EEN LAFFE OVERVAL, j? Vrienden onder elkaar... OVER BOORD GEVALLEN V Een verdronken. MUZIEKKORPSEN OPGEHEVEN. Geen subsidies meer van de mijndirecties. HET LEKKENDE KANAAL. Toestand wordt beter. CLANDESTIENE DISTILLEERDERIJ ONTDEKT. MOTORRIJDER DOOR EEN HEK GEREDEN. DE VECHTPARTIJ IN HET WOONWAGENKAMP. Een verdachte gearresteerd. VISSCHERSVAARTUIGEN IN NOOD. De Stellendamsche reddingsboot onklaar. De opvarenden gered. Een vis- schersvaartuig gezonken. TERUG NAAR OUDE SPELLING. fudümact DE RAMP VAN DE UIVER. Het rapport van dr. v. d. Maas wordt niet gepubliceerd. De conclusies van dr. v. d. Maas. IN MAART KRIJGT DE K.L.M. DOUGLAS-MACHINES. Aflevering vertraagd door zwaren sneeuwval in Amerika. r- J Fokkers F 22. EXTRA K. L. M.-VLUCHT NAAR PALESTINA. HET NEERGESTORTE VLIEGTUIO. Hoe het lijk van den vlieger gevonden werd. HET VERLOREN GOUD- De vindeis beloond. Jiunst m Wetenschap OERDWERSE TWIRREN. Succesavond voor het Selskip Friso. Berendine is zijn concurrente, Beren JtacfUfaddktm Staatslotecii Naar eeret thans bekend wordt, is Dins dagavond, 's avonds tusschen 10 uur en half elf te Rijkvoort (N. Br.) een laffe over val gepleegd op den 23-jarigen B. A., door den 20-jarigen B. en den 20-jarigen land- bouwersnecht C., beiden wonende te Beugen. Het slachtoffer is overvallen, toen hij alleen naar huis ging. Hij werd zoo ernstig aan 't hoofd gewond, dat hij bewusteloos in- eenzonk. Eerst toen gingen de daders op de vlucht. Na eenigen tijd keerde bij A. het bewustzijn terug en kon hij strompelend het naburige café bereiken. Na door een ver pleegster te zijn verbonden is A. door een dokter naar het ziekenhuis te Boksmeer ver voerd. De politie heeft de daders nog den zelfden nacht van hun bed gelicht en gear resteerd. Uit het kanaal Maastricht—Luik is onder de gemeente Maastricht het lijk opgehaald van den schipper H. K. die sinds Zondag werd vermist en nu bleek overboord te zijn gevallen. De verschillende muziekcorpsen der Lim- burgsche mijnen en de zangvereenigingen worden opgeheven, omdat zij geen subsidie meer verkrijgen van de mijnondernemingen Thans wordt medegedeeld, dat ook het voor treffelijke corps van de mijn Willem-Sophie wordt opgeheven. Het uitstroomende water uit het Juliana- kanaal is thans zichtbaar aan het vermin deren. Op verschillende gedeelten van den hoogen kanaaldijk wordt sedert eenige dagen niets meer van uitstroomend water ontdekt. Op andere plaatsen blijft het nog uitstroomen, hoewel ook daar de hoeveel heid afneemt Gistermiddag is door belastingambtenaren, in samenwerking met den gemeenteveldwach ter in de Mennonietenbuurt te Mijdrecht een inval gedaan in een woning, bewoond door de arbeiders M. G. Sch. en C. V. op grond van vermoeden van het zich aldaar bevinden van een clandestine distilleerderij. De ver moedens bleken juist te zijn en men vond er een in werking zijnd distilleerapparaad. Er was slechts een geringe hoeveelheid drank in voorraad. Van een en ander is procesverbaal opgemaakt, terwijl het toestel in beslag werd genomen. Omstreeks zeven uur gisteravond reed een motorrijder op de Goorpoortbrug te Elburg in volle vaart door een houten hek, waar door hij in de Stadsdoelen geraakte. De man werd opgehaald en is met een ge broken onderbeen naar Zwolle overgebracht In het klooster der zusters Franciscanes sen te Beek (Limb.) meldde zich gisteroch tend een persoon om een aalmoes. De ge meentepolitie, die bij het verstrekken van aal moezen een oog in het zeil houdt, arresteer de den man, zekeren J. G., naar schatting 40 jaar oud, zonder nationaliteit, vermoede lijk een Belg van origine. Hij werd aan de politietroepen te Sittard overgegeven. Bij onderzoek oleek dat hij vermoedelijk in he\ woonwagenkamp te Blerik aan een vechtpar tij had deelgenomen en zekeren G. P. in het kamp aldaar had gewond. De gisteren ter visscherij uitgevaren gar- nalenvisschers uit Stellendam zijn door een storm overvallen. Een vaartuig is met gebroken mast, en enkele anderen zijn met stukgewaaide zeilen weer binnen gekomen. De motorkotter S.L. 54 schipper J. van Dam heeft een vaartuig dat schade gekregen heeft, op sleeptouw geno men. Tegen den avond waren beide vaartui gen ter hoogte van de Ooster zandbank en seinde de S.L. 54 om hulp. Om half zes is daarna de motorredding boot Koningin Wilhelmina uitgevaren om hulp te bieden. Een ander vaartuig, vermoedelijk ook een Stellendammer, is door het Brouwershaven- sche Gat heengewaaid en geeft onder Schou wen vuurseinen af. De reddingboot van Stellendam heeft de opvarenden van de beide in nood verkeerende visschersvaartuigen gered, doch zelf een tros in de schroef gekregen heeft. De reddingboot President Leis is in verband hiermede om half negen van Hoek van Holland vertrok ken om hulp te verleenen. Na den plotseling opgestoken storm van gistermiddag was het weer gisteravond veel rustiger. De zee was kalm en er stond een matige bries. De Goereesche vissersvaar tuigen hebben de masten verloren. De botter S.L. 36, schipper A. Brinkman, is naar de in nood verkeerende vaartuigen vertrokken, en komt met de kotter S.L. 54 en het andere vaartuig, hetwelk de S.L. 6, schip per A. Spui is. De motorreddingboot Ko ningin wilhelmina heeft de bemanning ge red van de S.L. 23, schipper J. v. d. Ree, zijn zoon B. v. d. Ree en de knecht S. J. van Oers. Dit vaartuig is vermoedelijk gezonken. De reddingboot heeft een ketting in den schroef en kan niet van haar plaats, maar is buiten gevaar. De reeder Yan de S.L. 36, de heer M. Jansen, zal bij binnenkomst de boot terug laten gaan naar de reddingboot, in dien dit nooaig mocht blijken - In het Brouwershavensche gat ligt de S L 25, schipper C. Grootenboer; de reddingboot van Hoek van Holland is daarheen vertrok- ken. De overige vaartuigen zijn binnen. Om elf uur was de motorreddingboot Ko ningin Wilhelmina met hulp van de redding boot uit Hoek van Holland veilig in de ha ven gekomen Onder groote belangstelling werden de schipbreukelingen aan wal ge bracht. Schipper v. d. Ree werd naar huis gedragen, zijn zoon liep gesteund door an deren. De menschen hadden een barren dag achter den rug. Om tien uur is de S.L. 6 gesleept door de S.L. 36 binnengekomen. Ook de S.L. 54 was toen binnen. Dit vaartuig verkeerde niet in nood, maar kon niet voldoende kracht ont wikkelen om de S.L. 6 te sleepen. De beman ning van de S.L. 25 is te Burgsluis aan wal gegaan. Dit vaartuig ligt verlaten ten anker in het Brouwershavensche gat. De S.L. 25 kan als verloren worden beschouwd. De redactie van het officieele orgaan van den Alg. Nederl. Dilettanten-Tooneelbond „De Tooneel-Dilettant" besloot, te beginnen met het verschenen Januari-nummer, verder af te zien van toepassing der nieuwe spel ling. Zij motiveert dit als volgt: Wij meenden hiermede niet te moeten voortgaan, nu blijkt, dat deze spelling noch door de regeering wordt voorgestaan, noch over het algemeen toepassing vindt. Er zijn bovendien nog meerdere onzekerheden in deze spelling, die nog vastgesteld moeten worden; zoodat wij "'•eenden beter te doen tot de oude spelling terug te keeren. De Tel. verneemt, dat het rapport van dr. H. J. van der Maas, van den Rijksstudie dienst voor de Luchtvaart, over het ongeluk van de Uiver, dat heden aan den minister van waterstaat a.i. dr. H. Colijn is aangebo den, niet zal worden gepubliceerd. Op grond van dit rapport is de instelling van een com missie van onderzoek te wachten, welke het rapport van dr. van. der Maas als leiddraad zal gebruiken. Het rapport dat door deze commissie zal worden uitgebracht zal zeer waarschijnlijk wel openbaar worden ge maakt. Naar het Vad. verneemt, is dr. ir. H. J. van der Maas in zijn rapport tot drie conclu sies gekomen. Ten eerste sluit hij blikseminslag als oor zaak van de ramp uit. Ten tweede is hij van meening, dat breuk van het toestel (van staart, roer en of vleu gels) niet waarschijnlijk is. Ten derde concludeert hij, dat de oorzaak van het ongeluk toegeschre ven moet worden aan slechte vlieg- eigenschappen van het toestel, die in de luchtgolvingen rondom de on weersbui bij Rutbah Wells noodlot tig zijn geworden. Naar aanleiding van deze conclusie herin neren wij eraan, dat de Rijksstudiedienst voor de luchtvaart voor de Douglas-Uiver een voorloopig bewijs van luchtwaardigheid, afgegeven haa, omdat het toestel bij het on derzoek van dr. ir. v. d. Maas niet geheel bleek te voldoen aan de eischen, die men te onzent stelt. Hiermede stond de reis van dr. Wolff en de heer v. d. Heyden naar Santa Monico in Californië in verband. Het blad zegt verder, dat de conclusie van dr. v. d. Maas, naar het zich laat aanzien, vertraging zal brengen in de afwikkeling der bestelling van 14 Douglas-toestellen. Wegens den zwaren sneeuwval in Ameri ka, waardoor stagnatie is ontstaan in de vluchten van Los Angeles naar New-York, is de aflevering der Douglas-machines voor Fokker de laatste weken vertraagd. Men ver wacht de Douglas-machines thans echter weer geregeld te Cherbourg; zij worden door de booten van de Hamburg-Amerikalijn en den Norddeutscher Lloyd aangevoerd en in Maart kunnen de eerste K.L.M.-machines verwacht worden. Daar verschillende vaartuigen ook Le Ha- vre aandoen, in plaats van Cherbourg, zal, naar de Tel. verneemt, onderzocht worden, of ook Le HSvre dienst kan doen als haven van ontscheping. Te dien einde zal de piloot Duimelaar zich de volgende week per vliegtuig, verge zeld van eenige technici, naar Le Havre be geven om na te gaan of ontscheping en mon teering aldaar mogelijk is. Wanneer zijn on derzoek een gunstig resultaat heeft, dan zul len in Maart twee machines per week afgele verd kunen worden, die dan afwisselend te Cherbourg en Le HSvre gelost worden. Toen een vorige week het toestel van Swiss Air te Cherbourg arriveerde, kon de boot niet aan de kade komen wegens het ruwe weer. Lossen op stroom was onmogel'ik. Men besloot daarom de machine mee te ne men naar de volgende havenplaats, Ham burg. De geheele Fokkerploeg, die te Cher bourg gereed stond om de machine in ont vangst te nemen, scheepte zich in op het vaar tuig en ging mee naar Hamburg. Daar is de Douglas gelost en opnieuw gemonteerd, om vervolgens door de lucht direct naar Zwit serland te gaan. De F. 22, de eerste Fokker van dit type, be stemd voor de Zweedsche Luchtvaartmaat schappij Aba, zal eerst over eenige weken af geleverd kunnen worden, daar de directie ver- langde, dat eerst nog een verwarmingsinstal latie in het toestel wordt aangebracht. Daar- ans in de rokkerloods op Schiphol volop bezig. Eerst als aeze F. 22 is afgeleverd, zoodat er plaats is gemaakt, kan de eerste voor de K-L.M. bestemde F. 22 naar Schiphol komen voor verdere afwerking en proefvluchten. Daar deze machine reeds is opgenomen in het schema voor het zomerreisplan, zal er haast gemaakt moeten worden, wil men nog tijdig gereed zijn. Eiken Zondagmorgen om negen uur doet een K.L.M.-Indië-vliegtuig op de uitreis Gaza in Palestina aan. De K.L.M. heeft in verband met de aansaande Purimfeesen en de Macca- beade zooveel aanvragen om passage daar heen verkregen, dat zij het uitvoeren van extra-vluchten overweegt. Voor de extra- vlucht Londen—Palestina heeft o.a. lord Mei- chett zich opgegeven, de leider van de Zionis tische beweging in Engeland, met twee zoons en de heeren Jacobowitz en Sally Co- hen. Ook uit Berlijn is een aanvraag voor een extra-vlucht gekomen. Hedenmorgen om 6 uur hebben 300 man troepen onder leiding van den commandant van den luchtvaartafdeeling het zoeken naar 't vermiste Indische vliegtuig hervat, 't Vliegtuig, dat geconstateerd was binnen een cirkel met een straal van 1 K.M., is om kwart over 8 gevonden. Het bleek in de zoogenaamde „Spookkrater" te liggen. Ser geant Wullems lbeek bij den val inderdaad den door te hebben gevonden. Het vliegtuig lag 30 a 40 M. bezijden een boschpad bij een klein ravijn met de staart over den rand daarvan. Wijlen Wullems, die den leeftijd van 26 jaar bereikte, is waarschijnlijk op slag gedood, daar het toe stel met een geweldige slag moet zijn neer gekomen. Een legervliegtuig, waarin 'n ka pitein-waarnemer was gezeten, steeg om 7 Tjilil uur van het vliegveld Tjililitan op en was om half 9 terug. Hij rapporteerde, dat het vernielde toestel volkomen opgevouwen ligt. Een vleugel zit onder het vliegtuig, dat op de romp rust. Het toestel is vermoedelijk door den val bekneld geraakt. Het lichaam van den bestuurder, zoo rapporteerde hij verder, bevindt zich waarschijnlijk nog in 't toestel. De infanterie-troepen waren op het moment, dat dit rapport werd uitgebracht nog niet ter plaatse gearriveerd. Twee com pagnieën kwamen om half acht op den rand van de krater aan. Hedenmiddag om twee uur zal een compagnie uitrukken om het vernielde toestel van kapitein Kuntzel te bergen. Van dit toestel bevindt de staart zich in de boomen, terwijl de resten den grond is gedrongen en deels is weggezakt, terwijl de vleugels en benzine-tanks zijn ver nield. De gelukkige vinders van de goudlading, die op het traject Parijs-Londen uit een Engelsch vliegtuig waren gevallen, hebben gisteren hun belooning van de Engelsche verzekeringsmaatschappij ten bedrage van 1110000 frs. vinderloon in ontvangst geno men. De Friesche schrijver J. P. Wiersma heeft eenigen tijd geleden een tooneel- stuk geschreven onder bovenstaanden titel, met welk stuk dat bekroond werd met den eersten prijs hij aan het Friesche tooneel een nieuwe rich ting gegeven heeft. Immere in Oer- dwerse Twirren behandelt Wiersma in de allereerste plaats de psychologie van den mensch; hij ontleedt zeer scherp de karakters en doet dat op een zeldzaam zuivere manier. Daarmee nam hij een zeer zware taak op zijn schouders, want Wiersma zocht zijn kracht niet in de allereerste plaats in handelingen op het tooneel, maar in de dialogen, misschien zelfs in de monologen. Zooiets kan natuurlijk best, maar dan moet men wel een heel goed schrijver zijn, en dan moet men kunnen beschik ken over uitstekende krachten op het tooneel Welnu, om het direct dan maar te zeggen, gisteravond hebben wij ontdekt, dat Wiersma zijn taak kon ver richten en dat de vertolkers waren op gewassen tegen de moeilijkheden. In het stuk zelf is Kinge Learstra, een groot boschbezitter, de hoofdpersoon. Deze Kinge is een eigenaardige kerel. Innerlijk is het geen kwade kerel, maar zijn innerlijk wil hij liever niet bloot geven. En uiterlijk is hij de groote man, die jarenlang in zijn huis en dorp nummer één is geweest, die dit blijven wil, maar die langzamerhand terrein verliest. Dat laatste voelt Kinge heel goed, maar hij verzet zich er tegen op allerlei manieren. Zijn kinderen, toch reeds volwassen menschen, worden door hem klein gehouden in alles. Zij mogen hem gehoorzamen en vooral niets méér doen. 't Gevolg is natuurlijk, dat er in het huisgezin botsingen ko men, kleine ruzietjes, die geleidelijk aangroeien tot groote kloven tusschen den vader en zijn twee oudste kinderen. Toch ligt de schuld van die huiselijke oneenigheden niet bij de familie zelf, maar buiten het huis. Want op het dorp woont een rijke weduwe, Berendine, ook al boschbezitster. En die Berendine heeft misschien even veel macht als Kinge, die haar als zijn aartsvijandin beschouwt. Want heeft zij hem, den grooten, machtigen man, vroeger niet eens een blauwtje latm loopen? En heeft ze hem niet voordurend in de ma ling genomen? dine is de eenige, die hem ln den weg staat, Berendine deugt nregens voor, Berendine wil hem er onder hebben en datdat gebeurt nooit! Maar ziet, een handige speculant, Sikke Sytstra, is de eigenlijke oorzaak van het grootste conflict, dat eindigt met de volkomen nederlaag van Kinge. Sytstra n.1. wil (zijn eigen belang brengt dat mee!) dat de V. V. V. tot grooteren bloei komt. Er zullen wande!kaarten gemaakt worden voor de bosschen van Berendine en Kinge, er zal een groot hotel komen met geld van Berendine enKinge, er zijn nog meer plannen, maar allereerst moet Kinge er voor ge wonnen worden. Dat lukt niet, maar zijn zoon Arjen denkt er anders over, treedt in de combi natie van de hotelexploitatie en moet daarvoor zijn moeder-erfdeel hebben. Kinge komt achter de plannen en y.tdekt zelfs tot zijn grootsten schrik dat Arjen verkeert met Befke, de dochter van Berendine! Heftige scènes zijn er het gevolg van. En Wapke, zijn oudste dochter, heeft kennis gemaakt mat Tsjerne, een strooper, die bij Beren dine over den vloer komt! Weer heftige scènes! Men kan nagaan, hoe de verdere ont wikkeling is. De jongelui wenschen hun eigen weg te gaan, willen trouwen (ge steund ook door Berendine), Arjen vi aagt zijn erfdeel en Kinge staat alleen en kan alleen nog troost vinden bij zijn 18-jarige dochter, de zachte, lieftallige Ruth. Lang duurt de innerlijke strijd van Kinge. Een heftige scène wordt gevolgd door de vlucht van Arjen en Wapke, lie bij Berendine onderdak vinden. En net innerlijk van Kinge komt tot uiting bij de enkele gesprekken tusschen hem en Ruth. Dan besluit hij tot abdicatie. Hij roept zijn kinderen samen, geeft alle~ weg, na eerst voor Ruth gezorgd te hebben, en verlangt alleen eten, drinken, klee- ren en de opkamer. De jongelui trouwen, maar 't duurt niet lang, of er komt oneenigheid, omdat Befke te weinig woonruimte meent te hebben. De kleine familieraad besluit, om vader Kinge naar den zolder te diri- geeren en deze wenscht dat niet en ver trekt uit zijn huis Op den dag, dat het hotel geopend zal worden! Even later klinkt de brandklok. Het hotel staat in brand en de brandstichter is KingeHij vlucht naar huis, vindt daar Ruth, zijn eenige dochter en dan voelt hij, dat alles verloren is, dat hij, de groote man, nu niets meer is dan een brandstichter. O— Het stuk stelt wij merkten het reeds op zeer hooge eischen aan de spelers en aan de regie. Maar beiden hebben ons verrast met een uitvoering, die klonk als een klok. Regisseur Veldman had ge zorgd voor een goed tempo en goed sa menspel (dat soms zeer moeilijk was) en al zullen wij niet uitweiden over de ver schillende spelers, Kuperus speelde de rol van Kinge op meesterlijke wijze, was do hoofdpersoon, de domineerende figuur, waarom alles draaide. Hij werd omringd door een negental anderen, die zich volkomen bij hem aan pasten, en die er mede voor gezorgd heb ben, dat de uitvoering op zulk een hoog peil stond. 't Was de tweede keer, dat dit tooneel- stuk werd opgevoerd en de eerste keer, dat een dilettantenclub dit deed. Wel nu, Friso heeft er mee getoond, dat zij iets kan. En was het dan een wonder, dat de zaal meer dan tevreden, zelfs op getogen was over het spel Het was een avond, waarvan zelfs wij niet-Friezen buitengewoon genoten hebben. Hoe moet het dan wel zijn bij de Friezen zelf. die hun eigen kernachtige taal hoorden? Rest ons nog te vermelden dat grime en tooneelaankleeding sober, doch juist verzorgd waren! W. SCHAGEN, 4 Febr. 1935. Op de heden gehouden weekveemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: 23 Paarden 150— 350; 13 Geldekoeien (mag.) 80—110; 25 Geldekoeien (vette) 150—210; 4 Pinken 80—100; 157 Nuchtere kalveren 4—10; 61 Schapen (vette) 1420; 191 Overhouders 8—12; 3 Bokken en geiten 3—4; 13 Varkens (mag.) 14— 2137 Varkens (vette) per K.G. 33—36 cent; 154 Biggen 11—14.50; Kippen 0.40145000 stuks kipeieren, waar van de prijzen als volgt: 54—56 2.20— 2.40, 56—58 2.302.50, 58—60 2.40—2.50, 60-62 2.50-ƒ 2 70, 62 —65 2.703, kleine 2.20 en 800 st. Eendeieren 2.30. HOORN, 7 Febr. 1935. Op de heden ge houden kaasmarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: 3 stapels kleine fabriekskaas 17, 1 stapel kleine boerenkaas 16.50 Totaal 4 stapels, wegende 2960 K.G. De handel was goed. BROEK OP LANGENDITK. 7 Febr. '35 Aanvoer en prijzen waren heden als vo'gt: 56000 K.G.Roode kool 2 60—6, 2e s 2.20—5.20; 63000 K G. Ge'e kool L 1 80' 2e f 1.40; 41000 X G. D. witte kool 0.70- f 1.10; 19000 £*iLUl?: *ele f 2-20~f 2.40. grove 2.30—2.50, drielingen 0.90—1.20 en nep 1.50; 1500 KG. Peen f 1 -f 10" I™ Biefen f °'70~f 1-20, alles per 1(X) K.G. lfifim°J?SnHARWOUDE' 6 Fcbr- '35 16600 K.G. Uien: u:en 1.80—2.20. drie lingen 1—1.10, grove 2.40—2.50. gele nep 1.70; 1500 K.0 Peen 1- 29400 K.G. Roode kool 2 60-5 40 doorschot 2,1<W 3.90; 22200 K.0. Oele f*J 110, doorschot 1- i,l ?eensche wi,te kool f 0.70—/ 1door schot 0.700.80, alles per 100 K O WARMENHOIZFN. 6 ^ebr. '35 Roode Kool le s. 3.205.10, 2e 8. 2—3.80; Gele kool 2e s. 1D. witte kool le 70- QO cent en 2e s. 70 centj Uien J 2. Aanvoer- 15100 K.G. Roode kool; 1000 K.0. Gele kool; 9800 K.G. D. witte kool eo 1Ó0Ó K.G. Uien. PURMEREND, 6 Febr. 1935. ..Afsla» ver Beemster, Purmerend en Omstreken*. Aardappelen: bonte 0.80, blauwe 0T9 —ƒ1 en borgers 55 cent per kist, 25 K.0 Witlof 0.28-/ 1.04 per 8 K.G; Roode kool 2-/ 8 en Savoye kool L2O-/ 4^0 epr 100 stuks; Spruitkool 0.40—2 per 15 K.G.; Boerekool 15—60 cent per kist, 10 K.G.; Andijvie 51—76 cent per kist; Bieten 45—50 cent per 1000 stuks; Wortelen 18— 26 cent per zak; Uien 38-66 cent en uien (drielingen) 15 cent per 25 K.G.; Prei 2 7.80 per 100 bos. Appels: Present van Engeland 30, Reinette, goud 25, Reine- dor 20, Zoeteveen 24, alles per 100 K G Peren: Comtesse de Paris 8 en IJa bouten 12.50 en Winterjan 2.50-/ 9, alles per 100 K.G. 24 330 1001 1465 2427 3292 89 512 1025 1572 2605 3306 (Niet officieel) 5de klasse, 16de UJst Trekking van Donderdag 7 Februari 1935 Hooge Prijzen f 31.000.— 16115 1000.— 7975 8308 8670 10963 11681 16118 22353 400.- 630 1629 6133 10788 12873 200.-669 5247 12206 100 - 2377 4361 5467 6441 8138 8141 10184 11308 11574 12361 12578 14822 17227 17760 18256 22141 Prijzen van 70. 122 124 131 184 551 691 703 719 1064 1147 1190 1229 1640 1804 2105 2152 2627 2702 2720 3030 3379 3750 4107 4110 4176 4213 4237 4312 4727 4735 4957 5070 5816 5855 5902 5916 6292 6425 6562 6580 6965 7030 7302 7318 7456 7841 7872 8104 8284 8349 8569 8625 8628 8763 9021 9389 9568 9714 10103 10133 10146 10196 10242 10248 10327 10345 10419 10446 10766 10925 11015 11069 11156 11198 11223 11433 11475 11648 11946 12244 12282 12371 12431 12613 12626 12686 12717 12881 12933 13024 13059 13162 13297 13388 13706 13742 13972 13986 14034 14155 14301 14311 14323 14362 14391 14419 14577 14695 14955 15099 15106 15447 15451 15465 15481 15491 15584 15623 15871 15967 16013 16233 16266 16385 16406 16420 16745 16749 16755 16763 16782 16838 16863 16915 17044 17090 17098 17226 17234 17293 17317 17343 17740 17801 17949 18017 18030 18105 18142 18164 18173 18252 18344 18347 18398 18489 18597 18620 18673 18676 18757 18790 18805 18934 18966 18984 18995 19020 19036 19187 19407 19521 19701 19769 19840 19842 19845 19896 19975 20076 20394 20566 20577 20742 20958 21071 21102 21194 21247 21333 21555 21635 21782 21864 22054 22235 22421 22472 22528 22558 22608 22620 22665 22735 22812 22825 22972 23160 23185 23192 23323 23475 23484 4152 4167 4442 4706 5532 5605 6072 6282 6771 6948 7624 7656 8489 8528 9109 9111 230 798 1423 2208 3086 4123 4339 DN 5917 6635 288 803 1458 2407 3114 4127 4377 534» 6011 6747 7498 8364 907T 23705 23864 Nieten 19 23 41 90 109 127 146 181 214 242 260 324 342 347 350 366 368 369 404 420 475 500 506 C90 693 713 728 793 834 837 852 861 879 893 818 949 976 1080 1169 1170 1177 1293 1306 1358 1425 1431 1466 1471 1477 1517 1524 1552 1554 1555 1602 1690 1728 1748 1767 1805 1819 1919 1933 1948 2037 2046 2085 2107 2116 2204 2278 2378 2402 2437 2485 2544 2546 2550 2634 2691 2696 2718 2774 2782 2795 2806 2822 2870 2912 2967 2968 2979 2997 3013 3040 3059 3083 3093 3154 3190 3200 3222 3243 3337 3366 3399 3414 3423 3447 3473 •JAQQ 0*100 3530 3564 3592 3600 3646 3663 3673 3734 3791 3846 3857 3867 3903 3908 3921 3977 4002 4005 4021 4062 4088 4173 4174 4239 4243 4303 4392 4447 4466 4531 4537 4638 4558 4562 4678 4734 4745 4747 4752 4847 4875 4947 5008 5054 5061 5102 5142 6148 6189 6177 5278 5306 5309 5313 5342 5357 5394 5399 5416 5439 5604 5739 5742 5766 5795 5815 5864 5927 5982 6005 6010 6014 6017 6038 6157 6161 6225 6237 6246 6276 CJ93 6295 6299 6321 6344 6349 6363 6409 6496 6546 6567 6569 6619 6624 6630 6652 IM 6708 6957 6978 7056 7077 7113 7132 7159 7168 7220 7385 7432 7437 7465 7476 7500 7537 7539 7540 7573 7587 7601 7639 7665 7580 7746 7755 7883 7892 7935 7966 7968 7976 8017 8124 8139 8195 8227 8243 8289 8317 8380 8384 3389 8435 8444 8502 8507 8553 8563 8564 8650 8673 8697 8728 8748 8752 8813 8848 8945 8969 9023 9035 9041 9047 9053 9168 9225 9235 9265 9294 9311 0377 9419 9445 9451 9475 9499 9540 Hit 9614 9647 9654 9657 9672 9673 9722 9753 9780 9812 9827 9838 "9847 9857 9991 9992 ïwoï 1U1US 1U144 1U1Ö4 10191 10193 10203 10213 10281 10312 10486 10554 10578 10591 10618 10624 10707 10734 10752 10792 10801 10820 10891 10898 10901 10908 10934 11018 11044 11064 11082 11103 11124 11228 11249 11279 11326 11333 11395 11484 11553 11588 11590 11714 11751 11757 11812 11813 11826 11832 11849 11878 11906 11944 12096 12108 j 12174 12236 12254 12316 12318 12410 12455 12477 12510 12515 12521 12563 12612 12624 12643 12663 12674 12728 12787 12803 12810 12861 12920 12928 12949 12968 12983 13009 13063 13065 13086 13094 13108 13163 13165 13169 13188 13195 13225 13234 3253 13285 13316 13332 13392 13423 13497 13593 13600 13635 13636 13686 13773 13813 13814 13819 13822 13857 13862 13874 13887 13891 13914 13961 13965 13978 14035 14065 14085 14090 14105 14126 14146 14206 14224 14246 14253 14263 14322 14336 14377 14461 14496 14502 14519 14640 14644 14650 14726 14745 14754 14867 14952 14967 15005 15023 15029 15218 15227 15234 15235 15236 15259 15296 15305 15324 15335 15434 15504 15512 15560 15561 15562 15673 15695 15723 15733 15734 15767 15773 15804 15810 15811 15842 15851 15901 15912 15913 16038 16050 16079 16092 16114 16117 16150 16151 16176 16209 16288 16312 16323 16337 16389 16401 16485 16506 16517 16300 16628 16636 16656 16675 16682 16683 16685 16742 16759 16764 16777 1685» 16967 17034 17066 17111 17134 17137 17161 17204 17235 17268 17313 17332 17349 17467 17477 17488 17557 17575 17654 '7733 17826 17948 17984 18020 18025 18032 18036 18082 18126 18153 18243 18250 18297 18302 18425 18470 18522 18561 18562 18600 18633 18692 18888 18966 18981 19C28 19059 19062 19164 19199 19241 19245 19246 19260 19285 19324 19381 19402 19450 19456 19479 19489 19519 1952» 19544 19598 19629 19678 19681 19780 19794 198«j 19861 19955 19965 19984 20029 20143 20165 20174 20209 20313 20399 20408 20435 20544 20589 20664 20738 20797 20799 2C841 20854 20880 20903 20911 21001 21008 21020 21050 21090 21107 21202 21228 21266 21282 21293 21342 21375 21394 21402 21406 21425 21490 21520 21523 21553 21588 21630 21662 21668 21696 21699 21714 21766 21802 21818 218» 21881 21904 21972 21998 22017 22100 22222 2223» 22311 22366 22367 22397 22414 22429 22443 2/W» 22535 22614 22816 22631 22699 22768 22784 228» 22910 22917 22918 22919 22920 22942 22984 2316* 23115 23127 23139 23202 23205 23261 23282 2J3W 23400 23444 23493 23581 23623 23640 23645 23710 23777 23779 23798 23799 23852 23875 Verbet. 5e kl. 15e UJst: 11168 f 70- I 11168; 18717 m 18717; 33323 m.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 8