Vraag en Aanbod S AMBO DE OLIFANT I SPORT EN WEDSTRIJDEN. Die NACHT-HOEST zal ophouden! £uchtoaact Rechtszaken £aHiU en Jmu&ouw !Buitetdand akker's Abdijsiroop de tour de france. het beproefde hoest-geneesmiddel! Kantongerecht te Alkmaar De „zuivering" in Rusland. Een gruwel-verheal. Nieuws in 't kort. Woensdags en Zaterdags. Alléén tweede handsch goederen. 35 cent per vijf regels, uitsluitend a contant. (DINSDAGS EN VRIJDAGS INZENDEN). NAAR HET EINDE. TWEEDE BLAD. Nauwelijk. heb, Ge U ler ruste begeven, of die kwellende nachthoest begint weer I ilrJ°°r nu de vanouds beproefde Abdijsiroop, welke door een nieuwe toevoeging van Apotheker Dumont thans nóg sneller en nóg krachtiger werkt. Begin vandaag nog en vannacht reeds zult tie rustig kunnen slapen door de bekende Flacon 90 ct., f 1.50, f2.40, f4.20. Overal verkrijgbaar. Hoe grooter flacon, hoe voordeeliger hel georulk. ONZE POSTVLUCHTEN. De positie der postvliegtuigen was gisteren: Uitreis: Gier te Rangoon; Buizerd te Basra. Thuisreis: Wielewaal te Basra; Pelikaan te Rangoon. AMERIKAANSCHE VLIEGTUIG VERMIST. De vliegboot van de Pan Amercan Air ways „Hawai Clipper", welke met zes pas sagiers en een bemanning van negen perso nen op weg was van Guam eiland in den stillen Oceaan naar Manilla, een afstand van 1600 mijl, is verscheidene uren over tijd. Het laatste bericht van de vliegboot heeft men ontvangen, toen zij op 565 mijl van Manilla was. Admiraal Yarnell, de bevelhebber over de Amerikaansche vloot in de Chineesche wateren, heeft het departement van marine er van in kennis gesteld, dat hij aan alle beschikbare schepen bevel heeft gegeven te zoeken naar het vermiste vliegtuig. Op zoek naar den verdwenen „Hawai Clipper". Oorlogsschepen en marine-vliegtui"en zoeken den Stillen Oceaan af naar den verdwenen „Hawai Clipper" welke tusschen Guam en Manilla is verdwenen met vijftien personen aan boord. Van Clarkfield zijn vijf bombardementsvliegtuigen opgestegen om te zoeken. Deskundigen verklaren, dat de benzine voorraad van de vliegboot gisteravond te tien uur moet zijn opgeraakt. Men is zeer bevreesd, dat het toestel in zee is gestort en vernield, vooral omdat men geen enkel teeken van leven meer heeft gehoord. Het transportschip van de Amerikaansche marine „Meigs" dat zich het dichtst be vond bij de plek, vanwaar het laatste be richt van de „Hawai Clipper" is opgevangen heeft te middernacht de plaats bereikt, waar de vliegboot vermoedelijk in zee is gestort en heeft de zee met zoeklichten afgezocht, zonder iets te vinden. Officieren van leger en vloot zijn onmid dellijk in conferentie gegaan met vertegen woordigers van de Pan American Airways en op bevel van Washington zijn alle be schikbare krachten gaan zoeken. Met uitzondering van enkele onbewoonde Koraaleilanden is het gebied waar het toe stel is verdwenen een groot watervlak. Er wordt geen melding gemaakt van storm. AMERIKAANSCH LEGERVLIEGTUIG VERONGELUKT. Een Amerikaansch legervliegtuig, dat met elf andere toestellen een escadrillevlucht maakte is in NoordKarolina omlaag gestort. Een lid der bemanning is omgekomen. DE HOOIBOUW. Men schrijft ons uit Obdam: De hooibouw kan over het algemeen voor dit jaar wel weer zoo goed als beëindigd worden beschouwd. Het weer speelt bij de hooioogst altijd een zeer voorname rol. Dit maal liet de zon zich weinig zien, daarbij was het sommige dagen zelfs flink nevelig. Vandaar ook heeft de oogst veel tijd in be slag genomen en broeit het hooi hier en daar nogal. Over de hoeveelheid en kwali teit zal men meerendeels tevreden kunnen zijn, behalve op de hooge gronden, zooals in de omtrek van Wognum, Abbekerk, etc., voor welk land in Mei te kort water geval len is. Als noviteit zagen we in ons gewest de motormaaimachine, welke in de practijk goed bevallen schijnt te zijn. Tegen het hooien met ruiters zijn door boeren nogal eens bezwaren geopperd. We meenen thans evenwel een groote verbete ring bij het hooien op ruiters te hebben op gemerkt. Bij een veehouder zagen we na melijk kappen van oude jutezakken ge maakt met aan elke punt een steun over de koppen der oppers. Op deze manier heeft onze veehouder in geen enkel geval meer last gehad van het afwaaien der koppen, alhoewel er nagenoeg een storm gewoed heeft. Zeer voldaan was deze veehouder dan ook over zijn eigen uitvinding, waar mee hij zei veel tijd bespaard te hebben en last not least het inregenen der oppers ver hinderd. Wij twijfelen er niet aan dat het hooien met ruiters op deze wijze een groote vooruitgang beteekent. Over het tegengaan van hooibroei bestaan verschillende meeningen. Oud hooi of stroo onder het nieuwe hooi mengen is een mid del dat al langen tijd opgeld doet. Ook z.g. pompen, dat zijn luchtkokers die dienen tot het uitlaten der dampen en warmte die vanwege het persen van het hooi ontstaan, ziet men steeds nog in toepassing. In een kapberg meenen we een nieuw middel tegen broei te hebben waar genomen. De veehouder plaatste op regelmatige afstan den over de geheele lengte (event. breedte) der berg takkenbossen. Gelijk den veehou der kwam ons dit goedkoop en practisch voor. Over de resultaten was de veehouder ook alleszins tevreden. d e Uitspraken van de Strafzitting van Vrijdag 29 Juli 1938. Overtredingen van Mo tor en Rywielwet: P. D. te Amsterdam, 0.50 of 1 week tuchtschool. H. L. M. te Amsterdam, E. J, de W. te Zaandam, J. H te Alkmaar, M. S. J. S. te Limmen, ieder 2 boete of 2 da gen hechtenis. G. v. W. te Alkmaar, H. van D. te Amsterdam, C. W. te Heemskerk, J B. te Schoorl, J. B. t e Heiloo, J. T. te Alkmaar, J. G. te Amsterdam, P. K. te Eg- mond aan Zee, C. R. te Alkmaar, H. M. K te Utrecht, M. K. te Heemskerk, J. H. de V. te Alkmaar, A. v. M. te Bakkum, W. B. te Oude Niedorp, J. S. te Oude Niedorp, H. V. te Lemmer, J. S. te Barsingerhorn, C. v. d. N. te Beemster, J. S. te Oudkarspel, J. P. te Heiloo, Chr. J. te Beemster, ieder 3 boete of 3 dagen hechtenis. R. E. K. te Bergen, R H. D. te Amsterdam, E. v. D. te Weesper- karspel, J. D. te Oude Niedorp, K. G. te St Pancras, ieder 4 boete of 4 dagen hechte nis. S. G. te Warmenhuizen, 2 x 4 boete of 4 dagen hechtenis. S. G. te Warmenhui zen, 2 x 4 boete of 2 x 3 dagen hechtenis H. H. te Beemster, A. M. O. te Schoorl, F, B. te Wognum, ieder 5 boete of 3 dagen hechtenis. G. D. te Schoorl, P. B. te Op meer, ieder 6 boete of 4 dagen hechtenis H. B. te Zurich, 8 boete of 4 dagen hech tenis. D. J. G. te Amsterdam, 3 en I boete of 2 en 4 dagen hechtenis. J. A. A. te Bergen, 8 en 3 boete of 5 en 2 dagen hechtenis. J. C. de W. te Oudorp, 10 boete of 8 dagen hechtenis. Overtredingen van de Politieverordeningen: M. L. v. W. te Alkmaar, teruggave ouders zonder toepassing van straf. J. S. te Zaan dam, 1 boete of 1 dag hechtenis. J. v. d. W. te Beverwijk, 0.50 boete of 1 dag hech tenis. J. C. de K. te Alkmaar, G. L. te Be verwijk, A. B. te Zaandam, P. W. te Alk maar, J. K. te Heerhugowaard, P. W. M. te Heerhugowaard. J. W. te Alkmaar, ieder 3 boete of 3 dagen hechtenis. A, J. de F. te Zuidscharwoude, C. J. te Alkmaar, A. C. C. te Wormerveer, ieder 4 boete of 4 da gen hechtenis. Overtreding en van arti- k e 1 461 van het Wetboek van Strafrecht (loopen over verboden grond: J. B. te Alkmaar, E. v, V. te Amsterdam, J. J. M. S. te Amsterdam, J. van R. te Am sterdam, ieder 3 boete of 3 dagen hechte nis. A. de V. te Krommenie, M. v, D. te Krommenie, K. K. te Wormer, J. A. te Am sterdam, J. H .te Beverwijk, J. L. v. d. B te Beverwijk, ieder-/ 4 boete of 4 dagen hechtenis. A. K. Lzn te Egmond aan Zee, 6 boete of 6 dagen hechtenis. Overtredingen van de A r b e i d s w et: D. v. T. te Bergen 4 boete of 4 dagen hechtenis. Overtredingen van de Visscherij wet: J. S. te Beverwijk, 2.50 boete of 2 dagen hechtenis. J. K. te Alkmaar, 2 x 4 boete of 2 x 3 dagen hechtenis. Overtredingen van het Crisis Rundveebesluit: N. K. te Castricum, 20 boete of 10 da gen hechtenis, met verbeurdverklaring van de inbeslag genomen pink. Overtreding en van het Bloembollensaneeringsplan: D. L. Jzn. te Uitgeest, 10 boete, of 1 week tuchtschool. Volgens te Keije ontvangen berich ten is kortgeleden te Sjanghai een lid van de afdeeling buitenlandsche zaken van de Gepeoe te Wladiwostok, Rudolf Lidke, aangekomen, die uit Wladiwos tok gevlucht is teneinde te ontkomen aan de „bloedige zuivering". Lidke deelde mede, dat de zuivering de kustprovincies der Sovjet-Unie in vollen gang is, en dat hooge officieren van het Roode Leger en de ambtenaren van ver schillende Sovjet-organen herhaaldelijk van de eene standplaats naar de andere worden overgeplaatst. Volgens Lidke wor den zij die van contra-revolutionnaire acti viteit verdacht worden, ondergebracht in speciale cellen, waarin heete lucht wordt geblazen. Wanneer de verdachten tengevol ge hiervan in zwijm vallen worden zij uit hun cel gehaald. Zij ondergaan dan een me dische behandeling om weer bijgebracht te worden. De beambten van de Gepeoe her halen dit spelletje met de verdachten, met het gevolg dat deze de reeds door de Gepeoe opgestelde schriftelijke „bekentenissen" tee kenen, teneinde aan de foltering te ontko men. - Hittegolf in Tokio. - Het is drukkend heet in Tokio. De zon brandt en de tempe ratuur bedraagt gemiddeld 85 tot 90 graden Fahrenheit. Voor den gewonen burger is de eenige kans op eenige verkoeling een wan deling des avonds door de parken of een bezoek aan de bioscopen, waar hij het oor logsnieuws uit China kan aanschouwen in een kunstmatig koele atmosfeer. Spionnagezaak ontdekt. - In de Hon- gaarsche bladen wordt veel ophef gemaakt van een communiqué van het Hongaarsche telegraafagentschap betreffende de ontdek king van een spionnagezaak. De spionnen, die voor rekening van een nabuurstaat werkten, drongen volgens het officiëele communiqué onder de meest uiteenloopende voorwendsels, zich voordoende als make laars in huizen enz., bij Hongaarsche per sonen binnen, met het doel, te trachten be paalde inlichtingen te verkrijgen. De naam van den nabuurstaat wordt niet onthuld. Te koop gevraagd 1 kinderauto, 1 kam- peertent, minimum maat 2X2K. K. v. 't VEERSTRAAT 59. Te koop gebruikte D. K. W. R. T. de Luxe, model 2e helft 1937. Te bevragen Garage DE FRIESCHE BRUG, Kanaalkade 3. Voor Naaimachines bij DEKKER, Spoorstraat 5. Mod. handnaaimachine, werkt voor- en achteruit, 20. Oud model 5. Pracht inzinkbare naai machines, z. g. a. n., volle garantie. Als nieuw Damesrijwielen met torp. naaf 1415; „Burger"-dames- rijwiel 17.50; Heerenrijwiel met torp. naaf 11.50, 14, 15, 17, enz. NIEROP, Heerenstraat 10, Tel. 3827. Chevrolet, 4 a 5 pers., 26000 K.M. ge- loopen, als gloednieuw, prijs 800. K. BAAS, Burenweg 87 A, Heiloo. Te koop z. g. a. n. Kinderwagen, van Delft, licht grijs, 17. KANAALKADE 40. Te koop: Zoo goed als nieuwe Tandem, tegen eik aannemelijk bod. C. JOON, Kolhorn. Te koop z. g. a. n. 4-deelige Konijnen hokken en een Kano met peddels. Te bevr. ZEGLIS 181, alhier. Te koop: 2 Wandlampjes met mas sief bronzen plaat en zijden kap a 2.50. 1 tennis-racket 1.50. 1 foto toestel, klapcamera met lederen balk, prima lens, Kodak, 5.2 heeren- costuums, werkgoed en 1 Winterjas a 2.50. 1 waschtafel 2.50. 1 wasch- stel 1.50. LEEUWERIKKADE 21, Alkmaar. Te koop: Mooie Kano 6, tuin- ameublement, prima, tegen aann. bod, Telefunken-radio, prima, compl. 30, 4 deurs Opel 1935, in prima staat. Adres te bevr. Bur. v. d. Blad. Te koop: 1 haard, Becht en Dyserinck, 1 Salamander N. 12, beide in prima staat. Te zien bij IJSPEERT, Ritsevoort. Te koop: 1 p. ijzeren ledikant m. 2 stel matrassen voor 2.Pracht veeren- bed, mooi schrijfbureau, brandkast 15.Closetstoelen, alles uit netten inboedel. DEKKER, Spoorstraat 5. Wielrennen (Van onzen Paryschen correspondent.) Na gedurende het koninklijk bezoek aan Parijs op het tweede plan te zijn geraakt, mag de „Tour de France" zich hier thans weder in een vrijwel alge- meene belangstelling verheugen. Opmer kelijk is, dat die belangstelling zich min der richt op de vraag wie straks de eerst aankomende zal zijn, dan wel op die, wie de volgende plaatsen zullen bezet ten. De verklaring van dit verschijnsel ligt voor de hand: eigenlijk is de strijd al gestreden; naar menschelijke bereke ning zal Italië winnen en Bartali als hoogst geklasseerde de lauweren weg dragen. 1) Wat men er ook van moge zeggen, dat het een onverdiende zege is kan niet met recht worden beweerd. Deze athletische Italiaan heeft met het winnen der etappe Montpel- lierMarseille en meer nog bij die van Dig- ne naar Briangon, toen hij zijn sterksten te genstander, Vervaecke, ver achter zich liet en van dat oogenblik af drager was der be geerde gele trui, metterdaad bewezen de ko ning van het gebergte te zijn; de prijs voor den besten klimmer ligt dan ook al op hem te wachten. De individualist, zeggen de anderen van dezen zich in raadselen en zwijgzaamheid huilenden Florentijn. En waarlijk, hij is van den ganschen Tour wel de eenzaamste man, die den rustdag te Pau benutte om een pel grimage naar Lourdes te maken. En daarna zonderde hij zich af, als gewoonlijk, in zijn kamer, om er wat te lezen. Deze eenvoudige, stille jongen is Gino Bartali. Over de bergen. Wij Nederlanders, ook al hebben we va- canties doorgebracht in Zwitserland of Sa- voie, kunnen ons geen voorstelling maken van de moeilijkheden, waarmede de renners in de alpen hebben te kampen. Stellig, het gebergte maakt de Ronde van Frankrijk tot een krachtprestatie van den eersten rang, verleent haar een zeer bijzonder karakter. Maar wat moet daar de zege duur worden betaald. Op de 219 kilometer, die Digne van Brianson scheidt, ontmoet men den col d'Allos, 2250 meter, en den col de Vars, 2115 meter, op z'n weg. De vegetatie, tóch al schraal in die streken, houdt bij achttienhon derd meter geheel op; er is niets meer dan een grijze, smalle weg, die met duizend bochten langs diepe ravijnen voert. Geen huis, geen boom, geen houvast; alleen maar gevaar en zwarte stof. Van de ausdauer, het moreel ook der hijgende en zweetende man nen wordt ontzettend veel gevergd; het is een haast ellendig gezicht tegen een tragisch decor. We vroegen onzen landgenooten naar hun bevindingen op deze zware trajecten. Praat er me niet van, zei één hunner met een vies gezicht. De Pyreneeën, nou, je hebt daar v/aar Schulte viel de Aubisque, en dat is lang niet mis. Maar de Alpen Digne Brian- gon Aix les Bains, gewoonweg verschrik kelijk. Eén der Belgen bij wien we, o ironie, het gesprek op het natuurschoon trachtten te brengen, bezigde onparlementaire uitdruk kingen. „Zien? Monsieur, je ziet niets en je weet niets en je denkt niets; je gelooft, dat je laatste uur heeft geslagen. De zon, die brandt, dorst, die je kwelt, c'est le cal- vaire". En wij, die meermalen mopperden, dat ons zuchtend treintje van Chamonix naar Saint Gervais of daaromtrent eenvoudig niet op schoot. Bij de finish eener etappe. Om tenminste bij de finish van één der etappes aanwezig te kunnen wezen de ter gelegenheid der wereldtentoonstelling ge bouwde radiozender 37 liet ons weliswaar de aankomst geregeld beluisteren, doch zulks kan toch slechts ten deele bevredigen zijn we naar het sinds 1918 weer Fransche Metz gespoord, het eindpunt der achttiende dag reis. Natuurlijk arriveerden we veel te vroeg daar aan den boulevard Poincaré, doch men behoefde zich met dit heerlijke zomerweer niet te vervelen. Bovendien vierde Metz voor de gelegenheid zoo half en half kermis, en naar men zeide is zulks bij elke finish het geval. In de hotels is veelal dagen van tevoren geen plaats meer te bekomen; me nigeen kampeerde eenvoudig maar hier of daar langs den weg of vertrok 's avonds v/eer naar Parijs, een afstand van driehon derd kilometer. Uiteraard sprak men in de zeventigduizend zielen tellende stad nergens anders over dan van den Tour de France, waarvan, het dient gezegd, de organisatie werkelijk sluit als een bus. Er was nu aan letterlijk alles gedacht, aan logies voor renners .supporters, verzor gers, journalisten, aan reparatiegelegenhe den, aan de post. Zelfs voor ontspanning had men gezorgd, want Metz is een pleisterplaats. Overigens bleek de stemming der duizenden wachtenden nogal verschillend, met alle nuances tusschen laaiende geestdrift en ge matigde nieuwsgierigheid ofschoon men Bar tali zijn voorsprong van harte gunde, ging de meeste sympathie klaarblijkelijk toch uic naar den volhardenden, alhoewel het zich niet meer zoo druk makenden Vervaecke. die ditmaal voor eigen risico reed, naar de andere Belgen en naar de Franschen. Niet overal werd even zachtmoedig geoordeeld over de zeker niet abnormaal hooge straf, welke den leider van het Belgische team is opgelegd, talië zou coüte que coüte winnen. protesteeren hielp niets, en men herinnerde zich het gebeurde van het vorige jaar te Bordeaux. Ten onrechte o.i. kwam men daar mee op de proppen, want wel verre van den strijd op te geven staan de Belgen nog bo venaan in het internationale klassement. De spanning echter, even opgevlamd bij de aankomst der eerste cracks, met al den noodwendigen rompslomp van radiorepor ters, filmoperateurs en fotografen, scheen er een beetje uit te raken, doordien op deze ef fen, althans minder bergachtige etappes van belangrijke uitlooppogingen niet veel terecht komt. Toen de eerste groep renners nog maar net was gearriveerd van de negen tig deelnemers zijn er maar een vijftig over gebleven kwam in dichten drom het gan- sche peleton; men kon het zoo gauw - iet ver werken en keek ietwat teleurgesteld over zoo'n snel einde. Maar aan den anderen kant, Cosson, de „metallo", die het vorige jaar nog als onafhankelijke meereed en de volgende maal een goede kans maakt op den prijs, Ma- thias Clemens, die danig party geeft, doch de fortuin niet mee heeft, van zijn val Dinsdagmiddag werd ook van Schendel de dUpe Kint, wederom de eerste, hadden toch menig hoera'tje in ontvangst te nemen. En men begroette de kranige cadetten van Pernod even hartelijk als de oudgedienden, Magne, Maes, Leducq en Majerus. Och, een peuleschilletje vandaag, vond An- tonin Magne, die evenals Leducq in '30 en '32, tweemaal den Tour won. Inderdaad, het was niet ver, deze etappe is één van de kort ste, doch warm was het wel. En nu de Nederlanders. Zonder deskundigheid te willen voorwen den, gelooven we toch te mogen zeggen, dat onze jongens tot dusver nog niet direct een slecht figuur hebben geslagen. Althans wan neer men in aanmerking neemt, dat ze een groot deel van den tocht, wat het aantal be- tret, maar op halve sterkte waren. Evenals v. Nek moest Schulte na een val opgeven, doch de „fou pédalant", zooals de Franschen hem plegen te noemen, heeft toch maar de derde etappe, St. BrieucNantes, gewonnen. Dominicus werd geëlimineerd en Hellemons, die geregeld heelemaal onderaan het lijstje hing, heeft zich wel eens een goede kans la ten ontglippen, doch te Royan eindigde hij toch tweede, vlak achter Vervaecke. Toon v. Schendel en Theo Middelkamp, die elk even eens een etappe wonnen, hebben zich in het peleton vastgebeten en ofschoon ze hard afzakten de laatste dagen, zoodat de moge lijkheid van opgeven niet geheel uitgesloten moet worden geacht zullen volhouden tot het laatst. Hun prestaties zijn niet onopge merkt gebleven; in de Fransche sportbladen werden zij onlangs stevig geroemd en werd met lof gewaagd van den grooten vooruit gang van het Hollandsche wegrennen, dat, men vergete dit niet, feitelijk bij ons niet bestaat. Men verwacht veel van de Neder landers bij de komende wereldkampioen schappen, eind Augustus, te Valkenburg, waar Maye, Marcaillou, Laurent en vermoe delijk Cosson van de Franschen partij zullen geven. ,,'t Kon wel beter", meende Middelkamp bescheiden, en we hebben hem bewonderd om z'n volharding. Eindigen, rieden enkele Fransche journalisten. Non, zegt Theo ver beten. Allicht, het kan beter, maar drie gewonnen etappes op zes Nederlanders, waarvan drie reeds uitvielen, dat mag er nog zijn. En nu, zijn we aan het eind van ons latijn? Nou ja, 't zit je een beetje in de beenen, hè, antwoordt Toon, wien dokter Manchon gisteren had aangeraden den strijd maar te staken. Maar ook van Schendel voelt daar heel weinig voor. Als we Reims halen, waar een dag gerust wordt, zijn we gered. Dan is ook onze zesde plaats vóór de Bleuets en vóór Duitschland in houders handen. We zullen 't probeeren, beloven drie stijf hoofdige Hollanders, en wij wenschen hun, een beetje met bezwaard hart missehieii, sterkte. Néanmoins, c'est un bon résultat, prijst één der tochtleiders, dien we nog even spreken. Waarlijk, het is nog geen slecht resul taat. De winnaar van de Ronde moge straks de accolade, de omhelzing van een lieftallige schoone in ontvangst hebben te nemen, ónze mannen, die gedrieën tot hiertoe ook den heelen tour over het stuur gebogen hingen, ónze renners, die geen grimpeurs, geen klimmers zijn, hebben een handdruk ver diend en een bouquet bloemen met de Ne- derlandsche kleuren bij hun thuiskomst. Hoe het verloop van de laatste etappes dan ook zij. 1) Henri Desgrange, de organisator, zal de eerste zijn om te betreuren, dat de be slissing van den Tour de France, die een maand duurt, dikwijls afhangt van het win nen van enkele etappes. Maar men schijnt geen middel te weten om daarin verande ring te brengen. 77. Toen ze weg waren, begon de ezel te balken en gooide alle pakken van zich af. „Oei, wat beteekent dat", riepen de mannen. „Waar zijn de jongens", gilde de man die met de jongens aangekomen was. Hij rende het poortje door en de eerste de beste straat in. En ook de ezel probeerde, al scheldend op zijn baas, weg te komen. »OL tm 78. Flip en Jan renden straat in straat uit. „Hij haalt ons in", hijgde Jan angstig. „Harder dan", riep Flip. Toen schoten ze een zijstraatje in ende man rende hen voorbij. „Wat nu", vroegen de jongens elkaar, en ze hadden dezelfde gedachte: Sambo achterna reizen. ./A4X.O AU l/O llUKS id-O J/boyeu <lo tüua juojuiic.u.b^oe-IyLAU-,)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1938 | | pagina 7