BLACKBO: 100 W.L. Hennen, Actief persoon gevraagd Piet Pruim Peinst: PRUIM-TABAK.' JuqzMmdeti Stukken Aduectentim nette Dienstbode B.z.a. 2 MEISJES Huis m. tuin Pruimen is niet ieders werk hoor, 't Is een kunst, bijna een vak; Wie een goede vakman zijn wil Die pruimt BLACK-BOY PRUIM-TABAK. GESAUSDE ZWARE/ 10" door u te verleenen subsidie en de uitvoe „DE ONDERLINGE ALKMAARSCHE GLASVERZEKERING". Algemeene vergadering. Het jaarverslag. 1934 was voor de verzekering zelf geen ongunstig jaar. Hadden ook in 1934 vele mutaties in het ledental plaats, toch kon de Onderlinge zich vrijwel op hetzelfde peil handhaven, terwijl het totaal verzekerd be drag steeg van 81.947,70 tot 82.044. DE GEMEENTE EN DE AUTOBUSDIENST. UITSLUITEND TOT DE ADMINISTRATIE (Tel. 3320). Ingezonden stukken of verslagen van vergaderingen UITSLUITEND REDACTIE (Tel. 3330). C. EVERS J. EVERS-DE WIT P. II. J. KOORX ANS VAX DER WOEDE, Word» vervolgd U VERANDERING VAN BEHEER VAN HET TROELSTRAOORD. Naar wij vernemen is de heer C. J. H van Empel ontslagen als beheerder van het Troelstraoord te Egmond aan Zee. EEN ADRES VAN DE NASSAU- GARAGE. Aan den raad der gemeente Alkmaar is heden het volgend adres gezonden: Uit de dagbladen vernamen wij het ai- wijzend prae-advies van B. en W., naar aan leiding van ons verzoek, dato Dec. j.1. om den stadsbusdienst te mogen exploiteeren. Wij stellen er prijs op, om u vóór de be handeling in openbare vergadering enkele mededeelingen te doen. Ons voornaamste doel is om standplaatsen op den openbaren weg ten behoeve van ons taxibedrijf te ver krijgen. Indien u ons deze zonder meer kunt verleenen, dan willen wij ons verzoek om den busdienst te mogen exploiteeren onmiddellijk als niet gedaan te beschouwen. In hoeverre ook de andere taxi-ondernemingen hierbij gelijkberechtigd behandeld moeten worden, kan nog in nader overleg geregeld worden. Onzerzijds verklaren wij ons bij voorbaat tot medewerking bereid. Een der bezwaren, waarop de weigering tot het verleenen van standplaatsen aan taxi's gegrond was, vloeide voort uit de over weging, dat de door u gesubsidieerde stads busdienst hiervan ernstig nadeel zou ender vinden. Dit was voor ons de reden, om u een voorstel te doen om de exploitatie van den bus dienst dan maar zelve ter hand te mogen ne men. Temeer was dit voor u van belang, om dat wij in staat waren, u het voorstel te doen. waarbij een belangrijke, zoo niet algeheele besparing van het subsidie in uitzicht gesteld kon worden. Aan het prae-advies van uw college van B. en W. zouden wellicht conclusies ontleend kunnen worden, welke in werkelijkheid niet aanwezig zijn, n.1., dat wij aanspraak wen- schen te maken op een volledige subsidie van 2000. Aangezien ons ieder andere gelegen heid ontbreekt, om in dit kort tijdsbestek dit nader toe te lichten (met uitzondering van de dagbladen), zoo hebben wij de vrijheid genomen, aan ieder uwer een afschrift van dit schrijven te doen toekomen. Ons aanvankelijk voorstel was om de ex ploitatie zónder eenige subsidie te mogen ver richten (principe Eltax te Leiden). Bij een vervoer van 160.000 passagiers over twee buslijnen achten wij een rendeerend bedrijf mogelijk. Wij wenschten een voorbehoud van inkrimping of opheffing te stellen, indien het geschatte minimum-aantal passagiers niet be haald zou worden. Na een mondelinge toelichting aan uw col lege van B. en W. hebben wij ons voorstel in dier voege aangevuld: Bij een vervoer van 160.000 passagiers zelf- supporting. Meer dan 160.000 passagiers voor ieder de helft van de verdienste. l usschen de 140 en 160 duizend passagiers betaalt de gemeente voor iederen niet vervoer- ^(j^ssagier 10 cent met een maximum van Bij een vervoer tusschen 125 duizend en 140.000 is het geheele vervoer voor onze re kening. Bij een geringer vervoer dan 125.000 wordt het recht verleend van opheffing. Bij aandachtige lezing van het bovenstaan de zult u ervaren, dat eerst bij een eenigszins ongunstig vervoercijfer het subsidie ge vraagd wordt en onder de meest ongunstige omstandigheden gedacht wordt aan ophef fing. Verder verklaarden wij ons, naar aanlei ding van een desbetreffend verzoek, bereid ?m de exploitatie voor een tijdvak van vier jaar fix. te willen aanvaarden ondanks de daaraan voor ons verbonden gevaren. Dit was een voorwaarde die blijkens een des tijds door uw voormaligen wethouder van financiën verstrekte mededeeling ten aanzien van de tegenwoordige concessionnaris niet bestaat. Deze zou het recht hebben om den dienst te allen tijde bij een eventueel door hem te lijden verlies te mogen opheffen. In een volgend argument wordt betoogd, dat de tegenwoordige concessionnaris ver gunning heeft tot 1939. Toen destijds de con cessie verleend werd, was hieraan geen sub sidie verbonden. Dit verzoek kwam eerst een of een paar' jaar later. Indien in het onderhavige geval geen subsidie zou moeten verleend worden, dan zouden wij nimmer het voornemen te kennen gegeven hebben om den busdienst te mogen exploiteeren. In het thans bestaande geval mag naar onze bescheiden meening min of meer verband gezocht worden tusschen ring der concessie. Juist door het telkenjare voteeren van de subsidie zien wij hierin een aanwijzing dat in feite de concessie van jaar tot jaar loopt. Overigens nemen wij wel aan, dat de tegenwoordige ondernemer ongenegen is het algeheele risico (alzoo zonder eenige susidie) op zich te nemen. Wij zouden min of meer bevredigd zijn als aan de bestaande ondernemers de voorkeur gegeven werd, indien gebleken was, dat wij nagenoeg gelijke condities gesteld en aange boden hadden. Nu wij thans moeten constateeren, dat on danks onze gunstiger voorwaarden, aan de ander ondernemers niettemin de voorkeur ge geven wordt, zoo meenen wij wel eenige re den te hebben, een beroep op u te mogen te doen, om uwe aandacht te verzoeken bij de behandeling van deze zaak. Zelfs nu nog zijn wij genegen een compro misvoorstel te doen, n.1. om het begroote mi nimum-aantal te vervoeren passagiers te ver lagen van 160.000 op 150.000, waaruit volgt, dat ons bedrijf hiervan uitsluitend het risico loopt. Het verzochte subsidie zouden wij dan pro rato willen verdeelen over 25.000 niet vervoerde passagiers, a raison van 8 cent Voor het overige handhaven wij onze voor stellen. Ten slotte wenschen wij nog uitdrukking te geven aan onze gevoelens dat wij naast be hartiging van onze eigen belangen ook het algemeen belang hebben willen dienen, door aan de gemeenschap een besparing van het subsidie voor te stellen. De overige opmerking in het prae-advies van B. en W. om aan één taxibedrijf 'n „der- gelijken" voorsprong te geven, waarvan de beteekenis zoude zijn vaste telefonische stand plaatsen te „waarborgen" met de toezegging bovendien, dat de gemeente een opbrengst van 16.000 bruto garandeert, zoomede de vermeende indirecte steun aan het taxibedrijf zijn mededeelingen, waarmede wij ons niet vereenigen kunnen. Het was ons voornemen om: lo. een oplossing te bereiken betreffende de concurrentie tusschen bus en taxi; 2o. het verkrijgen van standplaatsen op den openbaren weg; 3o. een belangrijke besparing op het subsi die te verkrijgen; 4o. door een verbeterd exploitatie-systeem ten verhooging van het bezettingscijfer te be halen. Tegenover de door het college van B. en W. verstrekte inlichtingen moeten wij opmer ken, dat een bruto-opbrengst van 16000 nimmer door de gemeente gegarandeerd wordt, doch slechts een maximum-subsidie van ƒ2000; dat van een bevoorrechting van ons taxibedrijf geen sprake zou zijn, omdat wij ook de andere taxi-ondernemingen op ge heel gelijke wijze behandeld wenschen te zien; en tenslotte, dat wij de opmerking be treffende den vermeenden steun aan ons taxi bedrijf in verband met een gegarandeerde op brengst van 16000 niet in overeenstemming achten met de waardigheid van een college van B. en W. Voor de algemeene vergadering van „De Onderlinge Alkmaarsche Glasverzekering", welke gisteravond in het café van den heer J. v. Oeffeit, Zaadmarkt 28, werd gehouden, bestond slechts geringe belangstelling. In zijn openingswoord herdacht de voor zitter, de heer J. R i n g e r s, het overlijden van den heer Jb. CIceck, die zoo heel veel voor de vereeniging had tot stand gebracht. Nog lang zal zijn werk en strijden voor de vereeniging intdankbare herinnering blijven bestaan. Hierna werden de notulen voorgelezen, waarna de secretaris het jaarverslag uit bracht, waaraan wij het volgende ontleenen: Het aantal deelnemers bedraagt 629 met 645 perceelen, tegen respectievelijk 633 en 663 in het voorafgaande jaar. Wat de breuk betreft is 1934 al een heel gunstig jaar geweest en was 1933 al laag met een bedrag van 1.623, over dit boek jaar bedroeg de breuk slechts 1.178 Hier voor werden in 237 perceelen ruiten ver nieuwd. De inlegbasis, dat is het bedrag waarover de omslag wordt berekend, stelde zich op f 5.887 tegen 5.934 over 1933. Ter bestrijding van de breuk, onkosten en de reglementaire storting in het Reserve fonds zal het bestuur U zoo aanstonds voor stellen een omslag te heffen van 39 tegen 47 over 1933. Alzoo een vermindering met 8 De omslag zal als volgt worden aange wend: Breuk 20 1.177,40 Onkosten 9 529,83 Reservefonds 10 206,90 Totaal 1.914,13 Het reservefonds bedraagt na deze hef fing 7.478,28. Met dit bedrag kunnen wij te allen tijde aan onze verplichtingen tegenover de leden voldoen. Aan het reservefonds betalen niet meer mede de deelnemers, toegetreden in de jaren 1911 tot en met 1924. Voor deze leden be draagt de premie dus slechts 29 Hier mede is wel het best gedemonstreerd, dat verzekeren bij de Onderlinge beteekent zich zelf bevoordeelen. Vergelijking met andere Maatschappijen zal dan ook steeds in ons voordeel uitvallen. Bovendien kan men voor een dergelijk lage premie de risico van het reken van ruiten niet zelf dragen. Thans treedt onze Onderlinge haar 25e jaar in. Na rekening en verantwoording van den penningmeester, waarover een kleine discus sie over de geldbelegging ontstond en het daarop volgende jaarverslag van den com missaris-boekhouder, bracht de heer H i 1- dring namens de commissie van onder zoek verslag uit. Volgde de vaststelling van den omslag, waarop men overging tot ae be stuursverkiezing. De heeren H. C. Lind en J. Apeldoorn werden beiden met 11 stemmen herkozen. In de vacature, ontstaan door den heer Jb. Cloeck werd gekozen de heer P. Cloeck De heer J. Prins werd gekozen als lid van de commissie van onderzoek 1935 in de va cature van den heer J. G. Ruiter. Daar de rondvraag niets opleverde, sloot de voorzit ter om half tien de vergadering. DISTRICTS-ARBEIDSBEURS. Telefoon 4395. Voor werknemers uitsluitend geopend van 912 uur en op Maandagavond van 7—8 uur. Voor vrouwelijk personeel bij voorkeur van 25 uur n.in. Bemiddeling voor werk gevers van 912 en van 25 uur. De directeur van bovengenoemd bureau deelt mede, dat heden staan ingeschreven: groep bouwvakken1 bouwkundige, 3 opz. teekenaars, 3 bouwk. opzichters, 3 water bouwkundigen, 1 glas in loodzetter, 1 gla zenwasscher, 1 steenbikker, 1 steenhouwer, 2 stratenmakers, 2 stratenm.opperlieden, 1 stuc.-opperman, 1 tegelzetter, 9 betonwer kers, 1 beionemailleur, 38 opperlieden, 9 stu- cadoors, 47 metselaars, 83 timmerlieden, 14 voegers, 45 schilders, 135 grondwerkers; groep metaalindustrie: 1 autog. lasscher, 16 bankwerkers, 1 blikslager, 3 carrosserie bouwers, 9 electriciens, 1 electr.-technicus, 1 fitter, 1 fraiser, 3 instrumentmakers, 2 kern makers, 2 ketelmakers, 6 klinkers, 12 loodgie ters, 2 lijnwerkers, 12 machinisten, 2 mach. tekenaars, 12 metaaldraaiers, 1 metaalvijler,. 3 metaalslijpers, 20 monteurs, 1 orgelmaker* 2 plaatwerkers, 6 rijwielherstellers, 3 scheepsbouwers, 1 scheepstimmerman, 7 sme den, 2 scheepswerktuigkundigen, 14 stokers, 1 tandtechniker, 1 tegenhouder, 1 voorslaan- der, 3 vuurwerkers, 4 wagenmakers, 1 werk tuigbouwkundige, 10 ijzerwerkers, 1 zandbe reider, 3 zand vormers; groep voedings- en genotmiddelen: 44 si garenmakers, 1 sorteerder, 2 kistenplakkers, 1 stripper, 4 tabaksbewerkers, 5 slagers, 3 koks, 2 chocoladebewerkers, 1 suikerbakker, 19 bakkers, 2 bierbottelars, 1 zuivelbereider groep boek- en steendrukkerijen: 5 letter zetters, 2 drukker, 8 boekbinders; groep houtbewerking: 18 meubelmakers, 4 meubelstoffeerders, 8 mach. houtbewerkers, 3 kistenmakers, 1 borstelmaker, 1 beitser, 1 beeldhouwer, 1 biljartmaker, 1 kuiper; groep landbouwbedrijven: 10 tuinlieden, 21 boerenarbeiders, 5 bloemisten; groep handel: 16 vertegenwoordigers, 4 winkelbedienden; groep verkeerswezen: 47 chauffeurs, 7 kotesiers, 28 pakhuisknechts, 16 magazijnbe dienden, 8 kellners; overige beroepen: 1 wasscher, 4 kleerma kers, 2 rietwerkers, 5 schoenmakers, 2 port. huisknechten, 1 verfbereider, 1 kalkbrander, 2 huidenzouters, 4 incasseerders, 5 zakken- stoppers, 2 ambtenaren ter secretarie, 1 electr.-techn. ingenieur, 1 klompenschilder, 12 kantoorbedienden, 1 bedrijfsleider, 3 ad ministrateurs, 1 controleur. 1 reclameschil der, 280 los- en 43 transportarbeiders. gedeeltelijk werkloos: metaalindustrie 30, tabaksindustrie 15, overige beroepen 5; jeugdige werkzoekenden beneden 18 jaar in diverse beroepen: 27 vrouwelijk personeel3 steno-typisten, 10 kanoorbedienden, 2 winkeljuffrouwen, 1 huisbewaarster, 1 dienstbode, 4 dagmeisjes, 9 werksters geplaatst 17 werkzoekenden. De directeur voornoemd: v. d. HEUVEL Mijnheer de redacteur, Naar aanleiding van het artikel in Uw courant van Dinsdag 26 dezer omtrent „de Gemeente en de Stadsautobussen" voel ik mij gedrongen U enkele opmerkingen om trent dit artikel te moeten maken omdat het belang van mijn bedrijf dit met zich brengt. Uw eerste alinea: „De Gemeente betaalt elk jaar een belangrijk bedrag aan een niet in Alkmaar gevestigde firma om deze in de gelegenheid te stellen hier ter stede een auto busdienst te onderhouden", is wel zeer frap pant tegen onze onderneming gericht omdat deze nu toevallig niet in Alkmaar gevestigd is maar in de naburige gemeente Heiloo. Weet U wel, mijnheer de redacteur, dat vele Alkmaarsche arbeiders zoowel als mid denstanders aan deze onderneming een bo terham verdienen juist omdat deze in een naburige gemeente gevestigd is en dus ook voor Alkmaar van belang is? Het getuigt dan ook niet van een „breeden blik" wanneer gij meent Uw artikel te moeten aanvangen met een dergelijke opmerking. Is een Gemeentelijke busdienst nog noodzakelijk? Ja, dat is hij en dat bewijzen de vervoercijfers en dat bewijst dus tevens, dat de inwoners een dergeiijk gebruik van ,de bus" maken dat de instandhouding hier van een gemeentebelang is en dus ook de gemeente een offer waard is. Trouwens ook de Nassau-garage ziet heel goed in, dat een busdienst in Alkmaar noo_ dig is anders zou zij geen aanvraag om zelf tot exploitatie hiervan te mogen overgaan in gediend hebben. Nu kunnen taxi s en niets dan taxi's een „hobby" zijn van U, mijnheer de redacteur, doch dat wil nog met zeggen dat het publiek dit wil. Een enkel voorbeeld 7oi ik u p-even. Wanneer er een trein aan komt met 10 passagiers die elkaar onder ling niet kennen, dan zal men wel in een autobus als „openbaar middel van vervoer stappen, doch niet met elkaar overleggen o men soms 3 of 4 taxi's zal nemen Men gaat nu eenmaal niet met geheel vreemde men- schen naast elkaar in een kleine besloten ruimte van een taxi zitten. Missch'en dat U dit wel doet, doch het meerendeel van het publiek zal dit niet doen Wat nu „de ontwikkeling van het verkeer betreft" moet ik U er toch op wijzen, dat U het bij het verkeerde eind heeft. Overal in den lande komt men tot de slotsom, dat de taxi's tegen de huidige tarieven niet meer kunnen rijden en gedoemd zijn ten onder te gaan indien geen betere prijs gemaakt kan worden. Dat de taxi's de tram en autobussen niet kunnen verdrijven is al reeds lang bewe zen omdat een autobus en tram nu eenmaal een een geheel ander vervoer bedienen dan taxi. Ook in Alkmaar zal dit zoo zijn. Ik wil echter op één ding wijzen en wel dat vóór de taxi's in Alkmaar kwamen (waarmede dan door mij bedoeld worden Nassau-tax en anderenf) om de bus te becon curreeren er evenveel subsidie aan de stads bus betaald werd als thans. Dat de opzet van deze taxi's om de dusdanig te beconcurreeren, dat deze uit zich zelf wel zou verdwijnen, niet gelukt is, om dat het publiek toch de voorrang verkiest van de hus boven de taxi en deze taxi ondernemingen nu geen bestaan kunnen vin den, anders zou toch het personeel wel be hoorlijk betaald worden, wettigt dit toch niet de manier om nu met behulp van d< Alkmaarsche Courant te klagen dat men ge dupeerd wordt omdat er een stadsdienst is die gesubsidieerd wordt en reeds lang werc vóór dat zij er waren. Of zou U ons soms in overweging willen geven om, evenals taxi-ondernemingen, ons personeel ook maar met 2 50 loon in de week te gaan betalen? In dat geval zou er een subsidie meer noo dig zijn. Voor dat U, mijnheer de redacteur, over dit onderwerp had geschreven, ware het ons inziens beter geweest indien U ook ons eens gevraagd had naar onze plannen voor dr verdere exploitatie van den stadsautobus dienst, wellicht ware dan Uw artikel voor een groot gedeelte overbodig geweest. Wij willen U dan wel mededeelen, dat wij een reorganisatie van den geheelen dienst onder handen hebben genomen, die, wanneer deze ■reorganisatie binnen enkele maanden stand zal zijn gekomen, in de toekomst de gemeente nog minder dan 2000 per jaar zal gaan kosten. Om te beginnen komt nog deze week een nieuwe kleine 11 persoons autobus op lijn II. Deze lijn wordt door ons bovendien binnenkort dusdanig gewijzigd dat 2 groote buitenwijken, nl aan den Berger weg en het Zeglis met het centrum van dt stad verbonden zullen worden, terwijl meer dere plannen in bewerking zijn. Ik meen, mijnheer de redacteur, thans voldoende mijn meening naar voren te hebben gebracht en zeg U dank voor de plaatsing. VAN GEELEN. (Hoewel wij in ons vorig nummer uitvoe rig ons standpunt in deze kwestie uiteengezet hebben en wij niet van plan zijn, dat alles opnieuw naar voren te brengen, willen wij bij het bovenstaande toch wel een enkele opmerking maken. Dat de onderneming, welke onze stadsbus exploiteert, niet te Alkmaar is gevestigd, hebben wij slechts teriocps gemeld omdat wij het feit niet van zoo heel veel beteekenis achten. Nu inzender er in het bijzonder den nadruk op legt, willen wij er wel dit van zeggen, dat wij het in deze moeilijke tiiden niet onna tuurlijk zouden vinden, dat Alkmaarders bij gesubsidieerde stadsdiensten een zekere voorrang zouden krijgen, vooral wanneer die Alkmaarders de diensten evengoed en bovendien veel goedkooper kunnen exploi teeren. Wij nemen gaarne nota van de opmerking, dat de busdienst nog altijd noodzakelijk is, al moet de gemeente er dan ook jaarlijks nog een belangrijk bedrag op toeleggen. Maar men vergete daarbij niet, dat dit oi. ook voor een groot deel veioorzaakt wordt door dat men het taxi-bedrijf niet voldoende ge legenheid geeft zich hier ter stede te ont wikkelen Dat ook de Nassau Garage zou inzien, dat een busdienst hier ter stede noodzakelijk is, lijkt ons geen sterk argument, omdat deze alleen en uitsluitend het verzoek tot exploi tatie daarvan gedaan heeft om te voor komen, dat opnieuw beweerd zou worden dat door het verzoek om taxi-standplaatsen de busdienst benadeeld zou kunnen worden. Alleen daarom werd voorgesteld, de bus dienst dan ook maar ter hand te nemen. Werd deze dan door de taxi's gedupeerd, dan du peerde de Nassau-Garage althans ook zich zelf, te meer waar voor de kleinst mogelijke subsidie gereden zou worden. Dat het publiek geen taxi's zou willen, is moeilijk te beweren, mits men die taxi's meer dan tot nu toe als openbare middelen van vervoer wil erkennen. In Leiden krijgt de taxi-passagier voor een dubbeltje een kaartje en kunnen ook andere passagiers onderweg instappen, waarna de elkaar onbekende pas sagiers onderling overleggen, naar wiens huis het eerste kan worden gei eden. Wat in zender onmogelijk acht, is dus elders al in gebruik. Ondanks inzenders bewering, dat de taxi's tegen de huidige tarieven niet meer kunnen rijden, blijkt het aantal dier vervoer middelen eer toe dar. af te nemen. Toen mm in den raad destijds de loonen der chauffeurs in het geding bracht, hebben wij dit als een zeer onzuivere factor gevoeld. Men moet ten slotte over het vóór of tegen van verschil lende vervoermiddelen kunnen spreken, zon der daarbij met chauffeursloonen rekening te moeten houden. De taxi-tarieven zijn te Alk maar hooger dan elders, deze tarieven zijn door de politie goedgekeurd, de directie der Nassau-Garage beweert bovendien, dat haar chauffeurs een behoorlijk inkomen hebben en we zullen ons in de vergelijking tusschen het nut van taxi's of bussen dan ook niet door het naar voren brengen van bijkomstige fac toren laten beïnvloeden. En nu de nieuwe plannen van de bestaande busonderneming. Ja. dat is wel heel eigenaardig. Ook deze onderneming schijnt het thans voor een subsidie van 2000 inplaats van 4000 te kunnen doen. Ook déze onder neming brengt kleinere bussen en bezoekt stadsgedeelten, alles zooals dat in hoofd zaak bij de aanvrage van de Nassau-Garage hare plannen was aangegeven. Weliswaar zijn dit vertrouwelijke mede deelingen geweest, maar ook bijlage No. 46 geeft nu juist niet blijk dat B. en W. die vertrouwelijkheid zoo in alle opzichten geres pecteerd hebben. Kunnen de nieuwe busplannen niet het gevolg van de reeds in Januari in het college besproken aanvrage der Nassau-Garage ge weest zijn? Dan zou het indienen van deze voorstellen, ondanks hun verwerping ooor B. en W., toch nog zijn goede zijde genad hebben Red. Alkm. Crt.) Voor advertentiën, abonne menten, adresveranderingen en omtrent de bezorging wende men zicb Onder geen voorwaarden wor- den adressen verstrekt van advertenties onder letter. Den 8sten April hopen onze ge liefde Ouders, hun 25-Jarige Echtvereeniging te herdenken. Hun liefh. kinderen, TRUIDA en VERLOOFDE. KLAZIEN. Hensbroek, 27 Maart '35. Receptie van 1012 uur v.m. Getrouwd en die, mede namens wederzijdsche familie hartelijk dank zeggen voor de belangstelling bjj hun huwelijk ondervonden. Alkmaar, 27 Maart 1935. Veerstraat 16 A. Hiermede geven wij kennis dat na voorzien te zijn van de H.H. Sacramenten der Stervenden is overleden onze geliefde Vader, Behuwd-, Groot- en Overgrootvader, de Heer PIETER SCHEIJT, Wedn. van CORNELIA GROOTHUIZEN, in den ouderdom van ruim 79 jaar. Wij bevelen zijn ziel in Uwe godvruchtige gebeden aan. H. Hugowaard, J. SCHUIJT G. SCHUIJT—PELK en kinderen. St. Pancras, K. SCHUIJT G. SCHUIJT—VLUGT en kinderen. Wormerveer, N. SCHRIJVER—SCHUIJT Jb. SCHRIJVER en kinderen. Alkmaar, A. BAKKUM—SCHUIJT A. BAKKUM en kind. Alkmaar, 26 Maart 1935. Ritsevoort 60. De gezongen uitvaartdienst zal plaats hebben te Alkmaar in de Parochiekerk van den H. Dominicus, op Zaterdag 30 Maart a.s., te 9 uur, waarna begrafenis te ID/2 uur vanuit het sterfhuis, op het R. K. Kerkhof St. Barbara, aldaar. DAXKBEIEIGIXG. Mijn innigen dank aan vrienden en kennissen voor de belangstelling op mijn 75sten verjaardag en tevens aan W. Bouman en echtgenoote voor de goede verzorging tijdens mijn ziekte. Wed. D. HOEK, Omval F 36. Gevraagd te Velsen een voor dag en nacht. Aanmelding HOUTTIL 58, Alkmaar. van buiten, oud 15 j., voor dag en nacht. Brieven Jr. LEIJEN Pz., No. 133 WINKEL. voor colportage consumptie artikel. Br. letter C 575 Bureau van dit Blad. Gevraagd tegen 1 April Slaap kamer met Peniiton, huiselijk verkeer, door 2 jongedames, liefst R.K. Brieven met prijsopg. onder letter A 573 Bureau van dit Blad, Te Huur gevr. Heiloo of Alkmaar (liefst R.str.w.) f 30 p. m. ongev. Br. fr. bureau v. d. bL lett. B 574 TE KOOP volop aa den leg. VIS, Kooimeerlaan -18. TeL 3773.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 3