Agenda De ondergang van de Uiyer. KOUDEREE MEISJESSCHOOL met 5-j. cursus. ^Bitmeuiand 'lüeec&eckfit Luchtvaart Door den bliksem getroffen Onderhoud met Smirnoff. Wat het buitenland zegt. Nadere bijzonderheden. Berger Schoolvereeniging. Tusschentijdsche toelating mogelijk. Stedelijk Museum ingang Breedstraat, eiken werkdag van 9 tot 12 en van half 2 tot half 4 geopend; Zater dags van 9 tot 1 uur; Zondags gesloten. Bioscopen. Bioscoop Harmonie, Zondag, Maandag, Dinsdag en Woensdag, 7.30 uur, hoofdnum mer Circusclown (circusfilm); hoofdrollen Joe E. Brown en Conny Cosby. Toegang voor eiken leeftijd. Zondagmiddag en de beide Kerstdagen vanaf 2 uur doorloopende voorstelling. Victoria-theater, half 8, hoofdnummer Carnaval en Liefde (rom.); hoofdrollen Hermann Thimig en Lien Deijers. Toegang boven 14 jaar. Zondagmiddag en de beide Kerstdagen vanaf 2 uur doorloopende voorstelling. Cinema Americain, half 8, hoofdnummer Roman Scandals (kom.); hoofdrol Eddie Cantor. Toegang voor eiken leeftijd. Zondagmiddag en de beide Kerstdagen vanaf 2 uur doorloopende voorstelling. A. B. T., half 8, eerste hoofdnummer In de macht van Tamburini (sens. circus leven)tweede hoofdnummer Een tegen allen (sens.), hoofdrol Tom Tyler. Toegang boven 14 jaar. Zondagmiddag en de beide Kerstdagen vanaf 2 uur doorloopende voorstelling. Dinsdag 25 December. 8 uur, geref. kerk, concert Asaf „Weih- nachts-oratorium". Woensdag 26 December. 8 uur, 't Gulden Vlies, opvoering van De vier jaargetijden, door het Nieuw Schouw tooneel. De vertegenwoordiger van de K. L.M. te Bagdad, de heer Peters, is gisteren te Rutbah Wellen aange komen en zijn telegram bevestigt, dat de bemanning en de passagiers van het vliegtuig de Uiver zijn om gekomen. De stoffelijke overschot ten zijn reeds door een dokter van de R.A.F. naar het fort Rutbah overgebracht. Men neemt in deskundige kringen te Rutbah aan, dat het ongeluk door blikseminslag is veroorzaakt en niet een gevolg zou zijn van een ongelukkige landing, daar het ter rein uitstekend moet zijn, om er te kunnen landen. De heer A. Plesman verklaarde na ont vangst van deze bevestiging, dat door het verlies van deze bemanning de K.L.M. vier zeer bekwame menschen armer is geworden De heer Plesman drong er voorts nog op aan, dat men op dit oogenblik geen defini tieve reconstructie van het ongeluk moet geven, omdat het ten zeerste gewenscht is, het onderzoek, dat de vakmenschen zullen instellen, af te wachten. Telegram van de Snip-bemanning. De bemanning van de Snip, die haar tocht over den Oceaan zoo gelukkig volbracht, alsmede de K.L.M.-vertegenwoordiger in Paramaribo, zonden telegrammen, waarin zij uiting geven aan de droefheid over het lot van Hun collega's en vrienden. Voorts zijn er nog van verschillende bui- tenlandsche luchtvaartmaatschappijen tele grammen ingekomen, waaronder een bijzon der hartelijk van de Imperial Airways. Bij de K.L.M. rekent men erop, dat men in den loop van den avond nog nadere gege vens uit Bagdad zal krijgen. Het onderzoek daar is in vollen gang. Men heeft ook de seinboeken van de marconisten in Rutbah, Bagdad en Gaza en het is te hopen, dat men uit deze gegevens, alsmede uit de locale om standigheden van de plaats van het ongeluk den gang van zaken kan reconstrueeren. Wellicht, omdat het zoo dicht bij Rutbah Wells is, dat ook og eenige getuigen verkla ringen van nomadenstammen, die geregeld hun tenten om het steenen fort opslaan, eenig licht kunnen brengen. Parmentier over de ramp. Zoodra Parmentier de jobstijding gehoord had, was hij diep onder den indruk naar Schiphol gegaan. Wij waren in de gelegenheid hem zijn in drukken te vragen over het ongeluk met Uiver, die een stuk van zijn leven is gewor den. Het is, zoo zeide de heer Parmentier, ont zettend jammer, dat het zoo geloopen is. Wij moeten onze beste vrienden missen en de machine, die zoo'n mooien indruk in de wereld heeft gemaakt, zijn wij kwijt. Daar mee is een deel van het werk, tot dusver verricht, verloren gegaan. Het is natuurlijk niet mogelijk zich voor te stellen wat er eigenlijk gebeurd is, alvorens er een nauw gezet onderzoek heeft plaats gehad. Voor mij staat vast, dat het niet aan de machine heeft gelegen, want deze heeft onder de zwaarste omstandigheden haar plicht gedaan. Het zal wel te wijten zijn aan den invloed der elementen, waartegen zelfs de sterkste ma chine en de beste piloten niet opgewassen zijn. Deelneming van H.M. de Koningin. De particulier secretaris van H. M. de Koningin, baron Sixma van Heemstra, heeft aan het bestuur en de directie der Kon. Luchtvaart-Maatschappij een telegram doen toekomen van den volgenden inhoud: „H. M. de Koningin draagt mij op, Harer Majesteits oprechte deelneming te betuigen met het ontzettend ongeluk aan de „Uiver" overkomen en verzoekt U aan de nagelaten betrekkingen van de slachtoffers Harer Ma jesteits diepgevoelde deelneming te willen overbrengen". Zuid-Afrikaansche studenten voelen mede. Zuid-Afrikaansche studenten op studiereis in Nederland deelen het volgende mede: „Die Eerste Dietse Studie reisgezelskap van die Afrikaans-Nasionale Studenteboad wens om langs hierdie weg hul diepgevoel de meelije uit te spreek aan die volk van die Nederlande, en veral aan de familielede van de bemanning, met die groote ramp wat so onverwags die reeds wêreldbekende Uiver op sij vlug na Batavia getref het". Weer daalt een toestel uit den onbestem- den nevel boven ons op het veld, zegt het Hbld. Het is de Fokker uit Kopenhagen en Smirnoff stapt er uit. Smirnoff, die indertijd op den tweeden geregelden tocht naar Indië met Beekman mee was. In Kopenhagen was hij van de vermissing natuurlijk al op de hoogte gesteld. Vragend gaan zijn oogen naar den K.L M.-man, die de passagiers naar de douane- zaal begeleidt. Die maakt slechts een handgebaar. Smirnoff wordt doodsbleek en moeizaam loopt hij verder met zijn koffertje in de hand naar de pilotenkamer. Hij kijkt niet op of om als hij geroepen wordt. Visioenen van zijn samenzijn met Beekman en met al die ande ren, die hij zoo goed kende, flitsen ongetwij feld aan hem voorbij. Hij haalt eens diep na denkend aan zijn sigaret en gooit die dan met een gemaakt onverschillig gebaar weg. „Beroerd", zeg ik, om maar iets te zeg gen, als ik met hem alleen ben in de kamer van de piloten, waar Beekmans taschje staat, Beekman die niet meer is Smirnoffs oogen dwalen er ook heen, blij ven erop rusten. Wat moeten we hem vragen Hij weet ook niets van de oorzaken. Hij bestudeert even de tijden, maar G.M.T., A.T. en plaat selijke tijden zijn dooreen in de telegrammen genoemd en Smirnoff zegt even niets Hij blijft opnieuw in gedachten staan en voor zich heen prevelt hij: „Kerel werel „Of ik hem gekend hebzegt Smirnoff En hij steeks een andere sigaret op, ofschoon hij er net een, voor niet meer dan een kwart gedeelte opgerookt, heeft weggesmeten „Ja, wat is er gebeurd? Het is daar niet gemakkelijk. Dit kan ik u zeggen, aan het „piloteeren" heeft het niet gelegen En dan herinner ik me ook wat Soer gezegd heeft gisteren: Och, we gaan overal door heen. En Smirnoff gaat verder: „Beekman is een oude rob, die gaat overal vliegen, als is het weer slecht. Ijskoude vent die is zeker niet voor het weer opzij gegaan. Ei moet waarschijnlijk iets anders gebeurd zijn. Misschien! Ja, landingsmogelijkheden zijn er daar niet veel". Smirnoff kan het weten De vraag is nu maar of Beekman is teruggegaan. Waar is hij aan den grond gekomen? Ik neem niet aan, dat hij een landing heeft uitge voerd, want dat is in den inkt zwarten nacht onmogelijk. Als Beekman voor Rutbah is geweest nou, daar heb je allemaal rotsknob bels Smirnoff werpt iets in zijn kastje en loopt dan naar buiten, waar intusschen mevrouw Geyssendorfer is gearriveerd, die met Schol ten en anderen den toestand en het ongeluk bespreken. Mevrouw Geyssendorffer, wier man op weg is met de Leeuwerik naar Caïro, is geheel ontdaan en denkt ongetwijfeld terug aan het avontuur dat haar man beleef de in Allahabad. Allen zijn zeer begaan met mevrouw Beek man, die naar huis is teruggekeerd, nadat ze eenigen tijd op het kntoor van den vlieg- dienst buiten bewustzijn is geweest De luchtvaart heeft goede dagen, maar ook zéér wreede, en dit er dan één van. We schieten even von Weyrother aan. Die kent het Indië-traject ook. Op dat oogenblik is nog niets bekend van het feit, dat alles verloren is. Maar ook hij geeft geen enkele hoop. Niemand doet dat van de piltoen, die we hier en daar even tusschen de bedrijven door te spreken krijgen. Havenmeester Dellaert komt uit zijn kan toortje. We vragen niets. Maar toch zegt de heer Dellaert wat. Ook hij is diep getroffen. Kansen hebben ze in den nacht niet gehad. Maar wat kan het zijn? Vleugelbreuk? Blikseminslag? Allemaal hypothesen „Het onderzoek", zegt de heer Bellaart, moet het uitwijzen. Indien het inderdaad vleugelbreuk is geweest, dan moet dat onge twijfeld later blijken. Is er iets afgebroken, dan zullen ook tal van onderdeelen over af standen verspreid liggen. Afwachten, we kunnen niet anders doen dan afwachten Hypothsen kunen we opwerpen, maar wat heeft het voor doel?" Hier en daar heb ik ook eens op Schiphol mijn licht opgestoken van wat men in het algemeen denkt over de bestelling der 14 Douglastoe- stellen op dit oogenblik. Een moeilijke vraag, die geen griffe beantwoording vond. Maar toch bleek wel, dat het niet tot de mogelijkheden zou behooren, dat de aankoop nu zou stagneeren „Geef mij af ter all toch maar een Fokker", zei me een piloot. Waarmee hij natuurlijk niet wil de zeggen, dat andere toestellen ook Prof E. W WalcK, hoogte»"" Brfavta. •en der padaglers van de -Uiver niet goed zijn, maar het blijft een feit, dat Hollandsche piloten het liefst met Fokkers vliegen, die ze door en door kennen. Schiphol bleef in den mist liggen met z'n schrijnend leed en onophoudelijk klonk het in het kleine kantoor van de telefooncentrale: VerongeluktVerogelukt Weg Fransche pers over het verlies van de „Uiver". Het Hbld. meldt: Zooals men wel begrijpen kan, is ook de Fransche pers zeer onder den indruk van het groote verlies, dat de Nederlandsche luchtvaart heeft geleden. Het best komt dat iot uiting in het avondblad „1'Intransigeant" uit het artikel van den luchtvaartredacteur Peyronnet de Torres, die zelf voor de Uiver zijn glorierijke reis naar Australië aanving, in Nederland met een Douglas beeft gevlo gen en daar hij zelf vlieger is, heeft hij het vliegtuig een tijd lang bestuurd. Ik t hier volgen hetgeen Peyronnet schrij..; „De natuur heeft zich gewroken Tijdens een hevigen storm is de Douglas midden in den nacht in de woestijn van Syrië verongelukt. De vier manschappen en de drie reizigers hebben er het leven bij inge schoten. In deze oneindige zandwoestijn met stijle heuvelen en diepe afgronden is de Douglas overwonnen geworden. Alle elementen waren tegen hem in strijd en de bestuurder, wiens taak bovenménschelijk was, is onmachtig geweest te overwinnen. Men denke eens een oogenblik aan de bemanning, in den dichten regen vliegend zonder iets om zich te zien en verblind door de bliksemstralen. Tot alles bereid en zijn kans verdedigend omdat het zijn plicht is toont de bestuurder zijn groote kunnen. Hij voelt zich beklemd, hij wan hoopt, telkens schept hij'-weer nieuwen moed De marconist zoekt verbinding te krijgen met de aardsche posten. De werktuigkundige is met heel zijn ziel bij de toestellen en luistert naar de motoren, die een deel uitmaken van hemzelf. En de tweede piloot staat onbe wegelijk op zijn post. Wat denken ae drie reizigers, die een etmaal tevoren vroolijk Amsterdam verlaten hebben en die drie dagen later te Batavia dachten aan te komen. Indien ze zich al of niet rekenschap geven van het gevaar, za worden ongerust en ze voelen het gevaar grooter worden. Het is een verschrikkelijke nacht, het zijn tragische minuten. En dan komt ae ramp. De schitterende machine, door een keurkorps van arbeiders gemaakt, is een speelbal ge worden van de elementen. De machine slaat tegen den grond en de overblijfselen van zeven mannen verdwijnen in het niet. De natuur heeft wraak genomen en Iaat de menschheid tol betalen en is zonder mede lijden." Daarnaast geeft de schrijver een nauw keurig verhaal van de wijze waarop de Uiver zijn laatste reis moest doen. Hij zegt, dat deze onderneming in drie dagen naar Indië te vliegen, gemakkelijk uitgevoerd kon wor den, dat dit reeds in den wedstrijd van Lon den naar Melbourne gedaan was. Voortgaande zegt de schrijver, dat men in Nederland de vreugde, veroorzaakt door de reis van den Snip, vergat om alarm te ma ken. Hij spreekt dan van de prachtige solida riteit van de Engelsche vliegers in Azië, en zegt ten slotte: „Wie van ons die in Nederland met een Douglas vlogen en hem zelf bestuurde, had dit tragische einde kunnen voorzien." DE INDRUK IN BELGIE. Ook in België, waar de openbare meening met zoo levendige belangstelling de prach tige prestatie van den Uiver in de Londen Melbourne-race en nu pas weer de Oceaan- vlucht van de Snip had gevolgd, werd het nieuws van de ramp, die de Nederlandsche Luchtvaart heeft getroffen, met groote deel neming vernomen. De avondbladen verschij nen met groote koppen en geven de telegra fische berichten uitvoerig weer, zonder ech ter tot dusver commentaar aan de droeve ge beurtenis vast te knoopen. In Belgische Luchtvaartkringen wordt de veronderstelling als zou het vliegtuig door den bliksem zijn getroffen, zeer waarschijn lijk geacht. De belangstelling voor de Kerstvlucht van den Uiver was hier te levendiger, omdat België immers thans zelf een vliegtuig op weg heeft naar de Congo, dat eveneens een snelle Kerstvlucht tracht uit te voeren. En het is dus begrijpelijk, dat men in de krin gen van de Sabena en in het algemeen van de Belgische Luchtvaart door het rampspoe dig einde van den Uiver zeer geschokt is. Toen Oost-Indië hoorde De ondragelijke spanning, welke tijdens de eerste berichten omtrent de vermissing van den Uiver bestond, werd abrupt afge^ broken, toen het feit bekend werd, dat de overblijfselen van den Uiver waren gezien.f I Ieder begreep, dat dit bericht geen hoopmeer gaf, maar ieder klampte zich vast aan j mogelijkheid, die bestond, omdat de situa van uit de hoogte was gezien. I Echter, toen Aneta-Haag seinde, dat ae Uiver met inzittenden door brand waren om gekomen, ontstond in Indië droeve zekerheid en sombere realiteit. Hier stond men voor een nationale ramp, waarbij zeven Nederlanaer tegelijkertijd plotseling den dood hebben ge vonden. I Later kwamen de ontstellende buzonderhe- den binnen. Intusschen waren de farauieie- den en echtgenooten ingelicht. Spoedig ver spreidde de droeve mare zich over geheel Ne- derlandsch-Indië en woei overal de vlag naii- Vele deelnemingsbetuigingep stroomden het bureau van Aneta te Batavia en de me dische Hoogeschool binnen. De slachtoffers naar Bagdad. De K.L.M. deelt mede,, dat het stoffelijk overschot van de passagiers en bemanning van de Uiver met een Britsche vliegtuig naar Bagdad zal worden overgebracht. Een deel der post behouden. Voorst kan worden bevestigd, dat een ge deelte van de post van de Uiver behouden is gebleven. De post, die behouden is gebleven en waar van de hoeveelheid nog onbekend is, is over gebracht naar Rutbah. De Rijstvogel, waar mee Viruly vandaag het traject Athene Caïro vliegt, zal te Rutbah landen en de be houden poststukken voor zoover dit moge lijk is, inladen en via Bagdad naar Batavia meenemen. Vliegtuigen landen bij de „Uiver". Vliegtuigen van de Royal Air Force zijn er thans in geslaagd bij het wrak te landen. Op eenigen afstand vond men enkele onderdeelen en het landings~e- stel van de verongelukte Uiver. De pas poorten van de passagiers en beman ning, eenige voorwerpen van waarde en geld alsmede de valiezen van de slacht offers heeft men eveneens in goeden staat teruggevonden. Op enkele meters afstand van het wrak werden de lijken van 2 passagiers en drie leden der be manning gevonden, terwijl het lijk van den derden passagier in de cabine werd aangetroffen. Het stoffelijk overschot van den me canicien Waalewijn werd tenslotte on der de wrakstukken van de verongeluk te Uiver te voorschijn gehaald. INCIDENT IN DEN LARENSCHEN RAAD. Tijdens de raadsvergadering van gis termorgen circuleerde bij de raadsleden een briefje, waarop de Uiverramp in het kort werd medegedeeld. Toen dit briefje den heer P. van Praag (o.s.p.) bereikte, legde deze dit ter zijde, zeggende: „Het laat me koud, die Uivercomedie." De heer Strijbis (neutraal) zeide: „Dat is grof, Van Praag". De voorzitter: „Inderdaad, meneer Van Praag, dat is heel grof". Wethouder Drukker: „Het is ploertig". De heer Van Praag: „Wat heb ik te maken met het chauvinistisch gedoe met die Uiver. Toen de bom op de „Ze ven Provinciën" werd geworpen en er 23 dooden waren, heeft U toen ook een briefje in den Raad doen circuleeren Toen de heer Van Praag hierop nog doorging, ontnam de voorzitter hem ten tweede male het woord. Op voorstel van den voorzitter werd de heer Van Praag daarop uit de verga dering verwijderd. De heer Van Praag ging weg, nadat een agent hem achter zijn stoel daartoe had gesommeerd. Hij riep toen nog: Is dit nu nog demo cratie of fascistische dictatuur? Wacht maar, mijn tijd komt ook wel. De heer Van Praag begaf zich daarna naar de publieke tribune. Hiermede was het incident, dat veel beroering wekte, gesloten. TE WATER GELATEN. Heden werd van de werf der N.V. Ned. Scheepsbouw Mij. te Amsterdam met goed gevolg te water gelaten het dubbelschroef- stoomtankschip Rosa, in aanbouw voor de Kon. S'hell-groep. Een zusterschip van de Rosa, genaamd Rita, wordt over eeni°*e weken te later gelaten, evenals het 12.100 tons motortankschip Rotula, mede bij de N. S. M. in aanbouw voor de Kon Shell- groep. Als de Rotula de helling heeft verlaten zullen alle hellingen van de N. S. B. onbezet zijn. BRAND AAN BOORD VAN HET M.S. TABIAN. Het schip stoomt op naar Ferrol aan de Noordkust van Spanje. De directie van de Stoombootvaartmij „Nederland deelt ons mede, dat zij gister middag telegrafisch bericht heeft ontvingen dat aan boord van het m.s. Tabian op de thuisreis 20 mijl van La Coruna brand uit gebroken is in de Java krossoktabak,, welke zich bevindt in het onderruim van rüim 2 iet schip is naar Ferrql ojDgestoomd. Het bergingsvaartuig C. Falka is voor hulpvei leening in de nabijheid, terwijl de sleepboot Zwarte Zee, welke een linke koolzuurinstallatie aan boord heeft van Queenstown naar Ferrol is vertrokken Ge vaar voor de opvarenden is niet aanwezig, .r bestaat geen reden tot ongerustheid. Het motorschip Tabian is 8151 bruto ton h„ Vn 1Q3" bii de Ned. Scheeps bouwmaatschappij te Amsterdam gebouwd naar waarnemingen, verricht m den mor gen van 22 December. Medegedeeld door het Kon. Nederl. Met. Instituut te de Bilt. Hoogste barometerstand 773,1 m.M. te Abisko. Laagste barometerstand 750,4 m.M. te Reyhjavik. Verwachting, geldig tot den avond van 23 December: Zwald» tot matige zuid-oostelijke tot oostelijke wind; nevelig tot half bewolkt; weinig of geen neerslag; temperatuur onj het vriespunt in het oosten des nachts; over- dag iets kouder. Weeroverzicht. De hooge druk heeft zich sterk over Scan dinavië ontwikkeld en in Frankrijk daalde de barometer, zoodat in bijna geheel Europa oostelijke winden waaien. In weerwil van de groote vochtigheid in de onderste luchtlagen begint de temperatuur reeds merkbaar te dalen. In noord-Scandinavië helderde de lucht op en werd de vorst streng. In Duitschland breidde het vorstgebied zich uit en ook in zuid-Frankrijk kwam lichte vorst voor. Een lichte drukstijging over Spanje geeft eenige onzekerheid en kan het optreden van vorst hier te lande nog vertragen, maar de vrij sterke oostenwind in de bovenlucht boven Duitschland geeft een goede kans op opklaring over enkele dagen. Thans is in Frankrijk en Duitschland nog bijna overal de lucht betrokken of nevelig. In west-Frankrijk en Ierland valt nog regen, maar over het geheel is de neerslag sterk af genomen. Aanmelding dagelijks b(j H. d. S.» den heep He(jnereld, Kerkelaan 7. Het motorschip heeft 21 November j.1. Batavia verlaten met bestemming voor Lon den, Amsterdam en Hamburg. Op 17 dezer passeerde het Gibraltar en op 19 dezer ver trok het van Cadix. Het schip stoomt op naar La Corona. Nader wordt gemeld, dat het schip naar La Coruna zal gaan en niet naar Ferrol. De Tabian is op 21 November van Tand jong Priok vertrokken en op 25 November van Belawan. Het schip verd 25 December te Amsterdam verwacht. DE KONINGIN VIERT KERSTFEEST. Met Haar oud-gedienden. H. M. de koningin en H. K. H. prinses Juliana hebben Donderdagavond op het Aardhuis bij Het Loo Haar oud-gedienden uit die omgeving en eenige andere genoodig- den ontvangen en met hen Kerstfeest ge vierd. Er waren Kerstboomen opgesteld en eenige andere kerstversieringen aange bracht. 6 H. M. de koningin leidde het samenzijn, zij las uit den Bijbel voor en verhaalde de Kerstgeschiedenis. Gezamenlijk werd daar op gezongen. Den gasten werden verver- schingen aangeboden en aan ieder een ge schenk uitgereikt. Eenige dames van het gevolg der vorstinnen waren hierbij behulp zaam. WIERIJDER AANGEREDEN. Gistermiddag tegen 5 uur is de wielrijder H. Daemen, die onder den invloed van ster ken drank was, op den rijksweg Breda Belgische grens aangereden door een auto, bestuurd door dr. J. uit Zundert. De wiel rijder werd met het hoofd door de voorruit van den auto gedukt en liep een gapende hoofdwond en inwendige kneuzingen op. In zorgwekkenden toestand is hij naar het St. Ignatiusziekenhuis te Breda overge bracht. AUTO DOOR TREIN GEGREPEN. Ongeluk op den onbewaakten overweg te Haarler Op den onbewaakten overweg in den Rijks- rlaarle (Ov.) is gistermiddag een ernstig ongeluk gebeurd. Een groote vrachtauto, welke op weg was naar Delden voor het ha len van paarden, werd bij het passeeren van den overgang gegrepen door den trein, ko mende uit de richting Zwolle, welkte te kwart voor twaalf te Haarle moest arrivee- ren. De wagen werd geheel vernield De be stuurder, afkomstig uit Dedemsvaart, werd zeer ernstig gewond en is in zorgwekkenden toestand naar het ziekenhuis, hier ter plaat se vervoerd. Het treinenverlooip ondervond tengevolge van het ongeluk een klein uur vertraging. DOODSLAG OP ZIJN PLEEGVADER. 4 Jrar geëischt. Op 11 December J.1. heeft voor de Haarlemsche rechtbank terechtgestaan de 24-jarige J. K verdacht van doodslag op zijn pleegvader de 40-jarige J. P v- Brussel te Hoofddorp, gepleegd in den nacht van 5 op 6 September j.1. Na een zeer langdurig getuigenverhoor eischte de officier van justitie 4 jaar gevange nisstraf. De rechtbank heeft de zaak heden te-

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1934 | | pagina 2