VET w. vm „KLECO" Huize L.O.L. HILDERIIG punten Gwn dur® L MOTIÉX IVLCKM ANN Waarom kunnen wij goedkoper zijn? "Groothuizen Bekorien van pijnlijke doodstrijd leidt tot rampzalige gevolgen PRAATJES e. e Lage exploitatie. ir INGEZONDEN Burgemeesters naar Oslo Glimlachje Predikbeurten Koedijk Afdeling Vara in vergadering bijeen Hensbroek Weekoverzicht Langedijk Haagse conferentie zal 250 deelnemers tellen TYPISTE NETTE 1NPAKSTERS MEUBELEN Langestraat 65 - Alkmaar Sij gebr ek aan beter gaat NIEtoflou naar Hi ckmann. Want daar :s niet te hoop 'i atliRt, maar uilslu tend 't BESTE. ZATERDAG MANTEL- EN JAPONNENDAG Meer dan ooit „Billijk man", Langestr. 27 Sinds 1887 Kledingmagazijn „Bollebozen" in de bollen VRIJDAG 34 MAART 1950 (Buiten verantwoordelijkheid der Red.) Enige tijd geleden verscheen er in dit blad een artikel, waarin de schrij ver zich min of meer een voorstander toonde van het bekorten van een ho peloze en pijnlijke doodsstrijd door middel van een injectie, dus voor wat men wel noemt: de „moord uit mens levendheid". Het zal dus, om een ob jectieve kijk op dit zo moeilijke pro bleem te krijgen, nuttig zfln het ook eens van de andere kant te beschou wen. De maatschappij van Nederland is, de hemel zfl dank, een Christelijke. Twee duizend jaren Christendom heb ben op onze maatschappelijke, morele en wetenschappelijke structuur een stempel gedrukt, wat niet valt weg te redeneren. Daarom veroordeelt het Nederlands Recht en rechtsgevoel de 5,menslievende moord". Dat neemt niet weg, dat er ook in Nederland grote groepen voorkomen, die deze vorm van barmhartigheid aanvaarden als geoorloofd. Zij «kernen zich wel „onafhankelijken", d.w.z. zij onderzoeken het vóór en tegen van elk geval zonder daarbij rekennig te hou den met het eventueel bestaan van een God. Onnodig te zeggen, dat deze „onafhankelijken" niet aan God gelo ven. Het zfln deze mensen, die de „moord uit menslievendheid" beschou wen als een gerechtvaardigd iets. In derdaad! Als er geen God bestaat en dus geen eeuwig Hiernamaals, is er geen enkele reden om een doodzieke te la ten voortmartelen in afschuwelijke pijnen, die ten slotte toch in een gru welijke dood moeten eindigen. Een ster vende hond, die overreden is, helpt men uit zijn ljjden; het verlichten van de pijn van een stervende door een injec tie kan dus slechts een daad van barm hartigheid genoemd worden. Hiertegen zijn twee stellingen aan te voeren, een morele en een practi- sche. Beide zijn in wezen echter even ernstig. Ten eerste weet niemand, ik niet en u niet, met een wetenschappe lijke zekerheid, of er een God en een Hiernamaals bestaat. Nooit is een zui ver-verstandelijk bewijs geleverd van Gods bestaan, maar evenmin is er ooit een goddeloze in geslaagd om onbe twijfelbaar aan te tonen, dat Hij en Zijn Eeuwigheid een verzinsel is, een fantasie zijn. Ofschoon de overgrote meerderheid van de wereldbevolking wel gelovig is. door welke religie dan ook, zijn de kansen van „God bestaat" t.o.v. „God bestaat niet", objectief gezien, als 50% staat tot 50%. Stel u nu eens voor, dat er iemand op sterven ligt. Hij lijdt bijna ondra gelijke pijn, maar is te zwak om nog te spreken. Zijn einde zal binnen het half uur komen. Niemand weet, wat er in zijn binnenste omgaat, ook de dokter niet. Alleen de stervende weet het. Hij worstelt met zijn verleden, "n slecht en verdorven leven. De strijd is zwaar. Boven hem staat de dokter en staart in zijn afgeleefd en bezweet gelaat. Deze materialistische en on afhankelijke wetenschapsman weet 't: over een half uur sterft deze onge lukkige. Nog dertig folterende minu ten moet hij zinloos gepijnigd worden. van hier en gunter VII SOMWOILEN zou je denke, dattewe van regeerders hier in Nederland te veul hew we.... je hew we de eerste en tweide kamer en den nag de per- vinsiale state.... d'r komt mitteraast gien end an.... en den de gemiente- rade niet te vergetenen den al 't aare nag wat ok ingroipt in 't leven van de burgerwat doene al die lui, vraag je je zellef wel d'rs of.... Maai zoo of en toe den denk je, we- rempel, da's toch maar goed datte ze d'r binne.... toe de tweide kamer die regeling mit Indië(ik bin nag wat van de ouwe stempel) an- gong, toe wasze d'r 'n brad minse, die houpte op de eerste kamer, dat die t maar ofwoize zouwaars netuurlik 'n groote waffel over de eerste ka mer, die 'n keleesie is van ouwe heertjes (wat de leste jare ok puur aars worren is)en nou, welnou koman, maar 't liep ok faliekant of en zoo lazze we den nouw datte de groöte heere an 't bekvechten weest wasze over de pont van Velsen en de Westfriese breg in Alkmaarnou, de eerste zei d'r komme, maar de tweide deer hewwe ze de duite nag niet voor't geeft niks al sting de kamer van kouphandel d'r ok achter, net zoo min as dat die 't tremmetje van Alkmaar nei Bergen niet ofskafte wullewatte de heere wolze, dat zelle de gekke proizenmaar ik noem 't je aars 'n bedoening deer bai de Friesche bregze hewwe d'r nou groene en rooie lichies maakt wie t eerst over de breg mag, maar de halft van de toid loike ze wel buiten werkingen a&rs is 't zoo, dat ik van de week twei keer ze van alleboi dezelfde kant de breg opraien zag dat kwam vroeger nooit voor.... en den klamme wie terug moetvroe ger wist je, wie uit de stad kwam die gong voor. Maar nou rake ze asens nag an 't .bakkeloien op de breg. Af- foin, in t kenaal is nagal puur ruim te, da's derekt niet vol asze ze mekaar over de leuning gooieaSrs zou ik maar zegge, meheer Wendelaar moet maar voet bai stik houwende an- houwer winten net zoo noddig as de pont in Velsen is 'n verbetering van de Westfriesche breg SOIMEN. En uit menslievende barmhartigheid drukt hij de injectienaald in het vlees van de zieke. In een pijnloos roes zinkt deze weg in de koude dood Nu is er dus 50% kans, dat het in derdaad afgelopen is. Dat de dokter gelijk had en de gemartelde zieke een dienst bewees. Maar wat als die andere 50% be waarheid is geworden? Als de ziel van de gestorvene na de injectie neer- geslingerd wordt voor de rechterstoel van God? Zfln strfld tussen goed en kwaad werd door de dokter afgebro ken. Wellicht heeft deze dokter dus het eeuwige ongeluk van een ziel ten gevolge. Het optreden van de dokter is dus niets dan een gok met 50% kans op winst en 50% op verlies; wint hfl, dan sterft een zieke zonder pfln maar verliest hfl, dan verliest hfl dubbei. Want dan bestaat er inderdaad een God, die misschien die ziel van de zieke verdoemt en bovendien later de dokter ter verantwoording zal roepen. Die verantwoordelijkheid is te groot, dokter. Oók voor U weet ook niet alles. De tfld van het vermeende almachtige verstand, het Rationalis me, is voorbfl. En ook uw leven eindigt De tweede stelling is de practische. De gevolgen hiervan zfln duidelijker te merken en dus lijken ze nog veel rampzaliger. De Christelijke moraal verbiedt het ingrijpen in het menselijk leven onder alle omstandigheden. Deze moraal be heerst de Nederlandse wet en ook do wetten van de meeste andere landen. De z.g. Humanistische moraal die strikt wetenschappelijk is iaat toe, dat men in gevallen als hierboven in het leven ingrijpt. Maar als u wilt, onafhankelijken, dat uw standpunt ge ëerbiedigd wordt, doet gfl dat dan ook t.o.v. andere inzichten? Dan moet ge ook aanvaarden de redevoering van Communisme en Fascisme, die 't individuele leven ziet als een onder deel van het leven van de Staat. IJ breekt het leven af, wanneer 't voor de persoon, het individu geen waarde meer heeft, maar integendeel iets zeer lastigs is geworden. Behal ve dat dit zelfmoord goedpraat, leidt het nog tot de volgende consequentie: Een Communistische (Fascistische) regering mag een einde maken aan 't leven van (genegeerde) individuen, wanneer die het leven van de (ver heerlijkte) staat ondraaglijk maken. Dan treedt de regering ais dokter met injectiespuit op. Zoals die dokter uit de le stelling zelf uitmaakte of ver der leven nog zin had, zo maakt nu „dokter Communist" uit of verder le ven nog nut heeft. En zo besloot „dok ter Hitier" tot het beëindigen van het leven der zJ. nutteloze Joden, die een einde heetten te maken aan de Duitse Staat. Maar zover behoeft men niet eens te redeneren. Want als de grenzen van het beschikken over leven en dood niet langer Goddelijk zijn, maar be paald worden door mensen, door de „menselijkheid", dan wordt een la wine op gang gebracht. Dan kan men nog wel trachtten op de helling van de afgrond een nieuwe grens te trekken, maar ten eerste zal de la wine daar al voorbfl donderen, vóór dat men daarmee klaar is en boven dien zal hfl elke verdere barricade omver werpen. Want zo gauw niet meer een Goddelflk gebod, maar het redenerende verstand het goed of niet goed zfln van een daad moet bepa len, zullen wfl de mening van anderen moeten respecteren, noe hard die me ning ook is. En dan zal er niemand meer kunnen beweren, dat er één ot andere wet overtreden wordt. Want dan zullen het de mensen zfln, die in hun eigen voordeel zelf de wetten vaststellen. Zoals thans ge beurt in de landen, die geen God meel erkennen: Rusland, Joegoslavië, Hon garije en al die andere landen, die de door een bovenmenselijk Heerser vast- '-astgestelde grenzen negeren. Deze verantwoording kan men aan durven. Maar men bedenke dan, welke gevaren zfl Inhoudt. F. G. De burgemeester van Amsterdam mr. Arn. J. d'Ailly, zal zich 13 Mei per vliegtuig naar Oslo begaven om deel tc nemen aan de viering van het 900-jarig bestaan van deze stad. Het stadsbestuur van Oslo heeft verscheidene burge meesters van hoofdsteden uitgenodigd. Ook burgemeester Oud van Rotterdam gaat naar Oslo, in zijn kwaliteit van voorzitter van de Vereniging van Ne derlandse gemeenten. „Maar wat is er toch, schat?' VOOR ZONDAG 28 MAART 1950 ALKMAAR. Grote kerk, 10 uur ds. Den Oudsten (bevestiging nieuwe lid maten). Woensdagav. half 8 oecumeni sche avondwflding. Kapelkerk, 10 uur ds. Dikboom (bevestiging nieuwe lidmaten); 5 uur ds. Wesseldijk. Rem. gerei gem., half elf ds. Rappold. Luth. kerk (Oudegr.) half elf, ds. C. Met em. predikant te Hilversum. Doopsgez. kerk, 10 uur, ds. Van der Sluis. Geref. kerk, 10 uur prof. dr. Polman; 5 uur ds. Von Meyenfeldt. Baptisten gem. (in Nieuwe Doele), 10 uur de heer Hofhuis; 8 uur jeugdsa- menkomst in de Wiihelminaschool, Maandagavond 8 uur jeugdbijbelklas idem. Oud-kath. kerk geen dienst; Dinsdagavond 8 uur in de Luth. kerk (Oudegracht) Paas-meditatie. Herst. Ap. Gem., Toussaintstraat, half 10 en 4 uur er. Woensdagav. 8 uur dienst Ned. Chr. Gem.schapsb., 3 uur jeugd club Kr. v. Eltenweg 22; Di. half 8 bfl- belkring idem; Do. half 8 evang. sa menkomst in Waakt en Bidt, spr. de heer De Bruin van Heiloo. Leger des Heils (William Booth), Limmerhoek 40, 10 uur heiligingsdienst; 12 uur Zondags school; 8 uur verlossingssamenkomst o. 1. v. kapiteine Hassoldt, luit. Schriek en kadet v. d. Veen; Do. 8 uur heiligings dienst. Ned. Leger des Heils, Slik- steeg, 10 uur heiligingsdienst; 3 uur Zondagsschool; 8 uur verlossingssamen komst; Woensdagavond 8 uur, wijdings- dienst o.Lv. vaandrig Kuipers. Kruis leger, Hekelsiraat 9, 10 uur opdracht- dienst; 3 uur kindersamenkomst; 8 uur inzegening van twee candidaten, plaat selijke officieren en soldaten o.l.v. kapi teine de Koff uit Amsterdam. Di.- en Do.av. 8 uur openbare samenkomsten. Kerk van Jezus Christus van de hei ligen der laatste dagen (in Valk's lunch room), half elf Zondagsschool; 5 uur godsdienstbijeenkomst. omgeving AKERSLOOT, 10 uur, ds. Kaptein, BERGEN, Ruïnekerk, 10 uur ds. Be- kius. In „Rehoboth", half elf ir. Voorham van Amsterdam. Geref. kerk, 10 en 5 uur ds. Knappers van Hilversum. Ned. Chr. Gemeenschaps- bond, Woensdagav. 8 uur evang. sa menkomst in Rehoboth. BROEK OP LANGENDIJK, geref. gem., 10 uur (belijdenis en voorb. H. Avondmaal) en 5 uur ds. Donner. Doopsgez. kerk, 10 uur da. Schepman. DIRKSHORN, herv. kerk, av. 7 uur ds. Post. Geref. kerk, half 10 en 2.15 uur ds. Van der Sluis. EGMOND AAN ZEE, herv. gem., 10 urn; ds. Roobol. Geref. kerk, 10 uur ds. Von Meijenfeldt; half 5 leesdienst. Oud-kath. kerk, voorm. 8 en 10 uur en av. 7 uur, dienst. GROOT-SCHERMER, 10 uur de heer Veenhof. HEILOO, herv. gem., 10 u. ds. Appel. Evangelisatie Kerklaan, 10.15 uur ds. Rens van Amsterdam. Geref. kerk (in evang.gebouw aan de Kerklaan), half 9 ds. Von Meijenfeldt; 4 uur prof. dr. Polman. HEER-HUGOWAARD. Geref. kerk, 10 uur en half 3 ds. Hamming. HENSBROEK, 10 uur, ds. Meyboom. KOEDIJK, 10 uur de heer Slager. LIMMEN, elf uur ds. Teriet. NOORD-SCHARWOUDE, geref. kerk, 10 en 4 uur ds. Barkey Wolf. OUDORP, half 10, ds. Teriet. SCHERi.AiRHORN, herv. gem., 10 u. de heer Albertz. Geref. kerk, 10 uur en half 3 ds. Slomp van Hoorn. SCHOORL, Groet en Camp, in gymn. gebouw aan de Smeerlaan te Catrijp, 10 uur, ds. De Jong. SINT-PANCRAS, geref. kerk, 10 uur (voorb. H.Avondmaal) en 4 uur ds. Middelkoop. STOMPETOREN, av. half 8 ds. Kap tein van Akersloot. Evangelisatie, 10 uur, de heer Van der Kaay van Am sterdam. URSEM, av. 7 uur, ds. Meyboom. VEENHUIZEN, 10 uur ds. Van Wijk (bevestiging lidmaten H.Avondm.) WARMENHUIZEN, 10 uur ds. Post. ZUID-SCHERMER, av. half 8. de heer Albertz. De voorzitter, de heer J. Makkes, be treurde de slechte opkomst. De VARA is er niet alleen om mooie uitzendingen te brengen, zfl is tevens een stimulans in de democratisch-sociallstlsche strijd voor be tere toestanden. Er moet krachtig gewerkt worden om meer nieuwe leden te winnen De voorzitter had weer twee nieuwe leden gewonnen, zodat het ledental thans 78 is. Men moet zo spoedig mogelijk tot de 100 komen. Wegens te weinig belangstelling kon de bespreking „VARA-zomerfeest" geen voortgang vinden. Belangstellenden kunnen zich' aansluiten bij Bergen of Alk maar. Op voorstel van de heer F. Rlek- wel zal op de algemene vergadering Zon dag te Alkmaar, besproken worden de mogelijke uitzending voor de schooljeugd, b.v. eens per week onder schooltijd te doen plaatsvinden, daar vele scholen reeds in het bezit zfln van een radiotoestel. De heren F. Riekwel en D. van Duin worden aangewezen als afgevaardigde. Breedvoe rig wordt het hier ter plaatse te houden 1 Meifeest besproken. Men was het er over eens dat dit de beste manier is van propaganda en versterking van het con tact tussen de afdelingen partij, vakbewe ging en VARA. De heer P. Hart, leider van het 1 Mei-comité, gaf de verzekering dat het programma er schitterend uit zal zien en geschikt ls voor jong en oud. De heer C. Hartog Jz. werd aangewezen om voor de VARA in het Mei-comité zitting te nemen. De voorzitter dankte de aan wezigen voor de nuttige en vruchtbare besprekingen. Er is contact gelegd voor samenwerking. Moge dit in de toekomst zfln vruchten afwerpen. BONTE SPECHT ALS WITTE RAAF. Burgemeester Kooiman heeft in zfln tuin een bonte specht aangetroffen, een vogel die zich in onze omgeving maar zeer sporadisch laat zien. In de week van 15 tot 22 Maart kwam er een einde aan het oplopen van de rode koolprijzen, 16-3 kon men nog 28.10 noteren, 18-3 was 26.10 de hoogst betaalde prijs en 21-3 kon Broek op Langendflk niet hoger komen dan 23.40 waar Noord-Scharwoude nog 24.60 kon boeken. Vooral Zaterdag 18 waren er nog zeer belangrijke aanvoeren. Hoewel de rode kool nog lang niet op is, gaat ze momenteel wel erg hard weg. De kwaliteit loopt sterk terug door het warme weer. Dit zal wel de voornaam ste reden zijn waarom de tuinders zo snel willen ruimen. De gele kool bleef bfl geringe aan voeren prijshoudend, tegen noteringen van 33 tot 37.20. Restanten witte kool werden verkocht tegen 33 tot 40. Uien waren eveneens prijshoudend; de prijzen waren onge veer gelijk aan die van de vorige week namelijk 45.90 tot 47.70. PPeen w|3s duur. Voor peen II werden ongekende prijzen betaald. De aanvoer j. w. gjaltema" en m. pool hebben de eer U kennis te geven van hun voorgeno men huwelijk, waarvan de voltrekking zal plaats hebben op Woensdag 5 April "a.s. 11.30 uur te Alkmaar. Kerkelijke inzegening door de WelEerw. Heer Ds. A. G. van Wijk in de Grote Kerk te Alkmaar n.m. 12 uur. Nieuwe Niedorp, Dorpstraat 62b, 23 Maart 1950. Alkmaar, Veerstraat 1. Receptie Zondag 2 April van 35 uur in 't gebouw van Vrflzinnig Hervormden Heul 3 te Alkmaar. Toekomstig adres: Dorp straat 62b, N. Niedorp. was echter van weinig betekenis. Geno teerd werd 36.50 tot 42.20. Dinsdag 21 Maart daalde te Noord-Scharwoude de prijs plotseling tot 30. Kroten, handel matig, prijzen vats om de zes gulden met 6.20 als maximum. Het witlof moest enige guldens in prijs dalen. De hoogste markt voor eerste soort daalde van 49 tot 42. De aanvoeren nemen wat toe, voor witlof II wordt 3335 be taald, terwijl het snippergoéd nog 26 opbrengt. Waarschijnlijk onder de invloed van de sterk toenemende aanvoer van jonge groenten in de glascentra, nam de bin nenlandse vraag af. Ook de export kon minder betalen; de hogere prijzen dis voor rood werden betaald in het begin van de week hebben blijkbaar geen winstkansen meer geboden. Voor export van kool is alleen Duitsland aan de markt geweest. Ook uien worden nog naar Duitsland verladen. Belgie en Frankrijk betalen voor peen prijzen waaraan het binnenland niet kan tip pen. Bij de kroten was de stemming vrij eentonig. Het witlof lijdt onder de spinazie-aanvoer, wavrbfl komt een grotere aanvoer uit de koude kuilen. Het is voor de telers te hopen, dat da prijzen niet verder dalen, daar de op brengsten over het algemeen aan de lage kant blijven. Aan de dezer dagen in Den Haag m het kader van de Atlantische Unie te hoqden militaire besprekingen zal wor den deelgenomen door ruim 250 per sonen. AMERIKAANSE WAPENHULP AAN PERZIE Ambtenaren van het Amerikaanse de partement van Buitenlandse Zaken hebben, bekend gemaakt, dat aan de Perzische regering een ontwerpover eenkomst betreffende militaire hulp' is voorgelegd. Hiermede betuigen wij onze hartelijke dank aan familie, vrienden en ken nissen voor de vele blijken van belangstelling bij ons huwelijk ondervonden. J. KOMMER A. KOMMER—BAS Vrouwenstraat 6, Alkmaar. TECHN. GROOTHANDEL BOSTA, Laat 182, Alk maar, vraagt voor afd. correspondentie lft. ca. 20 jaar. Soil, schriftelijk. gevraagd. Banketfabriek HEIJKOOP, Hofplein. Aanmelden vóór 7 uur. B. z. a. NET MEISJE (geref.) als hulp in de huishouding voor hele dagen, van 8.307 uur. Br. No. 4659 Adv.-Burea: K. ter Burg, Alkmaar. heeft Onderjurken 2.98 Int. witte directoires 2.28 Damesslips 1.84 Kindercamisoles 75 ct. Kinderdirectoires 99 ct. Geb. Jaegercamisoles 1.98 Interlock singlets 2.46 Interlock broekjes 1.88 Interlock lange pantalon met elastiek 3.98 Herenpyama's 10.80 Overhemden, v. boord 7,71 Overhemden 2 brd. 8.58 Overhemden, effen pope- line m. 2 Trubenys boor den 12.90 Trainingsbroeken 4.07 Washandjes prima badstof 35 ct. Baddoeken, frisse kienren 1.59 3 voor 4.50 Grasllnnen 160 br. goede kwaliteit 2.98 Slopenkatoen 1.96 Pyamaflanel 1.79 Wit molton L69 Nylonkousen, le kwaliteit 51 gauge 7.50 Geplatteerde kousen 4.52 Mooie linbsgew. kousen 2.56 Sterke werkkousen 1.40 Reclameprijs goede kou sen 1.12 Wie rekent, koopt bij LANGESTRAAT 37 CHEMISCH REINIGEN van ABCOUDE Wendt U tot de erkend* Wonlng- Inrichllngen-Motexngenten Alleen Zaterdag 300 beste blauwe handdoe ken, waarde L35 voor 99 Concurr. aanb. slopen beste kw. 2.98, 2.87, 2.49 Ongekend degelijke wa feldoeken 68x 100 1.59 Badstofwashandjes, bflna 1 c.m. dik 45 Anti rhenmatiek lakens, flanel, 160 x 240 ongez 895 Rood-grfls bedovertrek 140 br. p. M. 3.10 Helder Brab. 80 br. p. M. bont •1.75 Fflne solide marquisette 90 br. p. M. 1.08 Zuiver zflden kousen, Bemberg versterkt 1.50 Nieuwste grote fant. schorten 3.95, 2.95 Beste kinderdirectoires of cam., wit 67 Snoezige dames pull overs, korte mouw 12.50 Fflne witte camisoles met schouderband 1.97 Fris geruite zakdoeken 40 x 40 39 Beste khaki school- broeken, vanaf 4.65 Best khaki herenhemd, 2 sportzakken 9.75 Sportkousen 3-8 69 r 0 Grote omzet. U vindt bfl ons een prachtsortering COSTUUMS SPORTCOSTUUMS REGENKLEDING KINDERKLEDING enz. Wfl zfln ALTIJD GOEDKOPER dan ieder ander. Komt U zich maar eens overtuigen bfl het van OTTDS BEKENDE Alléén gevestigd: BOTERSTRAAT, ALKMAAR Let op het juiste adres, want VERKEERD LOPEN IS DUURDER KOPEN! UIT DIB BOB KEN LEERT U TOVEREN U tovert uw kamers om met dat prachtige BEHANG van ook voor VERF BIJTS KWASTEN enz. Huigbrouwerstr. 1, Alkmaar - Tel. 4298 J V. In de bollenstreek zult U geen kweker aan treffen die zich zal inlaten met pootaard- appelen. (En in hun vak zfln het hele bolle bozen). En wat ziet U bfl HILDERING Al leen en uitsluitend naaimachines. Is er voor U een betere ga rantie denkbaar? Luttik-Oudorp 66-68 (Zaadmarkt) Tel. 2975

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1950 | | pagina 7