f. 500.- waard zijn!
PALMOLIVE
..«kan een Fongers rijwiel
en
méér dan zeep
een schoonheidsmiddel!
£uchtoaxut
Staatsloterij
In den grooten Palmolive-wedstrijd moet dagelijks een Fongers-
rijwiel ter waarde van f 39.50 (of in contanten f 35.-) worden
gewonnen. Bovendien worden 50 waardevolle extra prijzen per
dag toegekend.
waarom U Palmolive zeep verkiest I
ccn Hoofdprijs van f 500.-
VIJF JAREN REGELMATIG
AMSTERDAM- BATAVIA.
Koop 3 stukken Palmolive zeep en schrijf ons op gewoon briefpapier of
op een speciaal inschrijf-formulier met niet meer dan 30 woorden
Deze wedstrijd heeft tot doel nieuwe verbrui
kers voor Palmolive zeep te winnen - de
schoonheidszeep die bereid wordt uit olijf- en
palmoliën. Deze oliën zijn de beste natuurlijke
cosmetische middelen.
De drie stukken zeep die U gebruikt om aan
den wedstrijd mee te doen zullen er aanmer
kelijk toe bijdragen dat Uw teint haar natuur
lijke schoonheid behoudt.
Bovendien kan Uw inzending één van de dage
lijks beschikbaar gestelde Fongers rijwielen
of extra prijzen winnen en ééns per maand
Is dit niet de moeite waard? Dagelijks 51
winnaars. Stel dus niet uit - koop nu Uw
3 stukken Palmolive en beantwoord boven
staande vraag.
Zend zoo dikwijls in als U wenscht, doch
voeg bij ieder antwoord 3 zwarte banden
van de Palmolive zeep verpakking.
deze z.g. idealistische lessen moeten aanhoo-
ren, waaronder niets anders dan vrees en on
derworpenheid schuilen".
Opgemerkt dient te worden, dat de pers in
Italië onder directe controle der regeering
staat, en deze dus mede verantwoordelijk is
voor den inhoud der bladen. (Tel-)
H. BRüNING f
In den afgeloopen nacht is op 72-jarigen
leeftijd in zijn woning te Amsterdam over
leden, de tooneelspeler H. Brüning.
DE ROOFOVERVAL TE
ROTTERDAM.
De daders gevat?
Het onderzoek door de politie ingesteld
naar den roofoverval op de 62-jarige vrouw,
Maandag gepleegd in een huisje op de
Kruiskade te Rotterdam, heeft uitgewezen,
dat de vermoedelijke daders zijn de man H.
te P. en de vrouw M. v. N. Het tweetal is
zwervende. De opsporing is per radio ver
zocht.
OP 'T NIPPERTJE GETROUWD.
Bezwaren inzake de nieuwe
Jcdenwetten uit den weg ge
ruimd.
De nieuwe Duitsche wet, waarbij het
wordt verboden, dat huwelijken worden ge
sloten tusschen arischen en niet-arischen,
heeft te Amsterdam aanvankelijk eenige
moeilijkheden veroorzaakt. Er bestaat tus
schen ons land en eenige andere landen een
contract, waarbij o.m. is bepaald, dat deze
landen eikaars huwelijkswetten zullen eer
biedigen.
Te Amsterdam waren eenige huwelijken
afgekondigd, die volgens de nieuwe Duit
sche wet niet konden worden voltrokken. He
den zijn deze op het stadhuis op de gebrui
kelijke wijze gesloten. De bevoegde autori
teiten waren van meening, dat de afkondi
ging er van reeds had plaats gehad voor de
Duitsche wet van kraent werd. Uit dien
hoofde zullen ook voor de volgende week
geen moeilijkheden bij het voltrekken van
van dergelijke huwelijken ontstaan. Er zal
met de regeering overleg worden gepleegd
wat verder in dezen zal moeten worden ge
daan.
KORTE BERICHTEN.
H.M. de koningin is voornemens om tij
dens Haar aanwezigheid in Amsterdam een
bezoek te brengen aan de kweekschool voor de
zeevaart naar aanleiding van de herdenking
van het 150-jarig bestaan in October e.k.
Ter kennis wordt gebracht, dat H M. de
koningin, zooals bekend is, nog geen audiën
ties verleend en dus ook tijdens Haar aan
wezigheid te Amsterdam niemand in per
soonlijk gehoor kan ontvangen, zoodat ook
geen aanvragen in dien geest moeten worden
ingediend.
H.M de koningin heeft hedenmiddag te
12.15 ten paleize Noordeinde in gehoor ont
vangen Raden Toemengong Tjodronagoro,
zoon van den rijksbestuurder van Solo en zijn
echtgenoote Bandoro Raden Sajoe, dochter
\r~a rien Coesoehoenan van Solo.
DE POSTVLUCHTEN OP INDIE.
Het K. L. M. vliegtuig Lijster is heden
morgen te half 9 met 4 passagiers aan
boord van Schiphol naar Indië vertrokken.
De Perkoetoet (thuisreis) vloog gisteren
van Jodhpur naar Bagdad.
De „Oeverzwaluw is uit Rangoon ver
trokken en in Singapore aangekomen.
DE GORDON BENNETT
WEDSTRIJD.
Weer twee ballons gedaald.
Terzelfder tijd als de ballon Deutschland,
is de ballon Alfred Hildebrandt met Otto
Bertram en Premm aan boord te Kritsjef
ten Oosten van Mohylew (Wit Rusland) ge
daald.
Evenals de meeste andere ballons was
ook deze naar het Zuid-Oosten afgedreven.
De Duitschers werden door de bewoners
van het dorpje hartelijk verwelkomd en
vingen direct na de berging van de ballon
huls den terugweg aan.
De ballon van de Amerikaansche marine
is bij Rzew (ten Westen van Moskou) ge
daald. Bizonderheden ontbreken.
Fransche ballon in Wit-Rusland
gedaald.
Uit Minsk wordt gemeld, dat in het dis
trict Kostioekowitsji in Wit-Rusland de
Fransche ballon „Lorraine" vlot is gedaald
De ballonvaarders Boitard en Dupont wer
den door autoriteiten en bevolking hartelijk
ontvangen en kregen alle noodzakelijke hulp.
13 deelnemers geland.
Vijf van de 13 deelnemers aan den wed
strijd om den Gordon-Bennett-beker zijn
thans neergekomen. De Amerikaansche bal
lon is volgens gisteravond ontvangen be
richten Maandagavond geland nabij het
dorp Lunk in de streek van Elsky in Wit-
Rusland. De ballon heeft een afstand afge
legd van bijna 300 mijl.
Ten Z. O. van Moskou.
Volgens de te Warschau ontvangen be
richten bevinden de nog niet gelandie bal
lons zich thans ongeveer en zuidoosten van
Moskou.
Aansl. Storm.
HET VLIEGVERKEER IN DEN
STORM.
In verband met het hevige stormweer wer
den gisteren in België alle vliegdiensten
gestaakt.
Het gewone Belgische lijnvliegtuig was
echter reeds naar Duitschland gestart en
had den wind in den rug. Het Engelsche
.oestel dat met 32 passagiers vertrokken
was naar Londen, moest twee uur vliegen
alvorens het Oostende bereikte. Hier bleef
het daar de wind boven het Kanaal een uur-
snelheid bereikte van 100 K. M.
Het Fransche toestel, dat uit Nederland
was gekomen is te Evere gebleven. Het
Duitsche vliegtuig kwam uit Berlijn te Brus
sel aan, doch had onderweg met hevige ruk
winden te kampen gehad.
DE DRAGON RAPIDE
VLIEGTUIGEN TE CALCUTTA.
De drie De Havilland Dragon Rapide
vlieg,t-uig.en PH-AjKU, P'H-AKV en PH-
A#W van de K.NJ.L.M welke pp weg zijn,
rikfer kndké en gebrwfet jwHen worden bij de,
karteering van een gedeelte van Nieuw-öui-
nea, zijn gisteren te Cakutta aangekomen.
Aan boprd is alles wel.
y De vliegtuigen uilen een dag te Gafoutta
iPWven voor hét nakijken der motoren.
ONDERHANDELINGEN TE
MADRID.
Over den aankoop v*n Neder-
landsche vliegtuigen.
Een eigenaardige tegenstelling met de
re» van den heer Pleeman, directeur der K.
L. M., die in Amerika vertoeft om buiten-
landsch materiaal te bezichtigen, is de reis
van de heeren Koolhoven en Jacob Mees,
van de N.V. Koolhoven vliegtuigen, die zich
momenteel in Spanje ophouden en gisteren
door minister-president, Lerroux, ontvangen
zijn om te onderhandelen over den aankoop
van Nederlandsch materiaal.
In verband hiermee geeft de heer Asjes
met Koolhoven-machines demonstraties te
Madrid.
LUCHTVAART ONDERVINDT
HINDER VAN DEN STORM.
Verschillende toestellen niet
vertrokken.
Terwijl de luchtvaart in ons land geduren
de den dag gisteren niet al te veel hinder
van het slechte weer heeft ondervonden, is
dit in den avond anders geworden, toen zich
aan den stormwind nog een onweder paarde.
Het laatste K.L.M.-toestel, dat te 9.20 naar
Londen moet vertrekken, is niet gestart; de
dienst op Brussel was reeds eerder ge
staakt. Ook de beide vliegtuigen van de
Lufthansa, die te 7.15 resp. naar Berlijn en
Hamburg moesten vertrekken, zijn op Schip
hol gebleven. Verschillende andere toestellen
ondervonden vertraging.
Resultaten en plannen van de
K. L. M.
Aan den vooravond van zijn reis naar
Amerika heeft de directeur der K. L. M., de
heer Plesman, in een persconferentie ver
schillende mededeelingen gedaan over de
resultaten van den geregelden luchtdienst
AmsterdamBatavia en de plannen voor
de naaiste toekomst, ook met betrekking
tot de Europeesche lijnen.
Op 25 September a.s. zal het eerste
lustrum van den geregelden luchtdienst tus-
scnen Nederland en Ned.-Indië zijn vol
bracht.
Dan zal het vijf jaar geleden zijn, dat na
een reeks proefvluchten, die zich over ver
scheidene jaren uitstrekte, Van Dijk met de
Fokker F 7b „Reiger" den veertiendaag-
scken dienst opende. Een jaar later, den
lsten October 1931, ving de wekelijksche
dienst aan, gevolgd door den halfwekelijk-
schen op den 12den Juni 1935-
Aanvankelijk liet de K. L. M. de vlieg
tuigbestuurders vrij om de reizen zoo kort
van duur te maken als zij dat in verband
met de veiligheid mogelijk achtten. Zoo
kwam het in den zomer van 1932 nog al
eens voor, dat de vliegtuigen een of twee
dagen eerder binnen kwamen dan op het
reisschema aangegeven was. Thans zijn der
gelijke versnellingen niet meer geoorloofd
en reist men op een vast schema naar en
van Indië in 5^ dag, waarbij men dan nog
per etmaal vier uur langer op den grond
dan in de lucht is. Niettemin wordt het na
tuurlijk aan den gezagvoerder overgelaten
om van het schema af te wijken, indien hij
dat noodzakelijk oordeelt Wanneer wij de
resultaten van den halfwekelijkschen dienst
beoordeelen, blijkt daaruit, dat bij een «lieg-
tijd vin tien uur per dag een goede tegel-
matigheid bereikt wordt.
Bij de ontwikkeling van den Amsterdam-
Batavia-dienst heeft de K. L. M. steeds v n
vele zijden de grootste medewerking ont-
vanen. De voortdurende bijstand van de
K. N. I. L. M. is voor den regelmatigen gang
van den dienst van het grootste belang en
is alle landen langs de route is men de
K. L. M. altijd behulpzaam geweest. Om
hier een voorbeeld van te geven: zoo juist
heeft de Britsch Indische regeering voor
verbetering van vliegvelden en nachtver
lichting een bedrag van 3.000.000 ter be
schikking gesteld.
Voortdurend heeft de K. L. M. er naar
gestreefd den reistijd te verkorten. Door
verbetering van de grondorganisatie langs
de route (o.a. ook versnelling van de ben
zinevoorziening op tusschenlandingsterrei-
nen) en verhooging van de kruissnelheid is
dit mogelijk geweest.
Gedurende die vijf jaar heeft de K. L. M.
251 Indiëvluchten gemaakt in beide rich
tingen;
de afgelegde afstand is 7.250.000 K.M., d.i.
ruim 180 x de aardomtrek;
de hoeveelheid briefpost, in dien tijd
vervoerd, bedraagt 190.000 K.G., dat is on
geveer 2 millioen poststukken van gemid
deld 8 gram;
de pakketpost 6.500 K.G.;
goederen 38.500 K.G.;
bagage 76.500 K.G.;
passagiers 3130, welke 14.500.000 K.M. af
legden, dat is eenzelfde aantal passagiers
kilometers als 36.500 reizigers afleggen op
de lijn AmsterdamLonden.
Toen de K. L. M. van den veertiendaag-
schen dienst op den wekelijkschen overging,
liep het postvervoer met 100 procent om
hoog, om daarna van jaar tot jaar lang
zaam te stijgen. Het passagiersvervoer ging
met groote sprongen omhoog; het steeg in
1932 in vergelijking met 1931 met 463 °/o,
in 1933 met 105 in 1934 met 25 °/o.
Thans nu het eerste kwartaal der exploi
tatie van den halfwekelijkschen dienst weer
achter ons ligt, vraagt men zich af, welken
invloed de vei dubbeling heeft gehad op deze
beide voornaamste takken van vervoer.
Beschouwen we de in deze drie maanden
u resu'*aten> zien we, dat van
de 50 heen- en terugvluchten er 40 precies
De storm heeft niet alleen in Alkmaar
geëischt. Een zware iep, die op den
tuin terecht kwam.
maar ook in Bergen slachtoffers onder de boom»,
hoek van de Breelaan en de Notweg in ten villa.
in 554 dag zijn uitgevoerd, hetgeen bij over
schakeling van een eenmaal wekelijkschen
op een halfwekelijkschen dienst, gepaard
aan het in gebruik nemen van geheel nieuw
materieel gedurende een buitengewoon
zwaar moessonseizoen als een gunstig re
sultaat mag worden beschouwd.
Het postvervoer nam gedurende deze pe
riode, in vergelijking met den eenmaal we
kelijkschen dienst met 30 toe, terwijl het
passagiersvervoer met 117 is gestegen.
Deze groote vraag naar passage is niet
verwonderlijk, wanneer men bedenkt, dat
de afstand van 14.500 K.M. thans in 55 uur
gevlogen wordt. Gemiddeld reist men dus
niet meer dan 10 uur per dag; de weg
wordt in 20 étappes afgelegd, men brengt
dus gemiddeld niet langer dan twee uur en
drie kwartier tusschen start en landing in
de lucht door.
Jp het oogenblik is het aantal aanvragen
voor passages dikwijls grooter dan de be
schikbare plaatsen. Met den grootsten
spoed zal dan ook getracht worden grootere
vliegtuigen ter beschikking te krijgen, welke
minstens een kruissnelheid van 300 K.M.
per uur moeten hebben. Met de ervaring in
de afgeloopen jaren op de Amsterdam
Batavia-route opgedaan, zal bij den bouw
van deze vliegtuigen rekening gehouden
moeten worden.
De K. L. M. gaat voort met de opleiding
van een aantal gezagvoerders voor de
Indiëroute, daar deze belangrijkste luchtlijn
geen stoornis mag ondervinden. De K. L. M.
tracht op het oogenblik enkele buitenlan
ders met de kwaliteiten der beste Neder-
landsche vliegers in dienst te nemen voor
een periode van 1 of 2 jaar, teneinde het
luchtnet in Europa verder te kunnen uit
breiden.
Winterdienst 19351936.
Alleen reeds op de Indiëroute zal de K.
L. M. gedurende het winterhalfjaar 126.000
K.M. méér vliegen dan in de overeenkom
stige periode van 1934/'35.
Een novum van dezen winterdienst is
voorts het handhaven van de verbinding
met Praag, welke door de K. L. M. is sa
menwerking met de Ceskoslovenska Letec-
ka Spolecnost geëxploiteerd wordt. Als
route is AmsterdamRotterdamHalle/
LeipzigPraag gekozen; de landing te Es
sen vervalt dus. In Rotterdam bestaat aan
sluiting naar en van Londen.
Een belangrijke verbetering in vergelij
king met den vorigen winter is, dat de
dienst op Berlijn, welke vorig jaar geen
aansluiting gaf op de Londenlijn, dit jaar
wel in aansluiting op dezen dienst zal wor
den gevlogen. De verbinding LondenAm
sterdamBerlijn v.v., welke dezen zomer
veel succes boekte, blijft dus gedurende den
winter bestaan. Tusschen K. L. M. en Deut
sche Lufthansa bestaat op deze belangrijke
Europeesche verbinding de nauwste samen
werking; ook na de invoering van het win-
terprogramma op 6 October a.s. kan men
tweemaal per dag van Berlijn naar Londen
in beide richtingen vliegen, eenmaal per
K. L. M., eenmaal per Deutsche Lufthansa.
Naar Londen blijven er drie diensten,
twee van de K. L. M., een van de Deutsche
Lufthansa. De ochtenddienst der K. L. M.,
die om 8.20 Croydan verlaat, geeft aanslui
ting naar Berlijn, Hamburg, Kopenhagen en
Malmö, de Lufthansadienst van 11.30 geeft
doorverbinding naar Hamburg, Hannover
en Berlijn.
Op Parijs onderhouden K. L. M. en Air
France elk een dienst. De ochtenddienst
der K. L. M. om 8 uur van Le Bourget geeft
aansluiting naar Hamburg en Scandinavië.
In beide richtingen bestaan verbindingen
tusschen Nederland en Zuid-Frankrijk en
Spanje.
Alles zal in het werk gesteld worden om
in den zamer van 1936 een luchtnet te kun
nen exploiteeren, grooter dan dat van 1935.
Dit moeten wij doen; want de ontwikkeling
van het luchtverkeer zoowel hier als in
Amerika gaat gestadig voort. In de Ver.
Staten zijn er op het oogenblik reeds negen
diensten per dag van kust tot kust in beide
richtingen; het volgend jaar zal dit aantal
zeker het dubbele zijn. Wij zien daarbij,
dat de luchtvaartmaatschappijen, die het
beste en snelste materieel hebben, het ver
keer tot zich trekken en men mag ver
wachten, dat in 1936 grootere vliegtuigen
in dienst gesteld zullen worden.
Hoe sterk het luchtverkeer aan de andere
zijde van den Oceaan toegenomen is, blijkt
uit de volgende cijfers, die ons juist bereikt
hebben:
Passagiersvervoer in de Ver. Staten van:
Januari—Juni 1935: 319.484; Jan.—Juni
1934: 191.088; Juni 1935: 73.896; Juni 134:
43.292.
Dit land is dan ook wel bijzonder geschikt
voor de ontwikkeling van het luchtverkeer,
daar de groote bevolkingscentra er ver van
elkander liggen en behooren tot één volk,
terwijl dringend behoefte aan snelverkeer
bestaat.
,£en boekwerk uitgegeven.
Van de hand van mr. E. Rusman, die be
last is met den persdienst bij de K L. M.,
voorloopig alleen in de Engelsche taal
een zeer lezenswaardig boekwerk versche.
nen, dat den titel draagt: „Wings Acrosa
Continents (The K. L. M. Amsterdam—,
Batavia Line). De heer Rusman geeft daar»
in een belangwekkend overzicht van de
vele landstreken langs de Nederland—Indië.
route met de voornaamste historische ge«
gevens en de meest karakterist eke bijzon»
derheden van land en volk. Het boekwer!
dat pagina's druks telt, is verlucht met
vele fraaie foto's cn teekeningen, tenvij] als
Lijlage daarbij is gevoegd een routemap met
verscheiden gekleurde plattegronden van de
onderscheidene trajecten, waarover wordt
gevlogen.
ZIJ, DIE ZICH MET INGANG VAN
1 OCTOBER VOOR MINSTENS 3
MAANDEN OP DIT BLAD ABON-
NEEREN, ONTVANGEN DE TOT
DIEN DATUM VERSCHIJNENDE
NUMMERS FRANCO EN GRATIS.
DE DIRECTIE.
(Niet officieel)
5de klasse, 3de lijst
Trekking van Woensdag IS September 1931
Hooge Prijzen
f 1000— 482 1396 7851
f 200.— 54 6997 11971
f 100.— 1530 2123 4511 6376 7925 9707 117M
11949 13206
Prijzen van 70.
27 53 146 197 225 290 354 393
573 812 928 1030 1094 1205 1291 1394
1467 1626 1708 1716 2035 2097 3197 2198
2246 2271 2370 2476 2487 2563 2706 2741
2775 2788 2873 2883 2941 3493 3817 3881
3960 4030 4155 4188 4413 4448 4477 4744
4836 4887 5073 5247 5356 5519 5551 5651
5813 5842 6083 6106 6302 7072 7091 7416
7517 7944 7960 8133 8181 8453 8544 3604
8618 8626 8803 8815 8828 8865 8932 9007
9123 9216 9574 9645 10098 10175 10420 10485
10576 10754 10832 11028 11211 11303 11329 11S74
11440 11466 11579 11831 12113 12281 12540 13137
13139 13185 13458 13511 13575 13605 13615 13746
13822 13849 13987 13998 14047 14129 14598 14913
14914 15077 15090 15152 15228 15468 15484 15580
15593 15664 15738 15935 16034 16036 16582 16831
16968 17009 17102 17481 17752 17784 17872 17884
17919 17958 18200 18555 18628 18799 18974 19222
19553 19679 19759 19954 19995 20021 20285 20645
20648 20660 20828 20978
Nieten
23 103 115 147 157 188 189 226
335 520 521 571 630 647 661 720
1011 1029 1109 1161 1275 1391 1402 1437
1443 1460 1516 1519 1528 1658 1672 1675
1770 1874 1877 1892 1939 1940 1973 2001
2063 2137 2319 2338 2484 2533 2596 2601
2645 2669 2701 2744 2746 2783 2837 2841
2849 2861 2870 2904 2935 2963 2983 2390
3004 3006 3105 3116 3142 3233 3260 22»
3407 3410 3425 3477 3554 3574 3587 3586
3596 3705 3709 3801 3866 3915 3961 4®
4040 4043 4100 4108 4128 4145 4242 4315
4338 4346 4412 4419 4445 4454 4473 4547
4632 4646 4647 4691 4695 4701 4779 4788
4806 4838 4898 4955 4987 5001 5070 5085
5137 5156 5177 5206 5257 5335 5434 6449
5591 5614 5670 5734 5753 5761 5764 5810
5886 5952 5954 5990 6005 6016 6039 6049
6066 6135 6283 6339 6366 6373 6380 MM
6435 6461 6485 6504 6530 6547 6614 6633
6658 6664 6666 6697 6701 6736 6751 6791
6794 6905 6925 6957 6971 7023 7026
7185 7229 7260 7273 7290 7360 7365 7376
7449 7462 7490 7546 7552 7740 7883 T91j>
8075 8086 8192 8198 8202 8207 8239 83«
8390 8532 8670 8718 8720 8769 8775 8803
8833 8858 8869 8889 8934 8964 8979 8985
8996 9045 9112 9210 9234 9264 9309 9335
9350 9352 9379 9418 9422 9511 9577 9605
9609 9637 9680 9746 9766 9791 9823 9849
9868 9981 9992 10034 10040 10053 10106 101»
10148 10160 10173 10302 10305 10339 10378 104»
10466 10529 10585 10586 10601 10604 10735 10736
10740 10743 10764 10800 10810 10925 10945 10M®
11141 11190 11194 11296 11320 11338 11350 1135»
11386 11414 11451 11523 11530 11632 11634 117»
11810 11853 11871 12047 12064 12067 12092 121»
12120 12127 12140 12466 12531 12534 12544 126»
12635 12678 12684 12745 12749 12769 12792 1283"
12863 12924 12959 13033 13133 13141 13164 133»
13426 13437 13512 13513 13520 13581 13608 136»
13658 13671 13710 13726 13809 13842 13900 139»
14074 14123 14132 14137 14277 14349 14371 l«j»
14410 14422 14424 14435 14474 14479 14492
14605 14606 14635 14640 14687 14705 14711 H"
14794 14830 14873 14890 14909 14996 15028 150»
15098 15137 15160 15165 15266 15277 15302 153»
15391 15405 15447 15480 15546 15561 15682 15"
15812 15816 15850 15892 15907 15979 15994 160»
16104 16107 16130 16171 16185 16241 16352 16»
16368 16381 16389 16406 16428 16693 16694 1»»
16702 16741 16766 16913 16958 16985 17014 17°°?
17211 17259 17265 17271 17283 17298 17443 1™»
17607 17616 17662 17663 17689 17703 17802 1™^
17806 17807 17861 17898 17909 17915 17918 1™
17998 18045 18104 18119 18145 18180 18210 18»
18205 18274 18303 18343 18361 18363 18370 18»
18391 18410 18436 18529 18605 18635 18641 1»
18675 18725 18761 18770 18915 18967 18980 j»
19020 19032 19056 19058 19125 19165 19168 19
19200 19207 19226 19283 19374 19375 19398 1»
19752
2010*
20470
2095'
wm ZUVÖO zu'fyo zi/ou*»vw
Verbetering: 5e 2e lijst: 19660
19620,
19455 19542 19594 19669 19705 19742 19743
19818 19843 19897 19922 19981 19994 19998
20211 20222 20225 20242 20260 20338 20420
20500 20002 20644 20785 20796 20807 20853
TT