij
vie per 100 stuks 0.503; Appelen per
100 pond 29; Bloemkool le s. 7—
13, 2e s. f 2—4 per 100; Boerekool per
100 str. 0.702.20; Bieten per 10O
K.G. 2.20; Druiven per 100 pond 9
17; Gele kool per 100 K.G. 11.90;
Groene kool per 100 stuks 1 4.50;
Kropsla 0.502 en Knolselderie 1
4.40 per 100 stuks; Peren per 100 pond
2—10; Prei p. 100 bos 1.20—5.20,
Roode kool per 100 K.G. 13.10; Sel
derie per 100 bos 0.501.20; Spinazie
per bak 1.05—1.12; Spruiten per 100
pond 3.50—f 8; Snijboonen per 100 pond
12.50—19; Tomaten per 100 pond
1.50—7; Uien per 100 K.G. 1.10
2.40; Wortelen per 100 K.G. 0.70
1 50; Wortelen per 100 bos 1.50
5.50; Witlof le s. 5—8 en 2e s. 2—
3.50 per 100 pond.
N/V. EIERVEILING NOORDHOLLANDS
NOORDERKWARTIER.
ALKMAAR, 17 Nov. 1934. Op de heden
gehouden eierenveiling waren in totaal
75000 stuks kipeieren aangevoerd, waarvan
de prijzen als volgt: 5658 4.605.20,
58—60 5.10-/ 5.40, 62—64 5.40-
5.80, 64—66 5.706, kleine 3.40-
4.40 en 14000 stuks Eendeieren 2-50—
2.60.
BROEK OP LANGENDIJK, 17 Nov. '34.
Aanvoer en prijzen waren heden als volgt:
700 K.G. Aardappelen: Blauwe 3.40 en
Bevelanders 2.50; 27000 K.G. Roode kool
2—1.80, doorschot 11.20; 16000
K G. Gele kool 1 1.30; 14000 K.G. D.
witte kool 0.701.40; 5300 K.G. Uien:
nep 2.30, drielingen 1.501.60, gele
uien 2—2.40 en grove uien 2.40—
2.60; 2600 K.G. Bieten Ö.60—1.70 en
4300 K.G. Peen 0.70—1, alles per 100
K.G. en 280 stuks Bloemkool 4.30 p. 100
stulcs
NOÓRDSCHARWOUDE, 16 Nov. 1934.
1375 K.G. Aardappelen: BI. Eigenheimers
2.80; 13800 K.G. Uien: uien 1.80—
2.20, drielingen 1.30—1.40, grove
2.10-/ 2.40, gele nep 2—2.10; 3000
K.G Peen 11.10, kleine 60 cent;
12200 K.G. Roode kool 1 20—1.70;
22000 K.G. Witte kool 0.701.30;
1600 K.G. Gele kool 1.10—1.30; 21000
K.G. Deensche witte kool 0.701.40,
alles per 100 K.G.
WARMENHUIZEN, 16 Nov. '34. Roode
kool les./ 1.30—2 60, kale 11.10;
Gele kool le s. 11.20; Deensche
witte kool (kale) 1.10; Drielingen 1.30
1.40; Uien 1.90—2.30; Grove uien
2.10-/ 2.30.
Aanvoer: 18300 K.G. Roode kool; 5900
K.G. Gele kool; 1200 K.G. Deensche witte
kool en 4025 K.G. Uien.
Heden overleed plotseling
in het Centraal Ziekenhuis te
Alkmaar, onze' innig geliefde
man, vader, zoon en behuwd
zoon
NICOLAS KEESMAN
in den ouderdom van 34 jaar.
Uit aller naam,
A. P. KEESMAN—
FRANKENHOUT.
Burgerbrug, 16 November.
Mag de vereeniging op U rekenen? De I dus ook de motorbelasting betrof
Heden overleed zacht en
kalm, na een langdurig ge
duldig gedragen lijden, onze
lieve Vrouw, Moeder, Be
huwd- en Grootmoeder,
GRIETJE STAPEL,
Echtgenoote van
JAN SCHUIJT,
in den ouderdom van 70 jaar.
Uit aller naam,
J. SCHUIJT.
Alkmaar, 15 November 1934.
Geestersingel 35.