indeeling tweede klassers
T
m.
mm.
Rome voldaan
DE
EIMELIJKE
Verhooging prijs faxemelk
Voetbal
Radioprogramma
STRIJD
Nieuwe KJLM.-vogels
H.R.C. en Alcmaria Victrix bij
Z.F.C. en D.W.V.
as
Uit onze omgeving
^MARKTBERICHTEN |kü,
door Michael Corvin
De breuk tusschen Engeland en
Duitschland dient de Italiaansche
belangen.
Men heeft in Rome met een zekere arg
waan het bezoek van den Duitschen minis
ter van buitenlandsche zaken, von Ncu-
rath, aan Londen tegemoet gezien en ver
heelt thans nauwelijks de vreugde over het
uitstel dezer reis, waarvan men blijkbaar
hoopt dat zij voorloopig niet zal plaatsvin
den.
Wel heeft de Romeinsche pers tot in den
trcure betoogd dat de as Rome—Berlijn
richting zou blijven geven an de politiek
der beule dictatoriale staten en het contact
tusschen Londen en Berlijn van geenerlei
belang was, maar tusschen de regels door
las men toch in alle perscommentaren een
zekere bezorgdheid.
Men vreesde blijkbaar dat Ber
lijn de Britsche vriendschap zou
stellen boven die van Italië.
Het incident met de „Leipzig" wordt dan
ook ten volle uitgebuit en het is duidelijk,
dat men in Rome gaarne in elk opzicht het
Duitsche initiatief ondersteunt.
Vooral opvallend is, dat men in, meestal
goed ingelichte kringen te Rome met een
glimlach spreekt over het „Leipzig" inci
dent en het laat voorkomen, dat de reis
van Von Neurath minder daarom is af
gesprongen danwel tengevolge van een ze
kere Italiaansche pressie op Hitier.
Met voldoening wijst men er op, dat ook
ditmaal weer de as RomeBerlijn voor
treffelijk heeft gewerkt.
IN DE BERGEN OMGEKOMEN.
Vier Turijnsche studenten, die een poging
hadden ondernomen een bergwand van den
berggroep „Groot Paradijs" in Italië te be
klimmen, zijn omlaag gestort en te pletter
gevallen. De lijken zijn nog niet geborgen.
De Buizerd, de Emoe en de Gier.
Drie nieuwe vogels zullen binnenkort op
de Amsterdamsche luchthaven neerstrijken,
de drie nabestelde Douglas D.C.3 's, die zich
als de Buizerd, de Emoe en de Gier op
Schiphol zullen nestelen. Hun registratie-
teekens luiden: PH—ARB, PH—ARE en
PH—ARG.
MET 1 CENT.
Men deelt ons van bevoegde zijde het vol
gende mede.
Wegens do onjuiste verhouding tuschen
de zuivclwaardc der melk en den prijs der
op rcgeeringscontract verkochte taxemelk,
die o.a. tot uiting kwam in de door de Ne-
derlandsche Zuivelcentrale over deze ver
houding aangehouden rekening-courant,
werd in April j.l. de pijs der taxemelk met
1 cent verlaagd.
Van veehouderszijde zijn toen t.a.v. het
saldo dezer rekening-courant aanmerkingen
gemaakt, naar aanleiding waarvan door den
minister van landbouw en visscherij een
uitgebreid onderzoek is ingesteld.
Aangezien intusschen de zuivel-
waarde van de melk is gestegen,
heeft het dagelijksch bestuur van
de Nederlandsche Zuivelcentrale
het voorstel gedaan, den prijs der op
regeeringscontract geleverde taxe
melk van 5,25 tot 6,25 cent te ver-
hoogen.
Hoewel het onderzoek naar het saldo
van de rekening-courant nog niet geheel
beëindigd is, kan toch reeds worden gecon
cludeerd dat om deze reden een verhooging
niet zal behoeven te worden tegengehou
den.
De Minister van Landbouw en Visscherij
heeft derhalve goedgevonden dat met ingang
van Zondag 27 Juni a.s. de prijs der op re
geeringscontract verkochte taxemelk wordt
verhoogd van 5,25 tot 6,25 cent per liter,
eventueel verhoogd met premie of vermin
derd met kwaliteitsafdracht.
Als uitvloeisel hiervan zal de minimum
verkoopprijs voor consumptiemelk in hel z.
g. wettelijk angewezen gebied in het Wes
ten des lands eveneens met 1 cent worden
verhoogd.
ALLE ZAANSCHE ELFTALLEN BIJEEN.
Zondagmorgen vergaderden de Be
sturen van de 2e klas K.N.V.B.-ver-
eenigingen (afd. I) te Amsterdam. Op
deze vergadering, welke werd ge
leid door het Bestuur van de Ver.
van 2e, 3e en ie klassers, werd de
indeeling voor het a.s. seizoen aan
een bespreking onderworpen. Het
resultaat was, dat aan het Bestuur
van den K.N.V.B. de volgende in
deeling ter goedkeuring zou wor
den voorgelegd:
2e Klasse A:
O.S.V.; D.W.V.; H.R.C.; W.F.C.; Z.V.V.;
Z.F.C.; De Ivcnnemers; West-Frisia; De
Spartaan; Alc. Victrix.
2e Klasse B:
A.F.C.; Zeeburgia; Hilversum; Velox;
D.O.S.; H.V.C.; E.D.O.; H.F.C.; R.C.H.;
B.F.C.
Alhoewel deze indeeling dus een voorloo-
pige is, worden geen wijzigingen verwacht.
VRIJDAG 35 JUNI 1937.
Hilversum I.
Algemeen Programma, verzorgd door den
KRO.
8.009.15 en 10.00 Gramofonmuziek.
11.30 Bijbelsche causerie.
12.00 Berichten.
li.15 De KRO-Melodisten en solist.
12.50 Causerie over de training voor de
T.T.-Races.
1.10 Gramofoonmuziek. Postduivenberichten.
I.15 KRO-Orkest.
2.00 Orgelconcert.
3.00 Gramofoonmuziek.
4.00 De KRO-Melodisten.
4.00 De KRO-Melodisten en solist.
4.45 Gramofoonmuziek. e
5.15 KRO-Kamerorkest.
6.00 Land- en Tuinbouwcauserie.
6.20 KRO-Orkest.
7.00 Berichten.
7.15 Geschiedenis en ontwikkeling van de po
litie in ons land, causerie.
7.35 Musica catholica.
8.00 Berichten ANP. Mededeelingen.
8.15 Revue-programma.
9.45 De KRO-Melodisten en solisten.
10.30 Berichten ANP.
10.40 P. Godwin's orkest.
II.3012.00 Gramofoonmuziek.
Hilversum H.
8.00 VARA, 10.00 VPRO, 10.20 VARA,
12.00 AVRO. 4.00 VARA. 7.30 VPRO. 9.00
VARA. 10.40 VPRO. 11.00 VARA.
8.00 Gramofoonmuziek.
10.00 Morgenwijding.
10.20 Declamatie.
10.40 Gramofoonmuziek.
11.15 Vervolg declamatie.
11.30 Gramofoonmuziek.
12.00 Kovacs Lajos' Orkest en orgelspel.
2.00 Gramofoonmuziek.
2.30 Lyra-Trio.
3.15 AVRO-Dansorkest.
4.00 Orgel en saxofoon.
4.20 Pianorecital.
4.40 Orgel en saxofoon.
5.00 Voor de kinderen.
5.30 „Fantasia".
6.30 Politiek radiojournaal.
6.50 Gramofoonmuziek.
7.00 De Sing-Sing-gevangenis. causerie.
7.20 Gramofoonmuziek.
7.30 Berichten V. G. P.
7.35 Lezen in den Bijbel.
8.00 Zang en piano.
8.30 Kerk, Volk, Staat, causerie.
9.00 VARA-Orkest en soliste.
9.45 Declamatie.
10.00 Vervolg concert.
10.30 Berichten ANP.
10.40 Avondwijding.
11.0012.00 Gramofoonmuziek.
DE DRIE MUSKETIERS
219. OP DE BINNENPLAATS VAN
HET SLOT.
„Geen mensch doet u geweld aan, Mylady"
antwoordde de officier rustig, niet zonder
een min of meer milden toon in zijn stem,
„Wat hier gebeurt is slechts een uitvloei
sel van de gewone zekerheidsmaatregelen,
welke we tegen ieder, die momenteel zijn
voet aan Engelschen wal zet, moeten ne-
men."
Na ongeveer een uur hield het rijtuig
voor een gesloten traliehek stil. Van daaruit
voerde een holle weg naar een groot, som
ber slot. Ze passeerden nog weer twee poor
ten en hielden eindelijk op een donkere
vierhoekige binnenplaats halt. Het portier
werd aan den buitenkant geopend en di
rect sprong de officier uit het rijtuig, ter
wijl hij Mylady wederom zijn hand aan
bood.
„Ik ben dus nog steeds een gevangene",
zei Mylady zuchtend, terwijl ze den jon
gen officier een lieflijken blik toewierp.
„Ik ben er echter zeker van, dat deze ge
vangenschap niet lang meer zal duren»
Zoowel uw ridderlijkheid als mijn zuiver
geweten ^taan. me daarvoor borg."
220. GAST OF GEVANGENE?
De officier antwoordde in 't geheel niet
op deze vleierijen, blies daarentegen drie
maal luid op een kleine zilveren fluit en
op dit teeken verschenen direct meerdere
mannen die de paarden uitspanden en
hot rijtuig in een koetshuis trokken.
Uiterst kalm bood de officier daarop My
lady zijn arm aan. Ze vatte deze terwijl ze
lief glimlachte en trad met hem het slot
binnen.
Zo bleven een oogenblik voor een zware
eiken deur staan, welke de officier spoe
dig met een sleutel geopend had en nu
'kon Mylady de kamer opnemen, welke
haar tot verblijfplaats was aangewezen.
De meubileering en inrichting kon even
goed op een gevangenis als op een logeer
kamer van toepassing zijn. Tocli ~eleek het
geheel meer op een gevangenis, want voor
liet raam waren ijzeren staven aangebracht
en aan de deur meerdere grendels. Mylady
had zich in een leunstoel laten vallen en
hekeek van daaruit aandachtig de kamer.
Ze zat daar met gebogen hoofd en de
armen over elkaar, terwijl de mannen on
der toezicht van den officier haar bagage
binnenbrachten, zonder ook maar ccn woord
te spreken.
ANNA PAULOWNA
BREEZAND.
Het hulp P.T.T. kantoor te Breezand is
met ingang van 1 Juli 1937 op werkdagen
opengesteld:
a. voor post- en telegraaf 8V&HV2, li15,
18—19.
b. voor telefoon 821.
c. op Zon- en feestdagen 8—9.
WIETtINGEN
Wijziging Noorder-Oeverdijk
aanbesteed.
Vanwege den Rijkswaterstaat is gisteren
aanbesteed het wijzigen van het buiten-
beloop van een gedeelte van den Noorder-
Oeverdijk alhier.
Laagste inschrijver was C. de Wit te Alk
maar voor f 24500.
Aanbesteding.
Vrijdag 11 Juli a.s. zal worden aanbesteed
de aanleg van de aardebaan van een ge
deelte van bet wegdek StolpenVeerburg
van den Rijksweg no. 9, gedeelte Stolpen—
van Ewijcksluis) en liet maken van een
brug van gewapend beton in dat wegge
deelte, met bijkomende werken onder de
gemeente Zijpe.
Vleeschkeuring.
De aandacht wordt er op gevestigd dat
voortaan op varkensvieesch afkomstig van
ongemerkte varkens, geen goedkeuiings-
stempel voor de consumptie meer kan wor
den verkregen.
Jaarverslag vleeschkeuring.
Blijkens het jaarverslag van den Keu
ringsdienst voor Vee en Vleesch over het
jaar 1935 werden in de gemeente Wieringen
gedurende dat jaar geslacht 287 runderen
(in 1934 315), 34 graskalvercn (65); 41 vet-
kalveren (34); 334 nucht. kalveren (219);
14 paarden (3); 579 varkens (758), 152 scha
pen (131);
Niet in een slachterij geslacht: 1 rund, 1
graskalf, 5 nuch-tcre kalveren, 37 varkens
en 6 schapen.
Afgekeurd: 6 runderen. 2 gr. kalveren, 2
vette kalveren, 72 nuchtere kalveren, 3 veu
lens, 8 varkens en 43 schapen.
Voorwaardelijk goedgekeurd het vleescli
van 7 runderen, 3 nr. kalveren, 6 schapen,
1 vet kalf cn 1 paard. Gesteriliseerd bet
vleesch van 1 rund. Naar vervverkingsin-
richting Schagen 25 runderen, 2 paarden, 4
varkens en 1 nuchter kalf.
Tweemaal moest tegen de slagers een
proces-verbaal worden opgemaakt,
SCIIAGEN, 24 Juni.
6 gcldekoeien (magere) f 120160, 63 id.
(vette) f 200—310. 2 kalfkoeicn f 200—240,
74 nuchtere kalveren f 1018, 38 vette
schapen f 24—31.50, 58 lammeren f 10—15,
5 bokken en geiten f 3—10, 13 vette varkens
per Kg. 49—50 ct.. 44 biggen f 10—15. ko
nijnen f 0.30—1, kippen f 0.75—1, haantjes
30—80 ct.
NOORDSCHARWOUDE, 24 Juni.
Aanvoer: 117600 Kg. aardappelen: Schot-
schc muizen 44.30. grooten 4.—, drielin
gen f 2->-2.90. kleine f 1.30—1.80, 85 stuks
bloemkool f 9.
BROEK OP LANGENDIJK, 24 Juni.
Aanvoer: 420.000 aardappelen: Schotsche
muizen 44.40, drielingen 2.503.70, kleine
1.60-2.30. 600 Kg. peen 6.20-6.60. 12000 Kg.
tomaten: A 20.90—23.20, B 19.60—19.70, C
22.50. CC 10.90.
AMSTERDAM, 23 Juni.
Ter veemarkt waren heden aangevoerd:
S21 vette kalveren, waarvan de prijzen wa
ren: le kw. 5864 ct.. 2e kw. 4856 ct., 3e
kw. 4046 ct. per Kg. levend gewicht; 103
nuchtere kalveren f 712 per stuk, 110 var
kens: vleeschvarkens, wegende van 90110
Kg. 5859 ct.. zware varkens 5758 ct.,
vette varkens 5556 ct. per Kg. slachtgew.
Overzicht: Vette kalveren ruime aanvoer,
vlugge handel, hoogcre prijzen. Er werd
ook voor schcepsprovisie gekocht. Nuchtere
kalveren minder aanvoer, vlugge handel
en hoogcre prijzen. Varkens zeer geringe
aanvoer, handel gedrukt, prijzen onveran
derd.
ALKMAAR, 23 Juni.
Aardappelen 25.20, aardbeien 1652,
aalhessen 814, andijvie 0.602.30. bloem
kool I 817. II 35, doperwten 6.5O---9.50,
kropsla 1.10—3.20. komkommers 36.50,
peterselie 2.803.00, perziken 9.postelein
0 30—0.56, peulen 1221.50. rabarber 1.80
4.10. selderie 0.602, spinazie 5694, snij-
boonen 2031. dubbele spercieboonen 20—
21 tuinboonen 3 50—4.50, tomaten 8—13,
uien 3.80—4.60. wortelen 3.50—8.50.
TAXEGEDEELTE CONSUMPTIEMELK.
Nederlandsche Zuivelcentrale, 27 Juni t.
m. 3 Juli 1937. Consumntiemelk regeerings
contract, taxegedeelte 6.25 cent, eventueel
verhoogd met premie of verminderd met
kwaliteitsafdracht. Ovcrmelk regeerings-
minimumprijs 4.80 cent. Afdracht bij leve
ring in consumptie van andere dan taxe
melk 2.50 cent.
41.
Daar kwam een man aangeslenterd, die in
het voorbijgaan niets anders zei als: „Naam
Esther fluisterde sidderend haar naam,
waarop de man met zijn duim een open, als
renwagen gebouwde auto aanwees.
„Daar in, maar vlug! We hebben met veel
tijd."
Esther kéerde zich om en liep naar den
wagen. Op hetzelfde oogenblik verscheen er
een tweede man, dien zij nog niet opgemerk
had. Hij schoot tusschen de andere wagens
uit en riep haar toe: „Halt, Esther Raleigh!
In naam..."
Als versteend was zij blijven staan, toen
plotseling de roeper ter zijde vloog en over zpn
hoofd duikelde. Het volgende oogenblik stond
de vrager naar haar, pakte haar ste\ g
de hand en rukte haar naar den renwagen. Z j
zat nog niet eens, of de man, die zoo
de gedachte scheen te kunnen han e
reeds gas en vrijwel onmiddellijk had b
reeds een groote snelheid. Omkï|ken g
Esther den gevallene naar het hotel w
Ademloos en stamelend zeide zij tot ff
leider, die zich ondanks de woeste vaart va
den wagen een valhoed over het h ]f
en haar meteen een anderen voor
aanwees:
„Hij telefoneert! Om 's hemelswi
kunnen niet ver komen!" en
Maar de man naast haar gromde slechts en
schoot toen met een waarlijk helsche bocht
van den rijweg af dwars het veld in naar een
telegraafleiding met vele draden. Met een
harden schok stond de wagen naast een der
telegraafpalen stil. De man sprong er uit,
verbond een loshangende leiding met een
anderen draad, dien hij uit een kistje haalde,
dat hij aan een riem om het middel droeg, her
haalde deze zelfde manoeuvre met nog twee
andere telegraafdraden en haalde toen uit het
kistje een microfoon te voorschijn, die hij aan
zijn oor hield.
Hij was geen minuut te vroeg geweest.
Esther hoorde een zacht schellen uit het kistje
en zag. dat haar geleider begon te grijnzen.
Het volgende oogenblik diende hij zich aan als
„hoofdbureau", maakte een vreemd knarsend
geluid en wenkte Esther, aan wie hij den
horen overhandigde.
„U verbindt hem nu vanuit den centrale met
afdeeling P van Scotland Yard."
Esther nam den horen aan en hoorde een
heesche stem, die onmiddellijke aansluiting
met de afdeeling P van Scotland Yard ver
zocht.
„Ambtelijk gesprek, Dringend."
Stereotiep en op den toon, zooals zij dien
duizendmaal van de telefoonjuffrouwen ge
hoord had, herhaalde zij de opgave en gaf
toen de horen weder aan haar gids, die nu
blijkbaar van een rapport kennis nam en be
loofde dadelijk alle posthuizen en gemeenten
op de hoogte te doen brengen. De wegen
zouden onmiddellijk afgezet worden. Of het
nummer van de auto bekend was?
De man aan het andere eind van de lijn
antwoordde en Esther's geleider toonde zich
zeer voldaan en beëindigde het gesprek. Hij
maakte de draden weer los en haalde uit het
achterstuk van de carosserie een paar klim-
iizers te voorschijn, waarop hij in den paal
klom om de vooraf losgemaakte leiding weder
te herstellen. Esther Raleigh wachtte huive
rend en angstig en trachtte vergeefs te raden,
hoe de man van haar vlucht gehoord kon heb
ben om zoo ter rechter tijd de leiding der
politie te kunnen afkoppelen.
De chauffeur kwam reeds weder naar
beneden, wierp de klim ijzers weer in de berg
plaats en verwisselde nu de nummerplaat van
zijn wagen. Dat alles samen nam nog geen
drie minuten in beslag en toen raasden zij
weder over den weg in de richting van Londen.
Inspecteur Symes, de man, die door Esther's
redder ter aarde geslagen was, verliet op dit
oogenblik bedaard het hotel, waar hij getele
foneerd had en maakte Jver het algemeen niet
veel haast. De wagen der vluchtelinge was ge
signaleerd en kon onmogelijk meer ont
snappen. Hij reed in zijn eigen auto naar het
directiegebouw van de mijn, waar hij den be
waker afhaalde, die nog steeds trouw voor
Esther's verlaten kamer zat en aan geen
kwaad gedacht had, tot Symes hem met hoffe
lijke woorden duidelijk maakte, welk een ezel
hij was. Beiden informeerden zij nog, of men
denhertog en diens gezelschap reeds bereikt
had en reden toen, nadat men hen de gerust
stellende verzekering had gegeven, dat het
spoedig zoover zou zijn, met een normaal
gangetje langs den weg, dien zij gekomen
waren, naar Londen terug.
e
Eerst na verloop van een geruimen tijd was
Esther in staat haar geleider epkele vragen
te stellen.
„U komt van...?"
„Juist. Ik had op u gewacht. Ik hoorde van
een kennis, dat u gered was en in uw kamer
in bed lag. Toen hoorde ik, dat onze vriend
Symes dat is de man, die u wilde arre
steeren dat hij ons een sergeant op den
hals geschoven had. Dat was genoeg. Mijn
kennis stond op wacht, om te zien, wat er zou
gebeuren en ik hield wij gereed. Hij kwam
verbaasd aangerend en vertelde mij, dat u
onderweg naar The Crown was.
Hij ging toen dadelijk naar onzen telegraaf
paal, waar hij de draden, die we reeds vooraf
uitgezocht hadden, losmaakte. Hij verdween
weer zoo gauw mogelijk, want hij had nog
meer te doen en we hebben hem hier in dit
stadje dringend noodig. Ik verwachtte u dus.
Natuurlijk had mijn wagen de aandacht ge
trokken van Symes, die een paar uur geleden
aangekomen was, en die dus op de loer ging
liggen. Al het overige is u verder reeds
bekend."
„En gaan we nu naar Londen?"
„Wij rijden zou gauw mogelijk naar South-
ampton. Daar gaat u aan boord van de „Bal
tic". Uw hut is al besproken."
Esther staarde den man naast haar aan,
maar kon niets anders ontwaren als zijn val
hoed en een paar schrikaanjagend doode
brillenoogen. Zoo was dus een vlucht, waarbij
het op leven of dood ging. Zij' had er geen
idee van, wie haar geleider was, dien Selfride
gezonden had, maar zij was sterk geïmpo
neerd door de energieke maatregelen van de
United Service.
Waar moest zij nu heen? Southampton
dat zeide haar volstrekt niets. Ging die boot
naar Frankrijk? Naar Duitschland, Neder
land, of Amerika? Zij had het gevoel, dat zij
van den man aan haar zijde geen verdere in
lichtingen zou krijgen. Hij had de opdracht
haar aan boord van de „Baltic" te brengen en
daarmee uit. Al het verdere zou zij dan later
wel vernemen.
De renwagen suisde met een gelijkmatige,
maar krankzinnige snelheid over den weg.
Het werd avond en het werd nacht en zij
reden om steden heen, wier lichten een on-
heilspellenden rossigen schijn tegen den he
mel wierpen. De chauffeur scheen alle wegen
in dezen omtrek uitstekend te kennen en bij
geen enkelen zijweg aarzelde hij ook maar
een seconde.
De reactie na de ongehoorde inspanningen
en aandoeningen der laatste uren hulde Es
ther in een mantel van lood. In een soort
halven slaap zat hij in haar hoekje wegge
doken en merkte nauwelijks iets van den
ijzigen wind, die haar in het niet bedekte ge
deelte van haar gezicht sneed. Eindelijk ma
tigde de chauffeur de snelheid en reden zij
voor het eerst sedert het begin van hun tocht
een stad binnen. De wagen bleef voor een
vrij afgelegen huis staan en de chauffeur
hielp Esther uitstijgen, daar zij door de
koude letterlijk geheel verstijfd was. Voor het
huis verscheen een vrouw, die miss Raleigh
eerbiedig groette en haar naar binnen
voerde.
Toen Esther, voor zij binnentrad nog eens
omkeek, zag zij nog juist den renwagen om
een hoek in de verte verdwijnen. Willoos Het
zij zich naar een gezellige kamer brengen,
waar de welgedane vrouw haar eerst een glas
warmen wijn of iets dergelijks liet drinken en
haar toen handig en voorzichtig begon te ver-
kleeden.
Na een half uurtje was Esther van een
meisje, dat er uitzag als een sportgirl, veran
derd in een elegante gepoederde en ge
schminkte jongedame, die zichzelf verbaasd
bekeek. De vrouw snelde de kamer uit en
keerde, dadelijk terug met een klein hand
koffertje, dat zij aan Esther gaf. In deze
vanity case vond zij behalve een modieus
handtaschje, haar koffersleutels, een porte
feuille met papiergeld en een paspoort. Ver
wonderd opende zij dit boekje en las naast
haar portret den naam Jessie Haynes. De
vrouw verzocht haar onder de foto dien zelf
den naam te schrijven; in het handtaschje
was wel een vulpenhouder.
Half wezenloos plaatste Esther de verlang
de handteekening en werd eerst weer oplet
tender, toen de vrouw haar zeide, dat naar
auto wel dadelijk voor zou komen, om haar
naar de Baltic te brengen. De hut van miss
Maynes was gisteren reeds in orde gebracht,
haar bagage was reeds aan boord en de din
gen, die zij dadelijk noodig zou kunnen heb
ben, zou zij in de kast en de laden in de hut
gemakkelijk kunnen vinden.
(Wordt vervolgd