Radionieuws
Spoet
DE OLYMPISCHE SPELEN.
Lindbergh over luchtvaart
en defensie.
Ook zonder zon!
De vierdaagsche.
Eleanor Holm zwemt niet
te Berlijn.
De Tour de France.
De eerste looper, Konstaniino Kondylis, een neet van vvu-tn generaai
steekt de eerste fakkel aan op het altaar van het oude Stadion te Olympia
de Heilige Vlam den loop naar Berlijn begon.
i\..adylis,
vanwaar
DE POSTVLUCHTEN OP INDIE.
De Nachtegaal is om 18.40 op Schiphol
geland; de Kievit (uitreis) bereikte Bagdad;
de Rietvink kwam gister te Rangoon.
Lindbergh heeft in het „Huis der
Vliegers" te Berlijn tijdens een vriend
schappelijke bijeenkomst, waar tal van
militaire en luchtvaartautoriteiten aan
wezig waren, een redevoering uitge
sproken, waarin hij o.m. uiteenzette,
dat het tegenwoordig niet meer moge
lijk is het binnenland te beschermen
met een leger. Het leger kan een lucht
aanval evenmin afweren als een maliën
kolder een geweerkogel. De luchtvaart
heeft den defensieven oorlogvoering
mogelijk gemaakt.
De luchtvaart heeft de verdediging tot
aanval gemaakt. Wij kunnen ons naasten
niet meer met een leger beschermen. Onze
cultuurgoederen en in het algemeen iedere
voor ons waardevolle instelling, liggen open
voor een luchtaanval. Het ligt in onze ver
antwoordelijkheid, dat wij bij de verdere
ontwikkeling van de luchtvaart niet die
dingen vernielen, die wij moeten bescher
men. Wij hebben de afzonderlijke verdedi
ging, die waarschijnlijk in het verleden de
grootste veiligheid voor de beschaving be-
teekende, weggenomen. Wij zijn zoo snel
voortgegaan, dat wij de militaire tactiek de
„Luchtijd" hebben opgedrongen.
Op mijn reis in Europa ben ik meer dan
ooit onder den indruk gekomen van den
ernst van den toestand, waartegenover wij
geplaatst zijn. Wanneer ik zie, dat in een tot
twee dagen een schade kan worden aange
richt, die geen tijd ooit weer goedmaken
kan, begrijp ik, dat wij voor een nieuwe
veiligheid moeten zorgen, een veiligheid, die
dynamisch en niet statisch is, een veiligheid,
die in het verstand en niet in de kracht ligt.
Maar in het feit, dat verstand met de lucht
vaart verbonden moet zijn, vind ik weer
hoop. Er is meer verstand voor noodig een
vliegtuig te besturen dan een loopgraaf aan
te leggen of met een geweer te schieten. De
opvoeding, die in de luchtvaart noodig is,
moet dus ook de waarde van de bescha-
vings-instellingen leeren kennen. Onze ver
antwoordelijkheid bij het scheppen van een
vernielende kracht wordt lichter voor ons
gemaakt door het weten, dat deze kracht
met verstand en opvoeding samengaat en
dat wjj de nacht van de onwetendheid ver
der verwijderd hebben. Ik vind hoop in het
geloof, dat macht, die met weten samengaat
de beschaving niet gevaarlijk zal worden.
Het samengaan van kracht en verstand, dat
is de verantwoordelijkheid en de taak van
de luchtvaart.
MEJ. HERMANIDES HERDACHT.
De ramp van de Gaai.
Op het graf van wijlen mej. A. Hermani-
des uit Noordwijk aan Zee, in leven ste
wardess bij de K.L.M., die bij 't noodlottig
ongeluk, in Juli van het vorig jaar, van de
Douglas DC 2 „Gaai" in de nabijheid van
San Giacomo om het leven kwam, is een
gedenksteen geplaatst.
Aan deze onthulling was geen ruchtbaar
heid gegeven, zoodat slechts enkele familie
leden, eenige deputaties van plaatselijke
vereenigingen en een vertegenwoordiger
van de K.L.M. aanwezig waren.
De steen bestaat uit gepolijst graniet. In
het midden is een nis aangebracht, waarin
een glazen beeldje, voorstellende de Op
standing. Hieronder staat gegraveerd: Ans
Hermanides, 20 Juli '35, San Giacomo.
Verschillende personen legden bloemen
op het graf, o.a. een krans der Noordwijk-
sche Redding Brigade, waarvan dr. Her
manides voorzitter is. („Leidsch Dagblad").
PROEFVLUCHT NAAR INDIE MET
EEN ZEPPELIN.
De Hindenburg niet beschikbaar.
In verband met de berichten, welke eeni-
gen tijd geleden in de pers verschenen zijn
over de mogelijkheid van het maken eener
proefvlucht naar Nederlandsch-Indië in het
a.s. najaar door het luchtschip L.Z. 129, de
Hindenburg, deelt het syndicaat voor lucht-
Alleen reeds door de inwerking van lucht
en licht, geeft AMILDA-zonnebruincrême,
Uw gelaat, hals en armen een prachtig
sportief bruine teint.
Flacon 90 ct. Tube 60 ct. Doos 50 en 25 ct.
schipverkeer met Ned. Indië thans mede,
dat voor de L.Z. 129, welke momenteel op
Noord- en Zuid-Amerika vaart, de aanvra
gen voor passage het aantal beschikbare
plaatsen dermate overtreft, dat het onder
deze omstandigheden onmogelijk is het
luchtschip voor langen tijd uit de Trans-
Atlantische vaart te nemen voor het maken
van een vlucht naar Ned. Indië.
Zoolang de L.Z. 129 het eenige daarvoor
in aanmerking komend luchtschip is het
luchtschip L.Z. 128 de Graf Zeppelin is voor
de Indië-vaart te klein zal er daarom
geen sprake van kunnen zijn, dat een proef
vlucht naar Ned. Indië zal kunnen worden
ondernomen.
Verwacht mag worden, dat het volgende
thans in aanbouw zijnde luchtschip, de L.Z.
130, in October 1937 gereed zal zijn. Tegen
dien tijd zal het maken van een proefvlucht
naar Ned. Indië nader onder oogen kunnen
worden gezien.
DE CONSTRUCTIE VAN DE
NEDERLANDSCHE MILITAIRE
FOKKER-JACHTVLIEGTUIGEN.
Een onderzoek gelast
Na het vliegtuigongeluk aan reserve
tweeden-luitenant-vlieger A. H. Bodaan on
langs overkomen (vleugelbreuk in een D.
XVI-jager) heeft de inspecteur van de Mili
taire Luchtvaart beperkende bepalingen be
volen voor het vliegen met dit type vliegtuig.
De serie D XVI-vliegtuig wordt intus-
schen in de werkplaatsen van de luchtvaart-
afdeeling te Soesterberg, in samenwerking
met de technici van de N.V. Nederlandsche
Vüegtuigenfabriek Fokker te Amsterdam,
onderworpen aan een technische herziening
en aërodynamische en wiskundige herbe
rekening.
NEDERLAND TELT BIJNA 1.000.000
LUISTERAARS.
Op 1 Juli 1936 bedroeg het aantal aange
geven radio-ontvangtoestellen in Nederland
606.641, terwijl het aantal aangeslotenen
aan radiodistributie-centrale 332.798 be
droeg.
In totaal bedraagt het aantal luisteraars
derhalve ongeveer 111 per 1000 inwoners.
Wandelen.
(Van onzen R.-redacteur.)
De zes en twintigste vierdaagsche zal in
de geschiedenis van deze afstandsmarschen
zeker nog langen tijd geboekstaafd blijven
als die met de ideale weersomstandigheden.
Dat kwam speciaal dezen derden dag te
goede, daar het parcours leidde over den be
tonweg van Nijmegen naar Arnhem, die
twee maal moest worden geloopen. Het
gold hier een proef na de openstelling van
de Waalbrug en de leiding der marschen zal
in de toekomst beoordeelen, of bij de vol
gende marschen weer deze route zal worden
afgebakend.
Aan Arnhem zal het niet liggen, wanneer
misschien later een andere route zal worden
gekozen. De Geldersche hoofdstad heeft de
deelnemers ontvangen op een wijze, die
niets te wenschen over liet. De bewoners
toonden het te waardeeren, dat thans ook
hun stad de eer van een bezoek genoot en
de belangstelling langs den weg was geheel
in overeenstemming met de belangrijkheid
van deze sportieve gebeurtenis, die telken
j are meer landgenooten er toe brengt op
rustige wijze te genieten van wat dit deel
van ons land aan natuurschoon te bieden
heeft.
Nu is het jammer, dat de groote verkeers
weg tusschen de twee grootste steden van
Gelderland weinig gelegenheid biedt om
van het natuurschoon te genieten. De weg
leidt over de twee bruggen (die terecht de
trots van ons wegennet uitmaken) en ver
der langs boomgaarden in de Betuwe, die in
de lente, wanneer ze in bloei staan, aan
trekkelijker zijn dan in dezen dagen. Alleen
de nog overgebleven bordjes met de uit-
noodigingen om te komen kersen eten her
ineren aan de aantrekkelijkheden van dit
deel van ons land, maar daar hadden de
loopers en loopsters weinig tijd voor. Twee
keer, zoowel op den heen- als op den terug
weg, moest deze weg worden afgelegd en
dat is op dezen derden dag in de Vierdaag-
sohe voor velen te veel gebleken.
Wel was er door de autoriteiten alles in
het werk gesteld, om het den deelnemers
v'zoo prettig mogelijk te maken. De burge
meester van Eist had verkeersmaatregelen
jgpnomen ten einde den weg zooveel moge
lijk vrij te houden, aan de beide beginpun
ten van den weg waren doeken gespannen,
waarop den automobilisten en motorrijders
fip het hart werd gebonden, den wandelaars
ijriyi dezen afstandsmarsch zooveel als kon
rvi<ij baan te geven en een auto van de Gel
.dénche verkeersinspectie reed over het
vpapcours heen en weer, waarbij door een
luidspreker aan het verkeer aanwijzingen
weden gegeven, die aan het vlot verloop
£van dezen marsch ten goede kwamen. Maar
het bleef twee maal de betonweg Nijme-
tgeaArnhem en menigeen is op den terug
weg de Rijnbrug overgetrokken, met een
zuaht denkende aan den langen, eentonigen
«Drukken weg, welke nog voor den boeg
fcn Arnhem zelf was alles weer zoo best,
als men het maar mocht verwachten. De
loopers van 50 en 55 K.M. hadden nog een
prachtig parcours in de omstreken, over den
fraaien ScHeimscheweg met zijn prachtige
vergezichten en afwisselende beplantingen
Wel was het terrein tamelijk geacciden
teerd, doch het natuurschoon vergoedde
ruimschoots alle ongemakken en een gladde
weg maakte het een genot om hier van de
partij te zijn. De wandelaars, die 40 K.M.
aflegden, onder wie, naar men weet, steeds
zijn de militairen met zware bepakking,
kwamen niet verder dan de stad, waar ze in
Musis Saerum een uiterst gezellig rustpunt
hadden. Den 30-ers was echter niets van dit
alles beschoren. Zij moesten op 5 K.M. van
Arnhem, met het gezicht op de torens en de
bogen van de nieuwe Rijnbrug rechtsom
keert maken. Zij zagen tweemaal Eist en
Lent en mochten tweemaal de imposante
Waalbrug passeeren. Dat was alles en lij
hebben het, psychologisch gesproken, mis
schien wel het moeilijkste gehad.
Deze dag, die aanvankelijk zwaar en
moeilijk scheen te worden, is toch tenslotte
gebleken een dag met goede resultaten en
weinig uitvallers te zijn. Want, wy mogen
er ons toch over verheugen, dat op den
derden dag slechts zes uitvallers te notee-
ren waren. Dat zal voor een deel wel aan de
gunstige weersomstandigheden te danken
zijn, voor een deel (en voor een zeer be
langrijk deel) aan de goede conditie, waar
in de loopers en loopsters aan deze afstands
marschen deelnemen. Het verloop is wel
uiterst plezierig en de leiding is er dan ook
zeer tevreden over.
Olympische spelen.
DE OLYMPISCHE VLAG IN BERLIJN.
Gistermiddag is in Berlijn de Olympische
vlag uit Los Angeles aangekomen. De voor
zitter van het organisatie-comité van de vo
rige Olympische spelen, overste William
Gay Garland, die tevens het oudste lid van
het internationaal Olympisch-comité is,
bracht de door de Amerikaansche vlag om
hulde Olympische banier in een speciale
zinken kast naar de Duitsche hoofdstad. Op
het station Friedrichstrasse hadden zich ha
gen van Amerikaansche en Duitsch vrien
den van den grijzen voorvechter der Olym
pische spelen opgesteld om hem te begroe
ten.
DE OLYMPISCHE FAKKELLOOP.
Om 21 u. 30 Griekschen tijd kwam gister de
estafettelooper met het Olympisch vuur op
het stadsplein te Koziani, binnen, waar hij
door een reusachtige menschenmenigte
werd ontvangen. Een nationale dans, waar
aan meer dan honderd meisjes deelnamen,
werd opgevoerd.
Daarna ging het weer verder en bij het
plaatsje Elassona werd de Macedonische
grens gepasseerd.
Paarden.
KORTEBAANDRAVERIJ TE HOORN.
De Woensdag te Hoorn gehouden korte-
baanharddraverij, waaraan door 27 paarden
werd deelgenomen, had den volgenden uit
slag: le pr. 250: Our Dream, eigenaar K.
Wijk te Laren, berijder B. Bolwijn; 2e prijs
100: Uilenspiegel, eigenaar A. J. Kats te
Sloterdijk, berijder W. Geersen; 3e en 4e
prUzü 50 en 25 gedeeld door Vitesse
S.W., eigenaar Stal Bakkum te Bakkum, be
rijder J. van Leeuwen Sr., en Robert A. Lee,
eigenaar Corver, Amsterdam, berijder M.
Siderius.
Voetbal.
WACKER NAAR NEDERLAND.
Naar wij vernemen zal de bekende Oos-
tenryksche voetbalclub „Wacker" in Augus
tus a.s. enkele wedstrijden in ons land ko
men spelen.
Boksen.
OM HET EUROPEESCH KAMPIOEN
SCHAP WELTERGEWICHT.
Wouters wint van Sanders op
punten.
Gisteravond is in Brussel een partij over
15 ronden van drie minuten gebokst om het
Europeesch kampioenschap in het weiter-
gewicht tusschen den Belg Wouters en on
zen landgenoot Leen Sanders. Reeds in de
eerste ronden werd er fel gestreden, doch
hoewel beide boksers hard sloegen, was de
dekking zeer goed. Het was echter geen
mooie strijd en van een voordeel voor een
der boksers was geen sprake. In de zesde
ronde evenwel kreeg Sanders een buitenge
woon harde uppercut te incasseeren, welke
hem in de touwen deed tuimelen, doch hij
herstelde zich even later goed en bokste
moedig verder. Toch had deze slag zijn uit
werking niet gemist en Wouters was nu
voortdurend in de meerderheid. In de vol
gende ronden verzamelde de Belg veel pun
ten door goed geplaatste stooten op lichaam
en hoofd en hoewel onze landgenoot zich
dapper verdedigde en Wouters eenige ma
len geducht in het nauw dreef met ontstui-
mige aanvallen was het toch duidelijk, dat
Zwemmen.
Zwaar gestraft wegens dronken
schap
Kort voor de aankomst van de „Man
hattan", aan boord waarvan zich de Ame
rikaansche Olympische ploeg bevind
kwam het Amerikaansche Olympische
Comité voor een slotzitting bijeen. Hiei
werd besloten de beroemde Amerikaansche
zwemster mevr.E leanor Hol m J a r-
r e 11 wegens het herhaalde malen negee-
ren van de trainingsvoorschriften als lid
van de Olympische ploeg te schrappen en
uit te sluiten van deelneming aan de
Olympische zwemwedstrijden.
Deze zware straf, die Amerika waar
schijnlijk een Olympische zege zal kosten,
is niet op lichtvaardige gronden uitge
sproken. De meervoudige wereld- en
Olympische kampioene werd reeds meer
dere malen in de bar van de „Manhattan"
aangetroffen, hoewel zulks ten strengste
verboden was. De voorzitter van het
Amerikaansche Olympische Comité, Avery
Brundage had haar toen een ernstige be
risping toegediend. De zwemster had dan
steeds geantwoord, dat champagne tot
haar training behoorde en dat men het
wel niet zou wagen, haar te straffen, daar
zy ongetwijfeld een gouden medaille voor
Amerika zou veroveren. Toen zij echter
op den laatsten dag van den overtocht faj
aangeschoten toestand werd aangetroffen
besloot het Olympisch Comité, hoe noodé
dan ook, tot drastische maatregelen over
te gaan.
De zwemster moest dadelijk haar Olynj.
pische uniform teruggeven en daarna werd
haar medegedeeld, dat zy na aankomst te
Hamburg onmiddellijk met de „Bremen"
naar Amerika moet terug keeren.
Eleanor Holm (x), Amerika's beste zwem ster en Willy den Ouden's zwaarste con
currente, die wegens wangedrag niet te Berlijn zal zwemmen en onmiddellijk
teruggestuurd is naar Amerika.
slechts een k.o. Sanders de overwinning
zou kunnen brengen.
In de laatste ronde trachtten beide boksers
dit dan ook te forceeren en van mooie
bokssport viel niet veel te genieten. Met al-
gemeene stemmen werd de Belg tot win
naar op punten verklaard, waarmede hij
den Europeeschen titel, die vacant was,
veroverde. Van de Nederlandsche suppor
ters had Sanders een tuil bloemen in ont
vangst te nemen.
Wielrennen.
R. V. ALCMARIA.
Woensdagavond hebben de renners
wederom deelgenomen aan de trainings
wedstrijden op de Alkmaarsche Wieler
baan. Door het mooie weer was er een
talrijk publiek opgekomen dat de renners
luide aanmoedigde in hun strijd. Dit is
voor alle wielrenners het teeken er een
schepje op te gooien. Jammer was het dat
er door een valpartij eenige renners werden
uitgeschakeld. Door de groote opkomst
van nieuwelingen moest er in 2 serie's
beslist worden wie er in de finale kwamen.
De finale om den wisselbeker (50 ron
den) voor nieuwelingen bracht veel span
ning, ten slotte zegevierde Bosma; 2.
Groene woud Kramer; 3. Bouman; 4. P.
Evers.
Zoo bracht ook de finale voor den afval-
wedstrijd (voorafgegaan door 2e serie's)
veel spanning. Weer was het Bosma die
als eerste de streep passeerde; 2. P. Evers;
3. J. Bouman; 4. De Zeeuw.
De 80 rcnde-races voor amateurs bracht
de gewenschte afwisseling. J. Groot, Frank,
Schipper en Kager waren het die zich zelf
en anderen geen rust gunden, doch steeds
wisten de gewenschte ronden te bemach
tigen.
De uitslag ten slotte was 1. J. Pronk;
2. J. Derksen; 3. J. Groot; 4. J. Zandvoort.
Na de pauze volgde een koppelwedstryd
voor amateurs en nieuwelingen over 150
ronden. Mooi en heel hard is deze graag
geziene wedstrijd verloopen. Direct van den
start af probeerde FrankGroot een rond
je te pikken, steeds was het koppel weg
Daarna een vinnige uitlooppoging van het
nieuwelingenkoppel Bosma—Evers, doch
ook dit liep op niets uit tot eindelijk het
koppel Derksen—Pronk en Groot—Frank
weg waren, gevolgd door Aukes—Schipper.
Na langen strijd wisten deze 3 koppels een
ronde te veroveren, waardoor FrankJ.
Groot nog een premie verkreeg. Zoo ein
digde de wedstrijd met 3 koppels met 1
ronde voorsprong op de rest, doch de kop
pels Derksen—Pronk, Frank—Groot ein
digden elk met 14 punten; zoodat zy beiden
de eereronde reden.
Derksen—Pronk 14 p.; Groot—Frank
14 p.; 3. Aukesr—Schipper op 1 ronde; 4.
Gebr Zandvoort 7 p. Ook de overige kop
pels hielden tot het einde stand.
Le Greves wint wederom de eerste
halve etappe; Middelkamp evenals
Woensdag op de zesde plaats.
Gisteren werd de viertiende etappe van
de ronde van Frankrijk verreden van Mont-
pellier naar Perpignan.
Evenals de dertiende is ook deze etanne
her naarSNkkhn Verdeeld' nl- Montpel-
103 k m Narbonne over een afstand van
103 K M. en van Narbonne naar Perpignan
halve' iegen hLt h°rl0ge over 53 K-M. Deze
halve etappe werd een herhaling-van die
een k'1 Het geheele Pekton draaide in
eSdsoSt «aChter Clkaar aan en in (lt'"
eindsprint moest weer de beslissing vallen
dezelfde etappe doch h ^°"g )8ar Won hU
mui. 12 Jc X'r n n er 3 uur
er. De Belg Meulenberg werd
wederom voor de derde maal met gering
verschil geklopt en kwam als tweede bin
nen, onmiddellijk gevolgd door Bertoces
(Frankrijk) onafhankelijk toerist, May»
(Frankrijk), Thietard (Frankrijk) onafha»
kelyk toerist, en Middelkamp (Nederland).
Vervolgens kwamen in denzelfden tijd als
de winnaar 42 renners aan, *A ook onze
landgenooten, de gebroeders van Schande),
in het algemeen klassement bracht deze
uitslag dus geen verandering.
De Belgen weer de snelste tl»-
rijder*. Arr ham baud geeft op ea
Kylvain Maes beeft acht
voorsprong op Magne.
Nadat gistermiddag de eerste helft van de
veertiende etappe van de ronde van Frank
rijk over een afstand van 103 K.M, van
Montpellier naar Narbonne door Le Greves
was gewonnen, werd in aansluiting daarop
het tweede gedeelte naar Perpignan, dat 61
K.M. verder is gelegen verraden. Evenals
eergisteren was ook deze tweede rit een
strijd tegen het horloge en wederom hebben
de Belgen zich onbetwist de sterkaten ge
toond. Eerst werden twee groepen loensten
gestart, toen volgde de Belgische ploeg, ver
volgens startten weer de Nederlanders te-
samen met Duitschers, Zwitsers en een Joe
goslaaf, dan kwam de Spaansch-Luxemburf-
sche ploeg en het laatst vertrokken de Fran
se hen. Er werd een zeer behoorlijk tempo
ingezet en Sylvain Maes, die wederom eer
ste werd met een tijd van 1 uur 35 min. 16
sec., deed er bijna vier minuten korter over
dan Archambaud het vorige jaar. Dit jaar
kon Archambaud deze prestatie niet herha
len omdat hij had opgegeven. In het
begin van de tour Frankrjjk's hoop, is 1>Ü
later zoo afgezakt en daardoor moreel ge
knakt, dat hy mede als gevolg van zyn ver
wondingen tydens valpartijen opgeloopan,
gisteren moedeloos den stryd staakte. Dit b
dus na Romain Maes de tweede van de
Azen, die er het bijltje heeft moeten bij
neerleggen.
De Belgische ploeg was dus de snelste,
doch ook de Franse hen weeren zich heter
dan gisteren en deden er slechts 23 sec lan
ger over. Onze landgenoeten hebben het met
erg getroffen met hun buitenlandscha colle
ga's. Eergisteren werden zij hierdoor ook
reeds gehandicapt, wat wel hieruit blijkt
dat drie rijders uit hun groep uitvielen en
ook gisteren moesten zij voortdurend als lo
comotieven fungeeren, terwijl de overige
renners de grootste moeite hadden, de Ne
derlanders bij te houden. Slechte van den
Zwitser Am berg ondervonden onze landge
nooten steun. In het algemeen klassement
liepen Sylvain Maes en Vervaecke verder
uit op hun Franschen rivaal Magne. Maes
heeft op Vervaecke bijna vijf en op Magne
ruim acht minuten voorsprong. Van onze
landgenooten moest Al bert van Schendel een
plaats opschuiven en ging van de 19e naar
de 20e plaats.
Middelkamp ging, evenals Anton vaD
Schendel, een plaats vooruit en onze landt*
nooten bezetten nu resp. de 27e en 39e
plaats.
De renners zijn nu aan den voet van de
gigantische Pyreneeën aangekomen. Van
daag zullen zij een dag in Perpignan kun
nen rusten en zich voorbereiden op den
grooten strijd, die ongetwijfeld in volle he
vigheid Zaterdag a.s. in de majestueib"
bergen zal worden gestreden.
De uitslag van de tijdrace luidde:
1. Sylvain Maes (België) 1 uur 35 min- 1
sec.; 35e. Albert van Schendel, Anton v*
Schendel en Middelkamp ln 1 uur 40 tnin-
en 42 sec.
Algemeen klassement: Sylvain Maet (Be
gië) 88 uur 43 min. 52 sec.; 20. Albert van
Schendel 90 uur 7 min. 11 sec.; 27. M»dd**"
kamp 90 uur 22 min. 52 sec.; 39. Anton v»n
Schendel 91 uur 12 min. 8 sec.
Landen klassom ent: 1. België 207 uur
min. 34 sec.; 2. SpanjeLuxemburg 207 u"
38 min. 41 sec.; 3. Frankrijk; 4. Nederl*
271 uur 42 mip. 11 sec.