Vtaag- -enAan&od JilmnieMDS Dagbladreclame Is nlei ie vervangen de zwemwedstrijden van hedenavond. landelijke ruitersport. de keizerstitel. anna karenina. tËTkOOP HARLEY DAVIDSON 350 c.c. als nieuw, lagen prijs. n van de arbitrage. Hy had in het begin P n de partij meenen te zien, dat de arbiter 11 fouten van chargeeren de- T5-" ctrafte en daarom hadder je wijze geantwoord. (Dat is natuurlijk aar een uitvlucht. - Red. Hbld.) ne Matin vindt, dat het een carnavals- „rtii was en voegt er aan toe: „De Uru- P «vers van 1936 lijken in de verste verte iet ot> hun voorgangers van 1924, zoowel het gebied van wijze van spelen, als hun waarde". Het Journal" zegt: Men kon het geen Pdstrijd noemen. Het was een opeenvol gde van onregelmatigheden, van protes- f van vechtpartijen, en van voortdu- nd bakkeleien. Men herinnert zich in de re „taalwereld niet ooit zulk een schandaal tp*hebben meegemaakt. De Parysche me- iete die gekomen was om te genieten, werd'vrij gauw gedwongen op veront waardigde wijze uiting te geven aan haar "^Excelsior" zegt: De spelers uit Uru- "v hebben het voor altijd bedorven en Kobert Marchand, die het artikel teekent, oept uit: „Gaat heen, mijne heeren, gaat heen en komt niet terug. Gaat ergens an- j rs uW beestachtig spel toonen, uw be- relingen en uw oncorrect optreden. Hier in Frankrijk hebben wij dat niet noo dlij GÜ hebt u zoo walgelijk gedragen, dat Pij uw fout niet kunt goed maken". „Wij weten, dat gy geen voetballers zijt. Voor jullie is het voetbal een soort kegel spel. Gy slaat uw tegenstanders, gij slaat den scheidsrechter en daarna slaat gij de hand op uw borst om den hemel tot getui gen te nemen van uw goed recht". Het blad doet nog uitkomen, dat het niet te pas kwam de Uruguayers de penal ty cadfeau te doen. Zij hadden dit notabene geëischt, anders zouden zij niet doorspe len. Men had ze van het terrein moeten wegsturen, zegt het blad. Ook de „Jour" zegt onder den titel „Te leurstelling" dat men zich niet kan herin neren ooit een wedstrijd te hebben gezien op zulk een wilde wijze gespeeld. En het blad voegt er aan toe: Indien wij niet in 1924 de Uruguayers hadden gezien, zou den wy gelooven, dat onze tegenstanders uit Zuid-Amèrika voor het eerst iets mer ken van de beschaving. De Petit Parisien spreekt in den zelfden geest en vraagt: „Was dat sport?" Het was een sportieve maskerade. De schrijver zegt, dat hij alleen zoo iets heeft meege maakt in den wedstrijd FrankrijkSpanje te Madrid, waar na elk doelpunt een soort oproertje begon. Maar de wedstrijd Pa rijs—Montevideo was veel erger. En erger dan hij ooit gezien had. De schrijver vindt, dat het Parijsche elftal verstandig had ge daan met den scheidsrechter het terrein te verlaten en niet door te spelen. „Paris Midi" zegt eveneens onder den titel: „Laat ze maar weggaan". Het blad maakt een vergelijking met de Hongaren, die trucs toepassen, met de Italianen, die tydens het spel komen praatjes maken, met Spanjaarden, die theatraal optreden en ook wel met Franschen, die niet altijd zoete jongens zijn. Maar zooiets, zegt het blad, dat hebben wij tot nu toe nooit ge zien. Zwemmen. Wat er alzoo te doen zal zijn. Zoowel van de zyde van het publiek als van die van de deelnemers blykt voor de door D.A.W. georganiseerde zwem- en polo- wedstrijden van hedenavond groote belang stelling te bestaan. Uit een sportief oogpunt bezien is dat laatste natuurlijk zeer verheu gend, daar hierdoor menige fraaie race en menige opwindende estafette te zien zal zijn. De deelname van de kampioenen van Noordholland op de 100 M. vrije slag, voor de heeren J. Wegener, en voor de dames mej. J. Spreeuw, alsmede van de kam- pioensploegen van Nereus op de 5 x 50 M. vrye slag estafette heeren, en op de 3 x 50 M. wisselslag estafette dames, geeft aan dit zwemfestijn een bijzondere aantrekkelijk heid. Mét Nereus brengt onze plaatselijke ver- eeniging D.A.W. waarschijnlijk de snelste zwemploeg aan den start, en wy zijn ervan overtuigd, dat het publiek ook eenige Alk- maarsche overwinningen zal kunnen toe juichen, want daartoe mogen haar cracks als de buitengewoon snelle sprinter Kostelijk bij de heeren, en Hanny de Carpentier en de jeugdige Corry de Vos Burchart bij de dames, toch zeker toe in staat geacht wor den. Ook zal de strijd op de estafette 5 x 50 M. vrije slag heeren en de 3 x 50 M. wisselslag dames ongetwijfeld zeer fel worden, in wel ken strijd ook D.A.W., met de ploegen, zoo als zij die momenteel in het water kan bren- Son, zeer zeker een hoofdrol zal spelen. De tijden, in training gemaakt, zijn zelfs zoo- danig, dat ze nog slechts weinig onderdoen voor die van de beste Nederlandsche ploe gen. Twee polo-matches. een dames-wedstrijd een heerenwedstrijd, zullen dit zwem- eest besluiten, dat, bedriegen de voortee- kenen niet, ongetwijfeld tot 'n groot succes Z®1 worden. p a a r d e n. 10 jaar landelijke ruitersport. 1926—1936. Ju dit jubileumjaar der Nederlandsche landelijke ruitersport is het niet overbodig n°g eens met nadruk te wijzen op het doel en streven der landelijke rijvereenigingen. Duidelijk komt dit naar voren in art. 2 uer Statutn van de „Nederlandsche Federa tie van Landelijke Rijvereenigingen", waarin we lezen, dat het doel is „De liefde voor en de kennis van het paard te bevor deren en daardoor het gebruik van het Paard in het bedrijf aan te moedigen. Het paardrijden, de ruitersportbeoefening dus, is slechts middel om genoemd doel te bereiken. Een aangenaam, sportief, nuttig en dus een goed middel. En dat het paardrijden niet doel-zelf is, doch, dat men het eigenlijk doel veel hoo- ger heeft gesteld, is juist gezien, vooral in deze tijden van depressie ten plattelande. Alleen organisaties die werkzaam zijn in het belang van een goede economische be^ dryfsleiding hebben dan reden van be staan; een zuivere sportorganisatie is in dezen tijd veelal een luxe. Zoo lang het paard nog in de bedrijven gebruikt wordt en dat is nog steeds het ge- zelfs in grooten getale zoolang is de gebruiker er van verplicht verstand van zyn paard te hebben. Dit laat de laatste jaren nogal te wenschen over en daarom wil de landelijke ruitersport in die behoefte voorzien, waarmede zy dus het platteland een grooten dienst bewyst. Korfbal. K.V.K.V. I-KATTENBURG II (Adam). Morgen speelt K.V. I op 'haar terrein aan den Westerweg haar len wedstryd om de Zilveren Nieuws van den Dagbal, en wel tegen de 2e klasser Kattenburg II. We weten wel, dat Kattenburg II in haar af deling momenteel de onderste plaats in neemt, maar ook weten we, dat Z.K.V. II, de kampioenscandidaat, in die afdeeling vorige week van datzelfde Kattenburg II met 3 1 klop kreeg. Een nederlaag van K.V.K.V. ligt dus zeker in de lijn der ver wachtingen, maar even zeker is het, dat K.V.K.V. z'n huid zoo duur mogelijk zal verkoopen. Het belooft een goeden wed strijd te worden. Verder spelen de adspiranten van K.V. K.V. tegen de Excelsior-adspiranten. We gelooven, dat de K.V.-adspiranten geen moeite zullen hebben de 2 puntjes in veilige haven te brengen en zoodoende hun kans op het afdeelingskampioenschap weer te vergrooten. Kolven. De titelwedstrijden, uitgeschreven door den Nederl. Kolfbond, hebben tot resultaat gehad, dat de 18-jarige kolver van Gezellig Samenzijn te Zuidscharwoude Th. Rijper Jr. den keizerstitel op zijn naam vestigde voor gummi met 243 punten en de heer H. Ers te Koog aan de Zaan dien voor sajet met 223 punten. Er werden 5 partijen van 5 slagen gekolfd. Binnenkort zullen ook de koning- en prinstitel worden verkolfd. Voor elk heb ben zich ruim 20 candidaten aangemeld. DE HOOGESCHOOLRIJDER. In de Harmonie. In het bioscoop-theater De Harmonie draait deze week een wel zeer romantische film, die om haar veelzijdigheid zeker een bezoek waard is. Veelzijdigheid! Daarmee bedoelen wij, dat de film niet alleen een verhaal weer geeft, maar den bezoeker bovendien een kykje biedt achter de coulissen van een variété-theater. Dat laatste brengt natuur lijk al genoeg romantiek en als dan het hoofdmotief bovendien nog door drie fac toren: liefde, haat en verleden, wordt be- heerscht en tenslotte in het geheele werk een stijgende lijn heeft met een wel zeer pakkend en onverwacht slot, dan zal het duidelijk zijn, dat deze film een ieder gezel lig kan bezig houden. De heele geschiedenis draait om twee per sonen: de hoogeschoolryder Carlo Cavelli en de jonge dochter van generaal von Ket- tener, Irene. Carlo Cavelli is een geheimzin nig iemand, die steeds gemaskerd zijn dres- suurproeven vertoont en daarmee een wereldnaam heeft gemaakt. Irene is een aardig, lief kind, dat weggevlucht is van haar moeder, die haar aan een rijken Schot had Willen uithuwelijken, om zoo haar eigen schulden te betalen. Het vervolg laat zich denken: Irene komt in het theater, maakt kennis met den on bekenden Carlo Cavelli en beiden wor den verliefd op elkaar. Maar een oude ge schiedenis zal oorzaak zijn, dat het paar nooit zal kunnen trouwen Want Carlo Cavelli is een gewezen offi cier in het Oostenrijksche leger. Hy is meer: Carlo Cavelli was de vriend van generaal von Kettener en de beschermer van diens eenigen zoon. En in den oorlog hebben deze twee jonge mannen met elkaar geduelleerd om een kleinigheid en de zoon van den generaal is door den tegenwoor- digen Carlo Cavelli, officieel graaf Werfen, gedood. De generaal heeft gezworen, dat hij graaf Werfen zal dooden, als hij er ooit de ge legenheid toe zou krijgen eh nu doet zich de gelegenheid voor. Want in den nacht, waarin Carlo en Irene naar Londen zullen vluchten, en Irene afscheid komt nemen van haar vader, vindt ze een portret van haar broer en naast hem op de foto staat Carlo Cavelli, of wel graaf Werfen. Dan pas weet zij, wie Carlo is en ze wil niets meer van hem weten. Zij stuurt hem de bewuste foto en schrijft een verklaring van haar gedrag. En Carlo Cavelli? Hy zoekt het huis van den generaal op, hij vindt Irene trooste loos, hij En toch trouwen zy! Want de geschie denis van het duel in den wereldoorlog was iets anders, dan de oude generaal meende. En als hij uit den mond van drie officieren hoort, wat er precies gebeurd is en als hij de bewijsstukken er van ziet, dan Dan geeft hij gaarne zijn dochter aan den hoogeschoolrij der. De juiste ontknooping mogen we niet geven. Men moet die zelf bijwonen, omdat ze zoo wonder-knap is weergegeven. De bezoeker zal dan verder goed spel zien van de hoofdfiguren Rudolf Forster, Angela Salloken, Hans Homma, Hans Moser e.a.) En hij zal genieten van de type Brandler, die in deze film wel apart genoemd mag worden. Het voorprogramma biedt allerlei. Wy noemen een Betty Boop-film en een ge kleurde teekenfilm. Het geheel is een zeer fraai programma, ma. IN DE CATACOMBEN VAN PARIJS. Roxy-Theater Deze film heeft een eigenaardig karak ter. Zij bevat een flinke dosis griezelighe den, doch is daarnaast als detective-film volkomen aanvaardbaar door den logi- schen gang van zaken. De Chineesche de tective Charlie Chan (Warner Oland) gaat naar Parijs om een moord op te helderen, doch hij wordt daarbij door allerhande ge varen bedreigd. Het heeft geen doel de zoo noodige spanning hier op deze plaats weg te nemen, volstaan we dus met de mededeeling, dat „In de catacomben van Parijs" een film is, welke alleszins de moeite waard is te gaan zien. Vooraf draait de film „Grensroovers" met Buck Jones in de hoofdrol. Het speelt zich af in de prairiën van Canada, waar de politie de grootste moeite heeft kaptein Conida voor zijn wandaden te arresteeren. Hoe het hem gelukt met de welwillende medewerking van een char mant danseresje mag niet aan het pa pier worden toevertrouwd. Goed buitenlandsch nieuws completeert dit programma op alleszins waardige wijze. HET COMPLOT DER 39 STAPPEN. City-Theater. Inderdaad, het City-Theater brengt de ze week een boeiende, spannende en sen- sationeele spionnage-film, vol van verras sende wendingen, die de toeschouwers in de grootste spanning doen luisteren en kij ken. Maar men dient bij een film als Mysterie 39 wel te begrijpen en te ont houden, dat het prikkelende er eenigszins afgaat, als men het geheele verhaal of in houd al weet. Hoe onwetender men tegen over deze film staat, hoe meer zij boeit. Toch willen wij gaarne iets over den in houd mededeelen, zonder te veel te verra den. Richard Hannay is een jonge Canadees, die tijdens een bezoek aan Londen in een zeer geheimzinnig avontuur wordt betrok ken. Hij bezoekt het Palladium-Theater, waar juist als bijzondere attractie optreedt Mr. Memory, de man die op alle vragen van het publiek het juiste antwoord weet. Midden onder de voorstelling ontstaat een paniek, er wordt geschoten, en de be zoekers vluchten naar buiten. Een jong meisje zoekt bij Richard bescherming, maar als hij die verleent heeft hij geen idee van de gevolgen. De eene sensatie komt na de andere. Een moord, gevolgd door een reis naar Schotland, ontsnapping uit een trein, bezoek bij een professor, een moordaanslag, een merkwaardige redding, wat Mysterie 39 eigenlijk is, en ten slotte wat de artist in het Palladium-Theater eigenlijk met de affaire heeft te maken. En dan nog hoe Richard en Pamela elkaar vinden. In de film zit een buitengewoon tempo en alle eer gaat wat het spel betreft naar Robert Donat en Madeleine Carrol, die als Richard en Pamplg een treffend vlot spel geven, dat voor zoo'n mysteriefilm een gebiedende eisch is. Lucie Mannheim als het meisje uit het Theater en Peggy Ashcroft als de vrouw uit Schotland, mo gen eveneens genoemd. Men zal bij deze spannende film zeker genieten. Een bijzonder woord van waardeering voor het uitstekende bijprogramma. Pro- filti en Fox Movietone als interessante journaals. Een fijne muzikale film met bioscooporgel, muziek van Lew White, en uitnemende zang, en dan nog een zeer ge slaagde tweeacter van de Warner Bros, met muziek, zang en dans van eerste rangs artisten op hun gebied. Iets bijzon ders is zeker de meest beroemde drummer Jack Powell, wiens prestaties zeker niet te overtreffen zijn. Victoria-Theater. Wie Anna Karenina gaat zien komt onwil- leukeurig onder den indruk van eenige fac toren welker samenwerking aan deze film eën buitengewone charme hebben gegeven. Daar is allereerst de nog altijd mysterieuze verschijning van een actrice als Greta Gar- bo, daar is een roman van Tolstoï en daar is een sfeer van het oude Rusland, welke deze film een apart cachet geven. Het is niet de eerste film van Tolstors on- sterfelijken roman en 't is evenmin de eer ste waarin Garbo de hoofdrol speelt. Tien jaren geleden is er een andere geweest waar in Garbo de Anna Karenina was en waarin John Gilbert graaf Vronsky gespeeld heeft. Zij dateert nog uit den tijd van de zooge naamde stomme film, zij was dus verou derd en juist omdat men de Garbo-figuur heeft willen doen schitteren in een film als deze, is onder denzelfden regisseur thans een geluidsfilm tot stand gekomen waarbij alle hulpmiddelen der inmiddels volmaak ter techniek gebruikt zijn om iets bijzonder indrukwekkends te verkrijgen. De geschiedenis op zichzelf is zoo simpel als men maar kan verlangen. Een getrouw de vrouw ontmoet een officier, die in zijn hart een charmeur is. Hij grijpt naar de verboden vrucht en houdt deze zonder veel moeite in zyn handen. Een vrouw offert haar man en haar kind om den man te vol gen, dien zij lief heeft en in de eerste maan den van hun samenzyn is hun geluk zoo groot, dat het haar angstig maakt. Dan herneemt het leven zyn rechten. De man begint opnieuw te verlangen naar wat hij voor deze liefde heeft prijs gegeven, zijn regiment, zijn werk, zyn kameraden. De vrouw voelt zich meer en meer verdrongen en de herinnering komt aan wat zij voor haar liefde heeft geofferd, in het bijzonder haar kleine jongen, die niet buiten haar kan. De liefde van Anna Karenina, de jonge ministersvrouw en de officier der keizerlijke garde graaf Vronsky blijkt op den duur te gen deze ontbindende factoren niet sterk genoeg. Vronsky neemt djenst in een nieuw regiment en vertrekt naar het oorlogster rein en Anna Karenina, de eenzame vrouw, wien het verboden is haar vroegere woning te betreden en haar kind te zien, maakt een einde aan haar leven. Een geschiedenis, die zich duizenden ma len in allerlei variaties ook nu nog afspeelt, maar in den grond toch een drama van vrouwensmart en kinderleed. Er zijn man nen en vrouwen wier huwelijk een misluk king is en die van elkaar gaan, maar er zijn ook kinderen, die daarvan allereerst de du pe zyn omdat zij vader of moeder moeten missen en niets vuriger wenschen dan de beiden, die hun lief zijn bijeen te houden. Frederic March is thans de luitenant graaf Vronsky en het doet eenigszins onwe zenlijk aan hoe gemakkelijk hij een vrouw als Anna Karenina tot het besluit brengt al les wat haar lief is te offeren. Wij zouden met hen, die liefde boven plicht en conventie stelden en ook met den onsympathieken minister Karenina, die slechts voor den schijn leeft, geen medelij den behoeven te hebben, omdat zij alle drie welbewust hun eigen weg hebben gekozen. Er kan slechts medelijden zyn met het klei ne jongetje, dat door zijn moeder op het al taar van haar liefde wordt geofferd. Anna Karenina is een Russische film en zij speelt in den tijd van het oude Czaren- rijk. Er is een schittering van uniformen, er is een Russische adel, die zich op den voor grond dringt, er zijn officieren, die het leven ruw aanpakken en hun eigen begrippen van eer en plicht hebben. En er zijn vrouwen in dit milieu wier harten tusschen sneeuw en ijs behoefte aan een zonnestraaltje hebben en wier plichtsgevoel niet in staat is haar lief desverlangen te beheerschen. Er is in deze film, naast eminente spelers als Frederic March die de John Gilbert van vroeger heeft vervangen als Basil Rathbone en als de jonge Freddie Bartholo- mew, uit de David Copperfieldd-film, eén Greta Garbo. Er is een vrouw, die in dit Russisch milieu de persoonlijkheid van een grande dame is en in haar gelaatsexpressie, in het mysterie van haar wonderlijke oogen de liefde verraadt wier openbaring naar het noodlot voert en die zy desondanks niet kan verbergen. Hoe prachtig heeft de regisseur dit naar den afgrond schrijdende leven geteekend, hoe heeft hij tusschen tafreeltjes waarin kosten noch moeite gespaard zijn om het le ven der Russische aristocratie in al zijn schittering op het doek te brengen, telkens weer de beklemming van het noodlot doen voelen, die de liefde van Anna Karenina naar den dood voert. Dit is een film, die men niet mag verzui men omdat een Garbo de vrouw is, die een Anna Karenina zou kunnen zijn als het noodlot ook haar tot zijn slachtoffer had gekozen. Vooraf gaat een amusante film waarin een muilezel en enkele bekende filmkinde ren de hoofdrollen spelen, een gekleurde teekenfilm en een serie binnen- en buiten landsch nieuws in beweegbaar geïllustreer- den vorm. (Uitsluitend °e hands artikelen). Van 15 regels 35 cent by vooruit betaling. TE KOOP: 1 mooi wit geëmailleerd For nuis, m. 95 x 64 c.M., zwart geëm. Fornui zen vanaf 5, Pensionfornuizen 25, H. D. Rijwielen, bill. prijzen. S. VISSER, Smederij, Kooimeerlaan. TE KOOP een BOEKENKAST met gla zen deuren, een open BOEKENKAST, een groote Mahoniehouten SPIEGELKAST en twee FORNUIZEN. ACHTERDAM 30. TE KOOP een best TRANSPORT RIJWIEL, een z. g. a. n. BOX en HOBBEL PAARD, tegen elk aann. bod. LAAT 67a. Groote partij MEUBELEN als bedden, dekens, ledikanten, zeilen, karpetten, di vans, tafels, dressoirs, z. g. a. n. enz. enz. Ook ruilen. P. VENNIK, Koningsweg B 30, Alkmaar. TE KOOP AANGEBODEN geheel com pleet ZEILBOOTJE, 25. CREFELD, Karei de Grootelaan 46, Bergen. Gebruikte Meubelen: als Dressoirs, Buf fetten, Kasten, Tafels, Stoelen, Divans, Ledikanten, Bedden, Karpetten, enz. Lage prijzen. J. L. SOSTMA Jr., Verkooplokaal Ridderstraat 10. TE KOOP zoo goed als nieuw 1 MAR KIES 2.22 Meter en 1 ROLSCHERM 2.32 M. breed. Dr. SCHAEPMANSTR. No. 12. Cylinder Schrijfbureau, pracht modern eiken 37.50, Groot mahonie Bureau 35, eenige Schrijftafels vanaf 3.00 z. g. a. n. J. L. SOSTMAN Jr., Verkooplokaal, Ridderstraat 10. Gebr. Damesi'ijw. met torpedonaaf als nieuw 13.50, Damesrijw. 6.50, 9.50, 10.50 enz. Heerenfiets met Torp. naaf 12.00, Meisjesfiets 11.50, Transport fiets met Torp. naaf 7.50. NIEROP, Koningsweg 40. Kapokbed 2.50, Veerenbed 3.50, Le dikant 3.50, goedwerkende Handnaai machine 5, pracht wit geëmailleerd For nuis 16, Fongers- en Gazellerijwielen (koopjes), z. g. a. n. DEKKER, Laat 182. TE KOOP AANGEBODEN: SCHRIJF MACHINE „Royal" (gebruikt). Adres te bevragen bureau van dit blaad. KINDERWAGEN TE KOOP. SNAARMANSLAAN 51. ARY BOON, Dijk 13, Alkmaar. TE KOOP RADIO-TOESTEL met ingeb. luidspreker en een LUIDSPREKER. Te beragen LINDELAAN 9. TE KOOP goed onderhouden KINDER WAGEN. TUINSTRAAT 26. TE KOOP: HEERENRIJWIEL 2.50, JONGENSRIJWIEL 5.50, DAMES RIJWIEL met Torpedonaaf 9, DAMES RIJWIEL met dubbele remmen 14.00. LIMMERHOEK 18. GEVRAAGD kleine AUTO, luxe of bestel, moet beslist in prima staat zijn. Br. onder letter T 245 bureau van dit blad. TE KOOP: ESSEX, 6 cyl. '29, 4 deurs Sédan. Deskundig onderzoek toegestaan. APPEL, Koedijk. KOOPJE! prima licht MOTOR-RIJWIEL 21/» P.K. Simplex. J. VOLGER, Hennepad 2, Wormerveer. Afbraak te koop: best werkhout, ramen, deuren, balken en planken, tevens een ijs kast en een septictank en ongeveer 4000 dakpannen, dagelijks op het werk. Hotel DE BURG, Hofplein, Alkmaar. TE KOOP AANGEBODEN een goed onderhouden STUDTE-ORGEL, tegen bil lijken prijs. Te bevr. BRUINVISSTRAAT 9. Meer dan f 7.500.000,be talen Neêrlands fietsers elk jaar aan rijwiel belasting. Daarvoor krijgen zij o.m. hun veilige rijwielpaden - speciaal voor hen aangelegd. Maar... waarom gebruiken zij ze dan niet? leder op zijn eigen weg! VOOR DEN FIETSER IS 'T FIETSPAD DE VEILIGE WEG I

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1936 | | pagina 7