CHOCOLADE PASTEI A. J. DE VRIES PERMANENT WAVE 7.SO 7.50 met het nieuwste toestel. f 7.5© f ucWvöArt 1 In twee uur een sohltterende blijvende haargolf V 7.50, voor dik en dun haar, bij: voor Dames- en Heerenkapper - WEEZENSTRAAT 4 f 7 gemiddelde minimum waren beide Vx graad boven normaal. Op den 28sten werd te De Bilt de hoog ste temperatuur van dezen zomer, 32 graad, 8, bereikt, de maximum temperaturen op den 27sten en 28sten waren hooger, dan sedert het begin der waarnemingen te De Bilt, 1897, zoo laat in het jaar is voorge komen. De neerslag was over het geheele land boven normaal. In het uiterste Noordwes ten viel ongeveer 10 pet. meer dan de nor male hoeveelheid, in Oost-Brabant en Noord-Limburg ongeveer 50 pet., in het DE BALLONTOCHT VAN PROFESSOR overige deel van het land 20 tot 40 pet. Te De Bilt weenden 190 uren zonneschijn waargenomen tegen 177 normaal. EEN PRACHTIGE OPDRACHT. Opnieuw een bewijs van het groote vertrouwen in het Neder- landsche kunnen op het gebied van sleepen. Het sleeptransport van het in Enge land in aanbouw zijnde drijvende droog dok, bestemd voor Wellington, Nieuw Zeeland, is door belanghebbenden opge dragen aan L. Simit Oa's Internationale sleepdienst te Rotterdam Het dok is 684' lang en 117,6" breed. Het lloht/vermiögen bedraagt 17,000 ton. Het wordt gebouwd door de firma Swan, Hunter W Richardscxn Ltd. te Wailsend-on-Tymo, (Welkte firma, die ook het dok voor Sinjgap"'-,*» heeft gebouwd. Niet alleen zal h©t af te leggen traject naar Nieuw Zeeland: het langste zijn, ooit door een dok ondernomen, maar dit zal de langste sleep zijn, die ooit is uit gevoerd. De te volgen route is 13,600 mijl lang. Vanwege zijn breedte kan het dok niet het Panama-kanaal passeeren, zoodat de route via het Suezkanaal wordt genomen en voorts via Makassar en door de ge vaarlijke Tonres Straat. Het vertrek zal in Juli 1931 plaats vin dien; het dok zal door twee sleepboofcen worden vervoerd. Men berekent, dat de sleepreis 7 maan den in beslag zal nemen, zoodat het dok eerst in Februari 1932 op zijn bestem ming kan aankomen. 00ST-IND1Ë. HET KONINGINNEFEEST. In heel Indüë gegierd. De feesten te Batavia en te Soera- baja. De vijftigste verjaardag der Koningin ls in heel Indië zondereenigen wanklank gevierd. Uit alle plaatsen en ook uit tal rijke dessa's komen berichten van de feestviering. Alle bladen verschenen met feestnummers. Te Batavia zijn in de Kathedraal en de Willemskerk dank diensten gehouden, bijgewoond door den gouverneur-generaal en vele andere auto riteiten. Maandagmorgen had op het Waterloo- plein een groote parade plaats van de vereenigde garnizoenen Weltevreden en Meester Cornelis. De parade werd geïn specteerd door den gouverneur-generaal, die vergezeld was van den gouverneur der Straits Settlements. Ten tien uur voormiddags had in het paleis te Rijswijk een Openbaar Gehoor plaats, eveneens bijgewoond door Sir Cecil Clementi. Redevoeringen werden gehouden door den voorzitter van den Volksraad, den heer J. W. Meyer Ranneft en den gou verneur-generaal. Beide waren uitsluitend gewijd aan bat bijzonder karakter van dezen Koninginnedag. Des middags had een imposante optocht plaats, tevens bloemencorso, waaraan door alle bevol kingsgroepen werd deelgenomen. De stoet was 1 9 K.M. lang. Des avonds is ten paleize een diner gegeven. Naafloop had een militaire taptoe plaats. Op het Pasar Gambirterrein is een groot vuur werk afgestoken. De Koninginnedag is te Soerabaia zeer opgewekt gevierd. Het programma omvatte bals, parade, aubade van dui zenden kinderen uit alle bevolkingsgroe pen en een Openbaar Gehoor, welke alle zeer druk bezocht waren. Het ter ree de liggende eskader van de Koninklijke Marine was gepavoiseerd. Een groot pu bliek woonde des middags twaalf uur het geschuts-saluut bij. Des avonds ver lichten zoeklichten de oorlogsbodems, terwij] de kruiser Java geïllumineerd was. Het bloemencorso is schitterend geslaagd, de vaart van versierde gondels door de Rrantas bood een sprookjesach tig aspect. Een telegram van de Koningin. De gouveneur-gcneraal ontving 1 Sep tember het volgende telegram van de Koningin: «Onder den verschen indruk van de indrukwekkende betooging be tooging betuig Ik u en de ingezetenen Mijn warmen dank voor de blijken van medeleven en gelukwenschen. Wilhelmina.* PICCARD. Do Belgische professor Piocard, die miet den steun van het nationaal fonds voor wetenschappelijk onderzoek een ïuchitlballon heeft laten bouwen' om op 16.000 meter hoogte wetensahiappelijike waarnemingen te doen, heeft thans de noodzakelijk© vergunning bekomen van de Duitsdhe regeering om te Augsburg te stijgen. Deze vergunning verplicht den professor tevens een valscherm (mee te ne men. De ballon zal Maandag worden ver zonden. De opstijging, zal vermoedelijk 7 of 8 September plaats hebben. EEN WERELDVLUCHT. Van Dijk bijna gereed. Naar het „Hbl." verneemt, onderhandelt de NederLandsche Oceaanvlieger Van Dijk reeds eenigen tijd over een nieuwe vlucht en wel een onder zijn leiding rondom de wereld. Desgevraagd vertelde hij, dat het financieele gedeelte wel zoo ongeveer in orde was. Hij is thans bezig te trachten de Fokkerfabriek voor die vlucht te inte resseeren, omdat hij natuurlijk een Fok ker-vliegtuig voor die vlucht wil hebben. De wereldvlucht zal, naar het blad ver neemt, in 1931 worden gehouden. DE STAKING BIJ DE K. L. M. De solidariteit der bultenlandsche vliegers. De Parijsche corr. van het „Hbl." meldt: Onder de berichten over de staking bij de K.L.M. is melding gemaakt van, de mo gelijkheid, dat ook piloten van buitenland- sche maatschappijen zich uit solidariteit bij de beweging zouden aansluiten en wei geren althans passagiers te vervoeren. Voor zoover het den dienst op Parijs be treft, kan ik melden, dat daarvan volstrekt geen sprake is. Zooals men weet is de re geling zoo, dat die dienst Amsterdam Parijs geheel normaal wordt voortgezet, maar thans uitsluitend' door de Farman- maatschappij. Gevolg is, dat de Fransche piloten thans een zeer voordeelige periode hebben en veel meer vlieguren maken dan anders. Zij zijn daarover zeer in hun schik en hun gevoel van soliditeit gaat in het geheel niet zoover, dat zij afstand zouden doen van het buitenkansje, dat de staking van hun Nederlandsche collega's hun be zorgt. Bij het vertrek der doorgaande passa giers naar Nederland van Le Bourget bleek eenige malen, dat de reizigers te leurgesteld waren inplaats van het Fok ker-toestel, waarop zij.gerekend hadden, een Farman te vinden; zij namen daarmee echter steeds genoegen en men kan dan ook niet zeggen, dat het aantal passagiers door de staking verminderd is. Alleen is het thans uitsluitend de Farman-maat- sohapDit, die er het profijt van heeft. Vragen van het Kamerlid v. Braambeek. Het Tweed o-KaimieriMd Van Braambeek richtte de volgende schriftelijke vragen tot den minister van Waterstaat: Is het juist, dat de directie der K.L.M. weigert met de vereeiiiging van haar per Ernstig vliegongeluk. Drie doodon, één lichtgewonde. Dinsdagmiddag heeft boven de Loos- drechtsohe plassen een vliegongeval plaats gehad, met zeer ernstige gevolgen. De W 54 en W 66 van het vdiegkaanp „de Mok" hadden een oefentocht gemaakt boven de Zuiderzee en waren op de Loos- dredhtsohe piassen gedaald om de lunch te gebruiken. De W 54 steeg daarna het eerst op, doch stortte kort na den start neer, doordat da bestuurder de controle over zijn toestel verloor en kwam terecht op de nog op het water liggend© vliegv- tuig W 66. Bij dit ongeval zijtn de vlieger van d© W 64, die korp.-schrijver Riksman en de waarnemer, luit. ter zee 2e kL Rol- danius, om het leven gekomen. Van het te water liggende vliegtuig W 66 bleef de korp.-schrijver Knoeiers ongedeerd en werd de waarnemer officier-vlieger Goed hart licht gewond. Beide toestellen wer den zwaar beschadigd. Korp-schrijver Riksman laat een vrouw en 2 kinderen achter. De heer Riksman was 29 jaar oud en woonde op de Basingnaoht, alhier. De teraardebe stelling van het stoffelijk overschot heeft plaats te Rotterdam op Vrijdag a.s. Het is nog niet bekend of de begrafenis met militair© eer zal geschieden. Luit. ter zee Roldanus was ongehuwd en 25 jaar oud. Het stoffelijk overschot wordt Zaterdag morgen, na aankomst van den trein van 11.46 u., te WesterYeld gecremeerd. „De Telegraaf' schrijft: In het rlmpellooze water achter de bekende zweminrichting „Het Piashuis" waren tegen het middaguur eenige watervliegtuigen neergestreken en lagen nu als groote watervogels, flauwtjes op en neer bewogen door de nauwelijks zichtbare deining van het water. Der gewoonte getrouw gebruikten de piloten en waarnemers in „Het Piashuis" hun twaalfuurtje, om dan weer uit de Plassen op te stijgen, niet zonder echter uit be leefdheid een eererondje boven meer en zwembad te hebben gemaakt. Van één der toestellen, bemand met den voor zijn brevet werkenden korporaal- vlieger Riksman als piloot en den offi cier-vlieger Roldanus als waarnemer, werd de motor aangeslagen en even later maakte de W. 54 zich uit het water los. Het gebruikelijke eererondje werd ge vlogen. Aan den kant en op de vlonders van het bad stonden of lagen velen te kijken, die de bemanning een vaarwel toewuifden. Plotseling verstomden de juichkreten. In volle vaart stortte de W. 64 naar be neden, wierp toen nog eenmaal haar neus in de hoogte om zich dan eenigszins te keeren en weer in razend tempo omlaag te storten. Een donderend gekraak volg de, stukken hout vlogen meters in het rond en smakten in het water, waar de zwemmers van angst geen raad wisten. Een ontzagwekkende waterzuil rees op., en toen trad een docdsche silte in. In haar val was de W. 54 terecht gekomen op den circa vier meter hoogen springtoren van het zwembad. Als een kaartenhuisje werd de verhooging in elkaar gedrukt en mee gesleurd in liet water. Het toestel lag ge deeltelijk onder water te midden van ver splinterd hout. De badmeester van „Het Piashuis" was d© eerste, die in ©en bootje sprong en zich naar de plaats van het onheil spoedde. Te midden van uitgestorte benzine dreef het lijk van den officier- vlieger Roldanus. De korporaal-schrijver Riksman kwam echter niet meer boven. By haar val was de W. 54 terechtgeko men op een ander toestel, de W. 66, dat bij den toren gemeerd lag. Van dit vlieg tuig werd een vleugel afgescheurd en de officier-vlieger Goedhart, die zich op een der drijvers bevond, werd) aan een der beenen gewond. De badmeester, die zich, na het lijk van het eerste slachtoffer neer gelegd te hebben, te water had begeven om den bestuurder te zoeken, moest zijn posineen staken, omdat hij telkens met zijn beenen in de draden van de W. 54 verward raakte. Met het toestel was de vlieger in de diepte gezonken en om ruim zes uur had men zijn lijk nog niet ge vonden. Heit derde slachtoffer. Ook dr. Wieringa uit Loosdrecht was onmiddellijk te hulp gekomen. Terwijl men alle mogelijke reddingspogingen in het werk stelde, bleek plotseling, dat een dertienjarige knaap, Hendrik de Wit uit Hilversum, die op het oogenblik, dat het oijgeluk gebeurde, boven op dim s, toren stond, verdwenen was. De jongen was bezig geweest de touwen los te ma ken, waarmede de W. 66 aan den toren was gemeerd, toen de ramp geschiedde. In zijn val had het versplinterde hout- toon ww don kop. De nfinchin© viel par does op den springtoren en ontplofte met een geweldigon slag. Hot eerste loogonbllk dacht ik, dat mijn vrouw getroffen was, daar zij bij het ver trek der vliegtuigen aanwezig had willen zlih. Ik snelde over een heg naar d© plaats vain het onheil en haalde imet bad meester Weniteima luitenant RolÖianus uit het water. Deze wals reeds dood. Hij had een schedelfracfauur gekregen. Korporaal Riksman, die In de cockpit had gezeten, was met het toestel gezonken. Een vliegtuig!, dat naast den' flprtog- toren llag, werd ook getroffen. Goedhart werd! aan het linkerbeen gewond. Met dr. van Wloringen, den geneesheer uit Loos drecht di© ook spoedig ter plaatse was, hem ik hem verbonden. Met een vleesoh- wond aan d© Intoerkuit is hij naar het ziekenhuis te Utrecht vervoerd. De an dere inzittende bleef ongedeerd. Op den steiger stond) een 14-jarlg jon getje, de Wit uit Hilversum, die onder het toestel gekomen1 is en m.L direct dood moet zijn geweest. Hoe tragisch ls dit ventje, dat nog even te voren vol belang stelling naar het vertrekkende vliegtuig stond te kijken, om het Leven gekomen! De badmeester Wentema verbeide nog dat hij twee minuten na het ongeluk met prof. Bonman den heer Roldanus uit het water heeft kunnen halen. Vanwege de ontzettende benzinedamp was het onmo gelijk te duiken. In het zwembassin wn ren op het oogenblik van het ongeluk drtle dames en een meisje. Dit meisje hoeft een lichte verwonding gekregen, waarschijnlijk van een stuk van d© vlieg machine. Later wordifi nog gemeld: Een uur na het ongeval arriveerde een (voor de boterham) 60 o. per pot TEL. 192 - SPOORSTRAAT groot modern watervliegtuig uit De Mok het vliegkamp was natuurlijk direct gewaarschuwd met aan boord lulte nlant ter ze© Vinke, chef van dien teehni- schen dienst, op het Vliegkamp De Mok. De bedde onbeschadigde toestellen waren intuseohen weer naar hun basis terugga, koerd. De gewonde waarnemer luitenant vlieger Goedhart werd naar het militair hospitaal te Utrecht vervoerd. Onvermoeid ging men voort met de pogingen tot het bergen van het Lijk van den korporaal- vlieger. Van de tjalk van schipper B. af weid gepoogd met kettingen de zware overblijfselen van motor en cockpit boven watier te krijlgen. Eindelijk, te kwart voor acht, weid het lijk, dat vreeselijk aan het hoofd was g©. wond, geborgen. De beide lijken van de militairen wer- den vervoerd naar het lijkenhuis van de gemeente Loosdrecht. Het stoffelijk oven- tohot van den jongen werd per auto naar zijn woning te Hilversum gebracht De luitenant-waarnemer Roldanus was 25 jaar en ongehuwd. Korporaal Riksman, was getrouwd en vader van 2 kinderen, Riksman was bezig voor zijn militair bre vet te vliegen. De Oceaanvlucht van Costes en Bellonte geslaagd. v-*- VCU1 ILU-CLX UCX- 1 1 soneel te onderhandelen over de arbedds- ï1 ,nieeR»-'eurd. Eerst twee uur na -ut ongeluk werd het lijkje met een dreg opgehaald. De vader stond sprakeloos van smart bi; het ontzielde lichaam geliefd kind. voorwaarden? Is het juist, dat de piloten der K.L.M. slechts op mondelinge overeenkomst wor den 'aangesteld? Wil de minister, zoo deze feiten juist zijn, de directie der K.L.M. adviseeren tot het vestigen van verhoudingen tus- schen bedxijtf en personeel, die meer in overeenstemming zijn met den tegen- woordigen tijd en toch kwalijk passen voor een onderneming die totaal afhanke lijk is van 's Rijks financiën? Is de minster overigens bereid te be vorderen dat het thans uitgebroken con flict zoo spoedig mogelijk wordt beëin digd door het 'reffen van een billijke re geling, der vergoedingen voor de Indië- vluchten? Raad van Beheer vergadert. Gistermiddag heeft ten kantore der K.L.M. een langdurige vergadering plaats gehad van den Raad van Beheer der K.L.M. en de directie omtrent het ver zoek van den Rijbsbemiddelaar mr. S. d© van z;jn Later meldde men: Helt lijk van den knaap H. de Wit is Dinsdagavond door dr, Koopmian te Hil versum naar deze gemeente vervoerd. Gm half acht was het vliegtuig gelicht en meende men dat het lijk van den korpo raal-vlieger in de cockpit zat. Men begon daarom deize uit te zagen. Om ruim acht uur had men dit werk verricht en vond men het zeer verminkte lijk van Riksman. Een medewerker van de N. Rott. Crt. meldt nog: PorL dr. H. Bouwman, die naast het Piashuis woont en die het ongeluk heeft zien gebeuren, vertelde ns het volgende: De bemanning van de vier militaire vliegtuigen had in het Piashuis koffie gedronken. Om kwart over 2 steeg er een op; hij1 kwam terug over de pïaatö van de start en vloog heel laag onii te vries Jz. om inlichtingen te willen geven groeten, zooals hier gewoonte is Ik heb over het conflict Over het resultaat detzer deze beleefdheidsbetuiging gedurende conferentie wenscht© men g©en mede- rnljn zomerverblijf herhaaldelijk waarge doen. nomen. Hjj wtüd© weer stijgen en ging De vliegers Costes en Belilonte zijn Dinsdag 19.08 uur Am. tijd boven het Ourtis-vliegveld te New York verschenen en om 19.12 uur (0.32 Amsterd. tijd) ge land. De vliegers. In 87 uur en 18 minuten hebben de Fransche vliegers Costes en Bellonte den tocht van Parijs naar New-York over den Atlantischen Oceaan zonder tusschen- landing volbracht. Ruim een jaar geleden, Juli 1929, heb ben de beide mannen, die tot Frankrijks roemluchtigste vliegers behooren, hun eerste poging gedaan om den Oceaan over te steken. Zij hadden hun weg toen anders gekozen, maar moesten boven de Azören terugkeeren naar Villacoublay na 28 uur in de lucht te zijn geweest en een afstand van 5500 kilometer te hebben afgelegd. De groote droom dezer vliegers bleef echter de vlucht over den Oceaan, gelijk Lindbergh die volbracht had, maar dan in Oost-Westelijke richting, van Parijs naar New-York. De droom is dus thans verwezenlijkt. Het Vraagteeken. Het Vraagteeken moet een voortreffelijk vliegtuig zijn, dat door den schatrijken parfum- en couranten-koning, Frangois Coty, ter beschikking van de vliegers is gesteld met de bedoeling aan de Fransche luchtvaart de middelen te verschaffen om in de groote internationale vluchten de plaats in te nemen, die haar toekomt. Groote geestdrift te Parijs. Het behoeft geen betoog, dat de tijding van de behouden aankomst der koene Fransche vliegers op het Ourtiss-vlieg veld bij New-York gisteravond te Parijs stormen van geestdrift heeft ontketend. Op de Place de la Concorde wachtte een uit vele duizenden bestaande menigte in spanning op bericht en toen eindelijk luidsprekers de blijde tijding bekend maakten, barstten de toejuichingen los. Vervolgens luisterde de menigte naar de uitzending van het Curtiss-vliegveld. Toen deze zweeg zong de menigte bloots hoofd de Marseillaise. De aankomst bij New-York. Toen het vliegtuig landde, drong een menigte van duizenden op in de richting van «Het Vraagteeken*. Daar was echter op gerekend en de opdringende menschen kwamen te staan voor draadversperrin gen, waar zij niet doorheen konden. Slechts zoowat 700 menschen, die speciale toegangsbewijzen hadden, verdrongen zich spoedig om het vliegtuig. Het schil derachtige toon.eel werd met zoeklichten opgeluisterd. De landing geschiedde in volkomen perfectie. De overtocht had precies 37 uur 18 min. geduurd. De Franschen hebben dus den tocht volbracht in vier uur minder dan den tijd, waarin Lindbergh zijn beroemden vliegtocht van West naar Oost had vol bracht. Lindbergh was onder de aanwezigen, die de vlieger complimenteerden. Er waren gedurende de landing tal van vliegtuigen in de lucht. Zoodra in de verte het roode toestel Costes Bellonte verklaarde voor de miorofoon Boven Nieuw-Schotland hadden wij te kampen met mist en slecht weder en daar door zijn wij later dan ons plan was te New-York aangekomen. Om een prfja van 25.000 dollar. De beide vliegers mogen niet langer dan 48 uur te New-Yorlq blijven, wanneer zij den prijs van 25.000 dollar willen winnen. Zij zijn dan verplicht, twee dagen na aankomst te New-York naar Dallas in den staal Texas te vliegen. De vlie gers zullen over zee naar Frankrijk terug keeren. De verschillende contracten, die CosteB voor zijn vertrek heeft afgesloten, zullen hem twee millioen dollar opbrengen. •Oponthoud door souvenirjager*, Een nieuw record. Uit Halifax imeldtb Retuter: Toen Oostes en Bellonte Dinsdag over Nieuw Schotland vlogen, beteekende dat een nieuw© etappe in de geschiedenis van de luchtvaart Boven het Noorden van den Atlantischen Oceaan. Kingsford Smith slaagde erin den Atlantischen Oceaan over te steken, maar het Vraagteeken ls het eerste vliegtuig; dat de Oostelijke route van het vasteland van Europa naar het vasteland van Amerika heeft afge legd. Evenals Kingjsford! Smith zijn Costes en Bellonte door den mist opgehouden in het Zuiden van New-Foundliand, maar zij zijn er in geslaagd zach te blijven orlën- teeren en hun tocht voort te zette o. DE „GRAF ZEPPELIN" NAAR AMSTERDAM? De firma Waimberale Zoon, hoofd agenten voor Nederland voor de Zeppe- IMIochten, deelt mede, dat een reis van Priedrichshafen naar Amsterdam wordt overwogen en wel: afvaart van Fried- richshafen te ongeveeT 7 uur vju. op 18 Ocboher, aankomst te Amsterdam onge veer 15 uur terugreis 's nachlto; landing 's morgens ongeveer 7.80 uur te Fried- richshafen op Zondag 19 October. Naar wij omtrent deizen tocht van de „Graf Zeppelin" nader vernemen, staat het nog mielt vast, dat de „Graf Zeppelin" op Schiphol zal landen. Met d© autoritei ten worden nog onderhandelingen ge voerd. Mochten deize onderhandelingen niet slagen dan wordt overwogen d© landing elders te doen plaats hebben. (Nw. Rötit. Crt.) GORDON BENNETT-WEDSTRIJD. Do „Goodyear" wint Ook ditmaal is d© Gordon Be Miert-wed strijd gewonnen door den Amerifcaain- sohen halton „Goodyear", di© 550 mijl ïheetuieen8 0fsignaleerd was' steSen 12 heeft afgelegd'. Tweede was de Belgische vliegtuigen op. ^rilton „Belgica", die 436 mijl heeft af ge- Toespraken van costes en Bellonte. I baton "B*r" Op het Curtiss-vliegveld te New-York heeft Costes de volgende toespraak ge houden voor de microfoon: Wij zijn zper gelukkig thans de vlucht te hebben volbracht, waarop wij ons zoo lang hadden voorbereid. Ondanks de moeilijkheden die wij hebben ondervon den, hebben de goede weerberichten onze vlucht zeer vergemakkelijkt, terwijl wij bovendien het voordeel hadden van een gunstigen wind. Wij zijn zeer verheugd over de hartelijke ontvangst van het Amerikaansehe volk. men"; die 426 mijl aflegde. D© heide vaairders van de „Bannen verklaarden,, da,t zij in een wervelstorm waren gekomen, alles overboord hadden moeten werpen en tot 6000 meter hoogt0 hadden moeten stijgen om rustiger stre ken t© bereiken. Bij' een poging om hj lagere streken te komen, moesten dj landen. De Amerikaansehe halion „City o| Detroit" was d© vierde In dezen wedstrlj0 en legde 400 mijl af, terwijl de ba. ou „City of Cleveland", die 850 mijl aflegI0- ala vjjfd» gieplaatst wwd. 1 Naar Havas uit New-York meldt, is het vliegtuig van Costes en Bellonte door geestdriftige toeschouwers, die een sou venir van het toestel wilden bemachtigen, licht beschadigd, zoodat de voortzetting van den tocht naar Dallas in Texas ver traging ondervindt.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1930 | | pagina 2