fömtwdand feuilleton Stoete's propellerboot vaart door het Spaarne. hot kom«nd« jaar po 23 por week envir hlifven gehandhaafd. Tricotagefabriek afgebrond 150 personen werkloos? WEDEROM FRAUDE MET TARWE? Dertig hectare met gedenatureerd graan bezaaid. DE KAMPEER-KWESTIE TE ZAIDVOORT. MEISJE VERDRONKEN. Demonstratie ter gelegenheid van een persbezoek. Technische bijzonderheden. INVAL BIJ HET ARBEIDS SECRETARIAAT. Te Amsterdam. VRAGEN VAN HET KAMERLID SNEEVLIET AAN DEN MINISTER VAN JUSTITIE. HET VERTREK VAN IR. MUSSERT NAAR INDIE. BEDRIJFSRAAD VOOR KAPPERSBEDRIJF? OUD-MIN. CORT VAN DER LINDEN ERNSTIG ZIEK. ievaarlijk spel a' ke€' dom' k'nd' 'k wee* (Wordt vervolgd) eCn!fheer v. d. VaH verzocht de con- devoorwaarden ter inzage te leggen no voorzitter verwees naar het poffende gemeenteblad en sloot hierop j. vergadering. In de afgeloopen nacht om streeks 1 uur is door tot nog toe onbekende oorzaak brand uitge j,roken ln de tricotagefabriek van de firma Te Strake en Ver kouteren, gelegen aan de Kerk straat te Aeten (N.Br.) De brand weer kon tegen het vuur niets uitrichten, zoodat de geheele fa briek, die aan ongeveer 150 per sonen werk verschafte, een prooi der vlammen werd. Omtrent dezen brand vernemen wij tip der dat men niet heeft kunnen vast stellen, waar de brand precies is ont staan Dit moet geweest zijn in de «trijk- of in de pakafdeeiing. In een oogwenk stond het groote gebouw van drie ver- dieiringen en ongeveer 20 M. diep en 10 H m .breed, in lichter laaie. De vrijwillige brandweer kon niets tecen de'gewe.dige vuurzee uitrichten. Slechts de muren bleven overeind staan. In de fabriek waren veel goederen aan wezig Omtrent de schade kon nog niets worden medegedeeld. De firma is echter od beurspolis verzekerd. Of de ruim 150 personen door denbrand zullen worden gedupeerd, 13 nog niet bekend. Door den crisis-opsporingsdienat uit Bre da wordt op 't oogenblik een ernatig onder- zoek ingesteld naar een vermoedelijke tarwe- fraude, welke in verschillende plaatsen, als: Princenhage, Beek, Etten, Oinneken, Ulven- hout en Chaam zou hebben plaats gevon den. Verschillende landbouwers zouden hier bij zijn betrokken. Zij zouden n.l. bij een graanhandelaar te Breda gedenatureerde tarwe hebben gekocht teneinde deze uit te zaaien en zoodoende een zoet winstje te ma ken bij aflevering van het gewas bij de re geering. Zoover kwam het echter niet, deels kwam de tarwe slecht op, en waar ze al groeide, bleven de aren zoek. Verschillende landbouwers moesten dan ook reeds tot om ploeging van het nutteloos gewas overgaan, terwijl bij de anderen de oogst al zeer gering zal zijn. Daar het verboden is, gedenatureer de tarwe uit te zaaien zullen de betrokkenen bovendien, zoo bewijzen van fraude worden gevonden, zich te verantwoorden hebben. Het schijnt, dat de handelaar G. de tarwe als gedenatureerde tarwe, bestemd voor kip penvoer, op nota's heeft afgeleverd. In hoe verre hij betrokken is bij deze fraude zal h<* onderzoek moeten uitmaken, dat thans in vollen gang is. Oeschat wordt, dat ongeveer 30 H.A. met genoemde tarwe is bezaaid geworden. Men verzekerde ons, dat dit een groote hoeveel heid beteekende, daar in zandgrond tarwe zeer dik gezaaid moet worden. In de gisteravond gehoudeu raadsver gadering t© Zandvoort werden de tarie* ven voor het kampeeren belangrijk ge- w ïjzigd. Het tarief voor één dag en nacht werd bepaald op 50 cent of 3.50 per t&rief voor één dag zonder °ok op 0.50, met dien verstande, V<fÜ die na drl« uur komen, ceflt berekend wordt. rtrSiu!?1''1'1®8 geraakte het 6-jarig dochtertje van familie C. Bakker, dat kam t*xt twee"n8*U8je aan den water- w ter oordwijkerh<)Ut speelde, in het „i?®''toff?!1>k overschot van het kind, "aar tot '®at in den avond werd Man i ls nc>8: steeds niet opgehaald. J^vandaag opnieuw naar het lijk- SoLsjS eH„bij*,ter ^dloone water va" het «nÜftrK Haarlem ligt, niet ver van de werfie» aflui deT kant van de ^heeps- vaartul» t w<rk'oodscn> een eigenaardig verhonliL ?°I Üzer€n dwarsspanten li! mjii Retieniede drijvers, toeloopend in ÏÏittS ,.bekIcede P,,nt' welk^ a hlinkt in het overdadige zonlicht iiTAron Ders is een, eveneens gemeniede 2™!*! eofstnictm geplaatst, getuigend van Hraa<rt iT die een kleinen motor nift f, ♦üaara<?!er kleit* stuurstoel met autostuurwiel. Een op de bovenconstructie rus tende as steekt schijnbaar doelloos naar voren. Maar reeds treedt een monteur uit de loods, moeizaam tor send een zwaren propeller van vreemde, of in elk geval vreemd aan doende afmetingen1. Het is de jong ste uitvinding van den heer C. J. Stoete te Zandvoort, de mechani sche zeilpropeller, waarvan de tijd zal moeten leeren of daarvoor een tonkomst is weggelegd. En dasr is ook de heer Stoete zelf, reeds lang weer genezen van de ernstige verwondingen, die hij eenige maanden geleden had opge- loopen, toen bij een proefrit zijn pro pellerwagen op den Zeeweg onder Overveen met een vaart van hon derd kilometer op een oneffenheid stuitte en tegen de boomen te pletter liep Behalve de uitvinder zelf overleefde ook de 15 P K. motor deze catastrophe, zoodat hij, losgemaakt uit de resten van den wagen, zijn vermogen in dienst mocht stellen van de boot. Vlug en kundig helpt de heer Stoete zijn monteur bij het bevestigen van den propeller aan de as, een pasr minuten later reeds slaat de metor aan. De touwen worden losgegooid en zittend in zijn stuurstoel, geeft de uitvin der gas. Met een ruk schiet het vaartuig vooruit; de snel roteerende alluminiumschoepen, die de lucht en het zonlicht, dat er op weerkaatst, aan stukken slaan, trekken de gansche con structie in vrij snelle vaart door het Spaarne, in de richting van de spoorbrug. Aan de overzijde van het water groept een belang stellend publiek, dat de een na den ander is opgeschrikt van 't gedaver van den motor Een politieagent stapt van zijn fiets en over legt waarschijnlijk met zichzelf of hier een storing van de openbare orde plaatsvindt Maar de heer Stcete heeft voor dit alles geer, aandacht; hij regelt den gastoevoer van zijn motor en bedient de stuurorganen. Nü en dan, als er wat in de baan van zijn vaartuig komt, verheft hij zich uit den stuurstoel om een en ander beter in zijn macht te hebben Snel en sierlijk snijden de smalle drijvers door het water, zij leggen rechte «tukken af en maken wijde bogen, al naar de hand, die het stuurrad bedient, zulks wil. Enkele malen wordt een korte afstand vice versa afgelegd; dan keert de boot naar den walkant bij de proefloods terug en is de uitvinder ter be schikking van den verslaggever van het A.N.P., die hem op zijn werkterrein is komen opzoeken Ik had nog liever een demonstratie gezien met een motor van 60 P.K., zegt de man van de pers Als ik die dan maar niet hier hoef te geven, antwoordt de heer Stoete laconiek. M'n propellerboot zou dan, als de motor op volle toeren draaide, de steenen uit den wal halen. Een hoop onkosten en processen-ver baal zou me zoo'n grapje kosten. Ik heb trouwens voor m'n proefnemingen en op metingen aan een motorvermogen van 15 P.K. meer dan genoeg, en ik ninder boven dien niemand Dan, ala de uitvinder z'n overall heeft uit getrokken en zich weer als gewoon burger vertoont, volgt een gesprek over technische bijzonderheden. De man van de pers noteert, dat de schroefbladen van den zeilpropeller elk een oppervlakte hebben van 81 vierkanten decimeter en dat zij, zooals hij zelf consta teert, den vorm hebben van de hand van een zwemmer, die den crawlslag maakt. De schroefbladen zijn trouwens niet aan vaste afmetingen gebonden; het stuurblad van de schroef op den propellerwagen had een oppervlakte van 35 vierkanten decimeter waarbij met denzelfden motor van 15 P.K. een snelheid van honderd kilometer werd bereikt. De nieuwe propeller heeft een diameter van 2.70; de dwarsas, die de bladen verbindt, moet wel van zeer bijzondere constructie zijn, dat beide bladen de middelpuntvliedende' kracht de baas blijven. Op een vraag in deze richting volgt een gepast zwijgeheen uitvinder verraadt nu eenmaal niet gaarne het gansche geheim van den smid. De proefnemingen met de boot die, ge heel uitgerust, 500 kilogram weegt 'heb ben ten doel gehad, het rendement van den propeller vast te stellen tegenover het motor vermogen. Reeds is naar de heer Stoeie zeide aangetoond, dat met gering brand- stofverbruik een gunstige voortstuwing kan worden verkregen. De uitvinding kan zoo vertelaarde de heer Stoete verder worden toegepast op luchtschepen, vliegbooten, vaartuigen voor ondiep water en uiteindelijk voor vliegtuigen Op de vraag, wat de voordeelen van deze uitvinding zijn in vergelijking met de be staande luchtschroeven, antwoordde de heer Stoete, dat deze kunnen worden samengevat in de geruischlooze rotatie van den propeller zelf, in brandstofbesparing en in de ontwik keling waar zulks gewenscht wordt van een enorme trekkracht. Het bezoek van den octrooibezorger is deze week geschiedde Octrooiraad heeft, in ver band met het ongeluk met den propellerwa gen, uitstel verleend met betrekking tot het vooronderzoek. Het spreekwoord, dat een profeet in het eigen land niet wordt geëerd waarmede niet gezegd wil worden dat de heer Stoete in zijn genre een profeet is is ook hier van toepassing. De uitvinder gaf althans op een desbetreffende vraag te kennen, dat de be- belangstelling uit technische kringen in ons land alles te wenschen overlaat. Wat het bui tenland betreft, hadden volgens hem vooral Frankrijk en Duischland een beter voorbeeld gegeven. Aangezien de heer Stoete van meening is, dat zijn uitvinding ook met succes op wind molens kan worden toegepast, heeft hij zich in verbinding gesteld met de vereeniging „De Hollandsche Molen" en van deze zijde e«i sympathie-betuiging met zijn streven mogen ontvangen TRAGISCH ONGFLUK TE TILBURG. Gistermiddag omstreeks half drie reed een vrachtauto, bestuurd door L. op den Bre- damschenweg nabij Tilburg. Naast hem in de cabine zat zijn moeder, de ongeveer 50- jarige A. Lambrecnts-Monde. Ter hoogte van Burgers dierenpark ontwikkelde zich bij het remmen met den handrem eenige rook m de cabine. Vrouw L dacht, dat de wagen in brand stond en wilde eruit springen. Haar zoon trachtte haar tegen te houden, verloor daarbij de macht over het stuur, terwijl de moeder uit den auto viel. De wagen botste tegen eeir langs den weg staanden boom, met het gevolg, dat de bestuurder een zware hoofdwonde opliep. Vrouw L was tus- schen de wielen terecht gekomen en zoo ernstig gewond, dat zij eenige oogenblikken na het ongeval overleed. Het stoffelijk over schot van de vrouw werd naar het St. Elisabethgasthuis overgebracht. OVERBOORD GEVALLEN EN VERDRONKEN. Gistermiddag is de 58-jarige S. ten Kate, schipper van een Rijnaak, liggende in de Vulcaanhaven te Vlaardingen tijdens het ver richten van werkzaamheden overboord ge slagen. De man verdween oogenblikkelijk in de diepte. Door personeel van het haven bedrijf werd hij enkele oogenblikken later opgehaald, waarna men onmiddellijk kunst matige ademhaling toepaste. Dit mocht ech ter niet meer baten, aangezien de levens geesten reeds geweken waren. 15-JARIGE IONGEN VERMIST. Sedert kort wordt te Rotterdam vermist een 15-jarige scholier, J. A. Dammers. Men vermoedt, dat hij in gezelschap van twee vrienden naar de Belgische of Duitsche grens is vertrokken. REIZEN NAAR BELGIE. Eenige aanwijzingen. Nu Beigië, zoowel wegens de goedkoope frank, als de Wereldtentoonstelling te Brussel, zoovele bezoekers uit ons land trekt, is het wel nuttig aldus schrijft ons de Kon. Ned. Toeristenbond A.N.W.B. nog eens te resumeeren, welke papieren een Nederlander bij een bezoek aan België noo- dig heeft. De verschillende vereenvoudigingen, welke België den laatsten tijd in dit opzicht neeft gemaakt, hebben blijkbaar velen in de on juiste meening gebracht, dat men thans, het zij per trein, auto, motorrijwiel of fiets rei zend, in het geheel geen papieren meer noo dig heeft. Dit is echter niet juist. Om naar België e gaan, heeft men in ieder geval een pas noo dig, welke echter desnoods vijf jaar verval len mag zijn, of een geldig bewijs van Neder landerschap, of een toeristenkaart. Deze laatste is een nieuw decument, dat speciaal is ingesteld om het toeristenverkeer naar België te bevorderen, het wordt uitgereikt door de Belgische diplomatieke en consu laire ambtenaren en kost één Belga. Verder wordt, indien men per motorrijwiel naar België gaat, verschil gemaakt, of men voor toeristische doeleinden reist, dan wel uit zakelijk oogpunt. In het eerste geval heeft men tot 15 November a s geen internationaal rijbewijs en geen internationaal bewijs voor het motorrijtuig noodig, mits men zijn gel dig Nederlandsch rijbewijs kan toonen. Deze vrijstelling geldt ook voor bestuur ders van autocars en taxi's. Een triptiek of een carnet de passages en douanes blijft echter noodig voor alle motor rijtuigen. Vervolgens is er voor den wielrijder nog een belangrijke vereenvoudiging gekomen, aangezien deze, indien hij met een gebruikt rijwiel naar België gaat, voorloopig tot 15 November a.s. geen douanekaart noodig heeft, nóch invoerrechten behoeft te depo- neeren, zoodat hij aan zijn pas, bewijs van Nederlanderschap of toeristenkaart voldoen de heeft. Tenslotte nog deze raad: Het getal be zoekers, niet alleen aan Brussel, maar ook in overig België, is zóó groot, dat men niet op goed geluk naar België moet reizen, den kende daar wel gemakkelijk onder dak te zullen komen. Men bestelle van tevoren kamers en vrage bevestiging dat deze gere serveerd zijn. Door de centrale recherche te Amster dam is op last van de justitie een inval gedaan in het kantoor van het Plaatse lijk Arbeids Secretariaat (P.A.S.), aan de Brederodestraat aldaar. Er zijn een groot aantal pamfletten in beslag geno men, waarin een vergadering wordt aan gekondigd, welke het P.A.S. gisteravond in de „Harmonie" hield. Deze pamfletten zouden van een op- ruiendeu inhoud zijn. Het Tweede Kamerlid Sneevliet heeft den minister van justitie naar aanleiding van het bovenstaande de volgende vragen gesteld: 1Is het den minister bekend, dat op Don derdag II Juli omstreeks halt twaalf een zestiental politiebeambten zich in het kan toor van het Plaatselijk Arbeids-Secretariaat te Amsterdam, gevestigd Brederodestraat 17 aldaar, vervoegd hebben voor het in beslag nemen van manifesten, waarin een openbare vergadering van het Plaatselijke Arbeids-Se cretariaat aangekondigd werd voor dienzelf den datum in het gelxrnw de Harmonie, Ro zengracht aldaar? 2. Draagt de minister er kennis van dat gedurende het bezoek van de politie de tele foonverbinding ook voor andere in dat per ceel gevestigde kantoren verbroken was, ter wijl gedurende dat bezoek geen mensch, ook niet van de anderen kantoren, het gebouw mocht verlaten? 3. Handelde de Amsterdamsche politie in deze zaak op aanwijzing van den minister? 4. Indien dit niet het geval is, is dan de mi nister niet van oordeel, dat een dergelijk op treden gepaard gaande met het in beslag ne men van aanwezige manifesten als een wil lekeurige belemmering van het gebruik van het recht van vergadering gezien moet wor den 5. Is de minister bereid die maatregelen te treffen, die noodig blijken om de handha ving van bestaande burgerlijke rechten en vrijheden tegen politieke willekeur te verze keren Naar wij vernemen, hebben een groot aan tal N.S.B.-ers meer dan duizend te kennen gegeven, 17 dezer 's morgens vroeg op Schiphol aanwezig te willen zijn, wan neer ir. Mussert met de Sperwer naar Indië vertrekt. Men heeft B. en W. van Amster dam gevraagd, of al deze personen op de gemeentelijke luchthaven kunnen worden toe gelaten. Een sterke politiemacht zal op den morgen van het vertrek op Schiphol aanwezig zijn. De Nederlandsche kappersbond meldt ons, dat binnenkort de instelling van een bedrijfs- raad voor het kappersbedrijf te verwach ten is. Naar wij vernemen, heeft mr. P. W. A. Cort v. d. Linden, minister van Staat, oud-minister-president en oud-staatsraad, in het Roode Kruis- ziekenhuis te 's-Gravenhage een ope ratie ondergaan. De toestand yan den patiënt is zorgelijk. De toestand van den oud-minister Cort v. d. Linden was hedenmiddag nog dezelfde. Uit bet Eugelsoh van PAUL TRF.NT door ADA VAN ARK EL HOOFDSTUK XLV. th,!fevrouw Cameron kwam opgewonden voor de lunch. Trpun^"' rieP ze tegen Stella. „Kapitein dat M.yan de Clytie heeft me juist verteld Staf °P het schi'P a{ ;'la antwoordde niet, maar wendde zich ken lij haar moeder niet kon zien, wel- vrouïr dit ^richt op haar maakte. Me en j 1Cameron keek haar nieuwsgierig aan OHg^l h.aar dochter bleef zwijgen, werd ze je niets te zeggen?" vroeg ze drif- moeder", antwoordde Stella met Valri- u Puy van houdt. Die ellendige heeft hem met haar streken in de val gei0ü "j^11 uem met naar streken in ae vat kriigen" hebt nu de kans hem terug te ben heelemaal niet van plan hem te j" llceiemaai niet van plan nem te- antwrw. op wat voor manier ook", Wnrdde Stella kalm. ijievrm, n'et met Guy trouwen?" vroeg »»ouw Cameron verbaasd, „Het is mijn liefste wensch moeder. Maar ik neb dingen gedaan, waar ik bitter be rouw van neb en maar laten we er niet meer over spreken". „Ik weet zeker dat Guy je lief heeft. Eén woord en „Ik zal dat eene woord niet spreken. Ik houd zielsveel van Guy. Hij staat ver boven me. Ik ben een klein, hatelijk schepsel. Al wat hij gedaan heeft toen ik hem zoo verkeerd beoordeelde was uit een gevoel van plicht. Ik viel er hem hard over ik trachtte hem te straffen en ik ben zelf ge straft. Maar ik heb me één ding vast voor genomen, moeder. Het verleden is dood Ik heb alleen maar herinneringen en daar moet ik me de reat van mijn leven mede te vreden stellen". „Je bent niet wijs", riep mevrouw Came ron boos. „Ik ben een vrouw, dat is alles", ant woordde Stella moe en verliet de kamer. Mevrouw Cameron liep heen en weer, diep in gedachten. Zij was de laatste vrouw ter wereld om toe te geven. Nu Guy goed be zorgd was, kon ze geen beter echtgenoot voor haar dochter verlangen. Bovendien had Stella hem haar hart gegeven en stond haar geluk op het apel. Een moeder moest in staat zijn tot opofferingen en daarom Sing ze aan haar schrijftafel zitten en nam e pen op. „Waarde heer Hallam", het begin was makkelijk, maar nu „Met genoegen heb ik gehoord, dat U weer in Weyport is. Ik vind het moeilijk om uit te drukken wat ik wil zeggen, maar ik houd van absolute open hartigheid. U en mijn kind hebben elkaar lief en ik geloof, dat U voor elkaar geknipt zijn. Er zijn een paar misverstanden ge weest en misschien ben ik daar zelf in ze keren zin schuldig aan. Ik wil me daarom zelf vernederen door U te vragen mij zoo spoedig mogelijk te komen opzoeken, opdat wij de zaken kunnen bespreken. U zult Stel la niet zien vóór wij gepraat hebben. U moet in ieder geval komen. Dat is wel het minste wat u doen kunt. Ik heb al met kapi tein Trevor afgesproken, dat u morgenoch tend aan wal kunt gaan en ik verwacht u tegen twaalf uur hier". Ze onderteekende met een breede streep en las zorgvuldig na wat ze geschreven had. Een of tweemaal knikte ze goedkeurend met het hoofd en nam toen opnieuw de pen op. P.S. schreef ze: „Ik ben niet op de hoogte van alle feiten. Mijn dochter kan ook wel schuld hebben. Het minste wat u kunt doen is me een eerlijken en volkomen uitleg geven Stel la's geluk is me heel veel waard. Ze heeft veel verdriet en ze is al wat ik in de wereld heb, dus u moet het een ongelukkige moeder maar vergeven, dat ze u dit vraagt Toen ze de enveloppe geadresseerd had, knikte ze nogmaals tevreden en liet den brief met een glimlach van voldoening naar de post brengen. Guy ontving den brief den volgenden mor gen aan het ontbijt en las hem inet groote verbazing. Zijn eerste opwelling was om dadelijk aan mevrouw Cameron te schrijven dat hij niet kon komen, maar nadat hij den brief nogmaals herlezen had, begon zijn besluit te wankelen. Hij wist nog niet wat te doen toen hij kapitein Trevor zag. „Je luncht vandaag bij mevrouw Came ron, is het niet? Doe haar mijn groeten Je dineert vanavond bij den admiraal". „Dat wist ik nog niet". „Het bericht is juist van het vlaggeschiip gekomen". Kapitein Trevcr bleef nog wat staan pra ten. Guy ging toen naar zijn hut en kleedde zich in politiek. Kort na elven was hij aan wal en liep langs de boulevard. Er waren verscheiden officieren van zijn oude schip de „Drietand" en ze groeten hem hartelijk Ze dwongen hem mee te gaan naar het Royal-hotel en overstelpten hem daar met vragen. Het was voor Guy een genot weer bij zijn vrienden te zijn en het speet hem dat hij hen moest verlaten. Hij liep langzaam in de richting van he; huis van de Camerons. Zijn oogen stonden somber en zijn gezicht lusteloos, maar al door dacht hij dat hij nu steeds dichter bij de vrouw kwam, die hij lief had. De meid, die de deur open deed, begroette hem met een glimlach en liet hem in de zitkamer. Mevrouw Cameron stond op en kwam met uitgestrekte handen naar hem toe. „Mijn beste Ouy, ik ben zoo blij dat ik je weer zie. Je ziet er niet goed uit. Er moet beter op je gepast worden. Ga zitten, jon gen". „Ik voelde dat ik komen moest, maar ik kan niet blijven. U wist zeker niet dat ik verloofd ben met juffrouw Glyn en dat we binnenkort gaan trouwen?" zei hij kalm. „Valda is een heks". „Ze wordt mijn vrouw. Als u op die ma nier over haar spreekt „Neem me niet kwalijk Guy, maar ik ken dat meisje en ik ken jou. Ik heb deze laatste dagen Stella gadegeslagen en mijn hart doet pijn voor het arme kinden „Ik kwam alleen maar om u te zeggen, dat ik geëngageerd ben met juffrouw Glyn. Misschien had ik beter gedaan het te schrij ven „Ik ben heel blij dat je gekomen bent. Ik beschouw je als mijn zoon. Laat mij maar met Valda afrekenen. Wees niet boos. Kun je ontkennen dat je van Stella houdt?" vroeg ze triomfantelijk. „Ik zie, dat ik beter had gedaan meti niet te komen. Goeden dag, mevrouw Cameron". Maar zij was naar de deur geloopen. „Blijf nog een paar. minuten. Er is nog iets dat ik moet zeggen", riep ze en voor hij kon protesteeren was ze de kamer uit geloopen. Voor een vrouw van haar leeftijd bewoog mevrouw Cameron zich buitenge woon vlug. Ze wierp de deur van Stella's kamer open. „Kom dadelijk hier", riep ze. „Ja moeder, wat is er?" „Kom maar, ik heb een verrassing voor ie". Niets vermoedend volgde Stella haai moe der naar de woonkamer. Mevrouw Cameron opende de deur, duwde haar dochter naar binnen en sloot de deur achter haar. Guy zag dat hij er ingeloopen was. „Guy", riep Stella verschrikt, en hij zuchtte van verlichting, toen hij bemerkte dat ze geen deel had in dit complot van haar moeder. „Ik kwam om je moeder op te zoeken", zei hij kalm.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 7