Amstecdamsche ffieucs fucfdvaatt jBucgedijke Stand DE RALLYE MONTE CARLO. EEN BILJARTBOND OPGERICHT! DE POSTVLUCHTEN OP INDIE. DE SNIP-BEMANNING ONDER SCHEIDEN. DE LUCHTVERBIND MET AUSTRALIË Het verongelukken van de Ooievaar. van Donderdag 17 Januari 1935. OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LA^DBOUWCREDIET N. V. SUB-COMITE WERKLOOZE I INTELLECTUEELEN. Men schrijft ons: Maandag 14 dezer had hier ter stede ten atadhuize onder auspiciën van het Nationaal comité voor arbeid aan werklooze intellec- tueelen te 's-Gravenhage, een vergadering plaats. Zooals men weet, stelt dit comité zich ten doel werk te verschaffen aan de daarvoor in aanmerking komende intellectueelen, die door de tijdsomstandigheden buiten betrek king zijn geraakt. Teneinde dit doel op de meest intensieve wijze te kunnen nastreven is het nationaal comité thans doende over het geheele land sub-comité op te richten Aanwezig waren: Mevrouw M. Cohen Stuart—Wichers, Ir. P. M. Bosscher, direc teur ijzergieterij, J. H. Massink, dir. R. H. B. S. J L. Küpers, rector r. k. Lyceum, A. v. d. Elburg, directeur Hoornsche Bank, Dr. J. Postma, directeur Handelsschool, J. J. D. H Verschoor, secretaris Armenraad. Tijdens deze vergadering, welke een zeer geanimeerd verloop had en welke stond on der voorzitterschap van Ir. P. M. Bosscher, werd tot secretaris van het sub-comité geko zen de heer J. Verschoor, secretaris van het Nationaal Crisis-comité, Kennemersingel 13, alhier. Besloten werd het Winterboek, dat door het Nationaal comité te 's-Gravenhage wordt uitgegeven en waarvan de opbrengst naar het hoopt en vertrouwt een basis van zijn werkkapitaal zal leggen ter introductie onder Alkmaar's bewoners, in handen te stellen van den heer Michael Franca, Geest 18, alhier. Werklooze intellectueelen, die hun belangen bij bovengenoemd sub-comité willen btpleiten, gelieven zich uitsluitend te wenden tot den neer Verschoor. Wat dit Winterboek betreft, besluiten wij gaarne met een woord van opwekking aan onze stadgenooten dit werk naar beste ver mogen te steunen. Onder de literaire bijdra gen vindt inen in dit boek werk van de eer ste mannen en vrouwen van ons land. ter wijl vooraanstaande kunstenaars en kuns;e naressen belangeloos aan de tot standko- ming van het boek medewerkten. De werken van onze bekendste Hollandsche meesters vindt men hier in kleuren gerepro duceerd en opgeplakt op zwaar carton. Dit alleen reeds maakt het boek tot een benij denswaardig bezit. De prijs van die boek bedraagt vier gul den. Daarnaast is elk bedrag, dat men ter beschikking van het comité wil stellen, hoe klein dan ook, welkom. Intellectueel Holland, wij doen een be roep op U, steunt intellectueel Holland! BAKFIETS TE WATER. Gistermiddag wilde de bestuur van een driewielige bakfiets hiermede vanuit de Korte St. Jacobstraat het Luttik Oudorp in de rich ting van de Appelsteeg oprijden, doch werd op den hoek aangereden door een wielrijder, die kwam vanuit de richting Appelsteeg. De bestuurder van de bakfiets kon zijn even wicht niet bewaren, doch wist bijtijds van zijn fiets af te springen De bakfiets kwam in het Luttik Oudorp terecht en werd door om standers op het droge gebracht. De groenten gingen echter verloren. De wielrijder, die in een zijner handen een flesch melk droeg, had geen signalen gege ven. Door de politie is proces-verbaal opge maakt. HONDENEIGENAARS GEZOCHT. Bij A. Mooij, Raaksje 17, is een hondje, fox-terrier, terug te bekomen en bij D. de Leeuw, Nieuwesloot 79, een bruine gladha- rige hond. TOT DIRECTEUR BENOEMD. De heer Nico Snel alhier is benoemd tot directeur van het gemengd koor „West Frisia" te Winkel. DIENST DER ZUIDERZEEWERKEN. Bij K B. is met ingang van 1 Maart aan de oprichters le klasse bij len dienst der Zuiderzeewerken in vasten dienst W. Braaksma te 's-Gravenhage, A N. Dekker te Kornwerderzand J. H J. Lommertzen te 's-Gravenhage en F. Nicolaï te De Haukes wegens inkrim ping van den dienst eervol ontslag ver leend. FAILLISSEMENTEN. Door de Arr. Rechtbank werden uit gesproken de volgende faillissementen: le Jacob Hart, tuinbouwer te Koedijk, rechter-commissaris rnr. Krabbe, cura tor mr. Wynne; 2e C. den Hartigh, handelaar in aard appelen, groenten en fourageartikelen, voorheen te Heerhugowaard, thans te Alkmaar, rechter-commissaris mr. Ub- bens, curator mr. Buiskool; 3e W. Sietses Wzn., koopman te Enk huizen, rechter-commissaris mr. Lede- boer, curator mr. Dwars. HEROPENING KAPSALON. Het is een merkwaardig verschijnsel in dezen tijd, als men tot uitbreiding van zijn zaak moet overgaan. En het moet dan ook voor den heer Huizebos een voldoening zijn, dat hij ondanks de benarde tijdsomstan digheden zijn kapsalon moet gaan uit breiden. Dientengevolge werd verhuizing naar Oudegracht 140 noodig, omdat aldaar een ruimere werkgelegenheid is. De vijf afzon derlijke kamertjes zijn nu overgebracht naar de nieuwe kapsalon, daarbij geperfection- neerd door aanbrenging van een droog- en waschinstallatie. Het geheel draagt een zeer intiem karak ter, de uitvoering is dan ook met bekwame hand tot stand gebracht Voor de wachtende dames is een aparte kamer ingericht, die eveneens door haar ver lichting en meubileering het tot een genoe gen maakt „Maison Huizebos" te bezoeken. Gistermiddag is de zaak op officieele wijze heropend en wij twijfelen er niet aan of deze verhuizing zal er inderdaad toe bij dragen, dat van deze kapsalon een steeds drukker gebruik zal worden gemaakt. DIERENBESCHERMING. Bij den inspecteur van Dierenbescher ming iö een bedrag van 2.50 ingeko men voor het te stichten dierenasyl. Automobilisme. Reeds sinds een week ongeveer rijden door geheel Europa de deelnemers aan de Rallye Monte Carle op weg naar hunne startplaatsen aan de randen van ons werelddeel. Op Dinsdag 10 Januari vertrokken v. d. Heijden, Uyt den Boogaert uit den Haag op Studebaker, Bakker, Schut Mutsaerts, Couwenbergh op Ford uit Tilburg naar Tallinn in het hooge Noor den, terwijl van Beeck Calkoen, v. d. Kroll, Lamberts Hurrelbrinck uit Den Bosch met hun Ford wegreden naar Pa- lermo in het diepe Zuiden. Slechts de Redactie van De Maandagmorgen en de Directeur van het fotografisch bureau Gazendam waren bij het vertrek aanwe zig. Het was reeds vrij laat, des namid dags om 1 uur, toen de achtcilinder mo tor begon te zoemen en de wielen hun eerste wentelingen aanvingen over den ruim 3.000 K.M. langen weg naar het warme Zuiden toe. „Voorzichtig aan, de wagen heeft nog maar 1800 K.M. geloopen, hij moet eerst ingereden worden" was het parool van den leider van Beeck Calkoen, en met een snelheid, die niet boven de 60 per uur uitkwam, werd koers gezet naar Eindhoven en naar de Belgische grens. „Rallye Monte Carlo" las de grensbe ambte op de deelnemersplaatjes voor en achter den wagen, hij zag de met sneeuwkettingen omwonden reserve wielen en toen was het allang goed. Vlug werden de papieren nagekeken, de bagage hoefde niet van zijn plaats en binnen de vijf minuten mochten wij doorgaan. De medewerking die deelne mers aan internationale wedstrijden aan de grenzen ondervinden, is werke lijk buitengewoon. Reeds meermalen was ik in de gelegenheid, dit te consta- teeren. Langzaam, met een 60 K.M. vaart «ring het nu verder over de Belgische keien, Hasselt door en ook St. Frond; bij Na men begon het te duisteren, in Dinant werden de lichten ontstoken en het was reeds volslagen duisternis toen wij in pikkedonker, ergens midden in een bosch voorbij Bouillon aan den Bel- gisch-Franschen grens stonden. Nooit hadden wij sneller gereden dan 60 K.M. per uur en toch hadden wij het verwon derlijke gemiddelde van 52 K.M. Der uur bereikt. Waarlijk met een soepelen mo tor, die een snelle acceloratie heeft zoo als een 8 cilinder, die in een paar secon den de gewenschte snelheid bereikt, is hard rijden heusch niet noodig om een flink gemiddelde te halen. Ook de Fransche grens bezorgde wei nig moeilijkheden, en toen wij eenmaal in Frankrijk waren, begonnen wij dan toch eens aan ons diner te denken, dat te Sedan genomen werd. „Nu nog 80 K.M. naar Verdun en dan zit het er voor vandaag op" had Calkoen gezegd, een kapitein, die een bijna even groote zorg voor zijn bemanning als voor zijn schip aan den dag legt, en meende, dat niet alleen de wagen, maar ook de rij ders ingereden moeten worden. Zoo kwam het. dat wij des avonds om kwart voor tien de reis te Verdun afbraken na een afstand van 405 K.M. afgelegd te hebben. Om in 6 dagen naar Palermo te rijden dienden wij 540 K.M. per dag te doen, zoodat wij die 135 K.M., die wij den eersten dag te kort kwamen, gedu rende de vijf volgende dagen wel zou- der inhalen. Verdun, Aix en Provence, Het was bitter koud toen wij den vol genden morgen om 8 uur vertrokken uit Verdun, een geheel nieuwe stad, die, ge durende den oorlog geheel verwoest, in zijn geheel nieuw opgebouwd moest worden. Al die nieuwe witte huizen maken zoo den indruk van een bios- coopstad, waarvan men verwacht dat zij ieder oogenblik afgebroken, ingepakt en weer ergens anders neergezet zal worden. In welk een lieflijke omgeving ligt thans deze stad, waar in de oorlogs jaren zoo fel gestreden en zoo zwaar geleden is. Een golvend landschap, door rivieren en kanalen doorsneden, waai de schepen met hun blanke zeilen tel kens om een bocht verschijnen en weer verdwijnen alsof zij zich vermaken met een kinderlijk verstoppertjesspel. „Vandaag mag de wagen 70 loopen" had Calkcen gezegd, en rustig zeemde de motor tegen de hellingen op en daalde neder in het met rijp bedekte dal, zoo ruslig en zoo soepel alsof wij een morgenritje van een paar uur maakten. En toch ging het snel vooruit ovei die mooie, eenzame wegen, zoodat wij tegen 12 uur reeds te Dijon waren, waar benzine ingenomen werd. Van Dijon naar Lyon lijkt het alsof men over de wijnkaart van een res taurant rijdt: Magon, Nuits St. George en vele andere beroemde wijnmerken uit het Mourgongeland verschijnen hier op de weg wijzers. De wijnvelden omzoomen den weg en daarachter ontwaart men groote, logge kasteelwoningen in den trant van versterkte vestigingen alsof de bewoners zich wilden verschansen tegen oproerneigingen van dron ken wijnboeren. Te Lyon begon het te donke ren en toen wij de stad uitreden kwamen wij de eerste auto's met licht op tegen. Wij had den gehoopt dat het hier wat warmer zou worden, maar het bleef steeds even koud. Ijs lag in de slooten, en de berm van den weg was met sneeuw bedekt. De stille eenzaam heid die over de Noordfransche wegen ligt, was verdwenen, en telkens kwamen wij zwa rere vrachtwagens tegen, waarvan vele be stuurders hardnekkig weigerden te dimmen Ons gemiddelde begon er onder te lijden, maar toen wij te Montelimar stilhielden om te eten bleken wij sinds dien morgen toch een gemiddelde van 57 per uur gehaald te heb ben En toch waren wij nooit boven de 70 per uur uit geweest. Die laatste 150 K.M. door de troostelooze eenzaamheid van de Provengaalsche vlakte waren één onafgebroken verrukking. Dood stil was het in den wagen, zelfs v. d. Krol zweeg, en ieder droomde zijn eigen gedach ten in de wijde duisternis, die door den lich tenden wagen doorsneden werd. De motor, die nu reeds bijna drieduizend K.M. geloo pen had, begon meer en meer los te komen en zoemde haast geruischloos door den stil len nacht. Af en toe moesten de lichten ge dimd worden voor een vrachtwagen, maar daarna gleden wij weer met volle lichten over de kaarsrechte wegen in een grenzeloo- ze eenzaamheid. Af en toe doemden flauwe lichtjes voor ons op, een verlaten dorp reden wij door en dan waren wij weer in de wijde duisternis, die zich als een donkere mantel om den wa gen sloot. Veel te vroeg eigenlijk naar onzen zin werd Aix bereikt waar wij besloten had den te overnachten. Wij hadden dien dag 741 K.M. afgelegd; het daggemiddelde dat wij ons opgelegd hadden, was in die twee dagen reeds met 60 K.M. overschreden. Wij konden dus tevreden zijn. Mr. P. L. H. LAMBERTS HURRELBRINCK. Kolven. LANGENDIJKER KOLFBOND. De stand van den grooten wedstrijd van den Langedijker Kolfbond is na het be ëindigen van de derde ronde voor de corpsen als volgt: Superieure klasse: Vriendenkring, Noord- schaxwoude 1199 p.; Volharding, Oud- karspel 1233 p. Eerste klasse: Op Maat, Zuidscharwoude 995 p.: Gezeilig Samenzijn. Zuidscharwoude 1252 p.; Onder Vrienden, Oudkarspel 1154 punten. Tweede klasse Op Maat, Zuidscharwoude 1076 p.; Ons Genoegen, Noordscharwoude 959 p.; Vriendenkring I, Noordscharwoude 1091 p.; Vriendenkring II, Noordscharwoude 1102 p. Derde klasse: Gezellig Samaenzijn, Zuid scharwoude 936 p.; Volharding I, Oud1- karspel 1038 p.; Volharding II, Oudkarspel 897 p Ons Genoegen, Noordscharwoude 1030 p.; Vriendenkring, Noordscharwoude 871 p.; Vriendenkring, Noordscharwoude, sajet 819 p.; Op Maat, Zuidscharwoude 1037 p. Biljarten. In aansluiting op het bericht in ons blad van 11 dezer inzake de oprichting van een biljartbond „Alkmaar en Omstreken" kunnen wij het navolgende hieraan toevoegen. In een vergadering, welke gisteravond is gehouden bij den heer Venneker, Bierkade, alhier, werd het volgende bestuur gekozen: voorzitter de heer Jb. Mors, secretaris de heer B. Govers. Fnidsen 33 en penningmees ter de heer J. Koeman. De navolgende vereenigingen traden als lid van den bond toe: De Drie Ruiten te Alk maar, Kinheim te Alkmaar, Z.E.K.Z.? te Alk maar, Excelsior te Alkmaar, De Driesprong te St. Pancras, Kijk Uit te Bergen (N.H.) en O K.K. te Zuidscharwoude. Met de wedstrijden zal volgende week een aanvang worden genomen. Hedenmorgen om 6 0 uur is het K L M -vliegtuig De Ijsvogel naar Indié ver trokken. Drie passagiers maken de reis mee. De Oehoe is op uitreis te Medan geland. De Rijstvogel is om kwart over één op Schiphol geland. Bij de K L. M. is van den minister van binnenlandsche zaken in Venezuela bericht ontvangen dat op bevel van den president van Venezuela, ge.eraal Gomez, aan de vliegers van de „Snip", de heeren Hondong, van Balkon, van der Molen en Stolk de Orde van den Bevrij der is verleend. De „Athena" van de Imperial Airways, met post aan boord voor Australië d.d. 6 Januari is gister uit Point Stuart komende te Port Darwin geland, nadat eerst draadloos bericht was uitgezonden, dat het toestel uit den koers was geraakt en gebrek aan benzine kreeg. De „Athena" was boven de Timorzee in felle stormen geraakt, 't Toestel werd toen door andere vliegtuigen opgespoord en ge vonden. Bij het starten beschadigde een der uitgezonden vliegtuigen de propeller. De benzine van dit vliegtuig werd naar de „Athena" gebracht die zijn tocht kon vervol gen, terwijl een ander toestel uit Port Dar win gezonden werd om het beschadigde toe stel hulp te verleenen. Procedure tegen K. L. M. Op Zondag 6 December 1931 ging de Ooievaar, op het Don Muang-veld, verloren. Naar de Straits Times meldde, liep de Ooie vaar die op weg was naar het vaderland, 1500 M. uit zonder van den grond te komen Toen raakte het landingsgestel een dijkje, dat langs her vliegveld loopt. Op dit dijkje brak het landingsgestel af en boorde den kop in een volgend dijkje, aan de andere zijde van een weg. De machine drong in de cockpit en het toestel sloeg vernield in het padmld aan dien anderen kant van den weg, over den kop De le bestuurder, Th. Wiersma, de 2e bestuurder J. van Onlangs de boord-werk tuigkunaige J. E. W. Kotte en de volgende passagiers: de heeren A Borg en Baudart weiden op siag gedood. Nog een andere pas sagier, kolonel Brinsmead, werd ernstig wond. Alleen de radio-telegrafist G. van idelhoff was er slechts met lichte verwon dingen afgekomen en herstelde spoedig. (Bij de ramp van de Uiver is ook hij omge komen). Civiel proces. De tragedie van de Ooievaar is aanleiding geworden tot een proces, waarin thans voor de Civiele Kamer van die Haagsche Recht bank, die gepresideerd werd door mr. Rueb, de pleidooien zijn gevoerd. Eischers in deze zaak waren de nabestaan den van den heer Baudart, mevr. de wed. BaudartYoung en haar beide zoons. Na mens hen trad op mr. A. C. W. Beerman, uit Rotterdam. Gedaagde, de N.V. Koninklijke Luchtvaart Maatschappij, werd vertegenwoordigd door mr. B. N. Telders. De bedoeling van mevr. Baudart—Young en haar kinderen was, een rechterlijk vonnis uit te lokken over de vraag, of de K-L.M verplicht zou zijn, hen te onderhouden sedert de kostwinner van het gezin bij de ramp van de Ooievaar om het leven was gekomen. Mr. Beerman ving zijn pleidooi aan met de mededeeling, dat de ramp van de Ooievaar overschaduwd is door die van recenter datum: van de Uiver. Voor de nabestaanden van ir. Baudart was de ramp een groote financiéele slag. Het luik. Het toestel heeft 1600 M. getaxied. Men kan niet zeggen, dat het technisch „los" is geweest. Wel is het op het einde van het veld met de wielen van den grond geweest, maar er hadden zich nog geen luchtkussens onder de vleugels gevormd. Het toestel heeft slechts gehuppeld. Zooals wijlen Van Zadelhoff later heeft verklaard, heeft men aan het eind van het veld nog het uiterste 'beproefd om het toestel omhoog te krijgen. Maar het landingsgestel brak af. Het toe stel schoof 40 M. door en sloeg toen bij het omtrekken van de kruk-inrichting over den kop. Fouten. Mr. Beerman besprak hierna de fouten, die volgens de Siameesche commissie zijn ge maakt. In de eerste plaats was het openstaan van het noodluik een nalatigheid. Vervolgens heeft het toestel veel te lang getaxied. Dan was de trimming of stuwing van de belas ting niet goed. Het plotseling omhalen van de kruk na den langen start met den wind mee, welke op zichzelf reeds als een fout is te beschou wen, is noodlottig geworden. Het voornaamste verwijt van de Neder- landsche commissie, een officieele Regerings commissie dus, was, dat het onbegrijpelijk is, dat de chef-piloot door is gestart, toen de start zoo lang duurde. De kwestie van het niet grendelen van het noodluik is daarbij vergeleken, slechts een geringe nalatigheid. PI. constateerde op grond van deze rap porten, dat bij de piloten en de K-L.M. grove schuld aantoonbaar is, zoodat er dus sprake is van een onrechtmatige daad. PI. zette zijn pleidooi voort met een be rekening. Voorts betoogde mr. Beerman, dat de lange aanloop van de Ooievaar volkomen in strijd is geweest met het Reglement van Toe zicht op de Luchtvaart. Bij volle belasting •had het toestel na 300 M. los moeten zijn. Toen de aanloop inplaats van 300 M. 1600 M. werd, kon in geen enkel opzicht meer aan minimale stijgeischen worden voldaan. Dat de piloot het zoover heeft laten komen, is volgens pl. ook een bewijs van grove schuld. Het is onverklaarbaar en onbegrijpelijk, aldus spr., dat de piloten de motoren niet hebben afgezet. Alle toestellen hebben hand remmen en van de cockpit uit had met een touw de z.g. klauw nog bediend kunnen worden, die als een anker achter den staart in den grond grijpt. Het verweer. Hierna was het woord aan mr. Telders, die concludeerde, dat van grove schuld bij de piloten niets gebleken is, dat de K.L.M. niet aansprakelijk kan worden gesteld en dat de alimentatievordering op losse schroeven staat. Uit niets blijkt, dat de heer Baudart zoo veel verdiende als mr. Beerman opgaf. Spr. heeft een informatie ingewonnen, waaruit blijkt, dat de heer Baudart veel minder ver diende, n.1. 16.800. En hoe groot was zijn pensioen „Het pensioen is voor de weduwe onvoldoende om m haar stand te kunnen blijven leven", staat in de vordering. Meer niet. De Rechtbank, aldus pl., moet er maar naar raden, hoe groot het is en wat mevr. Baudart onder „stand" verstaat. Dit zijn, aldus pl., kapitale slordigheden in den eisch. Hij stelde tenslotte vast, dat de heele vor dering vol onaangename stemmingmakerij is wat de schuldvraag betreft. GETROUWD: Petrus Johannes Joseph Stut en Marga- retha Leek. GEBOREN: Petronella Anna, d. van Gerrit Belleman en Theodora Metselaar. Adriana Erica, d. van Cornelis Snijders en Mina Leder- mann. Jan, z. van Cornelis Kager en Geertruida Kaiier. Jan, z. van Jacob Met en Catharina Otter. Maria, d. van Leen- dert Jupijn en Maria Rens. OVERLEDEN: Trijntje Hartog gehuwd met Willem de Heer 56 jaar. (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van beden ter STAATSLEENINGEN. 4 NederL 4 4 Ned -Indië 4 5'A Duitschland Idem met kettingt erklaring BAN K-INSTELLINGEN. Amsterd. Bank Handel Mpij. Cert. r. 1000 1931 1934 1934 1934 A 1930 Vorige koers 102 102 10ia/ie 327/8 357x6 100 2£i3/16 pl.m. 1.30 323/4 39 pl.m. 1.45 102 Koloniale Bank311 /4 65 t 93'/a Ned. Ind- Handelsbank Rotterd Bank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg Kunstzijde Unie v. Berkels Patent 29-V< 331/4 32 497/g Calvé Delft Cert50*/2 Nederl. Ford ex 40 afst233 Philips Gloeil. Gem. Bezit229®/, Unilever 80Va INDUSTR. OND. BUITENL. Am. Smelting 21 72 AnacondaftlU,; Bethleb Steel 18^/jg Cities Service ll/]6 Steel comm229/ig U. S. Leather311/,,', CULTUUR MAATSCH. H- V. A156} Java Cultuur80 Ned. Ind. Suiker Unie72 Vorstenlanden 13% Dito actions 850 MIJNBOUW. Alg Explor. Mij. 13/ Boetoo 49 Redjang Lebong167 PETROLEUM. Uordtsche Petr.U3'/j Kon. Petr1 }7'/8 Perlak 86} Continental Oil101 jVt 48/16 317j 233 229% 817. 1978 P/16 237ig 1587a pl.m. 2.00 323/u 297a 32} 3} 6674 313/8 pl.m. 2.15 29®/, 34-Ya 230} 1 813/s 160 17j 82 74 7 8-87a 6% 197x6 160 1 84-5 767a 157a 2317, SU/s 197a 160 7j 77 157a 9 Shell Union RUBBERS. Amsterd Rubber Deli Bat Rubber 957xg 717, Hessa Rubberyo1', 31} 62'/, P/4 Oostkust Serbadjadi Interc Rubber SCHEEPVAARTEN. Koo. Ned Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Deli Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atcbison 'lopeka Southern Railw Cert Union Pacific §Noteering per 50. i-Exclaim PROLONGATIE Vn 'Exdividend WISSELKOERSEN AMSl NIET OFFICIEEL. New York Londen Berlijn Parija Brussel (Belga) Bazel Kopehnagen Stockholm Oslo Madrid Italië 5} 307, 1497, 134% 139 30} 83/g 647x6 ige koer» 1 137}-% 86 107, 4'/i6 96 72 90 31 P/8 148 134 1387g-i i°7s 967s 71 V, 647, 13874 9674 1357a 135 1357a 1 pCt Heden 1 pCt. Vorige Koers op koers heden 2 uur 1 -48-78 1-48% 7.24/. 7.24% 59.33 59.37 9.757, 9.75% 34.58 34.55 47,87 47,87 32.20 32.30 37,20 37 30 36.20 36.30 20.23 20.23 12,65 12.65

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 3