fluBticaties Spoet ALKMAARSCHE COURANT van DINSDAG 25 FEBRUAR11936 drankwet. keeren in druk verkeer. Voetbal HET PROGRAMMA VOOR A.S. ZONDAG. Afdeeling L le klasse. edo—'t Gooi UW—Vriendenschaar Langs de N.H.V.B.-velden. Schagen-Alkmaar 1-5. de engelsche wedstrijden. Glimlachje (Staatblad 1931, nr. 476). Ingekomen is een verzoek van B. J. alhier, om een verlof B ver boor den verkoop uitsluitend van alco- MJriien drank voor gebruik ter plaatse van verkoop - in het perceel Laat nr. 203. Binnen twee weken na dagteekening kan een ieder schriftelijk bezwaren tegen het verleenen van dit verlof in- ^Alkmaar, 24 Februari 1936. Burgemeester en Wethouders van Alkmaar, F H. VAN KINSCHOT, burgemeester. A. KOELMA, secretaris. Automobilisme. Nuttige wenken van de k.N.a.C. In het huidige Motor- en Rijwielregle ment is nog geen bepaling opgenomen, die verbiedt in drukke straten te keeren of ach teruit te rijden. Op den duur zal, met het steeds toenemend motorverkeer, ook hierin een voorziening moeten worden getroffen en misschien wordt reeds in het nieuwe Algemeene Wegen-verkeersreglement, daar omtrent iets naders bepaald. In de Ver keerswetten van verschillende nabuurstaten is reeds lang vastgelegd, dat het verboden is op hoofdwegen en in straten, die aange merkt worden als hoofdweg en daarvan de aanduiding dragen, te keeren of achteruit te rijden. Op dezelfde gronden van verkeersveilig heid, waarop voor dergelijke wegen het „rechts gaat voor" wordt vervangen door het „hoofdweg vóór zijweg", werd daarbij het verbod van keeren of achteruitrijden gesteld. Een goed automobilist zal deze ma noeuvres dan ook zeker niet in een drukke straat of op een buitenweg met veel snel verkeer uitvoeren, omdat hy niet de verant woordelijkheid van een mogelijke aan rijding op zich wil nemen, maar aannemen de dat het gevaar hiervoor gering is door goed uitzicht en matig verkeer, toch ook niet als beschaafd man zoo onbeleefd willen zijn den geheelen weg voor zich alleen op te eischen. Hij zou dan anderen noodzaken geduldig te wachten tot hij klaar is met zijn voor- en achteruit-manoeuvres, die nu een maal voor het keeren op een niet te breeden weg onvermijdelijk zijn. De vraag ligt voor de hand, hoe men ge makkelijk en vlug kan keeren in een drukke straat, of op een grooten verkeersweg, zon der anderen te hinderen, of, om in wette lijke termen te spreken (volgens art. 22a Motor- en Rijwielwet), zonder de vrijheid of de veiligheid van het verkeer te belem meren of in gevaar te brengen. Het recept, dat we hiervoor aan de hand doen, kan ook dienen zoodra er inderdaad een algemeene bepaling komt of in plaatse lijke politieverordeningen wordt opgeno men, zooals deze reeds lang elders bestaat, waarbij het niet geoorloofd is in hoofdstra ten te keeren. Van nog meer belang kan dit recept zijn op de wegen voor snelver keer. Waar een drukke verkeersstraat is, zijn er ook rustige zijstraten. Waar een drukke hoofdweg door het landschap voert, komen daarop secundaire of tertiare zijwegen uit, ook liggen daaraan opritten van boerde rijen. Van die zijsraten, zijwegen en oprit ten kan men in het vervolg een praktisch gebruik maken. Om onszelf een beetje in te rijden op dit nieuwe keersysteem, gaan we langs lijnen van geleidelijkheid. We rijden in een breede, drukke straat, zooals we die in elke stad of dorp vinden en kijken uit naar een rustigen, niet te smallen zijweg, dien we, ieder in zijn eigen omgeving, dade lijk weten te vinden. Hierbij dient men vooral niet te vergeten telkens, rechts of links, tijdig den richtingaanwijzer uit te steken, om te voor komen, dat andere weggebruikers in twijfel zouden kunnen geraken omtrent de ma noeuvre, die men bezig is uit te voeren. Wanneer we nu in die breede hoofdstraat willen keeren, remmen we even af en rijden die zijstraat in, met een korte bocht naar rechts. Zoodra de voorwielen maar even de straat zijn ingedraaid, gooit men het stuur naar links zoo gauw de handen het maar kunnen bijdraaien, met het gevolg dat men dg zijstraat, met een zwaai weer uitdraait en met het voorgedeelte van den wagen op den drukken hoofdweg komt te staan bij den rechtertrottoirhoek. Op het laatste moment heeft men nog heel handig de wielen, héél langzaam rijdend, naar rechts bijgedraaid (geredresseerd heet dat in de vaktermen). Nu schakelt men in achteruit en héél lang zaam achteruitrijdend en het stuur daar- hijsnel naar rechts omhalend, komt men in één slag in de zijstraat, keurig langs het rechter trottoir te staan. Nu kan men rustig den weg overzien en in één of twee gescha keld steekt men de drukke straat of zijweg over met een ruime bocht naar links. Men behoudt bij deze geheele manoeuvre vooruit steeds het vrije overzicht over dat wegge deelte, waar het meeste gevaar kan drei gen, n.1. den hoofdweg. Men steekt dien over op dezelfde wijze en met dezelfde rechten met welke men uit iederen zijweg naar links af mag buigen, n.1. volgens de letter van de Wet, né het verkeer van rechts voorrang gegeven te hebben en als goed automobilist eerst nadat óók het snellere verkeer van links gepasseerd is. Tegen het op deze wijze achteruitrijden, namelijk langs de rechterzijde van den weg, is wettelijk niets in te brengen. Weliswaar wordt nog steeds door instructeurs aan can- didaten voor het rij-examen ingeprent, dat bet alleen geoorloofd zou zijn achteruit te rijden met den verkeersstroom mee, doch dit berust op geen enkel steekhoudend mo tief. Integendeel, sinds de Motor- en Rij- wielweti medio 1934 gewijzigd werd, is dui delijk vastgelegd, op welke wijze het alleen geoorloofd is achteruit te rijden. Art. 27bis Motor- en Rijwiel-reglement luidt a.v.: „Het is verboden achteruit te rijden, In dien men zich niet te voren overtuigd heeft, dat zulks kan geschieden, zonder dat daar door de vrijheid of de veiligheid van het verkeer wordt belemmerd, of in gevaar ge bracht". Het ligt voor de hand, dat men even goed op de linker- als op de rechterzijde tegen dit verbod kan zondigen, maar aan de on juiste methode om den automobilist te ver plichten uitsluitend op de voor hem linker zijde van den weg achteruit te rijden, is door dit artikel gelukkig een einde ge maakt. Wanneer men eenige malen deze gemak kelijke methode in een zijstraat geprobeerd heeft, zal men bij het keeren op een buiten weg ook deze handige en tevens veilige keer-manoeuvre gaan toepassen. Er is echter één ding, waarmee op den buitenweg rekening moet worden gehou den, doch dat in stad of dorp niet ter sprake komt. Wanneer men voor zich heeft een zanderigen, onverharden boschweg of een modderigen inrit van een boerenerf met zachten berm, die niet te vertrouwen is, kan men het achteruit inrijden niet wagen, tenzij men een wagen met voorwielaandrij ving heeft. Men dient er n.1. rekening mee te houden, dat de ach terdrijf wielen in los zand, modder en gras wel eens zouden kunnen gaan door slaan en zoodoende het vooruitrijden be moeilijken of onmogelijk maken zonder hulp van buitenaf. Vooruit kan men gerust zoo'n zandweg inrijden, want de achterwielen blijven dan op het verharde wegdek en men kan zoo doende nooit vastraken, aangezien de drijf- wielen voldoende adhaesie op het wegdek behouden. Om het verkeer in het algemeen zoo min mogelijk te hinderen, verdient het in min der drukke straten altijd aanbeveling, ach teruit te keeren. Dit houdt ook al weer ver band met de eigenaardigheid van het stuur mechanisme van de automobiel, waaruit voortvloeit, dat achteruit korter gedraaid kan worden dan vooruit. Men maakt een slag naar links vooruit, redresseert de wie len vóór men den wegkant bereikt heeft; nu moet een manoeuvre achteruit gemaakt worden en het hangt af van de lengte van den wagen, de breedte van de straat en den uitslag die aan het stuur gegeven kan wor den, of men reeds gedeeltelijk, zooals de afbeelding te zien geeft, in de rijrichting ge draaid komt te staan, of dwars over den weg. Is de wagen lang en de weg smal, dan zal dit voor- en achteruit manoeuvreeren nog eenige malen moeten worden herhaald, maar het is zeker, dat wanneer men de éérste manoeuvre direct van stilstand (met den noodige stuurinslag naar links vóór het stoppen) achteruit uitvoert, men altijd zeker één volle manoeuvre winst maakt. Op dezelfde straatbreedte, waar, vooruit ma noeuvreerend, minstens 3 bewegingen noo- dig zijn, zal men achteruit met twee kunnen volstaan. Om dus het doorgaand verkeer zoo min mogelijk te hinderen, zal het ach teruit keeren wel te verstaan, als de overige omstandigheden er zich ook toe leenen steeds te verkiezen zijn. Hoofdzaak voor iedere keer-manoeuvre is, dat men daarbij den moter stationnair laat draaien en met zoo min mogelijk gas geven (zonder te caleeren!) de voor- en achteruitwendingen uitvoert. Hoe lang zamer dé wagen zich daarbij verplaatst, hoe grooter uitslag men aan het stuur naar links of. naar rechts, over een zéér korten afstand, kan geven, des te meer resultaat met deze snelle stuurwendingen wordt ver kregen. Keeren op een weg met gebruikmaking van een zijstraat: de pijlen geven de juiste wijze aan waarop dit moet geschieden, be- ginnende bij A. Hoe men het eenvoudigst in een straat zonder zijstraten keert, wijzen de pijlen aan, beginnende bij B. Xerxe»VSV 2e klasse A. 2e klasse B. West-Frisia—WFC 3e klasse A Purmersteij n—HRC Zaandijk—Volewijckers 3e klasse B. TIWDJK ZRCAssendelft DECDe Zeemeeuwen 4e klasse A. SchagenAnd(jk DTSBKC AlkmaarStrandvogels 4e klasse B. NeerlandiaWestzaan SCA—Zilvermeeuwen RCAADW QSCZaanlandia AVOG—Uitgeest. Reserve 2e klasse A WFC 2West-Frisia 2 DWV 2—HRC 2 De Volewijckers 2Alcm. Vletrix 2 Reserve 2e klasse B. TOG 2—ZW 2 OSV 2—WA 2 AFC 2—Ajax 3 Reserve 3e klasse A Alcm. Victrix 3Purmersteijn 2 ZFC 3—WFC 3 Hollandia 2HRC 3 Afdeeling II. le klasse. HFC—Excelsior DFCDWS Afdeeling HL le klasse. HeraclesEnschedesche Boys ZAC—AGOW Go AheadPEC Enschede—SCH Afdeeling IV. le klasse. LONGA—Bleijerheide Afdeeling V. le klasse. LeeuwardenSneek VelocitasGVAV Achilles—Be Quick Eindelijk eens geen enkele stagnatie. Vrone I kan Bergen I op eigen veld verrassen. Alcmaria V en Koedijk II beiden kampioen! Eindelijk kon dan eens het vastgestelde programma in z'n geheel worden verwerkt en bleef verdere stagnatie gelukkig uit. De competitie had over het algemeen een vrij normaal verloop en al vielen enkele uitsla gen dan ook niet geheel in de lijn der ver wachtingen, eenigszins denkbaar waren ze in elk geval dan toch wel. De eenigste betrekkelijke verrassing was het wedstrijd-resultaat van Bergen I tegen het bezoekende Vrone L Waar de Bergena- ren in St Pancras reeds eerder een over winning boekten en ontegenzeggelijk sterker konden zijn dan de groen-zwarten, gaven we de Vronianen in het duinlandschap niet veel kans op een zege, temeer, daar Bergen nog een kans al was deze dan ook heel klein op de bovenste plaats had. De overwinning komt Vrone zeer van pas en met nog enkele gunstige thuiswed strijden voor den boeg, kunnen de groen zwarten het ten aanzien van de onderste plaats nog wel redden. De feiten van den dag waren wel de be slissingen in de derde klasse E en de vierde klasse F. In eerstgenoemde afdeeling zag Alcmaria V kans bij Schoorl II voor een overwinning die wel niet geheel verdiend was zorg te dragen, zoodat de withemden thans reeds ongeslagen het afdeelingskam- pioenschap wisten te behalen en het vol gend seizoen hun geluk eens een klasse hooger zullen beproeven. Vanaf deze plaats onze felicitatie met het behaalde kampioen schap, dat ongetwijfeld volkomen verdiend is. Zoo zien dus de vijfde elftallers hun ja renlang zwoegen ook eens met een mooi succes beloond. De tweede kampioen is Koedijk n, dat ook al eens eerder een ernstige poging in haar afdeeling waagde, doch de enkele noo dige punten maar niet kon vergaren. Ook nu werd het de Koedijk-reserves niet altijd even gemakkelijk gemaakt en kwamen en kele overwinningen slechts met bescheiden cijfers. De eindspurt was echter geweldig en de uitslag van j.1. Zondag (013) bracht het begeerde succes. Ook hier kwam het ongeslagen kampioenschap binnen en de Koedijkers accepteeren dan ook onze wel gemeende gelukwenschen. Ook zij zullen het volgend seizoen hun geluk in een hoogere regionen beproeven. De eerste klasse A laat een heftigen strijd zien tusschen eenige runners up. Het leidende Alkmaarsche Boys II had bezoek van de hekkensluiters, die vooral stug verdedigden. De rood-witten neelden een minder goede partij, doch kon en desondanks W.F.C. V er met een 30- itslag onder houden. De positie wordt nu oor de Wormerveerders werkelijk precair, aar Vrone I kans zag het pittige Bergen I i eigen omgeving een 13-nederlaag toe te -engen. Goed zoo Vronianen, nog enkele verwinningen en de zaak is stellig safe. Ook Zilvermeeuwen II is weer iets meer n het nauw gekomen, daar de Zaandam iers in Krommenie bij K.V.V. ni ook een 1O-nederlaag kregen te slikken. De Krom- menieërs hebben zich dus tijdig van de jongste nederlaag kunnen herstellen. K.F.C. IV blijft ook nog in de running, doordat de Koogers Z.F.V. V in eigen om geving een 0—2-nederlaag konden toebren gen. De stand is thans: Alkm. B. II 13 9 3 K. V. V. III 12 7 3 O. S. V. III 13 7 3 Bergen I 14 6 3 C. S. V. I 14 6 3 K. F. C. IV 11 4 5 Z. F. C. V 13 3 3 Zilverm. II 13 3 2 Vrone I 10 3 1 W. F. C. V 13 1 2 1 35— 9 21 2 30—16 17 3 37—26 17 5 29—29 15 5 21—23 15 2 22—17 13 7 19—34 9 8 26—42 8 6 19—27 7 10 16—31 4 In de tweede klasse A doet O.F.C. I het buitengewoon goed. Werd vorige week Z.F.C. VI in eigen huis met 18 geslagen, thans brachten de Oostzaners de uitreis naar Zaansche Boys I tot een goed einde. Aanvankelijk gingen beide partijen gelijk op en de rust bracht de leiders slechts een kleine 23-voorsprong. Nadat beide clubs om beurten nogmaals hadden gedoel punt, nam O.F.C. het spel geheel in handen en bracht den eindstand op 38. Z.V.V. IV wist zich bij Verkade II van de jongste nederlaag te herstellen en bracht de koekmenschen een gevoelige 06-nederlaag toe. Alkmaarsche Boys III deed heel goed werk. Het bezoek aan Zilvermeeuwen ni zag men met een 35-zege beloond. Eenige minuten voor het einde was de stand echter nog gelijk. Dus juist op tijd. De stand is hier nu: O. F. C. I 11 10 0 1 50—17 20 Z. V. V. IV 10 8 0 2 39—19 16 Zaansche B. 1 15 5 4 6 36—43 14 W. F. C. VI 10 6 1 3 30—17 13 Alkm. B. III 10 5 2 3 49—19 12 Verkade II 13 5 2 6 39—36 12 Z. F. C. VI 11 2 3 6 27—47 7 Zilverm. II 12 2 2 8 29—42 6 Meerv. III 10 1 0 9 11—60 2 In de tweede klasse D deed Alkmaar II zeer goed werk, door het pittige op bezoek zijnde Koedijk I een 73- nederlaag toe te brengen. Nu konden de Koedijkers de tweede plaats bezetting zich wel eens zien ontgaan. Zeer jammer, dat de groen-witte Alkmaarders wat laat in de running gekomen zijn. Mevo stelde nu na het zeer goede werk tegen de kampioenen wel wat teleur. De Mevoanen lieten zich door de Egmondsche Boys maar liefst met 51 slaan. De stand is hier nu: Alcmaria IV 14 12 2 0 59—24 26 Oudorp I 13 8 1 4 40—33 17 Koedijk I 13 8 0 5 51—34 16 Egm. Boys I 14 7 2 5 37—27 16 Alkmaar n 13 4 3 6 4043 11 M.E.V.O. I 14 4 3 7 24—40 11 D. T. S. n 11 2 1 8 21—35 5 Alkm. B. IV 14 1 2 11 15—50 4 De derde klasse D bracht het afdeelingskampioenschap, daar Alcmaria V kans zag om in Schoort van de Schoorl-reserves met 23 te winnen. Akersloot I deed goed werk en zond het bezoekende Ursem I met een 31-neder- laag naar huis. De Akerslooters zullen dus beslag op de tweede plaats kunnen leggen. Bergen n deed het al even slecht als de eerste elftallers, daar de Bergen-reserves zich in eigen omgeving door Vrone II lieten slaan (12). De stand is hier nu: Alcmaria V 13 12 1 0 6119 25 Akersloot I 14 9 2 3 3926 20 C. S. V. n 14 8 1 5 36—27 17 Ursem I 14 6 3 5 46—29 15 Schoorl II 14 4 3 7 28—29 11 Alkmaar Hl 11 5 0 6 31—26 10 Egm Boys II 13 3 3 7 28—49 9 Bergen II 16 3 2 11 23—41 8 Vrone II 13 3 1 9 14—66 7 De vierde klasse F bracht ook het afdeelingskampioenschap, doordat Koedijk II de Oudorp-reserves in eigen huis kraakten met een 013-uitslag. Nu nog ongeslagen eindigen, als 'n waardig besluit D.T.S. III bracht het bezoekende Ursem II de vierde achtereenvolgende nederlaag toe. De Oudkarspelieren bleven met 82 baas in eigen huis. Alkmaarsche Boys V had met Oterleek I geen medelijden. De Oterleekers gingen er in eigen omgeving met 27 in, terwijl Me vo II het bezoekende Akersloot n een 61- nederlaag toebracht. De stand is thans: Koedijk II 12 10 2 0 82—22 22 D. T. S. III 11 7 1 3 53—26 15 M.E.V.O. II 11 7 1 3 40—28 15 Ursem II 12 7 0 5 32—40 14 Alkm. B. V 10 4 1 5 33—30 9 Oterleek I 11 3 1 7 31—53 5 Akersloot II 11 2 0 9 19—56 4 Oudorp II 12 2 0 10 23—59 4 Oterleek I 2 verliespunten w.n.o. D.T.S, III d.d. 5-l-'36. Deze wedstrijd, waarin Alkmaar zich verre de sterkste toonde, werd zeer ver diend met 51 gewonnen. Reeds direct na den aftrap was Alkmaar in den aanval, de Alkmaar-halfl'nie beging toen echter de fout te ver op te dringen, waardoor Schagen werd ingesloten. Toen de Alkmaar-halflinie echter deze fout inzag, vlotte het direct beter en wer den de vleugels regelmatig aan het werk gezet. Het was uit een voorzet van rechts, dat van 't Hof Alkmaar de leiding gaf, door den bal in eens keihard in te schieten. Een zeer goed doelpunt. Dezelfde speler ver grootte den voorsprong, toen hij een goed door Kranenburg vrij gespeelden bal, bui ten bereik van den keeper in het net plaat ste. Kranenurg maakte er voor de rust nog 30 van, toen hij na handig passeeren van eenige Schagen-spelers den keeper geen kans gaf. Begrijpelijk had ook Schagen voor de rust de noodige aanvallen opgezet. Verder dan de Alkmaar-achterhoede brachten zij het echter meestal niet en Duiveman moest er dan ook slechts sporadisch aan te pas ko men. Nu de rust, toen Alkmaar haar taak wat lichter opvatte, was Schagen nogal eens in den aanval. De Alkmaar-achterhoede was echter voor de Schagen-voorhoede te sterk. Alkmaar kwam later weer wat meer in den aanval, doch de meeste aanvallen wer den onderbroken door een fluitsignaal van den scheidsrechter voor buitenspel. Met de zen regel leefde de scheidsrechter niet op te besten voet. Alkmaar vergrootte haar voorsprong toen een door v. Os goed genomen corner in eens doel trof. Nog was het Alkmaar niet vol doende en bij een goed opgezetten aanval verrichtte van 't Hof de hattrick en Alk maar leidde met 50. Wij dachten reeds dat met dezen stand het einde zou komen, doch bij een Schagen- aanval raakte Dingerdis geheel onwillekeu rig den bal met de hand aan. De scheids rechter gaf een strafschop, welke in een doelpunt werd omgezet. Schagen als geheel viel tegen. Men werk te wel hard, doch daar was dan ook alles mee gezegd. Het Alkmaar-elftal als geheel kan nog be ter, doch men speelde nu eenmaal tegen een vrij zwakke tegenpartij. Portsmouth wint van Arsenal. De uitslagen van de gespeelde voetbal wedstrijden voor de Engelsche League lui den: ArsenalPortsmouth 23 (1—2) Blackburn RDerby C 00 (00) Chelsea—Everton 22 (0—2) Grimsby T.Huddersfield T. 11 (11) Leeds U.—Middlesbroug 01 (0I) LiverpoolBolton W. 1—1 (1—1) Manchester C.Preston N. E. 1—3 (1—1) Stoke City—Brentfort 22 (1—1) SunderlandW'hampton W. 31 (2—1) De stand der leiders is hier: Sunderland 30 21 4 5 8444 46 Derby C. 30 14 9 7 44—29 37 Huddersliefd T. 30 15 7 8 4743 37 Stoke C. 30 14 5 11 45—42 33 De buitengewoon slecht gestelde weers omstandigheden mochten niet verhinderen dat zoo goed als alle vastgestelde wedstrij den doorgang vonden. In den wedstrijd W. BromwAston Villa moest het spel on derbroken worden toen de stand met 10 voor de thuisclub was. Ook Brimingham had een 10 voorsprong toen de scheids rechter genoodzaakt was de spelers naar de kleedkamers te verwijzen. Arsenal die met niet minder dan zes invallers tegen Portsmouth ten strijde trok, moest met een 23 nederlaag lijden. De kampioenen schijnen zich nu geheel op de cupwedstrij den te concentreeren. Portsmouth begon flink aan te pakken en reeds spoedig was de stand 02. Het pleit echter nog voor Arsenal dat zij de stand tot 22 wist te reduceeren. Even voor het einde wist de thuisclub, dan zij een prach tige dribble van Groves, de eindstand op 23 te brengen. Een slechte prestatie le verde Derby door tegen Blackburn gelijk te spelen (00). Everton stelde zich veili ger door de punten met Chelsea te deelen (22. Het was vooral weer de Chelsea- middenvoor Bambrick die zich op den voorgrond stelde. Het eerste doelpunt dat hij voor zijn club scoorde was zoo fameus, een magnifieke kopbal, dat deze manoeuvre nog lang in het geheugen der toeschouwers zal blijven. De rust ging in met 20 voor sprong voor Everton. Toen kwam Chelsea geweldig opzetten. Eerst volgde het boven reeds omschreven doelpunt, waarna de zelfde speler even later Everton's keeper Sagar onfeilbaar passeerde. Sunderland behaalde een normale 31 overwinning op Wolverhampton, waarmee haar positie als leider vaster dan ooit kwam te staan. De uitslagen in de tweede divisie luiden: BlackpoolCharleton A 62 BradfordTottenham H. 25 BuryBarnsley 30 Doncaster R.Huil City 61 Leicester C. Newcastle U. 21 Norwich C.Fulham 10 Nottingham F.Burnley 20 Sheffield U.Manchester U. 11 Swansea T.Bradford C. 81 West Ham U.Plymouth A. 42 De stand der leiders is hier: West Ham .U 30 17 6 7 68—46 40 Sheffield U. 31 17 6 8 63—37 40 In deze divisie leidt nu weer West Ham U. Het is hier echter de gewoonte beurte lings den kop te nemen. Door de geringe krachtsverschillen zijn nog interessante wedstrijden te wachten. Wielrennen. ANTWERPSCHE ZESDAAGSCHE. PijnenburgSlaats op tweede plaats. In de Zesdaagsche te Antwerpen lagen om half elf Maandagavond, toen 1609 K.M. waren afgelegd, niet minder dan negen koppels in het leidende peleton. De stand was toen: 1. DeneefDe Kuys- scher 103 punten; 2. PijnenburgSlaats 84 punten; 3. CharlierDepauw 57 punten; 4. AertsMagne 47 punten; 5. LonckeBilliet 43 punten; 6. WalsPellenaars 40 punten; De man, die veel boeken uit leent: Op het oogenblik kan ik U helaas alleen het telefoonboek en het adresboek leenen!

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1936 | | pagina 9