„Packet-hat" gemakkelijk in de tas
Een leuke gehaakte theewarmer
J
Druppel onder de
lens
Loontje komt om
zijn
Honeré Daumier
/eeK-end
Eén mislukking
ZATERDAG 7 JUNI 1958
askracht
jjuppelsl
i tenue irig Med.)*
8.10 Sportuit-
ziek. 8.45 Idem. 8.55
Voor de zieken. 9.30
Gram.muziek. 10.00
11.00 So-
Promenade-Orkest
12.25 Voor
30 Land- en Tuin-
12.33 Orgelconcert.
Nieuws. 13.15 Man-
Hammond-orgelspel.
14.35 Gram.muziek,
'15.15 Viool en cello.
16.00 Bijbellezing,
welschap en solisten,
17.15 Gramofoon-
e jeugd. 17.45 Rege-
den Hartog: „Tour-
-Waropen in Noord
,00 Nieuws. 18.15
mannen in grijs,
Gram.muziek.
19.15 Engels#
ek. 19.40 Radiokrant,
rberichten. 20.10 Ge-
.40 Omroeporkest en
enzen staan open",
22.15 „In
causerie. 22.25 Ka-
idoverdenking. 23,00
richten. 23.15—24.0,0
m.: 7.00 VARA,
4.00 VARA. 7.00
ïndgymnastiek. 7.33
euws en weerberich-
k. 8.50 Kookpraatje.
bocht". 9.15 Gram.-
de oude dag", cau-
jding. 10.20 Voor de
10.55 Voor
en piano. 12.00
en Tufnbouwmede-
het platteland. 12.38
Nieuws. 13.15 Voor
0 Dansmuziek. 13.50
de vrouw. 14.15
Gram.muziek. 15.20
lijn", hoorspel. 16.00
era. 17.00 Voor de
s Orkest. 17.50 Mflf-
Nieuws. 18.15
overzicht1.
Verkiezingstóe-
nuziek. 19.45 Rege-
Ibouwrubriek. 20.ÖO
iteiten. 20.15 Geva-'
20.55 Aetherforum.
2.00 Verkiezingstoe-
1 Festival: Concèrt-
Nieuws. 23.15 So-
n Esperanto. 23.20
24.00 Gram.muziek."
ïuwelijk is al lang
onbetrouwbaar
was, zou ik
:ich af: ze had al
wist ze, waarom
toen ze met Joan
haar verhalen
-en met Benny, zo
oak was geweest.
haar niet bedro-
vaar ongelukkig te
hem zo
v Joan's gelukkige
liskwam en hoorde
ik ga met
ij, Barbara, vroeg
af, wat ze nu moest,
ze Joan althans de
om niets te
ze 't haar ver-
nste nu met Kathe*
ig zijn hoofd om te
hield zijn arm dicht
ogen zagen alleen,
niet opgemerkt.
tot haar door, dat
jn, als hij haar niet
neer dat wel 't ge-
tot ver wikke-
zich afvragen,
ag z'jn. da+ ze van
shoord en Joan le*
en
lijk d{chtbij en liep
ief, zou je 't erg
huis ging?"
aan. „Na-
er aan de hand?'-
Wordt vervolrD.
te wachten. „Wat
g hij. „Voorlopig
weg", antwoordde
dat we niet in el-
ïzien worden. Jij
n Buldogstad op
je wacht af tot ja
mij krijgt!" En zo
elk een kant
rgier op zijn tenen
n met een bonzend
ït slot om te draai-
horen," mompel-
nde stem, maar dat
nt Billie en Karel-
de benen genomen
met blauwe wol 43 kst. (hiervan 3 als
eerste st).
le toer: blauw 40 st. Het werk om
keren; 2e toer: blauw 40 v; omkeren.
Laat blauwe draad hangen. 3e toer:
wit ,40 st; omkeren. 4e toer. wit; 40 st
omkeren. Laat witte draad hangen. 5e
toer: blauw; 40 st, omkeren; 6e toer:
Blauw, 40 v. omkeren. Van de 3e tot
en met de 6e toer nog 3x herhalen.
Daarna de 3e en 4e toer één maal her
halen, 21e toer: Blauw, 2 st. in da
eerste 2 vasten, daarna op elke 2e v.
1 st. haken. Op de 2 laatste v. 2 st.,
omkeren; 22e toer: Blauw, 2 v„ daar
na op de 18 volgende st. 1 d. 1. s. (als
voorbeeld), 2v., omkaren, 83e toer;
Blauw, 2 v., daarna 1 d. 1. s. in elk der
v. (9 maal), 2 v., omkeren, 24 toer:
Blauw, 2 v., darna 1 d. 1. s. in elk der
9 volgende st., 2 v., omkeren. 25e toer:
Blauw, 2 v., 1 steek overslaan, 1 v., 1
steek overslaan, 2 v., 1 steek overslaan,
1 v., 1 steek overslaan, 3 v. om
keren, 26e toer: Blauw. 2 v., daar
na 5 d. 1. s. 2 v„ Afhechten.
De voering van de theewarmer be
staat eveneens uit 2 gelijke delen en
wordt geheel van blauwe wol gehaakt.
De eerste 21 toeren ziin gelijk aan die
van de buitenwand. 22e toer: 1 v. in
elke steek, omkeren. 23e toer: gelijk:
aan die van de buitenwand. 26e toer:
1 v. in elke v. van de vorige toer.
Leg deze blauwe voeringhelft tegen
de helft van de buitenwand en naai
alle randen netjes dicht. Nu is de thee
warmer half klaar. Maak nu nog zo'n
zelfde helft en naai dan de zijkanten
van deze gevoerde delen aan elkaar,
maar laat daarbij aan weerskanten »en
gedeelte open voor het oor en de tuit
van de pot. Haal de .bovenkant in. Met
blauwe wol wordt een band van 98 st.
gehaakt. We maken er een strik van
en deze wordt bovenop bevestigd.
De bodem van het bakje. Hiervoor
gebruiken we blauwe wol. Haak 4 k.
st. en verbindt ze door een h. v. tot
een ring.
le toer: 6 v. in deze ring. 2e toer. 2
v. in elke v. van d'e vorige toer.
3e toer. 2 st. in elke v. van de vorige
toer, 4e toer: 1 v. in elk st. van de
vorige toer. Vervolg met beurtelings 1
toer st. en 1 toer v., meerderend ,bij de
stokjestoeren, waar het nodig is om
het werk plat te houden. Ga door tot
de middellijn 21V, cm bedraagt.
De rand van het bakje. Met blauwe
wol haakt men 28 k. st. en 3 voor liet
eerste st. le toer: 28 st. op deze k. st.
2e toer: 2 v., 1 e. 1. v. in elk der 13
volgende, daarna 13 v. in de resterende
st., omkeren. Laat de blauwe draad
hangen en ga verder met wit, 3e toer:
28 st., omkeren. 4e toer: Wit, 2 v„ 13
e. 1. s. 13 v., omkeren. Laat de witte
draad hangen en vervolg met blauw.
Herhaal de 3e en 4e toer met blauw
en daarna weer met wit, afwisselend,
tot U in het geheel 64 toeren hebt. Af
kanten.
Het in elkaar maken van het bakje.
Naai de lap-watten (U kunt ook mol
ton gebruiken) tegen de gehaakte rand
hier en daar vast. Naai de einden sa
men. Vouw de rand zó dubbel, dat de
lussenkant naar buiten komt.
Plaats hier de reen karton tussen In
en naai de onderkant dicht. Rijg van
de ronde lap fluweel de buitenrand
naar binnen. Nu wordt de ronde lap
fluweel vastgehecht tegen de achter
kant van de gehaakte bodem.
Naai daarna de buitenrand van het
fluweel overhands aan de buitenrand
van deze gehaakte bodem, nadat men
het karton er tussen heeft geschoven.
Bevestig tot slot dit bodempje aan de
rand en ook het bakje is klaar.
Veel succes!!
ADVERTENTIE
maar toen
werd ze wijzer
Moeder en moeders moeder
gebruikten al MAÏZENA
DU RY E A, dus bestelde 't
jonge vrouwtje 't ook. Maar
....zij verzuimde te doen,
wat die ervaren moeders
deden en nog doen: toezien
dat ze ook MAÏZENA
DURYEA krijgen. De naam
op 't pak, daarop moet U
letten, om zeker te zijn dat
ge inderdaad MAÏZENA
DURYEA koopt, die ver
maarde MAÏZENA voor 't
binden van groenten, soe
pen en sausen.
(Advertentie, Ing. Med.)
Liet ls altijd mooi wanneer een aan
dachtig gehoor aan het einde van
de toespraak de geachte spreekster
met een fiks handgeklap dank zegt
voor hetgeen zij beliefde te berde te
brengen. Maar het is nog veel mooier
als die geachte spreekster na verloop
van tijd een brief op haar schrijftafel
vindt. „Mevrouw, ik heb nog eens na
gedacht over wat u ons geraden heeft,
en nu wilde ik er maar meteen mee
beginnen".
Ziet u, dat zet zoden aan de dijk. De
wereld wordt niet zozeer op poten
gezet door de applaudisserende ver
gaderingen, als wel door de aanpak
kende eenlingen. Daarom, lievè leze
res, heeft uw brièf mij zóveel genoe
gen bezorgd, en wil ik er ditmaal een
hele kolom aan wijden. Niet alleen
cm u van antwoord- te dienen, maar
ook om, wie weet, sluimerende goede
voornemens bij anderen een heel
klein prikje toe te dienen.
U wilt dan 1n het vrije uurtje, dat u
per dag voor uzelf reserveert, iets bij
de kop nemen met het dappere voor
nemen, uw „hersens eens flink in te
spannen". Moet ik u vertellen hoezeer
dit mij deugd doet? Als de meeste
vrouwen zichzelf niet zo droevig laag
aansloegen en zich beliefden te her
inneren dat zij behalve twee handen
en één mond ook nog een ons of wat
hersens bezaten, die zij niet voor niets
cadeau hebben gekregen: wat zou het
in de samenleving een stuk aange
namer te verkeoren zijn. Nog afgezien
van de enorme levensverrijking, die
van zulk studie de beloning is.
Mijn geestdriftige briefschrijfster
zegt verder: „Eigenlijk zou ik graag
ergens mee beginnen, waar ik later in
mijn omgeving iets van kon uitdragen
aan andere vrouwen: ze bijvoorbeeld
helpen bij (geestelijke) moeilijkheden.
Ik zou graag willen leren de verschil
lende karakters te ontleden en zo
doende hulp en steun geven, waar dat
nodig kon blijken (op de achtergrond
dan altijd). Dus eigenlijk beland ik nu
bij de psychologie. Ik meen u echter
eens de verzuchting te hebben horen
slaken, dat u meer dan u lief was
van psychologie afwist. Is dit zo en
waarom?"
Als ik mij goed herinner, heb ik In
dertijd eens geschreven, dat ik meer
van psychologie heb moeten slikken
dan mij lief was. En om u nu geen
kat in de zak te raden, zal ik u hier
publiekelijk verklappen, waarom.
U wilt psychologie gaan studeren
en ik beloof u, dat u daarmee ont
dekkingsreizen gaat ondernemen in
een interessant en rijk geschakeerd
gebied, niets meer of minder dan de
psyche of de menselijke ziel. Maar zo
als elke ontdekkingsreiziger, zult u
er wijs aan doen van te voren te over
wegen of u tegen de gevaren en ver
moeienissen van de tocht wel terdege
bent opgewassen. Want die zullen u,
op uw reis langs de krochten en spe
lonken van die menselijke ziel, heus
niet bespaard blijven.
Ik zou het u ook zo kunnen voor
stellen: -Houdt u van iffater, fris, hel
der, levend water? Natuurlijk: het
woord roept bij u misschien allerlei
aangename beelden op, van een dau-
wig beslagen glas op een warme dag
tot een klaterende, schuimende water
val. Maar hebt u één druppel van dat
zelfde water wel eens onder een
microscoop bekeken? Ik waarschuw u,
dat u zult schrikken van de gedroch
ten, die zich in die ogenschijnlijk glas
heldere druppel bewegen.
Wanneer u nu voor geen geld door
die lens wilt kijken, maar u liever
houdt bij uw ongerepte voorstelling
Van zuiverheid en klaarheid welnu,
laat u dan ook niet verleiden te staren
door de microscoop der psychologie.
Want u zult in de menselijke zie.
monsters zien loeren, tienmaal af
schrikwekkender dan die in de water
druppel.
Als u dus aan deze studie begint,
moet u allereerst beschikken over een
stevige geestelijke constitutie. U moet
vooral niet onbeperkt idealistisch zijn
ingesteld en evenmin belust op gras
duinen in allerlei sensationeels.
Durft u het aan? Het zij zo: ik heb
u deugdelijk gewaarschuwd bij de
ingang. Want ik weet, dat heel veel
vrouwen, bijna uit instinct, het eigen
en anderer innerlijk graag zien door
een vriendelijk idealistische, rooskleu
rige bril, zo van: de mens is door de
bank niet zo kwaad, op een paar droe
vige uitzonderingen na. Laten zulken
vooral niet, als Blauwbaards vrouw,
om het hoekje van de verboden kast
willen kijken. Zij zullen de deur heel
pijnlijk tegen het hoofd krijgen.
En dan nog iets. Psychologie is een
terrein, dat tot nu toe vrijwel alleen
door mannen is geëxploreerd. En man
nen, dat weet u zo goed als ik, zijn zo
heerlijk eenzijdig. De goeden niet te
na gesproken, werken zij bijna uit
sluitend met het hoofd zoiets als
een hart komt er meestal niet aan te
pas. Of het nu over een machine gaat
of over de menselijke ziel, zij zullen
met hetzelfde koele gezicht decrete
ren: Kijk, als nu dit moertje los zit dan
gaat er dat scheef, en kom niet aan
dat knopje, want daar staat zoveel
dmzend volt op.
De ziel is voor hen vooral een ma
chine vol met onberekenbare moertjes
en gevaarlijke knopjes; een interes
sant stuk techniek met ontelbare in
teressante, maar vrijwel uitsluitend
negatieve eigenschappen.
Over de menselijke slechtheid zult
u heel wat te weten komen, maar pas
op. blijf als vrouw klaar wakker bij
al die stellige mannentaal. Bedenk dat
zelfs het Evangelie, al slaat dit het
menselijk hart niet hoog aan: „arg
listig. vol van bedrog" toch altijd
nog uitzicht laat, voor datzelfde hart,
op hoop, geloof en liefde.
Durft u nu de pychologie toch aan?
Dan veel geluk met de studie en
wijsheid met het resultaat.
Dat het streepmotief het ook dit jaar
weer wint, is zeer begrijpelijk, indien
men bedenkt, dat dit de draagster een
slanker voorkomen geeft. Maggy Rouff
lanceerde tijdens haar laatste show
een streepjapon met als enkele garne
ring klep-zakjes op de heupen. Verder
paste zi) hier de grote reverskraag toe
en als nieuwtje de flauwe ballonmouw
met brede manchetten. Een alleraar
digst model, dat ondanks het simpele
voorkomen, zeer gedlsting |:rd kan
zijn.
Het losse jasje van Jacques Fath is
een ander type dan wij tot dusverre
tegenkwamen. Het model loopt van
rug- naar voorpand korter toe en
wordt aan de voorzijde niet gesloten.
Hij gebruikte hier een bont motief
je, doch liet het model eveneens in
effen stoffen uitvoeren. Veelal wordt
deze korte mantel gebruikt over een
avondjapon.
Opmerkelijk is het formaat van de
hoed, welke beide Franse ontwerpers
gebruiken. Versierd met een grote
strik maken zij wel de nodige indruk.
Dat in tegenstelling met Engeland,
waar men juist is overgegaan tot zo
min mogelijk garneringen. Jeff staat,
wat dit laatste betreft boven aan de
ranglijst. Vergeleken bij verleden jaar,
toen in Groot-Brittannië de voorjaars
hoeden zich onderscheidden door uit
bundige opschik, past Jeff thans het
andere uiterste toe. Het traditionele
stro schuift hij ver naar de achter
grond. Zijn voorkeur gaat nu uit naar
fijn vilt en wollen imprimé in warme
kleuren. Blijkbaar putte hij inspiratie
uit het- tijdperk van Elisabeth I met
de opvallende kleuren: roodbruin,
groen, blauw en verschillende graden
van geel.
Grappig zijn de „pannekoek"-model-
len van wollen imprimé, die zowel
over naar voren als uit het gezicht kun
nen worden gedragen. De strenge lijn
aan de achterkant verzachtte Jeff
door het plaatsen van veren in de
hoofdkleur van bet gebruikte mate
riaal. Men krijgt zelfs de neiging aan
Erasmus te denken, wanneer men de
hoed ziet, welke Jeff tijdens een show
annonceerde als „Tudor pushover".
Het pleit wel voor de fantasie van
de Engelsman, dat hij ieder jaar weer
met een ander model opvouwbare hoed
komt: de zogenaamde „packet-hat",
welke desnoods opgeborgen kan wór
den in de handtas. Deze keer is het
een vierkant enveloppe-model, gegar
neerd met, zorgvuldig nagemaakte,
oude juwelen. Deze creaties vinden
immers veel aftrek bij de Engelse
dames. Vooral die, welke waterproof
zijn, zodat bij een stortbui de perma
nent-wave afdoende is beschermd.
Het zou lang niet gek zijn, indien de
Hollandse ontwerpers ons eveneens
met aardige modellen tashoeden zou
den verwennen; ons klimaat is niet
bepaald van die aard, dat men het
kan wagen enkele dagen achtereen
uit te gaan zonder regenkleding
RITA.
Pam, het kleine neger
jongetje, stampte driftig op
de bosgrond. „Ik zal jou
krrrrijgen!" riep hij „Rrrre-
ken maarrrr! Zowaarrr ik
Pam heet, ik zal jou krrrrij
gen....'." Toen stapte hij
tussen de bomen weg.
Hij was nog niet verdwe
nen of een jong aapje
sprong uit de boom en ren
de het negertje achterna.
Plots schoot het een zij-
laantje in, passeerde Pam
zodoende ongemerkt, kwam
weer op het zelfde pad
terug en klom snel in een
andere boom in afwachting
van de komst van Pam.
Mopperend naderde het ne
gertje de boom.
„Dat snerrrt apenjong
zit me altijd dwarrrrs!"
pruilde hij. „Al drrrrie
keerrrr heeft hij me van
middag een cocosnoot bo
ven op mijn hoofd gegooid.
Oh, als ik hem in mijn
handen krrrij g dan
„Pats!", daar plofte weef
een noot op de arme jongen
en direct daarna klonk er
een vrolijke schaterlach
hoog uit de boom. Nu vond
Pam het genoeg. Hij pakte
de boom woedend vast en
klom behendig naar boven.
„Ik zal jou krrrrijgen
riep hij. Maar het aapje
moest steeds harder lachen
en kwam zelfs plagend naar
beneden gezakt. „Pak me
dan!", riep hij. „Pak me dan
als je kunt!" Nu was de
boom niet dik en toen Pam
en het aapje daar samen in-
hingen, begon de stam lelijk
om te buigen. Pam graaide
naar de aap, maar wat hij
ook deed het beestje was
hem steeds te vlug af. De
palmboom hing nu hele
maal voorover en dat bracht
Pam op een idee. Ineens liet
hij de stam los en sprong
naar beneden. „Floep!"
daar veerde de boom weer
omhoog. Het aapje gaf een
angstige gil, werd hoog de
lucht ingezwiept en plonste
ten slotte midden in een
meertje. Toen het vijf mi
nuten later proestend op
de wal kroopt, zei hij „Poeh
LETTERS VERANDEREN
Verwissel van het woord
„BOEK" één letter en vul
het nieuwe woord er onder
in. Het ihoet overeenkomen
met de tekening op de zelf
de regel. Ga zo door. Ver
ander dus steeds één letter
van het nieuwe woord tot
dat je ten slotte bij „VIER"
bent.
Hier brengen wij een echt gezellig
en nuttig handwerkje, dat ieder die
een beetje handig is, kan maken. Deze
aardige theewarmer heeft twee heel
goede eigenschappen. Zij houdt de thee
flink heet en daarbij beschermt het bij
behorende mandje de tafel op afdoende
wijze.
Benodigd materiaal: 200 gr. blauwe
en 100 gr. witte dikke wol en een
benen haaknaald. Een reep karton 7t4
bij 64 cm. Een laagje watten 15 bij 64
cm. Een rond karton en ronde lap
watten, beide met een middellijn van
19 cm- Een rond stuk fluweel, waar
van de middellijn 2114 cm is. Bij dit
patroon zijn 4 stokjes 214 cm breed,
terwijl 3 toeren stokjes 3 toeren vas
ten samen 5 cm meten.
Maat van de warmer: Hoogte 2114 cm
Omtrek pl.m. 50 cm.
Maat van het bakje. Middellijn 19 cm
Hoogte van de rand 714 cm.
Verklaring der letters: kst ketting-
steek; st stokje; V vaste hv
halve vaste; els enkele lussteek;
dis dubbele lussteek.
De buitenkant van de theewarmer be
staat uit 2 gelijke delen. We haken
die Pam ls slimmer dan ik
dacht!" En wat deed Pam?
Hij sloeg het zand van zijn
broekje en zei: „Zo, dat was
dat!"
Daumier was een groot
Frans caricatuur-tekenaar,
die leefde van 1810-1879. Hij
was de man die in zijn rake
tekeningen op ongelooflijke
wijze de misstanden uit zijn
tijd uitbeeldde.
Als vaste medewerker van
het blad „La Caricature",
waaraan hij in 1831 verbon
den werd, had hij hiertoe
ruimschoots de gelegenheid.
Regelmatig verschenen zijn
tekeningen in dit blad,
waarbij hij vooral de leden
van de volksvertegenwoor
diging zodanig ln het zon
netje zette, dat hij zelfs tot
zes maanden gevangenis
straf werd veroordeeld we
gens belediging. Dat het
publiek zijn tekeningen
graag zag, behoeft geen be
toog. Ze werden druk ver
zameld, zodat ten slotte de
uitgever er toe over ging
de platen, afgedrukt op goed
papier, in mappen te ver
kopen. De gelijkenis welke
hij in zijn carlcaturen leg
de, was verbluffend. Het is
bekend, dat Daumier van
de personen die vaak in
zij n tekeningen voorkwa
men, kopjes boetseerde. Ho-
noré Daumier wordt ge
rekend tot een van de
geniaalste kunstenaars uit
de 19e eeuw.
VIER AAPJES
Vier aapjes zaten in een
huisje. Hun namen waren:
Eddy, Piet, Arie en Eep. Een
van de vier zei: ..Ik vind het
hier een verschrikkelijke
rommel. We moesten eens
grote schoonmaak gaan
houden. De drie andere
aapjes waren het daar roe
rend mee eens. Daarom ver
volgde het eerste aapje
weer: ..Ik ga de piano af
stoffen, no. 2 gaat de naai
machine smeren en schoon
maken, no. 3 de ramen lap
pen en no. 4 zet de tafel in
de was. Daar begonnen de
aapjes kris-kras door de ka
mer te lopen. Op de teke
ning zie je hoe. Wil je nu
weten hoe de naam is van
het aapje dat de piano gaat
afstoffen, volg dan de lijn
maar. Ook de namen van de
drie andere kun je zo vin
den. Zo heb je alle namen?
Schrijf dan de eerste letter
van de naam van het eerste
aapje op (het aapje dat het
plannetje maakte). Daar
achter schrijf je de eerste
letter op van het voorwerp
dat hij ging schoonmaken.
Nu de eerste letter van de
tweede apennaam en de
eerste letter van zijn voor
werp. Zo ook met de derde
en de vierde aap. Eerst de
beginletter van zijn naam en
daarna de beginletter van
het voorwerp dat hij onder
handen nam. Je krijgt nu 'n
woord dat in verband staat
met deze hele schoonmaak-
partij.
L-A-M-P
Een „L" spreek je slechts
uit als „el"
en wat een „el" is weet
je wel
Maar komt er na de „L"
een „A"
dan ls het niet meer „el"
maar „la".
„La" met een ,.M" wordt
„lam" en dus
een heel klein schaapje,
wollig, knus.
Een „lam" met een „P"
wordt bovendien
een „lamp" en daar kun je
bij zien.
DIE PIET TOCH
Jan: „Vorige week ben
ik van de trap gevallen. Ik
maakte zo'n rare tuimeling,
dat ik er nog steeds hoofd
pijn van heb!"
Piet: „Och jongen, je
moet tegen een stootje kun
nen! Kijk maar naar mij.
Vorige week viel ook van
de trap, terwijl ik een hoge
stapel gramofoonplaten
droeg. Er klonk een reuze
klap en even later zat ik te
suizebollen tussen de ge
broken platen. Maar ik heb
er helemaal niets van over
gehoudenniets van
overgehouden.... niets van
overgehouden.... niets van
overgehouden.
Mies zet de zorgen
aan de kant,
Want 't voorjaar is weer
in 't land.
Kijk daar toch die
bloemen staan!
Daar wil ik aan ruiken
gaan!
Oh, wat ruikt dat heerlijk
fijn.
Maarwat zou dat
gekriebel zijn?
„Au.... Au.... Au....!
ik voel een prik!"
Miesje bibbert van de
schrik.
Een wesp stak 't muisje
in haar neus,
Nu zit haar neus in
't verband, 't is heus!