Amstecdamsctie ïBeucs TREINBOTSING TE NIJMEGEN. Verkeerde wisselstand de oorzaak. Ongeval goed afgeloopen. BOSCHBRAND TE EDE. 25 H.A. hooge heide en vlieg dennen verbrand. TE WATER GERAAKT EN VERDRONKEN. OPROEP VOOR EEK NATIONAAL HULDEBLIJK. Ter blijvende herinnering aan de reis van de K XVIII. ENGELSCHE JOURNALISTEN IN ONS LAND. Gasten van de K. L M. N.S.B.-VERGADERING TE AMSTERDAM. Bijeenkomst op den 1 Mei-dag. HET CONFLICT BIJ DE MIJNEN. Nog steeds conferenties. AMSTERDAM NAAR EERSTE KLASSE? Minder belasting voor laagst aangeslagenen. STEUN AAN NOODLIJDENDE KUNSTENAARS. STAKINO OEEINDIOD, Eischen der arbeiders ingewilligd. NED. BRANDWEERVEREEN1GINO WORDT FEDERATIE. I MEI TE ROTTERDAM. Een communistische stoet ontbonden. van Donderdag 2 Mei 1935. OPGAVE VAN NOORDHCLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. pl.m. 2.15 hangende met het werk van 't Instituut, valt nog te vermelden de totstandkoming van de standsrechtsipraak, de wettelijke regeling van het Accountantsberoep de instelling van den Accountantsdag, ae oprichting van de Nederlandsche Handels Hoogeschool op einde van de tweede 10-jarige periode van het bestaan van het N. I. v. A., waardoor de studie der bedrijfseconomie een groote vlucht nam en de oorlogsperiode, welke van groote invloed is geweest op de opvattingen ten aanzien van het Accountantsberoep. Tal van vooraanstaande autoriteiten spre ken vervolgens hun beste wenschen uit voor de jubileerende organisatie, terwijl zij in 't kort hun meening geven over de essentieele beteckenis van het Accountantsberoep in 't maatschappelijk leven. Zoo schrijft minister Oud dat de accountant een bemiddelaar is tusschen belastingheffer en belastingbeta ler, die zijn taak het best zal kunnen vervul len, indien hij het vertrouwen van beiden bezit. Een allergeestigst artikel van Melis Stoke, waarin hij den Accountant de spiegel voorhoudt opdat deze zichzelf in juist licht zal kunnen zien besluit de interessante arti kelenreeks van het alleszins geslaagde werk. Gisteravond is op het stations emplacement te Nijmegen een ernstig ongeval gebeurd, dat ge lukkig nog goed is afgeloopen. Er heeft n 1. een botsing plaats gehad tusschen twee personentreinen, die ongeveer gelijktijdig van het sta tion in de richting Arnhem waren vertrokken. Het betreft hier de trein Maastricht-Amsterdam, die om 20.09 uur van Nijmegen was ver trokken, die ongeveer driehonderd meter buiten het station in den flank werd aangereden door den trein, welke voor Arnhem was be stemd, en die op ongeveer hetzelfde tijdstip op een ander spoor het station had verlaten. Het ongeluk is veroorzaakt door een ver keerden wisselstand. De aanrijding had plaats op het gedeelte, waar de sporen elkaar naderen. De trein voor Arnhem reed langs die voor Amsterdam en de locomotief schoof langs het eerste rijtuig en den bagagewa gens om vervolgens de machine van den Amsterdamschen trein in den flank te grij pen. Deze is toen aan het waggelen geraakt, gederailleerd en gedeeltelijk naar rechts omgeslagen. De locomotief woelde zich diep in net zand, zoodat de rails ter plaatse sterk zijn verbogen en ook de dwarsliggers los kwamen te liggen. De treinen hadden beide uiteraard slechts een matige vaart en beide machinisten heb ben onmiddellijk, toen zij zagen wat er ge beurde, krachtig geremd. Dank zij het feit, dat de personenrijtuigen van den Amster- damscen trein van staal waren geconstru eerd, hebben deze geen schade opgeloopen en bleven alle passagiers ongedeerd. Ook de Arnhemsche trein bleef onbeschadigd, ter wijl ook van dezen trein geen der reizigers eenig letsel bekwam. Trouwens de inzitten den der wagons hebben van het ongeluk niets gemerkt. Zij begrepen pas, wat er was geschied, toen de treinen tot stilstand wa ren gekomen. De machinist van den Amsterdamschen trein is ongedeerd gebleven en heeft met zijn stoker, die door een glazen ruit werd geslagen, doch wonder boven wonder even eens ongedeerd bleef, maatregelen werden getroffen om de vuren te dooven, zoodat er voor brand niet het minste gevaar meer be stond. Ook de bezetting van den anderen locomotief heeft geen verwondingen opge loopen. De ingenieurs van tractie waren onmid dellijk ter plaatse. Zij hebben den toestand opgenomen en zijn er in geslaagd het ver keer nog over één lijn te leiden. Deze lijn ligt niet aan de perrons, doch de dienst kon zoo geregeld worden, dat met eenige ver traging alle treinen konden binnenloopen De Amsterdamsche trein werd op één rijtuig na, waarvan de reizigers in de andere wa gons konden plaats nemen, losgekoppeld en naar het station teruggetrokken. Dit rangee ren nam ongeveer een uur in beslag. De wagons zijn daarop vastgehaakt aan den trein, die om 21.13 naar Amsterdam ver trekt. Gisteravond werden nog maatregelen ge troffen om de lijn vrij te maken, waarbij gebruik werd gemaakt van een kraanwa gen, welke toevallig te Nijmegen aanwezig was. Men hoopte in den vroegen ochtend de lijn weer vrij te hebben. De Amsterdamsche locomotief is ernstig beschadigd, die van Arnhem is er beter af gekomen. Men mag van geluk spreken, dat den hier met stalen wagons te doen heeft gehad. Indien de trein uit houten wagons zou heb ben bestaan, zou de schade zonder twijfel veel grooter zijn geweest, terwijl er in dat geval waarschijnlijk ook persoonlijke onge lukken zouden hebben plaats gevonden. Ruim een uur na de botsing is de gewone trein naar Arnhem vertrokken. Gistermiddag is brand ontstaan op een terrein, gelegen ten Westen van de Renkumsche Beek tusschen Bennekom, Renkum en Bunderkamp, op het grond gebied van de gemeente Ede. De brand nam spoedig een grooten omvang aan ei liet zich zeer ernstig aanzien. On middellijk toegeschoten burgers en mi litairen van het garnizoen te Ede slaag den er echter spoedig in het vuur te uiten. Toen de brandweer van Ede ter pi&atse verscheen was de brand nage noeg gebluecht. Om half vijf waren de laatste vlammen gedoofd. Eenige per- ceelen hoog dennenbosch, welke gevaar Hepen, konden worden gespaard. Ongeveer 25 H.A. hooge heide en vliegdennen! zijn door het vuur vernield. De oorzaak van dezen boschbrand is nniet bekend. Het verbrande terrein ligt niet aan den grooten weg en is on geveer 500 Meter van den spoorweg ver wijderd. De mogelijkheid, dat hier kwaadwilligheid in het spel zou zijn, acht de politie, die een onderzoek heeft ingesteld, niet uitgesloten. In dit ver band wijst men op de omstandigheid, dat de heide in dezen tijd van het jaar nog niet geheel „droog" is, zoodat de kans op het uitbreken van boschbranden door normale oorzaken gering geacht wordt. Gistermiddag is de 11-jarige M. A. L., wonende in de Lombok6traat te Haar lem, in het Noorder Buiten Spaarne ver dronken. De jongen speelde met zijn zevenjarig zusje op het onderstel van een op den wal staande hijschkraan. Het meisje viel daarbij in het water, en de jongen, die haar wilde grijpen, eveneens. Voor bijgangers wisten het meisje te redden, doch de jongen was reeds in de diepte verdwenen. Na tien minuten dreggen heeft de politie hem opgehaald. Een dokter en eenige leden van de reddings brigade hebben geruimen tijd kunst matige ademhaling toegepast, doch de levensgeesten waren reeds geweken. Het lijkje is naar de Maria-stichting overgebracht. Langzaamaan nadert Hr. Ms. K XVIII het einde van haar vijfwereldeelen reis; een tocht, de in alle opzichten pheno- maal was, en welhaast haar weerga niet vindt de geschiedenis van onze Neder landsche Marine niet alleen, maar even min in de geschiedenis van welke zee varende natie ook. Het was een stout stuk in een notedop de oceanen te bevaren, en als zoodanig heeft deze tocht reeds aller belangstel ling; zij was een ongekende propagan- datocht, die een verpersoonlijking werd van dat, waarin een klein volk groot kan zijn; het was bovendien een tocht in dienst van de wetenschap! Wie zich vaderlander voelt, voelt zich trots op de prestatie van onze wakkere K XVIII-mannen, die met hun kleine, ranke boot in alle werelddeelen dé va- d-.ilandsche driekleur hebben hoog ge houden. Het Comité „Onze Marine", dat tijdeus de grandiose tocht van onze K-boot het contact tusschen Vaderland en onder zeeboot heeft levendig gehouden, en een deel van zijn taak n.1. het verzorgen der zendingen thans beëindigd ziet, roept thans het geheele Nederland^ch volk op om het mo..elijk te maken, het tweede deel van zijn taak voor de K XVIII te kunnen uitvoeren. Zooals bekend heeft het comité „Na tionale Oproep" van meet af aan het standpunt ingenomen, dat geen voorbij gaande huldiging moest plaats hebben. De belangstelling van het Nederlan I- scbe volk in de reis van Hr. Ms. K XVITI ei daar door in de prestatie van onze Marine ,moet zijn van blijvende aard t comité heeft gemeend, dadit het b«Kt bereikt kon worden door de vor ming van een fonds waaruit ook in de toekomst de belangstelling voor bijzon dere prestaties van onze Marine behou den blijft, terwijl ter herinnering aan dt reis van Hr. Mr. K XVIII gebrand schilderde ramen in de kazerne onder zeedienst te Soerabaja en te Den Hel Ier zullen worden aangeboden. Deze gebrandschilderde ramen zullen symboliseeren de belangstelling van het Nederlandsche volk, hier, zoowel ais in orr-e overzeesche gebieden, voor de tocht van K 18. Vervolgens zu'len de ramen herinneren aan 't vertrek, aan Je ontmoeting met de „Snip'" aan h ;t wetenschappelijk werk van Prof. Vening Meinesz en aan de aankomst te Soera- fcr.ja. Op deze wijze zal een blijvende herin nering de groote daden van onze Marine levendag houden tot in lengte van da gen. Het comité „Onze Marine" roept allen op, aan dit Nationaal Huldeblijk" mede te werken. Het vertrouwt dat, waar in de afge loopen maanden zoo ondubbelzinnig de belangstelling van het Nederlandsche volk in alle lagen voor de tocht van de K XVIII is gebleken, ook dit Nationaal Huldeblijk, dat ons nageslacht zal her inneren aan de groote daden van een klein land, aller sympathie zal verwer ven. Wie aan de totstandkoming van dit NATIONAAL HULDEBLIJK wil medewerken, wordt verzocht zijn bijdrage per postwissel of giro 42883 te zenden aan „Onze Marine", Den Hei- do .onder motto: „Voor Nationaal Hul deblijk K VXIII". Ter gelegenheid van de heropening van den zomerdienst der Kon. Luchtvaart Mij. van Amsterdam naar Huil en Liverpool v.v. is gisteren een gezelschap Engelsche jour nahsten, dat de gast is van de K.L.M., met de „Duif", welke bestuurd werd door gezag voerder Smirnoff, voor een tweedaagsch be zoek aan ons land op Schiphol aangekomen. Onder leiding van havenmeester Dellaert heb ben de Engelsche gasten zich van de outil lage der Amsterdamsche luchthaven op de hoogte gesteld, waarbij ook de uitbreidings plannen onder hun aandacht werden ge bracht. Vooral voor de journalisten uit Liverpool, welke stad de beschikking zal krijgen over een moderne vlieghaven, bij de inrichting waarvan op verschillend gebied het schitterende Amsterdamsche voorbeeld wordt nagevolgd, was deze rondgang van meer dan gewone beteekenis. In den namiddag is het gezelschap in het Paviljoen Vondelpark een tnee aangeboden door den chef van den regeeringspersdienst, den heer A. J. Lievegoed, die vergezeld was door den adjunct-chef van dezen dienst, den heer D. J. Lambooy. Een welkomstwoord tot de gasten op deze ontvangst richtende, waagde de heer Lieve goed het, als behoord hebbende tot den kring der journalisten, te zeggen, dat de smalle strook grond van Nederland's grond gebied, tusschen Noordzee en Amsterdam, waarop de gasten op hun tocht vanuit de lucht hadden neergezien reeds voldoende impressie moest hebben gegeven voor het schrijven van een éénkoloms artikel. Sommi gen immers zullen de verrukkelijke geuren der bloeiende bollenvelden hebben opge snoven, anderen ree^s beschouwingen ge houden over het karakter van het Neder landsche volk, toen hun een zoo duidelijke kijk veroorloofd was op het Nederlandsche kanalenstelsel. Maar wellicht zullen aldus spr. de meeste Uwer een bezoek van één dag nauwelijks voldoende vinden voor een beschrijving van ons toch niet groote vader land. Wanneer dit het geval mocht zijn, dan gaf spr. uitdrukking aan zijn verwachting, dat het verblijf jn Amsterdam den indruk zou wekken, dat 't de moeite loonen moest, ook het verdere Nederland te bezoeken. Thans bevindt gij U aldus de heer Lievegoed in het hart van Nederland, waarheen handel en vertier van dit nijvere volk en zijn overzeesche gewesten in Oost en West langs vele wegen zich richt. De man, naar wien dit nuis en dit park zijn genoemd, onze groote Vondel, heeft Amster dam bezongen als de koningin der Europee- sche steden. Gij zult deze nationale over drijving aan een dichter, die nimmer de Noordzee overstak, willen vergeven. En toch veronderstel ik, dat ook gii, die zoo trotsch kunt zijn op zoovele wereldvermaarde ste den, de bekoring zult hebben ondergaan van de zoo geheel eigen schoonheid van Amsterdam. Moge deze stad, welke naar Vonders woord voor den vreemdeling zoo heerlijk opengaat, voor U allen in symbo lische taal Hollands bereidheid vertolken, open te willen staan, telkens weer, voor heel de wereld, voor alle landen en naties, welke te goeder trouw met haar in handelsrelaties willen treden en zeker zich open te stellen, zooals Holland alle eeuwen door gedaan heeft, voor elke impuls, welke den internati onalen vrede en het internationaal welzijn kunnen ten goede komen Voor wereldvrede en wereldwelzijn ligt Holland even open als gij het open hebt zien uitgestrekt, gezien van uit Uw vliegtuig. De heer Lievegoed eindigce zijn toespraak met ook den andeien gasten een welkom toe te roepen. Namens de Vereeniging „De Amsterdam sche Perswas het vervolgens haar voor zitter. de heer D. Kouwenaar, die het En gelsche gezantschap hartelijk welkom heette vr j6 Z100/^^- Spr. deed uitkomen, dat de Nederlandsche journalisten groote bewonde ring hebben voor de Engelsche pers. De vredelievendheid van het Engelsche volk prij zende zeide hij, dat het de taak is van alle 'ournalisten, mede te werken aan de hand having van de goede verstandhouding tus schen de volken. De hoop uitende, dat de En gelsche collega's een aangename herinrering aan hun reis zullen bewaren, wenschte de heer Kouwenaar tenslotte de K. L. M. toe. dat door zakenlieden en journalisten van de lijn. welker hei opening tot deze ontvangst aanleiding heeft gegeven, een druk gebruik zal worden gemaakt. Nadat namens het Engelsche gezelschap de heer Tavlor van de Liverpool Daily Post in een geestig speechje dank had gebracht voor deze. hartelijke ontvangst, vertoefde men, terwijl ververschingen werden rondge diend. nog geruimen tijd in gezellig samen zijn op hei terras. Morgen zullen de Engelsche journalisten een bezoek brengen aan de internationale bloemententoonstelling te Heemstede; des middags keeren zij via de K.L M. naar hun haardsteden tereug. De N.S.B. te Amsterdam hield gisteravond een druk bezochte besloten vergadering in de Apolohal. Een openingswoord werd ge sproken door den heer C. J. Huygen, die o.m. zeide: „Wij, nationaal-socialisten, voorzien, dat in de toekomst deze eerste Mei zal worden de dag van den arbeid". Als redenaar trad hierna op de heer H. Ch. Nije, die lijstaanvoerder was bij de on langs gehouden verkiezing der Prcv Sta ten van Zuidholland. Hij besprak de verkie- zings-resultaten en maande tot trouw aan de beginselen der N.S.Bnaastenlitfde en opofferingsgezindheid. Naast hef verstand moet het gevoel weer tot zijn recht komen, zoo ook bij het leidersbeginsel, en dit is juist het verschil tusschen ons en de politie ke partijen, zeide spr.: deze kunnen ons nooit benaderen, omdat zij probeeren ons te begrijpen, doch het gevoel missen. Spreker nam hierna nog het woord over de vraag van den heer Asschen, waar het geld van de N.S.B. vandaan komt. „U weet het wel", zeide spreker „het grootste deel komt van Hitier en de rest van eenige groote kapitalisten", (gelacht)). „Doch wij hebben nu veel last met de clearing" (hilari teit). „Hoe komen onze tegenstanders aan die leuzen?" ging spreker verder. „Zij lieten een plaat van een concentratiekamp teeke nen door een man, die het weten kon, door een Duitschen emigrant. En daar op hun vergaderingen betaalde sprekers optreden en hun contributie één h twee gulden per jaar bedraagt, begrijpen zij niet, waar de N.S.B. haar geld vandaan haalt. „Die centen komen van onszelf, omdat wij offeren Een jaar, nadat onze leider en Geel kerken op straat waren gezet, omdat zij hun plicht deden, draagt thans de N.S.B. voor net stijd- en verkiezingsfonds 40.000 bij. Ieder lid draagt hiertoe het zijne zij, al naar vermogen". (Toejuichingen). Nu overal onafzienbare scharen onder 't roode vaandel optrekken, vragen wij dezen lieden, die ook onze kameraden zijn, omdat zij tot ons volk behooren; gaat gij naar het hart van ons volk? of gaat gij naar een schimenrijk? Spreker haat deze menschen niet, voor wie het leven hard en grauw is, en hen grijpen doet naar idealen, waarmee niet te spotten valt. Zij roepen om vrijheid; het lied van den honger weerklinkt qp dezen eersten Mei, waarop, als ieder jaar, een deel der volksgenooten zich afscheidt en zich plaatst tegenover ons. Tegenover hun leus: vrijheid, stellen wij de onze: arbeid, sociale rechtvaardigheid en volksverheffing. Wij willen de arbeiders dat zijn allen, die arbeiden ontdoen van hun bloedzuigers en ze vereenigen tot een arbeidsgemeenschap. Met het zingen van het Wilelmus werd de bijeenkomst gesloten. In verband met het hangende conflict in de mijnen hebben gisteren den gehee- len dag de directies der particu iere mijnen in het gebouw der mijnvereeni- ging te Heerlen geconfereerd. De confe rentie wordt vandaag voortgezet. Naar verluidt bestaat er goede hoop op een gunstig resultaat, wanneer alle partijen die medezeggingschap hebben in het algemeen mijnwerkersfonds, zich bereid verklaren aan de verlangens der regee ring tegemoet te komen. Intusschen gaat het referendum in de afdeelingen van den r. k. mijnwerkersbond, om >p alle eventualiteiten voorbereid te zijn, vandaag door. De uitslag van het refe- re: dum in de afdeelingen van den pro- testantsch-christel ijken mijnwerkers- bond is reeds voor het overg'oote deel bekend. Nagenoeg alle leden spraken zich voor staking uit. Naar wij vernemen zal in de commissie van bijstand voor de financiën behandeld worden een voorstel van B. en W. van Am sterdam om overeenkomstig de wettelijke regeling Amsterdam van ae 2e klasse te plaatsen in de le klasse en overeenkomstig dit besluit de opcentenregeling te herzien. Het gevolg zal zijn, dat de laagst aange slagenen thans iets minder belasting zul len hebben te betalen. Op vragen van het Tweede Kamerlid Wijn koop betreffende de steunverleening van rijks- wege aan noodlijdende kunstenaars, heeft de minister van sociale zaken geantwoord; Het ambtelijk overleg over de regeling voor steunverleemng aan noodlijdende kun. stenaars is dezer dagen geëindigd. Ondepge- teekende stelt zich voor, de betrokken ver- eenigingen van kunstenaars binnenkort bij een te roepen, om met haar over de verdere uitvoering van de aanhangige plannen over leg te plegen. Hedenmorgen hebben de arbeiders, betrok ken bij de staking, welke 29 April j.L was uitgebroken op de timmerafbriek VIOS te Lange Ruige weide, den arbeid hervat De door de directie van de VlOS-fabrieken in de vergadering van Dinsdagavond gedane voorstellen werden aanvaard. Deze voorstel- len houden in een loonsverhooging voor de machine houtbewerkers van 10 pet, voor de timmerlieden een verhooging, varieerende van 20 tot 25 pet. en voor de halfwas tim. merlieden en machine houtbewerkers 15 pet De verhoogingen gaan heden in. De Kon. Ned. brandweervereniging hield te Utrecht een buitengewone algemeene le denvergadering. Bij den aanvang werd onder applaus be sloten, een telegram van hulde en geluk- wensch te zenden aan H. K. H. Prinses Juliana. Vervolgens werd met algemeene stem men besloten tot een belangrijke wijziging der statuten, waardoor de vereeniging wordt omgevormd tot een federatie van Provincia le Brandweerbonden. Hoewel de C.P.H. geen toestemming had gevraagd of gekregen voor het houden van een 1 Mei-optocht, hebben gistermiddag on geveer 150 communistische elementen op het Oostplein alhier een optocht geformeerd. In den stoet werd een doek meegevoerd, waar op te lezen stond: Indonesië los van Hol land. Toen de stoet zich nauwelijks in bewe ging had gezet, hebben een paar agenten den optocht al weer ontbonden. Het doek is in beslag genomen en tegen den leider van den optocht procesverbaal opgemaakt. Het ont binden van den stoet is zeer rustig in zijn went gegaan. (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van heden te: STAATSLEENINGEN. 4 Nederl. 1931 4 1934 4 Ned.-Indië 1934 4 1934 A 5'/6 Duitscbland 1930 Iderr met kettingverklaring BANK-JNSTELLINGEN. Amsterd Bank Handel Mpij. Cert. v. 1000 Koloniale Bank Ned Ind Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. BJNNENL. Alg Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Vorige koers 99% 9 9% 9SVi6 987,6 21 Va 25% 114 ^8'/j 391/s pl.m. 1.30 991/„-t 99%% 97-8 97.68/je 21 251/a pl.m. 1.45 251/4 pl.m. 2.00 20-«/4 257a 1017a 288/4 431/4 59»/4 241 2417, 9H/4 Calvé Delft Cert. Nederl. Ford ex. 40 afst Philips Gloeit Gem Bezit Unilever INDUSTR. OND. BUITENL. Am Smelting 25% Anaconda8?% Bethleb Steel 15% Cities Service Steel comm U, S Leather CULTUUR MAATSCH. V ,AU Java Cultuur Ned. Ind Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg Explor. Mij t°5!on - Kediang Lebongiro PETROLEUM. Dordtsche Petr. 130 £0" ,Petr156 £erl?k 99-./S Continental Oil iirw Sholl Ilnl». '1 7/a 1917,6 37I6 186% 977, 91% 1978 13.20 162 40 29 3-% 242 243 92i-% 601/4 60»/4 2427, 927, l 242J-3J 92%-3 243-% 927/8-3 8% 157, 15»/, 15% 8% 19% m-Vvi 186% 186% Shell Union RUBBERS. Amsterd Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Oostkust Serbadjadi Interc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned, Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Deli Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atchison Topeka Southern Railw, Cert. Union Pacific gNoteering per 50 fExcIaim. 'Exdividend. 47i8 4% 162 40 162 158-7% 158%% 158J-9J 158J-9} 100 11% 47i8 99'/s 60% 831/4 287, 53 H/16 4% 331/8 128% 120 129% 243/16 67» 837» 1001/s 61 847» 29 iVa 337, 128% 1237, 4 537, 100-1/4 100 100i-% 331/4 PROLONGATIE Voilge koer» NIET OFFICIEEL. New-York 147% Londen 37» pCt. Heden 37» pCt W1SSELKOFKSEN AMSTERDAM. Vorige Koer» op koer* beden 2 uur Berlijn Parijs Brussel (Belga) Bazel Kopenhagen Stockholm Oslo 7.10% 59 55 9.74% 25 027» 47 827, 31 80 36.80 M 35 80 Madrid20 227, ItaliS.1., 12.227, 1.477/, 7.16% 59 60 9.76./, 25.061/, 47,91 31 90 36 90 35.90 20 '27, 12 23

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 10