i EXTRA VOOR SOPLA ROOKERS 50 OPEL RIJWIELEN GRATIS! GEMENGD NIEUWS. N.V. F. M. HOUBAER Co's SOPLA FABRIEKEN AMERSFOORT Het conflict bij de K.L.M. LUCHTVAART. Een meisje ontvoerd. Behalve de fraaie geschenken, welke in onze geschenkenlijst staan afgebeeld, zenden wij aan de 50 personen, die ons in de maand October 1^30 het grootste aantal SOPLA-bons doen toekomen, gratis en franco 1 OPEL RIJWIEL COMPLEET, (voor Heer of Dame), met een jaar garantie. De inzendingen moeten dus uiterlijk 1 Nov. a.s. des voormiddags in ons bezit komen. De namen dergenen, die een rijwiel ontvangen, worden met het ingezonden aantal bons, door ons bekend gemaakt. telijke viering van mijn vijfstigsten ver jaardag en dankbaar gebruik makende van de mjj geboden mogelijkheid het program per radio aan te hooren, is het mij en de mijnen is aangehoord, dank zij dat die uitvoering volkomen duidelijk door mij en de mijnen is aangehoord, dank zi de voortreffelijke inrichting van den radiodienst. Onder dón verschen indruk van het gehoorde voel ik mij: gedrongien het comité en allen, die aan deze uitvoe ring hebben medegewerkt en den duizen den belangstellenden aanwezigen, mijn warmen dank te betuigen voor hun aan hankelijkheid en medeleven. Dat alle .groepen der bevolking van hun belang stelling hebben doen blijken stemt mij tot bijzondere erkentelijkheid. Ik besluit met den oprechten wenseh dat zoowel hier in Nederland als in Nederlandsch-Indië het streven vaardig blijve naar een innige samenwerking ter behartiging van het gemeenschappelijk doel, -waarnaar wij allen streven, het welzijn van het land onzen Inwoning en het welzijn van het geheele rijk." Nlaidat de laatste woorden van die rede voering van de Konin dn geklonken had den, viel een stilte in en fa erna sprak de omroeper van de K.R.O. wt. - dm van dankbaarheid voor het feit, dat de~e ver- eenigjng de belangrijke uitzending had mOgem relayeeren. Deze mag als geslaagd beschouwd worden. De draadlooze ontvangst West-Indlë. In De Ourapaosche radio heeft geseind dat de uitvoering volkomen is gelukt Bedde stations waren' goed te volgen, hoewel vrij veel last van fading werd ondervon den. Paramaribo heeft geseind, dat de uit zending uit Indië zwak hoorbaar was te volgen met weinig fading en goed oon- stant Een en ander was echter hoorbaar op telefoon, en onvoldoende voor behoor lijke versterking. De draadlooze Oost-Indlö. ontvangst in Uit Batavia vernam Aneta: Ongeveer 60,000 enthousiaste bezoekers van den Passar Gambir woonden voor een deel door middel van op dit uitge strekte terrein verspreid staiande luid sprekers de indrukwekkende buldiebetoo- gting bij, welke voor de Koningin werd uitgezonden. Op de eere-trfbune hadden plaatsge nomen alle leden van den Raad van Indië de algemeene secretaris, hoofden van de departementen, en kopstukken uit den handeL De laindvOogd heeft, ter voorkoming van venkeensstagnatie als gevolg van de afzetting van den weg, welke bij een tocht van den landvoogd naar de Passar Gambir noodzakelijk zou1 zijn geweest, de De bestuurder van het vliegtuig deelde mede, dat hij tengevolge van een defect aan den motor op ongeveer 80 K.M. af stand van het eiland Porquerolles in de Middellandsche Zee heeft moeten dalen en op de golven rond drijft. Met den vlie ger en den mecanicien bevindt zich nog een marconist aan boord van het vlieg tuig. Men meldt uit Den Haag: De directeur van de K.L.M., de heer A. Plesman, heeft Zaterdagmiddag de ver tegenwoordigers van de pers ontvangen om als het ware een antwoord te geven op hetgeen de piloot Tepas Zaterdag heeft meegedeeld. Het is niet alleen bij een ant woord gebleven. Natuurlijk is de bezoldi ging van piloten een quaestie, die niet in een uur behandeld kan worden, maar toch heeft de heer Plesman behalve het ant woord zooveel gegevens weten te ver schaffen, dat wij meenen te mogen zeg gen, schrijft de Nw. Rott. Ort., dat de oor zaak van dit conflict niet anders is dan een verschil in tempo. De piloten hebben om. als eisch gesteld, dat de K.L.M. betaling per K.M. zou gaan invoeren, want hun snelheid is van ge middeld 134 K.M. per uur gestegen tot 150 K.M. per uur; zij zijn dus korter onderweg en verdienen daardoor iets minder. Een andere eisch was: meer salaris op de Indië-route. Daarop antwoordde de heer Plesman, dat zij inderdaad meet. salaris krijgen. Hun Europeesch salaris wordt n.1. met 50 pet. vermeerderd, hetgeen be- teekent dat de oudere piloten 600 gulden per maand salaris ontvangen, terwijl het voor de jongeren op 450 gulden komt. Als vlieggeld wordt aan de jonge vliegtuigbe stuurders 5 gulden en aan de ouderen per vlieguur uitbetaald; de basis van een Indië-vlucht is op 200 vlieguren gesteld, in werkelijkheid bedraagt de retourvlucht pLm. 170 vlieguren. De heer Plesman rekent dus dat iedere vliegtuigbestuurder van een reis naar Indië 1000 a 1200 kan overhouden, want van het oogenblik van vertrek van Schiphol tot op den dag van terugkomst aldaar uit Indië geniet hij oen verblijfstoelage van 18 gulden per dag. In het jaar 1928 en 1929 hebben de oudste piloten gemiddeld resp. 11.500 en 12.500 per jaar verdiend aan salaris en vliegpremie. Hierbij is nog niet opgeteld een verblijfstoelage welke zij in het bui tenland genieten. Indien de diensten nor maal waren voortgezet, zouden de oudste piloten in 1930 met 12.500 aan salaris en vliegpremie het jaar hebben kunnen afsluiten; de jongste piloten van de K.L. M. hebben in het eerste jaar van hun in»- diensttreding gémiddeld 450 per maand verdiend, terwijl het gemiddelde per jaar van den middenklasse der piloten 6000 tot 9000 bedraagt. De gemiddelde verdienste per maand piloten vragen 75. De heer Pleeman acht dit overdreven. Wat de verzekering aangaat: behalve de verzekering bij de Rijksverzekerings bank, die bij dood een weduwe 1000 per jaar garandeert, zijn de piloten voor reke ning van de K.L.M. nog verzekerd voor een bedrag van 10.000 in eens; zij heb ben de gelegenheid uit eigen middelen deze verzekering op billijke voorwaarden op te voeren. Vóór het ontslag van de piloten van Dijk en Wiersma is aan hen nog meege deeld, dat naar alle waarschijnlijkheid van 1 Januari 1931 af voor het geheele perso neel van de K.L.M. een voorzieningsfonds zal worden ingesteld. Voor einde der week geen wijziging? 's Gravenhage, 81 Aug. De rijksbe middelaar, mr. S. de Vries Ozn., heeft aan de partijen, betrokken bij het K. L. M.- confliot inlichtingen gevraagd. Daar de directie der K. L. M. eerst het advies van den Raad van Beheer in zal winnen, zal het Woensdag of Donderdag worden, voor de K. L. M. zich met den rijksbemid delaar in verbinding kan stellen. De pilo ten nemen een afwachtende houding aan, zoodat verwacht mag worden, dat voor de tweede helft van de week geen wijziging in den stand van het oonflict zal komen. VLIEGTOCHT PARIJS—NEW-YORK (STAD). Coste vertrokken. Maandagmorgen te 10.55 is Coste, ver gezeld van Bellonte, met het Vraagteeken van het vliegveld Le Bourget (Parijs) op gestegen voor zijn vliegtocht Parijs-New- York (stad). Zondagmiddag reeds was het bekend, dat Coste besloten had, Maandag ochtend tusschen 5 en 6 uur op te stijgen, zulks in verband met de zeer gunstige weersomstandigheden, doch hjj moest zijn vertrek in de vroege ochtenduren uitstel len wegens en dichte en laag hangende mist, welke boven West-Frankrijk hing; zelfs het vliegen over de lage heuvels in de omgeving van het vliegveld zou toen uiterst gevaarlijk zijn geweest. Toen de mist eenigszins begon weg te trekken, werden de laatste maatregelen getroffen, en even voor elf uur steeg het Vraag teeken op, en verdween spoedig in de richting van Cherbourg. Het Vraagteeken heeft 4800 L. benzine ingenomen en 220 L, olie; het weegt 7325 K.G. Het is voorzien van een 720 P.K. Hispano-motor, zoodat het 48 uren on onderbroken vliegen kan, bij een gemid delde snelheid van 200 K.M. De afstand Parijs—New-York (stad) is 6200 K.M., en Coste rekent erop, deze binnen 40 uren te kunnen afleggen. TWEE VLIEGERS VERONGELUKT. Twee militaire vliegtuigen zijn Zondag morgen bjj Dübendorf, bij het van elkaar gaan, op ongeveer 400 M. hoogte, in bot sing gekomen en gevafllen. De machines kwamen terecht op den oever van de GLaitt tusschen Dtibendorf en Hermikon. De beide vliegers, luitenant Zinsli en lui tenant Kyburgr, waren op slag dood. WEER EEN VLIEGONLUK. Vliegtuig op huls neergestort Uit Rocfheforti meldt Belga, dat een vliegtuig van de burgerlijke vliegschool terwijl het boven de stad vloog, in braind is geraakt. De bestuurder die uit zijn valscherm viel, sloeg te pletter op dien grond; het vliegtuig viel op een huis neett', en daar de benizüne-voomaad ont plofte, vloog, het huis in brand. De be woner van het huis werd bij dit ongeluk Sedood; het hoofd werd hem van de romp gescheiden. Zijn vrouw en het kleine kund liepen kwetsuren op. NEERGESTORT VOOR DE OOGEN VAN 40.000 TOESCHOUWERS. Vliegtuigongeluk te Chlcago. haald wordt wat er in zit. Tijdens de Vrijdag te Chlcago gehou- De moeilijkheden van de tochten naar den vliegdeinonstraties, die door 40.000 Tnd'ë gelden ook voor de vliegende meca- toeschouwers werden bijgewoond, is de nicie ;s_ en voor de marconisten, maar piloot Pernic verongelukt. Het toestel bovendien kunnen die niet bestreden wor- bleef op geringe hoogte plotseling stil den door de salarissen buiten verhouding staan en stortte vervolgens omlaag. Toen Fat, UranaAV, °.p te voeren. doch slechts door verbet6- men den vlieger onder de puinhoopen Compagnie Sro PoSè S zindag! »"»8tolgen, de BrondorRani- oanrtaan haakte, Heek hij reeda overleden (inr'IrlA.f vi^iAotQCA61! uitgezonden, die De piloten hebben ook geklaagd over Pernic was een voormalig luitenant in 1pvnmrpn pn «n n11^Ifrs6llle zyn op-de vergoeding van de kosten van uitrus- het Romeensche leger. Hij was voorne- Bevén schepen doorge-1 ting Y oor de eerste vlucht ontvangen zij mens binnenkort een vlucht van New B 1 400> voor elke volgende vlucht 40. De York naar Boekarest te ondernemen. 3 i del van een koptelefoon gevolgd Een diepe ontroering; maakte zich vatn de mensohenmiassa meester, toen de steun van de Koningin doorklonk als was de vorstin in haar midden. De hoorders waren1 innig dankbaar dat de Koningin de ovaties uitstekend had verstaan. OnmMdeHljfe na de beëindiging van de inldlrukwelkkendie plechtigheid barstte een reeds lang dreigende regenbui los. JUNKER'S REUZENVLIEGTUIG G 38. Geen hangar groot genoeg. Tiet Junker-reuzenvliegtuig G 38, ko mende van Dessau, is Zondagavond om kwart over zeven vlot op het vliegveld Waalhaven geland. De indruk, dien de luchtreus maakt, is inderdaad overweldigend: vier van onze grootste K. L. M.-Fokkers samengevoegd en men heeft eenig idee van de afmetin gen van dezen overwinnaar van de lucht. Het publiek was in grooten getale op gekomen, doch door de pilotenstaking had men maar weinig luchtverkeer waar genomen. Geen K. L. M.-hangar is groot genoeg' om de G 38 te kunnen bergen en dus werd de vliegmachine op het terrein geankerd en de motoren werden voor den nacht af gedekt. Gisteren werden demonstaties met het Junkervliegtuig gehouden. NOODSIGNALEN VAN EEN FRANSCH POSTVLIEGTUIG. maand, in 1927 777 gulden per maand en in 1928 818 per maand, voor 61 vlieg uren actief, maar uitbetaald werd op een basis van 81 uren, zoodat zij op een ge middelde per uur kwamen van 13.40 aan vlieggeld en salaris. Voor 1929 bedroeg het gemiddelde per maand 750 voor 41 uren actieven dienst. Uitbetaald werd op basis van 50 uren, gemiddelde per uur 18.30. Voor 1930 zijn deze bedragen ge middeld 634 per maand, 64 uur gevlogen, 60 uur uitbetaald, 11.74 per uur. De heer Plesman meent, dat de piloten met deze salarissen tevreden kunnen zijn. Hij betreurt, dat zij naar het middel van staking grijpen om hun wenschen door te zetten. De K.L.M. moet elk jaar weer opnieuw probeeren de einden aan elkaar te knoopen en daarom kunnen degenen die de leiding hebben niet zoo gemakke lijk tot verhooging van uitgaven besluiten als buitenstaanders meenen dat het wel gaat. De rentabiliteit van de vliegtochten naar Indië zou misschien wel onbereik baar zijn met de middelen van thans, wan neer men aan de eischen van de piloten tegemoet kwam, want hun eischen komen neer op 6000 voor elke vlucht uit en thu s, wat bij een wekelijkschen dienst tot drie ton per jaar zou oploopen. Wanneer bij het verder ontwikkelen van de lucht vaart op Indië de inkomsten van eiken dienst grooter worden, zou gemakkelijker tot inwilliging van sommige eischen kun nen worden overgegaan dan op dit oogen blik, nu uit de tochten nog niet alles ge- Binnenland. FAMILIETWIST MET NOODLOTTIG EINDE. Man te Breda gedood. Zaterdiaigimacbt blad 'tle Breda in do Ter- heydemjtrant een faimdiiedraimia plaats. Nu afloop van de Koningin nafeesten kwiain die 46-jarige W. in beschonken toestand thuis, zijn vrouw verweet heoni zijn dron kenschap waarop W. zijn eohit'genioote bedreigde. Laatstgenoemde vluchtte, steeds door haar man gevolgd naar boven. De zeventienjarige zoon, die zijn moe der wilde verdedigen en verdere mishan delingen voorkomen1, greep een1 stoel en sloeg hiermee op zijn vadler in. In hiun beider blinde woede werd geen acht ge geven op bet geopende zolderraam, met heit noodlottig gevdlig, dat W. hierdoor naar bulten viel en op het trottoir terecht kwalrn. De inlan was op slag dood. BRUTALE KIPPENDIEFSTAL TE H3LLEGERSRERG. In den nacht van Zaterdag op Zondag heeft een paar onbekenden zich te Hille- gersberg schuldig gemaakt aan een zeer brutalen kippendiefstal. Des nachts omstreeks drie uur begaven zij zich naar het 400 a 500 M. van den Hoofdweg gelegen hoenderpark, behoo- rende bij de modelboerderij „Balfour Farm". Zij stalen daar 83 jonge Barne- veldsche raskippen, die zij naar een op den weg staanden wagen brachten, waar na zij er mede zijn weggereden. Vermoe delijk hebben zij meermalen den afstand van het hoenderpark tot den weg afge legd en hun doen en laten is dan ook niet geheel ongemerkt voorbij gegaan. Enkele omwonenden verklaarden n.L, dat zij in den nacht een wagen in de omgeving heb ben zien rijden. Overigens ontbreekt elk spoor. De bewoners van de modelboer derij hebben zelf niets gemerkt, daar deze boerderij ongeveer 600 M. van het hoen derpark verwijderd ligt. Den laatsten tijd zijn te Hillegersberg meerdere kippendiefstallen gepleegd, zoo dat men vermoedt hier weer met dezelfde personen te doen te hebben. De politie stelt een onderzoek in. VECHTPARTIJ OP DE KERMIS. Te Zaandam Is Zaterdagavond de ker mis begonnen met een hevige vechtpartij, op den hoek van de Westzijde en de Ged. Gracht, waarbij de politie zich genood zaakt zag, van de blanke sabel gebruik te maken. De aanleiding was de arrestatie van zekeren J. B., die zich daarbij met geweld verzette. Toen ook enkelen uit het publiek I arbeidsbeurs verscheen eergisteren een DOODELIJK AUTO-ONGEVAL BIJ SITTART. In den nocht van Zaterdag op Zondag te omstreeks een uur is op den Rjjk8. straatweg te Sittard, waar de weg een grooten draai maakt onder het spoorweg* viaduct de 32-jarige ongehuwde mon teur, öhr. Schol® uit Sittard door een on geluk miet rijni auto op riagi godood. Even voor de bocht had hjj een' vaart) van naar schatting 100 K.M. en op een gegeven moment reed hij door die houten omhei- ninig, waarachter een stalen kfflometer- paal'staal Het achterwiel van den auto kwam niet deze paal In aanraking, waar door het geheetl werd vernield de auto telgten den dijk van het viaduct werd .ge slingerd. De monteur was op slag dood. Het lijk is overgebracht naar het Fran- sche klooster te Sittard. NEDERLANDER IN ITALIË) MISHANDELD. Uit Brussel wordt aan het Volk ge- meld: 1± De Nederlandscthe matroos Gerrit van der Lell te 's Gravenhage, die sedert 11 jaar dienst doet als steward bij Van Nie- velt, Goudriaan en Ck>., was 20 Juli j.L aan boord van het stoomschip Nereus te Ll- vorno in Italië aangekomen. Tijdens zijn verblijf in deze havenstad wilde hij zijn haar laten knippen en begaf zich naar een kapperszaak. Hij ging zitten om te wachten, tot hij aan de beurt zou komen en vouwde intusschen een nummer open van de Haagsche Poet, waarin een carica- tuur van Mussolini was opgenomen. De aandacht van den kapper viel op deze prent en hij stuurde in het geheim een van zijn leerjongens naar het plaat selijk bureau van de fascisten. Van der Leli, die niets bevroedde van wat hem te wachten stond, werd gearresteerd en af geranseld, waarna de fascisten hem in de gevangenis stopten. Van der Leli heeft v(jf weken ln de ge vangenis gezeten, waarna hij ln vrijheid werd gesteld door bemiddeling van den heer Capano, agent van de firma Ruys en Co. en van den Nederlandschen oonsul te Rome. Van der Lell trachtte daarop zijn vader land te bereiken via Zwitserland, Luxem burg en België. Woensdag jJL kwam hl] in de Belgische hoofdstad aan en toonde de sporen van de mishandelingen der fas cisten. Dank zij de hulp van het Belgische Matteotti-fonds kon hij naar zijn woning te 's Gravenhage terugkeeren. Van der Lell zei, na aankomst te 's Gravenhage, een aanklacht te zullen indienen bi] de Nederlandsche autoriteiten. Maar weer terecht De „Alkmaarsche Courant" van Vrijdag meldt het volgende: Op het bureau van de gemeentelijke tegen de politie partij kozen, ontstond een vechtpartij^ waarbij rake klappen werden uitgedeeld en zelfs bloed vloeide. De politie, die inmiddels versterking had ontvangen, bleef meester van het ter rein. 38-jarig man, die verklaarde Buis te hee- ten, uit Indië te zijn gekomen om een huishoudster te zoeken. Hem werd het adres gegeven van mej. M. J., een meisje van 22 jaar uit Noordscharwoude, die op het V.V.V.-bureau Alcmaria was, en te kennen had gegeven, dat zi] wegens het spoedig eindigen van haar functie een betrekking als hulshoudster zocht. Genoemde heer Buis had Inmiddels van den heer van den Idzert ln de Reguliers laan een huis gehuurd en voorgegeven, dat hij van zijn vrouw gescheiden was en zijn kindje met een baboe bij een broer in Zeist had achtergelaten. Als adres gaf h;i op Het Groenelaantje te Zeist. Den huiseigenaar verzekerde hij, dat hij via de Twentsche Bank hem vooruit Zaterdagavond omstreeks 8 uur ls eenhuur zou betalen, brand uitgebroken in de suikerfabriek Tij den autohandelaar Tasche kocht hij van de firma Wittouck Co. te Breda, hl ,een minimum van tijd een nieuwen DOODELIJK ONGELUK. Toen de 21-jarige G. Gankema Zater dag omstreeks 7 uur, terwijl hij melk ver voerde naar de zuivelfabriek te Bathmen, op den Rijksweg met zijn melkwagen reed, sloeg zijn paard op hoL Gankema viel van zijn wagen, die hem over de borstkas reed. Hij was onmiddellijk dood. ZWARE FABRIEKSBRAND TE BREDA. die zich aanvankelijk reeds ernstig liet aanzien. De brand is vermoedelijk ont staan in de herstellingswerkplaats der drijfriemen, waar veel licht brandbaar materiaal aanwezig was. De brand heeft zich onmiddellijk uitgebreid tot de kan- F.N.-wagen voor 8000. Hij verklaarde ook daar dat hij den anderen dag op de Twentsche Bank zou betalen en vroeg, van hetzelfde merk een demonstratie wagen met een chauffeur, om in Alkmaar inkoopen te doen. Den geheelen dag heeft toorgebouwen en de magazijnen waar een hü met den chauffeur rond gereden en ontzaglijke hoeveelheid materiaal voor de °P zÜn uitiioodiging vergezelde mej. J- komende campagne was opgeslagen. De hem,, om hem van advies te dienen bij vrijwillige brandweer was spoedig ter het aankoopen van meubilair voor het in- plaatse en heeft met drie motorspuiten richten van het gehuurde huis. den brand bestreden. Van alle kanten wasTij de firma's van 111 in de Boterstraat, het gebouw bereikbaar zoodat met twaalf Schoonhoven in de Langestraat, en in een stralen water kon worden gegeven. Om- winkel van sanitaire artikelen aan het streeks half 10 was men den brand mees ter. Het geheele gebouw is uitgebrand. De snijmachines, die in het benedengedeelte waren opgesteld hebben ernstig van het vuur te lijden gehad. De schade wordt op Verdronkenoord werden belangrijke in koopen gedaan. Overal werd medege deeld, dat zij het goed moesten afgeven, wanneer hij met het geld terug kwam en ook daar vertelde bij, dat bij rekening- anderhalve ton geschat. De fabriek is couranthouder was bij de Twentsche niet tegen bedrijfsschade verzekerd, er Tank. Hij verzocht den leveranciers de werken 110 arbeiders. Het gebouw is ver- rekeningen gespecificeerd op te maken, zekerd voor een kwart millioen. De oor- maakte nergens bezwaar tegen de gestel zaak van den brand is onbekend. MOTORRIJDER BOTST TEGEN IJSCOKAR. de prijzen, zoodat de winkeliers al dachten een gouden vogel te pakken te hebben. In den loop van den dag kocht hij voor niet minder dan 15.000. De autohandelaar Tasche, wien het ver- v Jacht was voorgekomen, dat de verkoop "!r Eettood. van den auto nog geen vijf minuten had Een ernstig ongeluk heeft Zaterdag- gevorderd, had Inmiddels aan de Bank avond te Haarlem plaats gehad. Te onge-,van Wisselink verzocht, hem inlichtingen veer hall tien kwam de 57-jarige venter over den genoemden Buis te verstrekken. A. B. met zijn ijscokarretje van Heem- Deze bank telefoneerde naar Zeist en al slede en begaf zich over den Leidsche spoedig bleek, dat de man een gefingeerd v aartweg naar de Spaarnestad. Hij liep adres had opgegeven, geheel rechts van den weg. Ter hoogte. Buis was inmiddels met den auto en nü™ tramremise reed een motorrijder het meisje naar haar ouders ln Noord- .?root® snelheid achterop, scharwoude gereden en daar vertelde hl], llllfhS S26be™erkte deze den dat hij te Heiloo een villa bewoonde, dat w uscoman niet. Om-I hij vai/zijn vrouw gescheiden was en dat den pp^pIPictseUng een daveren-'hij gaarne zag, dat hun dochter de huis- en ra -pn Jt Joor een hevig gerinkel houding zou voeren, opdat dan ook zijn tarriK S i ontsteltenis dat het mo- kindje met de baboe van Zeist naar Alk- ^riltulg in volle vaart tegen het karretjemaar kon komen. slinf?e,d en een eind weKf?e- zeide, dat de chauffeur het meisje S vll S J6' u, den volgenden dag zou halen en verzocht een hlnpddn'hp bewusteloos bleef lig- haar ai vast bij de inrichting van het huis rieTHribTekdTA^ be9wrder er af_! Gisteren donderdag") weigerde - tno 'Jól tiwptT er het ergste aan autohandelaar echter den chauffeur op- auto™,,1 trS1TS,rvrr„Ste;' hof T31V 1 n 11ÜU lllOKSJÜ l/ü overleed hii naïï I'lteabeths Gasthuis De chauffeur ontmoette den man nog sniiwond l een diepe de stad en kreeg van dezen een standje, ïer-ivc"S'h,i zlin *,pdnKb' ",et h,d

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1930 | | pagina 2