tegen de wet y/et op het gebruik van vervoermiddelen ingediend. het vervoer- bate van industrie. van araat ten Verlof alleen in zeer bij zondere gevallen. Britsche contrabande- lijsten uitgevaardigd. met Prijsopdrijving wordt kracht bestreden. Ontwerp invoer-noodwet ingediend. Engelsch blad over de grensschendingen. Nederlands neutraliteit wordt geëerbiedigd. v,n tvveedeblad^ Ver zekering Als spoedontwerp is bü de Twee- Kamer ingediend het wetsont- Regelen met betrekking tot ^verzekeren in geval van oorlog, Ïo logsgevaar of anderen bu.tenge- ;°one omstandigheden van een doelmatig gebruik van vervoer- middelen »n het belang volkshuishoudng (Wet vervoermiddelen 1939). de memorie van toelichtng van A A /lotanciA van de gebruik de van waterstaat, defensie, binnen- van wo»v ^r«f_ jandsche en ministers va-'^0'^ische zaken wordt ont- 1 de voorbereidng van maatregelen in B J,,L oorlog, oorlogsgvaar of andere geV, spwOiic omstandigheden is gebleken, ffvde van deze regelingen slechts dan het beoogde doel zullen leiden, indien kan Vooral dat het ver- 4ot borden gerekend op een doeltreffende ine van het vervoerapp.--™'f va*'Z waarborg te bestaan, d'pr van primaire levensmiddelen, inzon derheid voor de groote steden, het vervoer van bederfelijke levensmiddelen, waaraan in bepaalde plaatsen een tekort kan ont- Ln alsook het vervoer van noodzakelyke ondstoffen voor verschillende doeleinden Sn andere dan volstrekt onvermydelyke stoornis ondervindt. Met zekerheid kan worden verwacht, dat zonder den steun overheidsmaatregelen deze waarborg Op een gedeelte van het van niet aanwezig is snoorwegapparaat immers is beslag gelegd voor militaire transportbehoeften. Een be langrijk gedeelte van 't vrachtautopark is eveneens voor militaire doeleinden gevor derd, terwijl ook een deel der binnenvloot daartoe is bestemd. Voorts kan een deel van het vrachtautopark ten behoeve van de luchtbescherming aan het gewone gebruik worden onttrokken. Een geheel andere verhouding dan in normale tijden ontstaat tusschen de capa citeit van het vervoer over den weg langs de rail en te water, terwijl de totale capa citeit is ingekrompen. Voorts is niet uitge sloten, dat zich moeilijkheden met vracht prijzen zullen voordoen Ontwrichting van 't niet-militaire vervoer kan van dit alles het gevolg zijn. De mogelijkheid om deze ont wrichting tegen te gaan en te beperken dient aanwezig te zijn. Daartoe is het nood zakelijk een wettelijke basis te scheppen voor het treffen van maatregelen, die een zoo nuttig mogelijk gebruik van het over blijvende gedeelte van het vervoerapparaat ten bate van de bevolking en de industrie verzekeren. Daar komt nog bij, dat de om- tsandigheden er bij 'n mobilisatietoestand van eenigszins langer duur toe zullen leiden, dat iet gebruik van brandstoffen als benzine en zware olie dient te worden beperkt. Uit dien hoofde moet het overbodig rijden of varen met wanruimte kunnen worden te ruggebracht. Het is zelfs niet uitgesloten, dat omstandigheden intreden, waarin we gens brandstofschaarschte het gebruik van bet ter beschikking staande vervoerappa raat wordt beperkt tot bepaald noodzakelij ke transporten met een tot het uiterste in gekrompen aantal vervoermiddelen en dat andere transporten dan deze moeten worden tegengegaan. Een juiste regeling van het vervoer kan hier nuttig werken naast een eperking van het gebruik van brandstof ten. Verplichte inschrijving, en stelsel, waarbij tot inschrijving van ^middelen kan worden overgegaan, beste oplossing worden geacht. s4e4se'' dat kan leiden tot een re- laat 3 'e Van ^et §eheele vervoerapparaat, cpW°°We^ ru4mte hot vrije bedrijfsuit- delenlng Vi°°r de houders der vervoermid- eunst'mZ° de toestand betrekkelijk maat™ 'f' voor ket treffen van al die dighede" we^e buitengewone omstan- sneden kunnen vergen den behSh?/" maatregelen mo( ht door twee gedachten: maatregelen moet wor- eener- zijds een zoo groot mogelijke decentralisa tie, teneinde aanpassing aan de regionale eigenaardigheden en daardoor snelle voor- zienigen te bevorderen, anderzijds centrale leiding, teneinde eenheid in de uitvoering tot stand te brengen. Voorts staat voorop, dat de regeling zoo eenvoudig mogelijk moet zijn en zooveel doenlijk moet aansluiten bij hetgeen op het gebied van het vervoer bestaat. Bij den op zet van de organisatie zal worden gezorgd voor verband met de practijk. Hierbij moet in de eerste plaats gedacht worden aan Kamers van Koophandel, organisaties van belanghebbenden (te land en te water), landelijk en, indien mogelijk, plaatselijk. Uitvoering van de wet. Het voornemen bestaat, met de toepassing van deze wet, een spe ciaal daartoe geschapen onderdeel van de rijksverkeersinspectie te be lasten, waarin in één verband be staande organen dezer inspectie met het personeels-apparaat der be vrachtingscommissies samenwerken. Het land is daartoe verdeeld in een aantal districten, die, behoudens enkele plaatselijke afwijkingen, sa menvallen met de tegenwoordige provinicale indeeling der rijksver- keersinspctie. Aan het hoofd staat de inspecteur-gene raal van het verkeer. Zorg wordt gedragen voor regelmatig overleg met onderdeelen van het departement van economische za ken, zooals het centraal distributiebureau het rijksbureau voor voedselvoorziening in oorlogstijd, het bureau voor aardolieproduc ten, met den étappen- en verkeersdienst van den generalen staf, met de Nederland- sche Spoorwegen, alsmede terzake van den luchtbeschermingsdienst met het departement van binnenlandsche zaken. Overleg met algemeene organisaties van vervoeders zal voorts niet mogen ontbre ken. De districtshoofden plegen ieder voor hun ressort weer overleg met de locale or ganen van genoemde diensten en organisa ties, die tot de genoemde districten behoo ren. Kort samengevat is het dus een ambte lijk apparaat, dat de moeilijkheden voor de niet-militaire vervoeren uit den weg ruimt in de eerste plaats ten bate en ten dienste van andere overheidsorganen, aan wier zorg de voorziening in de vitale behoeften der bevolking is toevertrouwd. De regeering heeft overwogen deze rege ling zelve in de wet op te nemen, doch dit is niet doenlijk. De omstandigheden, waar onder deze wet moet worden toegepast, laten zich slechts gissen en met nadruk moet vooropstaan, dat in alle omstandig heden het belang der bevolking vergt, dat het transport zooveel mogelijk voortgang vindt. BESCHERMING VAN KUNSTSCHATTEN De verpakking. Het departement van O. K. en W. heeft met de centrale organisatie voor toege- past-wetenschappelijk onderzoek in het raam van de wenschelijke maatregelen tot bescherming van kunstwerken tegen oor logsgevaar, overleg gepleegd met het oog op gevaren, welke zich zouden kunnen voordoen by de verpakking van kunst werken. Als gevolg daarvan heeft d< minister aan de beheerders van musea verschillen de maatregelen voorgeschreven, met name met betrekking tot de verpakking van glaswerk en fayence, zilver en gobelins. MINISTER VAN KLEFFENS ONTVANGT SIR NEVILLE HENDERSON. De minister van buitenlandsche zaken, mr. E. N. van Kleffens, heeft gisteren den uit Berlijn teruggeroepen Brilschen am bassadeur, sir Neville Henderson in zijn kabinet op het departement ontvangen. Sir Neville heeft den minister zijn bij zonderen dank betuigd voor de diensten, die de Nederlandsche regeering hem heeft bewezen op zijn reis van Berlijn naar den Haag. Ondanks het dienaangaande reeds ge publiceerde en per radio reeds omgeroe- pene, blijven tallooze gemobiliseerden zich, hetzij per telegram, brief of request, hetzij persoonlyk, hetzy door middel van fami lieleden, wenden tot het departement van defensie met verzoeken tot het bekomen van verlof om hun studie in de burger maatschappij voort te zetten, of wel om zich te kunnen of blijven voorbereiden voor examens, of wel om weer terug te keeren naar de fabriek, onderneming of eigen zaak, waarin zij werkzaam waren en waarin zij niet of slechts moeilijk kunnen worden gemist, enz. enz. Er wordt daarom met nadruk de aandacht op gevestigd, dat der gelijke verzoeken niet in be handeling genomen kunnen wor den en zonder meer ter zyde worden gelegd, terwijl dringend verzocht wordt het zenden van telegrammen, brieven of requesten alsmede het brengen van bezoeken tot het verkrijgen van zoodanige verloven, achterwege te laten, aangezien zulks geen zin heeft en het departement van defensie reeds met werk overbelast is. Uitsluitend in zeer bijzondere ge vallen waaronder b.v. te verstaan: ondertrouw, huwelijk, ernstige ziekte of overlijden van naaste familieleden, beval ling van de echtgenoote en het afleggen van examens kan voor een of voor enkele dagen buitengewoon verlof wor den verleend. De betrokken militair moet zich, tot het bekomen van zoodanig buiten gewoon verlof, onder overlegging van een bewijsstuk, wenden tot zijn onmiddellijken commandant Mocht in de toekomst blijken, dat de omstandigheden zulks toelaten, dan zal in overweging genomen worden of, en in hoeverre, verloven als in den aanhef dezes bedoeld (dus studieverlof, zakenverlof enz.) kunnen worden verleend. Aan het treffen van een regeling dien aangaande zal tijdig de noodige bekend heid worden gegeven. Het vorenstaande geldt evenzeer met betrekking tot het indienen van verzoeken tot overplaatsing naar een ander onder deel, korps, wapen of dienstvak, of naar de gemeente van inwoning van den ge mobiliseerde. Het departement van buitenland sche zaken maakt bekend, dat, blij kens mededeeling van den Britschen gezant te's-Gravenhage, de Britsche regeering de onderstaande lijst van contrabande-goederen heeft uitge vaardigd. LIJST 1. Absolute contrabande. (a) Alle soorten wapenen, munitie, ont plofbare stoffen, chemische stoffen of mid delen geschikt voor gebruik voor de chemi sche oorlogvoering en machines voor aan maak of herstelling daarvan, onderdeelen daarvan, materialen of bestanddeelen, wel ke voor de vervaardiging daarvan dienen, voorwerpen, noodzakelijk of nuttig voor de aanmaak of gebruik van zoodanige materia len of bestanddeelen. (b) Alle soorten brandstoffen, alle toe stellen of andere middelen van vervoer op het land, over het water of door de lucht en machines, welke voor vervaardiging of herstelling daarvan dienen, onderdeelen daarvan instrumenten, voorwerpen of die ren, noodzakelijk of nuttig voor het gebruik daarvan, materialen of bestanddeelen, welke voor de vervaardiging daarvan dienen, arti kelen, noodzakelijk of nuttig voor de aan maak of het gebruik van zoodanige materia len of bestanddeelen. c) Alle middelen van berichtgeving, ge reedschappen, werktuigen, instrumenten, uitrustingen, kaarten, afbeeldingen, papie ren en andere voorwerpen, machines of documenten, noodzakelijk of nuttig voorde vervaardiging of het gebruik daarvan. (d) Gemunt of ongemunt goud en zilver in baren, gangbare betaalmiddelen, schuld bewijzen, ook metalen, voorwerpen, munt stempels, drukplaten, toestellen en andere voorwerpen, noodzakelijk of nuttig voor de vervaardiging daarvan. LIJST 2. Voorwaardelijke contrabande. (e) Alle soorten voedsel, voedingsmidde len, voeder, en andere voedingsstoffen en kleeding en voorwerpen en materialen, wel ke voor de vervaardiging daarvan dienen. De minister van economische zaken maakt bekend, dat hem ernstige berichten bereikten in zake verhoogingen van prijzen niettegenstaande het feit, dat zoowel in de pers als door middel van de radio tegen prysv, hoogin gen in het algemeen met nadruk werd gewaarschuwd. De minister vestigt naar aan leiding hiervan er de aandacht op, dat iedere verhooging van prijzen boven het peil, dat voor de be treffende artikelen gold in de maand Augustus 1939, tenzij deze door een aantoonbare ver- hooging van den kostprijs ge motiveerd is, wordt beschouwd als prijsopdrijving in den zin van de wet, van 24 Juli 1939 en der- haive is verboden. Bjj overtreding van dit verbod zal de politie procesverbaal opmaken, terwijl de betreffende goederen in be slag zullen worden genomen. Hen, die reeds te hooge offertes hebben gedaan, wordt in hun eigen belang den dringenden raad gegeven deze offertes alsnog te herzien. Afnemers worden verzocht prijsver- hoogingen hunner leveranciers terstond schriftelijk kenbaar te maken aan het ministerie van economische zaken, Bezui- denhout 30, den Haag. Ingediend is het wetsontwerp „regelen met betrekking tot den invoer van goederen in tijden van oorlog, oorlogsgevaar of andere buitengewone omstandigheden", aan te ha len onder den titel „Invoernoodwet 1939". De minister van economische zaken schrijft in de Memorie van toelichting o.m.: „Met het oog op bijzondere tijdsomstan digheden als de huidige is het gewenscht de mogelijkheid te openen om tot een regeling van gecentraliseerden import van goederen te geraken. Het onderhavige ontwerp van wet strekt daartoe. Het bepaalt, dat na het in werking treden der wet de invoer van door de kroon aangewezen goederen of soorten van goederen nog slechts mogelijk zal zijn na verkregen vergunning van een daartoe krachtens de wet aan te wijzen in stantie. DE K.L.M.-DIENST OP LONDEN. De K. L. M.-dienst op Londen is gisteren minder vlot verloopen. Toen gisterochtend het eerste toestel van den dienst, de Mees, onder commando van gezagvoerder Ver hoeven, zich ter hoogte van Oostende op weg naar de Engelsche hoofdstad bevond, werd de aanvankelijk verleende vergun ning van het Britsche ministerie van lucht vaart om naar Engeland te vliegen, inge trokken, zoodat de Mees naar naar Schiphol moest worden teruggeroepen. In den loop van den middag gaf de Engelsche regeering evenwel opnieuw toe stemming aan de K. L. M. voor het maken van lijnvluchten, waarop de Mees om half vier naar Londen vertrok, met tusschen- poozen van een half uur, gevolgd door twee andere Douglas D. C. 3-machines, de Patrijs en de Kemphaan. Alle drie toestellen waren volgeboekt. De Mees is gisteravond om half zeven uit Londen op Schiphol teruggekeerd. Van daag hoopt de K. L. M. haar diensten op Londen en Kopenhagen v.v. volgens de tij delijke dienstregeling op de normale wijze uit te voeren. In zijn commentaar op het vliegen van niet geïdentificeerde vliegtuigen boven Nederland schrijft de „Daily Tele- graph": Het Nederlandsche bericht, dat vliegtuigen in formatie waren waarge nomen, doet de veronderstelling opkomen, dat het hier D u i t s c h e vliegtuigen be treft, omdat bij de aanvallen op het na- tionaal-socialistische gebied de Britsche vliegtuigen afzonderlijk vlogen. Groot- B r i t a n n i heeft aan de neutrale mo gendheden de meest volledige waarborgen gegeven, dat haar grondgebied zal worden geëerbiedigd. De mogelijkheid zal steeds bestaan, dat een vlieger, die zich niet kan oriënteeren een neutraal land zal passeeren, doch in de instructies aan de vliegers zijn alle voorzorgen genomen tegen het zich voor doen van een dergelijke fout. In deze aangelegenheid hebben de ge- allieerdep er alle belang bij iedere over treding van de overeenkomst, welke zij hebben onderschreven, te voorkomen. Frankrijk en Groot-Britannië hebben de wapens opgevat voor de onafhankelijkheid van de kleine mogendheden en geen ge dachte aan eenig militair voordeel zal nu hen er op eenig oogenblik toe brengen bewust de neutraliteit te schenden van die landen, die verkozen hebben buiten het conflict te blijven. Voor Nederland en België in het bijzonder is een essentieel iets voor hun positie, dat zij niet het tooneel moeten worden van operaties, hetzij te land of in de lucht. Dit feit wordt door de bondge- nooten erkend, die, wanneer het noodig mocht worden de vrijheid van de kleine staten zullen waarborgen, zooals zij er naar streven die van Polen te behouden. INDUSTRIEELE PAPIERCOMMISSIE OPGERICHT. De volgende industrieele grafische bonden zijn gisteren te Amsterdam bijeen gekomen ter bespreking van het papier- vraagstuk: Federatie der werkgevers- organisatiën in het boekdrukkersbedrijf, Nederlandsche bond van boekbinders patroons. Nederlandsche bond van steen drukkerijen, Vereeniging van cartonnage- fabrikanten in Nederland en Vereeniging van Nederlandsche chemigrafische inrich tingen. Gezien het feit, dat de leden van deze vereenigingen een bijzonder groot belang hebben bij alle vraagstukken, verband houdend met de papiervoorziening in de naaste toekomst, werd besloten tot oprich ting van een industrieele papiercommissie. Deze commissie zal de belangen der papierverwerkende industrieën vertegen woordigen bij de regeering, bij het rijks bureau voor papier en waar zulks verder noodig zal zijn. Tot leden der commissie werden benoemd de heeren F. L. v. d. Bom (boekbinders), J. M. Holtz (steen drukkers), C. de Jong (cartonnagefabri kanten), S. S. Korthuis (boekdrukkers), terwijl alsnog zullen worden aangewezen een vertegenwoordiger van de diepdruk kers en van de fabrikanten van papieren zakken. Het secretariaat is gevestigd van Eeghenstraat 70, Amsterdam-Z., telefoon 94175. MILITAIRE VRACHTAUTO UIT DE BOCHT GEVLOGEN. Een der inzittenden op slag dood. Gistermiddag is een militaire auto, welke tusschen Holwerd en Leeuwarden reed, bij het nemen van een scherpe bocht tegen een lichtmast gereden en vervolgens in de langs een weg loopende sloot geraakt. In den wagen bevonden zich drie militairen, van wie één in den laadbak was gezeten. Deze, zekere Jansen uit Utrecht, was op slag dood. De overige twee zaten in de cabine, een van hen liep ontvellingen op, terwijl de ander van het gebeurde ernstig onder den indruk was. 12) Naar het Engelsch van MARTIN PORLOCK. Jolende oogen'1* keek "*ane hem met f°n* taal verandpJ)311 en zei toen> met een öcht, eenvoudig-6 "ltdrukking in haar ge ïnde stern ui "^6e' dan niet" In haar _rees en opw;nri mengeling van fen °P het tafelt-ng' i zette haar ellebo- de handen n ?n t30°S zich met de kin over. en "aar haar vreemden gastheer -Maar Wat teek?Ch ^brieft61!1! daarmee? u n en heeft'" 1 allemaal te be- toiahaar°P °ntzcttende Zij d Z°' Nlch°las Revel. ge dr°nkr- n- twijfel tMa»r '10e-.. Maar dat kunt latie. b°gri-iP het °Pje koffie in de loun- n°8 steeds niet", zei Nichoias Steeds niet" zei SCllte' -.Natuurlijk niet. Waarom zou u ook? Maar hebt u al de vragen goed in uw hoofd?" Jane knikte. „Nou, welke zijn dat dan?" „Niet commandeeren, alstublieft, hè!" zei Jane. „Welnu: Wat heeft Christopher gezegd? Hoe laat was het, toen hij den agent verliet? Om hoe laat kwam hij weer thuis? Wat droeg hij precies? Ging hij re gelrecht naar huis, toen hij van den agent kwam? Welken weg heeft hij genomen? Heeft hij er iets van gezegd dat hij zich herinnert zijn zakdoek te hebben verloren? Waren er twee helmen? Hoe heeft hij ze gedragen? Indien er maar één was, hoe heeft hy dien dan gedragen? Is het zoo in orde „Ja", zei Nicholas en keek op zijn pols horloge. „Het is nu half drié. Wij zullen opstap pen en den wagen gaan halen „Als ik nu eens dat zaakje van die auto ging aangeven?" zei Jane op een quasi- plechtigen toon en met een glinstering in haar oogen, welke op even gracieuze als duidelijke wijze het vertrouwen weerspie gelde, dat deze vreemde man haar zon der ook maar de minste verklaring aan gaande zichzelf, zijn maatschappelijke po sitie of zijn bedoelingen inboezemde. „Ik begrijp u niet", zei Nicholas. „Welk zaakje?" Jane keek hem even aan en begon toen te lachen. „O, dat is waar ook. Dat is natuurlijk net iets voor u! Den geheimzinnigen, in teressanten man spelen, Dat had ik van u toch eigenlijk niet verwacht". „Dat mag u ook niet van my verwach ten!" zei Nicholas ernstig. Er heerchte een oogenblik stilte. Zijn zwarte oogen ontmoetten haar blauwe. „Nee", zei Jane lagzaam na eenige oogen- blikken. „U hebt gelijk, dat mag ik ook niet". Nicholas tond op. „Kom!" zei hy. Toen zij vertrokken, hield George de deur voor hen open en groette beleefd. Om zijn mondhoeken speelde het begin van een glimlachje. IV. „Wat een prachtwagen!" zei Jane, toen zij om tien minuten voor drie voor de ga rage stonden. Met nog grooter enthousias me riep zij dit uit, toen zy om kwart over vijf voor haar vaders huis uitstapte. „Het stuur zit links, hé?" Wat voor merk is het?" Zij tonden samen op het trottoir. Nicho las sloeg het portier van de gestroomlijnde, gryze coupé dicht. „Een Fransche wagen", antwoordde hij. „Brillon-Meyer. Lang niet kwaad en snel ook". Hij greep naar zijn hóed. „Ik denk, dat ik O", zei Jane met een lichte aarzeling, ,wilt u niet even binnen komen?" Nicholas liet zijn arm weer zakken. „Ja", zei hij. Jane had haar sleutel vergeten. De im posante deur van 14 Gordon Place werd door een niet minder imposanten huis knecht voor hen geopend. Zy kwamen nu van het gloeiende zonlicht in een koele schemering. ,„Zijn er boodschappen voor mij geko men, portier?" „Ja, een boodschap van meneer Scott, juffrouw. Hij belde van Scotland Yard op om te zeggen, dat sir Hector om half zeven op Croydon aankomt. Ik heb den chauffeur al order gegeven hem met de auto te ko men afhalen". Zij glimlachte en ook over Porter's ge zicht gleed een uiterst flauw, nauwelijks waarneembaar lachje. Porter was verheugd Hij had miss Jane gezien, toen zy 's mor gens van huis ging. Hij had ook de kran ten gelezen. Dat hij miss Jane zoo gauw al weer in vrijwel haar gewone doen zou te rugzien, was iets, wat hij allerminst ver wacht had. En terwijl hy de deur van de bibliotheek open hield tweede deur rechts van de vierkante hal vroeg hy zich met verwondering af, wie de heer wel mocht zijn: een zeer goed gekleed heer met vlotte manieren ja, dat was hij in ieder geval! Nog grooter was zijn verwondering ech ter, toen hij tien minuten later met een blad, waarop glazen en karaffen stonden, binnenkwam en den heer nog net hoorde zeggen: „Alles wat u te doen hebt is de heele ge schiedenis zoo gauw mogelijk te verge ten". „Wilt u daarmee zeggen", zei Jane, toen Porter weer weg was, „dat ik ook mijn ont moeting met u moet vergeten?" Nicholas mengde de whisky in zijn glas met de gewenschte hoeveelheid sodawater. „Nee, dat niet! Alles, behalve juist dat, miss Frensham! U moet alleen maar ver geten, dat wij over de affaire Vayle ge sproken hebben. Ik ben er niet bij betrok ken". „Maar hoe ter wereld moet ik dan uw belangstelling voor mijn persoon verkla ren?" riep Jane na een kort oogenblik van onbehaaglijke stilte uit. „Godolphins". „Wat zegt u?" Jane zette groote oogen op. „Godolphins. Heel goede vrienden van mij". „Maar ik ken niemand, die zoo heet!" „Dan bent u dat zeker vergeten. Voila tout!" „Ik geloof niet, dat er menschen zyn, die Godophin heeten". „O, ja", zei Nicholas. „Welzeker! Vesta Godophin is nog met u op school geweest en ik heb nog met haar broer gediend. Niet met Claude maar met den andere met Lancelot. Gek toch, niet waar, die Vesta na zooveel jaren ineens vanmorgen weer te ontmoeten". „Ja", zei Jane lachend. „Erg gek. Zij is verschrikkelijk dik geworden". Nicholas zette zich op den arm van een gemakkelyken stoel neer. Hij scheen zich zeer op zijn gemak te voelen, de zeer goed gekleede heer met de vlotte manieren. (Wordt vervolgd).

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1939 | | pagina 5