DR. A. J. VAN LUYT, conrector van het ARBEIDSDIENSTPLICHT 'lS Ook in Bulgarije ingevoerd. - De bouw van verschillende spoorweg- IN GESPREK MET DEN JAGERMEESTER Een der jeugdige deelnemers aan de jachtrlt voor kinderen. gymnasium^ te Deventer.m d.„ ouderdom arbeidsd;enstp|jchtigen te(- hand genomen. Welke d"6 Week ta TaHenham (E"g) d* '3a,S,e lnlichtinge" DE LAGE WATERSTAND van den Rijn is oorzaak dat de Arnhemsche schipbrug als een kom over het water hangt, zoodat de passeerende voertuigen slechts met groote moeite tegen de steile wanden kunnen optornen. WIE HET ONDERSTE UIT DEN KAN DE PESSIMIST. WIL HEBBEN. DOOR VERKEERDEN WISSELSTAND zijn te Didam twee goederentreinen tegen elkaar gereden Zeventien wagons werden min ot meer ernstig beschadigd Een der gekraakte DE BEHOUDEN AANKOMST van de „Pelikaan" op Schiphol na de recordvlucht heen en weer naar Indië, i/\imivan net Qezonk©n «Ceres» rl kleeren voorzien en konden' aldaar op^un^e^h k Hollancl van d'°9a EEN ERNSTIGE AANVARING heeft Donderdag plaats gehad even toten den N.eu- wen Waterweg tusschen het Duitsche s.s. .Ceres en de benanenboot -Chagre waarbij de eerste stuurman overboord sloeg en verdronk. Een foto van de In voll. zee gezonken „Ceres HET BORD AAN DEN RIJN te Arnhem, waar de hoogte van den waterstand wordt op gegeven. Het verschil tusschen Amsterdamsch- en Arnhemsch Peil bedraagt 6.77 Meter.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1934 | | pagina 4