Amstecdcwische Jieucs Veertien Douglas- machines voorde K.L.M, 8* openbare dronkenschap. het snelle telegram. NATIONAAL CRISIS-COMITE. ZUIDSCHAR WOUDE—SCH AGEN. DE POSTVLUCHTEN OP INDÏE. DRUK VLIEGVERKEER OP INDIE. DE KERSTVLUCHT VAN DE SNIP. DE SNIP EN DE UIVER. BEEKMAN GEHULDIGD. DE VERDWENEN „UIVER"- SOUVENIRS. Gevonden... in Burgemeesters koffertje! BOMBARDEMENTSVLIEGTUIG VERONGELUKT. PRIESTER-VLIEGER. OCEAANVLIEGER ULM IN NOOD. De vlieger Ulm gevonden? van Woensdag 5 December 1934. OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. Koers van heden te: Terzake openbare dronkenschap is gister avond door de pol'itie proces-verbaal opge maakt. De man is ter ontnuchtering aan het bureau van politie in bewaring gesteld. TE HARD GEREDEN? Op het kruispunt Stationsweg— Scharioo vond te ongeveer 7 uur gisteravond een aan rijding plaats tusschen een taxi en een auto bus. De autobus kwam uit de richting der stad en ging in de richting Bergerweg en was reeds Bijna het kruispunt Scharioo Stationsweg gepasseerd, toen de taxi met veel te groote snelheid, komende vanaf den Stationsweg, het Scharioo opreed'. Door die groote snelheid kon de bestuurder der taxi niet meer tijdig remmen en botste tegen de achterzijde der bus aan. Het linkerachter- spatbord van de autobus werd er af gestoten, terwijl de taxi aan den voorbumper bescha digd werd. Door de politie is tegen dien be stuurder van de taxi proces-verbaal opge maakt. DE STERVENDE ZWAAN. Te omstreeks half twaalf gisteravond be vond zich op den rijweg van het Vamebroek nabij het Burgerweeshuis een zwaan, die daar schijnbaar niet meer vandaan kon. Hier door bestond er gevaar, dat het dier zou worden overreden. De zwaan is door een agent van politie in het plantsoen gezet. De opzichter van Hout- en Plantsoenen heeft de zwaan die volgens hem stervende was, naar het hertenkamp overgebracht. Te Batavia slaagde gisteren onze oud- stadgenoot de heer W. N. Bos voor het examen eerste stuurman groote vaart. De heer Bos verzond hedenmorgen om 7 uur (A. T.) dit telegram en reeds om kwart voor elf werd het alhier aan het vermelde adres afgegeven. Voorwaar, er zijn geen afstanden meer. Door het Plaatselijk Crisiscomité (secreta riaat Doelenstraat 30, telefoon 3894) is aan alle lichamen van gemeente, rijk en provincie hier ter stede onderstaande circulaire toege zonden De plaatselijke afdeeling van het Natio naal Crisis-comité zoekt naar wegen ter ver sterking zijner middelen ter leniging van den nood, die in zoo tal van gezinnen geleden wordt. Is het comité zich volkomen bewust van de moeilijkheden, die ook in ambtenaarsgezin nen zijn gerezen door reeds opgelegde en wellicht nog op te lggen verlaging van sa larissen, anderzijds zal dlaardoor te ge reede r gevoeld worden, hoe moeilijk het bestaan is geworden voor hen, wier voor tijdelijken nood bespaarde gelden weldra aan levens onderhoud zullen zijn opgeteerd en met de wanhoop in het hart het hun dan wachten de lot steeds nader zien komen. Deze toestand is niet alleen permanent, doch het aantal in nood verkeerende gezin nen breidt zich steeds uit. Daarom kunnen periodieke collecten, hoe hoog ook in op brengst gewaardeerd, voor het comité geen werkbasis schenken, doch zoekt het daarne vens voor een permanent kwaad, permanente inkomsten. Het doet daarom een dringend beroep op uw burgerzin, het crisis-comité met een permanente afdracht van een klein go deelte van uw salaris te steunen. Het comité vleit zich met de verwachting uw bereid1 te vinden, maandelijks of wekelijks 1/4 pCt. van uw inkomen voor genoemd' doel beschik baar te stellen en van dit offer door een schriftelijke verklaring te doen Wijken. U allen, die ondanks eigen moeilijkheden geen oogenblik zoudt aarzelen een in groote nooddruft verkeerend buurgezm met voedsel en kleeding te hulp te snellen, mag u thans niet onthouden van gehoorgeving aan onze roepstem, omdat een dusdanig gezin niet op uw eigen weg werd gezet. Wij zoeken die ge zinnen voor u op. Alle arbeid daartoe wordt geheel belange loos verricht. Wellicht wil een van u zich wel belasten met het maandelijks inzenden der gelden op giro 25163 ten name van den Ontvanger der gemeente Alkmaar, met op het trookje „Bij'' de vermelding „Voor het Plaatselijk Crisis- Comité", VERKOOPWEEK „ST. NIOOLAAS 1934" Het resultaat van het Ballero-spel was Dinsdag: 100 D. Langendijk, Middenweg D 53 te H.H.Waard, bon 8554, worp 9999; 50 Jb. Hoogland, Laat 171, bon 9073, worp 9998J. v. d. Velden, Verdronkenoord 101, bon 8257, worp 9996. 'Rechtszaken RIJWIELPLAATJES OF MEISJES? In het begin van dit jaar zijn te Velsen twee mannen betrapt bij een poging tot dief- stal van rijwielplaatjes. Zij bevonden zich vlak bij een modevakschool en zouden heb ben gepoogd) van enkele fietsen de plaatjes 'os te maken. Beide verdachten beweerden op de meisjes van de schooi te hebben gewacht. Zij ont kenden de poging tot diefstal. Het tweetal vond bij de Haarlemsche reehtbank geen gehoor met dit romantische verhaal en werd veroordeeld tot resp. 6 en 4 maanden gevangenisstraf. Zij stonden thans in hooger beroep voor het hof terecht. De procureur-generaal requireerde beves tiging van de vonnissen. Arrest 18 December. Spoct Biljarten. De biljartclub O. K. K. te Zuidscharwoude heeft met 2 vijftallen gespeeld tegen T. O. P. te Schagen. De uitslag van dezen wedstrijd was, dat T. O. P. met het eene vijftal 467 car. maakte tegen O. K. K. 446 Voor het andere vijftal waren deze ge tallen resp. 314 en 298 car. Staatstotecii (Niet officieel) 2de klasse, 3de lijst Trekking van Woensdag 5 December 1934 Hooge PrQzen f 5000.— 14129 f 1500.— 22405 f 400.— 16326 Prijzen van 30 589 766 901 945 1482 1575 1731 1753 2016 2723 2910 3087 3727 3753 3806 3909 4781 4787 4828 5136 5152 5753 5818 6035 6093 6104 6535 6752 7039 7116 7717 7760 7818 7908 8105 8208 8228 8785 9031 9433 9478 9828 9965 10023 10027 1C739 10830 11121 11195 11229 11258 11337 11685 12195 12651 13352 13647 13653 13703 14158 14219 14533 14794 14795 14810 14875 15446 15749 16049 16093 16208 16914 17618 18097 18224 18491 19308 19378 19396 19539 19993 20023 20423 21193 21222 21311 21374 21712 21729 21952 22411 23021 23506 23617 23696 23832 23874 Verbetering 2e klasse, 2e lijst: 3602 m. z. 3061; 7209 m. z. 7299; 14276 m. z. 14266. RucgecL'ike Stand GETROUWD: heer'^ LeeuwenkamP en Adriana Ambagts- GEBOREN: Bartholomeus Johannes, 2. van Pieter Borsboom en Adriana Mekenkanip. Klaas, z. van Jacobus van Amstel en Trijntje Kooij. Hen drik, 2. van Hendrik Lodder en Maartje de Vet. Anna, d. van Stephanus Bek en Geertruida de Goede. Petrus, z. van Cornelis Koopmeiners en Agatha Kaandorp. OVERLEDEN; Maria Helena de Jongh wed. Cornelis van Rossem 86 jaar. Hucktvaatt De directeur der K.L.M. de heer A. Ples man is gistermiddag van bezoeken aan Parijs en Londen teruggekeerd. De Tel. heeft men op zijn kantoor in den Haag gevraagd hoe het staat met de bestellingen van veertien Douglasmachines in Amerika, en hij schrijft: De heer Plesman bevestigde ons thans dat door de K.L.M. bij de Douglasfabrie- ken in Californië 14 machines zijn besteld van het „uiver-typie" en wel met de order deze ten spoedigste te leveren. Deze veertien nieuwe Douglasmachines zullen alle op de Amsterdam—Batavia rou te in gebruik worden genomen. Spoedig lean daarna invoering van twee diensten jrer week tusschen Nederland en Java worden tegemoet gezien. Voor de vrij komende Fok kervliegtuigen zal op de Europeesche lijnen emplooi worden gevonden of wel zij zullen worden verkocht. Op onze vraag of deze groote order van 14 vliegtuigen aan Amerika niet aan de Nederlandsche vliegtuig-industrie had kun nen ten goede komen, verklaarde de heer Plesman, dat deze helaas onvoldoende heeft gewerkt en niet in staat is thans een derge lijke order te verwerken. Het ging ook den heer Plesman zeer aan het hart dat aldus gehandeld moest worden. Hij heeft evenwel maanden geleden bij de Nederlandsche vliegtuigindustrie al op spoed aangedrongen, zonder het gewenschte resultaat. Het spreekt zei de heer Plesman dat ik niet aldus gehandeld heb zonder daarin de hoogste instanties in den lande te kennen. Om voorsprong te behouden. Ik kan wel zeggen dat al het mogelijke is beproefd om de order hier te houden, aldus de energieke directeur der K.L.M., het zou onverantwoord zijn thans nog langer te wachten. De buitenlandsche maatschappijen gaan thans in versneld tempo op Indië vlie gen. De wekelijksche dienst van de Imperial Airways zal weldra tot een van tweemaal fier week worden uitgebreid, het postverkeer door de lucht met Australië staat op het punt te beginnen. Wanneer de K.L.M. thans niet met veel spoed zou ingrijfien, zou groote kans bestaan dat wij achteraan zouden ko men en onzen mooien voorsprong weer zouden verliezen. Groote belangen zijn in gevaar als niet wordt opgetreden. Het was daarom onverantwoordelijk, zoo zei de heer Plesman om nog langer te wachten. Ten slotte hebben wij den heer Plesman nog gevraagd, of ook in de toekomst aan Douglas-machines de voorkeur zou worden gegeven boven de Fokkermachines en deze niet meer op orders van de K.L.M. zou heb ben te rekenen. De heer Plesman verklaarde met den meesten nadruk, dat de bestelling in Amerika in het geheel niet beteekent dat bij Fokker niets meer zou worden besteld. Als Fokker goede machines heeft zal de K.L.M. daar zeker op reflecteeren. Donderdagmorgen 6 December zal het K.L.M.-vliegtuig „Ijsvogel" van Amster dam naar Batavia vertrekken. De bemanning van dit toestel zal bestaan uit de heeren E. van Dijk, eerste bestuurder, L. A. Brugman, tweede bestuurder, Th. J. Hoogeveen. werktuigkundige en P. F. Ooi- gaard, radioletegrafist. De fiost voor de „Ijsvogel" moet uiterlijk hedenavond te Amsterdam zijn. De „Oehoe" (thuisreis) is gisteren uit Jodhpur vertrokken en te Calcutta aangeko men. Twee toestellen noodig per vlucht. Het is verheugend zooals den laatsten tijd het luchtverkeer op alle lijnen toeneemt, zegt de Tel. Van teruggang zooals bij andere middelen van vervoer te constateeren valt, is bij de K. L. M. geen sprake. Nim mer viel een opbloei van het vfiegwezen te zien als dit jaar en ook op de Indië-route gaat de K.L.M. met reuzenschreden vooruit Op 13 December a.s. vertrekt van Schip hol het lijntoestel de Havik met als beman ning C. Blaak, gezagvoerder, H. J. Schot- meyer, tweede piloot, W. J. van Huut als werktuigkundige en H. J. Siemer als marco nist. In verband met de sterke toeneming van het postvervoer, speciaal in de Decem bermaand, is besloten op 13 December een tweede toestel te charteren, vermoedelijk de Ekster en de Uil, welke dan tijdelijk uit den Europadienst zal worden genomen, en deze onder Duimelaar als eerste piloot, Van der Feyst als tweede, Van Beynen als werktuig kundige en Van der Smagt als marconist te laten vliegen, om de zware post var. de Havik gedeeltelijk over te nemen en te hel pen de Middellandsche Zee over te krijgen Dit toestel gaat dan tot Cairo en keert 18 December onder dezelfde bemanning met Duimelaar als gezagvoerder weer naar Schiphol terug. Omdat volgens overeen komst met de posterijen de post naar Indië voorrang heeft boven de passagiers, heeft men dezen maatregel getroffen, daar men anders met de Havik geen voldoende plaats voor de passagiers over zou houden. Op 20 December zullen opnieuw gelijktij dig twee toestellen van de K.L.M. naar Indië starten. In de eerste plaats het gewo ne lijntoestel de Rijstvogel, waarop voor de eerste maal als gezagvoerder Viruly mee* gaat en als tweede piloot Brinkhuyzen, werktuigkundige F. Naber, marconist Th. J. Bellm. De Rijstvogel zal in het vastgestelde tempo naar Indië vliegen en daar op 28 December aankomen. Dit toestel gaat dan met dezelfde bemanning op 6 Januari terug naar Amsterdam. Maar 20 December vertrekt ook van Schip hol de fameuze Uiver, voor de aangekondig de extra snelle post-Kerstvlucht, waarmee men voor de Kerstdagen in Nederl.-Indië zal arriveeren en die dus de Rijstvogel be langrijk voor zal blijven. De bemanning voor de Uiver is thans definitief samenge steld en bestaat uit Beekman als gezag voerder, Van Steenbergen als tweede piloot, Walewijn als werktuigkundige en van Za- delhoff als marconist. Men hoopt in de maand December alle bestaande records op het gebied van de hoeveelheden post té verbeteren. Plannen voor de ontvangst in Suriname. Te Paramaribo worden reeds plannen be raamd voor de feestelijke ontvangst van de Snip, die daar, zooals men weet, 20 of 21 December zal aankomen. Met de definitieve vaststelling wachtte men, naar wij in De West lezen, op de aan komst van den heer Bouwman van de K.L. M., die eind November daar zou aankomen. Het vliegtuig zal op de zoogenaamde Zan derij landen, een open zanderige vlakte op 54 K.M. ten zuiden van Paramaribo, die zooveel mogelijk voor landingsterrein is ge schikt gemaakt en waar de trein langs loopt. Waarschijnlijk zal, zoowel bij de aankomst als bij het vertrek van het vliegtuig een extra- trein worden ingelascht, waarmede het publiek tegen matigen prijs naar het vlieg veld kan reizen. Het ligt in de bedoeling van den gouver neur, het vliegtuig bij de landing officieel te ontvangen, vergezeld van eenige autoriteiten en genoodigden. Voor het overige g$an dé plannen in de richting van eene deelneming, op zoo ruime schaal als mogelijk "2af Blijken, door de ge- heele bevolking aan de huldiging der Neder landsche vliegers. De West wijst er echter op, dat de vliegers bij aankomst een inspannende nachtvlucht van zeventien uren adhter zich hebben en dat zij twee dagen later weder naar Curagao zul len moeten vertrékken. Men zal dus reke ning moeten houden met hunne vermoeid heid bij aankomst. Den 15 December vertrekt de „Snip'' met Kerstpost naar de West, den 20sten Decem ber de „Uiver" naar de Oost. De bemanning van de „Uiver" bestaat uit de heeren W. M. O. H. Beekman, gezagvoerder; J. v. Steen bergen, 2e piloot; H. A. Walewijn, werk tuigkundige en G. v. Zadelhoff, marconist. Indien ae vlucht volgens het vastgestelde schema verloopt, zal de Douglas den 23sten te Batavia aankomen Den 26 December vangt de terugtocht aan en den 29sten wordt de „Uiver" weer te Amsterdam verwacht. Het vliegtuig zal dus in 8 dagen 2 maal de AmsterdamBatavia-lijn vliegen. Er kan alleen post meegegeven worden bestemd voor Nederlandsch-Indië en verder gelegen lan den. Deze laatste wordt van Java verder vervoert per gewone mail. Aan den K.L.M.-piioot W. Beekman, oud voorzitter der Nederlandsche vereeniging van verkeersvliegers, is door de leden het gouden insigne dier vereeniging aange boden, als blijk van waardeering voor het vele, dat hij gedurende zijn voorzitterschap in moeilijke tijden voor die vereeniging heeft gedaan. De Soerabajasche politie heeft zeer veel moeite gedaan om de verdwenen geschenken van Parmentier c.s. op te sporen, waarover in de pers heel wat te doen is geweest. Te Bandoeng en Batavia werd even eens gezocht, doch zonder resultaat. De geschenken waren zoek en bleven zoek, totdat men, aldus de „Ind. Crt.", uit Ma- lang het bericht ontving, datde bur gemeester van Malang ze had aange troffen in een koffertje. Hoe de cadeaux ten slotte te Malang belandden, weet niemand precies. De heer Parmentier schijnt ze in Simpang Club te Soerabaja in bewaring te hebben gegeven aan een „djOngos", die ze weer op zijn beurt heeft afgegeven aan een Europeaan. Deze heeft blijkbaar de ge schenken in den koffer van den burge meester bewaard en toen de heer Lake- man thuis de citybag opende, zag hij er tot zijn groote verbazing het geschenk in, dat hij enkele uren geleden had uit gereikt. Misschien heeft de vergissing wel op een andere wijze plaats gehad. Hoofdzaak is, dat de geschenken te recht zijn. Zij werden aan het adres van den heer Parmentier te Batavia opge zonden, vergezeld van dienspet, welke, eveneens op onverklaarbare wij ze, te Malang werd gevonden. Een van een groep van vier Engelsche bombardementsvliegtuigen, die van Ko- hat aan de Noord Westgrens op weg wa ren naar Singapore, is gister veronge lukt na het vertrek uit Alor Star. De bestuurder, de luitenant-v'ieger Paish, geraakte onwel door de benzine dampen. Hij probeerde naar Alor Star terug te keeren, doch voelende, dat hij het bewustzijn verloor, riep hij zijn pas sagier, den mecanicien toe, uit het toe stel te springen. Beiden waagden met hun parachutes den sprong. Behouden kwamen zij neer. Op het vliegveld van Ponte San Pietro heeft een priester met succes het vlie gersexamen afgelegd. Deze priester, Don Giovanni Sala, is de eerst geestelijke in Italië die het vliegersbrevet krijgt. De vlieger Ulm, die Maandag in Oakland in Californië was opgestegen voor een vlcuht over den Stillen Oceaan naar Australië heeft om 8 uur 55 gisteravond na twee uur ver geefs te hebben gepoogd het vliegveld te Honoloeloe te bereiken S.O.S.-seinen uitge zonden. Daarop zijn verscheidene marine vliegtuigen opgestegen om Ulm te zoeken. Tegen den middag had Ulm reeds geseind, dat hij uit den koers was geraakt en nog slechts weinig brandstof aan boord had. Hij verzocht toen dringend om richtings- seinen. Daarop zijn een kustwachtschip en een vrachtschip onder vollen stoom de haven van Honoloeloe uitgeloopen, om naar het vliegtuig uit te kijken. Een vliegtuig eskader is eveneens in gereedheid gebracht om eventueel op zoek te gaan. Spoedig daar op seinde Ulm, dat hij nog benzine voor 45 minuten had en gedwongen zou zijn op zee te dalen. Tien minuten later verzocht Ulm de marine-autoriteiten om hulp, waarop een eskader marinevliegtuigen onmidddellijk op steeg teneinde Ulm te zoeken en naar Hono loeloe te begeleiden. Mackay-radiostation heeft een radiogram ontvangen volgens hetwelk het Amerikaan- sche stoomschip „President Coolidge" den vlieger Ulm zou hebben opgepikt. Dit bericht wordt evenwel door later ont vangen berichten niet bevestigd. De noodseinen van Ulm zijn verstomd van het oogenblik af, dat hij zich genoopt zag te dalen. Men hoopt, dat het toestel zich ge- ruimen tijd „boven water" zal kunnen hou den. Ulm zoek. Op de Hawaiï-eilande nmaakt men zich ernstig ongerust over het lot van Ulm en zijn beide begeleiders, aangezien men sedert 10 uur gisteravond niets meer van hem heeft gehoord. Talrijke vliegtuigen hebben het gebied, waar het vliegtuig vermoedelijk zijn noodlanding op het water heeft moeten ma ken, afgezocht zonder een spoor van de machine of de inzittenden te ontdekken. MacktóecicfUm AMSTERDAMSCHE VEEMARKT. AMSTERDAM, 5 Dec. 1934. Op de he den gehouden veemarkt waren aanvoer en prijz enals volgt: 238 Vette kalveren, le kw. 48—52 cent, 2e kw. 40—46 cent en 3e kw. 34—38 cent per K.G. levend gewicht; 303 Varkens, vleeschvarkens, wegende van 90 110 K.G. 37—38 cent, zware varkens 36— 37 cent en vette varkens 3536 ct. per K.G. slachtgewicht. Ter veemarkt waren 4 wa gons geslachte runderen uit Denemarken aangevoerd. BROEK OP LANGENDIJK, 5 Dec. '34. Aanvoer en prijzen waren heden als volgt: 1200 K.G. Aardappelen: Bevelanders 2.20, Rido 2.20; 47000 K.G. Roode kool 1.10—2.60, doorschot 1 1.70; 18000 K.G. Gele kool 11.50; 29000 K.G. Deensche witte kool 0.701.40; 0000 K.G. Uien: gele uien 1.80—1-90, grove 2.202.40, drielingen 1.10— 1.20 en nep 1.60; 2000 K.G. Peen 0.80; 3000 K.G. Bieten 0.60—1.70, alles per 100 K.G.; 1500 str. Andijvie 0.80 en 750 stuks Bloemkool (reuze) 5.10—7.40 per 100 stuks. WARM EN HU I ZEN, 4 Dec. '34. Roode kool les1.30-/ 2.40, 2e s. 1-f 1.20; Gele kool le s. 1.10—1.20; Deensche witte kool le s. 1.101.30; Peen 1.20 en Blauwe aardappelen 2.30. Aanvoer: 35600 K.G. Roode kool; 5000 K.G Gele kool; 9600 K.G. Deensche witte kool; 300 K.G. Peen en 700 K.G. Aardap. pelen. NOORDSCHARWOUDE 4 Dec. 1934. 2400 K.G. Uien; uien 2, drielingen 1.10—1.20, grove 2.50 en gele nep 1.70—1.80; 1500 K.G. Peen 60—80 ct. en kleine Peen 60 cent; 1600 K.G. Kroten 0.501.50; 39600 K.G. Roode kool 1.302, doorschot 11.50; 1000 K.G. Witte kool 0.70; 5800 K.G. Gele kool 1—/ 1.20, doorschot 1—/ 1.20; 25300 K.G Deensche witte kool 1— 1.30, doorschot 0.90—1.20, alles per 100 K.G. (Ontvangen per draadtooze t&lefoon). 1931 4 1934 1934 1934 A 1930 STAATSLEENINGEN. 4 Nederl. 4 4 Ned.-Indië 4 5J4 Duitschland Idem met kettingverklaring BANK-INSTELL1NGEN. Amsierd. Bank Handel Mpij. Cert. v. 1000 Koloniale Bank Ned. Ind, Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg. Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Nederl. Ford ex. 40 afst. Philips GloeiL Gem. Bezit Unilever INDUSTR. OND. BUITENL. Am. Smelting Anaconda Bethleh. Steel Cities Service Steel comm U. S. Leather CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg. Explor. Mij. Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon. Petr Perlak Continental Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd. Rubber Dcli Bat Rubber Hessa Rubber Oostkust Serbadjadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon Ned Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Deli Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atchison 'lopeka Southern RaJw Cert. Union Pacitic Vorige koers pl.m. 1.80 pl.m. 1.45 iou<>% M15/J8 101 7/s 1007/g 25% 251/s 26 30% )0!is% 26-% 33% i 104»/. 33 33 59% 83% 32% 59% 105 83% 33% 33»/, 418/g 228 218 731/8 32»/,-3 2187 '1%-f 2187, '1% 1 218/a 1818% 1% 22'»/,6 37:6 611%i 197, 238% 19»% 147% '0% 65 131', 650 150% 132»/, 51% 170% 170 117 136 857, 11% 4»/g 136 t5 IH/s 4% 84% 30'/, 06 l18/« t9% 62 297, 118% 89}-90 37s 2718%' 1447, 120 121 337, 10% 057/j 141 121 122 66 pl.m. 2.00 26%.5 308/s 218% 19%0-i 150-% pl.m. 2.15 26*.% 30*-7/8 218%-9 71J-2i 1)6 130 4 Vis ll8% 116 65 57 §Noteering per 50. fExclaim PROLONGATIE V •Exdividend. WISSELKOERSEN AMt 'e koers 1 pCt. Heden 1 pCt, Vorige koers NIET OFFICIEEL NewYork1 47r»% LondenI31»/, Berlijn 59 43 Parijs -47, Brussel (Belga)34 63 Bazel 43 00 Kopehnagen »2 50 Stockholmo7 60 'Mo.7 60 Madrid 20 20 llaliC 5 \i, f.2% Koers op heden 2 uur 4?7/s I 30% 59 43 v li 14 58 48 00 j2 50 U60 36 60 2 20 I 02%

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 3