Me* belangen van alle gehouden. Voor Winterhulp. Nieuwe bepalingen voor het voetgangers verkeer. daardoor het vrijgegeven voertuig en tramverkeer uit tegenoverege- stelde richting niet wordt belem merd. Hierbij diene men wel reke ning te houden met het voetgangers- keer (dit is wederkeerig). Meer dan 40.000 boeten uitgedeeld. ALKMAARSCHE COURANT .VAN VRIJDAG 10 OCTOBER 1941. Pagina 3. Richtlijnen van de nieuwe regeling. 's-Gravenhage, 10 Oct. De Staats- courant van 'hedenavond bevat een beschikking van den secr.-gen. van het dept. van landbouw en vissche- rij, waarbij de broodprijzen in ons land worden geregeld. De maatre gelen, welke in deze beschikking zijn genomen; treden a.s. Maandag in werking. In Mei 1940 bestonden groote verschillen in de broodprijzen. De bevriezing van dit peil kon niet an ders dan een voorloopige maatregel 21 De onderhavige maatregelen moe ten evenwel nog niet als definitief worden beschouwd, doch uitsluitend als de basis, waarop de verdere sa neering kan plaats vinden. De thans genomen maatregelen zijn in drie gedeelten te onderscheiden. De bescherming van den verbruiker. In de eerste plaats de maatregelen, welke zijn genomen ter bescherming van de belangen der consumenten. Het is niet mogelijk gebleken voor het geheele land een uniformen broodprijs vast te stellen. Om deze redenen is het land in 11 groote rayons verdeeld. In de westelijke rayons, waar nogal veel bruinbrood wordt gegeten, is de prijs voor dit soort brood 1 ct. per 800 gr. lager gesteld dan voor witbrood. In de oostelijke rayons, waar rog gebrood één der hoofdbestanddee- len der voeding vormt, is de prijs van deze broodsoort zeer laag ge steld, terwijl in het overige ge deelte van ons land de roggebrood- prijzen op het huidige niveau wor den gehandhaafd. Naast deze plattelandsrayons heeft men nog drie soorten rayons ge vormd: a. de Waddeneilanden vormen ieder voor zich een apart rayon; b. de groote steden in de rayons, waar een roggebroodprijs is vastgesteld, hebben weliswaar denzelfden prijs voor bruin- en witbrood als het rayon, waarin zij liggen, maar de roggebroodprijs blijft op het huidige niveau gehandhaafd. c. Een aantal met name genoem de bevolkingscentra. Deze hebben aparte prijzen gekre gen. Hoewel het op het eerste gezicht niet erg duidelijk is, dat hier van een prijsverlaging moet worden ge sproken, is een verlaging wel dege lijk in de regeling opgenomen. Zij beperkt zich echter tot die rayons, waar tot nu toe hooge prijzen heb ben gegolden. Dat de broodprijzen even hoog zoo niet hooger zijn dan in het verleden, is o.m. het gevolg van het feit, dat in April van dit jaar een verhooging van de richtprij zen voor granen is doorgevoerd, welke in den broodprijs tot uit drukking zal moeten komen. Vooruitloopend op deze verheu ging wordt reeds thans een prijs stijging van één cent doorge voerd. Hiermede wordt tevens bereikt, dat de uiteindelijke stijging naar een eenigszins later tijdstip wordt verschoven. De nieuwe regeling bevat niet al leen maatregelen ten aanzien van het gewone brood, doch ook voor het luxe brood. Hiervoor kan het vol gende overzicht worden verstrekt: Wit- en bruinbrood: Het wit- en bruinbrood van het ter plaatse normale model: hiervoor zijn voor het geheele land prijzen vastgesteld. Het wordt in de be schikking aangeduid als „volks brood". Broodprijsregeling betrokkenen rekening Luxe wit- en bruinbrood: Het wit- en bruinbrood van een afwijkend model, of het wit- en bruinbrood, dat eenige extra bewerkingen heeft ondergaan. De prijs hiervoor be draagt den voor volkswit- of voor volksbruinbrood vastgestelden prijs, verhoogd met één cent per 800 gram. Het z.g.n. „verbeterde" brood mag niet als luxebrood worden be schouwd, daar reeds bij de prijsbe paling van het gewone brood met de toevoeging van verbeteringsmid delen is rekening gehouden. Roggebrood en luxe roggebrood: In de streken, waarin een roggebroodprijs is vast gesteld, geldt als „volksroggebrood" het ongesneden of onverpakte rog gebrood en als „luxe roggebrood" het gesneden of verpakte. De prijs van het luxe roggebrood is 2 c. per 800 gram hooger gesteld dan die voor volksroggebrood. In de streken, waarin geen roggebroodprijs is vastgesteld, blijft de prijs ongewij zigd op het huidige niveau. Luxebrood: Het sueade-, krenten-, rozijnenbrood, enz. Deze luxebroodsoorten hebben een mini mum- en een maximumprijs gekre gen, de minimumprijs is gelijk aan den voor luxe-witbrood vastgestel den en de maximumprijs is gelijk aan den prijs, die iedere afzonder lijke bakker thans vraagt, verhoogd met één cent per 800 gram. Kleinbrood: Dit valt ge heel buiten de regeling; de prijs blijft dus ongewijzigd. Oud brood: Is het brood één dag oud. dan moet de bakker het nog tegen den prijs van versch brood verkoopen; is het twee dagen oud, dan heeft hij de keuze tus- schen verkoop tegen denzelfden prijs als versch brood of een prijs, die 6 cent per 800 gram lager ligt. Verkoop van luxe broodsoorten: Tenslotte kan nog worden opgemerkt, dat geen bakker luxewit-, luxebruinbrood of luxebrood mag verkoopen, als hij niet tevens gewoon wit- of bruin brood tegen den vastgestelden prijs te koop aanbiedt. De arbeiders in het bakkerij- bedrijf. Behalve de maatregelen ter be scherming van de consumenten zul len maatregelen worden getroffen ten behoeve van de arbeiders in het bakkersbedrijf. Binnenkort zal een collectieve arbeidsovereenkomst voor het geheele land verbindend worden verklaard, Hierbij worden 5 loonklassen ingevoerd, varieeren- de naar de woonplaats en verband houdend met het verschil in de kos ten van het levensonderhoud. Bescherming van den bakker. Tenslotte de invloed op de bak kersbedrijven. Niet alleen dat de bakkers een scherp uitgerekenden prijs krijgen voorgeschreven, zij moeten bovendien aan de arbeiders hoogere loonen uitbetalen. Toch zijn de onderhavige maatregelen voor het bonafide bakkersbedrijf zeer aantrekkelijk, daar ze bestaans zekerheid verschaffen. De bestaande prijzen zijn niet alleen maximum maar ook minimumprijzen. Een la-oodooliog is onmogelijk, terwijl; maatregelen zullen worden getrof fen ten aanzien van de onderlinge concurrentie. Voor de toekomstige bepaling der prijzen zal een bereke ningsmethode worden gevolgd, welke den bakker waarborgt, dat eventueele stijgingen in den kost prijs, onverschillig op welk gebied die liggen, zonder eenige afronding in den broodprijs, tot uitdrukking zullen worden gebracht. Het toekomstige beeld der prij zen is dan ook een voortdurend op en neer gaan. Natuulijk zal er naar worden gestreefd, de prijzen zoo lang mogelijk op hetzelfde niveau te handhaven. „LIQUIDATIE IN PARIJS". Eenige maanden geleden kwam een Hagenaar in contact met zekeren van L. te Amsterdam. Deze was rad van tong en een prettig verteller. Op een gegeven dag vertelde hij den Hagenaar, dat in Parijs een groote firma was geliquideerd en dat ten gevolge daarvan een groote hoeveel heid goederen, waaronder kantoor meubeleren, zou worden verkocht. Van L. beweerde zelf al wat te heb ben aangekcht en ried den Hage naar aan hetzelfde te doen. Hij zou als tusschenpersoon fungeeren en de Hagenaar stelde hem ten slotte 1500 ter hand voor de eerste transactie en later nog een 2900 voor den aankoop van 27 schrijfma chines, een archiefkast, een dic- taphoon, schrijfbureaux, een partij flesschen wijn en andere dranken, een prachtig radiotoestel, een bank stel en een boekhoudmachine. Van L. was hiervoor tweemaal naar Parijs geweest en toen hij weer terug kwam, vertelde hij dat de aan koop schitterend was gelukt. Na dien tijd liet van L. zich evenwel luet meer zien en ook de goederen verschenen niet. Hij deed aangifte en nog denzelfden dag arresteerde de Amsterdamsche recherche den aa-jarigen tapijtverkooper W. van L. Het bleek, dat het geheele ver haal van de liquidatie in Parijs to taal verzonnen was. De 4400 zijn nog zoek. ELECTROMOTOREN VOOR POLDERBEMALING. Daar de olie voor de dieselgema len der polders in het W. van het land niet meer in voldoende hoe veelheden beschikkaar gesteld kan worden, is men er toe overgegaan deze dieselmotoren te vervangen voor een klein gedeelte door gas generatoren en voor een groot ge deelte door electromotoren. Het zal mogelijk zijn met het electrificeeren zoo spoedig gereed te zijn dat voor het stopzetten van pompen niet behoeft te worden ge vreesd. Alle benoodigde electrische installaties, waaronder dus vallen aansluitkabels, electromotoren, transformatoren, schakelinrichtin gen, enz. zullen tijdig worden ge leverd. TOESTEMMING TOT PRIJS- VERHOOGING. Moet op factuur vermeld worden. De gemachtigde voor de prijzen deelt het volgende mede: Fabrikanten en groothandelaren, aan wie pen toestemming tot prijs- verhooging door den secr.-gen. is verleend, zijn verplicht van deze toestemming melding te maken op hun facturen. Zij dienen hierbij te vermelden den datum en het num mer van de toestemming. Indien op de facturen verschillende artikelen voorkomen, moet duidelijk blijken, op welk artikel de vermelding be trekking heeft. Het blijkt, dat sommige fabrikan ten en grossiers de vermelding op de facturen achterwege laten. Gezien het groote belang, dat voor koopers en wederinkoopers in de vermelding is gelegen, zal tegen deze nalatig heid voortaan streng worden opge treden. Overtredingen zullen door de in specteurs voor de prijsbeheersching worden gestraft, onafhankelijk van de vraag of de berekende prijzen wettelijk geoorloofd zijn. Vele Nederlanders hebben het geld, dat zij ontvingen voor de ingeleverde metalen als een meevallertje beschouwd. De beste Nederlanders hebben direct aan het leed van hun medemenschen gedacht en dit geld voor W.H.N. overgemaakt of ter beschikking gesteld. Dit is een klein gebaar doch weer een schoone daad, een teeken van echten gemeenschapszin. Een voorbeeld, dat navolging verdient. Stort heden nog uw geld van de metaalinlevering op giro nummer 55'5 3 Drukwerk is meestal haastwerk. Wij zijn daarvoor speciaal ingericht. N. V. HERMS. COSTER ZOON ALKMAARSCHE COURANT. DE NEDERLANDSCHE ARBEIDSDIENST. In een cursus voor Handenarbeid zijn leiders van den N. A. D. bezig met den bouw van modellen, benoodigd voor het onderwijs in heemkunde. (Stapf-Mol) DE FüHRER EN OP PERSTE BEVELHEB BER VAN DE WEER MACHT bracht een bezoek aan het Hoofd kwartier van het Op perbevel van het Leger, om Generaal Veldmaarschalk von Brauchitsch ter gele genheid van zijn 60sten verjaardag persoonlijk geluk te wenschen. (Hoffmann). Wegenverkeersregeling Bij voortduwen van het voertuig moet de lading zoo geplaatst zijn, dat er naar voren vrij uitzicht is; bij duisternis of mist moet de ver lichting naar voren en achteren duidelijk zichtbaar zijn. Iedere weggebruiker op eigen r ij b a a n. Invalidenwagentjes door personen voortbewogen, mogen op het voetpad. Zooveel mogelijk moet iedere categorie weggebruikers rechts houden. Men mag slechts bij het inhalen op het linker-weggedeelte komen. Het langzaam verkeer moet steeds de uiterste rechterzijde van de rij baan houden. Al deze voorschriften gelden ook bij éénrichtingsverkeer. Op wegen met twee gelijksoortige rijbanen moeten de voertuigen steeds gebruik maken van de voor hen rechts gelegen baan. Op wegen be staande uit drie of meer van elkaar gescheiden rijbanen mogen de mid delste rijbanen uitsluitend worden gebruikt voor motorrijtuigen. Belangrijk is ook, dat het parkee ren, binnen de bebouwde kom, slechts aan den rechterkan van den weg mag geschieden. Maximumsnelheid. De maximumsnelheid voor motor rijtuigen bedraagt: a. Binnen bebouwde kom voor al le motorijtuigen: 40 km per uur. b. Buiten bebouwde kom voor per sonenauto's, welke zijn ingericht voor het vervoer van hoogstens acht per sonen en voor motoren met zijspan 80 km per uur. c. Voor vrachtauto's, autobussen en alle andere motorrijtuigen 60 km per uur. Het verkeer met motorrijtuigen heeft voorrang boven het langzame verkeer. Trams en motorrijtuigen zijn wat den voorrang betreft, gelijk gesteld, hetgeen niet wegneemt, dat automobilisten terdege met het moei lijke manoeuvreeren van tramwagens rekening moeten houden. Steeds echter geldt de regel, dat bij kruisingen of vereenigin- gen van wegen de gebruiker van den hoofdweg voorrang heeft. Het woord „voorrangsweg" ver dwijnt en wordt hoofdweg. Bijzondere aandacht trekt de ver plichting van bestuurders van motor rijtuigen om te dimmen voor voetgangers, indien de zen in gesloten gelede ren marcheeren. Voorts de verplichting steeds te dimmen tijdens het stilstaan voor spoorwegovergan gen. Grondbeginsel. Aan de Wegenverkeersregeling ont- leenen wij nog: Artikel 2 bepaalt, dat het grondbeginsel van het verkeer op den weg is, dat elke weg gebruiker zich op een zoodanige wijze dient te gedragen, dat het verkeer niet in gevaar kan wor den gebracht. In artikel 4 is voorgeschreven, dat installaties van welken aard ook, welke door vorm, kleur, grootte, als mede door de plaats en de wijze van plaatsing, aanleiding tot verwarring geven met verkeersteekens of -installaties, of welke afbreuk zou den kunnen doen aan de uitwerking daarvan, niet langs den weg mogen worden aangebracht. Het is voorts verboden ver keersteekens aan re- clamedoeleindendienst- baar te maken. Artikel 10 schrijft voor, dat men verplicht is naar rechts uit te wijken en links in te halen, en dat de be stuurder van een voertuig dat wordt ingehaald, zijn snelheid niet mag verhoogen. Op weggedeel ten, waar niet voldoen de zicht is, is inhalen verboden. De hoogte van het voertuig en de lading te zamen mag niet meer dan 3.50 meter bedragen. Art. 27 bepaalt, dat het vastmaken van handwagens aan rijwielen, als mede het voorttrekken van hand wagens of het het geleiden van die ren door een op een rijwiel gezeten berijder verboden is. Art. 36 behelst o.m. het verbod om op den weg zeisen te vervoeren, welke niet afdoende beschermd zijn. Art. 42 bepaalt, dat overtre dingen van de bepalingen van het besluit worden gestraft met hechtenis van ten hoogste zes weken of met geldboete van ten hoogste 500 gulden. Bij veroordeelingr van een be st iurder van een motorrijtuig kan den veroordeelde de bevoegdheid motorrijtuigen te besturen voor ten hoogste een. jaar worden ontzegd, De „voorrangsweg" wordt „hoofdweg". 's-Gravenhage, 9 Oct. Verschenen is een Verordeningenblad, waarin zijn opgenomen een Verordening van den Rijkscommissaris, waarbij de Verordening 73/1940 van 31 Juli 1940, betreffende de snelheid van motorrijtuigen, wordt ingetrokken en een besluit met een eerste uitvoe ringsbesluit van den secr.-gen. van het dept. van Waterstaat betreffende het verkeer op den weg. Deze wegenverkeersregeling treedt in werking op 9 December a.s., met ingang van welken datum de Verordening van 31 Juli 1941 wordt ingetrokken. In de nieuwe regeling zijn uitge breide voorschriften opgenomen voor de verschillende categoriën wegge bruikers, alsmede vele modellen voor verkeersteekens. De door deze rege ling verouderde verkeersteekens moeten uiterlijk 31 December 1942 door de in het besluit vervatte tee- kens worden vervangen. Het Verbond van Vereenigingen voor Veilig Verkeer te Utrecht meldt naar aanleiding van het bovenstaan de besluit o.m.: De bijzondere voorschriften inzake de verduisteringsmaatregelen blij ven onverminderd van kracht. Voetgangers. Voetgangers moeten in beginsel van voetpaden gebruik maken, moe ten recht, voorzichtig en zonder on derbreking de rijbaan oversteken, moeten van aanwezige oversteek plaatsen gebruik maken, moeten haaks dus in een rechten hoek! om kruispunten heen gaan. Ook» voetgangers moeten voortaan op kruispunten met verkeerslichten voor het roode licht wachten. Wel mogen zij in de vrij gegeven richting afslaan. Verboden is het blijven staan op hoeken van straten, indien hier door de veiligheid van het verkeer belemmerd of in gevaar wordt ge bracht. Voetgangers, die voorwerpen ver voeren, waardoor het voetgangers verkeer wordt belemmerd, zoo-als b.v. door het loopen met een ladder, dienen gebruik te maken van den uitersten rechterkant van de rij baan, daarbij rekening houdende met het rijdende verkeer. Schoolklassen behooren gebruik te maken van het voetpad. Maken zij gebruik van de rijbaan, dan worden zij beschouwd als gesloten colonnes en dienen zich aan de voorschriften daarvoor bij duisternis of mist te houden (o.m. t.a.v. het meevoeren van lantaarns). Verboden is het spelen van kinderen op de rijbaan. Het spelen op den rijweg wordt dus strafbaar gesteld. Wielrijders. Onder het berijden van een rijwiel wordt mede verstaan het voortduwen van een rijwiel. Men mag derhalve een weg, welke voor alle rijverkeer in één richting is verboden ook niet meer met een fiets aan de hand ingaan. Is de rijweg in beide rich tingen gesloten voor rijwielver- keer, dan mag men dien weg wél met de fiets aan de hand in gaan. Het is verboden het stuur onder het rijden met heide handen los te laten of de voeten van de trappers te nemen. Het is verboden naast een ander voertuig dan een rijwiel te blijven rijden in het bijzonder naast een tram. Inhalen mag in den regel slechts geschieden door één wielrijder, twee wielrijders mogen inhalen, indien het overige verkeer zulks toelaat. Fietsclubs. Voor fietsclubs e.d. is van speciaal belang het volgende: Indien door meer dan vijftien wiel rijders in gesloten formatie en onder leiding wordt gereden, mogen zij twee aan twee naast elkander blij ven rijden en ook bij aanwezig heid van rijwielpaden van de rijbaan gebruik maken, tenzij de rij baan is aangeduid als „autoweg". Op rijwielen met één zitplaats mogen geen andere personen dan de bestuurder worden vervoerd, uitgezonderd kinderen beneden tien jaar, mits de bestuurder vol wassen is en het rijwiel van een geschikte zitplaats is voorzien. De door de politie gegeven aan wijzingen in het verkeer moeten altijd worden opgevolgd, deze gaan zelfs boven de verkeersregelingen, welke van overheidswege door ver keersteekens zijn aangegeven. Bijzondere opmerking verdient het volgende: Als het teeken „doorrijden" komt, is men altijd gerechtigd rechts af te {daan en ook naar links, indien Gas- en electriciteit- rantsoeneering. 's-Gravenhage, 9 October. Van bevoegde zijde vernemen wij, dat de overheid wel den indruk heeft, dat over het algemeen de bevol king serieus zich inspant om de noodige beperking van 25 op het gebruik van gas en electriciteit in toepassing te brengen, maar ander zijds, nu het seizoen een oploopend gebruik veroorzaakt en sommigen blijkbaar in verleiding komen, om gas of electriciteit ook voor nood- verwarming te gebruiken, ernstig wil waarschuwen om dit niet te doen. Wie gas of electriciteit voor verwarming gebruikt, is in een oogenblik over zijn rantsoen heen en. loopt vast. Dat dit niet licht te achten is, blijkt uit de cijfers over September ter zake. In September zijn (over het geheele land) ter oorzake van overschrijding van het gasrantsoen 38627 boeten opgelegd, terwijl bij 629 personen de gas- toevoer werd afgesneden. Eveneens in September werden ter oorzake van te veel electriciteitsgebruik 43062 boeten opgelegd en bij 955 personen de levering van electrici teit stopgezet. Deze cijfers zijn ernstig. Ze zijn slechts over één enkele maand. Men houde zich voor gewaarschuwd en verlieze de rant- soeneeringsbepalingen geen oogen blik uit het oog, want wie te laat zich hierover zorgen maakt, is zelf de oorzaak, dat hij niet meer te helpen is. HOOGOVENARBEIDER GEDOOD. De 25-jarige gehuwde arbeider W. IJ., wonende te IJmuiden en werkzaam bij het hoogovenbedrijf aldaar, kreeg tijdens het lossen van een wagon oud ijzer een ijzeren balk tegen zijn Lichaam. Met ern stige inwendige kneuzingen is hij naar het Roode Kruisziekenhuis te Beverwijk vervoerd alwaar hij aan de verwonodingen is overleden. Het slachtoffer laat een vrouw en twee kinderen achter. SLACHTOFFERS VAN BOM AANVAL BEGRAVEN. Gistermorgen is op de begraaf plaats Crooswijk te Rotterdam on der groote belangstelling het stof felijk overschot van de acht ouden van dagen, die bij den laatsten bomaanval getroffen werden in het gemeentelijk tehuis, ter aarde be steld. De gevolmachtigde voor Rotterdam, dr. Volkers, heeft aan de groeve een kort woord van deelneming gesproken namens den Rij kscommiss ar is De Duitsche politie was verte genwoordigd door majoor H. Wer ner, het college van secr.-generaal door den heer H. Ceelen, van het dept. van sociale zaken, de gemeen te Rotterdam o.a. door den wethou der Donner. CLANDESTIENE HANDEL TE NAARDEN. De Naardensche politie heeft in een perceel van een der buiten wijken een hoeveelheid clandestien gekochte levensmiddelen in beslag genomen n.l. een viertal blikken met ieder ongeveer 26 kg. vet en een pot met ruim 700, meest onge stempelde eieren. De verkooper van deze goederen, was een inwoner van Bussum. Hij1 had de waar weer van een anderen Bussumer betrokken. Bij dezen werd een clandestiene slagerij aan getroffen. Er was juist geslacht en een flinke hoeveelheid versch vleesch werd aangetroffen. Behalve het vleesch werd hier nog een kist met eenige honderden eieren ont dekt en in beslag genomen. Er zijn twee arrestaties verricht. Kind onder autobus. - Het 2%- jarig zoontje van de familie Zilver smit te Deventer is onder een auto bus geraakt en vrijwel op slag ge dood. Verdronken. - De zware duis ternis, welke gisteravond heerschte, was oorzaak, dat te Amsterdam en kele menschen te water geraakten, van wie er twee zijn verdronken. Ontslag verleend. - Bij besluit van den secr.-gen. van het dept. van financiën van 8 Oct. is met ingang van 1 Januari 1942 aan T. J. Dul- laert, verificateur der invoerrech ten en accijnzen te Oldenzaal op zijn verzoek eervol ontslag verleend. 487e STAATSLOTERIJ VIJFDE KLASSE TWAALFDE LIJST Trekking van 9 October. PRIJZEN VAN ƒ70 1009 1054 1200 1243 1290 WK 1580 1731 1867 1939 2103 2355 2360 2424 2477 2572 2582 2654 3058 3171 3182 3287 3297 3475 3572 3660 3783 3849 3896 3924 3945 4171 4221 4247 4366 4373 4439 4457 4664 4684 4708 4733 4752 4836 4857 4860 5154 5233 5321 5366 5371 5375 5415 5448 5513 5550 5781 5790 5997 6117 6226 6316 6344 6377 6411 6433 6603 6627 6702 6854 6855 6856 6895 6904 6913 7009 7043 7100 7136 7140 7531 7599 7654 7771 7813 7818 7914 7970 8709 8016 8160 8180 8281 8512 8682 8727 8734 8800 9180 9315 9451 9453 9478 9528 9624 9642 9663 9668 9711 9712 9735 9782 9820 9832 9918 10232 10381 10487 10597 10604 10664 10735 10742 10884 10913 10985 11002 11089 11153 11202 11233 11421 11502 11735 11787 11991 12222 12232 12236 12320 12355 12428 12561 12611 12759 12768 12867 12968 13072 13165 13168 13261 13330 13332 13405 13495 13661 13663 13716 13800 13923 14022 14055 14152 14363 14406 14620 14709 14740 14801 14981 15081 15183 15389 15403 15509 15557 15571 15692 15779 15817 15860 15917 15940 15967 15980 16277 16446 16513 16518 16706 16725 16737 1-6742 16882 16903 17323 17440 17626 17638 17678 17839 17924 17998 18039 18331 18444 18640 18650 18760 18840 18850 18873 18939 18979 19058 19068 19084 19139 19191 19507 19654 19662 19677 19752 19958 20092 20343 20698 20902 21243 21339 21347 21456 21498 21549 21598 21827 21943 AiMÊB» NIETEN '■-IKT 1027 1043 1050 1061 1091 1135 1166 I486 1210 1300 1305 1309 1338 1S?1 1386 1413 1449 1499 1311 1518 1637 1658 1671 1675 1699 1715 1730 1561 17-73 1782 1810 1822 1834 1981 1986 2024 2073 2079 2083 2084 2087 2152 2158 2167 2185 2189 2233 2280 2300 2324 2345 2354 2369 2370 2375 2380 2426 2433 2444 2456 2517 2528 2533 2539 2668 2672 2674 2689 2697 2716 2836 2641 2868 2918 2956 2997 30» 3054 3101 3192 3138 31-77 3194 3237 3253 3316 3365 3402 3538 3575 3657 3718 3770 3779 3794 3801 3929 3962 40-18 4031 4036 4087 4098 4119 4133 4443 4156 4198 4230 4253 4316 43» 4342 4344 4364 4365 4385 4386 4Ö5 4420 4431 4477 4503 4522 4560 4366 4579 4619 4635 4666 4673 4674 «98 4721 4729 4739 4765 4788 4830 4086 4979 4998 5000 5079 5097 5117 5127 5196 5225 5236 5308 5407 5418 5440 5460 5463 5476 5479 5496 5506 5525 5529 5588 5598 5666 5676 5686 5809 5832 5856 5868 5943 5945 5965 5993 6002 6031 6156 6159 6190 6245 6259 6290 6302 6305 6326 6330 6353 6417 6450 6475 6535 6558 6563 6575 6581 6606 6613 6683 6721 6779 6813 6821 6861 6924 6932 6982 7049 7024 7040 7068 7081 7189 7106 7291 7295 7301 7343 7400 7431 7439 7478 7510 7594 7637 7643 7656 7678 7726 7743 7791 7826 7829 7839 7956 7977 7978 8C®1 8056 8082 8Ï13 8177 8181 81-84 8254 8216 8296 8304 8350 8369 8525 8559 8620 8621 8765 8772 8779 8794 8798 8799 8854 8916 8934 8947 8958 8959 9002 9017 9043 9089 9553 9268 927D 3356 98Q0 9416 9420 9436 9440 9479 9491 9506 9513 9556 9562 9620 9691 9701 9717 9733 9813 9834 9866 9942 9943 9949 10080 10097 10107 10124 10165 10170.10214 10251 10270 10306 10335 10378 10398 10427 10428 10437 10447 10450 10470 10485 £0515 10559 10594 10639 10704 10809 10827 £0862 10867 10869 10876 10898 10967 10984 11006 L10G7 11024 11041 11056 11068 11145 1117 G 11245 11246 11285 1-1-296 £1308 11334 11335 11339 11363 11367 19388 U416 11419 11491 L1492 11508 11511 11524 11534 13545 11548 11551 11563 11566 11606. 11675 £1722 11734 11740 11745 11796 11844 11884 11895 1195# 11964 11976 11978 12033 12051 Ï2052 12069 12119 12170 12191 12218 12282 12345 12364 12461 12462 12479 12483 12544 12553 13505 12605 12634 12681 12732 12743 12758 Ï2779 12813 12845 12861 12866 12901 12937 12974 13009 13055 13103 13112 13122 13138 13188 13233 13248 13253 13335 13360 13392 13418 13459 13506 13516 13576 13600 13662 13694 13696 13752 13877 13882 13885 13910 13914 13921 13955 13965 13973 13984 13985 13998 14051 14071 14100 14200 14211 14239 14262 14277 14287 14349 14415 14429 14469 14510 14547 14559 14567 14576 14615 14646 14650 14660 1-4680 14681 14723 14750 14770 14815 14876 14922 14929 14952 14986 15017 15058 15071 15080 15161 15168 15173 15219 15254 15257 15272 15274 15279 15295 15303 15365 15442 15445 15462 15483 15496 15552 15567 15570 15591 15600 15644 15676 15679 15688 15699 15729 15763 15785 15792 15823 15839 15842 15859 15915 15945 16007 1601-9 16022 16077 W0S1 162tK) 16243 16243 16252 1-6263 16283 1-8287 f6296 16312 16332 16354 16357 16373 16382 K420 16440 16447 16490 16556 16562 16619 16620 16687 16723 16741 16745 16790 16819 16840 16323 16946 16984 17060 17084 17102 17203 17366 17292 17327 17452 17539 17567 17569 17599 17600 17640 17651 £7687 17689 17702 Ï7766 16823 K89Q 17899 17804 lïg06 17922 17989 18047 Ï8020 18065 18069 18082 18083 18095 18099 18101 18107 180-5 18213 18355 18375 18378 I84S 18472 i&m £8538 £8572 18805 18628 18662 Ï8719 18726 18743 £8870 f8890 18942 19005 19024 19044 19054 19096 19161 19204 19214 19222 13232 Ï9299 19280 £93® 19357 19405 19424 19435 19443 19518 f9543 19545 19550 19562 19571 195» 19668 19727 19733 19769 19789 19870 19992 19901 19911 19951 19967 2O0O1 20002 20007 20203 20221 20249 20275 20302 20328 20425 20437 20438 20460 2OK0 20484 20549 U9 20592 20610 20624 20689 20692 20783- 20845 20852 20933 21073 21074 2tm 2r80 21187 21279 212-20 21257 21300 2S387 2/430 21438 21504 2T-505 21542 21-568 25580 21648 21652 217*18 2Ï725 21733 27776 21777 27787 21832 2T873 21903 2T905 21928 27981 21986 21993 220ÓÖ Benoemd. - Bij besluit van den secr.-gen. van het dept. van justi tie van 8 Oct. is benoemd tot raads heer in het gerechtshof te Amster dam: mr. E. H. F. W. van Schaeck Mathon, thans rechter in de arr. rechtbank te Haarlem; is benoemd tot president van de arr.-rechtbanl te Rotterdam: mr. A, F. Zwaarde maker te Bilthoven,

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1941 | | pagina 5