TIME TO RE-TYRE? BINNENLAND Lngozoadcn Modedeellng. De FlSK-boy ia het aymbool van een kwaliteitshand. Neemt dus FISK, als de tijd daar is om nieuwe banden te koopen. de banddie minder kost dan hij moest kosten» K.V. „R. A. M. I. komt, dat de 8. D. A. P. «een wethouders zetels zou aanvaarden. Dit voorstel bleol ln de minderheid, LANGER DAN VIJF JAAR IN AFZONDERING? Het Tweede-Kamerlid Kleerekoper, heeft den minister van Justitie gevraagd of üp DE KANALISATIE VAN WEST-FRIESLAND. De raad der gemeente Winkel heeft besloten, met 5 tegen 2 stemmen, een jaar- lijksche bijdrage van 400 gedurende 40 jaren te verleenen ten behoeve van de ka nalisatie van West-Friesland. GEWAARDEERDE DEELNEMING. De Japansche gezant in Den Haag, de heer Kokt Hlrota, heeft gisterenoohtond aan den waarnemenden chef van den ma rine staf, kapitein luitenant ter zee A. Vos, dank gebracht, mode namens de Jo- Ingezondon Modcdoellng. PRINSES JULIANA ALS BTUDENTE. Verwelkoming te Katwijk. Zaterdag ba zal Prinses Jullana offici eel inwoonster van Katwijk worden en hoewel de Koningin aanvankelijk elke huldobetooglng bil den komst van du Prinses beeft van ae hand gewezen, beeft 11. M. later toegestemd ln een bescheiden huldiging, die zal bestaan uit een aubade va nde schoolkinderen en van de muziek- en saugverèenlgingen. Die aubade is bo- paakl op Zatenbnpulridag op do Boule- vnrd voor do villa's 't Wnorle on Hooglate, die Prinses Jullana gedurende haar stu- dentotijd als verblijf sullen dienen. Do college* die do Prinses ia! volgon. Prinses Jullana sal aan de Leldaobe Universiteit de volgende colleges volgen: staatsrecht van prof. mr. lt. Kranenburg; vnderlandsoh recht van prof. mr. A. S. ae Blóoourt; volkeureoiit van prof. jhr. mr. W. J. M. van Kyslnga: algomeono ge- sohledenls van tm>f. dr. J. Hulztngn on al- gomeuno gu<iM<Henstgeeohlodonla van prof. dr. W. li. Krlstonson. WuurscliUnliJk. sal do Prinses vorder enkele ooilegos van prof. dr, Alb. Vorwoy volgen, DVERASSELTS NIEUWE BURGE MEESTER GEÏNSTALLEERD. Bloemenhulde alt de lacht Donderdag ia de nieuwbenoemde bur gemeester van Overaeselt, de heer H. M. v. d. Vijver, gewezen marine-officier, op feestelijke wijze geïnstalleerd. Vooraf gegaan door ruiters te paard, talrijke praalwagens, terwijl drie fanfarekorpsen opgewekte muziek speelden, reed de stoet van Balgoy naar Nederasselt en Over- asscüt. Eenoge kinderkoren zongen den burgemeester een welkomstlied toe. Plot seling cirkelde boven den stoet een esca drille vliegtuigen van Soesterberg en een oogenblik later van do marine. Een aar dig moment was lt uitgooien van een parachute, waaraan een bloemenmand be vestigd was voor de as. vrouw van den burgemeester. In de plechtige raadszitting hield de burgemeester een rede. waarna een zeer druk bezochte receptie plaats vond. Tal van huizen waren versierd en bijna overal was de vlag uitgestoken. WETHOUDERSVERKIEZING TE AMSTERDAM. De houding der 8. D. A. P. De federatie „Amsterdam" van de 8. D. A. P. had gisteravond in verband met de verkiezing van wethouders, welke heden middag ln den gemeenteraad aan de orde komt, een vergadering belegd. Do bijeenkomst was zeer druk bezocht. Na langdurige discussies werd over twee voorstellen schriftelijk gestemd. Het eer ste voorstel was van het federatiebestuur, waarbij de raadsfractie gemaobtigd werd wethouderszetols te aanvaarden, indien drie 8. D. A P.'ers ln het ooilege van B. en W. zitting zullen nemen. Dit werd met meerderheid van stemmen aange nomen. Het tweede voorstel, ingediend door den heer Matthijsen, strekte om slechts zitting te nemen ln een democra tisch ooilege, wat praotlsoh hierop neer- Sansohe marine, voor de deelneming door o Nederlandsche marine betuigd bU de ramp, die do Japansoho marine kortelings getroffen heeft. DE ALKMAARSCHE KAASMARKT. Als een bewijs voor de scherpzinnigheid van de post ook ln het buitenland on voor de groote bekendheid van de Alkmaar- sohe kaasmarkt wordt gemeld, dat ten bu reele van den directeur voor het markt wezen te Alkmaar dezer dagen een prent kaart uit Rome la ontvangen, die als adres alleen de volgende woorden droeg: Aan do wereldberoemde kaasmarkt. Een plaatsnaam ontbrak. De kaart was recht streeks naar Alkmaar gozondon. Afzen der was do „vader" (chef) van het kaas- dragersglldo aldaar, die een uitstapje naar Ilome maakte, AARDAPPELZIEKTE. Men «ohrjjft uit de Strook (N.-H.) Tengevolge van de in dit seizoen hevli voorkomende aardappelziekte, bodrangt tot dusver de aanvoer van vroege aard- nppeion ongevoor 70 pot van den aanvoor van het vorige jaar. Jntlr van ru*m>mW Q4ts</an of andere manier de naald van het toe- stol bulten werking hebben gesteld en tevens een kleurloos preparaat in bet toestel hebben gespoten, waardoor de vooraf aangebrachte curve zichtbaar werd. Dezelfde vlieger had het vorig jaar achtereenvolgens het hoogterecord od 12000 on 12442 M. g.br.oht doTtoêS reeds verdacht men hem van knoeierij. Vandaar dat men bulten zijn weten een tweede barograaf aanbracht in den staart van liet toestel, waardoor hij ontmaskerd word. De vlieger heeft na zijn ontmaskering de knoeierij erkend. K Luchtvaart. ALLE HOOP OPGEGEVEN. Naar Reuter uit Londen meldt, kan mon thans de mogelijkheid, dat de bomaunlng van de St. Paphacl gared zou zj|n door een schip zonder draadlooss telegrafie, wel ala terzijde gestold bosohouwen. To Londen heeft mon ten aanzien van de stoutmoedige vliegen prinses Loewen- ateln Wertlielm, kolonel Mlnohln en kapi tein Hamilton thans alle hoop opge geven. Of er nog ooit iets van het toostel en d« opvarenden gevonden zal worden, «tont to bezien. Do verdwijning van vliegers op zee ploegt, naar do Daily Mail Zatordag- oohtend ln herinnering bracht, ln den re- De geest van de drie vliegers was de geest, die Whymper bezielde om zijn leven te wagen om den Matterhorn te be stijgen en vol te houden tot Mj geslaagd was. Het is dezelfde geest, die Mallory be zielde om de ontzaggelijke hellingen van den Mount Everest aan te vallen, waar zijn lichaam rust naast dat van zijn met gezellen. Het is dezelfde geest, die ka pitein Soott en zijn metgezellen bezielde bij hun verovering van de Zuidpool. In het geval van Soott beschikken wij over zijn eigen, weloverwogen uitspraak, door hemzelf neergeschreven toen zijn metge zellen en hijzelf, door rampspoed getrof fen, stervende waren, dat het de moeite waard geweest was. Zoo'n uitspraak legt gewioht ln de schaal. Het Is geen onedel bestaan om ln gevaar te leven. Toen de Daily Mail dit schreef, koester de men nog een geringe hoop, dat bet ver metele drietal ln leven zou zijn. Gelden deze woorden niet nog sterker nu men moet aannemen, dat zij zijn omgekomen? DE GROOTE VLIEGTOCHTEN. Kapitein Oourtney vertrokkon voor een overzeeachen tocht En golnnd-Amcrlka met tasschon landing op de Atoren. Een telegram uit Plymouth meldt dat kapitein Oourtney Zaterdagochtend 6 u 20 vertrokken Is voor zijn transatlant i- schen vliegtocht met een metalen vlipg- boot De vliegers zullen Horta op de Azo ren aandoen en vandaar hun reis naar Newfoundland voortzetten. Kapitein Frank Oourtney, die Zater- oohtond uit Plymouth ls opgevlogen om over do Azoren Amerika te berelkon, ls vergezeld door den vllegor-offlclor Dow ner ala navigator, den mócanlcien Llttle en aen Amorlkaanach passagier, wiens naam niet mee la gedeeld, maar die de eerste Amerikaan ls, die den vllegtooht over don Oceaan ln Westelijke riohtlng doet. Zijn toestel la een Dornler-„wal- vlsoh"-vliegboot met twee Napler-Llon- motors. Op de Azoren zal men nieuwe benzine Innemen en dan over Newfoundland New York zien te berolken. Het plan la, den terugtocht naar Lon den vla Newfoundland en Ierland te doen. Bij Oourtnoy'a vortrek gebeurde er niets bijzonders. ZUn vrouw vergezelde hem ln een barkas naar do vliogboot, maar sleohts enkelen zagen hom opvile gen. HIJ wus spoedig uit het gezloht Waarom kapltoln Oourtney te La Oornna geland la. Sterke tegenwind. In een telegram aan de Westminster Gazette meldt Oourtney, dat hü op 050 (iel tragisch volledig te zijn. Het blad her- nnorde daarbij zoowol enu do roootite ge vallen van den Fransohman de St. Roman en zijn metgezellen, vordwenen bi) bet oversteken van Senegal naar Zuid-Ameri- ka, van Nungeaser en Coli en van de drie vliegtuigen, die de vorige maand tusschen OalÖornlö en Hawaii in den Stillen Ooe- aan verdwenen zijn, als aan het geval van het toestel van de K. L. M., dat in April 1024 in het Kanaal op reis van Londen naar Amsterdam met alle inzittenden spoorloos verdwenen is en aan nog vroe gere, daarmee overeenkomende gevallen. Men zal dus voorloopig moeten aan nemen, dat de drie luchtinenschen hun tfraf in de golven hebben gevonden; de drie dappere, Engelsche avonturiers, ge lijk de Daily Mail hen in een hoofdartikel noemt Het blad vestigt er nog eens de aan dacht op, dat de tocht van Oost naar West veel moeilijker is dan de tocht in andere riohtlng, omdat zij ingaat tegen wat de Daily Mail de wereldwind noemt de luohtstroomingen, die een gevolg zijn van de draaiing van de aarde. Dat een vlucht in Westelijke richting eerlang per vlieg tuig volbracht zal worden, acht het blud zeker, evengoed als dat over een hialve eeuw een betrekkelijk gemakkelijke ver- riohtlng zal zijn. Maar dat neemt niet weg, dat er nog jarenlang groote gevaren aan verbonden zullen blijven. De menigte vraagt zich al af gelijk dit ook ln Ame rika geschied is na het vermissen van de drie vliegtuigen in den Stillen Oceaan of het wel „de moeite waard" was voor de prinses en twee van Engelands beste vliegers om hun leven ln zulk een avon tuur te wagen. Het eenig antwoord daar op kan volgens het blad zijn, dat een land zijn grootheid voor een goed deel dankt aan het feit, dat het zoons en dochters be zit, die niet bang zijn om den dood onder de oogen te zien bjj een poging te over treffen, wat reeds door menschen vol bracht Is. Zelfs bij materleele overwegin gen zijn moed en ondernemingsgeest en het geloof, dat de dood als van woinig-be- teekenls besohouwt factoren, dia Indruk op de wereld maken en niet ter zijde ge- sohoven of over het hoofd gezien kunuen worden. mijl van Plymouth en 800 mijl van do Azo- ovig n si g, d de Aioren vóór donker te bereiken. Dus [y ren mot hevige windvlagen te kampen wind invloog, die hem belet zou hebben kreeg en ten slotte pal/tegen een feilen moeat hU zijn pion wijzigen on te Lo Go- runa mot zyn vllegboot neerstrijken. Gisteren zou hij sljn tocht noot' de Azo ren voortzetten, als hij geou lust had met zijn beusino-aanvulUng. DE „OLD ÜLORY" GEREED OM TE STARTEN. New York, 4 Sept. De „Old Glory", het vliegtuig van Bertaud en Hill, ls van Roo- sevelt Field naar Old Orohard ln den staat Maine vertrokken. De benzine-reservoirs van het Fokker vliegtuig werden voor deze vlucht maar voor de helft gevuld, zoodat drie passa giers konden worden meegenomen, n.L een vertegenwoordiger van de Hearst- bladen, captain Densham van de Bristol- Jupiter Cy., die de motoren voor 't vlieg tuig leverde, en een marconist. De tocht, die 2 8/4 uur duurde, verliep vlot. Het besluit, om de trans-atlantisohe vlucht, van Old Orchard uit te begingen, wejd genomen, omdat de ligging en de oppervlakte van het vliegveld daar den vliegers eventueel in staat zal stellen, op te stiigen zonder rekening te houden met de richting van den wind. Bertaud en Hill zullen zoo spoedig mo gelijk naar Rome vertrekken. DE VLIEGTOCHT OM DE WERELD. De Pride of vDetroit is Zaterdag uit Bagdad naar Bender Abbas (Perzische Golf) vertrokken. 1 Karachl, 8 Sept. De vliegers Broek en Schlee zjjq te Bender Abbas aangekomen. Te Allahabad. AUahabad, B Sept- Het vliegtuig Pride of Detroit, waarmee Broek en Sohlee hup vllegtooht om de wereld maken, is hier aangekomen. DE „BOY AL WINDSOR" GESTART EN WEER GELAND. Londen, 8 Sept De „Royrü Windsor", die een tocht van Windsor (Canada) naar Windsor (Engeland) wilde ondernemen en die Donderdag een noodlanding moest doen to St. John'u (Quebeo) is hedenavond om 7M5 (Amsh tijd) weder opgestegen. Ia verband mot de slechte weersom standigheden is het vliegtuig om 10.08 (Amst. tijd) weder te Scarboro, aan de Atlantische kust, iets ten Zuiden van Port land, gedaald 0 VLIEGDIENST NEDERLAND- MA RSEILLE. Voorloopig geen uitvoering der voornemens. Naar de Telegr. verneemt kunnen de voornemens voor de inrichting van een geregelden vliegdienst Nederland—Mar- deille v.v. in aansluiting op de aankomst en het vertrek der mailbooten van en naar Ned.-Indiö, voorloopig niet tot uit voering komen, aangezikn door het ver trek der booten uit Marseille, te twaalf uur 's middags, het vliegtuig in het mid den van den nacht uit Nederland zou moeten vertrekken, hetgeen veel bezwa ren medebrengt TEGEN RISKANTE VLIEGTOCHTEN. Volgens een berioht uit New York ple gen de regeeringen der Vereenlgde Bta- ton en van Canada, overleg voor het ge zamenlijk uitrtiardigen van een verbod tot hot ondernemen van oceaanvluchten, waaraan een zoodanig risloo verbonden ls, dat reeds van tevoren de uitslag als twij felachtig moet worden besohouwd. DUITSCHE VEILIGHEIDSMAAT REGELEN VOOR OCEAANVLUCHTEN Nu de pogingen om den Oceaan per vlieg- tuig over te stoken reeds veel menschen- iovens hebben gekost schijnen de Duitsobe autoriteiten van plan ook verdere pogingen te vorbjeden, voorzoover zij niet worden ondernomen mot toestellen die voldoen aan de voorwaaiden van de Deutsche Aerocluh on bet Deutsche Luftfuhrcrvorbend. De be palingen voor den uitgeloofden prijs van 100.000 mark. zeggen uitdrukkelijk, dat voor den tocht alleen in aanmerking komen wa tervliegtuigen* of landvllegtuigen met meer dere motoren. Voor watervliegtuigen, mits /|J sterk genoeg rijm om op hooge zee te dalen!, kan een enkele motor voldoende zijn; bovendien zullen de toestellen voorzien moeten zijn wan een radio-installatie, zoowei van een ontvangtoestel, als van een zender. l)e gereedstaande Junkersvliegtuigen* en het toestel van Könneeke zouden door dezo regeling worden getroffen, daar zij alle *leobts ovor éón onkelen motor beschikken. VLIEGONGELUK. Donderdag ls er boven het militaire vliegveld van Orly een militaire vlieger, luitenant'Charles, met zijn vilogtulg van oun hoogte van 100 motor neergestort Charles was torstoixl dood, DOODELIJKE SPRONG. Altenburg, 4 September. Nadat itfn vrouw tot tweouuml toe oen geslaagden sprong met een valscherm gedaan hnd, ls bet den vlieger Trlebaor den derden keer mislukt. Het valscherm ging niet open tn •le vlieger stortte van 500 M. hoogte naar beneden. IHj was terstond dood. TWEE VLIEGERS VERBRAND. SolsBons, 5 Sopt Een vliegtuig, dat vanmorgen, bij dichte mist opsteeg voor een óefenlngstocht naar Metz, ls bij La Malmalson met de tpppen der boomen in aanraking gekomen en neergestort. Het toestel vatte vlam en de beide inzittenden, oen tweede luitenant en een monteur zijn beide verbrand. CALLIZO DE HOOGVLIEGER OF DE BEDRIEGER BEDROGEN. Slechts 4000 en geen 13.000 meter. De Aero Club de France te Parijs heeft besloten het hoogtereoord, waarop de vlieger Callizo aanspraak maakte, voor loopig niet te erkennen. De vlieger zou dit record pp 29 Augus tus j.L gevestigd hebben in een Blériot- vliegtuig. De constructeurs van de ma chine hebben evenwel de Aero Club me degedeeld, dat naar hun meening de aan vraag op recorderkenning ongegrond moet zijn. Oalizo zal thans voor een speciale oommissie gehoord worden. Men vermoedde reeds dat de vlieger een /Oneerlijke poging zou doen om het record op zijn naam te krijgen. Hij had daarvan reeds tweemaal eerder werk ge maakt, door op 10 October en vervolgens op 28 .Augustus een zoogenaamd record te vestigen. Een extra-barograaf werd daarom zonder zijn voorkennis in het toe- stol verborgen. Gemeld! wordt, dat, toen Oalizo landde, dit Instrument een hoogte van, slechts 4000 M. aantoonde, ofschoon het Instrument bij rijn zitplaats 18.000 M. aangaf.' Naar de Daily Express nader over deze knoeierij meedeelt, krijgt oen vlieger, die een hoogtereoord wil breken, altijd een verzegelde barograaf me» De vlie ger had echter te voren een rol papier maohtlg weten te worden, die om den trommel van de barograaf gelegd moest worden en daarop met onzlohtbare inkt de ourven aangeteekend, die wezen op een hoogte van 18000 M. Hij wist dezo rol op de barograaf te plaatsen, éven voordat dit toestel werd verzegeld. BU het opstijgen moet hij op de een RADIO-NIEUWS. EEN EERSTE POGING TOT EEN KRUISGESPREK HOLLAND— AUSTRALIË Op telegrafisch verzoek uit Melbonrne heeft men te Eindhoven op 2 September des avonds mét een Philips korte golfzen- der het station 81 Mo. te Melbourne aan geroepen, dat op een golflengte van 29.8 meter zou antwoorden. Deze eerste po ging tot een kruisgesprek over een af stand, van ongeveer den halven aard-om- trek slaagde echter niet, daar het station te Melbourne hier slechts uiterst zwak werd verstaan, zoodat de mededeelingen niet konden worden gevolgd. Blijkens la ter on vangen bericht uit Melbourne, wer den de woorden met een Phillps-zender overgebracht, aldaar uitstekend verstaan. Stoomvaartberlchten. StoomvnArtmaatschappdj Nederland. Holland—O.-AziS Lijn Oldekerk, 3 Sept. v. A'dam. HollandBritach-India lijn Bovenkerk, u., 3 Sept. te Rangoon, Hol landAustralië 1% Ternate, t, a Scgt Kaag Varvaim, LEEUWARDEN i Rultankwartlar )T4S T«I4. SSS AMSTERDAM i N.Z. Voorburgwal 7B-77 T«L 85397 Vraagt Uw handelaar» Vsrt voor Zoolond i B. J. SLAGER, j Strandboutevnrd 108, Vlieringen. Tel. 87. bereid is te onderzoeken, of de openlijk gedane mededeelinR juist is, dat Ilv. in de strafgevangenis te Leeuwarden in ai- zondering zijn straf ondergaat, ofschoon de vijf jaren, bedoeld in het eerste lid van art. 11 W. v. 8., reeds zijn verstreken, en zonder dat van een verzoek van den ver oordeelde, als bedoeld in het tweede lia van dat artikel, sprake is geweest Ge vraagd wordt of het juist is, dat dezo ge- detineerde weigert voedsel tot zich te ne- men en dat brieven, welke hij over zijn behandeling wil verzenden, worden tegen gehouden. De gemeenteraad van Zijpe en de pol der Wieringerwaard hebben afwijzend be schikt op het verzoek der West-Friescho kanaalcommissie, om gedurende 40 jaar 400 per jaar bij te dragen in de kOBten van die kanalisatie. 1 Rocpat, 3 Sept. A'dam. Salawatl, t., 2 Sept. v. Pt. Sald. Batoe, u., a Sept. v. Sabang. Eniggano, a Sept v. Narvik. Jan Pieteraz. Coen, u., paw. 8 Seat Glbraltir. Moena, 4 Sept te Port Sald. P. C. Hooft, t, 3 Sept v. Genua. Ball, 5 Sept. te Batavia. Batjan, a Sept. v. Kobe. Grotius, u., pas». 4 Sept. Peri-m. KarimOen, 4 Sept. tc Balik Papan. Krakatau, 3 Sept. v. Batavia. Prins der Nederlanden, 4 Sept. te Batavia. Riouw, ti g Sept. Port Sald. Kon. Nod. Stoomboot UAatscbapplj. Aurora, a Sept R'dam. Doroe, 2 Sept v- Algeclraa, Mare, 2 Sept. v. R'dam. Merope, 2 Sept. v. San Mare. Nereue, 2 Sept Muael. Oberon, 2 Sept Sanchez. Achilles, 3 Sept v. A'dam. Mlnerva, 3 Sept. R'dam. Prothcus, 3 Sept. v. A'dam. Ajax, 4 Sept te Cartbagena. Amsterdam, t, i Sept. te ColotL Ariadne, g Sept v. Holtenau. Crijnssen, 4 Sept. te A'dam. Deucalion, 3 Sept. v. SetubaL Horos, 4 Sept V. Sctubal. Erato, 4 Sept. Holtenau. Euterpe, 4 Sept. v. Holtenan. Hector, 4 Sept. Land's End gepast. Hermes, 3 Sept. v. Bourgaa. Iloe, 3 Sept. te Genua. Iris, g Sept te A'dam. Nero, g Sept. te A'dam. Juno, 4 Sept. te Livorno. Nc-ptunua, 4 Sept te Cadlx. Nlckerle, 3 Sept v. New-York. Notoe, 3 Sopt. v. Cephalouia. Orpheus, 4 Sept. v. Faro. Pluto. 4 Sept. Gibraltar. Prini der Nederlanden, g Sept. te A'dtnt Van Rcnsselacr, 3 Sept CrlstobaL Zcus, 3 Sept r. Malta. N Achilles, 4 Sept. te Hamburg. Breda, t, pass. g Sept. Azoren. Fauna, 4 Sept. v. R'dam. Ganymedei, g Sept. te A'dam. Eoa, g Sept. te A'dam. 1'oseidon, 5 Sept. v. A'dam. Proteue, g Sept. te Hamburg. Stratoo, 9 Sept. v. La Palllce. Tellu», 3 Sept'. v. Calamata. Uenneleom, t, 2 Sept. v. TooopIHa. Kun. liollandzobe Llojd. Flandrla, u., 3 Sept. v. Bahia. Gaasterland, u., 3 Sept. v Rio Grande d/SuL Orania, t, 4 Sept. Las Palmaa. Waterland, 4 Sept. v. A'dam. Zeelandia, o., 4 Sept. v. Oporto. Kon. PakeGa&rtma&tachApirfJ. Op ten Noort, pass. 5 Sept. Ouessant. Tasman, 4 Sept te Brisbane. Haleyun Lijn. Stad VIaardingen, 4 Sept. v. Las Palmu. HollandAfrika Lijn. Meliskerk, 2 Sept. te Beira. Veendijk, 3 Sept. v. Kaapstad. Klipfontein, 2 Sept. v. DelagoabaaL Kiotfontein, u., pass. 3 Sept. Ouessant Billiton, u., pass. 3 Sept. Ouessant. Jagersfontein, 2 Sept. v. Mozambique. HollandWent Afrika lijn. Delfland, u-, 1 Sept v. Bordeaux. Kilstroom, t, 2 Sept. v. Accra. Scheldestroom, 4., 3 Sept. v. Bissaa Vlieland, 3 Sept. te A'dam. Eemstroom, g Sept. te A'dam. IJstroom, t., 7 Sept. te A'dam verwacht Regges^-oom, u., 4 Sept. te Monrovia. Haarlem, u., 1 Sept. v. Dakar. HollandAmerika Lijn Drechtdijk, 2 Sept. te Cristobal. Kinderdijk, 2 Sept. te Seattle. Nichteroy, 30 Aug. te Los Angelea. Spaarndam, 3 Sept. te R'dam. Burgerdijk, past. 4 Sept. Sdlly. Edam, 2 Sept v. Vera Cruz. Leerdam, pass. 4 Sept. Fayal. Nieuw-Am sterdam, 3 Sept. v. New-York. Noorderdijk, 3 Sept. te Cristobal. Veendam, pass. g Sept. Llzard."" Westerdijk, 4 Sept. te Londen. Maasdam* 4 Sept. te Tamplco. Zosma, t, pass. 2 Sept. Perim. Streefkerk, 4 Sept. tc R'dam. Hoogkerk, 3 Sept. v. R'dam. Aadijk, u., g Sept. te Port Sald. Alnikerk, 3 Sept te R'dam. Alderamin, t., 4 Sept. te Duinkerken. JavaChinaJapan Lijn Tjlmanoek, 4 Sept. Chlnwangtaa Tjlaondari, 1 Stept, te Batavia. Rtittenlamsohe Lloyd.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1927 | | pagina 2