u FAHNER's rilLCKMANN ZOMERPRIJZEN Willen Dekens SID0NIUS DE JONG waterschade ENGELN Adverteert in dit klad PARFUM-BAR! BUSIJZERS De Kampioen KLECO ontving Lederhandel N.V. v.h. Herms. Goster eo Zn. enorme Textiel-, Meubelen- en Kamgaren costuums Kamgaren pantalons Egyptische jassen Grote Verkoop HANDEN OMHOOG Een jaar later was vooroordeel nog niet geheel verdwenen IN DEZE WARMTE Eén week verlenging 1926: Renners, rij in de stad niet zo hard! Van Borger geen medewerking Marktoverzicht Schagen Dutch T T. Grepen uit de historie Besommingen l|muiden Onze Damrubriek Scheepvaartberichten Boterstraat 1 Alkmaar Fiets- en bagagetassen Rugzakken Broekriemen Voor al Uw drukwerk HEDEN WEER HALVE PRIJZEN 1-persoons, vanaf f 14.89 2-persoons, vanaf 15.89 Koorstraat, hoek Laat. door grote HALVE PRIJZEN DE EERSTE motorsnelheidswedstrjjden-op-de-weg waren In 1925 dus uit stekend geslaagd; het organiseren van deze races was niet zo maar even een bevlieging geweest, doch men wilde er mee doorgaan en trachten dit motorsportgebeuren tot een evenement te maken. Het circuit in Rolde was wel heel aardig geweest, maar het voldeed toch lang niet aan de eisen, dia gesteld mogen worden. Speciaal het 8 km. lange zandweggetje lokte noga* crltle* uit, hoewel daaraan direct moet worden toegevoegd, dat verschil lende renners dit maar „een fijn stukje" vonden. Men vergete hierbij niet, dat tal van baanijjders en rijders van betrouwbaarheidsritten op de weg waren gekomen en dat zjj zich wonderwel in het zand thuis gevoelden. en hij had tot in de laatste ronde de leiding, hoewel hij enorm dicht op de hielen werd gezeten door een viertal Harley Davidsons, die echter de strijd moesten staken. De berijders ver wachtten teveel van hun machines. John Moos op BSA begon toen lang zamerhand naar voren te komen. J-JET CIRCUIT moest dus verbeterd worden, maar 't gemeentebestuur van Borger was daarvoor niet te vin den; men had blikbaar nog niet in de j»aten, dat de „cost" altijd voor de „baet" uitgaat. Toen heeft het voort bestaan van de races wel even in ge vaar verkeerd, wijl de organisatoren op absolute wegraces wilden over schakelen en zandweggetjes met wa gensporen dus in de ban werden ge daan. Assen en Beilen hebben, toen het oog viel op het circuit dat mo menteel nog in gebruik is, wél volle dige medewerking willen verlenen (regeren is nu eenmaal vooruitzien) en het is resultaat is bekend. Natuur lijk het wegdek verkeerde toen nog lang niet in de uitstekende staat van nu, maar de TT-races zijn langzamer hand gegroeid en dus ook de kwali teit van het circuit. Acht km. asphalt weg bevatte het nieuwe circuit, voorts een gedeelte grindweg en ten slotte een gedeelte klinkers. Wederom was men enthousiast en er werden snel heden geopperd, die varieerden van 100 km. voor de 350 en 110 voor de 500 cc-ers. Onder hoogspanning naderde ook in 1926 de dag van de races (26 Juni) en Assen begon enigszins last te krijgen van het oorverdovende ge brul, waarmede de renners langs de straten stoven om hun motor te pro beren. Mr. J. Bothenius Lohman, die toen burgemeester van Assen was, heeft na het beëindigen van de races de coureurs dan ook verzocht in de stad niet meer zo verschrik kelijk hard te rijden. De loeiende „Scott" van Dom. QE SENSATIE van deze races is ge weest de loeiende 150 cc. Scott van de Zwitser Dom, een enorme machine, die bij de start te De Haar gehoord werd als de motor langs de Beilerstraat in de richting Hooghalen gilde. Snerpend kwam de Scott steeds weer door en het was jammer, dat Dom geen strijd behoefte te voeren, want niettegenstaande hij een snel ste ronde maakte van 110 km. bleef zijn totaal gemiddelde „slechts" 99,6 kilometer. En het was maar goed, dat deze sensatie er was, want de races had den dit jaar niet al te veel te bete kenen. Inschrijvingen waren er vol doende, maar er was geen spanning, er werd geen heroïsche strijd gestre den. In de 250 cc klasse werd de As senaar Gerard Dieters de winnaar op New Imperial met een gem. van 71.16 km. Bertus van Hamersveld zat in 't zadel van een 350 cc Gillet twee-takt Er was minder aanvoer van rundvee dan de vorige week. Geen wonder, we zitten immers midden in de hooibouw De handel in vette koeien was stug duur; duurder dan de vorige week. Verscheidene koeien zijn dan ook voor f 1000 verkocht en de hoogste notering kwam op f 1060. Dus nu was de prijs van slachtgewicht van f 2.50f 2.90 per kg. Er worden zulke hoge prijzen ge vraagd dat de handel wel wat stag neert. De handel in melk- en kalfkoeien was vrij goed. De hoge vraagprijzen belemmerden 'n vlotte handel. De beste kwaliteiten met papieren enz. waren nog royaal prijshoudend verkocht. Hoogste notering f 950. De vraag naar goede weidebeesten is wat luwende. Toch werden ze nog goed verkocht. Deze hoogste notering was f 750. De handel in pinken was zeer matig. Hoog ste notering f 450. De handel in nuch tere kalveren was vlug; duurder dan de vorige week. Op de paardenmarkt was het zeer stil; weinig handel. Rij- tuigpaarden van f 600f 800. Slacht- paarden f 700—f 850. Op de wolvee markt ook iets minder aangevoerd. De handel van magere schapen, overhou- ders, vette schapen was goed, flink prijshoudend en de handel in lammeren vooral voor de dood was vlug. Lamme ren voor het leven van f 40f 50. Voor de dood tot f 61. De biggen golden vandaag iets meer; handel was vrij goed. Op de konijnen- markt viel weinig te beleven. Er wer den ook weer vette varkens aange voerd; dat moest eigenlijk veel meer worden. SCHAGEN, 29 Juni 1950. 7 Paarden f 650f 800; 21 Geldekoeien (mag.) f 600—f 750; 33 Geldekoeien (vette) f 750—f 1060; 12 Kalfkoeien f 775— f 95C; 5 Pinken f 300—f 450; 58 Nuch tere kalveren f 30f 65; 26 Schapen (mager) f 50—f 75; 10 Schapen (vette) 70f 97.50; 12 Overhouders f 70— f 100; 250 Lammeren f 40f 61; 106 Biggen f 35—f 50; 12 Konijnen f 0.50— f 2.50. BIJ HET ZWEMMEN VERDRONKEN Te Maastricht is gistermiddag- bij het zwemmen in het Afvoerkanaal, het Bosscherveld, de 16-jarige P. S. plot seling in de diepte verdwenen en ver dronken. Bertus van Hamersveld, die reeds als winnaar was gedoodverfd, kreeg In de laatste ronde een defect aan zijn benzineleiding, John Moos kwam in de laatste bocht te vallen, maar dat verhinderde hem toch niet snel weer op te krabbelen en de race te win nen. Hij haalde een gem. van ruim 86 km. Piet van Wijngaarden was bij de zware jongens wederom de mata dor. Zijn gem. was 92.5 km. J)E ACCOMMODATIE langs de baan had een flinke duit gekost, doch de organisatoren hadden het er op gewaagd, dank zij hun grenzeloos vertrouwen in een massale opkomst van het publiek. Ze hadden evenwel de weergoden niet mee tijdens de da gen vóór de races en toen de benzine dampen na de races goed en wel op getrokken waren, bleek Assen met een tekort te zitten van rond ƒ5000. Zullen we hierbij even niet vergeten, dat de organisatoren stuk voor stuk hoofdelijk aansprakelijk waren? En zullen we deze zelfde mensen dan niet even warm huldigen voor het toen getoonde onverwoestbare opti misme? Het is geen kleinigheid om met slechts een paar mensen per soonlijk verantwoordelijk te zijn voor eventuele stroppen, terwijl een even tueel voordelig saldo, dat was reeds gebleken, gebruikt werd voor verbe tering van de accommodatie der races. Onwankelbaar is het vertrouwen der organisatoren geweest, want anders hadden ze er in 1926 ongetwijfeld de brui aan gegeven. Dat zij dit niet heb ben gedaan, daarvoor past een woord van oprechte dank, niet alleen van Assen, doch ook van Drenthe, van Nederland, van alle motorsportmin- nenden in den lande. Besommingen van Donderdag: Traw ler IJm. 71 f 12800; Logger Sch. 9 7920. Prijzen per kg: heilbot 2.552.50, gr. tong 2.702.55, gr. m. tong 2.532.34, kl. m. tong 2.181.88, tong I 1.42 1.14, tong II 1.28—0.98. Prijzen per 50 kg: grote schol 5545, gr. m. schol 5938, kl. m. schol 5137. schol I 42-30, schar 20-16, haring 43-33 makreel 3528, grote schelvis 61—38. gr. m. schelvis 6543, kl. m. schelvis 5640, schelvis I 39—35, schelvis II 3026, wijting 2116, gr. gul 3834, kl. wolf 31—30. Prijzen per 125 kg: grote kabeljauw 18093, grote wolf 8368. Aanvoer 1110 kisten, w.o. 10 kisten haring. MU het I1Dama«"-tournooi tot het ver. leden behoort en we daarin spelers 8an het werk hebben gezien uit landen waar tot dusverre slechts op het schaakbord werd gedamd (Italië en Engeland), zijn we ons onwillekeurig gaan afvragen, hoe toch de ontwikkelingslijn moet zijn ge weest van het dammen op de 100 velden. Een antwoord hebben we echter niet ge vonden I In Europa werd tot plm. 1900 alleen in Frankrijk en Nederland ons spel beoe fend. Daar staat echter tegenover, dat ons spel in sommige delen van Afrika al héél lang gespeeld wordt. Het merkwaardigste is wel dat in Se negal ons spel bij de inlandse bevolking héél populair is en er altijd zéér sterke pelers zijn geweest. Hoe het daar is ge komen? Niemand weet het! Eii toch is Woldouby in 1920 kampioen van Parijs geworden, terwijl zijn landgenoot, Ahma- dou Kandie, reeds met succes in 1894 aan een tournooi in Parijs deel nam. Dat deze Senegalezen inderdaad sterke spelers waren bewijst de 1$eronder vol gende partij Uit de oude doos Partij, gespeeld door Ahmadou Kandie (Senegal) wit, en zwart A. Leclercq (Fr.) in het internationale tournooi van PaiflB in 1894. 1. 33—28, 2. 18—23; 2. 39—33, 12—18; (Het kwam in die tijd vrijwel niet voor dat men een andere opening speelde. Echter, ook thans behoort hij nog tot de meest gespeelde.) 3. 4439, 712; 4. 5044, 20— 24; 5. 34—30, 17—21; 6. 31—27, (Thans geldt 3126 als scherper, al is de tekst zet niet bepaald fout.) 6. 1420; 7. 37—31, 2—7; (En niet 20—25? wegens stuk verlies door 2722, enz. Ook toen was de ze openingsval dus reeds bekend.) 8. 30— 25, 21—26; 9. 25X14, 26X37; (Beter is 9x 20; om Wit tot een verklaring te dwingen Zwart wil blijkbaar de symetrie hand haven). 10. 42X31, 9X20; 11. 47—42, 4—9; 12. 41—37, 10—14; 13. 31—26, (Een in on bruik geraakte variant. Tegenwoordig wordt vervolgd met 13. 4641, 510; 14 27—21, 16X27; 15. 31X22, 18X27; 16. 32x21, 23X32; 17. 37x28, enz. met interessant spel.) 13. 510; (De voor de handlig gende voortzetting 13. 1117; faalt door 14. 35—30, 24X35; 15. 33—29, 23X34; 16 39X30, 35X24; 17. 27—22, 18X27; 18. 32x21, 16X27; 19. 28—23, 19x28; 20. 37—32, enz. en Wit wint. Een diepe combinatie die een goede kijk geeft op de kracht van de toenmalige meesters.) 14. 3731, 1217: 15. 46—41. (De ruil 35—30, 33—29, 27—21, enz. had tot belangwekkend spel kunnen leiden.) 15. 7—12; 16. 41—37, 17—21; (Nu is een duidelijk stijlverschil te constate ren met de huidige meesters. Geen hun ner zou zich met deze vereenvoudiging hebben tevreden gesteld.) 17. 26X17, 12X 21; 18. 31—26, (Natuurlijk.) 20—25; 19. 26X 17, 11X31; 20. 36X27. 14—20; 21. 40—34, 24 —30; 22. 35X24, 20X40; 23. 45x34. 10—14: 24. 44—40, 14—20; 25. 40—35, 20—24; (En niet 17; wegens dam door 3429» 39x30 28—23, 38—33, enz.) 26. 37—31, 1—7; 27 31—26, 7—12; 28. 34—30, 25X34; 29. 39—30, 15—20; 30. 43—39, 20—25; 31. 48—43, 25x34: 32. 39X30, 9—14; 33. 30—25, 6—11; 34. 42— 37, 1117; 35. 3731!! (Niets nieuws on der de zon! Zelfs de Senegalezen kenden dit recept reeds!) 35. 17—22!! (De red dende ressource die Wit wellicht is ont gaan. Hij zou anders als 31e zet zeker 49— 43 hebben gespeeld.) 36. 28x17, 12X21; 37. 26X17. 23—28; 38. 32X12. 13—18; 39. 12X23, 19X48; 40. 35—30, 48X12; 41. 30X10, 12—29; 42. 27—21, 29X47; 43. 10—4, en de partij werd remise gegeven. Vijf en twintig jaar later kwam Wol- "douby naar Parijs, die sterker bleek dan zijn voorganger. Beiden verklaarden ech ter, dat ze in Dakar lang niet de sterkste spelers waren! Wat daarvan waar is? Het zou zeker interessant zijn, enkele van de ze spelers eens naar ons land te halen! VOOR PROBLEMISTEN Zwart: 5, 8. 11, 18, 19, 32, 36. Wit: 15, 20. 35. 39, 41/43. Wit speelt en wint. Oplossing: 1. 43—38, 32x34; 2. 20— 14, 36X38; 3. 14X3, (dreigt 15—10, enz.) 510; 4. 15x4, (Nu dreigt er weer 317, enz.) 1116; (dus gedwongen) 5. 3530!! 34X25; 6. 4—15, 38—43; 7. 15—20, enz. en Wit wint. Het wordt thans waarschijnlijk geacht, dat de Benelux-ministerconfe- rentie op het einde dezer maand zal worden gehouden. Als data worden ge noemd 31 Juli, 1 en 2 Augustus. Alamak, R'dam—Basrah, 28-6 te Port Said. Annenkerk, Brisbane—R'dam, pass. 28-6 Malta. Averdijk, 28-6 van Antwerpen naar Jacksonville. Blijden- dijk, KarachiR'dam, pass. 28-6 Ouessant. Borneo, Djakarta—A'dam. pass. 28-0 Landsend. Clavella (t), Miri—R'dam, pass. 28-6 Kaap Bougaroni. Esso Am sterdam (t), 28-6 van Aruba naar R'dam. Esso, Den Haag (t), Vado—Aruba, pass. 28-6 Madeira. Farmsum, 28-6 van Casa blanca naar R'dam. Garoet, Djakarta R'dam, pass. 27-6 Sabang. Groote Beei 28-6 van A'dam naar Djakarta. Hersi- lia, DemeraraA'dam, pass. 28-6 Lizard naar Antwerpen. Johan van Oldenbar- nevelt, Kaapstad—Surabaja, pass. 28-6 Algoa Baai. Lemsterkerk, Khorramsar —R'dam, pass. 28-6 Kaap St. Vincent. Lissekerk, A'dam—Perzische Golf, pass 28-6 Finisterre. Loppersum, Napels— Safi, pass. 28-6 Gibraltar. Maashaven. FreetownLonden, pass. 28-6 Las Pal- mas. Macoifta (t), 28-6 van Miri naar Sydney. Manoeran, 28-6 van Lorenzo Marquez naar Beira. Modjokerto, R' damDjakarta, pass. 28-6 Gibraltar. Muiderkerk, R'dam Freemantle, pass. 28-6 Straat Messina. Nigerstroom, Lagos— A'dam, 28-6 te Antwerpen. Poelaulaut, A'dam—Indonesië, pass. 28-6 Ouessant. Polyphemus, A'damDjakarta, pass. 28-6 Kaap Degata. Prins Frederik Hendrik, R'damMontreal, pass. 28-6 Belle Isle. Prins Willem II. 28-6 van Trieste naar Lagoulette. Roepat, A'dam—Indonesie, pass. 28-6 Point de Galle. Samarinda, 28-6 te Manilla van Singapore. Stad Alkmaar, KaapstadA'dam, pass. 28-6 Kaap Blanco. Stad Haarlem, 28-6 van Emden te Narvik. Streefkerk, 28-6 van Visagapatam, 29-6 verwacht te Madras. Sunetta (t), 28-6 rede Tel Aviv van R'dam. Talisse, New York—Calcutta, 28-6 te Ma dras. Tamo, R'dam—Buenos Aires, 28-6 van Bahia naar Santos. Tawali, Seattle —Calcutta, 28-6 van Madras naar Ran goon. Themisto, 29-6 te Avonmouth van Moitreal. Waterman, R'damDja karta, 28-6 van Bizerta naar Port Said. Weltevreden, R'damDjakarta, 28-6 ran Genua naar Port Said. Willem Ruys, Djakarta—R'dam, pass. 28-6 Burlings. Zijpenberg, 28-6 te Huelva van Spezzia. Aagtedijk, 28-6 van Mobile te New Or leans. Aardijk, 25-6 te Tampico van Ve racruz. Alchiba, R'damPorto Alegre> 26-6 te Rio Grande. Alphernt, 26-6 van Charleston naar New York. Arnedijk, HavannaAntwerpen, pass. 29-6 Scilly. Barn, A'damChili, 25-6 van Mollendo naar Arica. Benkalis, A'dam-Djakarta, 27-6 te Penang* Blommersdijk, 28-6 te Antwerpen van Londen. Duivendijk 28-6 te Vancouver van R'dam. Lang- koeas, 27-6 van Philadelphia te New York. Lawak, 23-6 te Vancouver van Calcutta. Leerdam, 28-6 van New York naar R'dam. Limburg, 24-6 te Port land Or van Buenos Aires. Nieuw Am sterdam, 28-6 te New York van R'dam. Stad Maastricht, 28-6 van Livorno naar Huelva. Tibia, 26-6 te Houston van Lon den. Tjibadak, 24-6 van Tamatave naar Durban. Blitar, 1-7 verwacht van R'dam naar Hollandia. Ceram, 29-6 van R'dam naar Genua. Delfshaven, Bahia Blanca —Rotterdam, passeerde 29-6 Finisterre. Hera, 28-6 te A'dam van West-Indie. Kamerlingh Onnes, 28-6 verwacht van Djakarta naar Balik Papan. Kedoe, 30-6 verwacht van Surabaja naar R'dam. Mataram, DjakartaR'dam, 29-6 van Sin gapore. Parkhaven, R'damBuenos Aires, 28-6 te Rio Grande do Sul. Prins Johan Willem Friso, 28-6 te Montreal van R'dam. Prins Willem III 28-6 te Toron to van Cleveland. Rijnkerk, Yokohama —R'dam, 29-6 te Port Swettenham. Ternate, New YorkCalcutta, pass. 28-6 om 16 uur Perim. Willem Ruys, Dja kartaR'dam. pass. 29-6 om 14 uur Finis terre. Zeeland (t), van Semarang te Su rabaja. Akkrumdijk, 29-6 van Boston te Phila delphia. Aldebarart. 29-6 van Lulea naar Emden. Althena. Buenos AresR'dam, pass. 29-6 St. Vincent. Amstelland, San tosAmsterdam, pass. 28-6 Pernambuco. Boschfontein, A'damOost-Afrika, 27-0 van Zanzibar. Hecuba, 28-6 van Cura sao naar Port of Spain. Hestia. 28-8 van San Juan naar A'dam. Hoogkerk. A'damMarseille, 29-6 te Antwerpen Ja cob Cats. 29-6 rede Jucaro van Browns ville. Leersum, 29-6 van R'dam naar Savona Melampus, 28-6 van New York naar New Orleans. Mentor. 29-6 van Malta te Djidjelli. Ondina (t). 28-6 van Curaqao naar Mamomal. Prins Willem V, 29-6 van R'dam naar Le Havre. Nieuws uit onze LOSSE EAU DE COLOGNE. Onze bekende kwaliteit. Alléén Zaterdag. A IA Per maatje v. Iw FLACONS EAU DE COLOGNE, allen ">r bekende merken, reeds vanaf LOSSE LAVENDEL, prima kwaliteit. A IP Heerlijk fris, per maatje w. 13 FLACONS LAVENDEL, in diverse "jr merken, vanaf I «X3 V f IANGESÏRAAT 6» A L M A A KAMPEERTENTEN American Pat., en zw. ter rasparasols, mits recht streeks betr. van „THE INDIANA WORKS" bespaart U 30 tussenh. winsten. Hoofdkant. voor Ned.: Haarlem, Zijlweg 111, Tel. 17877. Vr. geïll. Cat. 5. ',a. 14.75, 19.50, 27.50 Zilverstr. 6-8, Alkmaar. een pracht sortering BRUINE Dames en Heren Engelse import Enz. Enz. Alles tegen uiterst lage prijzen ALLEEN GEVESTIGD: DUBBELE KAMPEERTASSEN van zwaar waterdicht zeildoek, met achterbaleinen 2345, 1680, 1220, 1135, 988. Verkrijgbaar in alle maten voor fietsen met en zonder hulpmotor. RUGZAKKEN in alle maten, vanaf 5.25 BROODZAKKEN in diverse maten. PADVINDERSRIEMEN van rundleer, 295, 245, 195, 185, 175, 155, 95. RUNDLEDEREN BROEKRIEMEN, in de kleuren grijs, bruin, beige, oxblood enz. 325, 295, 265, 245, 220, 195, 175, 165, 155, 145, 135. HUIGBROUWERSTRAAT 4 ALKMAAR -j- Voordam Tel. 3320 Alkmaar van verbazing steken mensen, die onze prijzen met onze kwaliteiten vergelijken. Zo iets lijkt onmogelijk! Een nieuwe collectie japonnen wacht U voor 9.75 - 12.75 - 15.75 - 19.75 Geruite rokken, zuiver wol 6.90 Keurige fijne wollen mantels 89.75 - 49.75 - 59.75 Toppers, de grote mode 19.75 - 24.75 - 29.75 Lange fluweel manchester dam. pantalons 23.50 Fijne sportieve witte damesblouses 5.75 - 4.85 Leuke witte kinderblousjes, vanaf 2.98 400 p. prima witte da messokjes, maat 9, van 115 voor 59 300 gekl. zakdoekjes van 27 voor 17 180 rose wollen dames directoires van 590 voor 298 150 Originele „Bem- berg" kousen, fijnste en sterkste rechtse kw. van 375 voor 187 120 extra beste wafel doeken van 200 v. 128 Voor 3.88 een pracht onderjurk met ronde hals of schouderb., in wit of gekl., met bijna onzichtbaar foutje. Bijpassende broekjes reeds vanaf 98 Schitterende geborduur de lakens 160 br. 1150 Bijpass, sloop 390 Beste sloop 298 - 248 Alle mogelijke modekl. wol, zomerprijs 1.98 240 p. fijne wollen sport kousen, chique ruiten, in maten 6, 7 en 8 van 390 voor 198 100 damescamisoles pracht lichtblauw in terlock v. 324 voor 168 270 witte interl. camiso les m. schouderb. van 300 voor 187 Zeer aparte aanb.: extra st. links gew. kous v. 350 voor 268 Tino dames- en heren shirts 214 - 287 Fijnste lingerie nacht hemden 8.70 Fijnste lingerie dames- pyama's 990 Enorme partij baddoe ken, stuk voor stuk koopjes van 224 tot 89 Mooi fant. schort 268 Pr. serveerschort 298 Nylons v. 795 voor 695 Net Nylons v. 12.50 v. 10.90 Zo verlicht Hilckmann uw zorgen Spreekwoordelijk „Billijk man", Langestr. 27. Sinds 1887 van onze Alle artikelen tegen belachelijke lage prijzen. in handweefstof tafelkleden. Een kleine greep uit onze vele koopjes: Damesceintuurs 0.01 Meisjesmutsen 0-09 KINDERBLOUSES 0.09 ZELFBINDERS 0.29 BADSTOF WASHANDJES 0.19 GROTE RODE ZAKDOEKEN 0.59 GROTE THEEDOEKEN 0.55 FLANELLEN JONGENSBLOUSES 0.98 KINDER KRUIPPAKKEN 0.69 ZWARE HERENBRETELS 0.69 KINDERBRETELS 0.39 GROTE BADDOEKEN 1.49 WITTE MOLTON DEKENS 2.95 GRIJZE EN BEIGE MOLTON DEKENS 2.95 GROTE BLAUWE HANDDOEKEN 1.29 BLAUWE EN KHAKI WERKJASSEN 4.95 GESTR. FANTASIE BROEKEN 4.90 MEISJESJURKEN (leeft. 7-12 jr.) 6.90 PRACHTIGE OVERHEMDEN (met vaste boord en extra boord) 4.95 DAMESCAMISOLES 1.29 DAMESSLIPS 1.29 1-pers. BEDSTELLEN met kapokkussen 34.90 2-pers. BEDSTELLEN 49.50 KINDERLEDIKANTEN 14.90 WIEGDEKENS 2.85 LEDIKANTDEKENS 4.95 JAEGER en alle soorten SOKKENWOL 10 KORTING. Koopt nu uw WOLLEN DEKENS 10, 20, 30 KORTING. HAAST VOOR NIETS! DUS HAAST TJ! Dusals altijd naar LAAT 114—118 ALKMAAR

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1950 | | pagina 6