WAT HU? PAM BIJ DE HAANAPEN. Bus vori hoogen dijk in den Use! gestort. TWEEDE BLAD. £1/ inzittenden omgekomen Oud-minister De Geer in ons land. Extra winteruitkeering aan vluchtelingen. Nog veel ijs op het IJsselmeer. IJmuider stoomtrawlers ter vischvangst. RADIOPROGRAMMA FEUILLETON 2 In dè gemeente Nieuwerkerk aan de IJsel, op de grens van de gemeente Moordrecht heeft zich gsterochtend een ontzet tend auto-ongeluk afgespeeld, waarbij elf personen het leven hebben gelaten. Een autobus van de firma Van Gogh te Capelle aan den IJsel, die een uurdlenst on derhoudt tusschen Gouda en Rotterdam, is in een bocht van den steilen, zeven meter hoogen IJseldijk gereden en in de daar ter plaatse op dit oogenblik zes meterdiepen IJsel gestort en in de diepte verdwenen. Van de 23 inzittenden zijn elf personen verdronken. Door nog onbekende oorzaak is de bur, die 9.45 uur van Gouda ver trekt tusschen Moordrecht en Nieuwerkerk aan den IJsel van den dijk gereden. De bus stortte in den IJsel en kwam onder een daar ge legen schuit te liggen. Het gelukte den chauffeur T. Redelijkheid, uit Cappelle aan den IJsel, zijn zoon tje, alsmede 'n viertal passagiers te redden. Een der passagiers werd gewond en- overgebracht naar het Diaconessenhuis te Gouda. Ooggetuigen zagen op den Schie- landschen hooge zeedijk den wagen bij een flauwe bocht naar de rivier plotseling van den weg schuiven en met volle vaart het water inrijden. Twaalf inzittenden van de bus, die het dichtst bij de portieren zaten, hebben zich uit de auto weten te redden .Onder hen was de chauf feur T. Rederlijkheid. De plaats, waar het ongeluk ge schiedde, is een bocht van den Schielandschen Hoogezeedijk binnen de gemeente Nieuwerkerk aan den IJsel. De dijk maakt daar ter plaat se een vrij scherpe bocht en de bus is hier plotseling van den dijk afge reden. Diepe wielsporen in den wegberm en een kromgebogen ijze ren bermpaaltje zijn stille getuigen van het vreeselijke ongeluk. Uit de sporen blijkt, dat de chauffeur ge probeerd heeft den wagen te rem men, hetgeen echter tengevolge van de snelheid en de steile helling van den dijk niet gelukte. Even verder maakt de dijk een bocht in tegen overgestelde richting, zoodat zich tusschen beide bochten een soort inham van de rivier bevindt. Hier lag, enkele meters van den kant, een groot schip en juist naast dit vaartuig verdween de bus in '-.et water. Door de snelheid is de bus onder water nog enkele meters doorgeslipt, zoodat de wagen juist or,der het schip terecht kwam. Voorbijgangers die het ongeluk heb ben zien gebeuren, stelden direct reddingspogingen in het werk. Leden van de E.H.B.O. en het Roode Kruis uit Nieuwerkerk en Moor drecht waren spoedig ter plaatse. Twaalf inzittenden konden zich redden. Zij werden in Nieuwerkerk •liefdevol verzorgd. Enkelen kon den, na van droge kleeren te zijn voorzien, haar hun woning terug keeren, anderen echter moesten in bet gemeenteziekenhuis te Gouda worden opgenomen. Er werd ijve- dig gedregd en spoedig waren 8 lijken opgehaald. Intusschen had men met lange stokken getracht de ligging van de bus te vinden en het bleek, dat de wagen meer dan vijf meter diep lag. Men kon dus geen bergings pogingen in het werk stellen, maar moest wachten, tot een drijvende bok en een duiker zouden komen. Het duurde tot vier uur, eer de bok arriveerde en een half uur later kwam een sleepbootje met een dui ker. Nadat de noodige maatregelen getroffen waren, werd om vijf uur met het duiken een aanvang ge maakt. Om zeven uur gisteravond is de autobus met behulp van den drij- venden tok opgehaald en op den dijk gezet. In het voertuig werden de lijken van drie personen gevon den, zoodat het ongeluk in totaal elf dooden geëischt heeft. Defect in stuurinrichting. De chauffeur verklaarde dat het ongeluk veroorzaakt is door een defect aan het stuur, waardoor de wagen juist in een bocht stuurloos werd en van den zeven meter hoo gen dijk in den Hollandschen IJsel stortte. Het voertuig draaide een keer op zijn zijde geheel om en kwam zes meter onder water onder een schip op zijn wielen op den rivierbodem terecht. Uiteenzetting van Duitsche zijde. Het A. N. P. meldt: In aansluiting op de verklaring van jhr. de Geer aan „Het Vaderland" vernemen wij van Duitsche zijde nog het volgende: De heer de Geer vertoeft sinds 5 Februari in Den Haag. Te voren had hij tien dagen in Lissabon vertoefd. Hij had het plan vandaar naar Neder- landsch-Indië of naar de Vereenigde Staten door te reizen. Nadat hij echter te Lissabon den werkelijken toestand op het vasteland en in Nederland had leeren kennen, be sloot hij naar Nederland terug te keeren en daar in ruste te gaan leven. Hij kreeg bij de Duitsche vertegen woordiging in Lissabon spoedig ver gunning voor de reis, zonder dat hem vrijheidsbeperkingen zijn opgelegd. De Engelsche propaganda heeft het voorgesteld, alsof de heer de Geer zich aan een officieele opdracht zou hebben onttrokken en heeft hem van desertie beschuldigd. Van een der gelijke opdracht was geen sprake. Slechts heeft jhr. de Geer in Enge land bij het voorbereiden van zijn reis het plan geuit naar Neder- landsch-Indië te gaan. Van Duitsche zijde is tot nu toe over het geval gezwegen, omdat jhr. de Geer den wensch geuit had als ambteloos burger buiten den pob tieken strijd te blijven. Nu de Engel sche propaganda echter beweerd heeft geheel in tegenstelling tot de vroegére beschuldiging van de sertie dat hij in Stuttgart in ge vangenschap zou vertoeven, wil men van Duitsche zijde deze propaganda aan de kaak stellen. United Press be richtte dezer dagen uit Londen, dat de heer de Geer in Lissabon door Duitschers zou zijn ontvoerd en als gevangene in een vliegtuig naar Duitschland zou zijn gevoerd. De Daily Mirror wist te vertellen, dat de Duitschers den heer de Geer met bedreigingen zouden hebben willen pressen inlichtingen te geven en hem, toen hij dit weigerde, in Stuttgart in de gevangenis zouden hebben geworpen. Deze berichten zijn, naar uit de verklaring van den heer de Geer en uit zijn verblijf te 's-Gravenhage blijkt, ofwel moedwillig gelogen of wel berusten op een volslagen gebrek aan informaties omtrent hetgeen zich op hel continent afspeelt, ge paard aan verregaande lichtvaardig heid. AANKLACHTEN DER N. S. B. Ir. Mussert heeft, naar het A.NP meldt, in een rede te Heerlen, spre kend over den terreur tegen de N.S. B. in de oorlogsdagen, medegedeeld, dat van de vierduizend aanklachten. die zijn ingediend, ruim vijfhonderd van de belangrijkste binnenkort zui len worden berecht. De secr.-gen. van het dept. van binnenlandsche zaken heeft aan de gemeentebesturen bericht, dat hij bepaald heeft, dat aan de vluchtelingen die steun genieten wegens voorziening in eigen huisvesting, een extra-winteruit- keering wordt verstrekt, op den voet als is bepaald voor de on dersteunde werkloozen. Zaterdag om half acht zijn de stoombooten „Friesland" en „Zui derzee" van de N.V. reederij Koppen te Amsterdam uit Lemmer vertrokken om opnieuw te trach ten Amsterdam over het IJsselmeer te bereiken. Het is den booten niet gelukt. Het was onmogelijk door de ijs massa's heen te breken. In plaats van te Amsterdam zijn de „Fries land" en de „Zuiderzee omstreeks vijf uur te Enkhuizen aangekomen. Hoewel het ijs nog niet lang ge kruid heeft, heeft het zich toch tot bergen gezet, zooals het menig visscherman in tijden niet heugt. Er is veel schade aan uitstaande netten toegebracht door het krui ende "ijs. Verscheidene netten zijn geheel verloren gegaan. De sleepboot „En Avant", die van Genemuidèn naar Urk was vertrokken, is na een zeer zware reis op Urk aangekomen. De boot heeft ruim twee dagen werk ge had en heeft een nacht tusschen het kruiende ijs doorgebracht. Over een afstand van één kilome ter voor de haven van Urk heeft de sleepboot 10 uur gedaan. Twee passagiers, die aan boord waren, konden het eiland loopende berei ken. De post wordt nog steeds met een bakfiets over den Lemsterdijk vervoerd. Intusschen zijn op het eiland de werkzaamheden aan den sluisput hervat. De kolennood, welke op Urk heerschte is overwonnen, doordat de bevoegde autoriteiten toestemming hebben verleend, dat kolen van de Zuiderzeewerken on der de bevolking kunnen worden gedistribueerd. De zeer bevredigende resultaten, welke de loggers en andere kustvis- schersvaartuigen thans behalen, hebben enkeie reeders van IJmuider stoomtreilers doen besluiten een aantal opgelegde schepen weer voor de kustvisscherij klaar te maken. De trawlers, welke ongeveer 150 ton groot zijn, zullen evenals de log gers de trawlervisscherij langs de kust uitoefenen. Begin Maart reeds zal vermoedelijk de eerste IJmuider stoomtrawler sedert Mei van verleden jaar ter vischvangst uitvaren. Deze nieuwe uitbreiding van de kustvaart betee- kent een belangrijke factor voor de binnenlandsche voedselvoorziening. GROEP PADVINDERS IN DEN NJ.S. Zaterdagmiddag is op het terrein van de voormalige kunstijsbaan te Amsterdam ce Jan van Nassaugroep van de vereeniping „de Nederland- sche padvinders" te Amsterdam on der den naam Transvaalvendel gein- stalleerd als lid van dm Nationalen Jeugdstorm. Hopman Zilver droeg het vaandel van de Jan van Nassaugroep over aan den Nationalen Jeugdstorm en door den streekleider werd de ven- delvlag wilke het Transvaalvendel zal voeren, uitgereikt. Vervolgens legden de leden van het vendel de gelofte af. D< middag werd besloten met een marsch door Amsterdam- Oost; waarbij gedefileerd werd voor den gewestleider van Noordhollan i, schout van Dieren. AANMELDINGSPLICHT VOOR OFFICIEREN. Vergoeding reis- en verblijf kosten. Het departement van defensie (af wikkelingsbureau) deelt mede, dat de officieren, die hun aanmeldings plicht moeten vervullen een decla ratie tot het ontvangen van vergoe ding voor reis- en verbijfkosten van hun woonpaats naar de hoofdstad van de provincie, waar de aanmelding moet plaats vinden, en terug, over eenkomstig het reisbesluit kunnen indienen bij genoemd departement. POLITIEMAN WERD BELEMMERD EN BEDREIGD. In de Schalkburgerstraat te Den Haag fietste Vrijdag een jonge ling op het voetpad. Een recher cheur van politie maakte hem op merkzaam op deze overtreding en ontwaarde toen, dat de jongeman geen rijwielplaatje bij zich had. De overtreding was toen dubbel gewor den. Toen hiervan de rechecheur proces-verbaal wilde opmaken, wei gerde de jongeling zijn naam op te geven: overtreding no. 3. Uiteraard gelastte de rechercheur den slecht- gedisciplineerden wielrijder nu maar even mee te gaan naar 't dichtstbij zijnde bureau. Intusschen bemoeiden Vennestraat). Intusschen bemoeiden twee voorbijgangers zich met het geval en ook deze beide personen bleken weinig begrip te hebben van de goede orde: zij belemmerden den politieman en bedreigden hem in de volgende bewoordingen: „Als je hem niet los laat, dan snijden wij je aan riemen. Je komt hier niet levend vandaan". Daarop liet de rechercheur den jongeling maar gaan om zijn volle aandacht aan de beide bedreigers te kunnen wijken. Hij nam deze man nen mee naar het bureau, waar zij in voorloopige politiebewaring wer den gesteld. Het waren de 26-jarige kooplieden H. R. en D. J. B., die zich binnenkort voor den rechter zullen hebben te verantwoorden wegens be lemmering en bedreiging van een ambtenaar in de uitoefening van diens functie. NIEUW SCHOOLBESLUIT TE WACHTEN. Naar het A. N. P. verneemt, zal de secretaris-generaal van het departe ment van opvoeding, wetenschap en cuultuurbescherming binnenkort een tweede schoolbesluit uitvaardigen, waardoor alle reguliere en seculiere geestelijken met inachtneming van een overgangstermijn als school hoofden en directeuren van onder wijsinrichtingen door leeken zullen worden vervangen. Als grond voor dezen maatregel wordt aangevoerd, dat hierdoor den leeken betere voor uitzichten worden geopend. Voorts wordt ervan uitgegaan, dat de school niet in de eerste plaats een zaak van de kerk is. De schoolhoofden behoo- ren naar het inzicht van de opstel lers van het besluit in het algemeen belang midden in het praktische leven te staan en oog te hebben voor de problemen van ouders en kinderen, hetgeen eerder veronder steld wordt bij hen, die zelf een gezin hebben. Het besluit slaat niet op de zuivere kloosterscholen en seminaries. Voorts zal de verlaging van de ieerlingenschaal geschieden voor alle vakken van onderwijs, waarvoor ook de verlaging van de salarissen van de religieuze leerkrachten wordt door gevoerd. VRIJSTELLING VAN LEGES. Zij, die in aanmerking wenschen te komen voor de vrijwillige dienst neming bij den op te richten Neder - landschen arbeidsdienst, moeten een bewijs van goed gedrag overleggen De verlangde bewijzen worden koste loos verstrekt. Een besluit hiertoe zal worden afgekondigd. Het ligt in de bedoeling, daaraan terugwerken de kracht te verleenen tot 15 Fe bruari 1941 en daarbij de mogelijk heid van terugvordering van tei onrechte betaalde bedragen te ope Koffie en thee gestolen. - Te Utrecht hebben dieven zich toegang tot een magazijn hebben verschaft van een groot bedrijf aan de Oude gracht. Zij hebben 186 kg koffie en 134 kg thee meegenomen. Man verdronken. - Zaterdag avond is de 51-jarige caféhouder A. van Roosmalen van de Prins Hendrikkade te Rotterdam aldaar tengevolge van de duisternis in hef water van de Koningshaven geloo- pen en verdronken. DINSDAG. HILVERSUM I, 415 M. (Nederl. progr. KRO). 7.30 Gr.pl. 7.45 Och tendgymnastiek. 7.55 Gr.pl. 8.Wij beginnen den dag. 8.20 Ochtendgym nastiek. 8.30 ANP-ber. 8.45 Gr.pl. 9.30 KRO-Kamerorkest (opn.) 10. Gr.pl. 11.30 Rel. muziek (gr.pl.) 12.Gr.pl. 12.15 Gerard Lebon en zijn orkest. (12.3012.33 Almanak). 12.45 Nieuws- en econ. ber. ANP. 1.Gr.pl. 1.15 Gerard Lebon en zij nu orkest. 1.45 Gr.pl. 2.— Voor de vrouw. 3.Concertgebouwtrio. (3.35 3.45 Gr.pl.) 4.15 Vragenuurtje voor de kinderen. 5.Gr.pl. 5.15 Nieuws-, econ.- en beursher. ANP. 5.30 RVU Poekbespr. 6.KRO-Symph.-orkest en solist. 6.42 Almanak. 6.45 Act. rep. of gr.pl. 7.Vragen van den dag (ANP). 7.15 Duitsche les. (7.30 —7.45 Ber. Eng.) 8— ANP-ber. 8.15 Gr.pl. 8.30 Ber. (Eng.) 8.45 Vas tenavond-programma. 9.45 Eng. ber. ANP. 10.ANP-ber., sluiting. HILVERSUM n, 301,5 M. (AVRO). 7.30 Gr.pl. 7.45 Ochtendgymnastiek. 7.55 Gr.pl. 8.20 Ochtendgymnastiek. 8.30 ANP-ber. 8.45 Gr.pl. 10.— Mor genwijding. 10.15 Gr.pl. 10.25 Voor de vrouw. 10.30 Omroeporkest. 11. Huish. wenken. 11.20 Omroeporkest en solisten. 12.Ber., event, gr.pl. 12.15 Gr.pl. 12.45 Nieuws- en econ. ber. ANP. 1.Orgelspel. 1.20 Cyclus „Uw hond en de mijne". 1.30 Avro- Salor.orkest. 8.20 Modepraatje. 2.40 Cabaretprogr. 3.40 Rep. 4.Philh. kwartet. 4.45 Gr.pl. 5.VPRO: Jeugduitz. 5.15 Nieuws-, econ.- en beursber. ANP. 5.30 Avro-Amus.- orkest en solisten. 6.25 „Huiswerk", causerie. 6.45 Act. rep. of gr.pl. 7. 7.15 Vragen van den dag ANP slui ting. Glimlachje. Wilt U deze einden even vast houden? Ik moet nog even naar den anderen kant loopen. 145 .Daar wonen ze nu nog en hebben een kommer vol bestaan, terwijl ze steeds in angst leven voor hun vijanden, de apen, die hen geregeld lastig komen vallen. 146. Bij mijn vorige expeditie kon ik helaas niet allen meenemen en het is nu onze taak, de overgebleven maanmensen te redden. Gebeurt dit niet, dan zijn zij tot ondergang gedoemd", besluit de professor zijn verhaal. DOOR DENIS MACKAIL. 43) „Als ik tegen dien tijd aan kom zetten, is het best, maar als ik na kantoortijd kom, zal hij denken dat ik erg om geld verlegen zit en dat zou een flinke duit schelen. Dit ge val moet beschouwd worden als een handelstransactie, begrijp je". „Zeg, kijk eens", zei Jim, op den band van het reservewiel druk kend. „Ik geloof dat dit lamme ding ook naar den bliksem is. Het is toch geen manier van doen om een auto in zoo'n conditie te ver huren". „Je hebt volkomen gelijk", be aamde Lush. „Ik herinner mij nu, dat hij vanmorgen, op weg naar het hotel, een lekken band had en dat hij daarom zoo laat was. Zeg kerel, het spijt mij, maar ik zal het laatste stuk maar gaan loopen. Aan welken kant van het stadje zou dat buitenverblijf liggen?" „Ik zie, dat ze er het noodige ge reedschap bij hebben gegeven", zei Jim, die onder de chauffeursplaats zocht. „Ik kan den band wel plak ken, maar dat zal verduiveld veel tijd kosten. We zullen dien vent eens vragen waar New Court is. „Hé!" riep hij, toen een fietser met een blauw geëmailleerde bus, die aan het stuur bengelde, naderbij kwam. De man stopte en hield daarbij een voet op den grond, blijkbaar^ gereed onmiddellijk het hazenpad te kiezen, als de vreemdelingen mochten blijkengevaarlijk te zijn. „Weet u soms waar New Court is?" vroeg Jim. „Eh?" zei de fietser. Jim herhaalde zijn vraag. „Nai", zei de fietser, die hierop onmiddellijk zijn onderbroken rit voortzette, waarbij de emaille bus tegen het frame van zijn stalen ros botste, totdat hij in de verte ver dween. „Geen mensch op het platteland", zei Lush, „die ooit den naam van een huis kent, anders dan bij den achternaam van den voorlaatsten bewoner". „Zeer' juist opgemerkt", zei Jim, „maar, jammer genoeg, geloof ik dat de tegenwoordige bewoner zelf het huis heeft laten bouwen". „Nou", 2ei Lush, „als dan de brie venbesteller niet voorbij komt, zijn wij in den aap gelogeerd". Doch gelukkig voor hen hoefden zij daar niet op te wachten, want juist op dat oogenblik verscheen een oud huurrijtuig om den hoek. Het voorste deel van het deksel of dak van dit ouderwetsche voertuig was opgeklapt, zoodat niet te zien was of er iemand in zat, doch in ieder geval zou de koetsier hen wel kunnen vertellen, wat zij wil den weten. „Hé!" riep Lush. Het was niet noodig te stoppen of zelfs maar het paard in te hou den, wanf hoewel het dier, zijn klaarblijkelijk hoogen leeftijd in aanmerking nemend, zijn voorbee- nen op bewonderenswaardige wijze hoog ophief, liep hij zeker niet har der dan drie kilometer per uur. „Kunt u mij zeggen waar New Court is?" vervolgde Lush. „Eh?" zei de koetsier. Lush moest zijn vraag herhalen, waarop de koetsier met zijn zweep over de heg wees naar een punt, dat voor zijn ondervrager, die niet zoo'n verheven plaats innam, on zichtbaar was. „Daar ginds", zei de koetsier in een dialect, waarvoor nog geen ge schikte phonetische schrijfwijze ge vonden is. „Hoe kom ik daar?" vroeg Lush. „Eerste hek links", antwoordde de koetsier. „Kijk maar waar ik in sla". „Dank u", zeiden Lush en Jim in koor en bleven kijken waar het rijtuig den hoofdweg zou verlaten. Toen het voorbijreed, keken bei den naar binnen. De acherste en' gemakkelijkste zitplaats was leeg, maar op het kleine bankje, met haar rug naar den koetsier en daar door beschut door het voorste deel van den kap, zat een vrouw. Haar keuze van zitplaats, die voor een man exentriek genoemd had kun nen worden, is voor vrouwen geens zins ongewoon, wanneer zij bang zijn dat andfers de elementen hun haar of hoed in wanorde zullen brengen. Weliswaar waren de ele menten op dezen dag zoo gunstig gestemd als- maar mogelijk was, maar zou dit oude vehikel ooit een vrachtje vervoerd hebben met een meer bewerkelijken hoofdtooi? Haar gelaatstrekken werden ten deele door een witte voile verborgen doch daarboven rees de kleurige vederbos van den een of anderen zeldzame vogel in weelderigen overvloed, terwijl een groot aantal helkleurige krullen onder voile en hoed uitkwam en op artistieke wij ze losjes op haar achterhoofd ge rangschikt waren. Het overige deel van haar toilet, yoor zoover zicht baar, was hiermede geheel in over eenstemming, en men mag wel aan nemen, dat een meer onverwach*. en wereldsch visioen zelden of nooit op een landweg zal zijn gezien. Jim en Lush, geheel hun manie ren vergetend, bleven met open mond het wonder aanstaren, totdat het rijtuig plotseling linksaf sloeg, waardoor het visioen aan hun oog onttrokken werd. „Hierin!" schreeuwde de koetsier, met zijn zweep wijzend, terwijl hij om den hoek verdween. „Dank u", zei Jim. „Dat die ouwe bus van je net zijn achterpoot moest breken voor het huis waar wij naar zoeken. Als wij waren doorgereden tot Odiham, zouden wij hebben moeten terugkeeren. Ga nu maar en handel die zaak af, dan zal ik intusschen den band onder handen nemen. En als iemand soms mocht vragen: „zou uw chauffeur niet iets willen drinken?" denk ei dan om, dat je het aanbod niet afslaat. Nu, wat scheelt er aan?'' voegde hij er aan toe, daar Lush geen aanstalten maakte om te ver trekken. .„Zenuwachtig?" „Neen", zei Lush. „Ik dacht aan dat vreemdsoortige schepsel, dat ons zoo juist voorbijreed". „Dat zal de nieuwe keukenmeid geweest zijn", meende Jim. „Je zult haar aanstonds wel weer tegenko men, met een maandsalaris". „Geen koffer", zei Lush laconiek. „Waarschijnlijk verloren", zei Jim. „Dat doen ze gewoonlijk". „Die kleeren waren afschuwelijk", zei Lush, „maar ze hebben geld ge kost. Dat kon ik wel zien". „Nou, dan geef ik het op", ant woordde Jim. „Maar het is eigen aardig, dat ik het gevoel heb, haar al eens eerder gezien te heb ben". „Dat moet je toch weten", zei Lush. „Als je zoo'n vrouw eens ge zien hebt, vergeet je dat nooit meer". „Maar misschien was zij toen ein ders gekleed", antwoordde Jim, en daar verdere discussie waarschijn lijk toch geen resultaat zou opleve ren, stapten zij van het onderwerp af. „Wel, het doet er ook niets toe", zei Lush. „Ik zal nu maar gaan. Geef mij je zegen". „Geen instructies?" vroeg Jim. „Neen", zei Lush. „Ik denk, dat ik terug zal zijn, voor jij met dien band klaar bent. Als ik na een uur nog geen resultaat bereikt heb, zal ik je bericht sturen". „Uitstekend mijnheer", zei Jim, salueerde met een grooten schroef- sleutel, dien hij in de hand had, en zich direct daarop afvragend, of dit soort aardigheid door zijn ex-ka merdienaar niet als een misplaatste grap beschouwd zou worden. Hij hoefde zich hierover echter geen gewetensbezwaren te maken, daar Lush slechts geamuseerd grinnikte en zich op weg begaf. (Wordt vervolgd)

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1941 | | pagina 6