Bij Ruwe Handen PUROL Doos 30 ct ^4®^" c' GaroetV° fy H.-5?taT,Ll^ST' REVUE LOUIS DAVIDS. Omtrent de revue van Louis Davids, ,,'t Is voor den bakker", die bier de vol-- gende Tveek twee avonden zal worden ver toond, schreef hot ^Handelsblad": De „Zutphensche Courant" laat zich als volgt uit: straat mogelijk te maken. Deze zand- strooier voldoet uitstekend, maar geke ken is wel, dat één op; zulke dagen on voldoende is. Er komt hij, dab de ge meente niet steeds beschikking heeft over voldoende hoeveelheden zand, en dit van Huisduinen weggehaald moet wOTden. Hierbij bewijst natuurlijk de autotractio goede diensten. Op het oogenblik, dat wil dit schrijven, i ««v* Vv/v* anAon-arATl gl&fjtlöll.- EEN AARDIGE RECLAME Naar uit de advertentie in dit nummer biijkt, stelt de firma Karmewasser voor haar cliëntèle gratis verkrijgbaar een aardig geïllustreerd reölame-boekje, ge titeld „Tobraloo vertelt haar geschiede nis". Op onderhoudende en populaire wijze wordt hierin verhaald op welke wijze de als „tobraleo" in den' handel zijnde gekleurde stoffen worden vervaar digd. Behalve gekleurde platen De-vat het boekje ook een aantal stalen, waaruit de diames baar keuze kunnen doen. Het boekje, dat geheel als reclame is bedoeld, As in zijn geheen dus inclusief den Ne- derlandsohen tekst in Engeland ge drukt. Behalve de y. die overal de plaats inneemt onzer Nederiandsobe is het in alle opzichten correct gedrukt, voor welke prestatie een compliment ihier wel op zijn plaats is! Visscherij. pSsyrde dnan,iE Maartsche winter. Hoewel het bekend! is, dat de maand Maart geducht zijn staant kan roeren en hoewel dus Maartsche buien volstrekt niet zeldzaam zijn en een rechtgeaarde Maartmaand nu eenmaal ook een buiige maand moet zijn,. maakt deze derde in de rij onzer maanden het ditmaal toch wel een beetje erg. Een pak sneeuw als wij hier thans gehad hebben, is den ganschen winter nog niet gevallen en een vorst als ae iaau>te dagen niet geweest Alles is be trekkelijk en wiji hebben reeds gelezen, aai zelfs voor Maart deze hoeveelheid sneeuw niet zoo buitengewoon is, maar dat neemt niet weg, dat zij, zoo laat in het seizoen, velen onaangenaam is. En nu z^jn twjj hier nog volstrekt, niet het slechtst af; in tal van andere plaatsen, ook in ons land, is de sneeuwval veel sterker en het ongerief veel grooter. 'Vooral voor onze middenstanders komt een dergelijk iaat wintertje slecht van pas. Immers, winterartikelen zijn al voor een groot deel opgeruimd.en daarentegen heboen zich tal van zaken al voor de ko mende lente ingericht. Nu brengt al die sneeuw en sou een leelyke streep door de rekening. Ook voor onze bloembollen is het minder aardig; de sneeuw op zich zelf vormt een goede en wanne beschut ting voor de .jonge lootjes, maar de vrii strenge vorst der laatste dagen zal aan de ontwikkeling geen goed doen. Voor de jongens en meisjes zijn even wel ongekende heerlijkheden aangebre- i r "leer verwachte is toch nog gescmed, behalve de schaatsenpret die Eef WaS' ziin daar Win JE ®llerö1 van den zolder ee- tpu t i!' en kNm'gemaakt voor de toch ten. En hoewel de zon, des daags veel od- ™"t en ook' de westenwind meehielp is er toch nog wel genoeg sneeuw overgeble- Bovendien /iine pi TnSChen «ereden. •ouvenuien zyn gisterenmorgen te q mi* SeldntDitMwmeWrU-iniör8 aan detwerk gesteio. uit waren circa veer tin mannen van de werkverschaffing, die op 't S bhk werkeloos waren en nu weer op deze Deze konden riolk°Hden7°rden Kraakt, ceze kokaen zich, daar de sneeuw te vn«t op de straten zat, slechts bepalen tot het schoonmaken der goten. Ook hSon ziin eens zijn als wie den wenseh uiten, Heier Winter er nu maar een eind iaan zal maken en' zijn plaats zal inruimen voor het voorjaar. Tal van snoezige modelle tjes van voorjaarsjaponnetjes wachton bil onze lezeressen al op mooie dagen, en ook de heeren1 van tegenwoordig wUlen wel eens met hun nieuwe cosfuum prij ken1. Bovendien gaan we naar Faschcn toe, on dan moet het toch eeni beetje lente zijn, nietwaar?. EEN AUTOBUS DIE RARE KUREN VERTOONDE Een autobus van den heer M. is het Dinsdag in zijn bol geslagen. Vermoede lijk door de gladheid week de bus van het rechte spoor af en kwam terecht in een voortuintje op den Brakkeveldweg. Het hekje, voor het tuintje, werd geheel ver nield. Do bus is door den chauffeur van de dwalingen zift weegs teruggebracht en netjes in de garage gezet. EEN LEELIJKE VAL. Dinsdagmiddag is op het Balkengat een ongeman op het ijs gevallen. Hoewel hij tamelijke pijn had, kon hij zonder hulp naar huia Stoomvaartberlohten. Gisterenmiddag moest hij echter naar Orestes, io Maart te Constanza, iet Marine-Hospitaal om een foto van het (Ajax, ii Maart v. A'dam. been te laten nemen, dat nog hevige pijn Ariadne, ii Maart v. A'dam. deed en vermoedelijk gekneusd was. Marineberfchten. HR. MS. „VAN GALEN". Hr. Ms. torpedobootjager Van Galen is dinsdag te Pernambuoo aangekomen. HR. MS. „HEEMSKERCK". Hr. Ms. Hcemskerck in vanmorgen op de recde aangekomen. Vrijdagmiddag ongeveer half twee komt iet schip in de haven. HR. MS. „VAN NES". Dinsdag is Hr. Ms. torpedobootjager ,Van Nes" in dienst gesteld. De „Van Nes" is de laatste flotille torpedoboot- agers, welke flotille in de laatste jaren voor de Indische vloot hier te lande is ge bouwd. De jager, welke door de firma Burger hout is gebouwd, komt Donderdagmid dag ongeveer half twee in de haven en gaat rechtstreeks naar de Rijkswerf. De „Van_Nes" staat onder bevel van den ■:apite'n-luitenant ter zee E. A. Vroede ïïrir» «At «SsKtVifi-E- Eskes, id. J. Westerbêek'nfrg-kok T- F. Genmuk, serg.-nionteiir T0'; R-meester W- Zocst, Tukke. A ohi^' 9 xlaart te Montevideo. WIERINGEN. Een flintee sneeuwbui heeft ons schjeN eiland met laatf sneeuw bedekt. Vo0.r ,u soliaatóenryders, die zoo liier en daar C baantje reden, is het nu mis, doch voor d« Liefhebbers van arresleden is een tijd aangebroken. Paarden op scherp zet, arren on bellen tuigen van zolder mé haald on opgeknapt en dan ingespannen en vooruit. Reeds zagen wij heden, al een 4-tal; dezer voertuigen ons huis voorbij, snellen. Een lust om naar te kijken. ONDERHANDSCHE VERKOOP. De heer O. Boerson, aannemer, heelt uit de hand het nieuw-gebouwde dubbele woonhuis aan den Koogerweg, van deni eigenaar, den heer 0. Hutjbers, gekocht, KAASFABRIEK „NOOIT GEDACHT". Wegens periodieke aftreding als be stuurslid van de Kaasfabriek „Nooit Ge dacht", wenöchte de heer P. Lont Vet te Westerkilief, voor eeni eventueele herbe noeming niet meer in aanmerking te ko. men en werd als zoodanig benoemd de lieer W. Snooil Jz. te Zandburen, die de benoeming aannam. De rekening en ver antwoording van den penningmwg. den her O. Bosker, nagezien door de ren N. D. Mulder, Wm. Mostert en M.C, .Mulder, werd in orde bevonden en goed- gekeurd. Verder werden uitsluitend huis- houdeiijke aungelegeniiedeni behandeld. VERGADERINGEN, VERMAKELIJKHEDEN, ENZ. De agenda voor de volgende dagen op gebied van lezingen, feestavonden, enz. is als volgt: „ZANG EN VRIENDSCHAP" IN CONCOURS. Men deelt ons mede, dat de gemengde zangvereeniging „Zang en Vri ndschap" te Hippolytushoef, (ïïr. de heer Jb. Ho- ''nier van N. Niedorp, zal deelnemen aan het op 5 en 1£ Juli an. te Heüoo te houden Bondsoonoours. POLITIE. Gevonden3 een bruine damespor- temonnaie. Inhoudende ©enig geld. Inlichtingen' te bekomen bij den ge meentebode te Hippolytushoef. Marktberichten De naam Louis Davids zegt alles. Zoo wa ren er weer bij Carré zijm groote drommen getrouwen tot in de hoogste nok en1 er waren ook vriendelijke woordjes van Louis Davids aan het adres van zijn Amsterdaimsch publiek. De oudie liedjes van jaren her en de nieuwe van den jongsten tijd van „De meisjes uit Weenen" tot „De Kleine Man" passeerden alle de revue. Het publiek zingt alle liedjes mee en weet later ook onmiddellijk zijn nieuwste liedjes op de juiste waarde te schatten. Louis Davids zingt, zijn humor triomfeert, de zaal reageert op elk woord van zijn lippen, hij heeft ons hart en wij hebben hem. Daarmede, is alles gezegd. Goed verzorgt waren de décors en requisie- ten. Een gloed gekozen finale, waarin, voor een bijzonder artistiek achterdoek, vele van Louis David's populairste liedjes ten tooneeje verschijnen, en waarbij dan de auteur-compo nist zelf het accompagnement op zach neemt, vormde het besluit van deze, door een volle schouwburgzaal toegejuichte revue. i ■mi mm tm m Nu, na de strenge vorst, de Zuiderzee voer een deel wel zal dichtliggen, zoodat althans voor de zeilvèartuigen voorloopig dè visscherij niet doenlijk zal zijn, opent dat voor Den Helder momenteel een rui- perspectief, omdat dan de haring zich waarschijnlijk aan den ijsrand ophoopt, waardoor de kuilvisschers grootere vangst mogelijkheden krijgen ïogelijkheden knjgem fd k j iu3tig'aan hét sneeuwen gegaan. De vangsten zullen in hootdza^ WC1 f™ j lg\et dooiweor, zoodat hier worden aangebracht hd* I vellicht de sneeuw niet blflft liggen. On- rookerijen langs de Zuiderzee geen lec ^^tAviifeld zullen onze lezers Ihiet met ons streeksche aanvoer krijgen uit hun gebied Hnri -wenseh uiten; dat boord vanj Hr. Ms. Gelder- 1.11^011 Maarta.s. geplaatst bij de opleiding waarnemer aan land: Kwart iermeeser A. M. id. G. Nachba.hr, mar. 3e J. Rozenberg,J& ie kl. L. A. Vermeer, id. G. J. KozenDc g, kt. C. B. Fcliksdal, matr. ae kl. D.J. I a«P*> rnir ie kl B. C. de Koning, matroos 3e kl. M. rransscn, ivu/y. n. ilin. 2e ld. A. de Heus en ld, A. van Stratum Zij, die geregeld de visscherijberichten- rubriek volgen, zullen daarin gelezen heb ben, dat de aanvoer haring door haring- visschers op 5 Maart (Vrijdag) was ge weest 1150 tal, die tegen 4.0ó a 5.40 per tai afgeslagen waren. Zij zullen ge dacht hebben: 1150 maal ongeveer 5. dat is ongeveer 6000.en ze zullen verder gedacht hebben: dat was een mooi „klussie" voor de haringtrekkers. En men komt tor die gevolgtrekking in het algemeen, omdat er vroeger geen an dere aanvoer van haring was dan door de trekkers. Maar in dit geval is de gevolgtrekking absoluut onjuist, omdat het weer op Vrij dag n.1. zoodanig was, dat het uitgaan der haringvletten wel onmogelijk was. Dit groote vangstsucces moet dus anderen te goede zijn gekomen. Inderdaad is dat zoo, want de haring was aangevoerd door een span motorbotters van elders, dat het ge luk had beproefd om, door middel van een tusschen zich in voortgetrokken kuil, ter hoogte van den afsluitdijk de haring - visscherij te beoefenen. Het resultaat was buitengewoon gun stig, hetgeen zich sterk demonstreerde door de finantieele uitkomst aap den af slag. Onze haringtrekkers hadden dus daar aan geen deel. Het ligt voor de hand, dat dit succes ook anderen aanspoorde op die wijze aan de hanngvisscherij deel te nemen en zoo bracht een ander span motorvaartuigen van elders eveneens een ruime vangst ha ring, die ongeveer tegen dezelfde prijzen werd verkocht. Zooals reeds meer is geschreven, zal deze wijze van haringvisschen door het grooter voortstuwingsvermogen der vaar tuigen meer en meer toepassing vinden en een geheele ommekeer in het haring- bedrijf te dezer plaatse is denkbaar. Niet dat het eigenlijke haringtrekken zoo spoedig zal verdwijnen, want de vangstmogelijk aan strand en Onrust is slechts op die wijze te verkrijgen, maar door de wellicht grootere aanvoeren in de toekomst verkregen door de spansgewijze kudvisscherij, is het niet uitgesloten, dat. doordien de prijs daardoor wellicht wordt gedrukt het financieel resultaat van de vletvisscherij - ümdat daarbij veel men- schen zijn betrokken niet voldoende zal zijn. In dat opzicht hopen we het natuurlijk mis te hebben, maar hetgeen door kuil- visschenj b. reikt is, geeft iets te denken. In dit verband mag even gereleveerd worden hetgeen in de Visscherij-Courant onlangs vanuit Enkhuizen werd gemeld We citeeren daaruit: „Zoodra de haring of ansjovis in eeniqs- zins beduidende hoeveelheid binnen is, sturen de Amsterdamsche en Rotterdam- sc.ie maatschappijen en reederijen hun sleepbooten naar binnen, die getweeën met een enorm kuilnet tusschen beide, de qe~ nce,e uiderzee, vanaf Wieringen tot aan u i n to?' afJaSen. Ze worden daarbij ge io:pen door kleine trawlers of groote motorbotters uit Texel, den Helder of Hrk, en in een minimum van tijd is de ge heele voorraad bij elkaar gejaagd, opge schept en aan de markt gebracht, met als gevolg: een enorme aanvoer en opeen- We zouden uit dat artikel nog meer kunnen citeeren. maar dit kan slechts die nen als bewijs hoe ook anderen het ver schijnsel van het gebruik der grootere stuwingskracht zien. streeksche aanvoer krijgen zullen dife hier aan den afslag wel hun noodigen voorraad haring inslaan, mei het noodwendige gevolg, dat de prijzen hici op peil zullen blijven. Bovendien zulien we hier dan ook weer een groot aantal vrachtauto s zien ver schijnen, die uit de verschillende Zuider zeeplaatsen hier hun benoodigde voorraac haring komen halen. Dat is niet slechts van beteekenis om het directe voordeel van het op prijshou- den der haring en ook niet om het voor deel aan enkele neringdoenden, maar meer nog, omdat er contact komt tusi-chen die plaatsen en Den Helder en daardoor een grooter aantal belanghebbenden bij de visckindustrie met den Helder op de hoogte komen. En wat daarvan het indirecte ge- lg is, valt niet zoo gemakkelijk te zeg gen, doch zal ongetwijfeld voor plaats van gunstigen invloed zijn. Men ziet de outillage onzer haven, men komt op de hoogte van plaatselijke toe standen, men overziet beter de vischmoge- ijkheden, etc. Meer dan cenige propa- landa ooit zal kunnen doen. is dit directe contact van belanghebbenden, van betee kenis. Wat ook tot optimistische stemming voert, is, dat juist ongeveer bij den af sluitdijk de groote kuilvangsten van ha ring werden gemaakt, waaruit misschien de conclusie mag worden getrokken, dat, straks, ondanks de afsluiting van de Zui derzee, toch de haring de zeegaten zal binnentrekken. Daardoor zou zich een perspectief voor onze plaats ontplooien van niet te onder schatten beteekenis, omdat dan wellicht hier het centrum van den haringhandel zal ontstaan. Bovendien is het dan wel zeker, dat de komvisscherij langs dien dijk van enorme beteekenis zal worden en voor die vis scherij zullen dan de van een motor voor ziene vletten noodzakelijk zijn, omdat de afstand voor het heen- eh weer varen te groot is om dat zeilend of roeiend te doen. Zich dat alles bewust te worden, is drin gende noodzakelijkheid. &neeuw!,tïfrtAü^hari'S 6én dag de volle snee nu pret ie kunnen geven. morgen Woensdag- noi^en net vlekkeloos-witte kWH ijic-iu. ~r Stoomvaartmaatschappij Oc«a#nt Elpenor, n Maart te R'dam. Menelaus, n Maart v. Singapore. Nelcu», pas». io Maart Gibra tar. Maron, io Maart te Port Sald. ProirrietheuB, rt Maart tn Batavta, Prdara» paaa. 9 Maart Perlm. Alclnoua, io Maart v. Padang. Melampua, pa sa. 9 Maart Llazrd. Patroclus, pass. 9 Maart Perim. Philoctetcs, io Maart v. Marseill*. Pc.lydorua, io Maart v. Glaagow. Emzetco Lijn. Jonge Jacobus, 9 Maart te Algdera. Stoomvaart MiL Nederland Tanimbar, u., io Maart te Genua. Kangean, t., pass. 8 Maart Gibraltar. - J- - 9 Maart v. Sabang t., 9 Maart v. Marnix van St. Alegonde, t, Poelau Bras, io Maart te Adam Marnix van' St. Aldegonde, t Sabang. Poelau Laut, u., io Maart te Sabang. Tawali, u., 9 Maart v. Belawan. Chr. Huygens, u., io Maart v. Belawan. Joha,n van Oldenibernevelt, u., II Maart Soul ba-mp ton. Pr^ns der Nederlanden, u., n Maart v. buez. Talisse, t., i>ass. 9 Maart Perim. Kon. Ned. Stoomboot Maatichappy. Clio, 8 Maart te Tunis. Erato, 9 Maart te Hamburg. Hermes, 9 Maart v. Stamboul. Ilos, 9 Maart te Catanla. Brion, 2 Maart te Bordaeux. Calypso, 8 Maart te New-York. Euterpe, io Maart te A'dam. Nickerie, 8 Maart te New-York. Simon Bolivar, io Maart te A'dam. Oberon, pass. 9 Maart K. Carvodero. Barneveld, 10 Maart te Hamburg. Bennékom; 13 Maart te A'dam verwacht. Brielle, t., to Maart v. Callao. Cere9, io Maar', v. Salonica. Cottica, u., io Maart v. Madeira. Hercules, io Maart te R'dam. Mars, io Maart te Barcelona. kinerva, io Maart v. Lirnnl. Odysseus, io Maart van Datizig te Iiwz» LACiySSeUS, IU IVldctrt V<UI j^rai Luit. ter zee re kl. jhr. G. A. Berg, die be stemd is voor den dienst in Oost-Indië, heeft per iiarticuliere gelegenheid zijn bestemming daarheen gevolgd. Luit. ter zee 2e kl. J. G. A. Veerman is ver gund binnenkort uit Oost-Indië naar Neder land terug te keeren^. Qndervolgerndle officieren zijn dien 9en' Maart overgeplaatst van de Kooij naar de Mok: Luit. ter zee 2e kl. M. Schoo, id. L. Stro band; off.-vlieger 3e kl. A. F. r0pmi, id. E. Bakker, id. H. L. J. Swaab, id. A. Prins, id. L. J. Fritz. Haarlem, ii Maart v. A'dam. Jason, ii Maart v. A'dam. Tdtus, ii Maart te A'dam. Orpheus, pas9. 9 Maart BrunsbuftóL Perseus, io Maart te A'dam. Pluto, 9 Maart te Kopenhagen. Stella, 9 Maart v. Lissabon. Zeus, 9 Maart v. Bari. Baam, u., 9 Maart v. Antofagasta. Eos, pass. ii Maart Gibraltar. Iris, io Maart te Gothenburg. Helder, u., 8 Maart te Co Ion. Mddas, io Maart v. Curacao. Nereus, io Maart te Hamburg. Vesta, II Maa.rt te Catania. Kon. HolL LloydL Anfried', u., 8 Maart te Pernambuco. Ivq, u., pass. 9 Maart Fernando Noronha. Askania, t., 8 Maart v. Madeira. Weser, u., 9 Maart te Montevideo. Orania, t., io Maart v. Lissabon. N. Zeeland, 8 Maart te Sydney. Attika, u., pass. ii Maart Vlieringen. Eemland, t., io Maart te Mout.evideo. Gelria, ii Maart v. AMam. Waterland, n Maart v. A'dam. Zeelandda, u., io Maart v. Santos. Kon. i'aketvaartmaatschapplj. N.-Holland, 9 Maart te Singapore. Holland—Afrika Lijn. Giekerk, t., pass. 7 Maart Gibratlar Grijpskerk, u., 11 Maart v. Lorenao Marqués. Heemriierk, u„ IO Maart v. Kaapstad. Waalkerk. u., pass. 5 Maart Dakar. Aldabi, 11 Maart v. Dar-es-Salaam. Meliskerk. 11 Maart te A'daun. Nïeuwkerk, 11 Maart te Antwerpen. Randfontein, t., 11 Maart te Southampton. Rietfonteirt, t., 11 Maar v. Beira. Wissekerk, 10 Maart te East-London HollandAmerika Lijn. Veendam, 9 Maart te New-York. Damsterdijk, 7 Maart v. Los Angeles. Grootendijdc, 10 Maart te Havana. Kinderdijk, 10 Maart v. Hamburg. Moerdijk, 9 Maart v. St. Thomas. Rotterdam, 11 Maart te Alexandrië. De'fdijk, 7 Maart te San Francisco. Edam, 9 Maart te New Orlean9. HollandAustralië Lijn. Aagtekerk, u., 9 Maart v. Sydney. 11 Maart: serg.-kcmstabel A. H. Hiddes vanAbbSc u' n Matrt a' Wachtschip Willemsoord geplaatst bij de Hoiia^d^Rri^Jh Rijkswerf te Willemsoord. x. rtouand—Bntsch-Indje Lijn. 11 Maart: serg.-schrijver E. N. Meijer van de Kooij naar Wachtschip Willemsoord. 12 Maart; bootsman A. A. A. van Kempen v.'.n V achtschip Willemsoord naar Schorpioen en bestemd voor de Marine-jachtclub. ta Maart: serg.-ziokonverpl. J. de Haas van Hospitaal naar Schorpioen;id. J. N. Kuitcms van Hospitaal naar van Spcijk. w1.tvtMei,rt'i„-sc,hlpper A- Kooreman van iiCTitschip V hssingten naar Douwe Auüoes. V IS„!Viipart Ser-KTje|cenverpl. A. Rokus van v, Spcijk naar Gelderland. van6 ^-telegrafist L. Lauwerens van walstatioin Wdlemsoord' naar Gelderland. De serg.-monteur J. W. Klapmeijer is be stemd voor uitzending naar O.-I. 23 Maart: serg.-konstabel P H van dp Pn DA.aBr,ort w' serg-schrijvfr A. van Rooij van achtschip.Willemsoord naar van Speijk. WaehtsPhL ^rgTteleeraf. L. C. Weeda van Hydrograaf. Slnsen gedetacheerd aan boord id' A- Velt, T k J' vaj! den Brink OSendarP- id- W" Bekker serg..kok T - - C. Ram- bootsman W. W. Bakkér, raaj. A- van serg.-konstabel W. IJselkerk, u„ 9 Maart te Fremantle. Hoogkerk, t., 11 Maart v. Colombo. Meerkerk, u., 9 Maart te Bombay. Koudekerk, u., 10 Maart te Madras. Schiekerk, u., pass. 10 Maart Gibraltar. Streefkerk, tt., pass. 9 Maart Gibraltar. HollandO.-Azië Lijo. Oldekcrk, t., 9 Maart v. Sabang. Ouderkerk, 10 Maart te R'dam. Holland—West-Afrika Lijn. Rijnland, 10 Maart v. A'dam. ScheWestroont, u., 10 Maart te Teneriffe. Maaskerk, t., 8 Maart v. Conakry. JavaChinaJapan Lijn. Tjibadak, 10 Maart te Shanghai. I jikembang, 10 Maart te Manilla. TjiLeboet, 9 Maart v. Hongkong. Tjisaroea, s Maart v. Shanghai, n ii-. Java New-York Lijn. Bosch dijk, 10 Maart v. Belawan. Singkep, 9 Maart te Boston. 11 Maan Gibraltar. Ba li, 9 Maart te Batavia. Java Pacific Lijn. uyercedar, 9 Maart v. Belek P^xvr, Buitenzorg, Jacatra, 9 Maart te Bafavb TaW®' 9 te Penang. SSt-JiK^SSdeGalle. Garoct t„ 9 Maart te Kota Radja8'io"m° Maart v' Port Said- Slamat u ,n v' R'dam- Insuliade/'n gedoe t' ioSvV-pBadta^' fekG' 11 Ma"t v. ICdanu ai 1 m—Zuid-Amerika Li in Alphacca, 11 Maart te R'dam ■^Lsorab, t., 7 Maart v. Montevideo. HlppolytushoeL FLINKE SNEEUW. Donderdag 12 Maart, 'b av. 8 uur, vanwege de Vrije Groep, lezing in „Concordia* te Hippolytushoef, door A. L. Con- standse van Den Haag. over „Ontstaan van Menach en Aare". Verduidelij ld door Uchtbeeldeo. Vrijdag 13 Maart: Openbare vergadering van de afd. van den1 Vrijz.-Dem. Bond, bü den heer Jr. Lonst te Den Oever, 's av. 8 uur. Sprekers de heeren D. Kooiman van TLi«rl«m en W. de Boer van Den Helder, over JDe Vrijzinnig- Democraten en de verkiezing voor de Prov. Staten1". Zaterdag li Maart: Propaganda-feest- avond van de J.V.O. (Jeugdbond voor Onthouding), 's av. 8 uur, in' ^oiicop dia" te Hippolytushoef. Zondag 15 Maart: Uitvoering der Mando lineclub „OJLK." in „Conoordia" tt Hippol vtushoeL AMSTERDAM, 11 Maart. I„V,e®na(rrlct Aangevoerd: 205 vette kalveren, f n^ifc5^1! 2e ^V' f 9-8a-o88, 3e kw. w pe/ ks" lewnd gewicht; 90 nach- SerÏ f 2rI3: 6®° val"kcns, vlecsch- xwm^lesren^ 9l>IIO kK., 0.5I-C.52, j- 7o f AJO—0.51, vette varkens ij'®! Per kg., riachtwewicht. Am bet él 1,-1 Z1Jn, 'lodett aangevoerd 7 wa«on» gc- 1 ruaderen uit Denemarken BROEK OP LANGENDIJK, 11 Maart. peen f 2-m; 55,000 kg. roode kooi k- él 9:7(>T'I4.ao, 2e 89.30—12.50; IO4/W0 Sn -X? Ie 4.40-6.80, 2e 92.60- 6 -n- .Deerache witte kool 4-70-" f mea> «ieii 4.70—6; grove uien 4- dnelingien 3, alles per 100 kg. NOORDSCHARWOUDE, II Maart. Aanvoer en prijzen: 9800 kg. uien: uien, 'drielingen 2.60—3, grove 3-30 18,0000 kg. roode kool 9.40—13.50; n kg. gele kool 5.10—7.50; 73,600 kg. eenache witte kool 56.40, alles per 100 kg-

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1931 | | pagina 6