II III „ESTRELLA" „ESTRELLA" SUPERMARKT Renault voor het grootste assortiment voor de laagste prijzen aai Voor een fijne belegde boterham naar de H3QE! KAAS Mi/ZH 1/9»? U &'h S0 I {piufae- en CAflneiie- 2 koffers DIXAN voor een tientje SUPERMARKT JONKER TEL 1285 John Zagwijn Kerkdiensten "CONTACT MET DE EGMONDEN" 21 JULI 1971 Nummer 995 li II» llll llll II» SPAR Gevulde koeken "van der Hees" Ontbijtkoek "Bussink" van 79 voor Jan Hagel 250 gram Pot Yorker Knakworst van 115 voor Chinese Sperciebonen Cassis Spar literfles van 105 voor Krat Amstel pils van 11,56 voor Wijn Berry Season Tilbury Pils box a 12 '/a-literflessen Leverkaas 150 gram 89 Lunch worst 150 gram 89 Gelderse worst 150 gram 89 Unox Keurpak van 170 nu 149 Bacon 100 gram 119 Rauwe ham 100 gram 119 Vleessalade 200 gram 98 Kips leverworst 250 gram 125 Goudse of Edammer jonge 500 gram nu 269 Servetten slechts 99 Margarine Spar 2 pakken80 Spagetti Spar 2 pakken 89 Fïij'.- ParelPinda's sPar 400 9ram 139 V Completa 200 gram 175 2 pakken Kimberly luiers 279 Zolang de voorraad strekt Cola of Up 2 literfllessen voor 98 L. MENS Voorstraat 61 - Telefoon 1333 Egmond aan Zee NOGMAALS DE ZUIDERSTRAAT. INGEZONDEN iloor mevrouw Zwaan-Blok. Vorige week antwoordde het raads lid G. Stam op een ingezonden van mevrouw Zwaan-Blok, handelend o- ver de verkeerssituatie in de Zuider straat. Op haar beurt wil mevrouw Zwaan-Blok hier weer op ingaan en wel als volgt: Naar aanleiding van de reactie van het raadslid G. Stam nogmaals de Zuiderstraat. "De beste stuurlui staan aan wal", is een gezegde, dat altijd nog opgaat, maar tot mijn spijt zitten ze ook niet in de raad. Uit vele mondelinge reacties is mij ge bleken, dat er betere oplossingen moeten zijn/ In de praktijk blijkt, dat de reden, om de Voorstraat van het verkeer te ontlasten, niet opgaat. De instelling van het eenrichtings verkeer door de Zuiderstraat heeft al veel overlast veroorzaakt, terwijl alle auto's die hoe dan ook om de Zuid rijden op de zeer nauwe hoek Prins Hendrikstraat/Voorstraat uit komen. Toen de brandweer dinsdag uit moest, kwam duidelijk tot uiting welk een chaos het tegenliggend ver keer veroorzaakte. Het nauwe stuk Voorstraat, dat nu eenrichtingsverkeer is, zou veel beter voor alle verkeer afgesloten kunnen worden met slechts mogelijkheden voor laden en lossen. Voor het win kelende publiek wordt het dan een paradijs. Het uitgaand verkeer zou om de Zuid kunnen rijden en daar de Zee weg voorlopig toch nog niet wordt doorgetrokken en het verkeer dus naar de Prins Hendrikstraat moet, dienen er voorzieningen op het punt Voorstraat/Prins Hendrikstraat wor den getroffen. Het trottoir langs het witte hek aan de Prins Hendrikstr. kan wat smaller, terwijl dat aan de huizenkant breder kan. Wanneer de bocht naar rechts afgeschuind wordt, eventueel ten koste desnoods van en kele meters van het witte hek en op die hoek staat een verkeerslicht, dan zal er veel ellende worden voorko- Egmond aan Zee binnenrijden kan via de Sportlaan en W. Beckmanlaan naar de Boulevard, alwaar aan een zijde een parkeerverbod moet komen. "Klachten kunnen ingediend worden op de zitting van B en W", werd o.a. ook geantwoord. Ik zou hierop willen antwoorden, dat wij gelukkig zijn met het "Contact", waardoor wij althans mondig behandeld wor den en onze mening kunnen zeggen. Graag zou ik een persoonlijk gesprflLf willen hebben met alle raadsled!® maar dan met de redactie van deze krant er bij, omdat het "Contact", om iets te bereiken, voor mij het meest waardevol is. Het verweer, dat wij wat ongerk^ moeten slikken, omdat er ook al® de gasten wordt verdiend, mag juist zijn, (zelf verhuur ik niet) maar het zit mij niet lekker - en dit is een ander onderwerp - dat er o.a. gespro ken wordt over het ter beschikking stellen van bouwgrond voor recrea tieflats, terwijl er geen bouwgrond is om huizen te bouwen voor onze kinderen. Mevrouw A. Zwaan-Blok Troelstraweg 10 Egmond aan Zee FOTOREPORTAGES na 6 uur 1157 of 2218 INGEZONDEN (Van redactiewege ingekort) Een Duitse gast verzoekt ons zijn in gezonden stuk, handelend over het parkeerprobleem in Egmond a. Zee, op te nemen. Wegens de uitgebreid heid van zijn schrijven zagen wij ons genoodzaakt, enkele minder belang rijke passages in te korten. Om ook de Duitse gasten van zijn schrijven kennis te laten nemen, nemen wij het op in zijn eigen landstaal. Sehr geehrter Herr Buergermeister Als Badegast fuehle ich mich mit meiner Familie in Ihrem Ort so wohl, dass ich mich verpflichtet fuehle, Ihnen einen kleinen Aerger mitzuteilen, den ich mit den am Kennedyboulevard wohnenden ande ren Deutschen, die wie ich meist langjaehrige Besucher Ihres Ortes sind, teile: Selbstverstaendlich sehen wir Bade- gaeste ein, dass wir uns ganz be- sonders genau an die Verkehrsvor- schriften ueber das Parken halten muessen. Leider war uns aber bis zur ersten Kontrolle Ihres Verkehrs- kontrolleurs am 15.7.1971 unbekannt, dass sich das Verkehrsschild Park verbot voi; dem Kennedyboulevard mit dem halb zerbrochenem Unter- schild "nur diese Seite" auch auf das Parken am Mittelstreifen beziehen sollte. Die Bedeutung eines gelben Streifens am Bordstein ist in Deutschland unbekannt. Das Argument, man solle sich daher als Badegast zuvor erkundigen, was an fremden Verkehrsregelungen noch im Ausland verbleiben ist, seit der Verkehrsvereinheitlichung zu- mindest seit diesem Jahr nich mehr stichhaeltig. Ich selbst bin uebrigens im Rechts- amt einer Westdeutschen Grossstadt taetig. In derartigen Faellen wird bei uns so verfahren, dass dann, wenn eine Ordnungswidrigkeit die zwar grundsaetzlich ohne vorsaetzliche Be- gehung strafbar waere, von einem Auslaender begangen wird, ohne viel Aufsehen dann nachgesehen wird, wenn dem Auslaender diese oertliche Regelung nicht bekannt sein musste. Als Badegast wuerde es mich freuen, wenn Ihre Polizei bezvv die Ver- kehrswacht sich dieser international ueblichen Vei-haltensweise anschlies- sen wollte. Dazu soll nur noch ge- sagt werden, dass Ihre Verkehrs- wacht mit der Regelung der parken den PKW's eine wichtige Aufgabe erfue.lt, aber deshalb, weil sie erst seit etwa 6 Wochen damit befasst ist, sicherlich noch nicht so mit dem Fingerspitzengefuehl arbeiten kann, wie man sonst voraussetzt. Auf die lange Sicht wird sich auch hier alles einspielen. Uebrigens noch zur Üeberlegung: Ist das Parkverbot am Mittelstreifen ueberhaupt notwendig, koennte der gelbe Strich nicht dort ganz entfernt werden? Sie haben zu wenig Park- plaetze, wie man mir beim VVV sag- te. Auch dort meinte man, dass die- ses Parkverbot nochmals ueberlegt werde sollte. Ich hoffe Ihnen mit diesen Zeilen nicht zuviel Muehe zu bereiten, doch wuerde es mich sehr freuen, wenn der letzte kleine Schoenheitsfehler am Bild von Egmond an Zee bei mir von Ihnen entfernt werden koennte. Ich verbleibe mit vorzueglicher Hochachtung Ihr Dr. Rt. Clanner v. Engelshofen z.Zt. Kennedyboulevard 186 Bemerkung der Redaktion. Das Rundschreiben des Buergermeis- ters an alle Hausbesitzer vom 1. Juni 1971 in welchem er die neue Ver- lcehrswacht vorstellte wurde sichtlich noch nicht genuegend beachtet. Dr. v. Clanner wurde von seinem Ver- mieter nicht auf die Bedeutung des gelben Streifens om Bordstein hinge- wiessen, auch befindet sich am schwarzen Brett im grossen Haus am Kennedyboulevard kein Hinweis. Um Aerger mit den Badegaesten zu vermeiden sollten alle Hausbesitzer nochmals ihre auslaendische Gaeste auf die bestehenden Regelungen auf- merksam machen. Opmerking van de redactie. De circulaire van het gemeentebe stuur, waarin de nieuwe parkeervraagstukken werden aange tipt, heeft kennelijk niet voldoende gewerkt. De heer Von Clanner werd niet op de betekenis van de gele streep gewezen, terwijl ook geen na dere mededeling werd gedaan op het bord in de Kennedyflat. Om moeilijk heden te voorkomen is het beter, dat alle verhuurders hun buitenlandse gasten nogmaals op de bestaande regelingen wijzen. NASI - GORENG 3,— Telefoon 1935 Lijst gevonden en verloren voorwer pen rijkspolitie Egmond aan Zee. van 11 tot en met 18 juli 1971. GEVONDEN: duikbril, visserskoffertje, grijze poes, hoofdsteunen voor auto, zonnebrillen met geslepen glazen, gouden dames horloge, groot duits bankbiljet, brui ne lederen portemonnee met inhoud, blauwe portemonnee met inh., gou den tientje groene portemonnee, bei ge windjack, zwarte poedel m. hals band, rode badjas met deken, Perso- nalausweis t.n.v. Beier, gouden arm bandje, rood vest, trouwring Inge -j- groen jack, gouden horloge, tas m. data. Cypers poesje, auto wieldop, badgoed, kettinkje met naamplaatje "Grandy", goudkleurige armband "I love You". VERLOREN: stelboekje van bakker, zwarte para plu, groene portemonnee, rode wollen portemonnee, blauwe portemonnee m. 27,3-wielige plastic scooter, chroom herenhorloge "Titus", bruine portemonnee met 10,en spoor kaartje, gevlochten gouden armband, chroom duikershorloge, blauw wit gestreept jack, bruine plastic steun zool, bruine portemonnee met inhoud "Zettina" horloge, ovaal gouden da meshorloge, portemonnee met aus- weis, geld en verzekeringspapieren, "Certina" dameshorloge, sjaal met blauw-groene ruit, sigarettenkoker en 2 bekers, chroom dameshorloge, Terlenka damesregenjas. GARAGR Pr. Hendrikstraat 8-1(1 Egmond a. Zee. tel 1900 V.V.V. EGMOND AAN ZEE EVENEMENTEN Woensdag 21 juli: Braderie - Kunst markt. Donderdag 22 juli: Tentoonstelling in de Prins Hendrikstichting v. 14.30 tot 17.00 uur. Vrijdag 23 juli: Bezichtiging 'Ubbo' in het botenhuis, Schipper v. d. Piasstraat van 20.00 - 21.30 uur. Zaalvoetbaltournooi om de Sporthal cup, aanvang 19.00 uur. Zaterdag 24 juli: Ballonoptocht met drumband "Van Speyk", aanvang 19.00 uur. Balldnkaartjes 0,60 verkrijgbaar aan het VVV-kantoor. Ballonnen afhalen van 16.00 tot 18.00 uur in het Achterom. Zondag 25 juli: Gezelligheidswedstrij den. Midgetgolfbaan aan de Juli- anastraat, melden vóór 9.30 uur, aanvang 9.3u uur. Dinsdag 27 juli: Tentoonstelling in de Prins Hendrikstichting van 14.30 - 17.00 uur. Bridgen in "De Klok". Orgelconcert in de o.k. kerk. Wolf ram Rehfeldt, (Freiburg Br.). Aan vang 20.00 uur. Woensdag 28 juli: Braderie - Kunst markt. Expositie Bob Denneboom van 28 juli tot 8 augustus van 20.00 tot 22.00 uur in de zijzaal van de ned. herv. kerk. Zondags gesloten. Werk: tekeningen, aquarellen, por tretten en landschappen. BAMI - GORENG S,— Telefoon 1985 EVENEMENTEN V.V.V. EGMOND-BINNEN Woensdag 21 juli: Strandfeest .op het strand van Egmond-Binnen. Schatgraven en zandfiguren maken. Ook dit keer is er weer een schatkist begraven. Deelname gratis. Leuke prijzen. Aanvang 14.30 uur. Zaterdag 24 juli: Damesvoetbal a. de Van Oldenbarneveldsw. 's middags om 4 uur (zie de pijlen). Een Egm. elftal tegen een badgasten-elftal. Denkt u om de duinkaarten? 's Avonds om 7 uur: Wandelpuzzel- tocht door de duinen. Start om 7 u. bij het JOEB-gebouw aan de Heren weg. Inschrijven vanaf 6.30 uur Deelname 0,75. Iedere finalist ont vangt een herinneringsmedaille. Bo vendien krijgen de beste lopers met het kleinste aantal strafpunten een extra prijs. 28 juli organiseert het fanfare "Eensgezindheid" een concert in de Adelbex-tuskerk. Met o.a. het Volen- dams Operakoor, Marco Bakker en vele anderen. Kaartverkoop a 5,50 bij het VVV-bureau en kapper Dick Zentveld, incl. programma. Zie ver der de aanplakbiljetten. RONDE VAN LIMMEN Zondag 25 juli a.s. zal de jaarlijkse Ronde van Limmen verreden wor den. Achtereenvolgens zullen rijden: adspiranten, start 13.00 uur; nieuwe lingen, start 14.00 uur; amateurs, start 15.30 uur. Aan de start zal een keur van pro minente renners verschijnen, w.o.: N. Bakker, J. Peetoom, H. Cornelis- sen, G. Mooij, C. Lute, P. Slikker, D. Zeeman, A. Jansen en vele ande ren. De ronde zal verreden worden over het alom bekende en mooi ge legen parcours Kerkweg, Middenweg, Jan Valkeringlaan, Dusseldorperweg. Start en finish zijn beiden aan de Kerkweg. Ruime parkeergelegenhe- den zijn o.m. aanwezig nabij het nieuwe sportterrein aan de Dampe- gheestlaan, nabij het Geemeentehuis, langs de Dusseldorperweg en Rijks weg. De wegen waarover het par cours loopt zullen deze dag van 12.00 tot 18.00 uur voor alle verkeer afge sloten zijn. De Ronde van Limmen wordt georganiseerd door de wielren- vereniging "Alcmaria Victrix", i.s.m. het plaatselijk comité. Het geheel be looft een spannende race te worden en zal zeker het bezoeken waard zijn. Egmond aan Zee: O.K. Kerk: zondag 8 u., 10 u., 19 u. vespers. R.K. Kerk: Zaterdag 19 en 20 u., zondag 7.30, 8.30 in het Duits, 9.30, 11 uur, 18.30 en 20.00 uur. N.H. Kerk: Zondag (v.a. 20 juni). 9 u. half uur lcinderdienst; 10 u. dienst. Ger. Kerk: 9.00, 10.30 en 19.00 uur. Egmond a.d. Hoef, R.K. Kerk Zaterdag 19.15 u., zondag 8 u., 9.30 u., 11.15 u., 18.30 u. Egmond-Binnen R.K. Kerk: Zaterdag 19.15 u., zondag 7.30 u., 9.30 u., 11.15 u. N.H. Kerk Zondag 10 uur ds. Ter Linden.

Contact met de Egmonden | 1971 | | pagina 6