erkeersverbeteringen te Batavia - Groote Zweedsche brug in aanbouw
ALKMAARSCHE COURANT van Zaterdag 27 Mei 1939
IN NOORD-ZWEDEN wordt een boogbrug gelegd, waarvan de leng
te 1265 m. bedraagt. De bogen krijgen een lengte van 265 m. bij een
hoogte van 45 m. Het houten gera amte van een der bogen, waarop het
beton gestort zal worden.
NAMENS H.M. DE KONINGIN is door den comm. Veldleger, luit.-ge-
neraal J. J. G. bar. v. Voorst tot Voorst, een vaandel uitgereikt aan het
le reg. Huzaren-Motorrijder. De reg.-comm. luit.-kol. jhr. J. J. Teding
van Berkhout, neemt het vaandel in ontvangst
EEN AARDIGE MODE waarbij
de stof van de japon is aangewend,
als garneering van den hn^d
BATAVIA WERKT VERKEERSOBSTAKELS WEG.
De verbetering van het verkeer te Batavia wordt thans ter hand genomen. Hierbij een foto, waar
dit duidelijk uit blijkt, tevens een aardig beeld vormend van Batavia's Centrum. Bij den vijf
sprong op het kruispunt Kebon-Sirih-Parapatan-Menteng, waar vluchtheuvels zullen komen.
Met witte vaten wordt getracht de juiste plaats voor deze vluchtheuvels le bepalen.
TE SCHEVEXINGEN WERD GISTEREN HET BADSEIZOEN OFFICIEEL GEOPEND MET DE
GEBRUIKELIJKE „RACE NAAR
DE ZEE
HET MIDDELPUNT DER WERELDTENTOONSTELLING TE NEW YORK IS DE ENORME WERELDBOL.
waarbinnen een panorama te zien is. Om dezen aardbol bevindt zich een ringvormige loopbrug, waarop
men wandelen kan.
HET DOORMIDDEN GEBROKEN
NOORSCHE STOOMSCHIP „JA
GUAR" zal bij de Nederl. Dok-
Mij. te Amsterdam worden hersteld.
De „Jaguar" wordt het haventje van
de Dok-Mij. binnengesleept.
<*03,