PHILIPS' RADIO.
S. KROM N V.
l
C. VRIESMAN S Zn.;
Huishoudster,
Colporteur of Colportrice
Nette Borgerwoonhuizen
ongem. Zit-Saapkamer
I
VIER.EEN.ACHI.ViER
4184
„DE TIJDGEEST"
DAGBLAD-RECLAME
DE BESTE RECLAME
Het JUISTE adres voor EERSTE KWALITEIT is
C. EEKEN, Oudegracht 229, Telef. 3074.
Adoeetenüën
Si&mtüewos
10 WHOMEII MAY CONCERN.
DIENSTBODE
HUIS TE HUUR
Kwaliteit Overwint HM
WA SSCHERIJ
OPENBARE PSYCHOMETRISCHE SEANCE
UW GASREKENING TE HOOG?
VRAAGT DEMONSTRATIE MET
ONZE PETROLEUMVERGASSER.
Verdrookencerd 85
Telefoon 2469.
DAMESKAPPER
of KAPSTER.
TE HUUR.
TEXACO PETROLEUM.
J. MANTEL,
Koningsweg 4.
is het telef.nummer voor
IK ZEG MAAR ZO...
GA NAAR
KOH is kaufmannisch.
KOH is vakman.
KOH ruilt oude app. in.
Vraagt U eens demon
stratie aan KOH, gaarne
in concurrentie met an
dere fabrikaten en U zult
tot de conclusie komen:
Magdalenensfraat 17.
RIDDERSTRAAT 17 LEVENSMIDDELEN
2 RECLAME SERIES
Vrijdag en Zaterdag a.s.
gedurende
en Zaterdag
WIJ LEVEREN U HET BESTE WAT TE KRIJGEN IS.
TEL. 4041 (3 lijnen)
Uw fijne wasch, zooals Overhem
den, Boorden enz. wordt door
ons helder wit en keurig verzorgd
DE SECRETARIS VAH EEN VEREENIGING
DIE IN HET
CENTRUM-HOTEL1
EEN VERGADERING BELEGT,
HEEFT EER VAN ZIJN WERK.
Ned. Ver. van Spiritisten „Harmonia"
ZIE DEZE VOORDEELIGE AANBIEDING.
Reclame aanbieding.
1 p. Metworst
en p. Leverworst, samen 30 ct.
|2 pond Ham 25 ct.
EEN OPENLUCHTTHEATER IN
BERGEN.
IN HET VICTORIA-THEATER,
„Dood Water".
DE FILM CLEOPATRA IN
DE HARMONIE.
V3UJKBVHtÊjMtUM
k.UBWW^a.Y JV -
Advertentiën voor het nummer
van denzelfden dag bestem 1,
worden tot
UITERLIJK HALF ELF UUR
's morgens aangenomen, uitge
zonderd des Zaterdags.
Wegens het vroeger verschijnen
des Zaterdags is het wenschelijk
dat de advertentiën, voor dit
nummer bestemd,
zoo mogelijk des VRIJDAGS,
en wel uiterlijk ZATERDAGS
MORGENS HALF NEGEN,
in ons bezit zijn.
Verwijzend naar bovenstaand,
zeggen wij allen hartelijk vaarwel.
A. v. EGMOND.
S. v. EGMOND—MANTEL.
B. z. a.
46 j., v. chr. beg., bij heer alleen,
of gez. waar huisvr. ontbr., v.g.g.v.
Br. fr. letter G, Postkantoor,
Sint Pancras.
GEVRAAGD flinke
voor dag en nacht, zelfst. kunnende
koken en werken, v.g.g.v. Adres te
bevr. Boekh. DE ROOIJ.
Voor direct gevraagd
Maïson HELENA, Hoogstraat 4.
GEVRAAGD
voor levensmiddelenbedrijf hier ter
plaatse, tegen provisie.
Br. lett. K 239 bureau v.d. blad.
Poppelmanslaan 24, voor klein net
gezin, 4.25 per week.
Bevr. BERGERWEG 14.
Te bevr. MOLENBUURT 11.
Een Heer, P.G., vraagt
met PENSION en huiselijk verkeer.
Bij Juffr. of Wed. z. k.
Brieven met prijsopgaaf Hcilooër-
dijk B 25, Alkmaar.
In ieder huisgezin slechts 4 liter
per jaar, dan is venter 792 ook
geholpen aan een goede betrekking,
kunt zelf den dag van ontvangst
bepalen. Ook in de omstreken van
Alkmaar zal gevent worden.
Hoogachtend,
KOH.
ZIET OOK ONZE ETALAGE
VAN DEN BOSCHSTRAAT.
22 ct.
10 ct.
20 ct.
1 pond Suiker
1 pond Rijst
Vi pond Koffie
V» pond Cacao
1 pond Pruimen
1 pondspak Custard
20 ct.
20 ct.
20 ct.
tezamen van 112 ct.
voor 98 cent.
1 pond Capucijners
1 pond Groene Erwten
1 pond Bruine Boonen
1 pond Grauwe Erwten
1 pond Geld. Worst
1 pond Vet
17 ct.
9 ct.
10 ct.
14 ct.
35 ct.
32 ct.
tezamen van 117 ct.
voor 98 cent.
afd. Alkmaar.
door Mej. M. HARPE uit Rotterdam, op Maandag
10 December 1934, in het Logegebouw Ged.
Nieuwesloot 111. Toegangsbewijzen a 50 ct. verkrijg
baar uitsluitend aan de zaal. Aanvang 8 uur.
Zaal open half 8.
RUNDVLEESCH
Ossenhaas
Biefstuk
Roastbeaf
Lende
Ribstuk
Riblappen
Ribrollade
Doorr. rollade
f 0.80
- 0.80
- 0.60
- 0.60
- 0.50
- 0.50
- 0.50
- 0.40
Poulet en Gehakt - 0.40
3 pond Carbonade f 1.00
3 p. Varkenslappen - 1.00
3 p. d. Ossenlappen- 1.00
2| p. d. o.rollade - 1 00
2^ p. d. v.rollade - 1.00
5 p. d. v.lappen - 1.25
4 pond Saucijzen - 1.00
u
5 p. vetRookspek f 1.25
5 p, m. spek - 1.50
5 pond gem. Spek - 1.00
5 p. rauwe Reuzel - 1.50
5 p. rauw Ossenvet - 2.00
5 pond gesmolten
Ossenvet - 2.00
2 pond Ossen- en
Varkensgehakt f 0.60
2 pond Kalfs- en
Varkensgehakt - 0.50
1 p. Rolpens - 0.70
1 p. Rauwe Rookw. - 0.40
Jong Kalfsvleesch.
Poulet en Gehakt f 0.35
Lappen - 0.40
Stukjes - 0.45
Oesters en biefstuk - 0.60
FIJNE
VLEESCHWAREN
Ham - 0.25
Rookvleesch - 0.22
Plockworst - 0.15
Tongenworst 0.12
Lever - 0.12
Procureursspek - 0.12
Ontbijtspek - 0.10
Snijworst - 0.12
p. Pekelvleesch - 0.30
p. Boterhamworst - 0.20
5 p. Tongenworst - 0.25
1 pond Bloedworst - 0.20
1 pond
Leverworst - 0.20
Hoofdkaas - 0.10
UITSLUITEND EERSTE KWALITEIT.
moest ter hoogte van den Nieuweweg
een auto worden gepasseerd, welke aan
den rechterkant van den weg stond, aan
de Oostzijde.
Op het moment, dat zij naast de stil
staande auto waren, kwam een achter
hen rijdende auto, die volgens de rege
len van den weg had moeten wachten
tot ze den stilstaanden wagen waren ge
passeerd, snel vooruit en passeerde op
hetzelfde moment, reed dus tusschen
bet echtpaar en de auto door.
Mevr. K. werd hierbij aangereden,
met gevolg, dat haar echtgenoot tegen
het hek werd gedreven en er overheen
tuimelde. Gelukkig waren de verwon
dingen van mevr. K. niet ernstig, doch
haar been was later op den avond danig
opgezet, terwijl eenige schrammen wel
ke zij had opgeloopen, veel pijn deden.
De heer K. kwam er met den schrik af.
De haastige automobilist reed met
gedoofde lichten verder zonder zich om
zijn slachtoffers te bekommeren.
DE ROODE KRUIS COLLECTE OP
ZATERDAG 8 DECEMBER.
Mr. A. M. Ledeboer, kring-commissaris
van het Ned. Roode Kruis, schrijft ons
als volgt:
Het zij mij geoorloofd in mijne hoeda
nigheid van kring-commissaris de op
a.s. Zaterdag te Alkmaar te houden
Roode Kruis-collecte warm bij de bevol
king aan te bevelen.
Heeft reeds de secretaris der afdeeling
op de belangrijke taak van het Ned.
Roode Kruis gewezen, ook in verband
met verkeersongevallen, toch is het noo
dig de aandacht van de bevolking nog
eens te vestigen op de steeds in omvang
en aantal toenemende ongelukken langs
den weg en de noodzakelijkheid van het
hebben van hulpposten op drukke en
gevaarlijke punten. Wie denkt daarbij
biet aan de ijselijke verkeersongevallen
bij Stolpervlotbrug, van Ewijcksluis,
Schoorldam en nu onlangs weer bij Koe-
d'jkervlotbrug? De Redactie van de
Alkm. Crt. heeft toen terecht er op ge-
bezen dat daar zoo spoedig mogelijk een
hulppost moet komen. Doch daarvoor is
Beid noodig en het is de plicht van de
Alkmaarsche bevolking het Roode
Kruiswerk ook in dit opzicht krachtig
*e steunen, waartoe de afdeeling met
haar luttel aantal leden alléén niet in
staat is.
^et is een gelukkig verschijnsel, dat
de landelijke bevolking van Heiloo, Lim-
"len en Castricum eigener beweging tot
de oprichting van plaatselijke afdeelin-
Ken is overgegaan, zoodat binnen afzien-
baren tijd aldaar wél hulpposten zullen
Verrijzen.
Steunt daarom de Roode Kruis collec
te en, als gij nog geen lid zijt van het
Ned. Roode Kruis, meldt.u dan daartoe
aan bij den secretaris der afdöeling, mr.
C. A. de Groot, Nassauplein 41.
ESTHER DE BOER—VAN RIJK.
De heer E. Primo tooneelreserencent van
het „Haarlemsch Dagblad", begint zijn
verslag over de voorstelling van „Tante
Roosje" met mevrouw De Boer van Rijk in
de hoofdrol, als volgt:
„Tante Roosje" was "gisteravond voor
het eerst op bezoek in den schouwburg
Jansweg en al haar trouwe en verkleefde
nichten en neven waren opgekomen om haar
hartelijk toe te juichen: er was een stamp
volle zaal en de heer Kaart (directeur
schouwburg) verzekerde ons dat er veel
teleurgestelden naar huis gestuurd zijn tot
Tante Roosje weerkeert. Dan zal 't ongetwij
feld weer storm loopen, zooals gisteren
avond. Want allen willen ze die aardige
Tante Roosje zien, die rijk geworden Jood-
sche marktkoopvrouw, die met haar overle
den man Nathan zoo hard gewroet en ge
ploeterd heeft tot ze een aardig potje ver
gaard heeft en, dank zij haar centjes, in het
htjis en vooral in de zaken van haar schoon
zoon Oscar, heel wat in de melk te brokken
heeft.
Hij vervolgt eenigen tijd later met: En ik
kan de verzekering geven, dat er gisteren
avond wat afgelachen is. Geen moment was
de lach uit de zaal, aldoor barstte de gea
museerde en geestdriftig reageerende pu
bliek in lachsalvo's uit bij de honderden ra
ke en geestige opmerkingen die Tante Roos
je bij alles en nog wat weet te plaatsen op
haar éigen innige, sarcastische, irinische
manier snedig en steeds ad rem.
Het is inderdaad bewonderenswaardig
hoe deze SO-jarige vrouw nog vol vitali
teit, met een phenomenale vastheid en ze
kerheid een zware rol met een reuze tekst,
weet vol te houden tot het laatste woord, de
laatste geste; hoe zij zich als de eerste de
beste onzer levenskrachtigste actrices in het
middelpunt van een. vertooning weet te
plaatsen, de intrige in al haar finesses weet
uit te spinnen en de heele handeling als
centrale figuur weet te dragen. Het dwingt
eerbied af. Scherp hartelijk vol venijn en iro
nie, sarcastisch en bitter, maar ook gevoe
lig en goedig-verteederend als het noodig
was, zoo beeldde Esther de Boer van Rijk
ons Tante Roosje uit, met de vele bekende
zijden van haar doordringend natuurlijk
en eenvoudig spel.
Ook in Alkmaar zal men kunnen genie
ten van Tante Roosje. Maandag 10 De
cember 8.15 uur komt zij met haar gevolg
in het Gulden Vlies.
De Vereeniging tot bevordering van
het Vreemdelingenverkeer heeft tegen
Maandag 10 December, des avonds
8 uur, in de Rustende Jager een buiten
gewone ledenvergadering uitgeschreven
ter behandeling van het bestuursvoor
stel om tot het stichten van een open
lucht-theater te besluiten. Reeds het vo
rig jaar werd daarvan de wenschelijk-
heid bepleit, doch met het oog op de
daaraan verbonden kosten kon men niet
tot een besluit komen. Het denkbeeld
werd door het bestuur niet losgelaten,
omdat steeds sterker de behoefte werd
gevoeld om in het seizoen een gelegen
heid te hebbep, waar de plaatselijke ver
een igingen ter amusement van de zo
mergasten uitvoeringen kunnen geven.
Ook aanbiedingen van beroepsgezel
schappen moesten wegens gemis aan
een openluchttheater worden afgewezen.
Een moeilijkheid was ook een voor
het openluchttheater geschikt terrein te
vinden. Nu de heer John W. Macdonald
het bestuur de beschikking heeft gege
ven over een gedeelte van zijn landgoed
grenzende aan den Zwarteweg tegen
over het speelduin, meende het bestuur,
dat deze bij uitstek geschikte gelegen
heid moest worden aangegrepen om het
lang gewenschte te verwezenlijken en
dit te meer, omdat genomen geluids-
proeven hebben uitgewezen, dat de
accoustiek daar ideaal kan worden ge
noemd. Bovendien ligt het terrein in de
onmiddellijke nabijheid van liet par
keerterrein van de uitspanning Dum-
vermaak en is het mogelijk voor de
bezoekers tijdens de pauze van een
voorstelling van deze gelegenheid ge
bruik te maken voor het gebruiken van
consumptie.
De duinkom maakt het mogelijk om
het theater amphitheatersgewijze te
bouwen. Het bestuursvoorstel beoogt
om het theater ÜT denzelfden geest te
bouwen als het dit jaar geopende na-
tuurtheater te Rheïïrii. Het aantal vaste
zitplaatsen zal ruraftr duizend bedragen,
terwijl beplantiftg'èn "in de omgeving
worden aangebracht.
Het omvangrijke werk zou financieel
niet kunnen worden uitgeyoerd, wan
neer daarvoor niet de medewerking was
verkregen van de commissie voor ar
beid aan jeugdige werkloozen, die haar
algefpsele steun aan het plan toezegde,
omdat hierdoor de gemeente en het rijk,
die de gelden voor den arbeid aan jeug
dige werkloozen verschaffen, de zeker
heid verkrijgen, dat 100 pet. van het be
schikbaar te stellen geld als loon aan de
jeugdige werkloozen ten goede zal ko
men, aangezien de V. V. V. de materi
aalkosten geheel voor haar rekening zal
nemen.
Het bestuur is voornemens het theater
zoo in te richten, dat het ook als open
luchtbioscoop iji gebruik kan worden
genomen, terwijl het eveneens dienst
baar kan worden gemaakt voor open
luchtbijeenkomsten op elk gebied, waar
door het bezoek aan Bergen ook voor
vereenigingsbijeenkomsten zal worden
bevorderd.
De Maandag te nemen beslissing zal
dan ook ongetwijfeld voor de toekomst
van Bergen van beteekenis zijn.
Over de film „Dood Waier" die van a.s.
Vrijdag af, in het Victoria-Theater alhier
loopt, schreef „H et Volk" o.m. het
volgende:
Eindelijk dan! Eindelijk een groote Hol-
landsche geluidsfilm, waar wij ons niet
voor behoeven te geneeren. Eindelijk een
Hollandsche film, waar wij trotsch op kun
nen zijn. Eindelijk dan een Hollandsche
speelfilm, die met hart en ziel is gemaakt.
Met hart en ziel voor dat prachtige spel
van licht en donker, dat film heet. Met hart
en ziel voor die onthulling van nieuwe
rhythmische schoonheid, die het wezen van
elke waarachtige filmkunst uitmaakt. Einde
lijk dan eerherstel voor de Hollandsche film!
„Dood water'' is een film. Geen glad en
vlak en meestal slecht gefotografeerd
tooneel, maar werkelijk film. „Dood water"
werd geboren, niet uit een verhaaltje, dat
dan met plaatjes en praatjes verteld meest
worden, maar uit de bewogen aanschouwing
van een stuk menschelijk leven, dat in
fragmenten en incidenten orttleed door
lens en montage werd samengevat in een
nieuwe artistieke eenheid. In een film.
In „Dood water" heeft Gerard Rutten het
leven van den Zuiderzee-visscher willen ge
ven, het leven van Volendam, het leven van
een stervend stadje aan een stervende zee.
Samen met zijn cameraman Andor von
Barsy, den verhollancfcehsten Hongaar, dien
men zich herinnert van enkele korte film!
pies, is hij naar Volendam getrokken.
Hij heeft er de zwijgende, wrokkende vis-
schers gefotografeerd. Hij heeft er de zee en
de natuur gefotografeerd.
Hij heeft de zee gefotografeerd als het
zonlicht schittert op kalm voortglijdende
rimpelingen. Hij heeft haar gefotografeerd
als onder opstekende stormen de golven
bruisend aanrollen.
Hij heeft de visschers gefotografeerd in
hun zwijgzame arbeid op het wijde water,
maar ook op hun luidruchtige kermissen en
in hun donkere café's, waar het leven zich
soms uitraast in ruwe ruzie. Maar vooral
heeft hij hen gefotografeerd in hun stille
sombere binnenhuisjes. In hun sobere don
kere woning, waar een klok traag het leven
weg fikt, terwijl daarbuiten een doode zee
glinstert in de zon. Een zee, waarover
slechts een enkele koppige botter uitzeilt,
hoewel de stuurman weet, dat hem geen
goede vangst meer beschoren zal zijn. En
vooral fotografeerden Rutten en Von Barsy
die prachtige donkere Hollandsche wolken
luchten, die in traag voortwentelende samen
ballingen uitgroeien boven onze lage hori
zonnen en daarmee ook aan dit vlakke land
een accent van geweldigheid verleenen. En
daartusschen vonden zij het heerlijke, sterke
licht, het wonderlijk plotselinge haast magi
sche licht, dat onze groote zeventiende eeuw-
sche schilders eens over hun menschen en
landschappen lieten schijnen. Waarlijk, in
deze prachtige levende fotografie van Von
Barsy is de Hollandsche film onder regie
van den schilder Gerarcl Rutten geworden
tot een voortzetting van de kunst van dat
clair-obscuur, dat de trotsch was van onze
schilders.
En deze „schilderachtige" maar door-en
door filmisch geziene achtergrond van Hol
landsche natuur en Volendammer visschers
is niet geworden tot een illustratie of tot een
simpel proloogje zij is geworden tot het
wezen van de film, dié lééft vanuit deze
sfeer. De Hollandsche sfeer heerscht opper
machtig in deze film en daarom is „Dood
Water" de eerste Nederlandsche film, die
het bestaan van een nationale geluidsfilm
industrie rechtvaardigt ook al werd deze
film in het buitenland voltooid en ook al is
de muziek naast beeld en montage de derde
integrerende factor, ock het werk van een
buitenlander.
Waar direct aan toegevoegd moet worden,
dat de compositie van Walter Gronostay
superieur is. Stellig behoort dit werk van
den componist van de „Tunnel"-muziek tot
het allerbeste, wat de geluidsfilm-cinema-
tografie in de laatste jaren heeft aan te wij
zen. Zijn werk is hèt stuwende element in de
film geworden.
De proloog.
..Dood Water" wil het epos zijn van vis
schers rond een afgesloten, stervende bin
nenzee. Rutten heeft dit gegeven driemaal
aangepakt. De- eerste keer mislukte zijn
film, doordat hij de technische leiding niet
in handen had, de tweede keer verbrandde
zijn filmnegatief. De derde keer wijzigde
hij zijn opzet volkomen; van een bestrijder
der drooglegging was hij geworden tot een
verheerlijker van het geweldige werk, dat
met den afsluitdijk verricht is.
Wij danken daaraan allereerst de prach
tige proloog, uitgevoerd door het Concert
gebouworkest onder leiding van dr. Willem
Mengelberg met Ernst Busch als solist en
met medewerking van de mannenzangver.
„Apollo", waarover indertijd uitvoerig in
ons blad geschreven is.
Door het harde, heldhaftige accent, dat
wij in Ernst Busch' voordracht zoo lewon-
deren, wordt deze proloog, die verhaalt van
de eerste gedachte aan de drooglegging
in de zeventiende eeuw reeds gelanceerd!
en van den mceizamen strijd met de elementen,
die voor de voltooiing nccdig was, van een
epische oudtestamentische kracht.
Na deze proloog begint de film. De film
van de ondergang van Volendam, van de
worsteling der Volendammers. De ouderen
willen hun oude broodwinning, de zee niet
opgeven, de jongeren zijn verdeeld. Sommi
gen zijn even fanatiek als de ouderen, ande
ren willen wel werk zoeken op het Nieuwe
Land. Op de intrige, die in de film geweven
is, komen wij nader terug.
Op dit late uur zij het voldoende te ver
melden, dat de film in het uitverkochte
rassage-theat-r een groot succes had.
Tal van autoriteiten, o.w. minister Mar-
chant, woonden de voorstelling bij en aan
het eind zijn de spelers, regisseur, camera-
men en scenarist bij monde van jhr. Jan
Feith voor het voetlicht geroepen en hartelijk
gehuldigd, terwijl ook de directeur van dit
theater, de heer Kinsbergen, een aardige
speech hield en op zijn beurt in de bloeme
tjes werd gezet.
De beroemde regisseur Cecil B. de Mille,
die reeds zoo menig grootsch werk met
enorme fantasie heeft tot stand gebracht, doet
thans opnieuw van zich spreken door zijn
film Cleopatra, de historisch-romantische ge
schiedenis van de mysterieuze Egyptische
koningin, die Caesar en Marcus Anton'us
onder haar invloed bracht en beheerschie.
De Mille is niet uitgegaan van een be
staand verhaal, met de bedoeling dit tot een
scenario om te werken. Hij heeft een staf /an
geschiedkundige experts aangesteld, die onder
zijn leiding in alk hoeken van de wereld
zijn gaan snuffelen naar gegevens betreffende
Cleopatra's tijd. Alle bibliotheken van be
teekenis werden geraadpleegd, waaronder
natuurlijk ook de beroemde boekerij van
Kaïro. Voornamelijk de schrijvers, die tijd-
genooten van Cleopatra waren, zooals Plu-
tarchus en Dion Casius, werden zorgvuldig
-rtagepiuisd. Alle manuscripten, inscripties,
schilderijen en teekeningen -rit die oude tijden,
welke men onder het oog kreeg, werden ge-
copiëerd1 en geveegd bij de dagelijksch
groeiende stape! materiaal.
Uit al dat geschiedkundig materiaal
groeide als vanzelf de handeling voor deze
film, maai dat niet alleen: ook de persoon,
het uiterlijk, de handelwijze, de denkwijze der
voornaamste figuren nam vasten vorm aan.
De Milie had zich tenslotte zulk een va-t
beeld gevormd van Marcus Antoniu-, en
Julius Ceasar, dat hij de grootste moeite
heeft gehad om acteurs te vinden, die deze
twee karakters volgens zijn hooge eischen
zouden kunnen uitbeelden. Bij het zoeken naar
Antonius kwam hij tenslotte in Engeland
terecht, waar hij in den acteur Henry Wil-
coxon de reïncarnatie van den Romeinschen
held ontdekte. En terwijl zelfs de ,rootste
sterren in Hollywood er erg op gebrand
waren deze prachtige, dankbare rol toebe
deeld te krijgen, haalde hij dus zonder blik
ken of biozen een nieuwe kracht uit Enge
land. Het had ook heel wat voeten in de aarde
eer Caesar gevonden was, maar tenslotte
werd die ontdekt in Warren William, nadat
diers snor was afgeschoren.
Het was een reuzenwerk alles uit de oud
heid te doen herleven. Maar met onvermoeide
ijver en inspanning en volle medewerking
van zijn hoofdpersonen.
Claudette Colbert als Cleopatra en de
boven reeds genoemde acteurs als Caesar en
Antonius is de Mille er in geslaagd een werk
tot st3nd te brengen, dat de stoutste ver
wachtingen overtreft.
Overweldigend van ensceneering en massa
regie.
Vanaf morgenavond wordt deze film in de
Harmonie vertoond. Zij zal zeker de belang
stelling ondervinden, die zij verdient,
UHH