STORMBERICHTEN. KOKIJH'S GEIDERSCHE ROOKWORST TWEEDE BLAD VAN DONDERDAG 12 DECEMBER 1929. GEMENGD NIEUWS Binnenland. De verduistering van een tasch met f 65.000. In verband met de verduistering van een aktetasch, inhoudende f 66^000 en twee ehèques, te Amsterdam gepleegd, zijn een 42-jarige koopman en een 87- jarige vrouw aangehouden. Nader meldt men De banklooper en zijn oom, die bij de tenuitvoerbrenging van het plan tot ver duistering zou hebben geholpen, zijn gisteren ter beschikking van den officier van justitie gesteld. De oom ontkent nog steeds, met deze zaak iets te maken te hebben gehad. De moord in den Blijdorppolder te Rotterdam. Een bericht uit Brussel meldt, dat een chauffeur bij de politie te Luik een ver klaring heeft afgelegd, die van belang schijnt te zijn in de Blijdorpsche moord zaak. De man heeft verteld dat op 12 Oct. iemand hem gevraagd had, hem in zijn auto verborgen mee te nemen over de grens; dat hij pas uit de gevangenis was ontslagen, geen papieren had en in België werk wilde zoeken. De chauffeur had dit echter geweigerd, waarop de man had gezegd, dat hij dan wel in Holland zijn heil zou zoeken. Het door den chauffeur opgegeven Bignalement zou kloppen met dat van den te Rdtterdam gedetineerden W. V. De malversaties te Gorredijk. Een tekort van twee ton. Volgens den stand van het accountants onderzoek moet op het oogenblik worden aangenomen dat het tekort in de kas van de Spaarbank te Gorredijk ongeveer f 200.000 zal bedragen. Verrassingen zijn eohter nog steeds mogelijk daar de pen ningmeester, zooals reeds werd gemeld, vooral met de. hypotheken, heeft gefrau deerd en het daarom niet uitgesloten is dat hij zich op hypotheken afgelost geld heeft toegeëigend zonder van die aflossing in de boeken iets te doen blijken. De fraudeerende penningmeester moet als verklaring van 'zijn tekortkomingen op gegeven hebben dat hij het slachtoffer van chantage was geworden, maar zijn malversaties loopen reeds over een tijd perk van «en jaar of twintig. Het gevonden kinderlijkje. Een spoor gevonden. De politie te Amsterdam heeft thans een spoor gevonden in de zaak van het lijkje van den 3-jarigen knaap, dat eeni- gen tijd geleden in het Kinselmeer is gevonden. Dit spoor leidt naar Duitschland. Ver moedelijk zijn de ouders Duitschers, die in het tuindorp Nieuwendam hebben ge woond en thans naar hun land zijn ver trokken. Waar hunne verblijfplaats is weet men nog niet. Men zoekt hen! Wel is de kinderwagen opgespoord waarmee het echtpaar langs den Zuiderzeedijk heeft gereden. Deze was door de groot moeder verkocht. Deze vrouw is thans in arrest gesteld, en heeft dit bekend. Het onderzoek heeft uitgewezen, dat bij haar hebben ingewoond haar zoqn, baar schoondochter, een driejarig kind en een kind van acht maanden. De leden van de familie verdwenen successievelijk. Eerst de kleine jongen, die heette naar Duitschland vertrokken te zijn daarna de vader en de moeder en eindelijk de grootmoeder, die Inmiddels het kind van aoht maanden had uitbesteed. Zij vestig de zich in de van Ostadestraat. Blijkens hare verklaring was de familie naar Dortmund vertrokken. Een hoofd inspecteur van de centrale recherche, die zich daarheen begaf, spoorde bloed verwanten van de gezochten op en ver nam van dezen, dat het 8-jarig kind niet met de ouders was meegekomen. Boven dien hadden de man c.n de vrouw ver klaard, dat zij uit Berlijn kwamen, dus niet uit Amsterdam, en dat het knaapje overleden was. Het onderzoek wordt voortgezet. AUTO IN EEN SCHUTKOLK. Dinsdagmiddag was de heer B. Roelofs* uit Oene bij Epe, met zijn vijftienjarig knechtje per auto voor zaken naar Has selt gegaan, van waar zij gisterenmorgen terugkeerden. Bij het passeeren van de bruggen aan het Katerveer zag de be stuurder te laat, dat de brug over de kleine schutkolk opgedraaid was en reed door den afsluitketting heen. Door de vrij groote snelheid vloog de auto tegen het tegenover gelegen bruggenhoofd en verdween rechtstandig geheel onder wa ter. Met groote moeite gelukte het mét behulp van het sluispersoneel de beide inzittenden in veiligheid te brengen. Z5j waren er met lichte verwondingen afge- Het Letlandsche stoomschip „Sports" veilig op d6 ree, Een matlneuze verslaggever. Woensdagmorgen 7 uur. De verslaggever, die om over tweeën naar bed was gegaan, door beroepsbezig heden, lag in diepen slaap verzonken. Hij droomde van alles, behalve mn het zware weer en zijn werk. Plotseling een gestommel op de trap. „Kom er uit, er ls een schip in de haven gekomen, waarvan de mast is gebroken, je moet van kantoor direct er heen". Dat was wat, en wat nog nooit gebeurd was, gebeurde nu. In één Beconde waren wij uit bed gesprongen en in de kleeren geschoten, waarop wij naar het Haven kantoor togen, om daar te informeeren waar het schip lag. „Het ligt nog op de reede, meneer", zei ons de havenwachter, „en het zal wel vanmiddag één uur wor den voor dat het binnen wordt gesleept". Door den stroomenden regen zijn wij toen nog even naar het havenhoofd ge gaan, waar wij het schip zagen liggen. Hoewel het zicht zeer slecht was, zagen wij toch goed dat het schip door den storm zeer had geleden, één mast stond nog slechts overeind en al wilden we graag van dichterbij de averij bezien, wij moes ten nog wat geduld hebben en ons voor loopig maar weer aan het kantoorwerk zetten. Het stormgevaar blijft dreigen. Woensdagmiddag 1 uur. Nog hangt er de donkere storm-drei- ging in de lucht; loodgrijze wolkenflarden jagen onrustig langs den hemel. In het want van de sleepboot „Groningen", aan boord waarvan wij ons bevinden, huilt onheilspellend de Zuid-wester en als een klaar bewijs, dat de storm nog niet is uit geraasd, hangt aan den top van den hoo- gen mast, voor het Havenkantoor, een zwarte puntzak, die als een waarschuwing is voor den zeeman. Dit alles spreekt nog luid van de on rust en de angst van de laatste storm dagen. Slechts de zeemeeuwen schijnen zich niets van den woedenden vijand aan te trekken. In majesteitelijke rust zweven ze, op breede wieken, over de haven of drijven rustig op het bewogen water, waarover de stormwind in zwarte scha duwen jaagt. Prachtig bergingswerk van de Mij. Wijsmuller. Wij zijn aan boord van de „Groningen". Zoo juist heeft kapitein Kuiper ons, aan de hand van het scheepsjournaal, eenige ■gegevens verstrekt ever den laatsten tocht, naar de in nood verkeerende Let landsche houtboot „Sports". Het was een heel sober verslag en wij moeten zoo hier en daar onze fantasie te hulp roepen, om een idéé te krijgen, hoe het eigenlijk was. Het is een zeer zware en moeilijke toc'ht geweest naar de „Sports". Dinsdagmorgen om 7 Uur vertrok de „Groningen" uit de haven, om het Letlandsche schip te zoe ken, men wist niet de juiste plaats waar het dreef en de „Vlaanderen", eveneens van de firma Wijsmuller, was al eenige dagen bezig om het schip te zoeken. De zee was ruw en zware buien maakten den tocht nog moeilijker dan hij reeds was. Om half negen kwam de „Groningen" m draadlooze verbinding met de „Sports" en wist men dat het hulpeloos, ongeveer 1-0 mijl van de Noorderhaaks dreef, in de richting van den wal. Hulp was dringend noodig. Om half tien kwam het schip in zicht en na een worsteling van nog een uur met een woeste en huizenhooge gol- venmassa, was de „Groningen" om half elf langzij en had reeds, na een kwartier, verbinding met het schip, waarna de moei lijke sleeptocht, naar Nieuwediep, een aanvang nam. Draadloos had men een contract afge sloten „nó cure, no pay". De oorzaak dat men het schip niet kon vinden was hierin gelegen, dat de achtermast overboord ge slagen was en daarmee de antenne ver nield. Men had nu een hulpantennetje op gebouwd, doch daarmee kon men slechts op korten afstand seineni „Het was zeer gemeen weer", zei kapi tein Kuiper. En wat dat zeggen wil, be grijpt men, als men de sobere verhalen uit den mond van onze zeekapiteins kent. Met de „Sports" werd nu koers gezet naai het Schulpengat. "Om 12.80 u. kwam ook de „Vlaanderen" hulp verleenen en ook de kapitein van deze sleepboot was ge lukkig en had na een kwartier vastge maakt, waarna men gezamenlijk koers zette naar de haven. Het was met het oog op de ruwe zee wel hard noodig, dat er hulp van een tweede sleepboot bijkwam en nog maar heel langzaam vorderde men- zoodat het Schulpengat eerst tegen den nacht bereikt werd. Hier was de zee zo< ruw, dat de staaldraad van de manilla- tros, op den voorsteven van de „Sports", afknapte, doch kapitein Kuiper zag kans óm de verbinding weer spoedig te be stellen en bracht zonder verdere inciden ten de „Sports" op de reede van Texel. Met het oog op de duisternis en het ruwe weer achtte hij het raadzaam, om met bf binnenbrengen, van het onbestuurbare schip, te wachten tot het dag was. De „Sports" ging dus voor anker en de sleep- booten zochten voorloopig de haven op Men had over dezen tocht, die anders ir den tijd van 21/, of 8 uur volbracht wordt, 13 uur gedaan. Met de Assistent naar de „Sports". Des middags om half twee, voeren wij san boord van de „Assistent", de haven uit. Hoewel de wind niet te vergelijke! was bij den storm van de vorige dager stonden er toch nog flinke golven, en de kleine sleepboot danste op en neer, terwijl er heel wat zeewater overheen kwam, zo< - dat wij op het dek beschutting moesten roeken aohter de stuurhut. Spoedig zijn wij in de nabijheid van de „Sports". De gevolgen van den storm zijn nu goed te zien. De achtermast is geheel weggeslagen, slechts een van de vier laadboomen is nog aan boord, de andere drie zijn verdwenen. De achterdeklast is gaan werken, waar door de bakboondreeling werd verbrijzeld, terwijl ook de reeling aan de bakbooids- voorzijde ls ontzet. Kapitein Kramer van de „Assistent" manoeuvreert handig langszij van het schip, waarna wij een voor een overklau- teren. Dit is nog niet zoo gemakkelijk, vooral niet bij een ruwe zee als deze. (Zeelleden zullen misschien hun schouders ophalen, maar voor landratten is dit nog een heel karwei). Wij stappen naar de hut van den kapi tein, waar deze ons hartelijk verwelkomt. „Take a seat", zegt hij, en wij nemen plaats. De kapitein onderhoudt zich met de verschillende heeren en zoo zijn wij in de gelegenheid, om het relaas van zijn avon turen te hooren. De „Sports", vroeger een Amerikaansch schip, behoort aan de reederij Sandberg Co., te Riga, en staat onder commando van kapitein Wintenberg. Het schip heeft een bemanning van 27 koppen, waaronder twee vrouwen en is 317 voet lang. Op weg van Finland naar Gent, is het schip Zondagmorgen -in den storm ge raakt, terwijl Maandagmorgen om 9 uur de deklading, bestaande uit mijnstutten, begon te werken en overboord ging. Draadloos ls hierop toen om assistentie gevraagd, met het hierboven gereleveerde gevolg. Een der staaldraden van de laadiboomen heeft zich om de schroef gewonden, waar door deze -niet in staat was te werken. De kapitein was overigens nogal opti mistisch gestemd. Hij was van oordeel, dat, wanneer men de voortanks zou vol pompen, en de achtertanks zou ledigen, het achterschip voldoende boven water zou komen om den draad te verwijderen. Het is niet zeker, of het schip hier ge repareerd zal worden. Later kwam kapitein Kuiper nog aan boord. Deze deelde mede, dat hij er var afzag de „Sports" nog binnen te brengen, daar het weer niet aanstond. Hedenochtend om 8 uur zal getracht worden met drie sleepbooten het 8300 ton groote schip binnen te brengen. De „Sports" nog niet binnen gehaald. Reeds vroeg waren wf< vandaag op de „Groningen" present, doch de bemanning dacht niet, dat de sleepboot zou uitvaren. „Het is Leelüjk maar waar," zei kapitein Kuiper, „maar we gooien niet los." Het weer was nog ruwer dan gi,stèren, en met een onbestuurbaar schip als de .Sports" is het raadzaam beter weer ^f te wachten. Een drama op zee. boeien en een Holmeslicht over boord gezet, maar er was niets meer te zien. Een boot konden vjj niet uitzetten, dat zou moordenaarswerk zijn geweest, in dat weer, Ik heb draadloos aan alle schepen in de buurt gevraagd uit te kijken, maar er ls niets gevonden. VermoedelUk waren de mannen reeds bewusteloos, door den smak tegen de reeling. Het water was^ beneden nul graden, zoodat hun lijden waarschijnlijk maar kort is geweest, maar dit is slechtB een schrale troost. Hoewel ik al 80 jaar heb gevaren, heb ik nog nooit zulk een weer meegemaakt. Trouwens ook op de terugreis was het meer dan bar, Wij hadden den storm twee streken achterlijker dan dwars en hebben tweemaal bijgedraaid moeten liggen mar telen. Voortdurend waren er S.O.S.-eeinen in de lucht, zoodat Ik niet eens mijn eigen telegrammen heb kunnpn algeven. EEN STOOMBOOT GEZONKEN. De drie opvarenden gered. Maandagavond is op de Maas nabij Bol nes een stoomboot gezonken. Aan den wal tegenover het huis Ten Donck lag een sleepschip gemeerd. Tengevolge van den storm voer de stoomboot Broeder trouw H, van de N. V. Verschure's stoom bootdiensten te Tilburg, dicht langs dit sleepschip en schuurde tegen dit vaartuig aan. Het schijnt, dat het sleepschip een anker buiten boord had hangen, tenge volge waarvan een gat werd gestooten in de Broedertrouw n. De ongeveer 100 ton sroote stoomboot zonk binnen vijf minu ten. De drie opvarenden geraakten te water. Zij wisten zwemmende den wal te bereiken. De gezonken stoomboot had slechts weinig lading aan boord. HET FIJNSTE, 80 CT. PER POND. SPOORSTRAAT TELEFOON 339 Vier mail over boord. Do on fortuinlijke reis van die stad Vla^rdlngen. Gisteren is het stoomschip Stad Vlaar- dingen van de Halcyonlijn in de Vulcaan- haven aangékomen. Zooals men zich zal herinneren heeft dit 6326 ton metende schip op de jongste uitreisin zeer zwaar stormweer gezeten, waarbij vier man over boord zijn geslagen en verdronken, ter wijl een vijfde ternauwernood aan deri dood is ontsnapt. In een onderhoud dat de Nw. Rott. Crt. kort na aankomst van het -schip met den gezagvoerder kapitein J. R. Wyderman hadden, heeft hij ons een en ander over dit drama op zee ver teld. Den 5en November zijn wij, zoo vertelde hij, van Narvik vertrokken naar Sydney O.B. (New Foundland) met een lading ijzererts. Wij hadden, een paar dagen uitgezonderd, voortdurend slecht weer. Op Zaterdag 16 November werd het een vliegende storm. In den loop van den dag zijn 4 luiken van ruim III de presennings opgeslagen en naar bakboordzijde over- geschoven. Wij hebben dit voorloopig gerepareerd, door er enkele planken over te spijkeren. Des nachts kwamen wij ter hoogto van Beele Isle en het weer werd zoo slecht, dat wij bij moesten draaien. We lieten de machine juist zooveel slagen maken, dat het schip nog net bestuurbaar bleef, maar dat we geen vaart meer liepen. Den volgenden dag om 5 uur in den middag heeft een geweldige overkomende stortzee de planken, welke we over ruim III hadden gespijkerd, weggeslagen. Ik was toen beneden en men liet mij dadelijk roepen. Toen ik boven kwam zag ik, dat de wachthebbende stuurman reeds maatregelen had genomen. Vijf man van de wacht waren bezig opnieuw planken over het luikhoofd te spijkeren. Op de brug staande, zag ik, dat dwars van luik III de zee hoog op kwam en over kruide. Ik riep: Kijk uit, jongens! maar op het zelfde oogenblik sloeg de zee aan dek. Zij trof de wegrennende mannen in den rug, Ik zag er een paar tegen de reeling worden aangesmakt. toen stond alles even onder water en daarna was er niets meer te zien. Eén man was, toen de zee hem overviel, recht naar voren gesprongen, tusschen de winch.es en dat is zijn behoud geweest. De anderen waren op één slag verdwenen. Oogenblikkelijk werd de machine ge stopt. de stuurman ging naar beneden, om de mannen te zoeken, want het was niet onmogelijk, dat zij in het ruim terecht De zeedijk bil Lemmer. Dinsdagochtend werd uit De Lemmer gemeld: Het gevaar van doorbraak van den zeedijk b;j De Lemmer is voor het oogen blik geweken. Men heeft op de bedreigde plaats een groote hoeveelheid zand en grint gestort, 's Nachts heeft men er wacht gehouden. De storm is thans gaan liggen, en daarmee is het gevaar gewe ken. Vier man ln een boot In verband met de vermissing van vier opvarenden van het motorschip West- Vlaanderen meldt men nog: Dit schip lag Maandag op de Wester- schelde en een boot werd met vier per sonen bemand om te Breskens levens middelen te gaan halen. Het was betrek kelijk goed weer, doch onder de kust werd het zoo slecht, dat de boot op een plaat werd geworpen. De kapitein van het schip, die nog met een paar jongens op het schip was, meende, dat zijn man- nen verloren waren, en ging naar Vlis- singen om hulp. De boot met de vier man nen was eohter los geraakt en afgedre ven tot Borsselen, waar de mannen aan wal zijn gegaan. Zij hebben daar doornat aan een hofstede aangeklopt, maar kre gen geen gehoor. Daarna zijn ze geko men bij den burgemeester van Borsselen, den heer Richel, die hun van droge klee ren voorzag en hen per autobus naar Vlissingen liet brengen. Na den nacht in een hotel te hebben doorgebracht, zijn zij weer aan boord van hun schip terug gekeerd. Een praam gezonken. In het Damsterdiep te Oosterhooge- brug (Gr.) is een praam van den heer Offringa te Uithuizermeeden (Gr.) gezon ken. De scheepvaart wordt niet gehin derd. Vier binnenschepen vermist Naar V. D. verneemt worden vier bin nenschepen vermist. Het zijn: de Harmo nie, schipper J. Visscher, het tjalkschip de Onderneming, schipper L. Salamon, de Rehoboth, schipper A. de Jong, de Nieuwe .Zorg, schipper G. ten Wolde. Deze schepen zijn bevracht door de firma N.V. Wijk-Catz' Zaadhandel te Vijfhui zen (Haarlemmermeer) en met goederen bevracht van het bijkantoor van deze fir ma te Nieuw Wolde naar Vijfhuizen. De Rehoboth is reeds 13 November van Nieuw Wolde vertrokken en sindsdien is van het vaartuig niets meer vernomen. Ook de andere vaartuigen zijn reeds meer dan 14 dagen onderweg. De firma kon bij verschillende havenmeesters, die de schepen bij hun tocht naar Vijfhuizen moeten passeeren geen inlichtingen om trent de vrachtschepen krijgen. Waar de schepen zich momenteel bevinden is niet bekend. Met defect stuurgerei voor Den Hoek. Gistermiddag is het Engelsche stoom schip Rosé Castle met defect stuurgerei gesignaleerd bij het vuurschip Maas na bil Hoek van Holland. Sleepbootassisten- tie is derwaarts vertrokken. Huls Ingewaaid. Te Exloermond is de achtergevel van de woning van H. Kort ingewaaid. Het huis is ontruimd. Groote hooischuur vernield. Te 's Gravenzande is Maandagmiddag de groote hooischuur van de boerderij Het Aaksternest door een rukwind geheel tegen den grond gesmeten en vernield. De bewoners van de boerderij, door het oorverdoovendl lawaai opgescrokken, zochten hun heil in de vlucht, doch de boerderij zelf bleef gespaard. Een scheepsramp. VsrmoedoUp; 86 mam nam de Chtorl «mgiekomsm. Uit La Rocihelle wordt gemeld, dat de Gamoogne, die reeds esnige dagen bezig was hulp te verleenen aan het Italiaan- scbe stoomschip Ghierl, dat met een be manning van 41 koppen en geladen met phosphor en chemicaliën op weg was van een Spaansche haven naar Rotterdam, erin mocht slagen zes man van het Ita- liaansche schip te redden. Het schip was namelijk op ongeveer 120 K.M. buiten de Fransche kust door de huizenhooge golven in tweeën geslagen; een half uur later was de Gasoogne ter plaatse en kon met groote moeite zes op wrakhout ronddrijvende schipbreukelingen redden. Nog urenlang kruiste het Fransche schip in den omtrek doch het slaagde er niet in, van de overige 35 opvarenden nog iemand te redden, zoodat deze waar schijnlijk allen in de golven zijn omge komen. De storm in Engeland. De Leonardo da Vinei, het Itallaansche schip imet zijn kostbare lading schilderijen enz., is, naar Ll'oyds meldt, Dinsdagoch tend om twee uur Ouessant voorbij ge komen. De tnAterleele schade. In Londensche verzekeringskringen schat men, dat bij de jongste stormen schepen met ongeveer honderdduizend ton verloren zijn gegaan, maar de meeste dezer zijn vraohtzoekers. De volle om vang van de schade zal pas na maanden bekend zijn, daar vele schepen, die averij hebben gekregen, de reis hebben voort gezet en in het buitenland hersteld zullen worden. De schade langs de Zuidkust. De schade aan de steden langs de Zuid kust is groot. Tal van gebouwen op de rotsen van Bournemouth zijn gehavend en met één windstoot gingen zes schoor stenen tegelijk om. Met de overstroomingen wordt het steeds ernstiger. De Theems wast nog snel en Reading is door water omringd. In Somerset zijn honderden menschen door het water uit hun huls gedreven en zonder (lak. In Forest of Dean is het werk ln de kolenmijnen tot stilstand gekomen. De Theems. De Theems is weer hevig gezwollen en het is niet onmogelijk, dat in de boven loop nog ernstiger overstroomingen zullen voorkomen dan verleden jaar. De normale afvloeiing van de overlaat bij Taddington is 2000 millioen gallons water per dag normaal tegen 9500 millioen gal lons op het oogenblik en 10.000 millioen gallons in Januari 1928, toen de ramp spoedige overstrooming te Londen ge beurd ls. Loodsen kunnen niet van boord. Een eigenaardig gevolg van den storm is, dat zoovele loodsen uit Southampton niet meer van boord kunnen terug- keeren en nu gedwongen zijn, de geheele reis mee te maken. Dinsdag kwam be richt dat de loods van de „Statèndam" mee moest naar New-York en de 4 andere loodsen, die op het loodsschip te South- hampton thuis hooren, zitten of zijn on derweg naar Madeira, Breinen, Cher- bourg en Riga, IN FRANKRIJK. Een en zeventig zeelleden het geheel omgekomen. ln Opnieuw oproer in een gevangenis. Te Albany. In de Staatsgevangenis te Albany, in den staat New-York, is volgens een tele gram van de Associated Press gister mórgen een ernstig oproer onder de ge vangenen uitgebroken, die hun bewakers overweldigd hebben en den gouverneur als gijzelaar gevangen hebben gezet. Eenige tot lange straffen veroordeelden zijn weggeloopen, de anderen eischen beter voedsel, betere behandeling en sociale Inrichtingen als ln de Sing-slng- gevangenis. De gouverneur van New- York (Staat), die te Albany resideert, heeft troepen naar de gevangenis ge zonden om de orde met behulp der politie te herstellen. Na een hardnekkig gevecht, dat vier uur duurde en waaraan politie, brand weer en soldaten met mitrailleurs, bom men en traangas deelnamen, konden de gouverneur en de zeven andere gijzelaars bevrijd worden, maar toen de nucht ge vallen was, verzetten zich nog kleine groepjes misdadigers achter barricades in de zaal. Drie misdadigers zijn gedood, drie bewakers gewond, van wie een doodelijk. DE MOORDENAAR VAN DUSSELDORP. Nlestroy niet dader maar mede werker. De te Norwarves gearersteerde knecht Niestroy werd gisterenmiddag van Pots dam naar Berlijn vervoerd, waar hij door commissaris Braschwitz verhoord zou worden. In politic-kringen te Potsdam is men intusschen al tot ae overtuiging ge komen, dat Nlestroy niet als moordenaar Volgens het „Journal" zij bij den jong- in aanmerking komt, maar wel als een waren gekomen. Ook zijn dadelijk redding- ®^®n storm voor de Fransche kust 71 zee- der belangrijkste getuigen en medewet- lieden omgekomen. kei*.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1929 | | pagina 5