Amstetdamsche IBeucs £udïtvaact DE NACHTEGAAL BESCHADIGD. Staat in Athene. K. L. M.-VLIEGTUIG HEEFT TE KAMPEN MET SLECHT WEER. Eenige autoriteiten aan boord. DE LIJSTER TE BOEDAPEST OPGEHOUDEN DOOR MOTOR STORING. De Kwak haalt de pasagiers en de post op en is gisteravond op Schiphol aangekomen. RONDVLUCHT VAN WILEY POST OVER DE SOVJET-UNIE. DE BURGEMEESTER VAN ALBURY. Niet einde deze week maar in Augustus bezoekt hij ons land. £atuL= en Jmh&cmx Het verpoederen van onder- melk voor veevoer. Onkosten bij de bereiding van mager melkpoeder per 100 K.G- ondermelk L. W. Spoct WAAR HET TE ASSEN OM GAAT. Tennis. HET WIMBLED ON-TOURNQOI. Borotra in 5 sets geslagen. Timmer en mej. Couquexque winnen. Een zeer fraaie strijd is gisteren gevoerd tusschen Borotra (Fr.) en Menzel (Tsj.-Sl.), die niet minder dan 5 sets duurdie. Borotra won de eerste set met 75, maar verloor de twee anderen met 6—4 en 62. Toen dacht men, dat de Franschman geklopt was, maar ziet, Borotra leefde op en won de vierde set met 6—2. De vijfde set moest dus de beslis sing brengen en weldra stond Borotra met 2—O achter. Maar toen kwam de hoogspan ning; regelmatig werden de games gescoord: 't werd 55, 6—6, 't werd zelfs 9—9 en al dien tijd kreeg Borotra de leiding. Toen sprak eindelijk het uithoudingsvermogen een woordje mee en Menzel kon de service van Borotra weerstaan. En won met 11—9, Timmer won van Ritchie, een der Engel* schen uit de lange sterke middenmoot. Tim-, mer was de sterkste en won met 75, 5*-7, 6—3, 63. Mej. Couquerque speelde tegen mevr, Strawson en won met 6—2, 62, en mej. Terwindt speelde tegen mevr. Lowe, tegen wie zij niet was opgewassen. De Nederland» sche verloor met 6—2, 97. Perry sloeg Hemies (Am.) met 61; 75, 63; Crawford won van Kirby (Z.A.) mest 6—1, 6-0, 5—7, 6—2; Wood (Austr.) won van Godneck (Eng.) met 63, 6—3, 6—2 en von Cramm overwon Jones (Eng.) 6—2, 63, 61. Wielrennen. ALKMAARSCHE SUCCESSEN IN HILVERSUM. Op de Hilversumsche wielerbaan werden eergisteravond wedstrijden verreden voor amateurs en nieuwelingen. Eenige Alkmaar- ders namen aan deze wedstrijden deel eni boekten mooie successen. Aan de sprintwedstrijden voor amateurs deden J. Groot en K. Stehr mee, die echter niet geplaatst werden. Beter ging het met de nieuwelingen die twee series en een finale reden. In de eerste rit kwam J. Zantvoort uit, die als tweede eindigde en aus geplaatst werd. In dé tweede rit werden J. Pronk en G. Oukus no. 1 en 2, zoodat in de finale drie Alkmaarders uitkwamen. Deze finale werd zeer spannend. De "Alk maarders begrepen elkaar goed, steunden el kaar en lagen tegen het einde in een zeer goede positie. Toen liet Oukus zich even af leiden en werd door twee tegenstanders in gesloten. Hij kon zich slechts 5de plaatsen. De beide andere Alkmaarders, Pronk en Zantvoort, waren in de eindspurt de snelsiten en eindigden als nummer 1 en 2. Tot slot was er een koppelwedstrijd over 30 ronden voor amateurs. Stehr en Groot vormden een koppel en werden 3e geplaatst. van Donderdag 27 Juni 1935. OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N.V. (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van heden te: Vorige koers 30V» pl.m. 1.30 99i-Vi pl.m. 1.45 pl.m. 2.00 pl.m. 2.15 257,-6 173 307, 99'A 1087, i 73 1077, 71 beschouwen. De hond verdient beter, dan dat zijn eigenaar hem voorbestemt het slacht offer van een auto-ongeval te worden, of zoo als te Overschie tot slachting, omdat de eige naars te laf zijn hun eigen fout te erkennen en met den dood van den hond van hun ver antwoordelijkheid meenen te kunnen afkomen. Moge er eindelijk een verordening komen, die het laten losloopen van honden op wegen, waar autoverkeer is, verbiedt en waarbij het verboden wordt teven in bepaalde omstan digheden los op straat te doen loopen. KORTE BERICHTEN. Bij de Leidsche ipolitie heeft de 35-ja- rige H. H. uit Leiden aangifte gedaan, dat hij uit de kas van den Algemeenen Neder- landschen Stucadoorsbond, waarvan hij Senningmeester was, een bedrag van 400 eeft verduisterd. Op 64-jarigen leeftijd is gistermiddag te 's-Gravenhage overleden de heer A. Inge- nool jr., oud-directeur van het bureau van den Kon. Ned. Middenstandsbond aldaar. Een 21-jarige Duitsche dienstbode is door de politie aangehouden wegens verduistering in dienstbetrekking van goederen ten nadeele van een mevrouw in Haarlem, in haar vorige betrekking te Santpoort. Zij heeft bekend en is in het bureau van politie ingesloten. Gisteren is het Indië-vliegtuig Nachtegaal op de thuisreis tegelijk met de Rietvink op de uitreis te Athene aangekomen. Wegens gebrek aan hangarruimte moest de Nachtegaal buiten blijven staan. Toen de gezagvoerder hedenmorgen op het vliegveld kwam om de laatste dag-etappe Athene Amsterdam te volbrengen, bemerkte hij tot zijn ontsteltenis, dat een storm, die heden nacht had gewoed, zijn toestel had bescha digd ondanks alle genomen voorzorgen. Drie der vier passagiers van de Nachte gaal hebben nog juist plaats kunnen vinden in het vliegtuig van de „Deutsche Lufthan sa" en zijn naar Nederland doorgereisd. De Lijster is thans op reis naar Athene om passagier en post van de Nachtegaal over te nemen en terug te keeren naar Nederland, waar het vliegtuig hedennacht of morgen ochtend wordt verwacht. In den afgeloopen nacht werd de nacht vlucht van het postvliegtuig naar Keulen medegemaakt door den directeur-generaal der P.T.T., den directeur der K.L.M. en en kele hoofdambtenaren van P.T.T. en K.L.M. Het vliegtuig, dat op normale wijze van Amsterdam vertrok, heeft onderweg met zeer slecht weer te kampen gehad. Reeds bij aankomst en vertrek te Rotter dam was het weer slecht geworden, doch boven Breda kwam het vliegtuig voor een front van onweersbuien, zoo sterk, dat de piloot genoodzaakt was, terwille van de vei ligheid van bemanning en post naar Rotter dam terug te keeren. Aldaar werd circa 1Y, uur gewacht op beter weer, zoodat het vlieg tuig opnieuw startte met een vertraging van 2 uur. Niettemin bleken bij aankomst te Keulen alle aansluitende vliegtuigen nog aanwezig te zijn, zoodat de post op normale wijze kon worden doorgezonden. Door de vertraagde, aankomst vertrok het vliegtuig weer uit Keulen 1 uur na de vast gestelde dienstregeling. Gistermorgen is het K.L.M.-vliegtuig de Lijster, bestuurd door Sillevis, op zijn thuis reis, na normaal te Boedapest opgestegen te zijn, daarheen wegens een motorstoring moe ten terugkeeren: Na de landing bleek het euvel niet onmiddellijk te herstellen. Daarop is van Schiphol De Kwak naar Boedapest gedirigeerd, om de passagiers en de post te halen. Bestuurder van de Kwak was Scholte, die gisteravond tegen half elf met de post en de passagiers van de Lijster terugkeerde. On middellijk na aankomst moest hij overstappen op de Papagaai, die hij nog met passagiers naar Londen moest vliegen. Het motordefect van de Lijster zou niet van ernstigen aard zijn. Men hoopt het zoo spoedig hersteld te heb ben, dat het toestel vandaag in den loop van den dag op Schiphol terugverwacht kan worden. De bekende Amerikaansche vlieger Wiley Post, die tweemaal op zijn wereldvluchten over de Sovjet-Unie is gevlogen, is voorne mens een vacantievlucht van drie weken over het gebied der Sovjet-republieken te onder nemen. Hij verklaarde op zijn vorige tochten steds met de grootst mogelijke snelheid te hebben gevlogen, omdat hij slechts zijn einddoel in het oog mocht houden. Het land onder hem interesseerde hem echter in groo- te mate en hij wil thans de nieuwe steden bezoeken, die, toen hij er op vorige vluchten overheen vloog, slechts vlekken op de kaart waren. Post wil van Los Angeles via Alaska en Siberië naar Moskou vliegen. Hij maakt zijn vlucht met een nieuwe Lockhead, een laag gebouwde eendekker met een actieradius van tweeduizend mijl. Zoodra hij zijn vergunning van de Sovjet- regeering heeft ontvangen zal hij uit Los Angeles vertrekken. Men meldt, dat de burgemeester van Albury niet medekomt met het gezelschap Australiërs, dat dezer dagen ons land be zoekt. In Augustus zou de burgemeester alleen naar Nederland komen. Nu in dezen tijd van melkovervloed en zeer beperkte afzetmogelijkheden tegen eenigszins behoorlijke prijzen van onze zui vel de kaaswaarde der ondermelk ongeveer nihil is, is het in het belang van onzen boe renstand te achten, dat alles wordt gedaan, wat er toe kan leiden om de ondermelk beter tot waarde te maken. Eén van de mid delen is het gebruik van mager melkpoeder voor veevoeder. In die richting zal al iets geschieden, als in de pluimveevoeders mager melkpoeder wordt gemengd. Afdoende is dit echter lang niet, zoodat bevorderd dient te worden, dat mager melkpoeder wordt bereid voor voederdoeleinden in het algemeen. Wij vonden over dit onderwerp een arti kel van L. W. in De Boerderij, hetwelk wij hier laten volgen. Voor anderhalf jaar werden door enkele leden van een zuivelfabriek in Overijsel reeds proeven genomen met het v.'rvoederen van ondermelk aan melkkoeien. De rantsoe nen werden samengesteld in overleg met ons en de proeven verliepen gunstig. Thans wordt aan diezelfde fabriek voor 'n beperkt aantal leden de ondermelk, welke ze in de voorjaars- en zomermaanden te veel hebben, verpoederd. De kosten van het ver poederen worden den boer dus in rekening gebracht en hij ontvangt dan een deel als magere melkpoeder terug inplaats van als ondermelk. Het komt ons voor, dat afgezien van het geen door overheidsmaatregelen wordt ge daan, meer door de boeren zelf in die rich ting kan worden gewerkt. Wat boterafname door de leden betreft, lezen we de laatste maanden, dat door sommige coöperatieve zuivelfabrieken bindende besluiten worden genomen. In zooverre daardoor het marga rine-verbruik op het platteland terugge drongen wordt, achten ook wij deze maat regelen in het belang van onze veehouderij. Het is echter de vraag, of het gebruik van margarine bij de kleine, arme boeren wel zoo groot is. Op grond van vele brieven, welke wij ontvangen, zijn we daar nog niet zoo zeker van. „Bij de dag langs gebruiken wij nooit anders dan slachtvetten. Komt er eens be zoek, dan wordt een half pond margarine gekocht, om dan „boter" op tafel te kunnen zetten Aldus schrijft ons een boer. En meerderen laten een dergelijk geluid hooren. Boter wordt dus bij vele boeren door het goedkoopere slachtvet vervangen. Doch het eiwit uit ondermelk kan niet door een goed- kooper eiwit worden vervangen. De boer ontvangt daar bijna niets voor en wanneer hij aan jongvee en varkens abnormaal groo- te hoeveelheden ondermelk toedient, ziet hij van hetgeen hij te veel geeft, ook geen resul taat. Tijdens de stalperiode kan men 10 tot 12 liter ondermelk per melkkoe met voordeel toedienen. Dan kan de boer, die ook nog wat jongvee en varkens heeft, al zijn ondermelk economisch benutten. Dit verandert, zoodra het vee in het land komt. Het heeft dan zijn bezwaren om de ondermelk aan de koeien te vervoederen. Het resultaat-moet naast het eiwitrijke gras uiterst gering worden geacht enoudere melkkoeien weigeren gewoonlijk om ze op te nemen. Dan is onder de huidige omstandig heden de tijd aangebroken, dat de boer gelegenheid moet hebben, om zijn melk te laten verpoederen. En de kosten daarvan moeten zoo zuinig mogelijk worden bere kend. Stellen we thans de vraag, in hoeverre dit reeds geschiedt, dan is het antwoord te leurstellend. Zou het niet raadzaam zijn, dat bestuur en directeur der zuivelfabriek in dezen leidend en regelend optraden en dat de ledenvergaderingen óók in dezen bindende besluiten namen? En dat ook door particuliere fabrieken alle mogelijke mede werking werd verleend? Dan zou het misschien ook mogelijk zijn om dit „loonpoederen voor den boer" te cen- traliseeren, als mocht blijken, dat dit bedui dend voordeeliger komt. Thans bereiken ons berichten over tegen werking inplaats van medewerking. „De di recteur wil er niet aan", werd ons uit enkele plaatsen bericht. Doch aan de coöperatieve zuivelfabriek hebben leden en bestuur toch ook medezeggenschap? Ongetwijfeld zal men het inzicht van den directeur zwaar moeten laten wegen, doch de boeren zelf zijn inzake den gang in hun boerenbedrijf, en de mogelijkheid van economische aanwen ding van mager melkpoeder als veevoeder toch meer deskundig dan vele directeuren? Wij willen dan ook aannemen, dat deze berichten over tegenwerking de uitzonde ringen zijn op den regel, dat in samenwer king over en weer de mogelijkheid van het verpoederen ernstig wordt bestudeerd. En dan zal dit zeker snel ingang vinden. Wat de kosten van verpoederen betreft, werden ons van zeer deskundige zijde, n.1. door een bekwaam directeur van een flinke fabriek, waar geregeld wordt gepoederd, de volgende gegevens verstrekt: een goed ingericht bedrijf: stoom 14 cent electr. kracht 5 cent arbeidsloon 5 cent afschrijving 5 cent risico's 2 cent jutezak 3 cent vracht 0 cent Totaal 34 cent Per 100 kg. ondermelk verkrijgt men in de voorjaarsmaanden 8.6 kg. melkpoeder. Wanneer uit 100 kg magere melk 8,6 kg poeder wordt verkregen, dan moet 1150 kg ondermelk worden verpoederd, om 100 kg melkpoeder te krijgen, u De kosten daarvan komen dan op 11,5 X 34 cent 3,91. Rekent men daarbij de waarde van de ondermelk op 20 cent per 100 kg., dan komt er 11,5 X 20 c. f 2,30 bij. Samen dus 6,21. (In werkelijkheid zal de netto zuivelwaarde van de ondermelk in dezen tijd -ager kunnen zijn dan 20 cent per 100 kg Momenteel is ze n u 1). We hebben dan dus 100 kg mager melk poeder voor f 6,21, als men die 20 cent er bij rekent Gaat de boer bij de berekening uit van het feit dat de ondermelk hem thans weinig of niets opbrengt, dan krijgt hij een uitgaaf van 3,91 per 100 kg melkpoeder. Wat is nu de voederwaarde van deze magere melkcoeder? Juist bij melk en afvalproducten van de melk loopt de waaideering bij onze bekend ste deskundigen op veevoedergebied nogal uiteen. Houden wij ons aan de getallen van Sta- ring's Almanak, dan bevat 100 kg melkpoe der ongeveer: 11,5 X 3,3 38 kg vert. eiw. 11,5 X 8,6 99 kg z.w. (Dit laatste getal lijkt ons wat te hoog). Vergelijken we hiermee de voederwaarde van 100 kg lijnmeel, dan bevat deze 30,2 kg vert. eiwit en 72,8 kg zetmeelwaarde. In 125 kg lijnmeel zit dus 37'A kg verteerb. eiwit en 91 kg zetmeelwaarde. Het komt ons voor, dat we de voeder waarde van 100 kg magere melkpoeder gelijk mogen stellen met die van 125 kg lijnmeel. Bij een drietal practijkproeven, waarbij de voederwaarde van melkpoeder op deze hoog te werd aangenomen, klopte het resultaat be hoorlijk. Nu kost 100 kg lijnmeel den boer momen teel 5,80 De prijs van 125 kg. komt dus 17« maal zoo hoog, dus op l1/» X f 5,80 7,25. Als de ondermelk op een waarde wordt gesteld van 20 cent per 100 L., de kosten van verpoederen op 34 cent per 100 L. onder melk en de voederwaarde van 100 kg mager melkpoeder gelijk aan die van 125 kg lijn meel, dan geeft het verpoederen den boer aanmerkelijk voordeel. Op deze basis berekend, komt mager melk poeder zelfs goedkooper, dan het goedkoope grondnotenmeel. Wij zijn er van overtuigd, dat bij juiste leiding in dezen er nimmer een teveel aan ondermelk behoeft te zijn, wat ook zal leiden tot inperking der kaasproductie en dus kans geven op wat beter kaasprijzen. Indien tevens kon worden overgegaan tot inkrimping der magarineproductie voor het binnenland zoodat hier de afzet van bo- tervet vergroot kon worden en daarnaast dan door een juiste leiding en goede organi satie in de maanden van ongeveer half April tot half Juli of later een voldoend kwantum ondermelk werd verpoederd voor veevoeder, dan zou het ook zeker niet noo- dig zijn met het scheuren verder te gaan, dan in overeenstemming is te achten met de oppervlakte grasland, welke kan worden omgezet in g o e d bouwland en zou 't gras land zelf meer intensief kunnen worden ge bruikt. Motorrij den. Motorraces worden niet gewonnen door de rijders alleenaan de knappe koppen, die de machines bouwden komt een groote deel van de overwinning toe. Zoodra een wedstrijd seizoen is afgeloopen, sluiten de technici zich op in hunne werkkamers, waar zij de resul taten van het afgeloopen jaar nauwkeurig bestudeeren. Over de machines van hun eigen fabriek staan hun natuurlijk de meest uitgebreide gegevens ter beschikking; naar de oorzaken van falen of slagen der concurreerende mer ken moeten zij meestal aan de hand van en kele vaststaande feiten gissen. De resultaten van deze onderzoekingen worden verwerkt in de machines van het volgend jaar, die weder e<mige kilometers sneller zijn dan hunne voorganger. Sneller ja maar ook betrouw baar? Want niet met de snelste machine wordt een race gewonnen, maar met ééne, die haar hooge snelheid weet vol te houden ge durende de 300 K.M. en meer, die een wed strijd duurt. En hoe staat hetmet de be stuurbaarheid? Wat heeft een renner aan een hypersnel le machine, die door een ver keerde gewichtsverdeeling onhandelbaar op den weg ligt en die hij slechts met matigt vaart door de bochten kan wringen. Dan wint zijn tegenstander op een minder snelle machine in iedere bocht een paar seconden en daarna vaak de race. En welk een rol speelt niet het acceleratie vermogen het spoedig weer op hoogste snelheid komen na iedere vertraging in eiken bocht! Men ziet het winnen van een race, dat wil zeggen het afleggen van een bepaal den afstand in den kortsten tijd hangt niei alleen af van zuivere snelheid, maar van een combinatie van factoren, die deze snelheid ondersteunen. En daarna komt de renner aan de beurt, de man, die dit gecompliceerde snelheids monster moet besturen, en alle registers moet beheerschen met een virtuositeit, die slechts door een samenwerking van natuur lijken aanleg, ervaring en vooral stoutmoe digheid verkregen wordt. De renner die een motorrace wint, moet over evenveel uitéén- loopende eigenschappen beschikken als zijn machine. Het is dit samenspel van verschil lende en in vele opzichten elkaar tegenwer kende krachten, die motorwedstrijden zoo in teressant en zoo meesleepend maken, zoowel voor publiek als renners en constructeurs. Engeland is de bakermat van het wedstrijd wezen en steunende op een lange ervaring stonden Engelsche renners en Engelsche machines jarenlang ongenaakbaar aan de spits. Pas in den laatsten tijd begon daar verandering in te komen en kwam van het continent een bedreiging voor de Britsche in dustrie, die meer en meer onheilspellend be gint te worden. Reeds thans is nare onge naakbaarheid verdwenen en hare absolu'e overmacht ondermijnd; tot dusver heeft zij nog in de meeste wedstrijden de overwinning weten te behalen, doch nog slechts met en kele seconden, waar vroeger vele minuten tusschen haar en hare naaste tegenstanders lagen. Niet minder dan vier nationale in- dustriën, de Italiaansche, Zweedsche, Belgi sche en Duitsche zijn thans opgeklommen tot het plateau waar Engeland vroeger in trot- sche eenzaamheid alleen stond en strijden daar om de overwinning van den hoogsten top. Een toestand bestaat reeds eenigen tijd, voordat hij door een opzienbarende gebeur tenis met felle duidelijkheid wordt geopen baard. Verleden jaar bracht Assen voor het eerst de sensatie van de inéénstorting van de Brit sche suprematie. De vier klassen werden ge wonnen door een Italiaansche, een Duitscne. een Belgische en een Engelsche machine. Volkomen zuiver was deze uitslag niet; nog in een tweede klasse had Engeland de over winning in de hand, toen haar deze in de laatste ronden door een val van Guthrie ont rukt werd. Maar daartegenover stond, dat de meest gevreesde Zweedsche tegenstanders reeds in den aanvang door een val aan den strijd onttrokken waren. Door dezen uitslag werd de motorwereld zich van de goden schemering der Britsche suprematie bewust, iets later dan het publiek dat deze races bij woonde, opwindend van het begin tot het ein de, met onophoudelijk wisselende kansen en onzekerheid tot aan het slot. Maar de ren ners zelve wisten het reeds voordat de strijd begon en in alle kampen heerschte vóór den aanvang een berstende spanning, onrust en nervositeit, die allen, ingenieurs, monteurs en helpers oversloeg. De strijd van Assen kon het vorig jaar op de andere renbanen van Europa niet voortgezet worden. België en Zweden verloren hun beste rijders, terwijl Duitschland en Italië zich verder beperkten tot kampen op eigen terrein. Zoo bleef de En gelsche suprematie in de internationale mo torwereld nog het geheele seizoen door on aangetast. Maar thans zullen Zaterdag den 6en Juli te Assen op dat neutrale motorslagveld van Europa al deze tegenstanders weer tegenover elkander staan, met nieuwe machines, nog sneller dan het vorig jaar, met renners die weer meer ervaring hebben opgedaan. En allen weten, waar het te Assen om gaat, welk spel daar zal gespeeld worden, ten aanschouwe van de Europeesche motor wereld, die door de Radio luistert en de tele grammen over den uitslag afwacht. De En- gelschen zullen daar verschijnen met de grimmige vastbeslotenheid van Britten, die weten, dat zij uitverkoren zijn om te verdedi gen een aloude traditie de suprematie van „my country". En zij zullen tegenover zich vinden de vertegenwoordigers van naties, die zich hartstochtelijk zullen werpen in een strijd, die hen kan brengen de uiteindelijke bevestiging van een superioriteit, waarin zij zelve gelooven en die sinds een jaar hun voor oogen zweeft. Mr. P. H. L. LAMBERTS HURRELBRINCK. STAATSLEENINGEN. 4 Nederl. 1931 4 1934 4 Ned.-IndiS 1934 4 1014 A 5X Duitschland 1930 Iderr met kettingverklaring. BANK-INSTELLINGEN. Amsterd. Bank Handel Mpij. Cert. v. 250 Koloniale Bank t Ned. Ind. Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg Kunstzijde Unie v. Berkels Patent Calvé Delft Cert. Nederl. Ford ex. 40 afst. Philips Gloeil. Gem. Bezit Unilever INDUSTR. OND. BUITENL Am Smelting Anaconda Bethleb. Steel Cities Service i Steel comm. U. S. Leather i i CULTUUR MAATSCH. H. V. A Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito actions MIJNBOUW. Alg. Explor. Mij. i Boeton Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtscbe Petr, i Kon. Petr. Perlak Continental Oil Shell Union a RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Rubber Oostkust Serbadjadi Interc. Rubber a SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned. Stoomboot a Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Deli t Senembah AMER. SPOORWEGEN. Atchison Topeka Southern Railw. Cert. Union Pacific 99 99 9T/< 99'/» 18% 26V« 110 119V4 37 793/, 1043/e 59 607, 256 254 lOO'/s 24Vs S 8% 16% lVs 20% 4V« 174 97 V» 93Vt 18 1260 170 40V, 153V, 171 1873/18 83V, 12% 6% 110% 8* S* 1% 3V, 35 139V4 146V, 1463/, 97J/, O73/, 95V,-96 951/s 96 371/, 79 307, 607, 256 254 24V, 83/4 157s IV, 20 47. 1737, 98 94 170 30 154 254 9974-1 254 153/, U3 V» 253-54 9974-7, 8HWV, 293/, 61/, 63% gNoteering per 50. fExclaim. PROLONGATIE Vorige koer, 'Fxdividend. 1863/,.7 84 6% 66 IV, 343/, 139 146 1457, 67, 63 1863/, 67,-% lOri/,-8 1863/, 833/, 1863/,-Ï 106 Vorige koere NIET OFFICIEEL New-York1.467, Londen 7.237, Berlijn 59.22i/a Parijs Brussel (Belga) Bazel Kopenhagen Stockholm Oilo Madrid Italif 3V2 pCi Heden 4 pCi WISSELKOERSEN AMSTERDAM. 9.71»/, 24 71 48.05 32 28 37.28 36 28 20.177, 12.19 Koer, op heden 2 uur 1.463/, 7.241/, 59 20 9.72 24 77 48,06 32.30 37 30 36 30 20.171 12.15

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 6