Spoel 1 Amstecdamsche Jieucs 87 'li 887,9 De spoorwegwerken in de hoofdstad. Verkeerspuzzles bij Muiderpoort en een moeilijke bruggenbouw. Spoorbanen over de straat. Langs de N.H.V.B.-velden. 8* T' 93J-V, 89 Skb°'° K* I Putt, lid van de Tweede Kamer, W. van der Hoeven, secretaris van den Ned. Sigarenma kers- en Tabaksbewerkers bond en J. van Lonkhuizen. VAN JE KLANTEN Een gebroken neusbeen als kwitantie. In een der straten van de Rivierenwijk te Utrecht leverde een winkelier Zaterdag avond een bestelling af maar vroeg daarbij contante betaling. Deze eisch deed de vrouw des huizes, die de bestelling in ontvangst nam, in ziedenden toorn ontsteken. Gevolg: een mondgevecht. Toen kwam de heer des huizes z~ich met het geval bemoeien. Gevolg: handgemeen. En klant en leverancier rolden over de straat, takelden e'kander toe en de leveran cier incasseerde een gebroken neusbeen, zoodat de dokter medische hulp moest ver- leenen. En ook de politie bemoeide zich met het geval. Gevolg: bij meneertje komen. (Msb.) DE CITAX LIQUIDEERT. 125 chauffeurs ontslag aangezegd. De directie van de „Citax"-onderneming te Amsterdam heeft gisteren besloten, haar bedrijf te liquideeren. Dit besluit is een gevolg van de verleden week uitgebroken staking, waaraan door bij na het geheele chauf.terende personeel werd deelgenomen. Als gevolg hiervan is aan de 125 chauf feurs, die bij de „Citax" in dienst waren ontslag aangezegd. De directie van de „Citax"-ondcrneming, bij wie wij informeerden naai den verderen gang van zaken, deelde ons mede, dat zi; voornemens is, in het vervolg het nieuwe rollend materiaal, waarover zij beschikt, te verhuren aan particulieren. Een tiental wagens zal voorts door enkele leden van het vroegere personeel, die niet bij de staking betrokken waren, worden over genomen. De oude wagens zullen verkocht worden GEEN VEILIGE BERGPLAATS. De chauffeur van de firma F. G. B. uit de IJsselmondsche laan te Rotterdam, moest Zaterdagmorgen oii de Twentsche Bank aan den Noord-Blaak een bedrag van 850 gaan halen, welk bedrag bestemd was voor het uitbetalen van de loonen. Voorts moest hij op het postkantoor aan den Coolsinge rentezegels gaan nalen. Hij heeft het gele geborgen onder de cabine van den vracht auto, waarmee hij de boodschappen was gaan doen. Hij liet bij het postkantoor den wagen even onbeheerd «taan. Toen hij terug kwam, was het ge'd verdwenen. VAN DE SPOORBRUG GEVALLEN. En verdronken Vanmorgen is te Lympde op de spoorbrug over den Dommel bij Boxtel (N.Br.) een man, die per rijwiel de brug wilde oversteken gevallen en in de Dommel terecht gekomen Het lijk van den man, zekere van B. uit Boxtel, is nog niet gevonden. (Van onzen reisredacteur.) De werken tot verbetering van de spoorwegtoestanden in het Oosten van Amsterdam, waarover wij reeds eerder het een en ander med edeelden, zijn, wat de leiding betreft, in tweeën gesplitst. D grens tusechen deze twee deel en loopt ten Noorden van de te maken werken over den Cruquiusweg (op het kaartje bij E). Alle werken ten Noorden (op het kaartje: links) van deze grens- li n staan onder leiding van ir. K. H. C. W. van der Veen, het groote complex ten Zuiden daarvan staat onder leiding van ir. J. D. M. van Bardet, beiden in genieurs eerste klasse bij den dienst van weg en werken der Nederlandsche spoor wegen. Het deel van ir. Van der Veen is kloiner, doch het bevat veel technische moeilijkheden, al wil dit geenszins zeg gen dat de rest „kinderspel" is. Het in gewikkelde bij al deze werkzaamheden is wel, dat men maar niet kan zeggen: „nu beginnen we hier op te hoogen en werken zoo langzamerhand naar het eindspunt toe," want het treinverkeer moet onderwijl voortgang hebben en ook het straatverkeer moet er zoo wei nig mogelijk hinder van ondervinden. Daarom worden op verschillende pun ten, los van elkaar, allerlei werken uit gevoerd en worden zelfs sommige wer ken tijdelijk onderbroken. We hebben de heeren Bardet en Van der Veen eens hij het werk opgezocht. Beiden hebben ons over de onder hun leiding staande werkzaamheden wel willend voorgelicht en bij een tocht langs de in uitvoering zijnde projecten getoond, tot hoe ver men nu reeds, na een jaar arbeid, is gevorderd. Op het oogenblik wordt gewerkt aan het ge deelte Centraal station-Muiderpoort- Hilversum (op het kaartje A tot O)het gedeelte Muiderpoort—Amstelstation Utrecht (P tot IJ) volgt eerst over drie jaar. Muiderpoort. Het bouwen van hef station Muider poort (ongeveer hij P.) vormt een van de grootste puzzles van het heele plan. Niet zoozeer, omdat het een technisch moei lijk object is, maar hier i6 de stadbebou- wing ter weerszijden zoo dicht tot de spoorbaan genaderd, dat er geen ruimte overblijft om het nieuwe werk vrij van het bestaande te maken. Het station komt te liggen ongeveer op dezelfde plaats van het bestaande. Omdat nu het spoorwegverkeer ononderbroken voort gang moet hebben, moeten tijdelijke ba nen gelegd worden, die zelfs gedeeltelijk over de straat komen te liggen, terwijl toch ook het straatverkeer moet door- Doordat juist de werken bij Muider- gaan. poort niet in eens kunnen worden aan gepakt, maar telkens bij stukjes en beet jes moeten geschieden, duurt de bouw van het nieuwe station zoo lang, dat deze den totalen tijd van ruim 7 jaar, die voor de spoorwegwerken in hun ge heel geraamd is, volkomen beheerscht. Met den bouw van het nieuwe station is men dus dadelijk begonnen en het zal pas het laatst gereed komen. De paalfundeering voor het stations gebouw en de perrons zit al in den grond. Een 600-tal gewapend-betonpalen, van 17 en 18 meter lengte, is daarvoor ingeheid. Men gaat daar thans niet ver der, doch het werk wordt binnenkort weer toegedekt om er tijdelijk de sporen overheen te leggen, waardoor men ge legenheid krijgt om te werken op de plaats waar de oude sporen liggen en ook reeds gedeelten gereed kan maken van de nieuwe hooge baan. Aan enkele onderdoorgangen, die het station be grenzen, (G, H, P en Q), is ook al het een en ander gedaan. Van sommige is men t 'Zig met de fundeering. Andere werken. Ir. Bardet heeft ons verder de werken getoond, die in uitvoering zijn voor een complex van nieuwe overbrugginven op hooger niveau over den verlegden Cru quiusweg, de Nieuwe Vaart, het Zeebur- ge pad, het Loozingskanaal en den Zee- burgerdijk (E). Al deze land- en water wegen liggen evenwijdig aan elkaar, zoodat de overbruggingen in één geheel worden uitgevoerd. Naast de bestaande bruggen is men groo ten deels gereed ge komen met de nieuwe overspanningen aan de Oostzijde, die lager liggen 'an de toekomstige hoofdbaan, omdat ze be stemd zijn voor een. goederenbaan, die zal loopen naar het op het gewone ni veau blijvende emplacement Rietlanden (ten Oosten van C en D). Na omlegging der sporen zal de nieuwe overbrugging in begin September a.s. voor de hoofd lijnen in gebruik genomen worden, om aldus gelegenheid te geven te beginnen mot de twee maal twee lijnen van het personen spoor op hoog niveau. Dan is verder in uitvoering een groot aantal werken in de Watergraafsmeer, tot verbreeding van het daar bestaande rangeerterrein (tusschen I en O). Dit zal worden verhoogd en bovendien tot het dubbele worden verbreed, waarvoor reeds is aanbesteed de levering van 1 millioen kub. meter zand, afkomstig uit de Loosdsrechtsche plassen. Dit zand zal in schuiten door het Merwedekanaal worden aangevoerd en vandaar door lange huisleidingen naar het terrein worden gespoten. In het rangeerterrein worden enkele nieuwe tunnels gemaakt, waarvan de voornaamste, in het ver lengde van de Molukkenstraat (L.), dit najaar gereed zal komen, waardoor dan eindelijk de dichtbevolkte Indische buurt vrije communicatie zal krijgen met de Watergraafsmeer. Verschillende andere tunnels zijn inmiddels al klaar tot tegen het bestaande gedeelte van de spoor baan. Als straks de sporen zijn omge legd, worden de ontbrekende stukken afgemaakt. Een Technisch meesterwerk. Uit technisch oogpunt belangwekkend i. het werk, dat geschiedt bij de Ooster- dokssluis (A.), waar in plaats van de be staande draaibrug drie klapbruggen, elk van 9 meter breed en 24 meter lang, worden gebouwd. Met de meest Zuide lijke van de drie is ir. Van der Veen hier begonnen. In het midden van het water wordt een pijler gemaakt; over de eene helft komt een klapbrug, over de andere helft een vaste brug. Dan komen er nog in aansluiting hiermee viaducten over de straten aan beide zijden. Ook hier is het weer passen en meten, want er moet een vaarweg van 19 meter open blijven en het wegverkeer moet eveneens voort gang kunnen hebben. Men rekent er op, dat de eerste brug in het vroege voor jaar van 1936 In dienst gesteld za kun nen worden, waarna de oude brug wordt afgebroken en met de twee andere tege lijk wordt begonnen. Voor die zware klapbruggen moet alles geweldig stevig gefundeerd worden. De korte zijde van elke klapbrug, tie met 185 ton ballast verzwaard wordt, zal bij het openstaan verdwijnen in een groote put, waarvan do bodem 4A meter onder water ligt. Om die put te maken, heeft men een werkput moeten droog leggen tot 8 me ter onder de waterlijn. Wat dat in den drassige» bodem van Amsterdam betee- kent, kan men zich indenken! Aansluitend aan dit bruggencomplex is verderop de spoorbaan verbreed door demping van een gedeelte van de Dijks- gracht (van A tot voorbij B) en ophoo ging daarvan. In Augustus worden daar de eerste sporenbundels op gelegd waar na, als in November de eerste brug ge reed komt, hier al vast de forensentrei nen kunnen worden opgesteld, die nu nog in de Rietlanden of bij Weesper- poort moeten wachten tusschen den dienst van 's morgens en dien van 's avonds. Bij Kattenburg (B) is men bezig aan een viaduct, terwijl de ge meente er een nieuwe brug over de Dijksgracht bouwt. In het algemeen m./et ook de gemeente nog vele werk zaamheden, die met de spoorwegwerken verband houden, verrichten. Ten slotte is nu ook gereed gekomen de Dage- raadsbrug (Z), die twee goederensporen verbindt op laag niveau. Vandaar zal een laaggelegen verbinding worden ge maakt met de Rietlanden, die (bij D) onder de verhoogde baan zal worden doorgeleid. (Voor de verklaring der letters tus schen den tekst zie men ons kaartje, aat wij Vrijdag afdrukten). Voetbal. HET WEDSTRIJDPROGAMMA VOOR ZONDAG. De Sportkroniek vermeldt o.a. het volgen de wedstrijdprogramma: Kampioenschap van Nederland D.W.S.—Ajax, terrein Stadion Aideeling I Promotie-competitie 2e klasse Z.V.V.Overmaas Promotie-competitie 3e klasse Hercules—D.W.V. T.O.G.Vriendenschaar 3e klasse C SchinkelhavenT.I.W. Oosterpark—Allen Weerbaar 3e klasse D Z.N.C.—Holland Promotie-competitie 4e klasse SuccesDe Meteoor Laren—A.P.W.C Reserve 2e klasse A West-Frisia 1I-W.M.S. II Alcm. Victrix II—T.O.G. II C. D. Swart Reserve 3e klasse A Holland II—De Kennemers II Q.S.C. II—Alcm. Victrix III L. Coopman Assendelft II-W.F.C. III Aideeling II Promotie-competitie 2e klasse H.V.V.—H.B.S. Promotie-competitie 3e klasse FortunaDe Kennemers Afdeeling V Promotie-competitie 2e klasse Frisia—Hoogezand Opnieuw gooit Pluvius roet in het voetbaleten. Eindelijk dan is K.V.V. II kampioen. Q.S.C. III in het nauw. Ondanks het feit, dat de seizoentijd voor voetbal vaak gunstig is, komt er steeds weer opnieuw stagnatie in de afwerking van het programma. Wat het vorige week een interland-wedstrijd, thans weer, legde Plu vius een ongekende activiteit aan den dag en konden vele vastgestelde wedstrijden we gens terreinafkeuring geen doorgang vin den. In de vierde klasse E bleven enkele be langrijke ontmoetingen uit, doch in de eerste klasse A passeerden de meest belangrijke wedstrijden de revue. Het leidende I<. V. V. II moest bij Zilver meeuwen II op bezoek en... kon kampioen worden. Maar de ontmoeting in Zaandam beteekende geen gemakkelijke opgaaf. De Krommenieërs hebben het er echter keurig afgebracht en een 3—0 zege bracht hen eindelijk, na jaren lang zwoegen het begeer de doel. Kampioen!en eventueele promo tie naar den K. N. V. B. Q. S. C. III dat zich den laatsten tijd keurig herstelde, en uiterste pogingen in het werk stelde om de onderste plaats te ont- loopen en daarbij tevens het degradatie-ge vaar had bezoek van K. F. C. IV en leed een- 0—1 nederlaag. Het wordt nu toch bedenkelijk voor deze Wormerveerders. Bergen I deed zeer goed werd daar zij Zaandijk II in eigen huis met 0—2 sloeg, zoodat de Bergenaren weer 'n paar plaats jes hooger op gaan. Goed zoo Bergen!... De stand is thans: K. V. V. II Z. F. C. IV Bergen I K. F. C. IV W. F. C. IV C. S. V. I Zilverm. II O. S. V. IV Zaandijk II Q. S. C. II 16 14 14 13 13 17 16 11 15 15 13 9 6 7 4 5 5 4 4 3 3 2 3 1 5 3 2 2 2 1 0 3 5 5 4 9 9 5 9 11 41—14 42—18 28—28 25-28 37—33 26—46 3949 26-31 31-33 18-36 29 20 15 15 13 13 12 10 10 7 In de eerste klasse D vielen wonderlijke uitslagen te noteeren. Dat Schoorl op Wieringen bij Succes II zou verliezen, was denkbaar, dat dit echter met 4—0 geschiedde, laat weer eens overduide lijk de buitengewone wisselvalligheid van de „duinkanters" zien. Maar,dat Pet ten in eigen omgeving van J. V. C. eenzelf de (0—4) nederlaag te slikken zou krijgen, hadden stellig niet velen verwacht. Eener- zijds valt ons dit van de Pettenaren geducht tegen en anderzijds is het van de Juliana- dorpers een keurige prestatie te noemen. Wieringerwaard moest de tweede plaats af staan aan de Watervogels, daar de pol- dersche ploeg in den Helder van de Vogels maar liefst een 6—0 nederlaag te slikken treeg.. De stand is hier nu: H. R. C. III 18 10 5 3 45-23 25 Watervogels 18 9 5 4 41—34 23 W -waard 18 10 2 6 58-38 22 Schoorl 17 9 2 6 41—40 20 Held. Boys 18 4 7 45—42 18 'et ten 17 7 4 6 43-43 18 Succes II 17 8 2 7 45-48 18 Telder III 17 6 2 9 44—57 14 J. V. C. 18 4 6 8 33-42 14 M. L. D. 18 1 2 15 28-56 4 In de derde klasse D was de oogst al bijzonder mager. Waar de vastgestelde ontmoeting Alkmaar III Akersloot I wegens terrein afkeuring geen doorgang kon vinden bleef enkel het treffen Alkmaarsche Boys IVSchoorl II over. Inmiddels was deze ontmoeting van veel belang, daar de rood-witten leiders moesten winnen, om hun positie vrijwel safe te zien 3 ij het ingaan van de rust de stand was oen 1—1 —zag het er voor de Westerweg- 'ewoners niet erg bemoedigend uit, doch na Je thee werd er lustig op los gescoord en iel einde nog met een onverwachte groote 7—2 overwinning voor de gastheeren, die nu nog maar één winstpunt noodig hebben, zoodat het al heer raar moet gaan, indien het kampioenschap niet bij hen terecht zou komen De kopgroep is thans: Alkm. Boys IV 16 13 2 1 52—23 28 Bergen II 16 11 2 3 41—31 24 Alcmaria V 18 8 2 8 63—44 18 Schoorl II 18 8 2 8 40—36 18 Egm. Boys II 17 7 4 6 45—44 18 Ook in de vierde klasse E was in verband met de terreinafkeu ringen schraal-hans keuken-meester. Vooral jammer was het, dat de ontmoeting Oudorp IA. S. V. II geen doorgang kon vinden, waardoor de Oudorpers hun voor sprong zagen verkleinen, daar Koedijk II vanzelf sprekend van het bezoekende Oterleek I slechts met bescheiden cijfers (4—1) wist te winnen. De stand aan den kop is hier nu: Oudorp I 15 13 1 1 109—27 27 Koedijk II 15 12 2 1 68-21 26 Alkm. Boys V 17 12 0 5 94—45 24 A. S. V. II 13 10 1 2 71-15 21 W. M. S. 2—ALCMARIA 2. Alcmaria 2 trok j.1. Zondag naar Amstei- dam om W. M. S. 2 daar te bekamen met de volgende opstelling: Waijboer Schokker Hartland Meijer Watertor Hoorn Theo Bos Kaptein Homan Charlewie Jo Bos. Op een voor voetbal ongeschikt terrein ving om 2.30 uur deze wedstrijd aan. Al spoedig nam W. M. S. het in handen en be leefde het AIcmaria-doel eenige hachelijke momenten, doch Waijboer was daar goed op zijn post. Langzamerhand ging ook Alc maria ten aanval en op gelukkige wijze ont kwam het W. M. S. doel aan een doorboring toen Jo Bos van dicht bij hard inschoot, doch de paal bracht redding. Door het steeds meer opdringen der half- linie van Alcmaria werd W. M. S. te veel in gesloten en kon de Alcmaria-voorhoede ook niet hun goede spel ontplooien. Daarbij kwam, dat de Alcmaria-backs geregeld voor de zware taak stonden om de geheele W. M S. voorhoede in bedwang te houden en dit werd als spoedig noodlottig: bij een deze uitvallen wist de W. M. S. midvoor te doel punten 1—0. Daarna bracht een scheidsrechterlijke fout den stand op 20 en even later stichtte de W. M. S. voorhoede al weer verwarring in de A.-verdediging en voor de derde maal lag de bal achter Waijboer 30. Niet ontmoe digd speelde Alcmaria verder en uit een goed door Homan genomen corner kopte Theo Bos fraai in (3—1). Na de rust was Alcmaria steeds de meerdere en al spoedig was de achterstand verkleind (32). W. M. S. trachtte zich uit de omknelling los te werken, doch de Alcmarianen zijn ge regeld een seconde eerder bij den bal, en nu stelde de halflinie zich keurig op en plaatste den bal met verre trappen naar voren. Uit een goed door den spil aangegeven pass wist Homan den gelijkmaker te scoren (33.) Toen er nog ongeveer 10 min. te spelen was, ging de linksbuiten der W.M.S. in bui tenspelpositie vrij op 't doel af en passeerde Waijboer voor de 4de maal (43). Doch de resteerende minuten waren voor de Alcmarianen nog voldoende en met een pracht schot lag ook voor de 4de maal de bal achter de W.M.S.-doelman (44). Met den uitslag 4—4 brak het einde van dezen wedstrijd aan. De reserves van Alcmaria spelen Zondag a.s. hun laatsten competitiewedstrijd op t Sjjortpark tegen T.O.G. 2. Wordt deze wed strijd gewonnen, dan eindigen de A-reserves met 19 punten uit 18 wedstrijden. SCHOOLWEDSTRIJDEN 1935. Programmawijziging 2e ronde. WOENSDAG 10 APRIL. Afd. A I, 2.003.15, terrein A: R. H. B. S. I—Lyceum I. Afd. A 3, 2.00—3.15, terrein B: Lyceum 3—U. L. O. St. Joseph I. Afd. A 4, 2.00—3.15, terrein C: U. L. O. Alkmaar 3—R. H. B. S. 5. ZATERDAG 13 APRIL. Afd. A I, 3.15—4.30, terrein A: Handelsschool I—Nijverh. avondschool I. Afd. A 2, 2.003.15, terrein B: U. L. O. Alkmaar INijverh. avondsch I. 2.00—3.15, terrein A: Ambachtschool 2— R. H. B. S. 2 Afd. A 3, 2.00—3.15, terrein C: U. L. O. Alkmaar 2—Ambachtschool 3. Afd. A 4, 3.15-4.30, terrein B: Ambachtsch. 5—Centr. 7e en 8e lj. 1', Wielrenn sn. ONDERLING GENOEGEN—VICTRIX. Op den Helderscheweg werd bij Koe dijk een peloton wedstrijd gehouden door de ren- en tourvereeniging Onderling Genoegen van Noordscharwoude tegen. „Victrix" van Alkmaar. Elk peloton bestond uit 6 renners. Er werd gereden in drie klassen. Afgelegd moest worden door A 64 K.M., B 52 K M. en C 42 K.M. Het tempo was zeer snel. De uitslag was als volgt: A peloton: 1. O. G. met Joh. Renaud, J. Langedijk, G. Zeeman, H. Quant, J. van Zijl en M. Strijbis. Tijd 1 uur 42 min., gem. snelheid 37.7 K.M. 2. Victrix 1 uur 47 min. 30 sec. B klasse: 1. O. G. met C. Kos, A. Wil- lemse, H. Plomp, J. Druiven, H. van Wonderen en W. Dekker, 1 uur 13 min. 20 sec., gem. snelheid 42.7 K.M. Victrix 1 uur 19 min. 10 sec. C klasse: 1. O. G. met C. Jongsma, H. van Dinsdag OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH (Ontvangen per 9 April 1935. LANDBOUWCREDIET N. V. draadloaze telefoon). Koers van heden te: Vorige koers 1931 1934 1934 1934 A 1930 STAATSLEENINGEN. 4 Nederl. 4 4 Ned.-Indië 4 5'A Duitschland Idem met kettingverklaring. BANK-INSTELLINGEN. Amsterd. Bank Handel Mpij. Cert. v. 1000 Koloniale Bank Ned. ind. Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg. Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Nederl. Ford ex. 40 afst. Philips Gloeil. Gem. Bezit Unilever INDUSTR. OND. BU1TENL. Am. Smelting Anaconda Bethleh. Steel Cities Service Steel comm. U. S. Leather CULTUUR MAATSCH. H V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg. Explor. Mij. Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtsche Petr. Kon. Petr Pef'ak Continental Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Oostkust Serbadjadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned. Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Deli I J Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atchison Topeka Southern Railw. Cert. Union Pacific §Noteering per 50. f-Exclaim. PROT.ONC 'Exdividend. pl.m. 1.30 pl.m. 1.45 pl.m. 2.00 i i i i 38 30 231 231 1/, 231-2 231% 1003/w 100 1003/j6 IOO 99-7, 99U/U.f 99»/, 991%,-f 23% *3% 26»/, 27Va 113'/, z9 38 68% 105 30V8 250% 2277/8 877, 20 6^g 15% 18'Vi» 3% 91 207, 12.10 1591/, 40 174 120 147 95 101%, 4 97^/8 90 31 541/, 1% 5S/l6 34% 144 1341/, 137 24 e6% 54i/i6 p!.m. 2.15 23 38-% 68-7, 30-% 387, 30%-i 664-% 158/8 15£-7/ls 181/8 18.%, 182 158 V, 143.% 10»/, 41/ifl 9/i-% 183-V, 987, 93.% 20-% 1827,-3 20% 1588/, 158 141% 135»/, 149-50J 96% 4%e 35%-f 143 136.1/, 137 150% 1507, 967, 987, 99»/,-9 55% *1 TIE Voi'ge koers »...ro ,tN,ET °Ff:ciEa- Londen w- Parijs Brussel (Belga) Bazel Kopenhagen 31/, pCt. Heden 2»/, pCt. WISSELKOERSEN AMSlERDAM. Vorige Koer, op heden 2 uur 1 1 koers 148% 716, 51* 65 9.78 2515 47.95 32 10 37.10 3610 20 25 12.35 1.48% 7.17 59.70 9.77»/, 25.127, 48.00 32 00 3700 36.00 20.25 12.20

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 10