Treinontsporing te Geldermalsen - Drukte in de Delfzijlsche haven
ALKMAARSCHE COURANT van Woensdag 28 Februari 1940.
DAAR DE BODEM IN STOCKHOLM ROTSACHTIG IS valt het moei
lijk, de schuilkelders in den grond aan te leggen. Ringen van gewapend
beton, versterkt door er tegen gestapelde steenen, doen dienst
als schuilplaats.
EEN ERNSTIGE STAGNATIE VAN HET TREINVERKEER was het ge
volg van de ontsporing bij Geldermalsen. De ontspoorde locomotief, welke
de rails zwaar beschadigde.
TOT OP HET LAATSTE OOGENBLIK
willen de liefhebbers van ijszeilen van hun
sport genieten. Een ijsbootje op de Gouwzee.
OP HET DAK VAN DE KERK TE PARMSUM (GR.)
heeft men een groote nationale vlag geschilderd, opdat bestuurders van vreemde vliegtuigen
direct zullen kunnen zien, dat zij zich boven Nederlandsch grondgebied bevinden.
NU DE BINNENWATEREN WEER VOOR HET GROOTSTE GE
DEELTE BEVAARBAAR ZIJN GEWORDEN en de binnen
vaart uit haar gedwongen winterslaap ontwaakt, vertoonen de
Rolterdamsche kaden weer bet beeld yan levendige bedrijvigheid,
IN DE HAVEN VAN
DELFZIJL heerscht
een ongekende drukte
door den grooten aan
voer van Scandina
visch hout. Het hout
wordt in binnenvaar
tuigen overgeladen
TE ZWAAG STAAN DE EERSTE PRUIMEBOOMEN REEDS IN
BLOEIMAAR IN KASSEN. EEN WEST-FRIESCH MEISJE
TUSSCHEN DE BLOESEM-PRACHT.
NU HET MAILSCHIP „ROTTERDAM" WORDT GESLOOPT, KOMT OOK
DE INVENTARIS ONDER DEN HAMER. DE SPIEGELS VINDEN
VOORAL BIJ DE DAMES VEEL AFTREK.
OOK IN AMERIKA HEEFT MEN DEZEN WINTER VEEL TE
LIJDEN VAN SNEEUW EN IJS. Een te Buffalo op den weg
ingesneeuwde auto wordt bevrijd.