Vtaag- -enAan&od
JilmnieMDS
Dagbladreclame Is
nlei ie vervangen
de zwemwedstrijden van
hedenavond.
landelijke ruitersport.
de keizerstitel.
anna karenina.
tËTkOOP HARLEY DAVIDSON 350 c.c.
als nieuw, lagen prijs.
n van de arbitrage. Hy had in het begin
P n de partij meenen te zien, dat de arbiter
11 fouten van chargeeren de- T5-"
ctrafte en daarom hadder
je wijze geantwoord. (Dat is natuurlijk
aar een uitvlucht. - Red. Hbld.)
ne Matin vindt, dat het een carnavals-
„rtii was en voegt er aan toe: „De Uru-
P «vers van 1936 lijken in de verste verte
iet ot> hun voorgangers van 1924, zoowel
het gebied van wijze van spelen, als
hun waarde".
Het Journal" zegt: Men kon het geen
Pdstrijd noemen. Het was een opeenvol
gde van onregelmatigheden, van protes-
f van vechtpartijen, en van voortdu-
nd bakkeleien. Men herinnert zich in de
re „taalwereld niet ooit zulk een schandaal
tp*hebben meegemaakt. De Parysche me-
iete die gekomen was om te genieten,
werd'vrij gauw gedwongen op veront
waardigde wijze uiting te geven aan haar
"^Excelsior" zegt: De spelers uit Uru-
"v hebben het voor altijd bedorven en
Kobert Marchand, die het artikel teekent,
oept uit: „Gaat heen, mijne heeren, gaat
heen en komt niet terug. Gaat ergens an-
j rs uW beestachtig spel toonen, uw be-
relingen en uw oncorrect optreden.
Hier in Frankrijk hebben wij dat niet noo
dlij GÜ hebt u zoo walgelijk gedragen, dat
Pij uw fout niet kunt goed maken".
„Wij weten, dat gy geen voetballers zijt.
Voor jullie is het voetbal een soort kegel
spel. Gy slaat uw tegenstanders, gij slaat
den scheidsrechter en daarna slaat gij de
hand op uw borst om den hemel tot getui
gen te nemen van uw goed recht".
Het blad doet nog uitkomen, dat het
niet te pas kwam de Uruguayers de penal
ty cadfeau te doen. Zij hadden dit notabene
geëischt, anders zouden zij niet doorspe
len. Men had ze van het terrein moeten
wegsturen, zegt het blad.
Ook de „Jour" zegt onder den titel „Te
leurstelling" dat men zich niet kan herin
neren ooit een wedstrijd te hebben gezien
op zulk een wilde wijze gespeeld. En het
blad voegt er aan toe: Indien wij niet in
1924 de Uruguayers hadden gezien, zou
den wy gelooven, dat onze tegenstanders
uit Zuid-Amèrika voor het eerst iets mer
ken van de beschaving.
De Petit Parisien spreekt in den zelfden
geest en vraagt: „Was dat sport?" Het
was een sportieve maskerade. De schrijver
zegt, dat hij alleen zoo iets heeft meege
maakt in den wedstrijd FrankrijkSpanje
te Madrid, waar na elk doelpunt een soort
oproertje begon. Maar de wedstrijd Pa
rijs—Montevideo was veel erger. En erger
dan hij ooit gezien had. De schrijver vindt,
dat het Parijsche elftal verstandig had ge
daan met den scheidsrechter het terrein te
verlaten en niet door te spelen.
„Paris Midi" zegt eveneens onder den
titel: „Laat ze maar weggaan". Het blad
maakt een vergelijking met de Hongaren,
die trucs toepassen, met de Italianen, die
tydens het spel komen praatjes maken,
met Spanjaarden, die theatraal optreden
en ook wel met Franschen, die niet altijd
zoete jongens zijn. Maar zooiets, zegt het
blad, dat hebben wij tot nu toe nooit ge
zien.
Zwemmen.
Wat er alzoo te doen zal zijn.
Zoowel van de zyde van het publiek als
van die van de deelnemers blykt voor de
door D.A.W. georganiseerde zwem- en polo-
wedstrijden van hedenavond groote belang
stelling te bestaan. Uit een sportief oogpunt
bezien is dat laatste natuurlijk zeer verheu
gend, daar hierdoor menige fraaie race en
menige opwindende estafette te zien zal
zijn.
De deelname van de kampioenen van
Noordholland op de 100 M. vrije slag, voor
de heeren J. Wegener, en voor de dames
mej. J. Spreeuw, alsmede van de kam-
pioensploegen van Nereus op de 5 x 50 M.
vrye slag estafette heeren, en op de 3 x 50
M. wisselslag estafette dames, geeft aan dit
zwemfestijn een bijzondere aantrekkelijk
heid.
Mét Nereus brengt onze plaatselijke ver-
eeniging D.A.W. waarschijnlijk de snelste
zwemploeg aan den start, en wy zijn ervan
overtuigd, dat het publiek ook eenige Alk-
maarsche overwinningen zal kunnen toe
juichen, want daartoe mogen haar cracks als
de buitengewoon snelle sprinter Kostelijk
bij de heeren, en Hanny de Carpentier en
de jeugdige Corry de Vos Burchart bij de
dames, toch zeker toe in staat geacht wor
den.
Ook zal de strijd op de estafette 5 x 50 M.
vrije slag heeren en de 3 x 50 M. wisselslag
dames ongetwijfeld zeer fel worden, in wel
ken strijd ook D.A.W., met de ploegen, zoo
als zij die momenteel in het water kan bren-
Son, zeer zeker een hoofdrol zal spelen. De
tijden, in training gemaakt, zijn zelfs zoo-
danig, dat ze nog slechts weinig onderdoen
voor die van de beste Nederlandsche ploe
gen.
Twee polo-matches. een dames-wedstrijd
een heerenwedstrijd, zullen dit zwem-
eest besluiten, dat, bedriegen de voortee-
kenen niet, ongetwijfeld tot 'n groot succes
Z®1 worden.
p a a r d e n.
10 jaar landelijke ruitersport.
1926—1936.
Ju dit jubileumjaar der Nederlandsche
landelijke ruitersport is het niet overbodig
n°g eens met nadruk te wijzen op het doel
en streven der landelijke rijvereenigingen.
Duidelijk komt dit naar voren in art. 2
uer Statutn van de „Nederlandsche Federa
tie van Landelijke Rijvereenigingen",
waarin we lezen, dat het doel is „De liefde
voor en de kennis van het paard te bevor
deren en daardoor het gebruik van het
Paard in het bedrijf aan te moedigen.
Het paardrijden, de ruitersportbeoefening
dus, is slechts middel om genoemd doel te
bereiken. Een aangenaam, sportief, nuttig
en dus een goed middel.
En dat het paardrijden niet doel-zelf is,
doch, dat men het eigenlijk doel veel hoo-
ger heeft gesteld, is juist gezien, vooral in
deze tijden van depressie ten plattelande.
Alleen organisaties die werkzaam zijn in
het belang van een goede economische be^
dryfsleiding hebben dan reden van be
staan; een zuivere sportorganisatie is in
dezen tijd veelal een luxe.
Zoo lang het paard nog in de bedrijven
gebruikt wordt en dat is nog steeds het ge-
zelfs in grooten getale zoolang is
de gebruiker er van verplicht verstand van
zyn paard te hebben. Dit laat de laatste
jaren nogal te wenschen over en daarom
wil de landelijke ruitersport in die behoefte
voorzien, waarmede zy dus het platteland
een grooten dienst bewyst.
Korfbal.
K.V.K.V. I-KATTENBURG II (Adam).
Morgen speelt K.V. I op 'haar terrein aan
den Westerweg haar len wedstryd om de
Zilveren Nieuws van den Dagbal, en wel
tegen de 2e klasser Kattenburg II. We
weten wel, dat Kattenburg II in haar af
deling momenteel de onderste plaats in
neemt, maar ook weten we, dat Z.K.V. II,
de kampioenscandidaat, in die afdeeling
vorige week van datzelfde Kattenburg II
met 3 1 klop kreeg. Een nederlaag van
K.V.K.V. ligt dus zeker in de lijn der ver
wachtingen, maar even zeker is het, dat
K.V.K.V. z'n huid zoo duur mogelijk zal
verkoopen. Het belooft een goeden wed
strijd te worden.
Verder spelen de adspiranten van K.V.
K.V. tegen de Excelsior-adspiranten. We
gelooven, dat de K.V.-adspiranten geen
moeite zullen hebben de 2 puntjes in veilige
haven te brengen en zoodoende hun kans
op het afdeelingskampioenschap weer te
vergrooten.
Kolven.
De titelwedstrijden, uitgeschreven door
den Nederl. Kolfbond, hebben tot resultaat
gehad, dat de 18-jarige kolver van Gezellig
Samenzijn te Zuidscharwoude Th. Rijper Jr.
den keizerstitel op zijn naam vestigde voor
gummi met 243 punten en de heer H. Ers te
Koog aan de Zaan dien voor sajet met 223
punten. Er werden 5 partijen van 5 slagen
gekolfd.
Binnenkort zullen ook de koning- en
prinstitel worden verkolfd. Voor elk heb
ben zich ruim 20 candidaten aangemeld.
DE HOOGESCHOOLRIJDER.
In de Harmonie.
In het bioscoop-theater De Harmonie
draait deze week een wel zeer romantische
film, die om haar veelzijdigheid zeker een
bezoek waard is.
Veelzijdigheid! Daarmee bedoelen wij,
dat de film niet alleen een verhaal weer
geeft, maar den bezoeker bovendien een
kykje biedt achter de coulissen van een
variété-theater. Dat laatste brengt natuur
lijk al genoeg romantiek en als dan het
hoofdmotief bovendien nog door drie fac
toren: liefde, haat en verleden, wordt be-
heerscht en tenslotte in het geheele werk
een stijgende lijn heeft met een wel zeer
pakkend en onverwacht slot, dan zal het
duidelijk zijn, dat deze film een ieder gezel
lig kan bezig houden.
De heele geschiedenis draait om twee per
sonen: de hoogeschoolryder Carlo Cavelli
en de jonge dochter van generaal von Ket-
tener, Irene. Carlo Cavelli is een geheimzin
nig iemand, die steeds gemaskerd zijn dres-
suurproeven vertoont en daarmee een
wereldnaam heeft gemaakt. Irene is een
aardig, lief kind, dat weggevlucht is van
haar moeder, die haar aan een rijken Schot
had Willen uithuwelijken, om zoo haar
eigen schulden te betalen.
Het vervolg laat zich denken: Irene komt
in het theater, maakt kennis met den on
bekenden Carlo Cavelli en beiden wor
den verliefd op elkaar. Maar een oude ge
schiedenis zal oorzaak zijn, dat het paar
nooit zal kunnen trouwen
Want Carlo Cavelli is een gewezen offi
cier in het Oostenrijksche leger. Hy is
meer: Carlo Cavelli was de vriend van
generaal von Kettener en de beschermer
van diens eenigen zoon. En in den oorlog
hebben deze twee jonge mannen met elkaar
geduelleerd om een kleinigheid en de zoon
van den generaal is door den tegenwoor-
digen Carlo Cavelli, officieel graaf Werfen,
gedood.
De generaal heeft gezworen, dat hij graaf
Werfen zal dooden, als hij er ooit de ge
legenheid toe zou krijgen eh nu doet zich
de gelegenheid voor. Want in den nacht,
waarin Carlo en Irene naar Londen zullen
vluchten, en Irene afscheid komt nemen
van haar vader, vindt ze een portret van
haar broer en naast hem op de foto staat
Carlo Cavelli, of wel graaf Werfen. Dan
pas weet zij, wie Carlo is en ze wil niets
meer van hem weten. Zij stuurt hem de
bewuste foto en schrijft een verklaring van
haar gedrag.
En Carlo Cavelli? Hy zoekt het huis van
den generaal op, hij vindt Irene trooste
loos, hij
En toch trouwen zy! Want de geschie
denis van het duel in den wereldoorlog was
iets anders, dan de oude generaal meende.
En als hij uit den mond van drie officieren
hoort, wat er precies gebeurd is en als hij
de bewijsstukken er van ziet, dan
Dan geeft hij gaarne zijn dochter aan den
hoogeschoolrij der.
De juiste ontknooping mogen we niet
geven. Men moet die zelf bijwonen, omdat
ze zoo wonder-knap is weergegeven.
De bezoeker zal dan verder goed spel zien
van de hoofdfiguren Rudolf Forster, Angela
Salloken, Hans Homma, Hans Moser e.a.)
En hij zal genieten van de type Brandler,
die in deze film wel apart genoemd mag
worden.
Het voorprogramma biedt allerlei. Wy
noemen een Betty Boop-film en een ge
kleurde teekenfilm.
Het geheel is een zeer fraai programma,
ma.
IN DE CATACOMBEN VAN PARIJS.
Roxy-Theater
Deze film heeft een eigenaardig karak
ter. Zij bevat een flinke dosis griezelighe
den, doch is daarnaast als detective-film
volkomen aanvaardbaar door den logi-
schen gang van zaken. De Chineesche de
tective Charlie Chan (Warner Oland) gaat
naar Parijs om een moord op te helderen,
doch hij wordt daarbij door allerhande ge
varen bedreigd. Het heeft geen doel de
zoo noodige spanning hier op deze plaats
weg te nemen, volstaan we dus met de
mededeeling, dat „In de catacomben van
Parijs" een film is, welke alleszins de
moeite waard is te gaan zien.
Vooraf draait de film „Grensroovers"
met Buck Jones in de hoofdrol. Het
speelt zich af in de prairiën van Canada,
waar de politie de grootste moeite heeft
kaptein Conida voor zijn wandaden te
arresteeren. Hoe het hem gelukt met de
welwillende medewerking van een char
mant danseresje mag niet aan het pa
pier worden toevertrouwd.
Goed buitenlandsch nieuws completeert
dit programma op alleszins waardige
wijze.
HET COMPLOT DER 39 STAPPEN.
City-Theater.
Inderdaad, het City-Theater brengt de
ze week een boeiende, spannende en sen-
sationeele spionnage-film, vol van verras
sende wendingen, die de toeschouwers in
de grootste spanning doen luisteren en kij
ken. Maar men dient bij een film als
Mysterie 39 wel te begrijpen en te ont
houden, dat het prikkelende er eenigszins
afgaat, als men het geheele verhaal of in
houd al weet. Hoe onwetender men tegen
over deze film staat, hoe meer zij boeit.
Toch willen wij gaarne iets over den in
houd mededeelen, zonder te veel te verra
den.
Richard Hannay is een jonge Canadees,
die tijdens een bezoek aan Londen in een
zeer geheimzinnig avontuur wordt betrok
ken. Hij bezoekt het Palladium-Theater,
waar juist als bijzondere attractie optreedt
Mr. Memory, de man die op alle vragen
van het publiek het juiste antwoord weet.
Midden onder de voorstelling ontstaat
een paniek, er wordt geschoten, en de be
zoekers vluchten naar buiten. Een jong
meisje zoekt bij Richard bescherming,
maar als hij die verleent heeft hij geen
idee van de gevolgen. De eene sensatie
komt na de andere. Een moord, gevolgd
door een reis naar Schotland, ontsnapping
uit een trein, bezoek bij een professor, een
moordaanslag, een merkwaardige redding,
wat Mysterie 39 eigenlijk is, en ten slotte
wat de artist in het Palladium-Theater
eigenlijk met de affaire heeft te maken.
En dan nog hoe Richard en Pamela
elkaar vinden.
In de film zit een buitengewoon tempo
en alle eer gaat wat het spel betreft naar
Robert Donat en Madeleine Carrol, die als
Richard en Pamplg een treffend vlot spel
geven, dat voor zoo'n mysteriefilm een
gebiedende eisch is. Lucie Mannheim als
het meisje uit het Theater en Peggy
Ashcroft als de vrouw uit Schotland, mo
gen eveneens genoemd.
Men zal bij deze spannende film zeker
genieten.
Een bijzonder woord van waardeering
voor het uitstekende bijprogramma. Pro-
filti en Fox Movietone als interessante
journaals. Een fijne muzikale film met
bioscooporgel, muziek van Lew White, en
uitnemende zang, en dan nog een zeer ge
slaagde tweeacter van de Warner Bros,
met muziek, zang en dans van eerste
rangs artisten op hun gebied. Iets bijzon
ders is zeker de meest beroemde drummer
Jack Powell, wiens prestaties zeker niet te
overtreffen zijn.
Victoria-Theater.
Wie Anna Karenina gaat zien komt onwil-
leukeurig onder den indruk van eenige fac
toren welker samenwerking aan deze film
eën buitengewone charme hebben gegeven.
Daar is allereerst de nog altijd mysterieuze
verschijning van een actrice als Greta Gar-
bo, daar is een roman van Tolstoï en daar
is een sfeer van het oude Rusland, welke
deze film een apart cachet geven.
Het is niet de eerste film van Tolstors on-
sterfelijken roman en 't is evenmin de eer
ste waarin Garbo de hoofdrol speelt. Tien
jaren geleden is er een andere geweest waar
in Garbo de Anna Karenina was en waarin
John Gilbert graaf Vronsky gespeeld heeft.
Zij dateert nog uit den tijd van de zooge
naamde stomme film, zij was dus verou
derd en juist omdat men de Garbo-figuur
heeft willen doen schitteren in een film als
deze, is onder denzelfden regisseur thans
een geluidsfilm tot stand gekomen waarbij
alle hulpmiddelen der inmiddels volmaak
ter techniek gebruikt zijn om iets bijzonder
indrukwekkends te verkrijgen.
De geschiedenis op zichzelf is zoo simpel
als men maar kan verlangen. Een getrouw
de vrouw ontmoet een officier, die in zijn
hart een charmeur is. Hij grijpt naar de
verboden vrucht en houdt deze zonder veel
moeite in zyn handen. Een vrouw offert
haar man en haar kind om den man te vol
gen, dien zij lief heeft en in de eerste maan
den van hun samenzyn is hun geluk zoo
groot, dat het haar angstig maakt.
Dan herneemt het leven zyn rechten. De
man begint opnieuw te verlangen naar wat
hij voor deze liefde heeft prijs gegeven, zijn
regiment, zijn werk, zyn kameraden. De
vrouw voelt zich meer en meer verdrongen
en de herinnering komt aan wat zij voor
haar liefde heeft geofferd, in het bijzonder
haar kleine jongen, die niet buiten haar
kan.
De liefde van Anna Karenina, de jonge
ministersvrouw en de officier der keizerlijke
garde graaf Vronsky blijkt op den duur te
gen deze ontbindende factoren niet sterk
genoeg. Vronsky neemt djenst in een nieuw
regiment en vertrekt naar het oorlogster
rein en Anna Karenina, de eenzame vrouw,
wien het verboden is haar vroegere woning
te betreden en haar kind te zien, maakt een
einde aan haar leven.
Een geschiedenis, die zich duizenden ma
len in allerlei variaties ook nu nog afspeelt,
maar in den grond toch een drama van
vrouwensmart en kinderleed. Er zijn man
nen en vrouwen wier huwelijk een misluk
king is en die van elkaar gaan, maar er zijn
ook kinderen, die daarvan allereerst de du
pe zyn omdat zij vader of moeder moeten
missen en niets vuriger wenschen dan de
beiden, die hun lief zijn bijeen te houden.
Frederic March is thans de luitenant
graaf Vronsky en het doet eenigszins onwe
zenlijk aan hoe gemakkelijk hij een vrouw
als Anna Karenina tot het besluit brengt al
les wat haar lief is te offeren.
Wij zouden met hen, die liefde boven
plicht en conventie stelden en ook met den
onsympathieken minister Karenina, die
slechts voor den schijn leeft, geen medelij
den behoeven te hebben, omdat zij alle drie
welbewust hun eigen weg hebben gekozen.
Er kan slechts medelijden zyn met het klei
ne jongetje, dat door zijn moeder op het al
taar van haar liefde wordt geofferd.
Anna Karenina is een Russische film en
zij speelt in den tijd van het oude Czaren-
rijk. Er is een schittering van uniformen, er
is een Russische adel, die zich op den voor
grond dringt, er zijn officieren, die het leven
ruw aanpakken en hun eigen begrippen van
eer en plicht hebben. En er zijn vrouwen in
dit milieu wier harten tusschen sneeuw en ijs
behoefte aan een zonnestraaltje hebben en
wier plichtsgevoel niet in staat is haar lief
desverlangen te beheerschen.
Er is in deze film, naast eminente spelers
als Frederic March die de John Gilbert
van vroeger heeft vervangen als Basil
Rathbone en als de jonge Freddie Bartholo-
mew, uit de David Copperfieldd-film, eén
Greta Garbo. Er is een vrouw, die in dit
Russisch milieu de persoonlijkheid van een
grande dame is en in haar gelaatsexpressie,
in het mysterie van haar wonderlijke oogen
de liefde verraadt wier openbaring naar het
noodlot voert en die zy desondanks niet kan
verbergen.
Hoe prachtig heeft de regisseur dit naar
den afgrond schrijdende leven geteekend,
hoe heeft hij tusschen tafreeltjes waarin
kosten noch moeite gespaard zijn om het le
ven der Russische aristocratie in al zijn
schittering op het doek te brengen, telkens
weer de beklemming van het noodlot doen
voelen, die de liefde van Anna Karenina
naar den dood voert.
Dit is een film, die men niet mag verzui
men omdat een Garbo de vrouw is, die een
Anna Karenina zou kunnen zijn als het
noodlot ook haar tot zijn slachtoffer had
gekozen.
Vooraf gaat een amusante film waarin
een muilezel en enkele bekende filmkinde
ren de hoofdrollen spelen, een gekleurde
teekenfilm en een serie binnen- en buiten
landsch nieuws in beweegbaar geïllustreer-
den vorm.
(Uitsluitend °e hands artikelen).
Van 15 regels 35 cent by vooruit
betaling.
TE KOOP: 1 mooi wit geëmailleerd For
nuis, m. 95 x 64 c.M., zwart geëm. Fornui
zen vanaf 5, Pensionfornuizen 25, H. D.
Rijwielen, bill. prijzen.
S. VISSER, Smederij, Kooimeerlaan.
TE KOOP een BOEKENKAST met gla
zen deuren, een open BOEKENKAST, een
groote Mahoniehouten SPIEGELKAST en
twee FORNUIZEN.
ACHTERDAM 30.
TE KOOP een best TRANSPORT
RIJWIEL, een z. g. a. n. BOX en HOBBEL
PAARD, tegen elk aann. bod.
LAAT 67a.
Groote partij MEUBELEN als bedden,
dekens, ledikanten, zeilen, karpetten, di
vans, tafels, dressoirs, z. g. a. n. enz. enz.
Ook ruilen. P. VENNIK, Koningsweg B 30,
Alkmaar.
TE KOOP AANGEBODEN geheel com
pleet ZEILBOOTJE, 25.
CREFELD, Karei de Grootelaan 46,
Bergen.
Gebruikte Meubelen: als Dressoirs, Buf
fetten, Kasten, Tafels, Stoelen, Divans,
Ledikanten, Bedden, Karpetten, enz. Lage
prijzen. J. L. SOSTMA Jr., Verkooplokaal
Ridderstraat 10.
TE KOOP zoo goed als nieuw 1 MAR
KIES 2.22 Meter en 1 ROLSCHERM 2.32
M. breed.
Dr. SCHAEPMANSTR. No. 12.
Cylinder Schrijfbureau, pracht modern
eiken 37.50, Groot mahonie Bureau 35,
eenige Schrijftafels vanaf 3.00 z. g. a. n.
J. L. SOSTMAN Jr., Verkooplokaal,
Ridderstraat 10.
Gebr. Damesi'ijw. met torpedonaaf als
nieuw 13.50, Damesrijw. 6.50, 9.50,
10.50 enz. Heerenfiets met Torp. naaf
12.00, Meisjesfiets 11.50, Transport
fiets met Torp. naaf 7.50.
NIEROP, Koningsweg 40.
Kapokbed 2.50, Veerenbed 3.50, Le
dikant 3.50, goedwerkende Handnaai
machine 5, pracht wit geëmailleerd For
nuis 16, Fongers- en Gazellerijwielen
(koopjes), z. g. a. n. DEKKER, Laat 182.
TE KOOP AANGEBODEN: SCHRIJF
MACHINE „Royal" (gebruikt). Adres te
bevragen bureau van dit blaad.
KINDERWAGEN TE KOOP.
SNAARMANSLAAN 51.
ARY BOON, Dijk 13, Alkmaar.
TE KOOP RADIO-TOESTEL met ingeb.
luidspreker en een LUIDSPREKER.
Te beragen LINDELAAN 9.
TE KOOP goed onderhouden KINDER
WAGEN.
TUINSTRAAT 26.
TE KOOP: HEERENRIJWIEL 2.50,
JONGENSRIJWIEL 5.50, DAMES
RIJWIEL met Torpedonaaf 9, DAMES
RIJWIEL met dubbele remmen 14.00.
LIMMERHOEK 18.
GEVRAAGD kleine AUTO, luxe of
bestel, moet beslist in prima staat zijn. Br.
onder letter T 245 bureau van dit blad.
TE KOOP: ESSEX, 6 cyl. '29, 4 deurs
Sédan. Deskundig onderzoek toegestaan.
APPEL, Koedijk.
KOOPJE! prima licht MOTOR-RIJWIEL
21/» P.K. Simplex.
J. VOLGER, Hennepad 2, Wormerveer.
Afbraak te koop: best werkhout, ramen,
deuren, balken en planken, tevens een ijs
kast en een septictank en ongeveer 4000
dakpannen, dagelijks op het werk.
Hotel DE BURG, Hofplein, Alkmaar.
TE KOOP AANGEBODEN een goed
onderhouden STUDTE-ORGEL, tegen bil
lijken prijs.
Te bevr. BRUINVISSTRAAT 9.
Meer dan f 7.500.000,be
talen Neêrlands fietsers elk
jaar aan rijwiel belasting.
Daarvoor krijgen zij o.m. hun
veilige rijwielpaden - speciaal
voor hen aangelegd. Maar...
waarom gebruiken zij ze dan
niet? leder op zijn eigen weg!
VOOR DEN FIETSER IS 'T FIETSPAD
DE VEILIGE WEG I