Amstecdamsche 35eucs herfst beteekent slipgevaar! BERGEN. HOORN. TEXEL. MEDEMBLIK. DIRKSHORN. £ucfUoaact DE POSTVERBINDING MET BRITSCH-INDIE. De K. L. M. is vlugger. DE PERKOETOET NAAR INDIE. Toch zijn wij nog niet zoo optimistisch, Siad en Omgeving. JCedk School JtacktfccUfiUH amsterdamsche aardappel. a prijzen. van Woensdag 23 October 1935. OPGAVR VAN NOOPDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N.V. t. Berkels Patent met de commissie kennis te maken, opdat na afloop daarvan nog dienzelfden avond een benoeming kan worden gedaan om in samen werking met de benoemde onderwijzeres de school in te richten. Tevens zullen de school- meubelen de volgende week naar Zuid- scharwoude worden gehaald, zoodat daad werkelijke stappen worden gedaan. In den aanvang liet het zich aanzien dat vanuit Broek op Langendijk op een groote deelname kon worden gerekend van ger. zijde, en werd dienovereenkomstig ook een vergadering met de betrokken ouders gehou den. Op advies van die ouders werd een con ferentie aangevraagd met het bestuur van de chr. school vereen iging, waarop de mede- deeling werd ontvangen dat dit bestuur een commissie uit de ouders wilde benoemen om met Volksonderwijs nader deze aangelegen heid te behandelen. Wel heeft de vergadering van het schoolbestuur met de ouders plaats gehad, maar er werd geen commissie be noemd om met Volksonderwijs te praten Wel werd er besloten zoo mogelijk te komen tot de stichting van een bewaarschool van chr. zijde. Hiermede komen dus verschillende plannen te vervallen nu er van samenwer king geen sprake is. Voor de kinderen van ouders die voorstanders zijn van een kleuter school zooals die zal worden gesticht, zal nog een mogelijkheid worden gezocht hun kinderen naar Zuidscharwoude te sturen, evenals natuurlijk de mogelijkheid open blijft voor hen van chr. zijde, die hun kin deren opgaven, deze naar de school te Zuidscharwoude te zenden. Nogmaals: de school komt er dus en de commissie beijvert zich om haar ongeveer half November in werking te doen treden. Eenden verscheurd. Door den heer H. de J., wonende aan den Geestweg, is bij de politie aangifte ge daan, dat door een hem bekenden hond op zijn erf een drietal eenden is doodgebeten. Door de politie wordt een nader onderzoek ingesteld. De gemeente een schaap rijker. Drie maanden geleden werd door den veehouder D., wonende te Schoorldam, in zijn onder de gem. Bergen gelegen weiland een schaap aangetroffen. De vinder deed hiervan aangifte bij de politie van Bergen en van Schoorl Tot heden heeft zich de eigenaar nog niet aangemeld. Het schaap, 't welk thans aan de zorgen van gemeentewerken van Bergen is toever trouwd, zal, indien de rechtmatige eigenaar zich niet spoedig aanmeldt, van gemeente wege worden verkocht. Zomerpostzegels. Mede door toedoen van een alhier ge vormd dames-comité, zijn in deze gemeente 6739 zomerpostzegels verkocht, waarvan 1927 stuks van 3 cent; 1694 van 8 cent; 2563 van 10 cent en 555 van 16 cent tot een totaal bedrag van f 538,43, waarvan 201,67 winst voor de doeleinden, waarvoor de zo merpostzegels zijn uitgegeven. Geslaagd. Te Amsterdam slaagde voor het examen apothekersassistente mej. G. J. Boersma, alhier. Voordrachtavond. De vereeniging „Ontwikkeling" heeft Maandagavond in het Park haar eerste bij eenkomst in dit sezioen belegd. In zijn ope ning deelde de voorzitter mede, dat het le denaantal thans 612 bedraagt. Voor dezen eersten avond trad voor een geheel bezette zaal op de heer Pitger te Am sterdam met een voordracht getiteld: „Een vroolijke, zonnige Hawaiï-avond. Uitkeering van steun. Tijdens den storm van Zaterdagnacht steeg het water bij de Haven van Oudeschild tot een ongekende hoogte. Het overstroom de geheel de havenkom zoodat het station gebouw van T. E. S. O. te midden van het water lag. De coupure bij de haven had men dan ook gesloten. Op sommige plaatsen sloeg het water over den dijk, die tengevolge van de drooglegging der Zuiderzeewerken toch belangrijk is verhoogd. Nu is voor de eerste maal gebleken, dat deze verhooging noodza kelijk is geweest. In geen dertig jaren steeg het zoo hoog, n.1. tot een stand van 1.40 M. boven volzee. Ook op andere gedeelten van Texel constateerde men een buitengewoon hoogen stand van het water. De Slufter was zeer breed; gelukkig dat de filmartisten daar met hun opname voor de film gereed zijn, nu zou het daar zeer bezwaarlijk gaan. Ook bij de Mok steeg het water geweldig. De storm heeft hier verder geen schade aan gericht. De vorige week werd hier wol gekocht voor den prijs van 60 cent per K G. Deze week is de prijs helaas weer gedaald en werd er op de markt van Maandag niet meer geboden dan 55 cent per KG. Schip verbrand. ten schip, geladen met stroo en bestemd voor Rotterdam, is waarschijnlijk door von ken uit den motor in brand geraakt. Schip en lading brandden geheel uit. Gelukkig was een en ander verzekerd. Jubileum. De heer J. Dam alhier mocht bij de herdenking van zijn 40-jarig jubilé als se cretaris-penningmeester van de banne Ha renkarspel op 21 dezer vele blijken van be langstelling ondervinden. Naast prsoonlijke kwamen veel schriftelijke felicitaties binnen Het bestnur van bovengenoemde banne vereerde den accuraten ambtenaar een fraai- en verrekijker. Moge hij hiermede door den verruimden horizon eerder bet begin van een beteren tijd kunnen ontwaren, want een goede administratie vergt de laatste jaren zeel veel van den penningmeester. Den juis- ten middenweg in deze moeilijke omstandig heden is tegenwoordig bezwaarlijk te vin den. WIEINGERWAARD. Verkoop bovenbouw tramlijn. Voor den bovenbouw van de spoor- (tram)lijn WieringenSchagen (13 K.M.) bij inschrijving te koop aangeboden waren 12 inschrijvingsbiljetten ingekomen, t.w.: Van der Wal te Helder a en b 9002; Ijzerhandel Hollandia te Amsterdam a en b 15057; N.V. Simons Metaalhandel te Am sterdam a en b f 15107; H. M. de Vries te Amsterdam a en b 14535; Gebr. de Boer te Oostzaan a en b 15287; Gebr. de Boer te Oostzaan a +otenmet 1 16287; N.V. P. C. Zanen te Haarlem a f 8150, a en b 15700; H. G. v. Praag te Helder a en b 9500; G. Esbois te Utrecht a f 5752.60, b 5812.60; J. G. Steenman te Lemmer a en b 17300; Oudshoorn en Zijlstra te Schagen c 200.30; J. Keizer te Barsingerhorn k f 15, 1 12; van Stipriaan en Bakker te Schagen a f 2500, b 3000, c f 35, d 17.50, e f 175, f 25, g 12.50, h 35, i 20, k 25, 1 25. De gunning zal binnen 14 dagen bekend worden gemaakt. DE POSTVLUCHTEN OP INDIE. De Nachtegaal (uitreis) is van Rangoon naar Singapore gevlogen en de Perkoetoet (uitreis) is te Praag geland. De Kwak (thuisreis) is van Jodhpur te Bagdad gearriveerd. Korten tijd geleden meldde de correspon dent van de Times te Singapore, dat de re geering van Straits Settlements maatregelen had genomen om de post uit Britsch-India naar Engeland zooveel mogelijk te doen ver voeren door de Imperial Airways. Alleen te gen hoogere tarieven zou vervoer per K. L. M.-vliegtuigen mogelijk blijven. Thans meldt de correspondent van de Ti mes, dat de zakenlieden in Singapore ern stig door deze maatregelen getroffen wor den. Zij wijzen erop, dat antwoorden op vra gen, die uit Singapore op denzelfden dag worden verzonden, negen dagen vlugger worden ontvangen via de Nederlandsche vliegtuigen, dan met die van de Imperial Airways. Nederlandsche firma's hebben dientengevolge in vergelijking met de Brit- sche ondernemingen een belangrijken voor sprong bij het verkrijgen van inlichtingen betreffende vraag naar goederen. De Perkoetoet is hedenmorgen om 5 uur met bemanning voor Indië vertrokken, met Te Roller als gezagvoerder. Vijf pasagiers maken de reis mee. De lading bedraagt vracht 98 K.G., briefp 203.811 K. G., pakketpost 24.98 K. G. en bagage voor Calcutta 67 K. G. Het toestel, die te 7.35 te Halle arriveer de, heeft daar bagage 77 K. G. briefpost voor Indië, aan pakketpost werd bijgeladen 4 K. G. voor Cairo, 1 K. G. voor Gaza, 1 K. G. voor Karachi en vracht 77 K. G. voor Cairo, 2 K. G. voor Batavia en 2 K. G. voor Bangkok. Het „attentiesein" wordt ook voor den automobilist geheschen! Nog een dag of wat en wij zitten weer in „Slachtmaand!" Merkwaardig, hoe die be schrijving toegepast kan worden op de mo derne verkeerstoestanden, want de mistige dagen, die ongetwijfeld nog voor ons weg gelegd zijn en die het onbewaakte-overwe gen-gevaar in het brandpunt der belangstel ling plaatsen, gevoegd bij de regenvlagen en het laagje rottende bladeren op den weg, zullen ook dit jaar wel niet ongemerkt aan ons voorbijgaan. Daarom is het zoo nood zakelijk om voor het „goed-en-wel" inzetten van het slechte autoseizoen eens even na te gaan op welke wijze de automobilist de risi co's kan verminderen, aldus schrijft ons de Kon. Ned. Toeristenbond A.N.W.B. Gladde banden: levensgevaarlijk. Als er eens iemand bij u aanbelde, met de mededeeling, dat hij uw auto voor enkele guldens practisch immuun tegen slippen zou kunnen maken, dan zoudt u dien man als een fantast beschouwen. Naar wij hopen zult u een iets welwillender houding tegen over ons aannemen, want wij willen u toch dezelfde mededeeling doen. De tijden liggen gelukkig achter ons, dat men moreel ver plicht was zijn autobanden weg te gooien, zoodra het loopvlak tot het verleden behoor de. Ook al kosten de banden nu maar heel weinig meer, desondanks convenieert het me nigeen heel slecht ze maar a bout portant weg te doen. De techniek heeft ons echter een middel aan de hand gedaan, waardoor oude banden even gevaarloos worden als nieuwe. De meeste garages zijn tegenwoor dig voorzien van een installatie, waarmede overdwarsche zaagsneedjes op het loopvlak worden aangebracht op onderlinge afstanden van circa 1 centimeter. Deze sneedjes zijn enkele millimeters diep en de aldus bewerk te band heeft de lofwaardige eigenschap het natte wegdek als het ware droog te schra pen (deze verklaring is technisch niet juist, maar geeft het beste de werking ervan weer). Nadeelen van beteekenis heeft het procédé niet, de levensduur der banden wordt er niet ongunstig door beïnvloed (eer der kan men van het tegendeel spreken, Wa!l!rmcn de banden nu niet zoo spoedig af te danken). De voordeelen echter zijn zoo evident, dat bijna van een verzeke ring tegen slippen gesproken kan worden. t«2 K onbegnjpelijk, dat er thans ^ndfn gebruikt worden en het wordt tijd, dat de wetgever terzake maatre gelen neemt, zooals in het buitenland hier en daar reeds geschied is. Alleen onbekend heid met de bewerking kan de automobilis ten er o.i. van terughouden tot het slipvrij maken van gladgesleten banden over gaan. dat wij een korte beschouwing over slippen en maatregelen hiertegen voor overbodig be schouwen. In vele gevallen heeft men het slippen aan zichzelf te wijten, het kan n.1. ingeleid worden door te snel aocelereeren op een glad weggedeelte, door het met te groo te vaart nemen van een bocht, door het on oordeelkundig remmen, enzoovoorts. (Dat men zedelijk vérplicht is, juist thans extra aandacht aan de remmen te besteden, spreekt vanzelf: een slecht afgesteld remsysteem kan immers onheilspellende gevolgen heb- ?en!) Laten we aannemen, dat de auto gaat slippen, terwijl men rechtuit rijdt, de oor zaak blijve thans verder in het midden. Het achterste deel van den wagen slingert bijv. naar rechts, de wagen komt dus in een scheeve positie (hetgeen altoos verwerpelijk is, maar langs den weg heel in het bijzon der!) Slippen „verlamt" vele automobilisten: zij weten niet, wat er gebeurt, doen dan domme dingen en het onheil is geschied voor zij het beseffen. Een eerste vereischte is dus: kalm blijven; wie weet, „hoe hij slip pen moet" zal deze raadgeving inderdaad ter harte kunnen nemen en de angst, de van ouds bekende slechte raadgeefster, uitban nen. Als namelijk het achterdeel van de auto naar rechts wegglijdt, moet men de voorwie len óók naar rechts wenden, op die manier bevrijdt men zichzelf uit de zoojuist bedoel de „scheeve positie". Het voorste deel van de auto wordt nu immers eveneens naar rechts gedraaid en de slip zoodoende gecor rigeerd. Dikwijls schijnt het echter alsof het middel erger zou zijn dan de kwaal, want in plaats van den zoojuist genoemden slip. dien men wilde corrigeeren, treedt nu een nieuwe op, waarbij de wagen van achteren naar links wegglijdt. Hiertegen neemt men een analogen maatregel: het stuur wordt nu naar links gedraaid en op deze manier gelukt het soms evenwel pas na herhaalde po gen den wagen weer onder bedwang te krijgen. Men zal zonder meer inzien, dat deze ma noeuvres weloverwogen moeten geschieden: wie voor het eerst gaat oefenen, wanneer hij werkelijk in gevaar verkeert, zal het er mis schien niet goed afbrengen. Zoodat men dus op een „echt vet" weggedeelte is, waar het verkeer het nemen van proeven absoluut toe laat, moet men m zijn eigen belang eens terdege gaan slippen en probeeren, hoe men de gevaren het béste coupeert. De be stuurders van de autobussen in de groote buitenlandsche steden, met welke gevaarten het manoeuvreeren uit den aard der zaak minder eenvoudig is dan met een moderne, vast op den weg liggende personenauto, worden in het slippen terdege geoefend waartoe men speciale proefvlakken heeft, die dan met olie worden ingevet! Wie in strijd met het bovenstaande han delt en dus tegen den slip in gaat sturen zal bemerken, dat zijn wagen als een tol om een verticale as draait en misschien wel een hee- len slag maakt om dan in tegengestelde richting verder te rijden, voorzoover althans niet eerder een boom of kruisend voertuig een einde aan de slippartij en daarmede mis schien aan een of meer mensehen levens heeft gemaakt VERTROKKEN PERSONEN. A. H. Hendriks, N.H., telefoniste, van Jan van Scorelkade 27 naar 's-Hertogenbosch. H. Chr. Kluit, N.H., wed. v. D. Langerijs, z. b., en dochter, van Kanaalkade 40 naar Oudorp. N. C. H. Davids, N.H., z. b., van Keetgracht 2 naar Hoogwoud. C. M Dikkeboom, C.G., hulp i. d. huishouding, van Koningsweg 63 naar Heiloo J. Bun gener, N.H., opzichter Prov. Waterstaa', van Lyceumstraat 59 naar Koog aan de Zaan. P. A. de Haan, R.K., z. b., V3n Heiligland 10 naar Purmerend. E. A Blankendaal, R.K. echtg. v. J. Weel, z. b., van Omval 62 naar Heemskerk. R. Kre mer, geen, tuinman, van Liefdelaan 21 naar België. J. F. Bartkoviak, R.K., chauffeur, en gezin, van Boomkampstraat 40a naar Duitschland. G. Scnermerhorn, N.H., echtg. v. H. W. Braam, van Kennemerstraat- weg 163 naar Deventer. A M. Th Krone, R.K., kinderjuffrouw, van Helderscbe weg 34 naar Duitschland. H. P. E. H Wanna, R.K., muziekleeraar, van Mient naar Amsterdam. M. J. U. Makking, E.L., onderwijzeres, van Wilheltninalaan 24 naar Frankrijk. F. C. Ton, N.H., dienst bode, van NieuwLsingel 501 naar Beets. J. Beerepoot, R.K., tuinbouwer, van Metius- straat 121 naar Zwaag. I. Jellema, N H onderwijzeres, van Oudegracht 168 naar Hennaarderadeel. INGEKOMEN PERSONEN. M. Schoenmaker, wed. v. D. Ketel, z b., van Zaandam naar Kruislaan 14. P. C. Mturs, geen, aannemer van baggerwerker., en gezin, van Schoorl naar Macl. Pont straat 35. Jan Kooij, N.H., z. b., van Hoogwoud naar Fnidsen 103. J. Smit, N.H., z. b., van Rotterdam naar Koningsweg 23 S. P. Spijker, R.K. venter in galan terieën, van Purmerend naar Omval 71 A. A. den Hartog, R.K., slagersknecht, van Oudorp (N.H.) naar Houttil 62. J. Th Vader, R.K., dienstbode, van Heiloo naar Lyceumstraat 19. W. C. Esser, R.K., win kelier, en gezin, van Hilversum naar Ver- dronkenoord. H. v. Zuiden, geen, kruide nier, van Den Helder naar Baansloot 23 J. Dol, geen, vischkoopman, en gezin, van Velsen naar Druiver.laan 54. 6. J Le.-u wenberg, R.K., arts. van Haarlem naar Laat 194. rt A. v d Brink, N.Harbeider, vna Amersfoort naar Voormeer 23. M. M. de Jong, N.H., van Amsterdam naar Land- straat 58. E. M. Weel, R.K., huishoudster, van Egmondbinnen naar Egelenburgerslaan 8. E. H. v. d. Idsert, R.K., dienstbode, van Den Helder naar Snaarmanslaan 143. J. W. Hermes, N.H., postbeambte, van Schagen naar Oudegracht 104b. N Jansen, NT1 rijks'elefoniste, van Baarn naar Macl. Pont straat 7. A. Lanenga, N.H., telefoniste, van Baarn naar Macl. Pontstr. 7. H W ter Bogt.Bogt, NH., telefoniste, van HeerKn naar Spoorstraat 31. M. C. Horsten, echtg. v. G. H. v. d. Molen, van Den Helder tiaar van Houtenkade 24. Aangenomen het beroep naar de geref. kerk te Paesens c.a. door ds. J. J. Oranje te Wieringen. AFLOOP VERKOOPINGEN. Uitslag veiling, gehouden bij opbod, te Alkmaar, op Maandag 21 October 1935 ten overstaan van den notaris Mr. C. J. de Lange, van de volgende perceelen te Alk maar: 1. Pakhuis, ingericht tot sigarenmakerij en drogerij, van Teijlingenstraat 8, groot 25 c.A 710.— 2. Huis en erf, Groot Nieuw- land 1, hoek Laat, groot 56 c.A2775.— 3. Pakhuis, Gr. Nieuwland 3, groot 23 c.A545. 4. Pakhuis, Gr. Nieuwland 5, groot 31 c.A. 520. 5. Pakhuis en erf, Gr. Nieuw land 17, groot 44 c.A. 1500 6. Huis en erf, Groot Nieuw land 7, groot 28 c.A. 550.— 7. Huis met afz. bovenwoning en erf, v. d. Woudestraat 60/60a, groot 98 c.A. 4220. 8. Huis met afz. bovenwoning en erf, Grensstraat 8/8a, groot 113 c.A4310. 9. Pakhuis, voorzien van win kelpui en verkoopruimte met erf, a. d. Houttil No. 13, groot 53 c.A4550. 10. Huis, erf en steeg aan de Brouwerstraat Na 2, nabij den Kenn.straatweg, groot 137 c.A. 3500.— 11. Huis en erf, a. d. Snaar manslaan No. 58, groot 88 c.A3000 Te samen 26180.— De afslag en combinatiën blijven bepaald op Maandag 28 October a.s des avonds 6 uur, in Hotel Toelast, Langestraat. te Alkmaar. AMSTERDAMSCKE VEEMARKT. AMSTERDAM, 23 October 1935. Op de heden gehouden veemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: 265 Vette kalveren, le kw. 48—52 cent, 2e kw, 42—46 cent en 3e kw. 34—41 cent per K.G. levendgewicht; 49 Nuchtere kalveren 4—/ 7; 154 Varkens, vleeschvarkens, wegende van 90—110 K G. 5354 cent, zware varkens 5253 cent en vette varkens 51—52 ct. per K.G. slachtgew. Ter veemarkt waren heden 3 wagons ge uit Denemarken aan ge. slachte runderen voerd. AMSTERDAM 23 Oct. 1935. Op de he. den gehouden aardappelenmarkt waren <u nrii zen onveranderd. Aanvoer 111.500 K G PBROEK op LANGENDIJK, 23 Oct Aanvoer en prijzen waren heden als volgt- 5300 K.G. Aardappelen: Eigenheimejé f 2.40, BI. Eigenheimer 2.60-/ 3 la Blauwe 2.60; 1B000 K.O. Uien: Gele Nep 2.10-/ 2.40 Gele drielingen '0.S0 1.10, Gele uien 2.30—2.60, Grove f 9 50—2.70; 55 K.G. Slaboonen 6 50-. 14.10; 6000 K.G. Bieten 1.30—3 70. 8000 K.G. Peen UM 70; HOOÓ KG Roode kool 2,60—6; 15000 KG Gele kool 2.30—4.50; 22000 K.G* Vroege witte kool 0.70—3.80; 2800Ó K G. Deensche witte kool 1.50—4.6O alles per 100 K.G. en 2500 stuks Andijvie 90 cent. WARMENHUIZEN, 22 Oct. '35. Eigen, heimers 2.403; Blauwe Aardappelen 3.20; Gele Nep 2.10; Uien 2.50- 2.70, drielingen 090, grove 2.50- 2.80; Roode kool 4.30-/ 5.60; Gele kool 3.405; Witte kool 3.30—4.j0 Aanvoer: 5275 K.G. Aardappelen; 25 KG Gele Nep; 2200 K.G. Uien; 4075 K.G. Roode kool; 2700 K.G. Gele kool- 20500 K.G. Witte kool. NOORDSCHARWOUDE, 22 Oct. 1935 9600 K.G. Aardappelen: Sch. muizen 1.80, Bevelanders 2.30, R. Duten 1.70, Eigenheimers f 2.40, BI. Eigenhei. mers 2.60—/ 2.90, BI. Aardappel 2 80-/ 3.20; 8500 K G. Uien: gro^ 2.703, uien 1.70—2.60, drielingen 60—90 cent en Gele Nep 1.80-/ 2.50; 2300 K.G. Peen 1.50—1.60; 80 K.G. Spercieböonen 813; 4600 K.G. Kroten 1 30—3.40; 10800 K.G. Roode kool 3.905.6O; 46600 K G. Witte kool 2.70—4.10; 3200 K.G. Gele kool 410 5.30, alles per 100 K.G. 1EXEL, 21 Oc 1935. Op de heden ge. houden weekveemarkt waren aanvoer en prijzen als volgt: 12 Koeien 90160; 7 Graskalveren 16—40; 13 Nuchtere kalveren 4—9; 9 Schapen 7—/ 13; 4 Lammeren 6—9; 3 Rammen 16—20; 70 Kippen 35—45 cent; 4 Geiten 5—9 en 14 Biggen 16—20. EIERENVEILING Tc'XEL. TEXEL, 21 Oct. 1935. Op de heden ge- houden eierenveiling waren in totaal 31fl4 stuks kipeieren aang voerd, waarvan de prij zen als volgt: óS62 K.G. (per 100) 4,50 4 80, 62—64 4 70-ƒ 4.90, 66-70 4.90-/ 5 10, 50-56 3.75-/ 4.40, 40 —50 3—3.90. Oude kippen per KG. 26—32 cent. (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van heden te: Yorige koers ST A A TSLEEN1NGEN. 4 Neder 1. 1931 4 m 1934 4 Ned.-Ii iii 1934 4 1934 A 5H Duitschland 1930 Ideir met kettiogverlclaring BANK-INSTELLINGEN. Amsterd. Bank 1 Kandel Mpij. Cert v. 250 Koloniale Bank Ned. Ind. Handelsbank t t Rotterd. Bank INDUSTR. OND. B1NNENL. Alg Kunstzijde Unie a Calvé Delft Cert Nederl. Ford ez. 40 afst Philips GloeiL Gem. Bezit Unilsver INDUSTR. OND. BUITENL. Am. Smelting Anaconda a Bethleh. Steel Cities Ser *ica Steel conw a U. S. Leather CULTUUR MAATSCH. H. V. A. 1 Java Cultuur Ned. Ind. Suiker Unie Vorstenlanden Dito aptions MIJNBOUW. Alg. Explor Mij. Redjang Lebong PETROLEUM. Dordtscbe Petr. a Q0lj' Perlak Phillips Oil Shell Union RUBBERS. Amsterd. Rubber Deli Bat. Rubber He... Rubber a' Serbadiadi lnterc. Rubber SCHEEPVAARTEN. Kon. Ned, Stoomboot Scheepvaart Unie TABAKKEN. Deli Batavia Oude Ueli Senembah AMER SPOORWEGEN. Atchison Topeka Southern Reilw. Cert Union Pacific ftNoteering oer 50 fExclaim PROLONGATIE Vo. 'Exdividend. N...Y„kN'n °FflCIEEL Londen Berlijn Psrij. Brussel (Belga) Bazel Kopenhagen Stockholm Oslo MadrH 1 a 9613/u 96i3/)6 943/4 94J/4 20'/w 23V4 104'/, pl.m. 1.30 963/, 963/8 953/4-4,' 953/4.4.' IV1/..20 23 pl.m. 1.45 pl.m. 2.00 pl.m. .J 123 121 443/, 42V, 803"/, 80 100'/, 273/, 49 603/, 60 253'A 254 244»/,* 248'/, 100'*, IOO4. 30*, 311/4 11 l<3/lS-i 2W/i6 2 1/, 1*. W/s 27"/,, 2» 3/, 5'/,. 53/. 2033/, 2001/, 114 H03/, 102* 101'/, 23/g 203/4 3/4 13 60 169 169 151 1793/, 179 'W/s 1954-1/4 80 81 «F 00 O8/:» 6J/, 106'/, 104V, 5 69 70 89 88 32 32 60V, 1"/16 73/4 73/4 «Vi6 4P/4-2 139'/, 140 159V, 159 165 165 283/, 291/, 5'A 571/, 423/, M* 90 423',.'/, 81-3/. 248-50 1013/,-i 12HVM 23L-7is 271-3*6 199- 00 1101/, 994 "0 223/4-V, 7493/4.4 1013/4-J 23|-3/m 271-3*6 200V,-8 1101/, 100 V, 20 249* 1014*3/1 10I*3/I4 27|.»/u 200-* 110 100-J/s 79 63/4-Vl6 63/, 3/i» 63/,-V» koert 4l/i pCl Heden 4 3V4 r>Ct >r ttbl'N A ftRDAM» t i t v Vorige Op koers bpr!"" 1 nuf 1 47*. 1.473/,. 1 23V, 7 253/4 59 25 59.32V, 9 71 9.72'/, 24.79 24.82 47 92 47,95 32 30 12 40 37 36 37 45 36 30 36 45 20 15 20.15 11.97V4 11.95

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1935 | | pagina 8