electriciteit-storing in en om
leiden.
botsing tusschen vrachtauto's.
schipper door zijn knecht
gedood.
NIEUWE NIEDORP
WINKEL
UITGEEST
OUDKARSPEL
ST. PANCRAS
BEVERWIJK
HEERHUGOWAARD
EGMOND AAN ZEE
NOORDSCHARWOUDE
33 gemeenten een kwartier met
halve spanning.
Gistermiddag omstreeks vier uur ont
stond in de electriciteitsfabriek te Leiden
een storing in de stroomlevering, vermoe
delijk door een defect aan de bekrachti
gingsdynamo van de in bedrijf zijnde tur
bine. Teneinde de juiste oorzaak van de sto
ring te vinden werd de spanning verlaagd,
zoodat ook het licht, dat op dat oogenblik
brandde, flauwer ging schijnen. Toen het
niet mogelijk bleek de oorzaak van het de
fect te achterhalen heeft men even den
stroom uitgeschakeld ten einde met een
reservemachine het bedrijf voort te zetten.
Na vijftien a twintig minuten werd de
stroom weer op de volle spanning geleverd.
Een groot gebied, gelegen tusschen de
Noordhollandsche grens, de zee, Wassenaar,
Voorschoten, Waddinxveen en Boskoop,
omvattende 33 gemeenten, werd door deze
storing, welke gelukkig niet lang duurde,
getroffen.
Eén ernstig gewonde.
Tengevolge van het gevaarlijk snijden
door een autobestuurder zijn gistermiddag
op den Rijksweg onder de gemeente Alphen
a. d. Rijn twee vrachtauto's tegen elkaar ge
botst, terwijl ook een derde werd geraakt.
De bestuurder van een der wagens, een
auto van de firma H. A. van Dijk te Mij
drecht, wilde een parkeerende trailer voor
bij rijden en kwam daarbij in botsing met
een uit de tegenovergestelde richting ko
mende vrachtauto van de firma J. Eykel-
kam puit Zeist, met het gevolg, dat de ca
bines van de twee wagens vrijwel geheel in
elkaar werden gedrukt. De beide bestuur
ders kwamen er met lichte kwetsuren af,
doch een derde persoon, die in de vracht
auto uit Zeist was gezeten, zekere K. de
Bruin, werd ernstig gewond. De borstkas
werd hem gedeeltelijk ingedrukt, terwijl hij
voorts verwondingen aan het achterhoofd
en den rechter pols opliep. Hij is naar het
ziekenhuis te Woerden overgebracht. De
beide vrachtauto's waren dusdanig vernield,
dat zij met een kraanwagen moesten worden
weggesleept. Ook de trailer werd bescha
digd.
„Och, w«ren «Ha menichen wij».
(Dat it heelemaal nlat noodlg, als
ze achtar het stuur maar 'n klein
beetje hater wilden opletten, dan
konden wa al héél tevreden zijn I)
Rechtszaken
Vijftien jaar geëischt.
Omstreeks middernacht in den nacht van
4 op 5 December j.1. is de schipper van het
tanklichtschip Gallicie, de 31-jarige Joachim
Ritmeester door den 27-jarigen ontslagen
knecht, O. A. van L. met een dolkmes op
trambalcon van een wagen van lijn 3 te Rot
terdam doodgestoken.
De oorzaak van dit drama was gelegen in
de ruzie, welke de schipper en zijn knecht
veertien dagen tevoren in Straatsburg heb
ben gehad, hetgeen den schipper aanleiding
heeft gegeven zijn knecht te ontslaan, welk
ontslag 4 Dec. inging. Van L. heeft nog po
gingen aangewend het ontslag ongedaan te
maken, maar is daarin niet geslaagd. Ge
bruikmakend van de omstandigheid, dat de
schipper als h(j met zijn schip in de nabij
heid van de werf van de firma Burgerhout te
Rotterdam ligplaats neemt, vaak zijn schoon
ouders bezocht en dan tegen middernacht
weer aan boord terugkeerde, wilde van L.
den schipper met een speciaal voor dat doel
gekocht dolkmes, aan de werf opwachten.
De schipper en zijn vrouw stonden op het
middenbalcon van de tram, toen op den
hoek van de Posthoornsteeg van L. op de
tram sprong. De knecht voegde den schipper
nog iets toe en trok vrijwel tegelijkertijd
den dolk, waarmede hij den schipper in de
borst stak. Hevig bloedend zeeg de schipper
ineen, terwijl de knecht op de vlucht sloeg,
maar reeds op de Wijnhaven kon hij gegre
pen worden. Op weg naar het ziekenhuis is
de getroffene bezweken.
Gistermiddag heeft de schippersknecht, die
in het Huis van Bewaring is opgesloten, zich
voor de Rotterdamsche rechtbank te verant
woorden gehad. De substituut-officier van
justitie, mr. J. C. V. Meischke, heeft primair
moord en subsidiair doodslag ten laste ge
legd. Bovendien vermeldt de dagvaarding
alle vormen v»n rr ishandelin£ met doode-
lijk gevolg.
Verdachte zeide, dat hij dronken was ge
weest en bewr rde zich niet te kunnen her
inneren, dat hij gestoken had.
Nadat eenige passagiers van de tram,
waarop het drama zich heeft afgespeeld, had
den verklaard, hoe de aanslag zich heeft toe
gedragen, nam het o.m. requisitoir, uit het
feit, dat verdachte aanvankelijk een revol
ver had willen kcopen, leidde spr. onder
meer af, dat verdachte de bedoeling heeft
gehad schipper Ritmeester van het leven te
berooven. Spr. wilde niet aannemen, dat
verdachte in staat van dronkenschap ver
keerde, toen hij zijn misdaad beging. De po
litieambtenaren, die hem hebben gearres-
Amstecdamsche ïBeucs
van Zaterdag 25 April 1936.
OPGAVE VAN NOORDHOLL^NDSCH LANDBOU iVCREDIET N. V.
(Ontvangen per draadlooze telefoon).
Koers van heden te
STAATSLEEN1NGEN.
4 Nederl. 1934
4 Ned.-Indië 1934
5/i Duitschland 1930
Idem met verklaring
BAN K-iNSTELLIN GEN.
Amsterd. Bank
Handel Mpij. Cert. v. 250
Koloniale Bank
Ned. lnd. Handelsbank.
Rotterd. Bank
INDUSTR. OND. BINNENL.
Alg Kunstzijde Unie
v. Berkels Patent i
Calvé Delft Cert. i
Nederl. Ford
Philips Gloeil. Gem. Bezit
Unilever
INDUSTR. OND. BU1TENL.
Am. Smelting
Anaconda
Bethleh. Steel t
Cities Service
Kennecott Copper
Steel comm.
U. S. Leather
CULTUUR MAATSCH.
H. V.
Java Cultuur
Ned. Ind. Suiker Unie
Vorstenlanden
Dito actions
MIJNBOUW.
Alg. Explor. Mij. iii
Redjang Lebong
EUM.
PETROLE
Dordtscbe Petr. i
Kon. Petr.
Perlak
Philips Oil i
Shell Union i i
Tide Water
RUBBERS.
Amsterd. Rubber t
Deli Bat. Rubber
Hessa Rubber
Oostkust
Serbadjadi
Interc. Rubber
SCHEEPVAARTEN.
Kon, Ned, Stoomboot
Scheepvaart Unie i
TABAKKEN.
Deli Batavia.
Oude Deli
Senembah
AMER. SPOORWEGEN.
Atchison Topeka i
Southern Pacific
Southern Railw, Cert.
Union Pacific
SNofeerlng per 50. x) ex-coupon
tExclaim PROLONGATIE vonfe koers
WISSELKOERSEN A
NIET OFFICIEEL.
New-York
Londen
Berlijn
Parijs
Brussel (Belga)
Bazel t
Kopenhagen i
Stockholm 1
Oslo
Madrid
Vorige
koers
98i5/10
9ö»/a
20 V»
215/s
H«7.
123UA6
45V,
108V«
105V,
231/z
35
57
202
1/4
lOSVis
437,
521"/.,.
32'/a
3Vi
21%
39
4'/«
2Iz1/4
Ut3/»
1021/,
207,
I3s0
152'/4
225
227'/.
249
80
261/u
10*/i«
ll>7:«
H8Vie
69 V,
94
427»
61V,
pl.m.
10.30
W/.
96
207,
21»/«
47
106
2-74
57
203
172y4
pl.m.
10.45
pl.m.
11.00
2 U/s
pl.m.
11.15
l0s>{-Ói 1053/s
IV,
401/,
176
201
191
431/4
lv"/n
«V.
73
431/,
21-"As
32V«
37.
39
474
2144 74
1 0
103
207,
15274
225
2501/4
83
261/,
lOVlS
lü7l«
118jj-9i
09
94
42
62
2'/s
m
41-1/4
1751/4
202
193
437,
W/w -i
9
21 h-"/I6
327. 74
2.'H/is
38|-"/i6
214V,-5
120
104-1/,
1737,
1055/4
21 |-"/l6
32I/8 1/4
3-i/is
27}-Vis
38 «"/is
1731/4
1057,
2U%,
32»/j«
1-vjs
2 74
387,
215-6 21>Va-4
249V,
101/,
ld/,
11974 i
691/4
m»
101/,
2<9j 74
101/is
H9i 7r
411/4
27, 7.6 27,
204-7
,\M *Exdividend.
17< pCt Hèdtn 1-11/, pCt
Vorige
koers
1.477i6
7.281/,
59 25
9.707,
24.927,
48.02
32.471/j
37 4/1/,
36 52'/,
2012V,
Koers op
heden 2 uur
1.477i«
1 28
59,26
9.?0V,-
24 y4
48 03
3/45
3145
36,50
teerd en verhoord, hebben daarvan niets be
speurd.
Het O.M. achtte verdachte schuldig aan
moord en eischte 15 jaar gevangenisstraf.
De verdediger, mr. H. Winkel, bestreed,
dat verdachte kalm overleg heeft gepleegd.
Naar het oordeel van pleiter zijn geen aan
wijzingen voor moord of doodslag aanwezig,
verdachte heeft zich niet zoodanig uitgela
ten, dat men kan meenen, dat verdachte
van plan was den schipper te vermoorden.
PI. achtte zijn cliënt wel schuldig aan de
laatste twee subsidiaire ten laste leggingen.
Uitvoerig schetste pl. den toestand, waarin
verdachte door alle teleurstellingen van dien
dag verkeerde en riep de clementie van de
rechtbank in.
Na repliek is de uitspraak bepaald op 8
Mei.
JjiQezoiideH Stukken
DE KOLENBONNEN.
Het wil mij voorkomen, mijnheer de re
dacteur, dat de geslaagde collecte voor de
door de weersomstandigheden getroffen
werkloozen, voor een niet gering gedeelte
te danken is aan de opwekking en den steun,
die de Alkmaarsche Courant daaraan heeft
verleend.
Een dergelijk resultaat, ondanks de korte
voorbereiding, toont opnieuw aan, dat de
burgerij van Alkmaar bereid is zich vrij
willig een offer te getoosten voor de armen,
mits geloof en politiek zich maar afzijdig
houden.
A. d. R.
JCetk ÓL School
PREDIKBEURTEN.
HEERHUGOWAARD, geen opgaaf ont
vangen.
OUDORP, 7 uur n.m., ds. v. d. Kieboom
(avondmaal).
NIEUWE NIEDORP (niet 10 uur maar 's
avonds 7 uur) ds. van Dijk van Oudkarspel.
and: m. JaiuAouw
KENNEMERLAND.
Hoewel de aanvoer van groenten niet
zoo groot is (eerder het tegendeel is waar)
was de stemming maar matig. Ja, als men
de marktberichten leest, zegt men „het
valt mee", doch de werkelijkheid is wel een
beetje anders. Zeker, wat de marktberichten
aangeven is juist, doch het is geen groot
kwantum welke die prijzen haalt. Boven
dien is er nog al wat tweede soort, welke
een matig prijsje opbrengt. Bloemkool,
mooi van kleur en vorm, bracht 12 tot
18 op, 2e soort (ook mooi) 5 tot 9 per
100 st. Sla was gewild en bracht 2 tot
4.50 op per 100 st. Stoofsla 5.50 tot 8
per 100 K.G. Komkommers, nog geen cou
rant artikel, waren duur. De groene kom
kommers golden 8.50 tot 11, de gele 12
tot 16 per 100 stuks.
Spinazie, waarvan door het gure weer
geen groote aanvoer, gold vrij hoog, n.1. 8
tot 14 per 100 K.G. Postelein (waarvan
een beperkte aanvoer) gold 14 tot 16.50
per 100 K.G. Witlof, mooi en vast, was best
te plaatsen. Eerste soort gold 8 tot 11,
2e soort (een geijkte prijs) 5 tot 8 per
100 K.G. Bosgroenten werd voor alle prij
zen verhandeld, doch over het generaal
genomen gold het vrij hoog, behalve prei,
welke weinig opbracht.
Er was een vlugge handel in rabarber,
welke 6 tot 10 per 100 bos opbracht. De
partijtjes roode kool (goede kwaliteit) wer
den vlug verkocht voor 8 tot 13 per 100
stuks.
De overige aanvoer geeft geen reden om
afzonderlijk te bespreken. Alleen zij ge
meld, dat de eerste rabarber uit de natuur
werd aangevoerd. De eerstelingen brachten
weinig meer op dan de andere, hoogstens
1 per 100 bos.
7lieuws
VERKEERSWEEK VOOR W.-FRIESLAND.
Er begint meer teekening te komen in de
voorbereiding van de „verkeersweek voor
Westfriesland".
De heer H. N. Groot, is er in geslaagd
voor de organisatie van een tocht met
auto's en motoren een commissie te vormen
onder voorzitterschap van burgemeester S.
M. Middelhof van Hoogkarspel. De orga
nisator van de wandeltocht, die vermoede
lijk op 7 Juni zal worden gehouden, de
heer S. Hiemstra heeft contact gezocht met
de Nederlandsche Wandel Unie, die de lei
ding in handen zal nemen.
De consul van den A. N. W. B. te Mid-
woud, de heer K. Schuitemaker, organiseert
de rijwieltochten voor toeristen.
Het secretariaat van de verkeersweek
wordt waargenomen door den heer H.
Krijgsman, p. a. de Kamer van Koophandel
te Hoorn.
WfcolVïARKEERING lw
DRECHTERLAND.
Naar aanleiding van een door den A. N.
W. B. gedaan verzoek zal het Bestuur van
Noordhollands Noorderkwartier berm
planken plaatsen langs weggedeelten op
den Zuiderdijk van Drechterland, tus
schen Hoorn en den Lageweg en tusschen
Venhuizen en Broekerhaven.
Hierdoor zal de veiligheid belangrijk
worden verhoogd op deze wegen, waar
over het doorgaand verkeer Enkhuizen-
Hoorn wordt geleid, in afwachting van
de omlegging van den provincialen weg,
Denk om het uur van de spreek
beurt.
Men verzoekt ons ook te dezer plaatse te
melden, dat ds. van Dijk van Oudkarspel
niet om 10 uur 's morgens, maar om 7 uur
n.m. zal optreden.
Aanbesteding.
Bij de gehouden aanbesteding voor
verbouw van het raadhuis alhier en de
veldwachterswoningen werd ingeschreven
door:
H. Fijnheer voor 620; C. Brouwer voor
633; J. Smit Pzn. voor 658; Speets en
Kaaij voor 744 en C. Lampers voor 675.
Het werk is aan den laagsten inschrijver
H. Fijnheer, gegund.
Een kolenbon.
Op initiatief van den Uitgeester Be
stuurders bond en van den R. K. Volks
bond is Vrijdag aan de werkloozen een
kolenbon verstrekt. Zooals bekend mocht
sedert 1 April het Gemeentebestuur geen
kolenbonnen meer verstrekken en waar de
demperatuur allesbehalve hiermede reke
ning hield, integendeel door den aanhou
denden regen, gepaard met sneeuw en
hagel, een kachel nog minder te missen
was dan in de laatste dagen van Maart,
werd door bovengenoemde vereenigingen
besloten bij de ingezetenen der gemeente
een inteekenlijst te doen circuleeren, ten
einde gelden in te zamen, opdat alsnog
aan de werkloozen een kolenbon kon wor
den verstrekt. Het in totaal ingeteekende
bedrag bedroeg rond 60.zoodat Vrij
dag nog weer aan velen een bon ter waar
de van 0.50 kon worden uitgereikt.
Een bunsing gevangen.
Terwijl de Gebrs. Winter Vrijdag in
het land waren om nog het laatste hooi
naar huis te halen, kwam plotseling onder
den klamp een bunsing te voorschijn. Een
wilde jacht door het land volgde. Ten
slotte wisten zij het dier in een hoek van
het land te drijven met als resultaat dat
zij na vele pogingen het dier hebben ge
vangen.
Bijslagregeling.
Naar wij vernemen bestaat voor tuin
bouwers, die gebruik wenschen te maken
van de nieuwe bijslagregeling, welke 1
Mei a.s. in werking zal treden gelegenheid
ter gemeente-secretarie op eiken werkdag
van voorm. 9121/2 uur en nam. van
1 3/22 1/2 uur, met uitzondering van den
Zaterdagmiddag, een aangifte-formulier te
bekomen.
„Witte Kruis".
Het Witte Kruis hield Woensdag haar
jaarvergadering in het lokaal van den heer
Bouwstra onder leiding van den heer A.
Schuur.
Medegedeeld werd, dat leden, welke moe
ten worden vervoerd naar een ziekenhuis
per ziekenauto, dit moeten opgeven voor
het Witte Kruis. Luxe auto's zijn niet
noodig, dit met het oog op de reductie.
Uit het jaarverslag van den secretaris
stippen wij het volgende aan. 639 maal is
gebruik gemaakt van materiaal. De admi
nistratie en het materiaal en lokaal was
steeds in de beste orde.
De medewerking van het gemeentebe
stuur werd steeds ondervonden.
Het ledental ging terug van 448 tot 440.
De heer Boskamp bracht als afgevaar
digde verslag uit van de vergadering van
de N.H. vereeniging.
De rekening van den penningmeester gaf
te hooren: ontvangsten met inbegrip saldo
1934 1334,23, uitgaven 796,39, saldo
537,84.
De heer Huberts adviseerde tot goedkeu
ring.
Als nieuwe commissie werden benoemd
de heeren P. de Koning en A. Stammes.
Met de rondvraag wees de heer Stammes
op onbruikbaar materiaal. Dit zal worden
ondervangen door aanschaffing van nieuw.
De magazijnmeester ontving voor de keu
rige verzorging een woord van dank.
De hqer Kuitwaard bracht naar voren de
malaria-bestrijding.
Hierover ontwikkelde zich een breedvoe
rige discussie. Besloten werd om lisol aan
te schaffen en beschikbaar te stellen voor
de leden en tevens in contact te komen met
de nog bestaande commissie, wellicht kan er
dan iets bereikt worden.
De heer de Koning wees nog op onmid
dellijke naziening van teruggebracht mate
riaal. Door spreker is materiaal 's avonds
teruggebracht en 's morgens daarop werd
hem medegedeeld, dat dit gebarsten was.
De kwestie ligt hier: wie is de schuldige?
Er zal in het vervolg rekening mee wor
den gehouden.
Hierna sluiting.
Historisch Genootschap „Midden-
Kennemerland".
Dit Genootschap hield Vrijdagavond in
't Kennemer Hotel haar jaarvergadering.
Na afdoening van de huishoudelijke zaken
trad de heer Dresch uit Alkmaar op, die een
boeiende causerie hield, in de pauze toege
licht met lichtbeelden, over „De ontwikke
ling van het verkeerswezen sedert de 16de
eeuw tot op onzen tijd".
Spr. begon met te zeggen, dat onze pro
vincie in de 16de eeuw in het teeken stond
van een zeer druk scheepvaartverkeer.
De bewoners van Noordholland, inzon
derheid Hollands Noorderkwartier, stonden
in die dagen bekend als een echt zeevarend
volk. Zeevaart en scheepsbouw, zeide spr.,
stonden toen ten nauwste met elkaar in
verband.
Vooral naar en van de Oostzee was de
vaart van belang. Het bewijs hiervan werd
door den spr. met de volgende cijfers ge
staafd.
Van 1611 tot 1620 passeerden o.a. uit Enk
huizen 3445, uit Hoorn 2783 en uit Medem-
blik 923 schepen den Senttel.
Ziet gü muggen, lang van poot,
Aarzelt niet, maar slaat ze dood.
Uit 120 Noordhollandsche plaatsen in de
eerste helft der 17de eeuw werd deel ge
nomen aan de vaart op de Oostzee, en aan
die op de Middellandsche Zee werden sedert
het eind der 16de tot in de 17de eeuw uit
57 plaatsen deelgenomen.
Langzamerhand zoo vervolgde de heer
Dresch werden verschillende wateren
ingepolderd en dit was oorzaak, dat door de
belangen van landbouw en veeteelt de
scheepvaart tegen het einde der 17de en in
de 18de eeuw snel terugliep.
Volgens spr. namen ongeveer in 1750
vanuit Westfriesland geen schepen meer
aan het internationaal verkeer deel.
Toen, zeide de heer Dresch, brak de tijd
der trekschuit aan.
Allerwege werden trekvaarten aangelegd
en het beurtschip en de trekschuit werden
populaire verkeersmiddelen.
De 19de eeuw, zeide spr., bracht in onze
provincie wederom groote veranderingen in
het verkeer te water door het graven van
twee belangrijke kanalen, n.1. het Groot-
Noordhollandsch Kanaal, dat in 1824 en het
Noordzeekanaal in 1876 tot stand kwam.
In het tweede gedeelte van zijn voordracht
vertelde spr. een en ander over het verkeer
te land, waarbij de diligence en de postkoets
de revue passeerden.
Begrijpelijkerwijs waren de wegen in die
dagen zeer slecht. Eerst volgens den heer
Dresch werden deze in den Franschen tijd
belangrijk beter.
Uitvoerig weidde spr. tenslotte uit over
de stichting der eerste sporlijn, welke in
1839 van Haarlem naar Amsterdam tot
stand kwam en eindigde met het internatio
naal luchtverkeer, waarbij ons kleine landje
lang geen slecht figuur maakt.
Het einde dezer hoogst interessante voor
dracht, zoomede de serie soms leuke licht
beelden werd met een welverdiend applaus
beloond.
Voor de veilingen „De Eendracht" en
„Tuindersbelang" was het Vrijdag een heu
gelijke dag, daar de gemeenteraad in hare
Donderdavond gehouden bijeenkomst met
8 tegen 5 stemmen goedgunstig beschikt had
inzake haar verzoek om voor den duur van
1/4 eeuw een stuk gemeentegrond aan de
Meerkade in erfpacht te mogen hebben, ten
einde daarop een overdekt veilinggebouw te
kunnen stichten.
Spinazie.
Het koele weer is oorzaak dat tot he
den bevredigende prijzen gemaakt worden.
Tijdens het seizoen wordt door de veree-
nigde veilingen dagelijks gemarkt.
De aanvoer per Donderdag welke tot
de tusschendagen gerekend wordt be
droeg circa 3000 fust van 8—10 K.G. inhoud
waarvan de prijzen circelden tusschen de
0.45 en 0.90 per fust met een doorsnee-
prijs van 0.65.
Woningbouw gegund.
De bouw van drie woningen met een
winkel in één gebouw voor rekening van
den heer G. J. Specken, hetwelk vorige
week werd aanbesteed en waarbij toen de
gunning werd aangehouden, is wat betreft
het timmer- en metselwerk, thans gegund
aan J. Borst te Heerhugowaard voor
5994 en het schilderwerk aan A. Breed
voor 647, het electrische licht aan J.
Borst voor 128.
De Emmabloem-collecte.
De opbrengst der Emmabloemcollecte
bedraagt dit jaar 85, hetgeen voor het
eerst sedert 1932 weder een hoogere op
brengst is dan een vorig jaar. In 1935 be
droeg de opbrengst namelijk 64, terwijl
deze in 1932 nog 124 was, maar sindsdien
ieder jaar ongeveer 20 minder werd.
Over de tewerkstelling van werklooze
arbeiders is in deze gemeente al heel wat te
doen geweest en de laatstgehouden raads
vergadering heeft er van in het teeken ge
staan. Over de mogelijkheid van de plaat
sing van arbeiders in Schoorl in plaats van
in de Wieringermeer heeft het N.V.V. zich
tot den minister van sociale zaken gewend
en naar men ons thans mededeelt, heeft het
N.V.V. van den minister een antwoord ge
kregen, waarin wordt gezegd, dat zooveel
mogelijk rekening zal worden gehouden met
de geuite wenschen, doch dat op het oogen
blik niet alle arbeiders uit deze gemeente
naar Schoor] zullen kunnen worden gezon
den, doordat er niet voldoende plaats zou
zijn. Naar men ons verder mededeelt, kun
nen thans tien arbeiders naar Schoorl wor
den gezonden.
Dieps- en Moorsmeer-polder
De jaarlijksche vergadering van stern-
gerechtigde ingelanden van de