Belangrijke eerste klas-wedstrijden. Indrukken uit Pondichery. SPORT EN WEDSTRIJDEN HUmnieuats HET GEHEIM VAN DE VERBORGEN SCHAT. Alkmaarsch Bioscoop-Theater. MET VOORBEDACHTE RADE. Een spannende detective-Iilm in h<»t Victoria-Theater. CINEMA EN THEATER. De tweede helft begint; de wedloop naar de bovenste plaats. N. A. C.-— P. S. V.Heracles—Enschedé 2. F. C.D. F. C. De tweede klassers vechten om de eerste plaats. AlcmariaO. S. V.O. V. V. O.— Blauw Wit, De Alkm.i Boys krijgen hun laatste kans. Alkmaar haar. D. T. S. DE EERSTE KLASSERS. Alax en Feijenoord. H. D. V. S. ol D F. C.? Go ahead moet oppassen. (Van Mevrouw M.—v. B.) Van de boot gezien, ligt de stad stra lend voor mij, een complex helwitte gebouwen in de tropische morgenzon: Pondichéry, de Fransche stad midden in Britsch-Indië, de hoofdplaats der „Etablissements francais dans 1'Inde". Beneden, om de groote paketboot heen, wemelt het van inlandsche vaar tuigen. Het zijn groote roeibooten. chelingues genaamd, die letterlijk met de hand genaaid zijn. De planken zijn n.1. aan elkaar vastgemaakt door dikke touwen. Een eigenlijke haven is hier niet. De schepen ankeren voor de kust en de kleine bootjes brengen de passagiers aan land. Zes roeiers brengen ons met forsche slagen, onder het zingen van een lied, naar de pier toe. Het scheepje worstelt met de golven, maar de man nen trekken dan wat harder aan de riemen en wij gaan vooruit, naar het vasteland. De voorste roeier alleen zingt, en alle overigen vallen samen in. Weer een an der begint en allen volgen met den refreinzang, eentonig als de golfslag. Zoo wordt het land bereikt De zee maakt het ons echter niet makkelijk: de chelingue wordt telkens weggeslagen van de ladder, die ons op de landings- pier moet brengen. Met slecht weer schijnen de passagiers in tonnrn gezet te worden, die met touwen naar boven worden geheschen. En 's winters kan het hier spoken! Dat getuigde de pier, die verleden jaar door een cycloon ver nield is. Maar nu is de zee blauw en be trekkelijk rustig, men zou zich aan de Cóte d'Azur kunnen wanen, maar hier is het strand als bij ons van zand. Hoe talrijke Hollanders zouden hier nog geweest zijn, sinds de stad in Fransch bezit gekomen is? Want ook in Voor-Indië hebben wij koloniën ge had, al zjjn wij niet lang meester geweest van Pondichéry. In 1693 werd he. door ons van de Franschen afgeno men en vier jaar later moesten wij het bij den vrede van Rijsv. -"k weer afstaan. Sindsdien was het land beurtelings in Fransche en Engelsche handen, totdat het óp 4 December 1816 definitief Fransch werd. Het is slechts een kleine bezitting, die ver weg ligt van de andere Fransche nederzettingen: Yanaon, Chandernagor, Karikal en Mahé. De eerste Indruk van de stad is on- V3rdeeld gunstig: de mooie monolieten tegenover het strand, het standbeeld van Dupleix, den beroemden gouverneur, en het ruime plein, dat het hart is van de witte stad, zijn aantrekkelijk. „La ville blanche" heeft waarschijn lijk niet alleen haar naam te danken aan de Europeanen, die in deze wijk wonen, maar stellig ook aan het feit, dat de huizen een zonnig lichten indruk maken. Uit de verte ziet alles er zoo schoon uit, blinkend wit. Als men de huizen van dichtbij beziet, verwondert men zich soms over dien eersten indruk van hel derheid. Maar de zon toovert hier; alle muren lijken versch gewit en de Euro- peésche stad draagt haar bijnaam met eere. De straten zijn volgens een goed plan opgezet, langs zee een groote boulevard en verder rechte straten, die alle, meer het land in, uitkomen op een kanaal, dat de witte stad scheidt van le in landsche. Hier spreekt men wel van dorpen, en inderdaad de kleine hutten met de da ken van cocosbladeren lijken niets meer op een stad. Alleen de winkelstraten, de groote bazar met steenen winkels, herinneren er ons aan, dat wij ons in een plaats van ruim 43.000 inwoners bevinden. Er is een levendig gedoe op de marktl De kleine inlandsche bazar wint het hierin van de groote winkelstraat. Vrouwen in schilderachtige pagnes hur ken bij hun groenten en vruchten. Ko persmeden, blikslagers en mandenma kers werken in de open lucht en alles ademt bedrijvigheid, iets, wat in Indië anders niet veel voorkomt. De sloome aard der inlanders maakt vlug en door tastend werk vrijwel onmogelijk. De winkelstraat is 's morgens vroeg of 's avonds een oord, waar de weinige Europeanen elkaar ontmoeten. Hier zijn de winkels voor zijden stoffen, Japan- sche waar, die men voor een appel en een ei krijgt. Op den rijweg is een druk verkeer. De vervoermiddelen zijn hier voor blanken de auto en vooral de rikshaw, die hier „pousse-pousse" heet. Het typische van deze rijtuigjes is, dat zij getrokken, en dus niet geduwd worden door den pous- seur. De halfbloeden, de creolen, hebben een zekere voorliefde voor de fiets, terwijl de inlanders buffelwagens hebben, be spannen met een of twee runderen. Deze heilige dieren ziet men overal, en al worden ze aangebeden door de Brahma nen, helaas laat hun behandeling dik wijls heel veel te wenschen over. Er is hier duidelijk gebrek aan goede weilan den en gezond fokvee. De melkboer komt met zijn koe langs de huizen, vergezeld door een schonkig kalf. Ik heb medelijden met die arme kalveren, die gemuilkorfd zijn, om maar vooral geen melk van het moederdier af te nemen. Vaak ziet men hier opge zette kalveren, die in plaats van de levende meegenomen worden. Zoo spaart men ten minste zeker alle melk! Maar de Hindoes zullen nooit een rund dooden; als een kalf doodhongert, is dat buiten hun schuld natuurlijk. Zij beschouwen ons als paria's, alleen al, omdat wij rundvleesch eten. Als zij per ongeluk met ons in aanraking geweest zijn, als wij hun huizen betreden heb ben, dan is er maar één middel: het huis wordt gere'n'<n1 door koeienmest èn de Hindoe zelf door bet eten van koeken, gemaakt uit de drie producten van het rund: uitwerpselen, urine en melk. Op ons Westerlingen maakt het een vreem den indruk de armste vrouwen en kin deren overal de straten te zien afzoeken, de runderen op den voet volgend. W^t een verschil tusschen de aller armsten en de beter gesitueerden! Hier heerscht nog een fel kastenverschil, dat zelfs bij de bekeerde Christenen van kracht is. De parochiekerken hebben gescheiden banken voor de afzonderlijke k&ston In het Zuiden van Voor-Indië, dus ook in Pondichéry, wonen nog de oorspron kelijke bewoners, de Dravida's, die door de lichter gekleurde Arische Hindoe s teruggedrongen zijn naar de punt van het schiereiland. Dit geheele dónkere ras, dat stellig verdiensten heeft, vooral als bouwers van tempels, is door de Hindoes onrein verklaard: paria's, of met den Britsch-Indischen naam, „un- touchables". Die oude Hindoes, de wetgevers, heb ben het wel listig ingericht, toen zij het kastensysteem invoerden. Zij zelf wer den „aardsche goden", de priesterkaste der Brahmanen. Onder hen staan de krijgslieden, de Kshattrvas. Hierna vol gen de landbouwers of Vaisyas, en ten slotte komt de laagste kaste der Sudras, die zich steeds ten dienste moet stellen aan de drie hoogere kasten. Ver onder en buiten elk kastenverband staan de paria's. De standenverdeellng zit hun zoo in het bloed, dat elke kaste onderling weer gesplitst is. Mijn personeel bestaat na tuurlijk uit paria's-; wie anders zouden geregeld met ons blanken te maken wil len hebben? Maar de boy ziet zich ver verheven boven den pousseur, die het zware werk doet. Gelukkig brengt het Hindoegeloof mee, dat iedereen ten slotte nog wel de priesterkaste bereiken kan. Als men maar geduldig afwacht (dus niets uit voert, zegt de Oosterling), dan wordt men na zijn dood herboren in een hoo- gers kaste, en dit gaat door tot men Brahmaan is. Gelukkige stervelingen, die hierop vertrouwende, hun lot gela ten dragen! En zoo hebben wij gisteravond dan de spannende ontknooping meegemaakt van de 3-weeksche film-sensatie: „Het geheim van de verborgen schat". Een ieder, die bij de vorige vertoonin gen aanwezig was, zal met spanning hebben uitgezien naar het slot van dit filmwerk. Natuurlijk was het te voor zien dat, om tot de eigenlijke plaats, waar de schat begraven lag," te geraken, nog veel appeltjes geschild moesten worden. Immers, de gevangenen op het schip, weten, door het verraad van Bussell, vrij van boord te komen en met een doodelijke haat in zich ondernemen ook zij de gevaarlijke tocht naar het eiland. Hevige gevechten blijven niet uit en telkens en telkens weet Dick (Richard Talmadge) aan zijn belagers te ontsnap pen. Zijn krachtige vuist beukt op de stoere lichamen van zijn aanvallers en geen mensch is tegen zijn kracht be stand. Zijn sterke lichaamskracht is dan oo'- dikwijls zijn redding. Een tijdje schijnt alles goed te gaan, doch dan ontdekken Dick en zijn kor nuiten, dat de kist, die zij opgegraven hebben, met steenen gevuld is en een diepe teleurstelling is bij hen merkbaar. Echter onder in de kist bevindt zich een briefje en ja hoor, daar staat op ver meld, hoe en waar de echte kist te vin den is. Maar als ze eenmaal zoo ver zijn, ko men de inboorlingen en dan ontvlamt de strijd opnieuw. Gelukkig echter weet een der vrienden van Dick zich verstaanbaar te maken bij de inboorlingen en dan is het pleit gewonnen. Laten we tenslotte vermelden, dat de schat gevonden wordt. Dan laten we de wijze waarop dit geschiedt over aan de fantasie van de toeschouwers. Maar on getwijfeld is het derde deel bet span nendste en boeiendste, zoodat zij, die de vorige deelen gezien hebben, zeker niet teleurgesteld zullen worden. Bovendien gaat aan deze hoofdfilm een aardige filmklucht vooraf, hande lende over een „rijke" familie, die ech ter in werkelijkheid heel arm zijn en desondanks toch maar de allures aanne men van aristocraat. Menige scène, die uit deze dolzinnige verhouding voort vloeit, is grappig en zal ook niet nalaten de lachspieren danig in werking te zetten. En tenslotte een rijk-gevarieerd bui- tenlandsch nieuws-programma. zoodat het geheel er als altijd weer wezen mag. BOLERO. Bioscoop Harmonie. Bolero een nieuwe dans, waarin Oeorg Fraft als Raoul de Baere zich doet kennen als een filmspeler van groote kracht. Deze Raoul was reeds als jonkman over tuigd van in hem schuilende krachten als danser en teleurstelling noch hoongelach kon hem weerhouden om, na aanvankelijke successen den groeten plas over te steken naar Parijs, de stad zijner droomen, waar hij zijn talenten beter zou kunnen ont plooien. En inderdaad bereikt hij veel, wordt zelfs een attractie in de lichtstad. Maar nog verder gaan zijn aspiraties, waarvoor hij zijn partner die op hem verliefd wordt, op offert. Een nieuwe komt in haar plaats, on der voorwaarde, dat zij alleen om den dans met hem zal mogen samenwerken. Van Parijs gaat het naar Londen en daar wachten nieuwe nieuwe successen en bewonderaars zoowel voor hem als voor Helen (Carole Lombard), de danseres, Raoul wordt jaloersch op lord Coray (Ray- mond Milland), wiens attenties indruk ma ken op haar, en plotseling besluit hij met Helen terug te keeren naar Parijs, waar hij een eigen dansclub wil stichten en bij de opening de première wil geven van de een nieuw door hem ontworpen dans. De lord is hen echter gevolgd en weer vlucht de ijverzuchtig geworden Raoul met het meisje, dezen keer naar zijn geboorte plaats in België waar hij zijn gereserveerd heid eindelijk laat varen en zijn liefde ver klaart, welke zij gaarne beantwoordt. Dan terug naar Parijs maar de ope ningsavond van de club wordt een misluk king doordat het publiek meer belangstelling heeft voor de berichten over den aanstaanden oorlog dan voor de BoleroRaoul maakt dan plotseling een einde aan de vertooning door aan te kondigen, dat hij dienst zal nemen in het Belgische leger. intusschen zegt hij dit hoofdzakelijk uit een oogmerk van re clame: de oorlog zal slechts een paar weken duren en dan zal hij het toppunt van zijn eerzucht bereiken. Ais Helen deze diepen ondergrond voor zijn vaderlandsliefde be merkt, verlaat zij hemen in de loopgraven verneemt hij haar huwelijk met den lord. Dan zien we Raoul als slachtoffer van een gasaanval in een hospitaal, waar een dokter hem zegt, dat hij ria herstel een verzwakt hart en longen zal houden en dus uiterst rustig zal moeten leven. Maar dat kèn hij niet en nauwelijks is de vrede geteekend, of de danser bevindt zich opnieuw te Parijs, maatregelen treffend om zijn veriaten club weer te openen. Hij engageert als partner de waaierdanse res Annette, eers een ster van de eerste grootte, doch sinds den oorlog aan lager wal geraakt. Op den grooten avond waarop de „Bolero" voor een elegant publiek zal worden gedanst, verschijnt Annette (Sally Rand) dronken in het theater en Raoul ziet een plotseling einde van zijn droom komen. Helen bevindt zich met haar echtgenoot onder het publiek. William Frawlev als Mike, de broer van Raoul, vertelt haar hoe de zaken staan en Helen krijgt haar man's toe stemming nog éénmaal Raoul's partner te zijn in de „Bolero", den dans die ook voor haar zooveel emoties gebracht heeft. Raul en Helen, het wereldvermaarde dans paar, maken van hun „Bolero" een superbe creatie. Eindelijk is het applaus, hartstochte lijk de toejuichingen. Raoul is eindelijk vol maakt gelukkig. Snel gaat hij zich kleeden voor een toegift, hoewel Helen en Mike hem probeeren te overtuigen dat het zóó genoeg is. Raoul kent geen toegeven: zijn groote avond, waarop ongekende perspectieven zich openen en stoute droomen van wereldroem in vervulling zullen gaan. is aangebroken. De inspanning van den zwaren, vermoeienden dans is echter te veel voor hem geweest. Even een lichte duizeling het verzwakte hart weigert den te zwaren dienst. Nog klink* het applaus als Helen en. Mike den danser vinden, uitgestrekt op den vloer van zijn kleedkamer, een gelukkigen glimlach op de lippen. Een film, die niet zal nalaten grooten in druk te maken op de bezoekers, niet alleen door het tragisch slot den succesdroom, maar ook om de inderSas® groote danspres- taties, de mooie interieurs en het vlotte spel. Aan het hoofdnummer gaan het journaal en een paar kleinere amusante films vooraf, alles te zamen een zeer aantrekkelijk pro gramma vormend. Gesteld lezer dat U de vraag gedaan werd die tegen het einde in deze film wordt gesteld: „U krijgt één minuut om op te lossen wie het heeft gedaan!" Honderd tegen één dat ook U in gebreke zou moeten blijven het vraagstuk te ontraadselen. Zoo is het ook ons gegaan Het motief is voor de hand liggend. Er wordt een moord begaan. Maar het eigenaardige is hierbij, dat vóór het ple gen hiervan een persoon op het politie bureau komt met het verzoek hem op te sluiten omdat hij „vast en zeker" een moord zal begaan. Dit zou één aanwij zing kunnen zijn! Dan komt de „huis vriend" in het spel, die van plan was de zelfde nacht waarin de moord plaats greep, er met haar van door te gaan. Dit zou een andere aanwijzing zijn! Dan komt na het plegen van de misdaden de zoon des huizes met een revolver gewa pend op het tapijt en verdwijnt met de „duiten" waarom het zaakje draait! En dan voelen we ons wel heel zeker van onze gevolgtrekking! En intusschen zien we de crimineele reporter Ackee (Stewart Erwin) allprlei onthullingen doen, doch, op een gegeven moment blijkt ook hij misgegrepen te hebben. In het kort is de geschiedenis als volgt: Dr. Brand (Han Hersholt) een zenuw arts, meldt zich op het politie-bureau om zooals boven vermeld aan te komen kondigen dat hij een moord zal begaan. Hij heeft een banklooper onder hypnose gebracht en hem opgedragen hem 100.000 dollars te brengen. In den toe stand waarin deze man door dr. Brand gebracht is, zal hij dit zeker doen. Dr. Brand is tot deze daad gekomen door de aanhoudende drang die zijn vrouw (Wymne Gibson) op hem uitoefent en die zeer verkwistend is. Begrijpelijker wijze kan de politie hem niet in arrest nemen. Wanneer de banklooper met de hon derdduizend dollar arriveert, overwint Brand zich zelf en wil de man onder de zelfde hypnose dwingen bet geld terug te brengen. Dit is het moment waarop de geheim zinnigheden een aanvang nemen. Brand wordt overvallen en gechloroformeerd en de banklooper gedood. Het geld is natuurlijk verdwenen. Wie heeft het gedaan. Het politie-onderzoek wordt ingesteld. Geen resultaat, tot plot seling Brand's, vrouw 'een aanwijzing meent te kunnen geven, -doch op het moment dat zij wil spreken, wordt het licht gedoofd en wanneer het weer aan gaat ligt Brand's vrouw dood op den grond. Maar dan wordt de vraag gesteld. „Wie is de dader?" We zullen natuurlijk de spanning niet wegnemen door dit op deze plaats te vertellen. De intrige is zeer goed in elkaar ge zet en de film boeit van het begin tot bet einde en vooral de ontknooping is a zeer verrassend. Geen onnoodig geknal van pistolen en dergelijke, die vaal5 zulke films tot een fantastisch geheel maken. Het geheel is een goed gespeelde detective-film, die door zijn verrassende wendingen en climax tot de zeer goede gerekend mag worden. Vooraf gaat nog een uitgebreid voor programma, waarvan vooral opviel de sketch „Gevaarlijke beroepen", een aar dige opsomming van allerlei soorten halsbrekende en duizelingwekkende „baantjes". CINEMA AMERICAIN. De weg der vrouwen. Een film met sterk en boeiend spel. Het programma dat deze week in de C. A. wordt vertoond, heeft eigenlijk twee hoofd nummers. Want nadat een paar fraaie jour- nals de aandacht hebben gevraagd, wordt vertoond de film „Alias Doder", waarin Richard Barthelmess de hoofdrol speelt en die zeker acht acten lang is. Dit filmwerk is bijzonder interessant en spannend en geeft prachtige opnamen uit het dokters leven. 't Gaat hier om Karl en Stephan Becker, waarvan de eerste een aangenomen zoon is van moeder Becker en zich in de sympathie mag verheugen van de dochter Lottie. Beide jonge mannen studeeren in Munchen voor dokter. Karl is de knappe geleerde, Stephan de echte student. Deze laatste raakt leelijk in de knel als hij zonder dokter te zijn, toch een operatie verricht Hij komt de hulp inroepen van Karl, die naar hét meisje gaat kijken en haar niet meer redden kan. Hij wordt gevangen genomen en neemt de scnuld van Stephan op zich, terwil le van móeder Becker. Drie jaar ge- vangenisstraf. Stephan heeft zich onderwijl als dokter gevestigd. Doch als Karl na drie jaar terugkeert, is Stephan dood en Kar woftlt beroemd onder Stephans naam en me, diens diploma. Maar later komt alles uit. juist als Karl zijn moeder moet opereeren Doch dit kan hij nog doen en hij redt hqai leven, om daarna met Lottie een nieuw leven te beginnen. Richard Barthelmess heeft de rol vafi Kaïj prachtig gespeeld. Maar ook de overige rol len werden in fraai opgenomen werk met talent gespeeld. Het eigenlijke hoofdnummer was getiteld: De weg der vrouwen". Hierin kreeg men ge legenheid het sterk spel te bewonderen van Kav Francis en Roland Young. Kay Francis trekt ook altijd bijzonder de aandacht door haar fijne coetuume en in deze film komt dit al heel mooi uit, daar zij leidster is van een groote modezaak. Bij hgaf heeft Larry Baldwin, die ongelukkig is g«, trouwd, een geweldige steun gevonden. Zij heeft de groote architect van hem gemaék', die met het machtige Baldwin-gebouw zoo'n succes heeft. Doch de liefdesverwikkelingen maken de zaak moeilijk. Larry zou Natolie (Kav Francis) gaarne trouwen maar zijn vrouw wil niet scheiden. Natalie'» bfoèr komt uit Frankrijk terug. Clarke ziet xjjn zuster als de ideale vrouw. Hij wordt ver- ','efd 0n de dochter van P»1dv"'n ètl de Cftn flicten zijn er, meer dan één. Doch verschil, lende omstandigheden werken ten slofte samen om alles voor allen in 't reine te' brengen. Behalve van 't echte Amenkaansche leyen en mooie opnamen geniet men in deze flfm van 't sterke spel van Kay Francis en van Roland Young als Baldwin en met ziet een stuk Amerikaansch leven boeiend en dikwijls ontroerend. «.ia Een sterk speelprogramma dat de liefheb bers zeker groote voldoening zal geven. Het Weekblad wijdt deze week aan dacht aan de tooneelspeler Anton Roe mer, die gaat jublleeren; Madame de Staël, Mevr. 'Alida Tartaud—Klein (40- jarige tooneelloopbaan), Henri de Vriès (70 jaar). Vo.qrts geeft het nummer weer vele afbeeldiftgen van films, zeer mooie portretten, enz. Voetbal. na Globaal genomen mogen wij wel zeggen, dat morgen in den K. N. V. B. de tweede helft van de competitie begint. Wel zijn er nog enkele clubs, die een wed strijd achter staan, wel heeft het heele Zuiden een week ver traging gehad door den seml- interlandwedstrijd tegen Luxem burg, maar verder prijkt overal het cijfer 9 onder de gespeelde wedstrijden, Wanneer wij dan even de ba lans opmaken, dan zien wij dat Feijenoord, H. D. V. S., Go ahead, P. S. V. en Velocitas bovenaan staan, maar dat be halve Go ahead en Velo de'drie anderen ernstig bedreigd wor den door een of meer concur renten, zóó zelf, dat een enkele misstap kan beteekenen, dat een andere club aan het hoofd komt! Uit bovenstaande blijkt dus wel, dat er spanning heerscht en dat de strijd om het kampioenschap in volle felheid is ontbrand. En tevens blijkt er uit, dat alle wedstrijden nog van even groot be lang zijn, vooral, omdat er ternauwer nood een middenmoot Is aan te wijzen in meer dan een afdeeling. Het onmiddellijk gevolg van boven staande ls, dat ook in de onderste re gionen groote spanning heerscht, al valt het niet te ontkennen, dat vooral de Haagsche clubs een moeilijk half jaar tegemoet gaan. Wanneer wij thans de wedstrijden van morgen bespreken, beginnen wij met die van afdeeling I. Feijenoord ontvangt H. r. c., dat de punten net zoo noodig heeft als de Rotterdammers. Het krachtsverschil is echter zoo groot, dat Feijenoord ongetwijfeld een behoorlijk resultaat zal behalen Terzelfder tijd gaat Ajax naar Xerxes en hoewel de voorhoede der Rotterdam mers soms heel gevaarlijk kan zijn, zal Ajax er wel voor zorgen, dat beide pun tjes naar Amsterdam gaan. V. S V., dat nog niet heelemaal kans loos is, maakt thuis natuurlijk korte metten met Overmaas, da' echter weet, dat twee degradatiecandidaten tegen elkaar uitkomen In den Haag n 1 staat A D. O V. U. C. op het programma, en hoewel wij A. D O. nog de.sterkste achten, is de verras sing in den vorm van een V. U C over winning niet heelemaal uitgesloten In Haarlem ontvangt R C. II. het sterke D H. G, dat echter uit lang «oo sterk niet is als thuis. Daarom zou R. C. H. wel eens kans krijgen, om te kunpën winnen. H. D. V. S., dat op het oogenblik «en kleine voorsprong he'ft op D. F. C kan die voorsprorig behouden, wanneer ze thuis de Stormvogels weten te kloppen. Waar het krachtsverschil op papier nogal groot is en waar ln IJmulden een gelijk spel het resultaat was, daar ach ten wij thans een H D. V. S.-zege het meest waarschijnlijk. D F. C. krijgt het o. 1. veel moeilijker, want het moet in de Zaan Z. F. C. be kampen En de Zaandamsche ploeg is op 't oogenblik vrij sterkt 't Zou ons niet verwonderen, wanneer D. F. C. met een kleine nederlaag naar Dordrecht terug moet D W. S ontvangt Sparta. Dat wordt weer een lastig te voorspellen wedstrijd tusschen twee vrijwel even sterke ploe gen Mogelijk, dat de meerdere routine van Sparta nog net den doorslag geeft. Excelsior krijgt H. B. S. op bezoek en opnieuw krijgen de hekkesluiters kans, om hun positie eenigszins te verbete ren. Want nog altijd meenen wij, dat H. B S. veel te laag op de ranglijst sta&i, Enfin, de wedstrijd van morgen zal phs leeren hoe het met H. B. S. gesteld 1»- Haarlem ontvengt K. F. C. en de be zoekers kunnen rekenen op een boeten den wedstrijd. Wie er wint. is niet te zeggen, omdat o. 1. hier elke uitslag mogelijk is. In het Oosten staat Go ahead met drie punten voorsprong aan het hoofd, maar ze moet oppassen, dat die voorsprong niet verkleind wordt. Morgen moet Go ahead naar Z. A. G, dat met Bakhuys heel sterk ie. Z. A. C zal alles in het werk stellen, om de De- venternaren te kloppen en als Go ahead niet oppast, gebeurt het! Maar Hal Ie ó*- veste weet, wat haar te wachten ztAft! Heracle6 krijgt het al weer moeilijk, want het sterke Enschedé, dat tegen haar altijd goed speelt, komt op bezoek. Toch zullen de Almeloërs het wel kun nen bolwerken, als ze tenminste van den schrik van den vorigen Zondag ge komen zijn! De Ensch Boys ontvangen Tubantia 't Is een soort .derby" en daarom is een voorspelling al te gevaarlijk Wij zullen maar afwachten I Om de onderste plaats wordt gestre den door A G. O V. V. en Vltesse en wel te Apeldoorn Wij vreezen voor de thuisclub, dat Vitesse dezen strijd Z$I winnen. Maar A G. O V. V heeft nog een lot genoot want Wageningen, dat thuis tegen P. E. C. speelt, zal wel niet veel

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 6