SDZE KDIJPER ZIE ETALAGES Gebr. Fraay WIMEESTMOND IRIKKI VOGEL EN MISS CARMEN Werner j sens Guzzien Gi in de zu HOUTTIL P. C. KLAVER Eerste Operateur „DE MAGNEET" Radiotoestellen, Stofzuigers, Wasmachines, Strijkijzers, Pick-ups en Radiotafels Middenin de Nog enkele stuks Laagste prijzen KLEINE HANDELS. ADVERTENTIES tijdens de BRADERIE Firma Theo Groothuizen Zn. Van Den Haag naar Parijs met 28 liter benzine! Official dealer voor DODGE Personenwagens Trucks met benzine- en dieselmotoren. STANDARD Personen- en Bestelwagens V.E.G.E.Ruilmotoren voor Dodge, Plymouth, Chrys ler, Chevrolet, Bedford en G.M.C. uit voor raad leverbaar CARGAS Petroleuminstallaties zowel voor Personen wagens als voor trucks GEVRAAGD FLINKE LOOPJONGEN Fa NIEROP EN SLOTHOUBER, Langestraat 50 Alkmaar Volendam- E.B.O.H. Betere schoenreparatie FAHNER's Lederhandel Huigbrouwerstraat 6 Alkmaar DE RUSTENDE JAGER" c, ABONNEERT U OP DIT BLAD 30 JUNI - 1-2-3 JULI BLOEMENCORSO VERLICHT BLOEMENCORSO 5 GROTE MODESHOWS MAX WOISKI SURINAAMS ORKEST JAPANS DAGVUURWERK 300 ORIGINELE VERKOOPSTANDS Duke een courei van super klass< De nacht van Assen MAANDAG 29 JUNI 1953 DAMESHOEDEN BONTWERKEN extra aanbieding WITTE HOEDJES 3.95 - 5.95 enz. ZWARTE HOEDEN in stro en vilt 4.95-6.95-8.95 enz. „de Zaak waar U slaagt". voor KG-prys in alle moderne lichte tinten. ALLEEN: Verdronkenoord 121 PI. Stenenbrug Alkmaar - Telefoon 3465 Sinds 1902 Vaklui Dèt Is de grote kracht van de Renault 4, want dit is de goedkoopste en zuinigste 4-deurs automobiel met een groot aantal voordelen. Benzineverbruik 1:17. Laagste wegenbelastingklasse, 4-cylinder kopklepmotor. Snelheid 100 km. per uur. Kortom: het is DE economische wagen van deze tijd. In standaarduitvoering Renault 4 Luxe I 4850.- Renault 4 Luxe met schuifdak f 5050.- Met stuurversnelling f 130.- extra Vraagt Inlichtingen aam A"* bovengenoemde prijzen zijn on- Helderscheweg 29 Alkmaar dernemersprijzen, af fabriek Den Haag Telefoon K 2200-3001 AUIOMOBIELBEBRIJF Bil bet inzenden van num- merbrleven op advertenties wordt beleefd verzocht het juiste nummer ln de linker bovenhoek van de enve loppe. leeftijd niet boven 17 jaar. behoort IJ tot de mannen, die de beste schoenen dragen I Voor 24.90 bent U reeds eige- naar van een paar hoogst voor name schoenen, die tot de top. klasse behorer Bata spijkerloos handwerksysleem Eerste klas zwart kalfslederen bovenwerk - dubbele lederen zool en hak. Filialen in geheel Nederland GEVRAAGD voor directe indiensttreding in provinciestad centrum des lar.ds. Brieven no. A 15 Verenigde Noordhol landse Dagbladen, Alk maar. A.S. ZONDAG de wedstrijd Voorverkoop kaarten bij REISBUREAU Hoorn Alkmaar Tel. 4009 Tel. 4839 Uitsluitend veer MfcwUedn Prijs: 4 gtdrukt* repel» grote kop inbegrepen ISO, elke reg. meer 8J0 xopr ■ïi.tiii één «sp terorw* De grootste keuze in: vindt U bij Stand: op de LAAT hoek Schoutenstraat Tijdens de Braderie worden de reiskosten voor 2 personen vergoed, bij aankoop an een Wasmachine of Radiotoestel Geljjmde rubberzolen, dames 1.38, heren 1.58 per paar, onderzetten inbegrepen. 19 BERGEN BEZOEKT onze op DONDERDAG 2 JULI a.s. (8—2 uur). Kaarten voor deze avond vanaf heden ver krijgbaar bij de Rustende Jager. Amsterdams Nijverheids Instituut gesubsidieerd Ingevolge de N.O.-wet Nieuwe Vaart 3 (gebouw E.T.S.) Amsterdam A. Opleiding voor alle N.O.-akter. Schooleinü- examens. Lesgeld f 80.per jaar. Reiskos tenvergoeding boven f 2.per week. B. Opleiding „Bewijs Algemene Ontwikkeling" (V.M.T.O.). Lesgeld f 35.— per jaar. Inlichtingen en inschrijving Maandag-, Woens dag- en Vrijdagavond van 7-8 aan de school. g§» i is FEESTELIJKE OPENING DINSDAGOCHTEND -10 FANTASTISCH DINSDAGAVOND 7 UUR WOENSDAGAVOND 10 UUR. DINSDAG - WOENSDAG - DONDERDAG II IN HET „GULDEN VLIES" TE ALKMAAR door de gemeenschappelijke Alkmaarse Dames-Confecttezé&en Aanvang 11 - 2 - 4 7.30 - 9.30 OP DE SHOWWAGEN IEDERE DAG ÓP VERSCHILLENDE WRKN met cadeaux en surprises DONDERDAGAVOND 8 UUR - CANADAPfcEJN OP HET ATTRACTIEPODIUM DIVERSE w.o. THE HODLARS THE CORTY's FRED. JOHSON I Ji'iSi FEESITREINTJES MUZIEK 90 „Tja, alles is maar vergankelijk", zuchtte Vonkenboer, terwijl hij weer een fikse hap uit het broodje nam, waarin hij het briefje ge vonden had. Zwijgend omdat zijn mond vol was reikte hij 't bewuste epistel aan Frank over. „Inplaats van rookvlees een liefdesbrief" lachtte deze. „Nou ja, treur maar niet om haar". „Een zeldzaam lief karakter", mompel de Vonkenboer, peinzend naar het instrumen tenbord starend. „Tja.... ik zou wel Verder kwam hij niet! Frank slaagde een wil de kreet! „Verdraaid Vonk. Dit is geen lief desbrief man, maar een lugubere, .waarschu wing.een grap hoop ik, maar nee,Wat?" riep Vonkenboer klaar wakker. „Wat staat er dan?" Ik las toch om tien uur." „Ja, dat haalt je de koekoek! Hoor maar„mijn kleine Pedro luisterde afin het vliegtuigge sprek tussen De Montalvan en Carmen tijdbom, afgesteld op tien uurals jullie boven het gebergte zijnik bid voor jul lie.,.." Vonk, dit is geen grap!" „Hoe laat is het", zei Vonkenboer kort. „Acht minuten voor tienen„Alle mensen. Nog acht mi nuten en dan vliegen we de lucht in. Ner gens een landingsterrein". „Dat halen we toch niet meer", riep Frank gejaagd. Vlug er uit met de parachutes!" Vonkenboer sprong grommend op. „Van alle gemene, laagharti ge, duivelachtige, doortrapte boeven", brieste hij, „is die Carmen de gemeenste...." Vj (Van on DE WEDSTRIJDEN OM l Zaterdag op vele vragen een motorduels bestond er voor on neer zal het absolute snelheids 250 cc, 350 cc en de 500 cc wc niet meer mogelijk zijn de twi alle vier klassen iverden nai beterd. De Engelse motorindut AJS geraakte nu zonder meer was er alleen maar een tweedi dat de 350 cc-klasse, tot de A-, geweest van Norton en AJS. plaats voor zich op. De slanl een minuut sneller dan vorig voor de Britse motorindustrie aan de kant moest zetten wegei anders niet op de tweede plac nog niet de grootste sensaties, de Engelsman Duke, die als bittere pil te slikken gaf. De p en-twintig jarige knaap, triomphen vierde in de 125 cc- brak hij de hegemonie van L kwartliters had hij maling aar MSU IS IN DE eerste internatic wedstrijd waaraan door dit mer de oorlog werd deelgenomen wel sterk voor de dag gekomen. We Haas maakte over de ruim 160 km gemiddelde uursnelheid van 147,973 is ruim tien km sneller dan het ge: delde dat Lorenzetti het vorige jaa Guzzi maakte. Een voortreffelijk reur deze Werner Haas. Twee jaar leden mocht hij bij de gratie van der NSU-directeuren invallen bij i strijden om de Grote Prijs van D land en thans is hij de gevaarlij concurrent voor een Sandford, Ubt Anderson en Lorenzetti in de 125 c 250 klasse. Natuurlijk moet deze j< Duitser nog tal van moelijkheden o winnen om zich wereldkampioe kunnen noemen. Voor ons is hij ec de grootste favoriet. Ook voor de 151 toeschouwers die Zaterdag deze besc den jongeman een hartelijke o\ brachten. £)AT LANG niet iedereen in de hou ging staan toen tweemaal het Di volkslied te zijner ere werd gesp, had niets te maken met een te kort •waardering voor Werner Haas. Vier ren terreur laten zich niet gemakkt vergeten en 't „Deutschiand, Deut land, über Alles" is voor de meeste derlanders nog steeds niet om te ho Ï"\E NEDERLAAG voor Guzzi in de cc klasse, in 1952 bezette deze liaanse fabriek de eerste vier plaat had nog zwaarder kunnen zijn. A strong die tijdens de training had wezen met NSU de snelste rijder zijn, reed Zaterdag kennelijk met opdracht. Hij moest zich plaatsen sen Werner Haas en de Guzzi-riji Lorenzetti en Anderson. Hij heeft zoals een plichtsgetrouw coureur taamt, gedaan en naar onze mer heeft dat NSU de tweede plaats gek Armstrong, die zonder enige twijfel snellere motor onder zich had dan derson (Guzzi), moest zich te lang het tweede plan houden. Hij bleef ir buurt van Anderson en het verschi snelheid was niet zo groot dat A strong zich tegen he.t einde van de vs strijd ook zelfs maar het kléinste foi kon permitteren. Waarschijnlijk h hij bij het nemen van een van de loze bochten een verkeerde bereker gemaakt, waardoor de voortreffelijk dende Anderson zich op de twe plaats kon nestelen en Armstrong slotte, niettegenstaande zijn snel. motor, toch derde werd. Lorenz heeft bij het duel oin de ere-plaat geen rol van betekenis kunnen spe In de vierde ronde kreeg hij een de! aan zijn motor waardoor hij een irnut achterstand opliep. Seconden k nen in dit gezelschap van super-c 1 reurs en super-machines nauweli goed worden gemaakt, laat staan minuut. Lorenzetti was echter toch zoveel sterker dan de mindere go< dat hij als vierde arriveerde. WAARSCHIJNLIJK is de inlichting w dienst van de Guzzifabrieken mir meer op de hoogte geweest van de sr heden waarmee NSU op zijn na-oorl Vrijwel geen enkele courem heeft tijdens de T.T.-races ook maar een schram opgelopen. Ver scheidene toeschouwers kwamen er aanzienlijk slechter af. Hierbij hebben wij niet het oog op de velen die zich in de nacht van Assen, dat is de nacht van Vrij dag op Zaterdag, een „stuk in hun kraag hebben gedronken" en Za terdag niets van de races hebben gezien omdat zij hun roes moesten uitslapen. Wij bedoelen de toe schouwers die een gedeelte van de tribune bevolkten die bij De Haar in elkaar is gestort. Naai schatting 250 personen waren daarbij betrokken. Dertig van hen liepen min of meer ernstige ver wondingen op, en vijf personen werden met hersenschuddingen of beenbreuken naar het Wilhel m.ina-ziekenhuis in Assen ver voerd. Het ongeval gebeurde kort na de start van de 500 cc-klasse De tribune klapte als een boek in elkaar, waarbij vooral zij, die bo venaan zaten, lelijk in de knel kwamen. Gelukkig brak er geen paniek uit, terwijl onmiddellijk van alle kanten hulp toesnelde.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Alkmaarsche Courant | 1953 | | pagina 4