Transplreerende Voeten Advertentiën ALS DE ZUIDERZEE GEDEMPT ZAL ZIJN. LUCHTVAART. Vliegramp In Frankrijk. GEMENGD NIEUWS AUTO-ONGELUK. Ingezonden MededooUsg, L EEÜWAKPETt thans overgegaan bij het departement van defensie, als zoodanig geïnstalleerd en medegedeeld, dat het nieuwe departement bij Kon. besluit is samengesteld els volgt: Ie afdeeling: Juridische afdeeling, He afdeeling A: Marinestaf. He afdeeling B: Generale stal. nie afdeeling A: Personeel zeemacht, nie afdeeling B: Personeel landmacht. IVe afdeeling A. Materieel zeemacht. IVe afdeeling B: Artillerie-landmacht, Ve afdeeling: Genie. Vle afdeeling A: Intendance zeemacht. Vle afdeeling: Intendance landmacht. Vlle afdeeling Dienstplicht. VIQe afdeeling Comptabiliteit IXe afdeeling: Loodswezen. Xe afdeeling: Hydrographie, Xle afdeeling: Secretarie, indices Bn archieven. XHe afdeeling: Huishoudelijke diensten en een buiten die afdeelingen staand bureau van den secretaris-generaaL EEN PROTEST. Telgen hef uitreiken vu Olym pische prijzen op Zondag. De Kerkeraad der Christ. Gerei, Ge meente te Amsterdam-West heeft, naar „De St." meldt, ln zijn Vergadering van 28 Aug. zijn diep leedwezen uitgesproken over hot feit, dat „H. M. onze geerbiedlgde Koningin niet alleen Haar sympathie voor de Olymp. Spelen zoo ondubbelzinnig heeft doen blijken, maar bovendien op den dag des Heeren ln het Stadion de prijzen aan de overwinnaars heeft uitgereikt, en alzoo door Haar voorbeeld de ontheiliging van den Zondag grootelüks in de hand heeft gewerkt." De kerkeraad besloot ln een persoonlijk schrijven aan de Koningin deze uitspraak bekend te maken, en door middel van de classis Amsterdam de Deputaten voor de correspondentie met de Hooge Overheid te verzoeken, namens de geheele CJhr. Geref. Kerk de Koningin te berichten, hoe diep zij daardoor do godsdienstige gevoelens van een zeer groot deel van haar volk heeft gekrenkt. i betering van de Nieuwe Willemshaven. De toezegging van den minister beteekent de bekrachtiging van een grootsch plan, waar mee 680.000 gemoeid zal zijn, en waaraan de gemeente 15 percent 102.000) zal bij dragen Zoo gaat Harlingen als zeehaven onge twijfeld een periode van opkomst en bloei tegemoet Bij Zurich, vier kilometer zeewaarts, worden blijkbaar op een buitengewoon krachtige wijze de handen aan den ploeg geslagen, want de dingen worden en groeien aldaar zóó snel, dat wie verwacht een eilandje te zien, eerder zal* denken, dat er op 't Cornwerderzand een fabrieksstad in wording is, waar een duizend arbeiders hun tenten hebben opgeslagen, waaronder eerst Spaansche en nu Italiaansche steenzetters, naar wier gedragingen niemand minder dan Mussolini bij den burgemeester heeft laten informeeren. In den sluisput wordt dit jaar een aan vang gemaakt met het betonwerk voor de beide schutsluizen, voor de spoorbrug en voor de twee stel spuisluizen. Een dezer schutsluizen dient voor vaartuigen van 600 de tweede voor vaartuigen van 2000 ton. Daar de keileemlaag in dit gedeelte der Zuiderzee dertien meter onder N.A.P. ligt en de fundeering komt te rusten op onge veer tien meter zand en klei, wordt ter plaatse het geheele terrein onder de beton- fundeering door 11.000 heipalen versterkt. Er is nu ook een dokter op het eilandje komen wonen, vertelt ons de burgemeester. Van 's morgens tot 's avonds 6 uur bevindt dr. Hoogkamp, arts, zich aldaar om zijn praktijk uit te oefenen. Het is daar een wereldje op zichzelf. Men bezit er een eigen uitzendstation, dat gebruikt wordt voor de berichtgeving op Harlingen, waar de inge nieurs wonen en de M. U. Z. (Maatschappij tot uitvoering der Zuiderzeewerken) haar kantoren heeft. Ook heeft men een eigen electrische centrale. Zurich gaat snel vooruit, bevestigt de burgemeester. Dit dorpje van drie honderd inwoners gaat een grooten tijd tegemoet. Wanneer ik nu reeds zie, hoe de kust hier aanslibt, dan heb ik reden om te verwach ten, dat Zurich nog eens de badplaats van Friesland zal worden. Een totaal gevaar- looze zee zal straks honderden liefhebbers van baden $n zwemmen naar hier lokken. Nu, de teekenen van groei zijn er al. Zu- richs kinderenschaar is den laatsten tijd zoodanig toegenomen, dat de éénmans- school reeds tot tweemans-school werd uit gebreid en binnenkort reeds een driemans- school zal moeten worden. Toekomst dar Frlesche fcnst- plnntaflHj De Leeuwarder correspondent van „De Telegraaf" vertelt van de verwachtingen, die Friesland's kustplaatsen koesteren om trent de toekomstige drooglegging der Zui derzee. Wij nemen uit zijn schrijven het volgende over: Het is wei zeer verklaarbaar, waarom de gemeenten aan de Friesche Zuiderzeekust, en ook de steden Sneek en Bolsward, groote belangstelling aan den dag leggen veer al hetgeen in verband staat met de Zuiderzee werken bij Zurich en Makkum. Immers, sinds eeuwen waren visscherij en scheep vaart de hoofdbronnen van bestaan van de havenplaatsen Harlingen, Makkum, Wor kum, Hindeloopen, Molkwerum, Stavoren en Lemmer, waarmee voorts de belangen van een betrekkelijk groot achterland cor respondeer den. Voor Friesland is het dan ook een buitengemeen belangrijke vraag, hoe de aanleg van den afsluitdijk en de lang zame inpoldering der Zuiderzee zullen in werken op de Friesche kustplaatsen en -ge meenten, of er ontwikkeling zal zijn óf verval Wanneer de Afsluitdijk eenmaal zal zijn voltooid en Friesland met Holland hebben verbonden, dan zal Harlingen de eenige Noordzeehaven zijn, terwijl alle andere Friesche „zeehavens" op het IJsselmeer zullen uitmonden. Het IJsselmeer zal dan niet meer aan ebbe of vloed onderhevig zijn, vandaar ook de naam „IJsselmeer in plaats van „IJsselzee". De havens aan dit IJsselmeer zullen dan ook niet meer van aanslibben te lijden hebben, zoodat zij dan zullen komen te liggen aan een min of meer rustig water, dat mettertijd geheel uit zoet water zal bestaan. Naar menschelijke verwachtingen teekent de toekomst van Harlingen als zeehaven zich gunstig af. De Afsluitdijk zal een stroomverandering doen ontstaan, waarvan Harlingen hoopt te profiteeren. Men neemt n.1. theoretisch aan, dat het zeewater in de toekomst aldaar twee decimeter hooger zal worden, terwijl men verwacht, dat de stroom door Marsdiep, Texelstroom en Doove Balg zich verdiepen zal. De stuw kracht van dezen stroom zal dan ongetwij feld het vaarwater „De Boontjes" verbree- den en verdiepen, zoodat in de toekomst oceaanschepen langs deze route de haven van Harlingen zullen kunnen bereiken, het geen tot nog toe door den Vliestroom (tus- schen Vlieland en Terschelling) niet moge lijk was. Voor de binnenscheepvaart bezit Harlin gen ernstige concurrenten in Lemmer, Sta voren en Workum. Inmiddels heeft de raad van Harlingen z. h. s. een voorstel van B. en W. aangeno men tot het verleenen van medewerking aan de totstandkoming van een door den minis ter van Waterstaat ontworpen plas tot var* nauwelijks 100 meter afstand van bet vliegveld bevindt Ternauwernood' was hot toestel neergeemakt of een geweldige vlam steeg op. De reddingsbrigade, die onmiddellijk: giealarmeord' werd, snelde naar de plek, waar de machine zich bevond, doch 4e hitte was zóó Intens, dat de leden der brigade op oen afstand moeeten blijven en geenerlel poging konden doen, oani de inzittenden to bevrijden. Er bestond voor de slachtoffers niet de minste kans te ont snappen. Eerst ©en uur nadat de ramp bad plaats gehad, konden de geheel ver koolde lichamen uit het toestel worden gehaald. Bokanowskl, die zich metterdaad voor de moderne nijverheid en kunst interes seerde, laat een vrouw en vier kinderen na. Zijn bejaarde moeder leeft ook nog. Uit de carrière van Bokanowskl zij hier nog aangestipt, dat Poincaré, toen hij eind Maart '24 een kabinet formeerde, hem de portefeuille van marine toevertrouwde en toen Poincaré, nu twee jaar geleden, op nieuw een ministerie vormde, koos hij we derom Bokanowskl tot medewerker, dit maal als minister van handel, industrie, posterijen en luchtvaart. De vermoedelijke oorzaak. De juiste oorzaak van bet ongeval is niet bekend, doch naar de meening der ooggetuigen beeft de piloot, toen hif merkte, dat er iets aan den motor haper de, getracht zoo spoedig mogolijk te lan den, zonder er in te slagen de machine in zijn macht te behouden. De Telegr. brengt in herinnering, dat wijlen de heer Bokanowskl een groot vriend van Nederland en van de Neder- Do van minister Luchtvaart gedood. In het geheel vijf slachtoffers. De feestelijkheden te Sampigny ter ge legenheid van het tweejarig bewind van Poinoaré, samenvallende met diens 80en geboortedag, hebben Zondag een droevig naspel gehad. De minister van Handel en Posterijen en tevens van d© civiele luchtvaart. Boka nowskl, werd bij een vliegongeluk, nada hij het landgoed- van Poincaré had ver laten, imet de vier andere inzittenden van het toestel dat hem vervoerde, gedood, Van Sampigny had Bokanowski zich Zaterdagavond per euto naar Toul be geven. Hij had maatregelen getroffen oan aanwezig te kunnen zijn bij de inwijding van het vliegfeest der Auvergne te Cler- mond-Ferrand, waarheen hjj zich per spe ciaal vliegtuig, dat Zaterdag uit Le Bout- get was vertrokken en tegen den avond op het militaire vliegveld van Toul was neergestreken, wilde begeven. Vóór zijn vertrek hadden verscheidene collega's van Bokanowski nadrukkelijk Bangeraden den geheelten weg per auto af te loggen, doch hij wees hun raad gevingen met een grapje van de hand en Meld aan zijn1 plan vast. Het vliegtuig, dat te Toul gereed! stond, was een tweedekker met luchtgekoelden motor, die dienst dteed op de gewone lijnen van de Oompagne Internationale de Navigation Aérienne. Het vertrok Za terdagmiddag om 5 uur van Le Bourget en werd bestuurd door een van de ge wone piloten van de maatschappij. Ga- briel Hanin, uit Straatsburg, die in vlie gerskringen zieer bekend is. Verder reis den met de machine Lofrano, technisch directeur van de maatsohapptJ, de meca nicien Vidal en de marconist Villins. De machine was oniangs van een nieuwen motor voorzien en werd voor het vertrek grondig geïnspecteerd. De reis naar Toul werd zonder eenig incident afgelegd. Zondagmorgen om 9 uur verscheen Bokanowski op het vlieg veld te Toul en nam plaats in een vlieg machine, die zes passagiers kan vervoe ren. De personen, die uit Parijs waren gekomen, stegen eveneens weer in en het toestel taxi'do over het terrein. De mensohen, die op het veld het vertrek bij woonden kregen den indruk, dat de piloot eenige moeite had het vliegtuig van den grond te krijgen en verder te stijgen. Al spoedig scheen dit bezwaar echter over wonnen, want de machine steeg tot onge veer 600 meter. Tot hun groote ontsteltenis zagen de toeschouwers plotseling, dat het vliegtuig naar rechts begon al te glijden en ver volgens met razende «nelheid viel, om ome to «tortan op aan weg dis zich op landeahe nijverheid en handel was, en dat do nu overleden bewindsman nog in Juni J.l. ons land heeft bereisd en bi) die gelegenheid ooi. de „Nenijto" te Rotter dam bezocht. Hoe het gebeurde. Omtrent het vliegongeluk meldt men nog uit Parijs: Geheel normaal vond het vertrek plaats van het verkeersvliegtuig, dat bestuurd werd door Hanin, oen van de bekendste verkeersvliegers. Even evenwel, nadat bet toestel was opgevlogen, op oen hoogte van 25 tot 80 meter, sloegen er zware vlammen uit den motor en kort daarna Btortte het Btalen gevaarte omlaag. Voor dit verschijnsel vindon de teobnioi slechts één verklaring, nl. dat een noodlottige ontploffing in den carburator plaats ge had beeft. Dit is op zichzelf weinig ge vaarlijk, dooh waarschijnlijk bevond zich evon buiten den carburator nog eenige gestorte benzine, gebruikt voor net vlug- gor aanslaan van den motor. Deze moet toen vlam gevat hebben en den brand hebben veroorzaakt. De piloot Hanin, een man met veeljarige ervaring, gold voor een der voorzichtig ste verkeersvliegers. Sedert 1910, het jaar, dat hij dienst nam, is Hanin ruim GOGO uren in de lucht geweest. Zijn Carrière kenmerkt zich hoofdzakelijk door de moe dige vluchten welke hij volbracht heeft op bet parcours BazelInnsbruck, waar bij hij geregeld de Alpen moest over vliegen. Het verongelukte toestel was een Spad 30 voorzien van een 880 P.K. motor met luchtafkoeling. Hassell en Cramer gevonden. Reuter meldt dd. Zondag uit New York, dat de New York Times meedeelt, dat do vliegers Hassell en Oramer, die op 18 Augustus uit Oochrane ln Ontario waren vertrokken om via Groenland Zwe den te bereiken, veilig en wel zouden zijn. Zij hadden twee weken geleden een noodlanding moeten uitvoeren bij Kaap Sukkertoppen. (Het Bukkertoppendistrict ligt Iets benoorden den 05 breedtegraad op de Westkust van Groenland. Sukker toppen de Suikerspits). Prof. Hobbs, die zich daar juist met een wetenschap pelijke expeditie bevond, opmerkzaam gemaakt op de rooksignalen van de belde, spoorde hen op en redde hen, Een ander bericht over de redding geeft nog de volgende bijzonderheden: Na een buitengewoon moeilijken tocht door de ijswoestijn, die twee weken duurde, werden beide vliegers door de expeditie van prof. Hobbs gered. Deze expeditie was door Eskimo's op rooksignalen op merkzaam gemaakt, welke van de vliegers afkomstig bleken. Zij verkeeren|in goeden welstand. Per motorboot worden ze naar Mount Evans gebracht. Veertien dagen in de ijswoestijn. Reuter en V.D. bevestigen het verheu gende nieuws van de redding en geven uit voerig verslag van de redding. De stoutmoedige luchtreizigers dan kre gen op 19 Aug. boven het Zuiden van Groenland gebrek aan benzine en moesten dalen bij de z.g. Sukkerhoppea De landing verliep prachtig: vliegers en toestel bleven onbeschadigd, mèar /bij gebrek aan brand stof was verder vliegen onmogelijk. De tocht naar de kust begon. De nood rantsoenen gedroogd vleesch, 8 ons per dag en per man werden meegevoerd en daarvan hebbeji Hassell en Cramer 14 dagen ge leefd. Na twee weken moeizaam worstelen met de ijswoestenij werd de kust bereikt. Daar begonnen ze op de hoogste punten rooksignalen af te stekea Hun kamp lag aan den oever van een fjord. Eskimo-jagers merkten de teekens op en deelden dit mee aan de leden van de Hobbs-expeditie. Onmiddellijk toog prof. Hobbs met zijn mannen op onderzoek uit, stak de fjord over en vond de vliegers in goeden wel stand. Per motorboot werden ze daarna naar Mount Evans gevoerd, vanwaar het ïeuglijke nieuwi zich ovtr de wereld ver spreidde. HET LOT VAN AMUNDSEN, Een ÖriJver vermoedelijk van Guilbaud'a vliegtuig. Een drijver, die door een viaschersvaar- tuig la gevonden, was gerepareerd met een koperen plaat. Het Noorsch telegraaf bureau heeft den oommandant van hot watervliegkamp te Bergen hierover ge vraagd, die verklaarde, dat een van de drijvers van Guilbaud's Latham te Ber gen was gerepareerd met een metalen plaat. Hij verklaarde bovendien, dat de drijver blauwgrijs van kleur was, evenals de drijver, die door den viascher is gevon den. Het telgraafbureau heeft ook kapitein Otto Sverdrup, den bekeneden Poolreizi ger geïnterviewd, die verklaarde, dat hij, gezien de verklaring van den comman dant van het vliegkamp te Bergen, dit een afdoend bewijs achtte van het vergaan van het vliegtuig. Hij had geen hoop meer, dat er nog een van de opvarenden in leven zou zijn. Naar zijn meening moet de ramp geschied zijn, voordat de Latham in de buurt van het Berenelland was gekomen. Bij dat eiland bevonden zich verscheidene visschersvaartuigen en die zouden waar schijnlijk de Latham wel gezien hebben, of sporen van het vliegtuig hebben ge vonden. Het is niet onwaarschijnlijk, dat een van de drijvers naar de plaats toe ia gedreven, waar de viascher dien heeft op gepikt, daar zoo'n drijver licht en daarom de wind van grooter invloed is om de rich ting van de drift te bepalen, dan de stroom. Daar er dezen zomer veel Noor denwind heeft geheerscht, is het aanneme lijk, dat de drijver ln Zuidelijke richting is gedreven. De gevonden drijver niet van de Latham? De arbeiders, die indertijd1 te Bergen (Noorwegen) een van de drijvers van de Lathan hebben gerepareerd, zeggan, dat dit'de stuurboordsdrijver was, terwijl de gevoden drijver een bakbooidsdrijver is geweest. Op het* geruoht, dat ook fle tweede drij ver gezien is, is de Mlchael Bars ter on derzoek uitgevaren. In het voornemen om1 het onderzoek naar de vermisten tot 10 dezer voort te zetten, heeft hot vinden van den drijver geen verandering gebracht DE VLIEGTOCHT VAN PRINSES LOWENSTEIN-WERTHEIM. Op de kust van IJsland is hot wiel van een vliegtuig aangespoeld, dat herkend Is ais te hebben deel uitgemaakt van het vliegtuig, waarmee op 81 Augustus 1927, of kort daarop prinses Löwenstoin was verongelukt EEN VLUCHT SYDNEY—LONDEN. Wind en weder dienendie zal vandaag van Sydney oen met groote geheimzin nlgheld geconstrueerd vliegtuig opstij gen voor een vlucht naar Londen. Be stuurder is Kclth Anderson, een bekend Australisch vlieger die met den mecani cien Hitchoook de betmaning zal uitmaken EEN NIEUWE POGING TOT EEN OCEAANVLUCHT. Mislukt De vliegers Assolaut en Lefèvre zouden gistermorgen te Bourget bij Parijs voor een vluoht over den Oooaan opstijgen. Het vliegtuig kon echter niet van den grond opkomen TIJDRECORD LICHTE VLIEGTUIGEN De Fransche vlieger Maurice Finat, die Zondagochtend om kwart over elven op het vliegveld van Bourget landde, heeft een nieuw record-tljdvlucht voor liohte vliegtuigen gevestigd. Hij is 24 uur 80 minuten en 83 seconden in de lucht ge weest en sloeg aldus mede het wereldtijd record, dat op naam stond van een En- gelschman, met 20 minuten. DE KRASSIN. Omtrent, het reisplan van de Krassin lezen we nog in de Prawda, dat de ijs- breker, na het vliegtuig en de equipage van Tejoeknofski aan boord genomen te hebben, naar de groep der Zeven eilanden varen zal. Daarvandaan zal Tsjoeknofski een reeks vluchten van langen duur ondernemen. In geval met het vliegtuig oenig spoor van de lèrdwenen groep ont dekt wordt, zal de ijsbreker zich daarheen begeven; ln het tegenovergestelde geval gaat hij naar naar Frans Jozefland en zal het vliegtuig de streek tusschen Spitsber gen en Frans Jozefland afzoeken. Ingezonden Mededeellog. Buitenland. Twee arbeiders gedood. Gisterenochtend Is op den rijksstraatweg tusschen Lexmond en Vianen een vracht auto, met 24 arbeiders uit PoederOyen en Zuilichem op weg naar Laren (N.-H.), met groote kracht tegen een boom en verder tegen een ijzeren leuning van een brug ge botst, tengevolge waarvan deze geheel werd vernield. Een der arbeiders, de 34-jarige gehuwde J. Schouwenburg, uit Poederoyen, werd op slag gedood; de werkman C. Klop uit Zuilichem kreeg een ernstige hersen schudding. Dr. Bonk te Vianen ver leende de eerste geneeskundige hulp. De autobestuurder C. van Rhenen uit Hilversum werd met een versplinterden duim naar de klinieken te Utrecht vervoerd. Ook eenige andere werk lieden, die min of meer ernstige verwondin gen hadden opgeloopen, zijn daarheen over gebracht De auto werd gedeeltelijk vernield. D* rijkspolitie te Vianen en te Lexmónd stelt een onderzoek in. Bij het auto-ongeluk werden drie ar beiders zwaar en negen licht geiwond. De namen der eerstbodoelden zijn: F. Broekhuizen te Woudrichem, G. Klop te Zuilidhem on G. den Klop te Bato. Het parket te Tiel heeft bereids een onderzoek ingesteld. DE ZAAK PACE. In de zaak van Pace, den schapenfokker die aan arsenicum-vergiftiging gestorven was, en wiens vrouw is vrijgesproken van de klacht, dat zij hem het vergif zou toe gediend hebben, moeten nieuwe .feiten ont dekt zijn, die de magistratuur in beroering gebracht hebben. Volgens de Zondagsbladen, zou men een dagboek ontdekt hebben, dat blijkbaar door juffrouw Pace was bijgehouden, waarin bij zonderheden voorkomen betreffende Psce en zijn leven. Het zou ook aantcekeningen bevatten betreffende de methode om vergif jn zijn voedsel toe te dienen en de uitwer king die dit op den aldus vergiftigde moeit hebben. Men weet dat de jury de vrouw onschul dig verklaard heeft, nadat het O. M. ten slotte zelf de aanklacht tegen haar onhoud baar verklaard had. De wending, welke de zaak door de nieu we feiten zou krijgen, is nog onzeker, aan gezien er, naar het schijnt, in de annolen der Engeische rechtspleging geen wedergade van zulk een geval ia. EEN ERNSTIG AUTOBUS-ONGELUK. In de duisternii ia een autobus in het graafschap Durham, nabij het fabrieks- stadje Cheater-le-Street, in een floot ge reden. Het beiftine-reservoir ontplofte, de auto bus vatte vlam en de kleeren van de reizi gers raakten in brand. De meeiten konden ontkomen, maar anderen zaten onder de overblijfselen gevangen. Van hen verbrand de eert vrouw levend. Negen-en-twintig paa- sagiers kregen brandwonden. DE ZAAK STINNE& De beschuldigingen, die Hugo Stinnee Jr, bij zijn verhoor door den rechter van In structie, tegen den commissaris Hein»* mann geuit heeft, waren, volgens de Ber* Uner Zeitung am Mittag aanleiding voor het rijksminlsterie van flnanoiën om de bewijsstukken aan het openbaar minis terie te geven. Stlnnes beweerde, dat Heinsmann den Franschmon Ooiman al» spion gebruikt heeft die Stlnnes tot bo drog verleiden zou. Het openbaar minis terie is reeds met het controle eren van de juistheid van de geuite beschuldigingen bezig. DE TYPHUS TE POTSDAM. Zondagnacht ls een der typhuspatlënton uit den omtrek van Potsdam overleden. In totaal zijn tot nu toe 0 personen aan de ziekte gestorven. EEN SCHIPBREUK. Het SA FtarWa vergaan. Naar uit Portland, ln den Staat Ore- gon, gemeld wordt, is het Amrikaanach» sa Florida (0766 t.) met den Amerika»»- fiohen stoomer Admiral Flsko in aanva ring gekomen en gezonken. De beman ning kon door de Admiral Flsko gered worden. ONTVOERD? De politie te Weenen houdt huiszoeking bij alle zigeuners aldaèr en in den omtrek en vooral bij de rondtrekkende zigeuner benden in den omtrek, daar er sinds en kele dagen uit Weenen een klein meisje wordt vermist en men de zigeuners ervan verdenkt het vermoord te hebben. JOH. W. STEVENSON en HANTZEN STEVENSON— PRAAMSMA geven met blijdschap kennis van de geboorte van hun Zoon MARIEN. Den Helder, 8 Sept. 1928. Getrouwd: B. TUIN8TRA en M. TUIN8TRA—VI88ER, die, namens wederzijdsche Fa milie. Vrienden en Kennissen hartelijk dank zsggsn voor de vele blijken van belangstelling, bij hun huwelijk ondervonden. Den Helder, 80 Aug. 1921- Emmastraat 8. en transplreerende handen cn okiel» moet men behandelen met Purol-Strooipoeder, lijnde do meest afdoende poeder daarvoor. In bussen van 60 ct en 1 gïd. BJ) Apoth. en Drogisten.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1928 | | pagina 2