Amstecdamsche Jiaus £ancU en Jmm&ouw JSuegediike Stand m Ijsafzetting op vliegtuigen. Vergadering van Kaasmakers. Oud-leerlingen der vakschool voor kaasmakers te Hoorn bijeen. VERHUREN VAN AUTO'S ZONDER CHAUFFEUR. Er wordt misbruik van gemaakt. De Kon. Ned. Toeristenbond A.N.W.B. schrijft ons: Het verhuren van auto's zonder chauffeur komt den laatsten tijd steeds meer voor en wordt in de hand gewerkt door de hooge belastingen, welke menigeen ervan weer houden zelf een auto te houden. De verhuurders gaan zelfs verder en leveren er ook de grenspapieren bij, o.a. een triptiek of carnet op hun naam. Daarbij zijn misbruiken voorgekomen, welke ons aanleiding geven, daartegen te waarschuwen. De verhuurder van zulk een wagen dient wel te bedenken, dat hij aldus niet alleen zijn auto riskeert (welke mis schien maar een paar honderd gulden waard is) „doch ook de dikwijls veel hoo- gere invoerrechten in een of meer landen. Als n.1. de huurder in het buitenland een overtreding begaat, b.v. smokkelt, tegen de deviezen-voorschriften zondigt, de triptiek voorschriften overtreedt, of iets dergelijks), wordt het motorrijtuig verbeurd verklaard en dit brengt bovendien voor den eigenaar de verplichting mee tot betaling der in voerrechten. Ook het achterlaten van den wagen in het buitenland om andere redenen brengt dezelfde verplichting mee; zelfs kan, als niet kan worden aangetoond waar de auto ten slotte gebleven is (b.v. als de huurder er met den auto van door gaat) door meer dan één land betaling der in voerrechten gevorderd worden, voor den zelfden wagen! Deze invoerrechten bedragen in sommige landen, ook voor vrijwel waardelooze oude auto's, honderden of zelfs duizenden gul dens, daar deze rechten naar het gewicht en niet naar de waarde berekend worden. Het verhuren van auto's met grensdocu- menten (en evenzeer het leenen van auto's met grensdocumenten) wekt de smokkela rij en andere misstanden in de hand; wij meenen belanghebbenden daarom te moe ten waarschuwen voor de betreurenswaar dige gevolgen, welke zich daarbij kunnen voordoen en hun te moeten afraden, zonder voldoende garantie, hun auto's met grens documenten aan anderen af te staan. Hetzelfde geldt ook voor hen, die hun auto verkoopen en de daarbij behoorende grensdocumenten ten gebruike geven aan den nieuwen eigenaar; ook dit is onjuist en hoogst onvoorzichtig. HET HOOFDBESTUUR VAN DEN VRIJHEIDSBOND. Ook mr. Molenaar treedt er uit. Naar men weet is dezer dagen mr. Boon uit het hoofdbestuur van den Vrijheidsbond getreden. Naar het „Nwsbl. v. h. N." thans verneemt, is ook mr. A. N. Molenaar, se cretaris van het Verbond van Ned. Werk gevers uit het hoofdbestuur getreden. Dit is reeds eenigen tijd geleden geschied, doch daaraan is geen publiciteit gegeven. Even als mr. Boon blijft mr. Molenaar lid van de partij en vervult hij nog een bestuurs functie in den kieskring Leiden. Zijn aftreden vindt oorzaak in een inter ne partij-aangelegenheid. FRIESCHE TOEGANG TOT DEN AFSLUITDIJK. De minister van Waterstaat heeft het ge deelte van den Rijksweg Haarlem Leeuwarden van den afsluitdijk tot Zurig en van Zurig tot den spoorwegovergang by Harlingen ingedeeld in de tweede klasse. STERVENDE SCHAPEN AAN HUN LOT OVERGELATEN. Ergerlijk gedrag van een boer te Nieuwer-Amstel; de Sophia-Vereeni- ging grijpt in. Aan een ergerlijk geval van dierenmis handeling heeft Woensdag de Sophia-Ver- eeniging tot bescherming van Dieren te Amsterdam een einde gemaakt en den betrokkene door een proces-verbaal op zijn plichten ten deze gewezen. Op een weiland aan den Zuidelijken Wan delweg achter de begraafplaats Zorgvliet werden Zondagmiddag eenige schapen, toe- behoorende aan den veehouder S. onder Nieuwer-Amstel, aangevallen door een grooten herdershond. De hond beet een der schapen dood, terwijl hij twee andere zoo ernstig verwondde, dat de arme beesten niet meer konden loopen en hulpeloos op het land bleven liggen. De eigenaar bepaalde zich er toe, bij de politie een klacht in te dienen en het doode schaap, in strijd met de desbetreffende bepalingen, in het wei land te begraven. Naar de verminkte dieren keek hy niet meer om, in de verwachting dat zij toch aan hun verwondingen zouden bezwijken. Gelukkig wekte hun toestand het medelijden op van omwonenden, die, toen zij zagen hoe de schapen hulpeloos in het natte gras lagen en van honger en dorst l6Lkrmrden' ze 200 goed mogelijk ver zorgden door ze op stroo te leggen en van voedsel te voorzien. Aangezien de boer chter mets van zich deed hooren, werd de Sophia-Vereeniging van dit ergerlijk feit in kennis gesteld, met het gevolg dat hoofd inspecteur E. Smits van deze vereeniging onmiddellijk ter plaatse een onderzoek in stelde en, gebruik makend van zijn politie- bevoegdheid, de dieren in beslag nam en deed overbrengen naar het abattoir, waar zij in afwachting van een beslissing van den officier van justitie voorloopig werden verpleegd. Tegen den eigenaar, die reeds op de vee markt op zijn ernstig verzuim attent ge maakt was en die toen geantwoord had: „Och, de beesten liggen me niet in den weg!" is proces-verbaal opgemaakt op grond van het feit, dat hy den dieren op zettelijk het noodige levensonderhoud heeft onthouden. Naar inspecteur Smits ter oore was gekomen, moet hij het vorige jaar op dezelfde wij ze een koe hebben laten ster ven en het cadaver in den grond hebben begraven. Het doode schaap is door den Keurings dienst opgegraven. FEESTARTIKELEN IN VLAMMEN OPGEGAAN. Brand in pakhuis te Bussum. Door onbekende oorzaak is gisteravond omstreeks half negen brand uitgebroken in een pakhuis met feestartikelen in de Gil- destraat te Bussum. De brand greep snel om zich heen, daar de voorraden van papie ren artikelen en vuurwerk een gretig voed sel boden voor de vlammen. De aangren zende perceelen moesten worden ontruimd. De Bussumsche brandweer bestreed het vuur met vijf slangen en kon het vuur na zwaren arbeid meester worden. De bewo ner, de heer P. van Det, is verzekerd. PIET HESSE OVERLEDEN. Te Bussum is plotseling overleden, 63 jaar oud, de tooneelspeler en impressario Piet Hesse. Piet Hesse was een van de meest ver maarde tooneelspelers van Amsterdam. Dat was in den goeden ouden tijd, toen het café-chantant tegenwoordig heet dat met een deftig woord cabaret nog hoog tij vierde en de ras-Amsterdammer zoo vast één avond in de week met z'n heels familie „uit ging". Wie van die ouderen herinnert zich niet het beroemde duo Sol- ser en Hesse, dat in de Nps, in „Victoria", beter bekend als „de Vic", hun kostelijke kluchten ten tooneele voerden, sappige, sjeuige Amsterdamsche schetsen, boorde vol van de meest onvervalschte volkshumor. De begrafenis is Zaterdag twee uur te Bussum. DRIEJARIG VENTJE DOOR AUTO GEDOOD. Het slachtoffertje speelde onder den wagen. Te Zierikzee is een driejarig zoontje van de familie Klink door een bestelauto van de Rotterdamsche Tramwegmaatschappij over reden en enkele oogenblikken later in de nabij zijnde ouderlijke woning overleden. De bestuurder van de auto, had goederen gelost en had eenige kinderen gewaar schuwd niet op den wagen te klimmen. Hij had echter niet bemerkt, dat het slachtof fertje onder den wagen speelde. NIEUW WERK TE EYSDEN. Bij de zinkwitfabrieken. Naar het A. N. P. verneemt zullen de Maastrichtsche Zinkwitfabrieken te Eijs- den (L.) Maandag met 48 ovens aan het werk gaan, hetgeen aan circa honderd nieu we arbeiders werkgelegenheid zal geven. BIJNA EEN TON MEER VOOR ARTILLERIE-INRICHTINGEN. Ter zake van de aanschaffing van auto mobielen en motorrijwielen, zoomede de aanschaffing van nieuwe werktuigen voor aanmaak van geschut en projectielen, wordt de begrooting verhoogd met 96.000. Ingediend is een wetsontwerp tot verhoo ging van de begrooting van het Staatsbe drijf der Artillerie-inrichtingen voor 1935. DE SLEEPREIS VAN L'ATLANTIQUE. De Nederlandsche sleepkapitcins wachten te Cherbourg nog op gun stig weer. De Nederlandsche sleepbooten Ganges, Indus, Witte Zee en Noordzee, van L. Smit Co.'s Internationalen Sleepdienst te Rot terdam, liggen te Cherbcurg gereed om het casco van het Fransche stoomschip 1'Atlan- tique naar Glasgow te sleepen, alwaar het zal worden gesloopt. Zooals gemeld, werd verwacht, dat het convooi Woensdag had kunnen vertrekken. Kapitein van der Hoe ven, die de leiding heeft van dit sleepwerk, gaat echter uiterst voorzichtig te werk en hij wenscht de ankers niet eerder te lich ten, dan wanneer de weersomstandigheden gunstig zijn. Naar schatting zal de reis van Glasgow vyf a zes dagen in beslag nemen. De af te leggen afstand bedraagt onge veer vijfhonderd mijl. De gemiddelde snel heid zal niet groot zijn; men rekent op drie a vier mijl per uur bij goed weer. De directie van L. Smit Co.'s Sleep dienst deelde gisteravond mede, dat de sleep met het oog op de weersomstandigheden nog niet was vertrokken. ONZE POSTVLUCHTEN. De Nachtegaal is op uitreis te Medan ge land. De Kwak is op de thuisreis gisteren van Athene te Rome aangekomen en blijft daar. De Lijster arriveerde gisteren op de uit reis te Cairo. Veelbelovende proefnemingen onder leiding van luitenant E. Visch te Soesterberg. Naarmate de moderne luchtvaart zich verder heeft ontwikkeld en de snelhe den grooter werden, het vliegen in mist of nevel dank zij de geperfectionneerde navigatiemiddelen veelvuldiger voor kwam en vliegtuigen in gebruik wer den genomen, die hun nuttigst rende ment op eenige duizenden meters hoog te gaven, is het probleem van de ijsaf zetting een der meest urgente vraag stukken geworden, aangezien onder de hierboven geschetste omstandigheden de ijsvorming op vliegtuigen veelvuldi ger voorkomt dan vroeger en een ern stig gevaar voor de luchtvaart vormt, waaraan vermoedelijk ook eenige van de rampen, die onze luchtvaart geteis terd hebben, geweten moeten worden. Velerlei instanties en ondernemingen zoe ken reeds sedert eenige jaren naar een op lossing van het vraagstuk. Het groote ge vaar van de ijsafzetting op een vliegtuig is, dat het profiel der vleugels er door ver andert, waardoor de capaciteit van het toe stel daalt en bovendien gevaarlijke lucht wervelingen kunnen optreden. In sommige gevallen kan zich een zoo groote hoeveel heid ijs op de verschillende deelen van het toestel afzetten, dat het gewicht aanzienlijk toeneemt en het draagvermogen van een vol-belast erdoor wordt overschreden. En verder is daar het gevaar, dat de roeren vastvriezen en van de ijsvorming op de schroeven, waardoor hevige trillingen ont staan en het toerental zoodanig verminderd moet worden, dat verder vliegen somtijds onmogelijk wordt. Over de systemen tot bestrijding der ijs vorming is in den laatsten tijd veel ge schreven. Men kent de werking van de Goodrich de-icer, bestaande uit langs den vleugelrand loopende gummibanden, welke, wanneer ijsvorming optreedt, worden opge vuld zoodat de ijskorst breekt en door den luchtstroom wordt weggeslagen. Een tweede systeem is eveneens van een der groote rubberfirma's, n.1. de Dunlop Anticor. By dit systeem heeft men den voorrand van vleugel en staartvlakken be dekt met een linnen- en rubberlaag, waar onder een geperforeerde buis wordt aange bracht, die verbonden is met een zich in het vliegtuig bevindende tank, waarin een mengsel van aethyleen glycol wordt meege voerd. Wanneer ijsvorming dreigt op te tre den wordt met behulp van samengeperste lucht de vloeistof door de buizen naar de po reuze laag geperst, waardoor de rubber vochtig wordt en zich op de vochtig gewor den plaatsen geen ijs meer kan afzetten. Deze Dunlop Anticor is voor het doen van proefnemingen o.a. aangeschaft door de K.L.M. en gemonteerd op een der Koolho ven-luchttaxi's, het F.K. 43-toestel P.H.-A.J. K., de „Krekel". De hiermee opgedane er varingen zijn inderdaad niet ongunstig. In de gevallen, waarin bijna zeker ijsvorming optreedt, o.a. door het komen uit een kou de luchtlaag ver beneden het nulpunt in 'n warmere luchtlaag met grooter vochtig heidsgehalte, waarbij de temperaturen van 1 tot 7 graden onder nul de gevaarlijkste zyn, heeft de „Krekel" door het gebruiken van de Anticer vaak geen last van ijsafzet ting op vleugels of staartvlakken gehad. Evenmin als het Goodrich-systeem kan echter het Dunlop-systeem de zoo gevaajw lyke ysafzetting op de schroefbladen en -n* ven en op verschillende andere plaatsen, o.a. op de stijlen en montans, voorkomen. In het algemeen heeft de ervaring met de verschillende systemen den verkeersvliegers geleerd, sceptisch tegenover alle tot dusver ontworpen remedies tegen de ijsafzetting te staan. Zy mogen al eenig nut hebben bij het passeeren van een mistbank of een wol kendek, indien dat niet te lang duurt, doch kunnen by het geruimen tijd vliegen op lange trajecten in voor ijsvorming gunstige omstandigheden, deze op den duur niet ver hinderen. En deze omstandigheden doen zich niet alleen voor op moeilijke Alpen trajecten als bijvoorbeeld de verbinding naar Milaan, doch oolf, op betrekkelijk ge ringe hoogte boven ons land, waar het nog onlangs gebeurd is, dat een verkeersvlieg tuig op weg naar Berlijn op het vliegveld Twente moest dalen omdat de ijsvorming het verder vliegen onmogelijk maakte, en waar des winters op Soesterberg militaire vliegtuigen tengevolge van de ijsafzetting dikwijls tot dalen worden gedwongen en zelfs wel eens noodlandingen hebben moe ten maken. De proefnemingen van luitenant Visch. Het was daarom met groote belang stelling, dat wij kennis hebben geno men van de resultaten, die tot nog toe op Soesterberg zijn bereikt met proef nemingen volgens een geheel ander systeem, ontworpen door en uitgevoerd onder leiding van den eersten luite nant der L.V.A., den heer E. Visch, chef van den weerkundigen dienst op Soes terberg. Waar het reeds eerder geble ken was, dat het bestrijken van het vliegtuigoppervlak met parafine, olie mengsels enz. geen effect had omdat deze mengsels door den luchtstroom werden weggeblazen, nam luitenant Visch proeven met het bedekken van het vliegtuigoppervlak met een glad ge polijst, hard metaal. Hij koos hiervoor chroomnikkel, waarmee deelen van het vleugeloppervlak, van de roeren, van stijlen en montans en van de schroebla- den werden bedekt. Den geheelen ven ter heeft men hier proeven mee geno men en de verheugende -.--aarneming gedaan, dat wanneer het vliegtuig zelf-, dik onder het ijs raakte, zich nooit ijs afzette op die deelen, die door het chroomnikkel beschermd waren. Ook bij proefnemingen in een windtunnel deed men dezelfde ervaring op en wan neer bij deze proeven de temperaturen zoo laag werden gemaakt, dat ijsvor ming onvermijdelijk werd, dan bleek deze op het chroomnikkel van zoodani- gen aard te zijn, dat zich hierop slechts ijskorrels afzetten, die door den «ang sten luchtstroom reeds weggeblazen werden. Gezien de decepties, die de verschillende aanbevolen middelen tegen de ysafzetting in luchtvaartkringen hebben veroorzaakt, is luitenant Visch zeer voorzichtig met zyn er varingen en acht hij nog minstens één win ter van proefnemingen noodzakelijk alvo rens conclusies te willen trekken. Alle *ot nog toe ontvangen rapporten luiden echter gunstig. En indien het middel afdoende blykt, is het groote voordeel, dat men geen zware dekplaten heeft te gebruiken, doch dat het chroomnikkel nog dunner en lichte1* is dan het dunste bladtin of staniol, zoodat desnoods de geheele oppervlakte van een vliegtuig ermede bekleed kan worden :on- der dat daardoor het gewicht noemans- waard stijgt. Een dergelijke lossing "van het probleem, waardoor bovendien ijsvor ming van tevoren onmogelyk zou worden gemaakt, zou men het ei van Columbus kun nen noemen. Indien de verdere proefnemin gen eveneens bevredigend verloopen, mag men niet alleen luitenant Visch, doch de ge heele luchtvaartwereld met dit succes geluk wenschen. VLIEGTUIGONGELUK. Een vliegtuig van het Engelsch vliegtuig moederschip „Furious" te Gibraltar is in zee gestort. Een luitenant is gedood en de ove rige inzittenden van het toestel zijn licht gewond. De Vereeniging van Oudleerlingen der Vakschool voor Kaasmakers te Hoorn ver gaderde Woensdagmiddag te half twee in „De Witte Engel" aldaar. Voorzitter was de heer P. Smit, secreta ris de heer T. Groot Czn. Ingekomen was een aan dr. Scheij door gezonden brief, geadresseerd aan den bur gemeester van Alkmaar, van een Hollander uit Zuid-Afrika, die een advertentie zond, waarin kaasmakers werden gevraagd. Dr. Scheij noemde nog enkele van de be perkende immigratiebepalingen. De heer Jb. Haker bracht verslag uit van de vergadering van den Bond van Zuivelfa brieken, de heer A. de Visser deed dit van den Nieuwen Bond. Beiden ontvingen een dankwoord. De kascommissie adviseerde de rekening goed te keuren. De rekening sloot op 332.28, met een nadeelig saldo van 18.78)4, de balans per 1 Jan. op 637.92<4. en een verliessaldo van 49.86)4, de ver lies- en winstrekening op 327.93 De kasrekening van het weduwen- en weezenfonds sloot met f 128.34»£; de balans per 1 Januari op 1565.89)4, winstsaldo 167.03)4. Het jaarverslag vermeldde o.a., dat het ledenaantal terugliep van 48 tot 42. De begrooting 1936 werd goedgekeurd op 212.50, met 0.20 onvoorzien. Tot afgevaardigden werden benoemd: naar de vergadering van den Bond van op coöp. grondslag werkende Zuivelfabrieken de heer Doets; naar de vergadering van den Nieuwen Bond de heer Koomen. Tot afge vaardigden naar de Jaarbeurs worden be noemd de heeren C. Dekker en R. Groot, plaatsverv. Va/i Dijk en Homan. Dr. Scheij hield daarna een inleid de betaling der melk door kaas e^0Vtt fabrieken en kleine kaasfabrieken r" Verschillende besprekineen voili op. Uit de vragenbus kwSentt hi«- tische zaken naar voren, waarover Pracs linge besprekingen werden gevoerd. °nder~ kennemerland. Na een week met een wisselenden r del, waar men geen peil op kon trekL n" een vaster stemming ingetreden iw18 te verwachten, want Amsterdam 'tónna willigen handel met verhoogde prüL een daarop reageert Kennemerland en Beverwijk. We hebben deze week ai een beeld van den aanvoer en handel 71 u°m gen een bezoek aan de markt in Am.7*1' dam gebracht en constateerden dat e nig aanvoer is uit Noord-Holland Om nn markt in Kennemerland terug te k kunnen we zeggen, dat alle groenten"?*11' zoover le soort, duur waren, behalve whw waar geen gang in schijnt te komen Aoi vie was bijzonder in trek en gold f or. 4; knolselderie was duur, n.1. roode kool was peperduur, n.1. 12—n gele kool idem, met een prys van in alles per 100 stuks. De handel in spruitl was matig en de prys schommelend doorsneeprijs 12—16; waspeen le'so i was duur en gold 14—17 per 100 Kr Witlof, voor zoover le soort, gold 10—ƒ10 per 100 K.G., 2e soort slechts 3.50—4 per 100 K.G. Wortelen (winterpeen) en uier waren meer in trek en noteerden hooeer De prijzen waren resp. 2—2.75 en xn 2.50 p. 100 K.G. Bosgrienten waren pi»- uitgezonderd, duur en vooral le soort Sei' derie gold S—f 12, peterselie ƒ8—14 radijs 6—11, prei 4—8.50, alles per 100 bos. Boerekool gold vrij hoog, n.1. u 1.70 per kist, welke ongeveer neerkomt op 8.50—10 per 100 stuks. Den overigen aanvoer, óf onbeduidende kwantums, óf minderwaardige kwaliteit, laten we onbe sproken. OUDKARSPEL (Februari). Geboren: Pieter Willem, zoon van Cornelis Korver en van Wilhelmina Alida Schermer. Johannes, zoon van Bertus Catharinus de Waal en van Comelia Hen- drika de Wilde. Overleden: Antje Mol, oud 68 jetv ongehuwd, dochter van Pieter Mol en van Jantje Hovenier. Grietje Booij, oud M jaren, echtgenoote van Jan Biesboer. OUDE-NIEDORP (Februari). Geboren: Sippo Frans, zoon van Coen- raad Postma en Maria Anna Schuil. van Vrydag 6 Maart 1936. OPGAVE VAN NOORDHOLLANDSCH LANDBOUWCREDIET N. V. (Ontvangen per draadlooze telefoon). Koers van heden te STAATSLEENINGEN. 4 Nederl 1931 4 1934 4 Ned.-lndiê 1934 4 1934 5)4 Duitscbland 1930 Idem aiet kettingverklaring. BANK-INSTELLINGEN. Amsterd Baak Handel Mpij Cert v. 250 Koloniale Bank Ned Ind Handelsbank Rotterd. Bank INDUSTR. OND. BINNENL. Alg Kunstzijde Unie v Berkels Patent Calvé Dellt Cert. Nederl bord ex 40 afst. Philips Gloetl Gem Bezit Unilever INDUS IR. OND. BUITENL. Am Smelting Anaconda Betbleb Steel Cities Service Steel comm S Leatber CULTUUR MAATSCH. H. V A Java Cultuur Ned Ind Suiker Unie Vorstemaodeo Dito actions MIJNBOUW Alg txplor Mij. Rediang Lebong PETROLEUM Uordtscbe Petr. Kon Petr Phillips Oil Shell Union Tide Water, RUBBtRS. Amsterd Rubber Deli Bat. Rubber Hessa Ru oer Oostkust Serbadiadi Interc. Rubber j SCHEEPV A AR 1 EN. Kon. Ned Stoomboct Scheepvaart Unie TABAKKEN Deli Batavia Oud. Deli Senembab AMER SPOORWEGEN. Atcbison I opeis Southern Railw Cert Union Pacific «Noteering per 50 x) ex coupon fKxclaim PROLONGATIE V Exdividend. xExafstempeling. Nlhl OFHCIEEL. New.York Londen Berlijn Brussel (Belg.) Kopenhagen otocUholm Oslo Mad.id Vorig® koers 98'/. 97»/, «7»/$ 233/i 243/, 114'/. 127 50'/, 90 1051/s 26'/« 4 Vs 59»/, 219'/, 20 107'3/ifl 40 3 3 39»/-$ 5"/l6 2)6 1301/, 114»/, 241/, 1400 161 213 pl.m. 1.30 98'/, 987/8 97»/, 97»/, 23»/, 24'/, 1271/, 51 xll6V, pl.m. 1.45 pl.m. 2.00 pl.m. 2.16 24'/, 26'/, 60 219 203-7'/, 108-1/, 206j -7j 10b'/, 60 205-6% 108'/, 201% 5 108% 21 331%, 2»/:$ 39'/, V. 33'»/,,-I 3»/» 39i/,«ri 21 33'Vw-f 3 H/» 391/,, 21 33-% 39Vwi 238-9 132 115 239 24'/, 239-1/, 24-V, 237-8% 134 115% ito 225 225 239»/, 240|-IJ 242-'/:. 9'1/, 92 25'/, ll'/u *S 1'*/M 11'/» 11»/, 124V, 126'/,- i 127-V, 74Vs 5 75-»/, 1021/, 104 413/I 43 69% 0 2'/. 2u/M 5V, 48 V,-9 4.»/, 48'/4 178 180 1983/, 1961/, 198%-9 196 195y, 4 Vis 47V, 10'»/)9 107, 79'/, 242-«/« llVis-i 11»/» 127'/, 75'/, 71 48»/, 11F/» U»/i«-i 76 108V, 71V, 48 V» 199 ■tge koers l3/, pCl Heden 1'/, pCt WISSELKOERSEN amsterdam. Koers op Vorige koers 1.45% 26»/, 59.16V, 4.70'/, 24 82 48 03 32 40 37 40 36 40 20,15 heden 2 uur 1.45V, i 26'/, 59 12 4 10 24.82 48 (11/, 32 35 37 40 36 40 20 |21/|

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1936 | | pagina 10