vict0riebad_2 alkmaar Spoet Jngeimden Stukken Staatsloten} inbraak te krimpen a, d. ijsel. Gisternacht Is Ingebroken bij den •lieer W. vc:i Schelven graanhandelaar le Krimpen a. d. IJsel. De dieven zijn binnengekomen door een raam en heb ben uit «en portefeuille 100 gestolen, no, ongeveer 70 n zilver geld Itieoge nomen. Een portefeuille met ongeveer 7Cö, die dicht bij het raam lag, waar dóór zij zieh toegang hebben verschaft, hebbên de dieven over het hoofd gezien. In den namiddag vond mevr. Feen- stra te Capelle a. d. IJeel bij het zwem men een portefeuille in de rivier drij vend. Uit zich daarin bevindende papie- rer bleek dit de portefeuille van den heer van Schelven te zijn. De porte feuille is bij de politie gedeponeerd. Het ondersoek wordt voortgezet. vruchtelooze poging tot arrestatie. Op zoek naar een fascisten-leider. Maandagmiddag heeft men te 0i6ter- iwijk getracht den „leider'* van het Nedén. Volksfascisme Zwart Front, A. M., te arresteeren op grond van een uit spraak van de rechtbank te 's-Hertogen- PóSch Inzake beleedlging van minister CoJljn. Tevergeefs heeft men heel het „hoofdkwartier" doorzocht, öp het .hoofdkwartier" van Zwart Front is men de meening toegedaan, dat A. M. op den landdag van Zwart Front, welke a.s. Donderdag wordt ge houden, toch aanwezig zal zijn. Niette min zal hij, naar wij vernemen, onge acht waar men hem aantreft, aangehou den worden om zijn straf te ondergaan. MOTORRIJTUIGEN UIT EN NAAR HET BUITENLAND. Bij de Tweede Kamer 3s een wetsontwerp «gelen omtrent het vervoer van personen en góederen met motorrijtuigen uit en naar het luitênland ingediend. Aan de toelichting wordt ontleend, dat al eentgêtt tijd lang in verschillende landen maatregelen worden genomen, welke ertoe leiden, dat het personen- en goederenvervoer met motorrijtuigen tusschen Nederland en die landen meer en meer in vreemde handen komt. Het is wenschelijk, de belangen der Nederlandsche bedrijfsautohouders te be- iChermen en te bewerken, dal vervoerders van die andere landen hier te 'ande niet grootere vrijheid genieten dan de Neder- Undsche vervoerders in de bedoelde landen. Het wetsontwerp heeft deze strekking. Het machtigt den minister van waterstaat, het vervoer van personen en goederen met motor rijtuigen uit en naar de door hem aan te wijzen landen geheel of gedeeltelijk aan een vergunning te binden. Aangezien het de bijzondere tijdsomstan digheden ztjn, die de regeling noodig maken, la hepaald, dat de wet uiterlijk op l Januari 1938 zal vervallen. HET STADION-FEIJENOORD. Thans te Rotterdam aanbesteed. Naar wij vernemen, is de bouw van het •fadion-Feyenoord volgens het door het ar chitecten-bureau ir. J. A. Brinkman en L. C. V. d. Vlugt te Rotterdam ontworpen plan héden gegund aan de aannemingsmaat schappij J, T. v. Eesteren te Rotterdam. Begin volgende week kan met de werk zaamheden worden begonnen. Het geheel zal voor Mei 1936 moeten worden geleverd. VOOR EEN VRACHTAUTO OEVALLEN. Tragisch ongeluk te Amsterdam. Een zeer ernstig ongeluk is vanmorgen te kwart voor tien gebeurd op het Leidsche plein te Amsterdam. Een 20-jarige wielrijdster wacht te daar met het andere verkeer voor de stopstreep. Toen het licht groen werd, reed zij door, doch kwant met éér der wielen tusschen de tramrails. Zij slipte en viel naar rechts, juist voor een rijdende vrachtauto. Een wiel van deze zware wagen ging het meisje over het hoofd, met het gevolg, dat zij zeer zwaar werd gewond. In vrijwel hopeloo- zen toestand is zij naar het Tes- aelschade ziekenhuis vervoerd. TWEE ACHTERLICHTEN OP DE AUTO. De K. N. A. C. meldt: In een adres, gericht aan den minister van Waterstaat, vestigt de K.N.A.C. de aan dacht op art. 16 van de motor- en rijwielwet art. 38, quinquies van de motor- en rijwiel beschikking, waarin is voorgeschreven, dat een motorrijtuig op meer dan twee wielen, 'n half uur na zonsondergang tot een half uur voor zonsopgang, moet zijn voorzien van 'n rood achterlicht, niet hooger aangebracht dan 1.25 m. boven 't wegdek, en niet meer dan 0.50 meter van het meest naar links uitstekenden gedeelte van het voertuig ver wijderd. Nu worden in de laatste jaren talrijke auto's geimporteerd; welke aan weerskan ten aan de achterzijde voorzien zijn van een lantaarn, waardoor de veiligheid in hooge mate wordt bevorderd. Ten eerste is gedu rende de duisternis de breedte van de ach terzijde beter zichtbaar en ten tweede wordt de mogelijkheid op ongevallen verminderd, indien een van de achterlichten om de een of andere reden onklaar is geraakt of tijde lijk bedekt is, b.v. bij het stilstaan van een auto door een persoon, die wegens een de fect aan de achterzijde een onderzoek instelt. Feitelijk is deze tweede lamp in strijd met de wettelijke bepalingen en aangezien de K. N. A. C. van meening is, dat een derge lijke aangebrachte lantaarn aan de rechter kant van de achterzijde van het motorrijtuig de veiligheid van het verkeer slechts kan be vorderen, verzoekt hij het bewuste artikel zoodanig te herziaq, dat een tweede achter licht wettelijk toelaatbaar is. VOORRANG VAN HET VERKEER BIJ SMALLE BRUOOEN EN WEOEN. De K. N. A. C. schrijft ons: Voor hét geval nabij den ingang van de bebouwde kom van een gemeente eén smal weggedeelte óf smalle brug is gelegen, waarbij gebruik wordt gemaakt vau het be paalde bij art. 11 quater van het motor- en rijwielreglefflCflt (voorrang van verkeer van een zijde), is het naar het oordeel van de K. N. A. C, wenschelijk zooveel mógelijk een uniforme regeling toe te passen, n.1. dat het verkeer uit de oebouwde kom steeds voorrang hédt boven het verkeer naar de bebouwde kom toe (althans wanneer de we gen, die op het betreffende smalle wegge deelte aansluiten, even brééd zijn; immers het verkeer, dat met grootere snelheid rijdt, zal dan eventueel tijdig snelheid verminde ren. Voor het geval echter een der aanslui tende weggedeelten smaller is, althans wei nig ruimte biedt voor wachtende voertuigen, verdient het aanbeveling voorrang te ver- leenen aan hét verkeer uit dit laatste wegge deelte, zoodat eventueel wordt gewacht op het breede weggedeelte. TWEE DOODEL1JKE ONGEVALLEN. Te Rotterdam. Toen gistermiddag een zeswielige vracht auto van de firma Oving, die bij het Bolwerk te Rotterdam voor den verkeersagent had moeten stoppen, na het oprijteeken zich in beweging zette, is de 41-jarige loswerkman D. van Loon uit Barendracht, die met zijn rijwiel in de file had gestaan door een van de achterwielen overreden Met een bekken fractuur is de man naar hei ziekenhuis aan den Coolsingel overgebracht, waar hij later is overleden. Naar de schuldvraag worüt door de politie een onderzoek ingesteld. O Gisteravond omstreeks acht uur is op den hoek van de Mathenesserlaan en Westersin gel te Rotterdam een auto, bestuurd door den heer J. G. van Beek uit Rotterdam, in aanrijding gekomen met een motorfiets, be stuurd door den heer F. W. Koelen uit Ys- selmonde. Diens echtgenóote, die op de duo zat werd er af geslingerd en kwam met het hoofd op de straat terecht. Met een schedel breuk werd zij naar het ziekenhuis aan den Coolsingel overgebracht, waar zij bij aan komst reeds bleek te zijn overleden. De auto en het motorrijwiel zijn in beslag geno men. Naar de schuldvraag wordt een onder zoek ingesteld. DE HEIDE BRANDT.. Gistermiddag is te Loenen ongeveer 600 H. A. heide, toebehoorende aan den heer H. H. Fongers te Apeldoorn, door brand ver woest. De oorzaak van den brand is onbekend. De vrijwillige brandweer uit Beekbergen en Ugchelen hebben het blusschingswerk ter hand genomen. EEN LOTERIJ TEN BATE VAN DOOFSTOMMEN. WIELRIJDSTER OVERREDEN. En gedood. Gistermiddag omstreeks half vijf is op het kruispunt Amersfoortscheweg— Utrechtscheweg te De Bilt een ongeveer 40-jarlge dame, die per rijwiel van den Amersfoortecheweg naar den Utrecht scheweg overstak, door een auto aange reden en gedood. De auto werd bestuurd door den heer G. V. uit Barneveld. Deze kwam van tegenovergestelde richting. Het stoffelijk overschot is door den G. G. D. vervoerd naar het lijkenhuisje van het Stads- en Academisch Zieken huis te Utrecht. De identiteit van het slachtoffer kon nog niet worden vastgesteld. Hot rijwiel toonde aan, dat het in Rotterdam ls ge kocht. De politie heeft zich met den rijwielhandelaar in verbinding gesteld teneinde de woonplaats ,van het slacht offer te weten te komen. De bestuurder van de auto bleef ongedeerd. De politie stelt een onderzoek in naar de schuld vraag; de auto ls voorloopig in beslag genomen, DOODELIJK ARBEIDSONGEVAL. Gistermiddag heeft op de te Vreeswijk ir. aanbouw zijnde sluis een ernstig on geluk plaats gehad. De 37-jarige Alb. Koedam uit Leerbroek kreeg door een te vroeg storten betonbak deze op het lichaam. De bak heeft een gewicht van ongeveer 3600 K.G. De ongelukkige was op slag dood, MOTORRIJDER DOOR VRACHTAUTO GEGREPEN. Doodelijk ongeval te Duiven- drecht. Te Duivendrecht is gistermiddag een ernstig ongeval geschied bij het kruis punt van de Zwarte Laan en don Rijks straatweg. Van de Zwarte Laan naderde de 22-jarige arbeider G. H. de Dood op een licht model motorrijwiel, die zich naar zijn woning te Haarlemmermeer begaf. Op den straatweg reed terzelfder tl.,c. in de richting van het kruispunt een niet zand geladen vrachtauto, welken de motorrijder niet kon zien, daar zijn uitzicht belemmerd werd door een voor he kruispunt op de Zwarte Laan stll- staanden auto. Bij het pasaeeren van den straatweg werd do motorrijder door den zandauto gegrepen en zoo zwaar gewond, dat hij enkele oogenblikken later overleed. Het stoffelijk overschot ls vervoerd naar het lijkenhuis te Duivendrecht. LIBERAAL-SOCIALISTISCHE BEWEGING. Nieuwe politieke partij. In een te Amsterdam gehouden Algemee- ne Ledenvergadering werd de „Bond tot Hervorming van den Grondeigendom" door een belangrijke statutenwijziging gereorga niseerd tot de „Liberaal-socialistische Bewe ging" (L.S.B.) De titel van het orgaan (maandblad) is gebleven: „De Nieuwe Aarde". Zooals de naam der vereeniging aanduidt, stelt deze zich ten doel de ver breiding van het liberaal-socialisme. Zooals uit art. 2 t.m. 5 der statuten blijkt, stelt de vereeniging zich meer speciaal ten doel: de opheffing van den particulieren grootgrondeigendom van den landbouw grond^ en zijn vervanging door het gebruiks- fiezit van den grond, hetwelk zij wil berei ken door binnenlandsche kolonisatie, alsme de door diverse middelen die voor binnen landsche kolonisatie bevorderlijk kunnen zijn, zooals o.«. propaganda voor een doel matige grondwaardebelasting. Zooals be kend hebben de werken van verschillende economen, inzonderheid van Henry George en van prof. Franz Oppenheimer geleid tot zoodanig inzicht in de economische struc tuur onzer maatschappij, dat het grond vraagstuk in het brandpunt is komen te staan. NATIONAAL HULDEBLIJK K 18. Omtrent het Nationaal Huldeblijk ter herinnering aan de wereldreis van de K XVIII kunnen thans eenige bijzon derheden worden medegedeeld. Het ligt in de bedoeling: le. één raam te plaatsen in het lokaal hoofdingang van de Kazerne onderzeedlcnat aan de Oedjong te Soerabaja. Getracht zal wor den te bereiken, dat het raam in Jndië (Soerabaja) zal zijn, als de K 18 daar aan komt; 2e. een raatn met 4 zij-ramen te plaat sen tegenover den hoofdingang van de kazerne Onderzeedienst te Den Helder Bij het Comité „Onze Marine" is be richt binnengekomen dat 1e Minister van Defensie zich bereid verklaart de gedenkramen voor de onderzeedienst- kazernes te aanvaarden, indien althans met het gekozen ontwerp kan worden ingestemd. Omtrent ontwerpen wordt intusschen nog nader overleg gepleegd. Het is ongetwijfeld een verheugend verschijnsel dat het Nederlandsche Volk op deze wijze zijn waardeering en sym pathie kan uiten voor de wereldreis van de K 18. Men gelieve bijdragen te zenden naar het comité „Onze Marine" postbus 6 Den Helder, gironummer 42883. GELUKKIGE VINDERS! Een jam-emmertje bevatte 700. Onder de gemeente Hunsel bij Weert werd bij Graafwerken voor het bouwen van een nieuwe schuur bij de Hoeve Haken- berg 'n jamemmertje gevonde afgedekt met een vloertegel. Het emmertje bevatte guldens en rijksdaalders uit het jaar 1918 tot een to taal bedrag van 700. V o e t b a 1. Langs de N.H.V.B.-velden. Een debacle van Ilpendam I en de goede kans voor Alktnaarsche Boys II. Wat ons da dag van morgen brengt. Het was in de kleine, doch zeker niet on belangrijke promotie-competitie, van de tweede klasse D, een zeer slechten dag voor de, in degradatie-gevaar verkeerende Ilpen- dammers. Het was een voldongen feit, dat Ilpendam I in de eerste klasse B al een zeer slecht figuur geslagen had, met als gevolg onderste plaats-bezetting. We gaven natuurlijk de Ilpendammers een kleine kans, nu gespeeld moest worden op eigen terrein tegen Deemster I, dat reeds haar eerste promotie-wedstrijd in eigen huis, tegen de Alkmaarsche Boys-reserves verloor. Hoe geheel anders is het uitgekomen! Il pendam liet zich in eigen veste maar liefst met 7—2 door Beemster slaan, zoodat we thans de volgende cijfers verkrijgen: Alkm. Boys II l i 0 0 3-0 2 Beemster I 2 10 1 7—5 2 Ilpendam I 10 0 1 2—7 0 Als we bovenstaanden stand nog even bezien, blijkt, dat de Alkm. Boys-reserves morgen op eigen terrein tegen Beemster I een zeer mooie kans te verwerken krijgen. Weten de rood-wlt-geblokten dezen wedstrijd te winnen, dan behoeve ze ten opzichte van de Beemsternaren tenminste, slechts een winstpunt. De eerste ontmoeting werd met 3—0 ge wonnen, echter geen motief, om reeds bij voorbaat al een nieuwe zege te voorspellen, daarvoor was dit eerste treffen te spannend en kwam de nog betrekkelijk groote overwin- hlng te dicht voor het einde. Komaan Boysspeelt zooals in den laatsten Gouden Kruis-wedstrijd en uw aanhangers kunnen stellig juichen. In de derde klasse D werd de competitie ook gesloten en wel met de ontmoeting Ursem I—Alkmaarsche Boys IV. Hoewel de Alkmaarders aan hun presti ge verplicht waren te winnen, is dit niet ge beurd. De Ursemmers hebben opnieuw blijk gegeven op eigen terrein niet voor de poes te zijn. Nadat vorige week eerst de Bergen- reserves er met 2—-0 aan moesten gelooven, kwamen nu de kampioenen met 2—1 aan de beurt. Ursem I neemt zoodoende op den ranglijst nog een goede plaats in, wat on derstaande stand laat zien Alk. Boys IV 18 14 2 2 53—25 30 Bergen II 18 12 2 4 48—36 26 Alcmaria V 18 8 2 8 63—44 18 Schoorl II 18 8 2 8 40—36 18 Egm. Boys II 18 7 4 7 4851 18 Ursem I 18 7 3 8 47-42 17 C.S.V. II 18 7 2 9 46-46 16 Alkmaar III 18 7 2 9 40-58 16 Akersloot 1 18 6 1 10 4645 14 Vrone II 18 2 3 13 31—79 7 In de vierde klasse E kreeg men nog enkele restantjes te verwer ken. Zoo noteerden we de 4—2-overwinning van Alkm. Boys VI op Oterleek I. De be nauwde 2—1-zege van A.S.V. II op het be zoekende Koedijk III en de groote overwin ning (9—1) van Ursem II, ten koste van het op bezoek zijnde Öudorp II. De stand is thans: Ondorp I 20 17 1 2 144—35 35 A.S.V. II 18 14 2 2 84—21 30 Koedijk II 19 14 2 3 89-30 30 Alk. Boys V 20 14 1 5 116-50 29 Alk. Boys VI 19 9 1 9 69-79 19 Ursem II 20 9 1 10 76—97 19 Koedijk III 19 7 1 11 67—67 15 Eg. Boys III 18 6 2 10 55—70 14 Akersloot II 20 4 2 14 36-106 10 Oudorp II 15 3 0 12 30-114 6 Oterleek I 19 1 1 17 28-123 3 Aanbieding ter kennismaking. Maandkaarten van 1—30 Juni. Seniores boven 18 jaar f 1.50 Juniores 1318 jaar f 1. Kinderen tot en met 12 jaar I 0.75 Wandelen. DE ALKMAARSCHE KAASKOPPEN. Op de j.1. Zondag gehouden 35 K.M. wan deltocht te Beverwijk behaalden de Alkmaar sche Kaaskoppen wederom een fraaien prijs, n.1. een kleine zilveren beker. In de groep der Kaaskoppen heeft deze keer ook een lid der turnvereeniging Turn- lust mede gewandeld. Het verschil met de Wandelclub Jan Pastoor uit Haarlem bedroeg slechts een halve punt; dat bewijst hoe keurig de Alk maarders hebben geloopen. Het had weinig gescheeld of zij hadden den beker, die nu werd gewonnen door Jan Pastoor, ook nog in de wacht gesleept. Er staan voor de komende Zondagen weer eenige mooie wandeltochten op 't programma en wij hopen en verwachten, dat de Alkm Kaaskoppen de stadskleuren van Alkmaar op waardige wijze zullen vertegenwoordigen. Wielrennen. ALMKAARSCHE WIELERBAAN. Morgen heel veel strijd? Zooals men weet, komt de Alkmaarsche Wielerbaan op Hemelvaartsdag met een zeer sterk bezet veld voor den dag, zoodat de 60 K.M. koppelwedstrijd buitengewoon veel strijd belooft. Méér strijd zelfs, dan we ver wacht hadden. Want het koppel Metz—Adan komt steeds beter in vorm en zal morgenmid dag probeeren, om den grooten slag te slaan. Bovendien zullen Jazêt—v. d. Heiden een poging doen, om als eersten te eindigen, zoo dat reeds vijf van de zeven koppels een kans krijgen. En waar de twee andere koppels nog Zondag j.1. blijk gaven van snelheid en uit houdingsvermogen, zal de strijd om een winstronde wel eens heel zwaar kunnen wor den. Gisteravond was men weer druk aan het trainen op de baan, Er werd snel gereden en het tempo werd uitstekend volgehouden. On der de jongeren schuilen eenige goede krach ten, die spoedig meer naar voren zullen ko men. En er is er één bij, een jongen van net 16 jaar, die Enfin, die 16-jarige zullen we Donderdag middag aan het werk zien. En als het hem niet al te zeer tegenloopt, zal hij een goede plaat3 veroveren! De animo voor het baan-racen is nog steeds groeiende en als er zoo'n 20 renners zijn, die 's avonds een paar uur trainen, wer kelijk intensief trainen, dan is het er op de baan heel genoegelijk en brengt men er graag eenige oogenblikken zoek. Alkmaar is bezig, zijn eigen renners te kweeken. We gelooven, dat de resultaten heel spoedig zullen komen! BROODPRIJZEN. Mijnheer de Redacteur! Ondergeteekende verzoekt U beleefd om opname van het onderstaande in Uw veel gelezen blad. Wat betreft de broodprijzen en ook nog andere levensmiddelen bestaat er een groot verschil tusschen Amsterdam en Alk maar. Dit is voornamelijk een belang voor werklooze menschen, die weinig inkomsten hebben. Die kijken iederen dag naar elke cent die zij minder behoeven te betalen. Het ver schil is m.i. wel zeer groot. Daar de prijzen van 10 cent per brood van 8 ons en bij ons 16 cent ook per 8 ons (beide waterbrood) zoodat m.i. de Alkmaarsche bakkers, doordat zij door hun organisatie er toe geprest wor den, een te groote winst maken. De bakkers jn Amsterdam leggen er toch ook geen geld bij, al is dan de winkelverkoop grooter dan hier in Alkmaar. De slijters in Amsterdam zullen er ver moedelijk nog minder voor geven en zij venten het uit bij hun cliëntèle voor 11 k 12 cent per brood. Zij verdienen er dan ook nog aan en dat in een stad als Amsterdam, die door het rijk en de gemeenten wordt er kend als eerste klas gemeente. Wat de levens middelen aangaat, is het er veel goedkooper dan in elke 2de of 1ste klasse gemeen e daar ook de aardappelen, groen en en petroleum en de kleed ing er veel goeokooper zijn dan hier. Waarom moeten de prijzen din in Alk- maar zoo hoog blijven? De middenstand zal daar toch ook voor het i£^»ieh^e' van de arbeiders moeten leven, want hebben die n et, dan hebben ook de middenstandera niets, halve dan de bakkers, want brood moet men toch eten, dus daar kunnen zij wel een goeden prijs voor nemen. Het is toch logisch, dat, als ik persoonlijk een gulden bijvoor beeld van het brood overhoud, ik het weer bil een ander besteed, hetzij voor kleeding of voor schoeisel of voor iets anders. Het komt bij mij toch niet in de brand kast of op de bank, want ook ik moet van den steun leven, waarvan ik en met ffiif vele anderen ook niet royaal kunnen leven, want het is teveel om te sterven en te weinig om te leven, zoodat wij naar een goedkooperen levensstandaard uitzien, ook wat de huren van arbeiderswoningen aangaat. Met dank voor de plaatsing N. H. OUDHOFF, Oudegracht 18, Alkmaar. 600 £280 Men schrijft ons: Er wordt tegenwoordig veelvuldig een beroep gedaan op Uwe offervaardigheid en medewer king, Indien ge u echter slechts een oogenblik voor oogen stelt, wat degenen moeten ontberen, voor wie wij Uw aandacht vragen, dan twijfelen wij er niet aan of uw menschelijk gevoel zal u dwingen, als het even kan, een steentje bij te dragen om het lot van uwe misdeelde mede- menschen, in dit geval de doofstommen, te verlichten. Weet gij, dat muziek, tooneel, zang of radio voor de doofstommen iets onbereikbaars is? Weet gij, dat er in ons land nog geen leer plichtwet voor doofstommen bestaat, zoodat het kon voorkomen, dat onlangs op het Instituut in Groningen een leerlinge van 44 jaar werd ge plaatst om nog te leeren spreken. En als wij, d. w. z. de Nederlandsche Bond van Doofstommenvereenigingen, die ijvert voor de invoering van een leerplichtwet voor de doofstommen en de Vereeniging tot Uitzending van Dooven naar de Internationale Sportspelen, die zorgt voor de zoo noodige ontspanning, een beetje licht willen brengen in het bestaan van die doofstommen, wilt gij ons dan helpen? De minister van Justitie heeft ons toestem ming verleend tot het houden van een verlo ting, hoofdprijs de nieuwe Citroïn-auto; 2e prijs compleet Pathé-de-Lux filmopname en projec tie-apparaat en nog tal van fraaie prijzen. Koopt van ons een lot 1.—, Gij doet een goed werk. Postgirorekening 90500. Secr.- Penn. H. de Jong, Dintelstraat 52 Amsterdam Z. Telef. 92665. (Niet officieel) 6de klasse, 11de Ityst Trekking van Woensdag 29 Me! 19)5 Hooge PrtJsen 7 25.000.— 5929 u 1000— 920 7361 9691 12596 1651T 400496 2144 7585 200.— 153 336 1165 3218 4089 7626 ITjOSO 17262 100.— 90 2237 6765 7131 7383 7999 #173 9734 11775 11995 13907 16316 17088 18093 Prezen van 70. 252 269 276 452 534 536 789 860 875 1005 1066 1109 1292 1445 1463 1527 1665 1771 1854 2232 2849 2785 2870 3024 3215 3235 3284 3430 3454 3485 3736 3758 3817 4033 4051 4151 4309 4352 4375 4412 4468 4580 4604 4646 4660 4678 4779 4906 4950 5061 5354 5775 5814 5841 6053 6145 6214 6652 6695 6905 7389 7479 7557 7906 8116 8143 8506 8570 8635 8957 9013 9053 5402 5850 6256 7570 8168 8649 9214 5509 5989 6286 7134 7649 8199 6688 9441 5511 5999 6438 7295 7688 8253 8777 9568 656 1182 1784 3172 3540 4283 4583 4920 5646 6027 6529 7356 7800 8419 8781 9699 789 1251 1853 3184 3680 4291 4586 4924 5689 6047 6621 7371 7834 8461 8806 8869 9898 10067 10062 10116 10157 10214 10231 10235 10583 10584 10643 10683 10789 10604 10891 10964 11039 11091 11158 11207 11223 11324 11447 11900 11952 12233 12273 12298 12310 12315 12437 12505 12645 12750 12760 12833 12883 13052 13126 13180 13338 13363 13405 13470 13645 13548 13813 13908 13989 14006 14046 14098 14185 14191 14219 14429 14609 14654 14710 14716 14827 14988 15069 15174 15185 16334 15356 15446 15486 15599 15643 15877 15892 16048 16082 16386 16475 16485 16498 16501 16515 16537 16578 16816 16865 17007 17035 17049 17348 17967 18187 18277 18369 18377 18379 18469 18479 18568 18660 18694 18874 18998 19238 19411 19478 19586 19612 19773 19903 19950 19960 20048 20066 20242 20256 20437 20549 20587 20648 20810 20892 20918 20927 268 815 BM 1002 K«7 1180 1239 1565 1561 1691 1699 1972 1973 2258 2303 2485 2536 2656 2677 2862 2889 3019 3036 3249 3304 2489 3523 3605 3704 3992 4022 4190 4196 4306 4359 4563 4591 4884 4885 5106 5174 Nieten P- 78 138 194 202 218 381 511 612 616 559 684 704 720 783 765 908 930 939 943 956 1033 1063 1058 1098 1131 1325 1366 1387 1405 1407 1596 1605 1608 1642 1666 1717 1739 1772 1845 1883 2035 2095 2107 2174 2243 2367 2373 2389 2406 2454 2541 2558 2559 2576 2606 2758 2791 2822 2841 2851 2925 2930 2968 2980 3005 3064 3089 3148 3173 3192 3340 3405 3441 3442 3480 3592 3597 3611 3627 3676 3848 3855 3882 3927 3987 4034 4038 4105 4147 4184 4233 4239 4264 4274 4284 4384 4415 4470 4476 4534 4751 4769 4804 4862 4882 4965 4977 4978 5005 5091 6286 5299 5305 5307 5341 5366 5168 5510 5573 6580 5606 5667 5694 5729 5731 5027 5078 6001 6077 6140 6172 6177 6278 6311 6341 6365 6380 6437 6493 6499 6547 6567 6583 6585 6606 6619 6632 6633 6662 6687 6735 6742 6756 6764 6804 6808 6817 6880 6977 6992 7065 7111 7115 7118 7169 7181 7189 7195 7230 7247 7286 7309 7435 7496 7600 7608 7679 7708 7759 7786 7804 7842 7849 7869 7887 7918 7923 7940 8041 8054 8062 8082 8132 8245 8270 8300 8307 8369 8375 8380 8416 8431 8440 8465 8468 8479 8484 8497 8504 8505 8529 8552 8553 8599 8601 8617 8645 8657 8664 8686 8687 8719 8742 8750 8767 8830 8837 8905 8929 8990 9051 9086 9112 9122 9126 9162 9205 9206 9247 9271 9294 9334 9360 9373 9383 9385 9435 9438 9459 9582 9601 9633 9673 9697 g725 0748 9753 9779 9793 9820 9857 9879 9895 9966 9987 10001 10036 10059 10112 10138 10189 10229 10253 10276 10295 10365 10417 10440 10476 10507 10510 10527 10559 10612 10642 10675 10700 10719 10724 10725 10745 10782 10813 10814 10895 10906 10933 10986 10997 11007 1104S 11128 11177 11200 11235 11252 11263 11284 11322 11326 11376 11383 11415 11428 11455 11480 11521 11523 11539 11576 11588 11624 11635 11661 11669 11670 11688 11695 11724 11785 11824 11847 11849 11885 11922 11923 11949 11989 12041 12101 12140 12203 12240 12241 12246 12263 12296 12308 12364 12377 12384 12405 12415 12442 12476 12516 12529 12538 12580 12585 12586 12631 12632 12660 12703 12710 12719 12726 12772 12810 12888 12943 12960 13024 13061 13207 13223 13235 13295 13314 13326 13343 13441 13454 13455 13456 13462 13536 13546 13553 13569 13576 13588 13590 13504 13623 13689 13703 13740 13802 13809 13841 13872 13896 13925 13840 13994 14000 14039 14054 14057 14064 14079 14172 14190 14200 14220 14276 14332 14348 14394 14451 14500 14501 14549 14578 14664 14701 14791 14796 14801 14813 14828 14837 14841 14848 14850 14885 15015 15023 15030 15079 16116 15133 15144 15177 15181 15236 15261 15264 15289 15336 15414 15432 15465 15506 15521 15534 15538 16559 15582 15606 15622 15670 15790 15834 15849 15908 15927 15936 15952 15971 15977 15980 15991 16015 16019 16035 16057 16066 16077 16084 16108 16136 16191 16255 16312 16376 16390 16419 16421 16441 16587 16599 16641 16644 16666 16671 16681 16682 16693 16711 16718 18737 16750 16777 16829 16834 16844 16848 16601 16646 16940 16974 16078 17056 17097 17143 17210 17215 17279 17296 17301 17323 17362 17376 17396 17466 17538 17679 17780 17802 17821 17825 17888 17901 17918 17942 17998 18021 18031 18088 18207 18248 18260 18288 18396 18414 18415 18458 18487 18495 18603 18529 18540 18564 18570 18697 18698 18723 18764 18774 18821 18978 18990 19009 19080 19149 19428 19479 19481 19523 19544 19548 19562 19573 19634 19708 19740 16742 19774 19813 19823 19842 19873 16896 19899 16908 19913 19916 19967 19972 16970 20038 20068 20072 20129 20130 20161 20197 20207 20320 20340 20400 20428 20455 20493 20523 20641 20619 20629 20660 20723 20741 20749 20782 20803 20854 20856 20886 20953 20957 Verbet. 5e kl, 10e lijst: 8271 m i, 62(5?16617 TO. z. 16619. 15167 16359 15362 15409

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 2