L EXTRA VOOR SOPLA ROOKERS 50 OPEL RIJWIELEN GRATIS! GEMENGD NIEUWS. N.V. F. M. HOUBAER Co's SOPLA FABRIEKEN AMERSFOORT ontvangst ln LUCHTVAART. Het conflict bij de K.LM. Binnenland. FAMILIETWIST MET NOODLOTTIG EINDE Man te Breda gedood. BRUTALE KIPPENDIEFSTAL TE H3LLEGERSBERG. VECHTPARTIJ OP DE KERMIS. DOODELIJK AUTO-ONGEVAL BIJ 6ITTART. NEDERLANDER IN ITALIË MISHANDELD. Een meisje ontvoerd. Maar weer terecht. J 400, voor elke volgende vlucht 40. De York naar Boekarest itie ondernemen. Behalve de fraaie geschenken, welke in onze geschenkenlijst staan afgebeeld, zenden wij aan de 50 personen, die ons in de maand October 1^30 het grootste aantal SOPLA-bons doen toekomen, gratis en franco 1 OPEL RIJWIEL COMPLEET, (voor Heer of Dame), met een jaar garantie. De inzendingen moeten dus uiterlijk 1 Nov. a.s. des voormiddags in ons bezit komen. De namen dergenen, die een rijwiel ontvangen, worden met het ingezonden aantal bons, door ons bekend gemaakt. telijke viering van mijn vijfstigsten ver jaardag en dankbaar gebruik makende van de mij geboden mogelijkheid het program peor radio aan te hooren, ia het mij en de mijnen is aangehoord, dank zij dat de uitvoering volkomen duidelijk door mljj eni de mijnen is aangehoord, dlank zi de voortreffelijke inrichting van den radiodienst Onder den verschen indruk van het gehoorde voel ik mij gedrongen het comité en allen, die aan deze uitvoe ring hebben medegewerkt en den duizen den belangsteHenden aanwezigen, mijn warmien dank te betuigen voor hun aan hankelijkheid en meldeleven. Dat alle groepen der bevolking vain hun belang stelling hebben dloen Mijken stemt mij tot bijzondere erkentelijkheid. Ik besluit met den oprechten wensch dat zoowel' hier in Nederland ais in NedJerlandsch-Indië het streven vaardig blijve naar een innige sam'enwerki'rig ter behartiging van het gemeenschappelijk doei, waarnaar wij allen streven, bet welzijn van het Itand onzen inwoning en het welzijn van het geheele rjjfc." 'Naidat de laatste woorden van die rede voering van de Konin dn geklonken had den, viel een stilte in en iacma sprak de omroeper van de K.R.O. wc. rten van dankbaarheid voor het feit, dat acne ver- eeniging de belangrijke uitzending had mOgen relayeeren. Deze mag als geslaagd beschouwd worden. De draadlooze ontvangst in West-In dié. De Ouraigaosche radio heeft geseind dat de uitvoering volkomen is gelukt Beide stations waren' goed te volgen, hoewel vrij veel last van fading werd ondervon den. Paramaribo heeft geseind, dat de uit zending uit Indië zwak hoorbaar was te volgen met weinig fading en goed con stant Een en ander was echter hoorbaar op telefoon, en onvoldoende voor behoor lijke versterking. De draadlooze Oost-Indië. Uit Batavia vernam Aneta: Ongeveer 60,000 enthousiaste bezoekers van den Passar Gambir woonden voor een deel door middel van op dit uitge strekte terrein verspreid staande luid sprekers de indrukwekkende huldebetoo- giing bij, welke voor de Koningin werd uitgezonden. Op de eere-trfbune hadden plaatsge nomen alle leden van den Raad van Indië de algemeene secretaris, hoofdlen van de departementen, en kopstukken uit den handel De landvoogd heeft, ter voorkoming van verkeensstagnatie als gevolg van de afzetting van den weg, welke bij een tocht van den landvoogd naar de Passar Gambir noodzakelijk zou zijn geweest, de demonstratie te 'zijnen paioize door mid del van een koptelefoon gevolgd. Een diepe ontroering maakte zich van de menschenmassa meester, toen de stem van de Koningin doorklonk als was de vorstin in baar midden. De hoorders waren1 innig dankbaar dat de Koningin de ovaties uitstekend had verstaan. Onmiddellijk na de beëindiging van de indrukwekkende plechtigheid barstte een reeds lang dreigende regenbui las. JUNKER'S REUZENVLIEGTUIG G 38. Geen hangar groot genoeg. TTet Junker-reuzenvliegtuig G 38, ko mende van Dessau, is Zondagavond om kwart over zeven vlot op het vliegveld Waalhaven geland. De indruk, dien de luchtreus maakt, is inderdaad overweldigend: vier van onze grootste K. L. M.-Fokkers samengevoegd en men heeft eenig idee van de afmetin gen van dezen overwinnaar van de lucht. Het publiek was in grooten getale op gekomen, doch door de pilotenstaking had men maar weinig luchtverkeer waar genomen. Geen K. L. M.-hangar is groot genoeg om de G 38 te kunnen bergen en dus werd de vliegmachine op het terrein geankerd en de motoren werden voor den nacht af- cedekt. Gisteren werden demonstaties met het Junkervliegtuig gehouden. De bestuurder van het vliegtuig deelde mede, dat hij tengevolge van een defect aan den motor op ongeveer 80 K.M. af stand van het eiland Porquerolles in de Middellandsche Zee heeft moeten dalen en op de golven rond drijft Met den vlie ger en den mecanicien bevindt zich nog een marconist aan boord van het vlieg tuig. Men meldt uit Den Haag: De directeur van de K.L.M., de heer A. Plesman, heeft Zaterdagmiddag dö ver tegenwoordigers van de pers ontvangen om als het ware een antwoord te geven op hetgeen de piloot Tepas Zaterdag heeft meegedeeld. Het is niet alleen bij een ant woord gebleven. Natuurlijk is de bezoldi ging van piloten een quaestie, die niet in een uur behandeld kan worden, maar toch heeft de heer Plesman behalve het ant woord zooveel gegevens weten te vef- schaffen, dat wij meenen te mogen zeg gen, schrijft de Nw. Rott Ort., dat de oor zaak van dit conflict niet anders is dan een verschil in tempo. De piloten hebben o.m. als eisch gesteld, dat de K.L.M. betaling per K.M. zou gaan invoeren, want hun snelheid is van ge middeld 134 K.M. per uur gestegen tot 150 K.M. per uur; zij zijn dus korter onderweg en verdienen daardoor iets minder. Een andere eisch was: meer salaris op de Indië-route. Daarop antwoordde de heer Plesman, dat zij inderdaad meet salaris krijgen. Hun Europeesch salaris wordt n.1. met 50 pet. vermeerderd, hetgeen be- teekent dat de oudere piloten 600 gulden per maand salaris ontvangen, terwijl het voor de jongeren op 450 gulden komt. Als vlieggeld' wordt aan de jonge vliegtuigbe stuurders 5 gulden en aan de ouderen per vlieguur uitbetaald; de basis van qpn Indië-vlucht is op 200 vlieguren gesteld, in werkelijkheid bedraagt de retourvlucht pLm. 170 vlieguren. De heer Plesman rekent dus dat iedere vliegtuigbestuurder van een reis naar Indië 1000 a f 1200 kan overhouden, want van het oogenblik van vertrek van Schiphol tot op den dag van terugkomst aldaar uit Indië geniet hij oen verblijfstoelage van 18 gulden per dag. In het jaar 1928 en 1929 hebben de oudste piloten gemiddeld resp. 11.500 en 12.500 per jaar verdiend aan salaris en vliegpremie. Hierbij is nog niet opgeteld een verblijfstoelage welke zjj in het bui tenland genieten. Indien de diensten nor- maai waren voortgezet, zouden de oudste piloten in 1930 met 12.500 aan salaris en vliegpremie het jaar hebben kunnen afsluiten; de jongste piloten van de K.L. M. hebben in het eerste jaar van hun in diensttreding gemiddeld 450 per maand verdiend, terwijl het gemiddelde per jaar van den middenklasse der piloten 6000 tot 9000 bedraagt. De gemiddelde verdienste per maand van alle piloten bedroeg in 1926 714 per maand, in 1927 777 gulden per maand en in 1928 818 per maand, voor 61 vlieg uren actief, maar uitbetaald werd op een basis van 81 uren, zoodat zij op een ge middelde per uur kwamen van 13.40 aan vlieggeld en salaris. Voor 1929 bedroeg het gemiddelde per maand 750 voor 41 uren actieven dienst Uitbetaald werd op basis van 50 uren, gemiddelde per uur 18.30. Voor 1930 zijn deze bedragen ge middeld 634 per maand, 54 uur gevlogen, 00 uur uitbetaald, 11.74 per uur. De heer Plesman meent, dat de piloten met deze salarissen tevreden kunnen zijn. Hij betreurt, dat zij naar het middel van staking grijpen om hun wenschen door te zetten. De K.L.M. moet elk jaar weer opnieuw probeeren de einden aan elkaar te knoopen en daarom kunnen degenen die de leiding hebben niet zoo gemakke lijk tot verhooging van uitgaven besluiten als buitenstaanders meenen dat het wel gaat. De rentabiliteit van de vliegtochten naar Indië zou misschien wel onbereik baar zijn met de middelen van thans, wan neer men aan de eischen van de piloten tegemoet kwam, want hun eischen komen neer op 6000 voor elke vlucht uit en thu s, wat bij een wekelijkschen dienst tot drie ton per jaar zou oploopen. Wanneer bij het verder ontwikkelen van de lucht vaart op Indië de inkomsten van eiken dienst grooter worden, zou gemakkelijker tot inwilliging van sommige eischen kun nen worden overgegaan dan op dit oogen- blik, nu uit de tochten nog niet alles ge- piloten vragen 75. De heer Pleeman acht dit overdreven. Wat de verzekering aangaat: behalve de verzekering bij de Rijksverzekerings bank, die bij dood een weduwe 1000 per jaar garandeert, zijn de piloten voor reke ning van de KX.M. nog verzekerd voor een bedrag van 10.000 in eens; zij heb ben de gelegenheid uit eigen middelen deze verzekering op billijke voorwaarden op te voeren. Vóór het ontslag van de piloten van Dijk en Wiersma is aan hen nog meege deeld, dat naar alle waarschijnlijkheid van 1 Januari 1931 af voor het geheele perso neel van de K.L.M. een voorzieningsfonds zal worden ingesteld. Voor einde der week geen wijziging? 's Gravenhage, 81 Aug. De rijksbe middelaar, mr. S. de Vries Czn., heeft aan de partijen, betrokken bij het K. L. M.- oonflict inlichtingen gevraagd. Daar de directie der K. L. AL eerst het advies van den Raad van Beheer in zal winnen, zal het Woensdag of Donderdag worden, voor de K. L. M. zich met den rijksbemid delaar in verbinding kan stellen. De pilo ten nemen een afwachtende houding aan, zoodat verwacht mag worden, dat voor de tweede helft van de week geen wijziging in den stand van het oonflict zal komen. VLIEGTOCHT PARIJS—NEW-YOR K (STAD). Coste vertrokken. Maandagmorgen te 10.55 is Coste, ver gezeld van Bellonte, met het Vraagteeken van het vliegveld Le Bourget (Parijs) op gestegen voor zijn vliegtocht Parijs-New- York (stad). Zondagmiddag reeds was het bekend, dat Coste besloten had, Maandag ochtend tusschen 5 en 6 uur op te stijgen, zulks in verband met de zeer gunstige weersomstandigheden, doch hij moest zijn vertrek in de vroege ochtenduren uitstel len wegens en dichte en laag hangende mist, welke boven West-Frankrijk hing; zelfs het vliegen over de lage heuvels in de omgeving van het vliegveld zou toen uiterst gevaarlijk zijn geweest. Toen de mist eenigszins begon weg te trekken, werden de laatste maatregelen getroffen, en even voor elf uur steeg het Vraag teeken op, en verdween spoedig in de richting van Cherbourg. Het Vraagteeken heeft 4800 L. benzine ingenomen en 220 L. olie; het weegt 7325 K.G. Het is voorzien van een 720 P-K. Hispano-motor, zoodat het 48 uren on onderbroken vliegen kan, bij een gemid delde snelheid van 200 K.M. De afstand Parijs—New-York (stad) is 6200 K.M., en Coste rekent erop, deze binnen 40 uren te kunnen afleggen. TWEE VLIEGERS VERONGELUKT. Twee militaire vliegtuigen zijn Zondag morgen bjj Dübendorf, bij het van elkaar gaan, op ongeveer 400 AL hoogte, in bot sing gekomen en gevallen. De machines kwamen terecht op den oever van de Glatt tussohen Dfibendlorf en Hermikon De beide vliegers, luitenant Zinsli en lui- tenant Kyburgr, waren op slag dood. WEER EEN VLIEGONLUK. Vliegtuig op huis neergestort Uit RodhefOrt uieldit Belg», dat een vliegtuig van de burgerlijke vliegschool terwijl het boven de stad vloog, in braind is geraakt. De bestuurder die uit zijn alschenm viel, sloeg te pletter op dien grond; het vliegtuig viel op een huis neer, en daar die benkine-voornaad ont plofte, vloog het huis in brand. De be woner van het buis werd Mi dit ongeluk gedood; bet hoofd wend hem van de romp gescheiden. Zijn vrouw en bet kleine kind liepen kwetsuren op. NEERGESTORT VOOR DE OOGEN VAN 40.000 TOESCHOUWERS. Vliegtuigongeluk te Chicago. Tijdens de Vrijdag te Chicaigo gehou- Zaterdagnacht blad te Breda in de Ten- heydenstraat een fanniliedraima plaats. Na afloop van de Koninghinefeesten kwiaim de 46-jiatrti]ge W. in beschonken toestand thuis, zijn vrouw verweet heml zijn dron kenschap waarop W. zijn echitgenioote bedreigde. Laatstgenoemde vluchtte, steeds door baan man gevolgd naar boven. De zeventienjarige zoon, die zijn moe der wilde verdedigen en verdere mishan delingen voorkomen', greep een1 stoel en sloeg hiermee op zijn vaider in. In hiun bleider blinde woede wend geen acht ge geven op het geopende zolderraam, met heit 'noodlottig gevolig, dat W. hierdoor naar bulten "del en op het trottoir terecht twatm. De mlan was op slag dood. In den nacht van Zaterdag op Zondag heeft een paar onbekenden zich te Hille- gersberg schuldig gemaakt aan een zeer brutalen kippendiefstal. Des nachts omstreeks drie uur begaven zij zich naar het 400 a 500 M. van den Hoofdweg gelegen hoenderpark, behoo- rende bij de modelboerderij „Balfour Farm". Zij stalen daar 83 jonge Barne- veldsche raskippen, die zij naar een op den weg staanden wagen brachten, waar na zij er mede zijn weggereden. Vermoe delijk hebben zij meermalen den afstand van het hoenderpark tot den weg afge legd en hun doen en laten is dan ook niet geheel ongemerkt voorbij gegaan. Enkele omwonenden verklaarden n.L, dat zij in den nacht een wagen in de omgeving heb ben zien rijden. Overigens ontbreekt elk spoor. De bewoners van de modelboer derij hebben zelf niets gemerkt, daar deze boerderij ongeveer 500 M. van het hoen derpark verwijderd ligt. Den laatsten tijd zijn te Hillegersberg meerdere kippendiefstallen gepleegd, zoo dat men vermoedt hier weer met dezelfde personen te doen te hebben. De politie stelt een onderzoek in. Te Zaandam is Zaterdagavond de ker mis begonnen met een hevige vechtpartij, op den hoek van de Westzijde en de Ged. Gracht, waarbij de politie zich genood zaakt zag, van de blanke sabel gebruik te maken. De aanleiding was de arrestatie van zekeren J. B., die zich daarbij met geweld verzette. Toen ook enkelen uit het publiek In den nacht van Zaterdag op Zondag te omstreeks een uur is pp den Rijks straatweg te Sittard, waar de weg een grooten draai maakt onder het spoorweg, viaduct de 32-jarige ongehuwde mon teur, Ohr, Sohols uit Sittard door een on geluk met zijn auto otp slag gedood. Even voor de bocht had hij een vaart van naar schatting, 100 K.M. en oip een gegeven moment reed, hij, door die houten omhei ning, waarachter een' stalen kilometer- plaal 'staat. Bet achterwiel van den auto kwam met deze paal in aanraking, waar door het geheel werd vernield de auto tegen den dijk van het viaduct werd ge- dingend. De monteur was op slag dood. Het lijk is overgebracht naar het Fran- sche klooster te Sittard. Uit Brussel wordt aan het Volk ge- meld: De Nederlandsche matroos Gerrit van der Leli te 's Gravenhage, die sedert 11 jaar dienst doet als steward bij Van Nie- velt, Goudriaan en Co., was 20 Juli j.L aan boord van het stoomschip Nereus te Li- vorno in Italië aangekomen. Tijdens zijn verblijf in deze havenstad wilde hij zijn haar laten knippen en begaf zich naar een kapperszaak. Hij ging zitten om te wachten, tot hij aan de beurt zou komen en vouwde intusschen een nummer open van de Haagsche Poet, waarin een carica- tuur van Mussolinl was opgenomen. De aandacht van den kapper viel op deze prent en hij stuurde in het geheim een van zijn leerjongens naar het plaat selijk bureau van de fascisten. Van der Leli, die niets bevroedde van wat hem te wachten stond, werd gearresteerd en af geranseld, waarna de fascisten hem in de gevangenis stopten. Van der Leli heeft vijf weken in de ge vangenis gezeten, waarna hij ln vrijheid werd gesteld door bemiddeling van den heer Capano, agent van de firma Ruys en Co. en van den Nederlandschen consul te Rome. Van der Leli trachtte daarop zijn vader land te bereiken via Zwitserland, Luiem- burg en België. Woensdag jl kwam hij in de Belgische hoofdstad aan en toonde de sporen van de mishandelingen der fas cisten. Dank zij de hulp van het Belgische Matteotti-fonds kon hij naar zijn woning te 's Gravenhage terugkeeren. Van der Leli zei, na aankomst te 's Gravenhage, een aanklacht te zullen indienen bij de Nederlandsche autoriteiten. De „Alkmaarsche Courant" van Vrijdag meldt het volgende: Op het bureau van de gemeentelijke arbeidsbeurs verscheen eergisteren een tegen de politie partij kozen, ontstond een 3g_jarjg man, die verklaarde Buis te hee- vechtpartij, waarbij rake klappen werden indië te zijn gekomen om een J AM nnD'n 1 AA rl I - uitgedeeld en zelfs bloed vloeide De politie, die inmiddels vereterklng had ontvangen, bleef meester van het ter rein. huishoudster te zoeken. Hem werd het adres gegeven van mej. M. J., een meisje van 22 jaar uit Noordscharwoude, die op het V.V.V.-bureau Aicmaria wertiauo. was, en te kennen had gegeven, dat zij wegens het spoedig eindigen van haar functie een betrekking als huishoudster zocht Genoemde neer Buis had inmiddels van den heer van den Idzert in de Reguliers laan een huis gehuurd en voorgegeven, dat hij van zijn vrouw gescheiden was en zijn kindje met een baboe bij een broer in Zeist had achtergelaten. Als adres gaf hij op Het Groenelaantje te Zeist Den huiseigenaar verzekerde hij, dat hij via de Twentsohe Bank hem vooruit Zaterdagavond omstreeks 8 uur is een j buur zou betalen, brand uitgebroken in de suikerfabriek Bij den autohandelaar Tasche kocht hij van de firma Wittouck Co. te Breda, in Teen minimum van tijd een nieuwen DOODELIJK ONGELUK. Toen de 21-jarlge G. Gankema Zater dag omstreeks 7 uur, terwijl hij melk ver voerde naar de zuivelfabriek te Bathmen, op den Rijksweg met zijn melkwagen reed, sloeg zijn paard op hol. Gankema viel van zijn wagen, die hem over de borstkas reed. Hij was onmiddellijk dood. ZWARE FABRIEKSBRAND TE BREDA, die zich aanvankelijk reeds ernstig liet aanzien. De brand is vermoedelijk ont staan in de herstellingswerkplaats der drijfriemen, waar veel licht brandbaar materiaal aanwezig was. De brand heeft zich onmiddellijk uitgebreid tot de kan- F.N.-wagen voor 8000. Hij verklaarde ook daar dat hij den anderen dag op de Twentsche Bank zou betalen en vroeg, van hetzelfde merk een demonstratie wagen met een chauffeur, om in Alkmaar inkoopen te doen. Den geheelen dag heeft toorgebouwen en de magazijnen waar een bij met den chauffeur rond gereden en ontzaglijke hoeveelheid materiaal voor de °P zÜn uitnoodiging vergezelde mej. J- komende campagne was opgeslagen. De bem„ om hem van advies te dienen bij vrijwillige brandweer was spoedig ter bet aankoopen van meubilair voor het in- plaatse en heeft met drie motorspuitenrichten van het gehuurde huis. den brand bestreden. Van alle kanten was Bij de firma's van Til in de Boterstraat, het gebouw bereikbaar zoodat met twaalf Schoonhoven ln de Langeetraat, en in een stralen water kon worden gegeven. Oin- winkel van sanitaire artikelen aan het streeks half 10 was men den brand mees^ ter. Het geheele gebouw is uitgebrand. De snijmachines, die in het benedengedeelte waren opgesteld hebben ernstig van het vuur te lijden gehad. De schade wordt op V erdronkenoord werden belangrijke in koopen gedaan. Overal werd medege deeld, dat zij het goed moesten afgeven, wanneer hij met het geld terug kwam en ook daar vertelde hij, dat hij rekening- anderhalve ton geschat. De fabriek is couranthouder was bij de Twentsche niet tegen bedrijfsschade verzekerd, er Bank. Hij verzocht den leveranciers de werken 110 arbeiders. Het gebouw is ver- rekeningen gespecificeerd op te maken, zekerd voor een kwart millioen. De oor- maakte nergens bezwaar tegen de gestel zaak van den brand is onbekend. MOTORRIJDER BOTST TEGEN IJSCOKAR. NOODSIGNALEN VAN EEN FRANSCH POSTVLIEGTUIG. haald wordt wat er in zit. B J l De moeilijkheden van de tochten naar den vliegdemonstratieis, die door 40.000 Ind e gelden ook voor de vliegende meca- toeschouwers werden bijgewoond, is de niciens en voor de marconisten, maar phoot Pertnic verongelukt. Het toestel bovendien kunnen die niet bestreden wor- Weef op geringe hoogte plotseling stil den door de salarissen buiten verhouding staan en stortte vervolgens omlaag. Toen op te voeren, doch slechts door verhete- men d'en vlieger onder de puinhoopen ring van de vliegtuigen, de grondorgani- vandaan haalde, Meek hij reeds overleden satie enz. te zijn. P'ioten hebben ook geklaagd over Peimic was een voormalle luitenant in pvnni»n en bti «iitf Marseille zijn op-de vergoeding van de kosten van uitrus- het Romeensche leger. Hii was voorne- eevën schepen doorge-1 tinig. Voor de eerste vlucht ontvangen zij mens binnenkort een vlucht van New Ren Fransch watervliegtuig van de Compagnie Aéro Postale heeft Zondag- S.O.S.-signalen uitgezonden, die avond de prijzen, zoodat de winkeliers al dachten een gouden vogel te pakken te hebben. In den loop van den dag kocht hij voor niet minder dan 16.000. De autohandelaar Tasche, wien het ver- v dacht was voorgekomen, dat de verkoop venier gedood. Van den auto nog geen viji' minuten had Een ernstig ongeluk heeft Zaterdag- gevorderd, had inmiddels aan de Bank avond te Haarlem plaats gehad. Te onge- van Wisselink verzocht, hem inlichtingen veer halt tien kwam de 57-jarige venter over den genoemden Buis te verstrekken. A. B. met zijn «scokarretje van Heem- Deze bank telefoneerde naar Zeist en al stede en begaf zich over den Leidsche spoedig bleek, dat de man een gefingeerd V aai t weg naar de Spaarnestad. Hij liep adres had opgegeven, geheel rechts van den weg. Ter hoogte, Buis was inmiddels met den auto en van de tramremise reed een motorrijder het meisje naar haar ouders in Noord- iw»inHi!eer ,?ro°to snelheid achterop, scharwoude gereden en daar vertelde hl), i ben?erkte deze den dat hÜte Heiloo een villa bewoonde, dat J w «sooman niet. Om-1 hij var/zijn vrouw gescheiden was en dat den S Ï2ad d mf? een daveren" hÜ gaarne zag, dat hun dochter de huis- I hevi£ gerinkel houding zou voeren, opdat dan ook zijn torriK in ™nn ontsJie]tenis dat het mo- kindje met de baboe van Zeist naar Alk- wnl rrinn/ f te^en het karretjemaar kon komen. slint?PiH on Je een ein<i weg«e- HÜ zeid0> dflt de chauffeur het meisje D? venter Hii K6, den volgenden dag zou halen en verzocht een hlncdde'hpvlrr ?0S ?6* aar al> vast hij de inrichting van het huis eveneens^oiri iterr^Hi d motorrijwiei sioeg behulpzaam te willen zijn. itel Het btepk ëtet"! beatuurder er af- Gisteren (Donderdag) weigerde de toe was Tiid -A* B< er het ergste aan autohandelaar echter den chauffeur op- autoTaar het Rin!".pe^zieken" draoht te *even het meisje te halen- overleed bii rlo müt -hsabeth s Gasthuis De chauffeur ontmoette den man nog m sniiwond o 'JpL!! een diepe de stad 0,1 kreeK van dezen een standje, M V'r"lZrï OPdr,<!ht "i6t h"d

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1930 | | pagina 4