u
FAHNER's
rilLCKMANN
ZOMERPRIJZEN
Willen Dekens
SID0NIUS DE JONG
waterschade
ENGELN
Adverteert in dit klad
PARFUM-BAR!
BUSIJZERS
De Kampioen
KLECO ontving
Lederhandel
N.V. v.h. Herms. Goster eo Zn.
enorme Textiel-, Meubelen-
en
Kamgaren costuums
Kamgaren pantalons
Egyptische jassen
Grote Verkoop
HANDEN OMHOOG
Een jaar later was vooroordeel
nog niet geheel verdwenen
IN DEZE
WARMTE
Eén week verlenging
1926: Renners, rij in de stad niet zo hard!
Van Borger geen
medewerking
Marktoverzicht Schagen
Dutch T T.
Grepen uit de
historie
Besommingen l|muiden
Onze Damrubriek
Scheepvaartberichten
Boterstraat 1 Alkmaar
Fiets- en bagagetassen
Rugzakken
Broekriemen
Voor al Uw drukwerk
HEDEN WEER HALVE PRIJZEN
1-persoons, vanaf f 14.89
2-persoons, vanaf 15.89
Koorstraat, hoek Laat.
door grote
HALVE PRIJZEN
DE EERSTE motorsnelheidswedstrjjden-op-de-weg waren In 1925 dus uit
stekend geslaagd; het organiseren van deze races was niet zo maar even
een bevlieging geweest, doch men wilde er mee doorgaan en trachten dit
motorsportgebeuren tot een evenement te maken. Het circuit in Rolde was
wel heel aardig geweest, maar het voldeed toch lang niet aan de eisen, dia
gesteld mogen worden. Speciaal het 8 km. lange zandweggetje lokte noga*
crltle* uit, hoewel daaraan direct moet worden toegevoegd, dat verschil
lende renners dit maar „een fijn stukje" vonden. Men vergete hierbij niet,
dat tal van baanijjders en rijders van betrouwbaarheidsritten op de weg
waren gekomen en dat zjj zich wonderwel in het zand thuis gevoelden.
en hij had tot in de laatste ronde de
leiding, hoewel hij enorm dicht op de
hielen werd gezeten door een viertal
Harley Davidsons, die echter de strijd
moesten staken. De berijders ver
wachtten teveel van hun machines.
John Moos op BSA begon toen lang
zamerhand naar voren te komen.
J-JET CIRCUIT moest dus verbeterd
worden, maar 't gemeentebestuur
van Borger was daarvoor niet te vin
den; men had blikbaar nog niet in
de j»aten, dat de „cost" altijd voor de
„baet" uitgaat. Toen heeft het voort
bestaan van de races wel even in ge
vaar verkeerd, wijl de organisatoren
op absolute wegraces wilden over
schakelen en zandweggetjes met wa
gensporen dus in de ban werden ge
daan. Assen en Beilen hebben, toen
het oog viel op het circuit dat mo
menteel nog in gebruik is, wél volle
dige medewerking willen verlenen
(regeren is nu eenmaal vooruitzien)
en het is resultaat is bekend. Natuur
lijk het wegdek verkeerde toen nog
lang niet in de uitstekende staat van
nu, maar de TT-races zijn langzamer
hand gegroeid en dus ook de kwali
teit van het circuit. Acht km. asphalt
weg bevatte het nieuwe circuit, voorts
een gedeelte grindweg en ten slotte
een gedeelte klinkers. Wederom was
men enthousiast en er werden snel
heden geopperd, die varieerden van
100 km. voor de 350 en 110 voor de
500 cc-ers.
Onder hoogspanning naderde ook
in 1926 de dag van de races (26
Juni) en Assen begon enigszins last
te krijgen van het oorverdovende ge
brul, waarmede de renners langs de
straten stoven om hun motor te pro
beren. Mr. J. Bothenius Lohman,
die toen burgemeester van Assen
was, heeft na het beëindigen van de
races de coureurs dan ook verzocht
in de stad niet meer zo verschrik
kelijk hard te rijden.
De loeiende „Scott" van Dom.
QE SENSATIE van deze races is ge
weest de loeiende 150 cc. Scott
van de Zwitser Dom, een enorme
machine, die bij de start te De Haar
gehoord werd als de motor langs de
Beilerstraat in de richting Hooghalen
gilde. Snerpend kwam de Scott steeds
weer door en het was jammer, dat
Dom geen strijd behoefte te voeren,
want niettegenstaande hij een snel
ste ronde maakte van 110 km. bleef
zijn totaal gemiddelde „slechts" 99,6
kilometer.
En het was maar goed, dat deze
sensatie er was, want de races had
den dit jaar niet al te veel te bete
kenen. Inschrijvingen waren er vol
doende, maar er was geen spanning,
er werd geen heroïsche strijd gestre
den. In de 250 cc klasse werd de As
senaar Gerard Dieters de winnaar op
New Imperial met een gem. van 71.16
km. Bertus van Hamersveld zat in 't
zadel van een 350 cc Gillet twee-takt
Er was minder aanvoer van rundvee
dan de vorige week. Geen wonder, we
zitten immers midden in de hooibouw
De handel in vette koeien was stug
duur; duurder dan de vorige week.
Verscheidene koeien zijn dan ook voor
f 1000 verkocht en de hoogste notering
kwam op f 1060. Dus nu was de prijs
van slachtgewicht van f 2.50f 2.90 per
kg. Er worden zulke hoge prijzen ge
vraagd dat de handel wel wat stag
neert.
De handel in melk- en kalfkoeien
was vrij goed. De hoge vraagprijzen
belemmerden 'n vlotte handel. De beste
kwaliteiten met papieren enz. waren
nog royaal prijshoudend verkocht.
Hoogste notering f 950. De vraag naar
goede weidebeesten is wat luwende.
Toch werden ze nog goed verkocht.
Deze hoogste notering was f 750. De
handel in pinken was zeer matig. Hoog
ste notering f 450. De handel in nuch
tere kalveren was vlug; duurder dan
de vorige week. Op de paardenmarkt
was het zeer stil; weinig handel. Rij-
tuigpaarden van f 600f 800. Slacht-
paarden f 700—f 850. Op de wolvee
markt ook iets minder aangevoerd. De
handel van magere schapen, overhou-
ders, vette schapen was goed, flink
prijshoudend en de handel in lammeren
vooral voor de dood was vlug. Lamme
ren voor het leven van f 40f 50. Voor
de dood tot f 61.
De biggen golden vandaag iets meer;
handel was vrij goed. Op de konijnen-
markt viel weinig te beleven. Er wer
den ook weer vette varkens aange
voerd; dat moest eigenlijk veel meer
worden.
SCHAGEN, 29 Juni 1950. 7 Paarden
f 650f 800; 21 Geldekoeien (mag.)
f 600—f 750; 33 Geldekoeien (vette)
f 750—f 1060; 12 Kalfkoeien f 775—
f 95C; 5 Pinken f 300—f 450; 58 Nuch
tere kalveren f 30f 65; 26 Schapen
(mager) f 50—f 75; 10 Schapen (vette)
70f 97.50; 12 Overhouders f 70—
f 100; 250 Lammeren f 40f 61; 106
Biggen f 35—f 50; 12 Konijnen f 0.50—
f 2.50.
BIJ HET ZWEMMEN VERDRONKEN
Te Maastricht is gistermiddag- bij het
zwemmen in het Afvoerkanaal, het
Bosscherveld, de 16-jarige P. S. plot
seling in de diepte verdwenen en ver
dronken.
Bertus van Hamersveld, die reeds als
winnaar was gedoodverfd, kreeg In
de laatste ronde een defect aan zijn
benzineleiding, John Moos kwam in
de laatste bocht te vallen, maar dat
verhinderde hem toch niet snel weer
op te krabbelen en de race te win
nen. Hij haalde een gem. van ruim 86
km. Piet van Wijngaarden was bij
de zware jongens wederom de mata
dor. Zijn gem. was 92.5 km.
J)E ACCOMMODATIE langs de baan
had een flinke duit gekost, doch
de organisatoren hadden het er op
gewaagd, dank zij hun grenzeloos
vertrouwen in een massale opkomst
van het publiek. Ze hadden evenwel
de weergoden niet mee tijdens de da
gen vóór de races en toen de benzine
dampen na de races goed en wel op
getrokken waren, bleek Assen met
een tekort te zitten van rond ƒ5000.
Zullen we hierbij even niet vergeten,
dat de organisatoren stuk voor stuk
hoofdelijk aansprakelijk waren? En
zullen we deze zelfde mensen dan
niet even warm huldigen voor het
toen getoonde onverwoestbare opti
misme? Het is geen kleinigheid om
met slechts een paar mensen per
soonlijk verantwoordelijk te zijn voor
eventuele stroppen, terwijl een even
tueel voordelig saldo, dat was reeds
gebleken, gebruikt werd voor verbe
tering van de accommodatie der races.
Onwankelbaar is het vertrouwen der
organisatoren geweest, want anders
hadden ze er in 1926 ongetwijfeld de
brui aan gegeven. Dat zij dit niet heb
ben gedaan, daarvoor past een woord
van oprechte dank, niet alleen van
Assen, doch ook van Drenthe, van
Nederland, van alle motorsportmin-
nenden in den lande.
Besommingen van Donderdag: Traw
ler IJm. 71 f 12800; Logger Sch. 9
7920.
Prijzen per kg: heilbot 2.552.50, gr.
tong 2.702.55, gr. m. tong 2.532.34,
kl. m. tong 2.181.88, tong I 1.42
1.14, tong II 1.28—0.98.
Prijzen per 50 kg: grote schol 5545,
gr. m. schol 5938, kl. m. schol 5137.
schol I 42-30, schar 20-16, haring 43-33
makreel 3528, grote schelvis 61—38.
gr. m. schelvis 6543, kl. m. schelvis
5640, schelvis I 39—35, schelvis II
3026, wijting 2116, gr. gul 3834,
kl. wolf 31—30.
Prijzen per 125 kg: grote kabeljauw
18093, grote wolf 8368.
Aanvoer 1110 kisten, w.o. 10 kisten
haring.
MU het I1Dama«"-tournooi tot het ver.
leden behoort en we daarin spelers 8an
het werk hebben gezien uit landen waar
tot dusverre slechts op het schaakbord
werd gedamd (Italië en Engeland), zijn
we ons onwillekeurig gaan afvragen, hoe
toch de ontwikkelingslijn moet zijn ge
weest van het dammen op de 100 velden.
Een antwoord hebben we echter niet ge
vonden I
In Europa werd tot plm. 1900 alleen in
Frankrijk en Nederland ons spel beoe
fend. Daar staat echter tegenover, dat
ons spel in sommige delen van Afrika al
héél lang gespeeld wordt.
Het merkwaardigste is wel dat in Se
negal ons spel bij de inlandse bevolking
héél populair is en er altijd zéér sterke
pelers zijn geweest. Hoe het daar is ge
komen? Niemand weet het! Eii toch is
Woldouby in 1920 kampioen van Parijs
geworden, terwijl zijn landgenoot, Ahma-
dou Kandie, reeds met succes in 1894 aan
een tournooi in Parijs deel nam.
Dat deze Senegalezen inderdaad sterke
spelers waren bewijst de 1$eronder vol
gende partij
Uit de oude doos
Partij, gespeeld door Ahmadou Kandie
(Senegal) wit, en zwart A. Leclercq (Fr.)
in het internationale tournooi van PaiflB
in 1894.
1. 33—28, 2. 18—23; 2. 39—33, 12—18; (Het
kwam in die tijd vrijwel niet voor dat
men een andere opening speelde. Echter,
ook thans behoort hij nog tot de meest
gespeelde.) 3. 4439, 712; 4. 5044, 20—
24; 5. 34—30, 17—21; 6. 31—27, (Thans
geldt 3126 als scherper, al is de tekst
zet niet bepaald fout.) 6. 1420; 7.
37—31, 2—7; (En niet 20—25? wegens stuk
verlies door 2722, enz. Ook toen was de
ze openingsval dus reeds bekend.) 8. 30—
25, 21—26; 9. 25X14, 26X37; (Beter is 9x
20; om Wit tot een verklaring te dwingen
Zwart wil blijkbaar de symetrie hand
haven). 10. 42X31, 9X20; 11. 47—42, 4—9;
12. 41—37, 10—14; 13. 31—26, (Een in on
bruik geraakte variant. Tegenwoordig
wordt vervolgd met 13. 4641, 510; 14
27—21, 16X27; 15. 31X22, 18X27; 16. 32x21,
23X32; 17. 37x28, enz. met interessant
spel.) 13. 510; (De voor de handlig
gende voortzetting 13. 1117; faalt door
14. 35—30, 24X35; 15. 33—29, 23X34; 16
39X30, 35X24; 17. 27—22, 18X27; 18. 32x21,
16X27; 19. 28—23, 19x28; 20. 37—32, enz.
en Wit wint. Een diepe combinatie die
een goede kijk geeft op de kracht van de
toenmalige meesters.) 14. 3731, 1217:
15. 46—41. (De ruil 35—30, 33—29, 27—21,
enz. had tot belangwekkend spel kunnen
leiden.) 15. 7—12; 16. 41—37, 17—21; (Nu
is een duidelijk stijlverschil te constate
ren met de huidige meesters. Geen hun
ner zou zich met deze vereenvoudiging
hebben tevreden gesteld.) 17. 26X17, 12X
21; 18. 31—26, (Natuurlijk.) 20—25; 19. 26X
17, 11X31; 20. 36X27. 14—20; 21. 40—34, 24
—30; 22. 35X24, 20X40; 23. 45x34. 10—14:
24. 44—40, 14—20; 25. 40—35, 20—24; (En
niet 17; wegens dam door 3429» 39x30
28—23, 38—33, enz.) 26. 37—31, 1—7; 27
31—26, 7—12; 28. 34—30, 25X34; 29. 39—30,
15—20; 30. 43—39, 20—25; 31. 48—43, 25x34:
32. 39X30, 9—14; 33. 30—25, 6—11; 34. 42—
37, 1117; 35. 3731!! (Niets nieuws on
der de zon! Zelfs de Senegalezen kenden
dit recept reeds!) 35. 17—22!! (De red
dende ressource die Wit wellicht is ont
gaan. Hij zou anders als 31e zet zeker 49—
43 hebben gespeeld.) 36. 28x17, 12X21; 37.
26X17. 23—28; 38. 32X12. 13—18; 39. 12X23,
19X48; 40. 35—30, 48X12; 41. 30X10, 12—29;
42. 27—21, 29X47; 43. 10—4, en de partij
werd remise gegeven.
Vijf en twintig jaar later kwam Wol-
"douby naar Parijs, die sterker bleek dan
zijn voorganger. Beiden verklaarden ech
ter, dat ze in Dakar lang niet de sterkste
spelers waren! Wat daarvan waar is? Het
zou zeker interessant zijn, enkele van de
ze spelers eens naar ons land te halen!
VOOR PROBLEMISTEN
Zwart: 5, 8. 11, 18, 19, 32, 36.
Wit: 15, 20. 35. 39, 41/43.
Wit speelt en wint.
Oplossing: 1. 43—38, 32x34; 2. 20—
14, 36X38; 3. 14X3, (dreigt 15—10, enz.)
510; 4. 15x4, (Nu dreigt er weer 317,
enz.) 1116; (dus gedwongen) 5. 3530!!
34X25; 6. 4—15, 38—43; 7. 15—20, enz. en
Wit wint.
Het wordt thans waarschijnlijk
geacht, dat de Benelux-ministerconfe-
rentie op het einde dezer maand zal
worden gehouden. Als data worden ge
noemd 31 Juli, 1 en 2 Augustus.
Alamak, R'dam—Basrah, 28-6 te Port
Said. Annenkerk, Brisbane—R'dam,
pass. 28-6 Malta. Averdijk, 28-6 van
Antwerpen naar Jacksonville. Blijden-
dijk, KarachiR'dam, pass. 28-6 Ouessant.
Borneo, Djakarta—A'dam. pass. 28-0
Landsend. Clavella (t), Miri—R'dam,
pass. 28-6 Kaap Bougaroni. Esso Am
sterdam (t), 28-6 van Aruba naar R'dam.
Esso, Den Haag (t), Vado—Aruba, pass.
28-6 Madeira. Farmsum, 28-6 van Casa
blanca naar R'dam. Garoet, Djakarta
R'dam, pass. 27-6 Sabang. Groote Beei
28-6 van A'dam naar Djakarta. Hersi-
lia, DemeraraA'dam, pass. 28-6 Lizard
naar Antwerpen. Johan van Oldenbar-
nevelt, Kaapstad—Surabaja, pass. 28-6
Algoa Baai. Lemsterkerk, Khorramsar
—R'dam, pass. 28-6 Kaap St. Vincent.
Lissekerk, A'dam—Perzische Golf, pass
28-6 Finisterre. Loppersum, Napels—
Safi, pass. 28-6 Gibraltar. Maashaven.
FreetownLonden, pass. 28-6 Las Pal-
mas. Macoifta (t), 28-6 van Miri naar
Sydney. Manoeran, 28-6 van Lorenzo
Marquez naar Beira. Modjokerto, R'
damDjakarta, pass. 28-6 Gibraltar.
Muiderkerk, R'dam Freemantle, pass. 28-6
Straat Messina. Nigerstroom, Lagos—
A'dam, 28-6 te Antwerpen. Poelaulaut,
A'dam—Indonesië, pass. 28-6 Ouessant.
Polyphemus, A'damDjakarta, pass. 28-6
Kaap Degata. Prins Frederik Hendrik,
R'damMontreal, pass. 28-6 Belle Isle.
Prins Willem II. 28-6 van Trieste naar
Lagoulette. Roepat, A'dam—Indonesie,
pass. 28-6 Point de Galle. Samarinda,
28-6 te Manilla van Singapore. Stad
Alkmaar, KaapstadA'dam, pass. 28-6
Kaap Blanco. Stad Haarlem, 28-6 van
Emden te Narvik. Streefkerk, 28-6 van
Visagapatam, 29-6 verwacht te Madras.
Sunetta (t), 28-6 rede Tel Aviv van R'dam.
Talisse, New York—Calcutta, 28-6 te Ma
dras. Tamo, R'dam—Buenos Aires, 28-6
van Bahia naar Santos. Tawali, Seattle
—Calcutta, 28-6 van Madras naar Ran
goon. Themisto, 29-6 te Avonmouth
van Moitreal. Waterman, R'damDja
karta, 28-6 van Bizerta naar Port Said.
Weltevreden, R'damDjakarta, 28-6 ran
Genua naar Port Said. Willem Ruys,
Djakarta—R'dam, pass. 28-6 Burlings.
Zijpenberg, 28-6 te Huelva van Spezzia.
Aagtedijk, 28-6 van Mobile te New Or
leans. Aardijk, 25-6 te Tampico van Ve
racruz. Alchiba, R'damPorto Alegre>
26-6 te Rio Grande. Alphernt, 26-6 van
Charleston naar New York. Arnedijk,
HavannaAntwerpen, pass. 29-6 Scilly.
Barn, A'damChili, 25-6 van Mollendo
naar Arica. Benkalis, A'dam-Djakarta,
27-6 te Penang* Blommersdijk, 28-6 te
Antwerpen van Londen. Duivendijk
28-6 te Vancouver van R'dam. Lang-
koeas, 27-6 van Philadelphia te New
York. Lawak, 23-6 te Vancouver van
Calcutta. Leerdam, 28-6 van New York
naar R'dam. Limburg, 24-6 te Port
land Or van Buenos Aires. Nieuw Am
sterdam, 28-6 te New York van R'dam.
Stad Maastricht, 28-6 van Livorno naar
Huelva. Tibia, 26-6 te Houston van Lon
den. Tjibadak, 24-6 van Tamatave naar
Durban.
Blitar, 1-7 verwacht van R'dam naar
Hollandia. Ceram, 29-6 van R'dam naar
Genua. Delfshaven, Bahia Blanca
—Rotterdam, passeerde 29-6 Finisterre.
Hera, 28-6 te A'dam van West-Indie.
Kamerlingh Onnes, 28-6 verwacht van
Djakarta naar Balik Papan. Kedoe, 30-6
verwacht van Surabaja naar R'dam.
Mataram, DjakartaR'dam, 29-6 van Sin
gapore. Parkhaven, R'damBuenos
Aires, 28-6 te Rio Grande do Sul. Prins
Johan Willem Friso, 28-6 te Montreal van
R'dam. Prins Willem III 28-6 te Toron
to van Cleveland. Rijnkerk, Yokohama
—R'dam, 29-6 te Port Swettenham.
Ternate, New YorkCalcutta, pass. 28-6
om 16 uur Perim. Willem Ruys, Dja
kartaR'dam. pass. 29-6 om 14 uur Finis
terre. Zeeland (t), van Semarang te Su
rabaja.
Akkrumdijk, 29-6 van Boston te Phila
delphia. Aldebarart. 29-6 van Lulea naar
Emden. Althena. Buenos AresR'dam,
pass. 29-6 St. Vincent. Amstelland, San
tosAmsterdam, pass. 28-6 Pernambuco.
Boschfontein, A'damOost-Afrika, 27-0
van Zanzibar. Hecuba, 28-6 van Cura
sao naar Port of Spain. Hestia. 28-8
van San Juan naar A'dam. Hoogkerk.
A'damMarseille, 29-6 te Antwerpen Ja
cob Cats. 29-6 rede Jucaro van Browns
ville. Leersum, 29-6 van R'dam naar
Savona Melampus, 28-6 van New York
naar New Orleans. Mentor. 29-6 van
Malta te Djidjelli. Ondina (t). 28-6 van
Curaqao naar Mamomal. Prins Willem
V, 29-6 van R'dam naar Le Havre.
Nieuws uit onze
LOSSE EAU DE COLOGNE. Onze
bekende kwaliteit. Alléén Zaterdag. A IA
Per maatje v. Iw
FLACONS EAU DE COLOGNE, allen ">r
bekende merken, reeds vanaf
LOSSE LAVENDEL, prima kwaliteit. A IP
Heerlijk fris, per maatje w. 13
FLACONS LAVENDEL, in diverse "jr
merken, vanaf I «X3
V f IANGESÏRAAT 6»
A L M A A
KAMPEERTENTEN
American Pat., en zw. ter
rasparasols, mits recht
streeks betr. van
„THE INDIANA WORKS"
bespaart U 30 tussenh.
winsten. Hoofdkant. voor
Ned.: Haarlem, Zijlweg 111,
Tel. 17877. Vr. geïll. Cat. 5.
',a. 14.75, 19.50, 27.50
Zilverstr. 6-8, Alkmaar.
een pracht sortering
BRUINE
Dames en Heren
Engelse import
Enz. Enz.
Alles tegen uiterst lage prijzen
ALLEEN GEVESTIGD:
DUBBELE KAMPEERTASSEN van zwaar
waterdicht zeildoek, met achterbaleinen
2345, 1680, 1220, 1135, 988.
Verkrijgbaar in alle maten voor fietsen
met en zonder hulpmotor.
RUGZAKKEN in alle maten, vanaf 5.25
BROODZAKKEN in diverse maten.
PADVINDERSRIEMEN van rundleer,
295, 245, 195, 185, 175, 155, 95.
RUNDLEDEREN BROEKRIEMEN, in de
kleuren grijs, bruin, beige, oxblood enz.
325, 295, 265, 245, 220, 195, 175, 165, 155,
145, 135.
HUIGBROUWERSTRAAT 4 ALKMAAR
-j-
Voordam Tel. 3320 Alkmaar
van verbazing steken mensen, die onze prijzen
met onze kwaliteiten vergelijken. Zo iets lijkt
onmogelijk!
Een nieuwe collectie japonnen wacht U voor
9.75 - 12.75 - 15.75 - 19.75
Geruite rokken, zuiver wol 6.90
Keurige fijne wollen mantels 89.75 - 49.75 - 59.75
Toppers, de grote mode 19.75 - 24.75 - 29.75
Lange fluweel manchester dam. pantalons 23.50
Fijne sportieve witte damesblouses 5.75 - 4.85
Leuke witte kinderblousjes, vanaf 2.98
400 p. prima witte da
messokjes, maat 9, van
115 voor 59
300 gekl. zakdoekjes
van 27 voor 17
180 rose wollen dames
directoires van 590
voor 298
150 Originele „Bem-
berg" kousen, fijnste
en sterkste rechtse kw.
van 375 voor 187
120 extra beste wafel
doeken van 200 v. 128
Voor 3.88 een pracht
onderjurk met ronde
hals of schouderb., in
wit of gekl., met bijna
onzichtbaar foutje.
Bijpassende broekjes
reeds vanaf 98
Schitterende geborduur
de lakens 160 br. 1150
Bijpass, sloop 390
Beste sloop 298 - 248
Alle mogelijke modekl.
wol, zomerprijs 1.98
240 p. fijne wollen sport
kousen, chique ruiten,
in maten 6, 7 en 8 van
390 voor 198
100 damescamisoles
pracht lichtblauw in
terlock v. 324 voor 168
270 witte interl. camiso
les m. schouderb. van
300 voor 187
Zeer aparte aanb.:
extra st. links gew. kous
v. 350 voor 268
Tino dames- en heren
shirts 214 - 287
Fijnste lingerie nacht
hemden 8.70
Fijnste lingerie dames-
pyama's 990
Enorme partij baddoe
ken, stuk voor stuk
koopjes van 224 tot 89
Mooi fant. schort 268
Pr. serveerschort 298
Nylons v. 795 voor 695
Net Nylons v. 12.50
v. 10.90
Zo verlicht Hilckmann uw zorgen
Spreekwoordelijk „Billijk man", Langestr. 27. Sinds 1887
van onze
Alle artikelen tegen belachelijke lage prijzen.
in handweefstof tafelkleden.
Een kleine greep uit onze vele koopjes:
Damesceintuurs 0.01
Meisjesmutsen 0-09
KINDERBLOUSES 0.09
ZELFBINDERS 0.29
BADSTOF WASHANDJES 0.19
GROTE RODE ZAKDOEKEN 0.59
GROTE THEEDOEKEN 0.55
FLANELLEN JONGENSBLOUSES 0.98
KINDER KRUIPPAKKEN 0.69
ZWARE HERENBRETELS 0.69
KINDERBRETELS 0.39
GROTE BADDOEKEN 1.49
WITTE MOLTON DEKENS 2.95
GRIJZE EN BEIGE MOLTON DEKENS 2.95
GROTE BLAUWE HANDDOEKEN 1.29
BLAUWE EN KHAKI WERKJASSEN 4.95
GESTR. FANTASIE BROEKEN 4.90
MEISJESJURKEN (leeft. 7-12 jr.) 6.90
PRACHTIGE OVERHEMDEN
(met vaste boord en extra boord) 4.95
DAMESCAMISOLES 1.29
DAMESSLIPS 1.29
1-pers. BEDSTELLEN met kapokkussen 34.90
2-pers. BEDSTELLEN 49.50
KINDERLEDIKANTEN 14.90
WIEGDEKENS 2.85
LEDIKANTDEKENS 4.95
JAEGER en alle soorten SOKKENWOL
10 KORTING.
Koopt nu uw WOLLEN DEKENS
10, 20, 30 KORTING.
HAAST VOOR NIETS! DUS HAAST TJ!
Dusals altijd naar
LAAT 114—118
ALKMAAR