s* Amstetdamsche !Beucs h £uditmact MacktBecichtea Adoedeutiëa de wethouderskwestie, OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. Seoembab Vorige koers Koert op heden 2 uur Uiverkaarten te verkrijgen zijn. Daarna kun nen bestellingen wel worden opgenomen, maar is het niet zeker, ot de kaarten verstrekt kunnen worden. zijn De r.-k. en de soc.-dem. fracties dichter tot elkander gekomen. Sinds de heer Westerhof zijn begroo ting opmaakte, zijn nog verschillende tegenvallers voor de begrooting bekend geworden. De tijdelijke wethouder van financiën, de heer v. Slingerland, zag zich daardoor genoodzaakt de cijfers anders te groepeeren en terwille van een sluitende begrooting met bezuinigings voorstellen te komen, waardoor cultu reel werk moet worden aangetast. Beide fractie's zijn het er over eens, dat de begrooting sluitend moet worden gemaakt. De reserves uit de bedrijven zijn nage noeg opgesoupeerd en door de regee- ringsmaatregelen, heeft men met de belastingen de grenzen bereikt. Een sluitende begrooting maakt het noodzakelijk, dat de gemeente voor de gemeentefondsbelasting in de 3de klasse wordt geplaatst, hetgen de r.-k. frac tie nog had gepoogd te kunnen voor komen, door de salarisverlaging van de ambtenaren en werklieden met 1 te verhoogen, maar zelfs wanneer de sala risverlaging op 8 wordt gebracht, zal het voor een sluitende begrooting toch noodzakelijk zijn, dat Ik maar in de 3e klasse wordt geplaatst en dat op tal van subsidies wordt bezuinigd. De beide fracties hebben elkander reeds op een loonsverlaging van 7 gevonden, terwijl de soc.-dem. fractie er thans ook in toegestemd heeft het boschplan alleen dan uit te voeren, wan neer daarvoor onverhoopt nog den steun van de regeering verkregen kan worden. Zooals de zaken thans staan, kan wel worden aangenomen, dat beide fracties, zich voor de loopende perioue, niet aan de regeeringsverantwoordelijkheid zul len onttrekken. AANRIJDINGEN, Donderdagmiddag te omstreeks 12 uur is de schamppaal van het betonbruggetje op den hoek ZeglisRuiterstraat aangereden door een luxe auto. Even voor de brug moest de bestuurder hiervan uitwijken voor een stil staand paard met wagen, tengevolge waar van zijn auto slipte en de aanrijding volgde. Ook een hekje staande voor een perceel aan het Zeglis, werd even ingedeukt. Gistermiddag te omstreeks 3 uur reed een motorrijder over de Laat en wilde linksaf de Koorstraat inrijden, doch werd op den hoek van beide wegen aangereden door een r vrachtauto, welke kwam uit de richting van het Ritsevoort Het motorrijwiel werd hier- door licht beschadigd. De oorzaak van deze aanrijding was, dat aan het verkeer van rechts geen voorrang werd verleend. Door de politie wordt een onderzoek ingesteld In de Van den Boschstraat had gisteren middag omstreeks 5 uur een aanrijding plaats. Ter plaatse werd een vrachtauto, welke een lekke band had, gerepareerd. De vrachtauto was met een dommekracht en een crick opgevijzeld. Vanuit de I.angestraat kwam een vrachtauto beladen met aardap pels aangereden en raakte bij het passeeren eerstbedoelde vrachtauto, waardoor deze van de crick en dommekracht afviel en aan de veren en as beschadigd werd. De bestuur der, die onder den wagen lag, kwam met den schrik vrij. De bestuurder van de aan rijdende auto was te veel naar de stilstaande auto uitgeweken om een aan den anderen kant op het trottoir staande lantaarn te sparen De schade wordt onderling geregeld. DE NIEUWPOORTSLAAN. Voortaan zullen des Zondags 20 minuten vóór het einde der wedstrijden op het Gem. Sportpark alhier de uitgangen naar de Nieuwpoortslaan, de vroegere uitgangen dus, geopend worden, zoodat de bezoekers ook door de Nieuwpoortslaan het terrein kunnen verlaten. Deze maatregel is genomen ten behoeve van de winkeliers en fietsenbewaarders in de Nieuwpoortslaan. DE MENSCH ALS EEUWIGHEIDSWEZEN". Men schrijft ons: Iemand vroeg: Daar is zeker weer be doeld, dat er tot in lengte der dagen altijd en altijd menschen zullen zijn Dit is één der opvattingen, die wel heel veel menschen zullen zijn toegedaan, luidde 't antwoord maar er is nog een andere- een die dieper gaat en het raadsel onthult van 't prijs per lot is één kwartje. Zorgt gij er voor, oat zij spoedig uitverkocht is? De twee hoofdprijzen zijn te zien bij de firma Ypma, Langestraat (radiotoestel) en de firma v. d- Horst, Langestraat (fototoestel), waar tevens loten verkrijgbaar zijn. Verder zijn loten verkrijgbaar bij de volgende adressen J. H. Raat, Pr. Hendrikstraat 30, J. F- Hecker, Verdronken ooi d 101, Zr. M. E. HET FEEST DER ALKMAARSCHE BRANDWEER. Yerschenen is het programma van de fees telijkheden, die de Alkmaarsche Vrijwillige Brandweer georganiseerd heeft ter gelegen heid van haar 55-jar,g bestaan. Dinsdagmiddag om 3 uur begint het feest met een causerie van den heer Lutjeharms over het ontstaan en het leven der brandweer, daarna zal de burgemeester een aantal on derscheidingsteekenen uitreiken. Vervolgens wordt de tentoonstelling, die zeer interes sant is, geopend en daarna houdt het bestuur receptie in het vergaderlokaal in de kazerne. Des avonds om 8 uur begint een optocht door de stad. Voorop gaat een muziekkorps terwijl een tweede de stoet sluit, 't Wordt een fakkeloptocht, waarbij de stoet begeleid wordt door een honderd turners, die bran dende fakkels dragen. De stoet trekt door de verschillende straten naar de Heilooërbrug, waar een spuitdemonstratie gegeven wordt en een vuurwerk wordt afgestoken. De tentoonstelling blijft de geheele week geopend totenmet Zondag eiken dag van 3—5 uur en van IVi10 uur en des Zondags van 2—6 uur. De toegangsprijs bedraagt 10 cent, welk bedrag komt ten goede van het plaatselijk crisis-comité. van Zaterdag 17 November 1934. (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van beden te: STAATSLEEN1NGEN. 4 NederL 1931 4 1934 4 Ned.-Indië 1934 4 1934 A 514 Duits..hland 1930 idem met kettingverklaring BANK-iNS i BH. INUEN. Amsterd Bank Handel Mpij. Cert. v. 1000 Koloniale Bank Ned. Ind, Handelsbank Rutterd Ëaok 1NDUSTR. OND BINNENL. Alg Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Nederl. bord ex 40 afst. Philips Gloeil. Gem Bezit Unilever INDUSTR. OND BUITENL. Am. Smelting Anaconda Bethleh Steel Cities Service S'eel comm. U. S. Leatber CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Ned. loH. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Altf. Explot Mij. Boeton Rediang Lebong PETROLEUM. Dordt8cbe Petr. Kon. Petr. Perlak Continenta' Oil Sbell Union RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat Rubber Hesss Rubber Oostkust Serbadiadi lnterc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned. Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Deli AMER. SPOORWEGEN. Atcbiioo lopeka Southern Railw. Cert. Union Pacific tjNoteerim» per 50. •txdivid J. fExclaim. Vorige koers 101% lul% 100 100 22 24% 105 35 29% 57 84 32% 29'/, 4 Vs 223% 215% 7t>%6 22% fn/ie JVis 21»/i6 3% 140 61% 59 10% 5.20 I 133 6% 164 114% 133% 84 I 10»/. I 4S/l6 72 29% 53 11 Vio 3%0 29 135% 109 116 33% 10%o 63% pl.m. 35 30 57% 32% 223 215»/, 76% 6% 17 1%« 21 141 133 6 164 b4% 10*/i6 48/io 84%o 53 ln/l6 136 109 116 pl.m. pl.m. 10.45 11.00 101% 24% "J 105% 83-% 6 215-% 216% 76%-/ /6% i 17Vi« 17-Vie 8 134%-} 134 %4 85 J-®/i6 pl.m. 11.15 24% 76% 134% PROLONGATIE Vorige koers 1 pCt Heden 1 pCl. WlSStLK' H'.KSEN AMSihRDAM NIET OFFICIEEL. New-York Londen Berlijn t Parijs i B ssel (Belga) i Bazel i Kopenhagen Stockholm Oslo i t i Madrid Italil 1 48 7 40% 59 45 9 '5% 34.48 43 08 33 10 38 20 17 20 2015 12.65 1 48 7 39% 59.45 9 75% 34 50 43 08 33 CO 38 10 37 10 2C20 12.68 eeuwigheids verband, dat elk levend schepsel Groot, Varnebroek 26. Zr. J. L. Warnaar, heeft vanaf haar oorsprong tot het eindpunt Kennemerstraatweg 172 en Lighallen, P. B. Met al wat is om van een „levend" schepsel' 174 n te spreken is vanuit die beschouwing een overbodige toevoeging, want er is niets óat „niet leeft. Er is in en óm ons en overal één leven, dat alles en alles omvat. Dat leven drukt zich uit in vormen en ontvliedt ze weer wanneer deze onvoldoende blijken om dit stralende leven door te laten. Daarom eva- lueeren vormen, worden gecompliceerder en steeds gevoeliger door alle natuurrijken heen totdat die mensch geboren wordt: De mensch „ik bewust" wezen is dan ontwaakt. Ont waakt uit diepslaap en droomtoestand: Vóór- geboortelijke perioden in mineraal, plant en dier. De gouden levensdraad laat nimmer los: houdt een eeuwig verband met den grond der dingen, breekt door tot op 't stoffelijk gebied. Arbeidt daar als verant woordelijk wezen. Na voltooiing zich terug trekkend in eigen gevoels en gedachteleven, dit proces steeds weer herhalend tot het doel tot volmaking bereikt is. Het doel?: bewuste beleving van deze eenheid van leven, eenheid van wet, die de menschheid ziet. als één groo.ter broederschap De heer J. Kruisheer, hoofd der Ned. afd. Theosophische Vereeniging, zal op zijn eigen klare en duidelijke wijze hier nog veel aan toe te voegen hebben, dat 't inzicht in dit meest belangrijke aller vraagstukken voor de toe hoorders zal weten te belichten. Wat kan voor ons meer waarde hebben dan verdieping in eigen wezen? Stokman, Kennemerstraatweg 74, G. Kieze- mans, Oudegracht 237. Willen nog anderen zoo vriendelijk zijn om loten ter verkoop in voorraad te nemen, zoo vervoegen zich dezen bij den heer J. H. Raat, Prins Hendrikstraat 30. Wij kunnen d *zen oproep ten zeerste in ieders belangstelling aanbevelen. Waarop men tegenwoordig ook kan be zuinigen. zeker niet op de uitgaven, door welke de tuberculose zoo krachtdadig moge lijk kan worden bestreden. Deze verschrikkelijke ziekte zal juist in deze tijden van'geringe verdiensten en ondervoe ding sterker dan ooit op den voorgrond treden en vóór alles is het een gebiedende eisch, dat gevaar zoo veel mogelijk te keeren. Wij kunnen ieder opwekken zich voor een gering bedrag een lot aan te schaffen en daardoor zijn plaats in te nemen in het gelid der bestrijding. FAILLISSEMENTEN. Uitgesproken zijn de twee volgende faillissementen: 1. H. D. Verburgt, timmerman te den Helder, met benoeming van mr. Lede- boer tot rechter-commissaris en van mr. v. Leeuwen tot curator; 2. H. Vermeulen, schilder te Medem blik, met benoeming van mr. Ubbens tot rechter-commissaris en van mr. van Leeuwen tot curator. ULVADERO SPEELT. Dinsdagavond speelt Ulvadero in het Gul den Vlies het bekende blijspel „De Baas in Huis". Eigenlijk is een verdere aanbeveling over bodig, want ieder weet, dat Ulvadero steeds beslagen ten ijs komt, dat alles tot in de puntjes verzorgd is en dat de avond steeds genotvol is. Ook nu weer heeft Ulvadera serieus ge repeteerd, voor alles gezorgd en aangezien het stuk volop gelegenheid geeft tot lachen, voorspellen wij de bezoekers en prettigen, gezelligen avond. D WIE GEEFT SOEP-INGREDIENTEN De Armenraad mocht van den Alkmaar schen slagershond bericht ontvangen, dat hij besloten heeft dezen winter eenige keeren vleesch beschikbaar te stellen voor het ver strekken van soep. De directeur van het abattoir alhier zal in deze zijn welwillende medewerking verleenen. Het gaat nu nog om de overige ingrediën ten. Wie erwten, soepgroenten, rijst enz. be schikbaar wil stellen, geven dit even op aan den Armenraad, Doelenstraat 30, alhier. Een woord van hulde aan de Alkmaarsche slagers voor hun initiatief in deze en hun burgerzin is hier wel op zijn plaats. KINDERPOSTZEGEL. Zooals u bekend zal zijn, staat Alkmaar ieder jaar aan de spits wat betreft de op brengst van de Kinderpostzegels. Dit komt door de grooe toewijding, waarmede een groot deel van de Alkmaarsche -dames dit werk steunt door zich beschikbaar te stellen voor het verkoopen der postzegels en voor een niet minder groot deel aan de inwonen den, die zich in het tijdvak, dat de postzegels worden verkocht, de kleine geldelijke opoffe ring getroosten om inplaats van gewone postzegels die voor het kind te koopen. Het bestuur van het kinderpostzegelcomi té te Alkmaar, hoopt ook dit jaar weer op al ler medewerking. J. J. D. H. VERSCHOOR, voorzitter, C. DORBECK, secretaresse, C. G. SCALE, 2e secretaresse, Mevr. G. L. C. GOETSCH—VAN HARDEVELD, penningmeesteresse. VERLOTING TEN BATE VAN DE ALKMAARSCHE VEREENIGING TOT BESTRIJDING DER TUBERCULOSE. De tuberculosebestrijding beleeft moeilijke tijden! De overheidssubsidies verminderen telken jare, particuliere bijdragen worden kleiner, zoodat de bodem der schatkisten zichtbaar woidt van al die vereenigingen, die zich met de tuberculosebestrijding bezig houden. De Alkmaarsche vereeniging tot bestrijding der tuberculose, die deze slechte ervaring in ruime mate ondervindt, roept daarom de medewerking in van de Alkmaarsche bevol king om juist in deze tijden nu de slechte economische omstandigheden een toestand scheppen, waarop de tuberculose weer welig zal kunnen gaan tieren om iaist nu met de daad te toonen, dat zij deze volksziekte wil helpen bestrijden. Zij vertrouwt natuurlijk erop, dat geen enkele Alkmaarder brieven zal verzenden zon der Emmapostzegel dat is een eerste plicht maar daarnaast weet zij zeker, dat gij 'haar vertrouwen in U niet zult bescha men, maar ook Uw tweede pücht in deze zult vervullen door een of meerdere loten te koopen voor de verloting ten bate van haar kas, in het bijzonder voor haar lighallen in de Hout, waar velen Uwer medeburgers hun gezondheid hebben teruggevonden, terug vinden en zullen terugvindenindien gij althans aan deze plichten voldoet! ZONDAGSDIENST APOTHEKEN. Op Zondag 18 November is de apotheek van H. J. F. Wanna, Ritsevoort 5, geopend. Op Zon- en Feestdagen en gedurende den nacht is slechts één der apotheken geopend. De andere apotheken zijn gesloten van 's avonds 8 uur tot den volgenden morgen 8 uur. In de apotheek, welke Zondags geopend is, wordt gedurende de daarop volgende week de nachtdienst waargenomen. HET VLIEGONGELUK IN AUSTRALIË. Het verongelukte toestel kwam zoo uit Engeland en was bestemd voor den dienst Singapore Brisbane. Het bericht nopens het vliegtuigongeluk in Australië vereischt aanvulling en verbete ring. Het verongelukte toestel, waarmee vier menschen den dood hebben gevonden, was een nieuwe De Havilland 86, bestemd voor den dienst op de sectie SingaporeBrisbane van de luchtlijn EngelandAustralië. Het toestel was, naar de Temps meldt, nog op weg van Engeland naar Brisbane. Het stond onder commando van kapitein R. A. Pren- dergast, een Zuid-Afrikaner, die reeds vier jaar in dienst was van de Imperial Airways en daarvóór zeven jaar bij de koninklijke En- gelsche luchtmacht had gediend. Tweede vlieger was W. V. Creates, die in Mei van dit j'aar naar de I. A. was overgegaan na tien jaren dienst bij de luchtmacht. Het derde lid van de bemanning was F. R. Charlton, een mecanicien, die reeds tien jaar in dienst van de I. A. was. De vierde omgekomene was de heer Broadfort van de Shell, die te Darwin gedetacheerd was geweest voor de wedvlucht en met de D. H. 86 als passagier terug keerde. He toestel was Woensdagavond te Long Reach aangekomen en vertrok van daar Don derdagochtend om half zes. Op ongeveer 50 K.M. van Long Reach, bij Ilfracombe, is het neergestort. Twee kangeroejagers hebben ge zien, dat het toestel in een achterwaartsche vrille, dus met den siaart naar beneden neer kwam. Zij hadden den indruk gekregen, dat het toestel aan het wenden was om naar Long Reach terug te keeren. De heer Hudson Fysh, de directeur van de Qantas (Queensland and Northern Territory Air Service), verklaarde gisteren, dat het nog onmogelijk was te zeggen, wat de oorzaak was van het ongeluk, maar de Australische regeering en de Qantas zouden den dienst Brisbane-Singapore niet oftenen, voordat een grondig onderzoek naar de oorzaak was in gesteld en de veiligheid van dit type vliegtuig boven allen twijfel was vastgesteld. Voorts heeft dr. Page, de vice-premier van Australië, gisteren in het Huis van Afgevaar digden meegedeeld, dat de leden van de com missie van onderzoek naar vliegtuigongeluk ken, die een onderzoek hadden ingesteld naar het verdwijnen van de Miss Hobart, een toe stel van hetzelfde type, dat 19 October tus- schen Launceston en Melbourne in zee ge stort is, zich dadelijk per vliegtuig naar Long Reach hebben begeven om een onderzoek naar het ongeluk van de D. H. 86 in te stel len. Men had de noodige voorzorgsmaatre gelen genomen om te zorgen, dat er hangende het onderzoek niet nog meer ongelukken met dit type zouden gebeuren. Quantas en Imp. Airways hadden zich verplicht de eenige D. H. 86, die nog in Australië in dienst was, niet te laten opstijgen vóór duidelijk was ko men vast te staan, dat het ongeluk niet te wijten was aan constructiefouten. Het ongeluk wa's te onbegrijpelijker omdat kapitein Prendergast te Darwin nog had ge zegd, dat de D. H. 86 zich schitterend had gehouden en uitstekend voor den dienst Bris baneSingapore geschikt was. Het was een snel toestel met een bijzondere veiligheids marge, daar het nog ongeveer 150 K.M. per uur kon vliegen als twee motoren den dienst weigerden. Het toestel en zijn geschiedenis. Den 23sten September 1933 heeft de Austra lische regeering de inschrijving opengesteld voor den dienst SingaporeDarwin—Goota- mundra. Kort te voren was de directeur van de Quantas in Engeland geweest om met de Imperial Airways samenwerking in Austra lië te bespreken. Bij die gelegenheid had hij verschillende vliegtuigfabrieken bezocht en gezocht naar een vliegtuigtype, dat aan de eischen bij de inschrijving gesteld, zou kun nen voldoen. Er was hem toen, in de fabrie ken van De Havilland te Stag Lane een plan voorgelegd voor een toestel met vier motoren met flinke snelheid en een uitermate hooge veiligheidsmarge, wat het motorvermogen en Toen de inschrijvingsvoorwaarden beken/ werden, bleek dat deze machine daaraai ruimschoots zou kunnen voldoen. Maar... er waren nog slechts plannen en 31 Januai 1934 zou de inschrijving gesloten worden Wilde men meedingen met dat toestel, dan zou men toch dienen te weten vóór dien tiji of zij inderdaad in de praktijk aan de gesteld verwachtingen beantwoorden kon! Er resi ten slechts 129 dagen om het toestel te bon wen en të beproeven.'Dat wil zeggen: all< detailteekeningen moesten eerst nog gemaal worden en de Gipsy Six motor, waarmed het vliegtuig uitgerust moest worden, was nog slechts in het eerste ontwikkelingssta dium aangekomen en zou in het nog restendr tijdsbestek door de kinderziekten moeten worden heengeholpen, de proeven van he: Air Ministry ondergaan en vier stuks ervar dienden dan te worden vervaardigd. Alles er alles was het dus geen kleinigheid voor d fabriek de zaak tijdig voor elkaar te krijgen, doch het gelukte en zoo ontstond de De Ha villand 86 „Express Air Liner". DE VEEMARKT. ALKMAAR, 17 Nov. 1934. Op de heden gehouden veemarkt waren aanvoer en prij zen als volgt: 4 Melkkoeien 140200. 24 Nuchtere kalveren (slacht) 414. 83 Schapen: vette 19 en Overhouders 1' 13; 41 Biggen (10 weken) 711 en 3 Bokken en geiten 210. DE BOTERPRIJS. ALKMAAR, 17 Nov. 1934. Op de heden gehouden botermarkt werd 7075 cent be taald. Kipeieren (groothandel) 3.75— 5.25 en Eendeieren 3. ALKMAARSCHE EXPORTVEILING. ALKMAAR, 16 Nov. 1934. Op de heden gehouden veiling werd betaald voor: Andij vie per 100 stuks 0.503; Appelen per 100 pond 29; Bloemkool le s. 7— 13, 2e s. f 2—4 per 100; Boerekool per 100 str. 0.702.20; Bieten per 10O K.G. 2.20; Druiven per 100 pond 9 17; Gele kool per 100 K.G. 11.90; Groene kool per 100 stuks 1 4.50; Kropsla 0.502 en Knolselderie 1 4.40 per 100 stuks; Peren per 100 pond 2—10; Prei p. 100 bos 1.20—5.20, Roode kool per 100 K.G. 13.10; Sel derie per 100 bos 0.501.20; Spinazie per bak 1.05—1.12; Spruiten per 100 pond 3.50—f 8; Snijboonen per 100 pond 12.50—19; Tomaten per 100 pond 1.50—7; Uien per 100 K.G. 1.10 2.40; Wortelen per 100 K.G. 0.70 1 50; Wortelen per 100 bos 1.50 5.50; Witlof le s. 5—8 en 2e s. 2— 3.50 per 100 pond. N/V. EIERVEILING NOORDHOLLANDS NOORDERKWARTIER. ALKMAAR, 17 Nov. 1934. Op de heden gehouden eierenveiling waren in totaal 75000 stuks kipeieren aangevoerd, waarvan de prijzen als volgt: 5658 4.605.20, 58—60 5.10-/ 5.40, 62—64 5.40- 5.80, 64—66 5.706, kleine 3.40- 4.40 en 14000 stuks Eendeieren 2-50— 2.60. BROEK OP LANGENDIJK, 17 Nov. '34. Aanvoer en prijzen waren heden als volgt: 700 K.G. Aardappelen: Blauwe 3.40 en Bevelanders 2.50; 27000 K.G. Roode kool 2—1.80, doorschot 11.20; 16000 K G. Gele kool 1 1.30; 14000 K.G. D. witte kool 0.701.40; 5300 K.G. Uien: nep 2.30, drielingen 1.501.60, gele uien 2—2.40 en grove uien 2.40— 2.60; 2600 K.G. Bieten Ö.60—1.70 en 4300 K.G. Peen 0.70—1, alles per 100 K.G. en 280 stuks Bloemkool 4.30 p. 100 stulcs NOÓRDSCHARWOUDE, 16 Nov. 1934. 1375 K.G. Aardappelen: BI. Eigenheimers 2.80; 13800 K.G. Uien: uien 1.80— 2.20, drielingen 1.30—1.40, grove 2.10-/ 2.40, gele nep 2—2.10; 3000 K.G Peen 11.10, kleine 60 cent; 12200 K.G. Roode kool 1 20—1.70; 22000 K.G. Witte kool 0.701.30; 1600 K.G. Gele kool 1.10—1.30; 21000 K.G. Deensche witte kool 0.701.40, alles per 100 K.G. WARMENHUIZEN, 16 Nov. '34. Roode kool les./ 1.30—2 60, kale 11.10; Gele kool le s. 11.20; Deensche witte kool (kale) 1.10; Drielingen 1.30 1.40; Uien 1.90—2.30; Grove uien 2.10-/ 2.30. Aanvoer: 18300 K.G. Roode kool; 5900 K.G. Gele kool; 1200 K.G. Deensche witte kool en 4025 K.G. Uien. Heden overleed plotseling in het Centraal Ziekenhuis te Alkmaar, onze' innig geliefde man, vader, zoon en behuwd zoon NICOLAS KEESMAN in den ouderdom van 34 jaar. Uit aller naam, A. P. KEESMAN— FRANKENHOUT. Burgerbrug, 16 November. Mag de vereeniging op U rekenen? De I dus ook de motorbelasting betrof Heden overleed zacht en kalm, na een langdurig ge duldig gedragen lijden, onze lieve Vrouw, Moeder, Be huwd- en Grootmoeder, GRIETJE STAPEL, Echtgenoote van JAN SCHUIJT, in den ouderdom van 70 jaar. Uit aller naam, J. SCHUIJT. Alkmaar, 15 November 1934. Geestersingel 35.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 3