Myra, het elfje eri de booze kabouter Zwartvoet. i Sport De „Alkmaar" verloren. Bemanning verlaat het schip. GEMENGD NIEUWS. Glimlachje. TWEEDE BLAD. 3 De directie van de K.N.S.M. heeft berciht ontvangen van de Alkmaar, dat de bemanning het schip verlaat. Aangenomen kan worden, dat het schip verloren is. Het s.s. „Crijnssen" heeft haar medegedeeld, dat 't s.s. „Alkmaar" gestrand is nabij het eiland Fogo, hetwelk deel uitmaakt van de Kaap Verdische eilanden. De gezagvoerder van het s.s. „Stuyvesant" van dezelfde reederij, dat omstreeks Dins dagmiddag op de strandingsplaats kan aan komen, heeft radiotelegrafisch opdracht ge kregen, zich naar het s.s, „Alkmaar" te be geven. DE HELDERSCHE KOTTER HD 25 IN MOEILIJKHEDEN. Een wel bijzonder onfortuinlijke reis heeft deze week gemaakt de Heldersche kotter H.D. 25, schipper J. Bakker. Maandag j.ï. voer men uit ten einde* als gewoonlijk op de Noordzee te gaan visschen, als het Hbld. In den nacht van Donderdag op Vrijdag verspeelde de bemanning evenwel een der netten, ten gevolge waarvan men besloot niet zooals gewoonlijk naar IJmuiden te va ren, doch koers naar Nieuwediep te zetten. Aanvankelijk verliep de thuisreis zonder incidenten, hoewel men herhaaldelijk zeer veel last ondervond van het kruiende pak ijs, dat dikker en zwaarder werd naarmate men Noorderlijker kwam. Vrijdagochtend bevond men zich ter hoogte van Callants- oog, toen ten tweede male het noodlot op de H. D. 25 ingreep. De schroef van het schip sloeg met kracht op het anderhalve meter dikke ijs en brak. 's Middags bereikte de sleepboot „Hec tor" van bureau Wijsmuller die ter assisten tie uitvoer de H.D. 25. die een goede mij] uit de kust lag. Spoedig was men in de gelegenheid ver binding te krijgen en weldra begon de te rugtocht naar d haven van Nieuwediep. Gezien het vele ijs mocht deze terugtocht voorspoedig worden genoemd. Weliswaar werkte de zware ijsgang tegen, doch zon der incidenten kwam men te kwart over zeven binnen. Kapitein Oldenburg van de Hector vertelde dat men op de Hector op een gegeven oogenblik een mijn tusschen het ijs bekneld zag. Gelukkig was men in staat op behoorlijken afstand van het appa raat te blijven. BOEKHANDELAAR BETRAPT EEN INSLUIPER. Amateur-detective aan het werk. De heer Ottenhoff, eigenaar van een boekhandel in de Emmastraat te Den Hel der, aldus schrijft het Hbld., kwam enkele dagen geleden tot de ontdekking, dat de sleutel van zijn achterdeur verdwenen was. Vermoedelijk had een onbevoegde den sleu tel weggenomen en omdat de boekhande laar een voorgevoel had dat de nieuwe eigenaar nog wel eens terug zou komen, be sloot hij meel te strooien in de kamer, op dat hierop eventueele voetsporen afgedrukt zouden worden. In den nacht van Donderdag op Vrijdag kwam de onbekende inderdaad den winkel binnen. Hij verrijkte zich met enkele boe ken, eenig geld, een paar schoenen en en kele andere voorwerpen en verdween. Den volgenden morgen toonde de boekbandelaar de politie de voetsporen. Maar tevens was hij er van overtuigd, dat de inbreker nog wel eens terug zou komen en daarom stelde hij zich Vrijdagavond na sluiting van zijn winkel verdekt op. Juist toen hij bedacht, dat hij wel tot 's morgens vroeg zou moeten blijven zitten, werd de deur geopend en schoof iemand binnen, In het duister zag de wakende boekhan delaar slechts een silhouet. Plotseling drong hij uit zijn schuilhoek en greep den inslui per bij den kraag. De man schrok hevig, doch herstelde zich spoedig. Op den vraag van den amateur-detective, wat hij kwam doen, zei de bezoeker dat hij vernomen had dat er een poging tot inbraak in den boek winkel was geweest en omdat hij reeds ge- ruimen tijd bij den boekhandelaar in het krijt stond, meende hij moreel verplicht te zijn op de loer te gaan liggen, en zoo den inbreker op heeterdaad te betrappen. De heer Ottenhoff geloofde natuurlijk niets van dit al te fantastische verhaal en nam den man mee naar zijn buurman, die politieagent is. Ook deze kreeg Jiet weinig geloofwekkerde verhaal te hooren. Later door de recherche aan den tand gevoeld, viel de man echter door de mand en be kende de voorwerpen gestolen te hebben. Deze werden naderhand in zijn woning te ruggevonden. Schipper verdronken. - Vannacht is de 31-jarige schippersknecht C. de Klerk bij het aan boord gaan van het sleepschip „Wagner", dat in de Rijnhaven te Rotter dam ligt, uitgegleden en door het ijs in het water gevallen en verdronken. Wederom gasvergiftiging in Groningen. - Bij het intreden van den dooi deden zich in Groningen opnieuw gevallen van gasver giftiging voor. Zoo werd het ongeveer 60- jarig echtpaar van den B., te Onderdendam, gemeente Bedum Zaterdagavond in bewus- teloozen toestand in hun woning aangetrof fen. Zij bleken bedwelmd te zijn door het uitstroomen van gas van een straatlantaarn, welke bij den gevel van het huis stond. Het mocht een ontboden geneesheer na veel moeite gelukken met behulp van een zuur stofapparaat de levensgeesten bij het echt paar weer op te wekken. Brandstof per vliegtuig naar Ajmeland. Kort geleden werd van Ameland gemeld, dat er gebrek aan brandstof begon te ko men, omdat verbinding zoowel over het water als over het ijs onmogelijk is. De K.L.M. besloot daarom Zaterdag een hoeveelheid kolen per vliegtuig naar het ge- isoleerde eiland te brengen. Daartoe werd dt D.C. 3 „Kemphaan"' Zaterdagmorgen ge laden met 2800 kilo kolen. Onder commando van Parmentier startte de machine op onge veer 12 uur naar Ameland, waar de brand stof is afgeleverd. De „Noordam" naar Amerika. - Zater dag is het stoomschip „Noordam" van de Holland-Amerika lijn naar New York ver trokken. De 45 passagiers hebben zich gis teravond ingescheept. De lading bestaat uit stukgoed. De „Noordam" zal regelrecht naar New-York gaan en doet Southampton dus niet aan. UITWISSELING VAN TENTOONSTELLINGS SCHILDERIJEN. Belgische kunst naar ons land. Naar wij vernemen zal er op initiatief van onzen minister van onda-wijs, kunsten en wetenschappen en van zijn Belgischen ambt genoot, een ruiltentoonstelling gehouden worden in het Rijksmuseum te Amsterdam en in het Koninklijk Museum van moderne kunst te Brussel. Er zal een keuze van onge veer 420 schilderij en teekeningen uit de tentoonstelling „Onze kunst van heden" naar Brussel worden gezonden, terwijl door de zorgen van den hoofdconservator van het Museum van schoone kunsten te Brussel een collectie Belgische kunst van levende mees ters voor het Rijksmuseum te Amsterdam bijeen gebracht zal worden. Deze tentoon stellingen zullen, wanneer de omstandighe den medewerken, in het begin van Mei wor den geopend. DE ZWENDEL MET FOURNITUREN VOOR MILITAIRE UNIFORMEN. Verdachten verhoord. Zaterdag zijn de acht verdachten die dezer dagen te Amsterdam werden gearres teerd in verband met den zwendel met four nituren voor militaire uniformen, voor den Amsterdamsehen officier van justitie mr. H. A. Wassenbergh geleid en uitvoerig ver hoord. De vier gearresteerde kleermakers beroepen zich op het gebruik, dat de speer het overschot nadat het kleedingstuk is afgewerkt het eigendom van den kleer maker wordt. De vier personen, verdacht van heling van watten e.d. ontkennen te hebben geweten, dat de door hen opgekochte voorraden door verduistering waren verkre gen. De officier heeft thans de stukken in handen van den rechter-commissaris gesteld. De verdachten zijn in het Huis van Bewa ring ingesloten. EEN OVERTREDING UIT ONWETENDHEID. Werkboekjes voor autobestuurders. Het Rijtijdenbesluit eischt van iederen autobestuurder bij goederen- en personen vervoer, dat deze een werkboekje invult. Kalenderjaar, serieletter en nummer worden aangeteekend op rijbewijs, Daar echter het Rijtijdenbesluit eerst half Augustus 1939 in werking is getreden en de werkboekjes dus nog lang niet vol zijn, vindt een politieagent, die naar een rijbewijs vraagt, bij tallooze bestuurders alleen het jaar 1939 op het rijbewijs aangeteekend, het geen reeds tot tallooze processen-verbaal heeft geleid. De Bond voor Bedrijfsautoverkeer in Ne derland heeft zich thans tot de desbetreffen de autoriteiten gewend, erop wijzende, dat onwetendheid dat 1 Jan. 1,1. alweer een nieuw werkboekje gevraagd had moeten worden, de oorzaak is van deze overtreding en erop aangedrongen voor het oogenblik slechts met een waarschuwing te volstaan. Tegelijkertijd raadt de B.B.N. iederen be stuurder in het autovervoer aan ten spoedig ste een nieuw werkboekje bij den burge meester ter plaatse aan te vragen. Voetbal BELGIE—NEDERLAND VEERTIEN DAGEN UITGESTELD. Het bestuur van den Kon. Ned. Voetbal bond heeft gunstig beschikt op het verzoek van den Kon. Belgischen voetbalbond om den interlandwedstrijd BelgiëNederland veertien dagen uit te stellen, zoodat deze ontmoeting thans op 17 Maart zal plaats vinden. Nadere bijzonderheden over eventueel te verleenen grensfaciliteiten zullen in den loop van de komende week volgen. was ONZE POSTVLUCHTEN. De positie der indië-vliegtuigen gisteren: Gier (Scholte) te Bandoeng. Emoe (Tepas) te Jodhpoer 21 Febr. te Batavia verwacht. Thuisreis: Nandoe (Moll) te Napels. Wie lewaal (Frijns) te Basra 20 Febr. te Napels verwacht. Botsing tusschen twee trams. - Gister avond zijn te Amsterdam twee motorwagens van lijn zeven op de Weteringschans, nabij het Rijksmuseum, met elkaar in botsing ge komen. De voorbalcons werden ernstig be schadigd. Een wagenbestuurder werd licht gewond. Zeventigjarige echtvereeniging. - Het echtpaar D. Blommers te Zevenbergen zijn op 26 Februari zeventig jaar getrouwd. De eerste auto over het ijs van N.-Hol- land naar Friesland. - Zaterdagmiddag is de eerste personenauto over het ijs uit Noord- Holland te Stavoren aangekomen. Het was de wagen van den heer H. Bultsma, die ver gezeld was van 3 passagiers,. Men was om half drie uit Andijk vertrokken en kwam om kwart over drie te Stavoren aan. Schaatsenrijden LANGEDIJK EN KOOPS IN NEDERLAND TERUG. Ballangrud was niet in vorm. Stock- li olmsche wedstrijden gingen niet door. Monter en welgemoed zijn Langedijk en Koops. Zondagmorgen met het vliegtuig uit Malmö in de Nederlandsche hoofdstad te ruggekeerd, na ongeveer vijf weken in Noorwegen en Letland het rood-wit-blauw te hebben vertegenwoordigd. Aan een redacteur van het A.N.P. hebben de twee rijders nog enkele interessante bij zonderheden verteld, welke een speciaal I licht werpen op de eigenaardige moeilijkhe- j den, waarvoor onze vertegenwoordigers in het hooge noorden stonden. Langedijk en Koops vonden, dat hun prestaties van deze reis niet zoo goed zijn geweest, als waartoe zij in staat mogen wor den geacht. Zij vertelden ons, dat het voor namelijk te wijten was aan het overvolle wedstrijdseizoen in eigen land. Min of meer leeg gereden, verschenen zij in Noorwegen aan den start. Van een rustige voorberei ding, zonder zware wedstrijden, welke zoo veel van de lichamelijke en moreele krach- j ten vergden, was dit seizoen geen sprake. Niet dat Langedijk en Koops dit betreur den, integendeel, zij waren blij nu ook eens een goeden winter in Nederland te hebben meegemaakt. Maar van invloed op de ver richtingen in het noorden was het zeker. Ook de week, waarin ze voor de wed strijden te Oslo hebben getraind, was te kort. Daarbij kwam, dat het in het noorden bar koud was Nog nooit hebben de Neder landers zoo'n koud weer in de Noorscbe hoofdstad meegemaakt. Het kwik was tot 25 graden onder nul gedaald, een tempera tuur, waaraan Langedijk en Koops geheel niet gewend zijn. Tijdens den wedstrijd NoorwegenRest van de wereld hebben ze nog vrij goed gereden, doch daarna is de koude eigenlijk gekomen. Door de hevige vorst was het ijs zeer hard en bros, hetgeen de tijden ongunstig beïnvloedde. Na den eersten wedstrijd zijn onze rijders naar Ha- mar gegaan om daar te oefenen. Langediik en Koops hebben hier nog de Noorsche kampioenschappen bijgewoond, maar zijn, vroeger dan dè bedoeling was, teruggekeerd naar Oslo, omdat de thermometer 25 graden onder het nulpunt aanwees. Koops vatte kou, hetgeen hem veel last tijdens de ver dere wedstrijden bezorgde. Langedijk en Koops waren verwonderd over het feit, dat er zoovele goede Noorsche rijders zijn. Tel kens weer verschijnen er veelbelovende krachten. Er waren Junioren, die op de 500 meter 44 sec. noteerden! De Noren zijn echter bevoorrecht, want de winter begon voor hen dit jaar vroeg en twee maanden lang oefenden zij, voordat zij aan een belangrijken wedstrijd deelnamen. Zijn de prominente rijders van Noorwegen niet in vorm, zooals Ballangrud dit jaar b.v. hij had niet zooveel gelegenheid tot oefe nen. Dan zijn er goede reserves. Van de Noorsch rijders was dit jaar vooral Harald- sen prachtig in .vorm. Vorige jaren waren de Nederlanders op de 5000 meter beter dan hij, maar dit jaar liet hij zelfs al zijn landge- nooten achter zich. Jonge krachten zijn Martinsen, Johansen, Hodt en Hagen. Langedijk verklaarde, dat het hem niet zou verwonderen, als Hodt het wereldrecord van Engnestangen op de 500 meter nog eens zou verbeteren, want Hodt is volgens hem een prachtige sprinter van groote allures Hodt glijdt gemakkelijk over het ijs en zijn lichaam is volkomen in har monie met zijn slag. In Riga zijn alle rijders, die ook in Noor wegen uitkwamen, aan den start versche nen. Het was in de Lettische hoofdstad een internationaal feest en de wedstrijden wer den door zeer veel toeschouwers bijge woond. Het was er echter nog kouder dan in Oslo. Hier stond de thermometer op 29 graden onder nul en de rijders werden dan ook van tevoren dik ingevet om bevriezen tegen te gaan. Men trok alle truitjes aan en Langedijk had het gevoel of hij als een baal wol over de baan ging. Door het zeer harde ijs schoot de schaats van den Nederland schen kampioen uit, waardoor hij op de 500 meter kwam te vallen en den strijd moest opgeven. Dit beteekende natuurlijk, dat hij niet in het algemeen klassement geplaatst werd. Koops reed hier een fraaie 500 me ter. De organisatie was uitstekend. Onze rij ders maakten bij een Lettische familie een huiselijk feestje mede en bezochten een Nederlander, die sinds twee jaar in Letland woont. Aan hartelijkheid heeft het onzen jongens niet ontbroken. Sta mij toe, dat ik jullie even kiek, want de verzekeringsmaat schappijen zijn altijd zoo wantrou wig. Aanvankelijk lag het ln de bedoeling, dat er in Riga nog een internationale wedstrijd zou gereden worden ter afwisseling van den landenwedstrijd Letland—Noorwegen, doch er kon helaas niets van komen. Donderdag j.l. zouden alle internationale rijders met een speciaal vliegtuig naar Stockholm ver trekken en daar des avonds nog starten. Door den zwaren mist kon de machine ech ter het vliegveld van Riga niet vinden, zoo dat de rijders gedwongen waren in de Let tische hoofdstad te blijven. Dit was vooral een groote teleurstelling voor de schaats liefhebbers van Stockholm, want driedui zend toeschouwers zaten te wachten op de rijders, die niet arriveerden, zoodat de wed strijden ten slotte afgelast moesten wor den. Zaterdag konden de rijders het vliegtuig naar Stockholm nemen. Met den nachttrein ging het naar Malmö. Het lijnvliegtuig naar Amsterdam nam Langedijk en Koops weer naar het vaderland mee. KAMPIOENSCHAP VAN UTRECHT SCHOONRIJDEN. Op de prachtige baan van de ijsvereeni- ging Zeist werd Zondagmiddag een nationa le wedstrijd gehouden om het provinciaal kampioenschap schoonrijden voor dames, heeren en paren. Er bestond een groote pu blieke belangstelling. Er verschenen 21 da mes, 27 heeren en 21 paren aan den start, welk groot aantal oorzaak was, dat de uit slagen pas laat bekend werden. I. Dameswedstrijd: 1. mej. L. Lautenbach (R'dam), 2. mevr. T. van Duysberg-Croos- wijk (den Haag), 3. mej. J. Maandag (Am sterdam). II. Heerenwedstrijd: 1. E. Lautenbach (R'dam), 2. H. Wessels (Bussum), 3. F. G. van Balen (den Haag). Bij de paren was de uitslag: 1. mevr. Log- gers-Boontjes (Huizen) met C. Meeuwig (Hoofddorp), 2. mevr. van Duysberg-Croos- wijk (den Haag) met F. G. van Balen (den Haag) en 3. mej. L. Lautenbach met E. Lautenbach (R'dam). EXAMENS KUNSTRIJDEN VIERDE EN DERDE KLASSE. In tegenwoordigheid van vele toeschou wers, onder wie zich ook de voorzitter van de I.E.V., de heer G. W. A. van Laer, be vond, zijn gisteren onder fraaie weersom standigheden de internationale examens kunstrijden vierde en derde klasse op de Amsterdamsche kunstijsbaan gehouden; het was voor de eerste maal, dat deze examens volgens het internationaal statuut werden verreden. Tijdens het congres van de I.E.V., dat vorig jaar te Amsterdam is gehouden, zijn de bepalingen officieel vastgesteld. De examens werden afgenomen door de heeren dr. Claes en Nicaisse, beiden leden van de Ligue Beige des Sports d'Hiver en den heer Knetemanni van den Kon. Ned. Schaatsen- rijdersbond, terwijl de heer Witt, toegevoegd secretaris van de Internationale Eislauf Ver- einigung, de leiding in handen had. Voor het examen der vierde klasse meld den zich vijftien deelnemers aan, waaraan acht met goed gevolg slaagden. Voor het examen der derde klasse startten vier deel nemers, waarvan drie succesvol waren. De volgende deelnemers legde de examens goed af: vierde klasse, minimum 33 punten, maximum 60 punten: mej. T. van Minden 33.1 pt., mevr. Dilg 33.9 pt., mej. C. Spran- gers 34.2 pt., J. Bauer 34.5 pt., mej. E. Meyer 35.9 pt„ mej. Kranenburg 37.5 pt., mej. E. Danby 40.2 pt., W. de Jong 43.2 pt. Examens derde klasse, minimum 36.3 pt., maximum 66 pt.: W. de Jong 42.5 pt., mej. E. Danby 37.3 pt., mej. E. Meyer 36.7 pt. Dinsdag 20 Februari 131. Ineens kijken de boze mannetjes achterom en zien, dat ze uitgelachen worden door die zwartkopjes. „Hebben jullie daar soms aan meegeholpen. Daar zullen jullie van lusten, leelijke zwarte haardossen", brullen ze nijdig. En meteen begint er een wilde jacht door het bos. Maar de Zwartvoeters verliezen het, want de wa terelfjes kunnen net zo vlug lopen als zwemmen. 132. Steeds rennen de kabouters achter de elfjes aan. „We krijgen jullie wel", roepen ze, maar als zij bij de grote rots zijn gekomen, springen de elfjes zo maar par does in het water. De kabouters kijken op hun neus. En van woede roepen ze veel lelijke woorden naar beneden. Maar de elfjes lachen hun uit. Ineens glijdt een van de mannetjes uit envalt ook in 't water. HILVERSUM, 1875 en 414,4 M. (AVRO- uitz.) 8.ANP-ber. 8.10 Gr.pl. 9.15 Cau serie „Bloemen en planten in de huiska mer". 9.20 Gr.pl. 10.Morgenwijding. 10.15 Gr.pl. 10.30 Voor de vrouw. 10.35 Ensemble Jetty Cantor. (11.11.30 Huish. wenken). 12.15 Alfredo Spezialetti en zijn orkest. 12.45 ANP-ber., gr.pl. 1.En semble Spezialetti. 1.30 Omroeporkest (2.2.10 Voor de vrouw). 2.45 Knip- en naaicursus. 3.45 Zang met pianobegelei- ling. 4.05 Pianovoordr. 4.30 Kinderkoor. 5.Kinderhalfuur. 5.30 Avro-Aeolian- orkest en solist. (6.30 RVU.: Cyclus „De wereld kreeg radio"). 7.Voor de kinde ren. 7.05 Zang en orgelspel. 7.30 Engelsche les. 8.ANP-ber., mededeelingen. 8.15 Intern, overzicht. 8.35 Bonte Mobilisatie- trein. 9.45 Causerie over Dr. P. C. Bouters en deel. 10.15 Gr.pl. 11.— ANP-ber. 11.10 Avro-dansorkest. 11.5012.Gr.pl. HILVERSUM, 301,5 M. (KKO-uitz.) (4.— 5.10 HIRO). 8.— ANP-ber. 8.05—9.15 en 10.Gr.pl. 11.30 Godsd. halfuur. 12.Ber. 12.15 Rococo-octet. 12.45 ANP-ber., gr.pl. 1.10 KRO-melodisten en solist. 2.Vrou wenuurtje. 3.Modecursus. 4.— Gr.pl. 4.05 De waarde van onze spiritistische overtuiging, juist nü; lezing. 4.20 Gr.pl. 4.25 De nood der tijden en de Bellamy- gedachte, causerie. 4.40 Gr.pl. 4.45 Ber. 4.50 Gr.pl. 4.55 Causerie: Door Coöperatie tot welvaart. 5.10 Musiquette. (5.456.05 Felicitaties). 6.35 Sportpr. 7.Ber. 7.15 Lezing „De grondlijnen van het sociaal- economische toekomstbeeld". 7.35 Militaire muziek. 7.50 Rep. 8.ANP-ber., mededee lingen. 8.15 Lijdensmeditatie. 9.15 Gr.pl. 9.30 KRO-Symph.-orkcst. 10.30 ANP-ber. 10.40 Gr.pl. 10.50 B. v. Dinteren en zijn orkest. 11.1512.Gr.pl. ENGELAND, 391 en 449 M. 12.20 Gr.pl. 12.50 Food, causerie. 1.20 Ber. 1.30 Solis- tenvoordr. 2.052.20 „More things I wouldn't have missed", causerie. 3.20 Billy Cotton en zijn Band. 3.50 Pianovoordr. 4.20 Declamatie. 4.40 Dansmuziek. 5.20 Ber. (Wels). 5.30 Kinderuurtje (Wels). 5.50 Kinderuurtje. 6.20 Ber. 6.35 French and English, causerie. 6.50 Gev. progr. 7.20 Muz. causerie. 7.50 Radiotooneel. 8.50 Muz. show. 9.20 Ber. 9.35 The voice of the Nazi: Some tricks of the trade; caus. 9.50 BBC- Northern orkest. 10.35 Korte kerkdienst. 10.50 Revue-uitz. 11.20Variété. 11.35 BBC- Theaterkoor en -orkest. 12.20 Berichten. RADIO PARIS, 1648 M. 12.05 Zang 12.35 Cellovoordr. 1.05 Pianovoordr. 1.35 Zang. 2.Gr.pl. 2.05 Blaastrio. 3.20 Parijs blaaskwintet, 3.50 Radiotooneel, 4.50 Zang. 5.35 Kamermuziek. 6.05 Zang. 6.35 Piano voordr. 7.20 Bailly-orkest. 7.50 en 9.05 Nat. orkest (met inleiding). 10.35 Duetten. 11.05 R. Legrand en zijn jazzorkest. 12.05 Gr.pl. KEULEN, 456 M. 5.50 Gr..pl. 7.40—8.50 Leo Eysoldt's orkest. 10.50 Gr.pl. 11.20 Om- roepkleinorkest. Ca. 12.20 Concert. 1.15 Muz. tusschenspel. 1.35 Populair concert. 2.45 Gr.pl. 3.20 Philharmonisch orkest en -koor. 4.30 Pianoduetten. 4.50 Folkloris tisch progr. 5.20 Gr.pl. 6.05 Zang en piano. 6.50 Willi Libiszowski's orkest. 7.35 Gr.pl. (7.508.20 Herdenkingsprogr.) 9.50 Tot sluiting: Zie Deutschlandsender. BRUSSEL, 322 en 484 M. 322 M.: 12.20 Gr.pl. 12.51 en 1.30 Omroeporkest. 1.50 2.20 Gr.pl. 5.20 Radiotooneel met muziek. 5.50, 6.50 en 7.20 Gr.pl. 8.20 Voor soldaten. 8.50 Revue-progr. 10.3011.20 Selectie uit de operette „Die Fledermaus" (gr.pl.) 484 M.: 12.20 Gr.pL 12.50 en 1.30 Radio-orkest. 1.502.20 Gr.pl. 6.35 Zang. 6.50 Orgelcon cert. 7 35 Jazzmuziek (gr.pl.) 8.20 Voor soldaten. 8.50 Radio-orkest en solist. 9.40 Pianovoordr. met toelichting. 10.3011.20 Gr.pl. DEUTSCHLANDSENDER, 1571 M. 7.35 Omroeporkest. 8.35 Solistenconcert. 9.20 Ber. 9.50 Wilfried Krüger's orkest. 10.20 Politiek overzicht., hierna concert. 11.20 Ber. Hierna tot 12.20 Nachtconcert. 12.50— I.20 Militair progr. GEMEENTELIJKE RADIODISTRIBUTIE. Lijn 1: Hilversum. Lijn 2: Hilversum. Lijn 3: Keulen 8.8.20, Parijs Radio 8.208.35, Engeland 8.35—9.20, Hamburg 9.209.30, Keulen 9.309.50, D.sender 9.50^-10.10, Eiffel 10.10—11.20, Keulen II.2011.50, Diversen 11.5012.Keulen 12.—12.20, Brussel VI. 12.20—14.20, Dan- marks Radio 14.2014.45, Keulen 14.45 16.20, Sottens 16.20—16.30, D.sender 16.30 —17.20, Brussel VI. 17.20—19.05, Fr. 19.05 19.20, Parijs Radio 19.2020.50 Florence 20.50—21.05, ür>rijs Radio 21.05—22.05, Mo- tala 22.0522.20, Brussel Fr. 22.2023.20, Diversen 23.2023.30. D.sender 23.30 24.—. Lijn 4: Brussel VI. 8.9.20, Engeland 9.2011.20, Danmarks Radio 11.2012.20, Engeland 12.2012.50, Brussel Fr. 12.50 14.20, Lond. Reg. 14.2017.35, Parijs Radio 17.35—18.15. Lond. Reg 18.15—18.50, Bero- niünster 18.5019.Lond. Reg. 19, 19.20, Brussel VI. 9.20—20.20. Fr. 20 20— 20.50. VI. 20 50—21.20, Beromm.ster 2120 21.30, Boedapest 21.3022.20. Brussel VI. 22.20—23.20, Engeland 23.20—24.—. Lijn 5: Diversen,

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1940 | | pagina 7