©©IM
Nederland
RADIO
VAN
slaat de vleugels uit
1„J
Openingsv.ucht op Fransch
Indo China
EDGAR RICE
jBURROUGHS j
Onze Oost
Men kan ook te degelijk zijn
PROGRAMMA
DOOR
No. 72.
Meriem dankte haar leven aan een toeval.
Op hetzelfde ogenblik dat Malbihn op haar
vuurde, botste zijn kano tegen een boomstam
onder water, en daardoor vloog de kogel uit
de richting. Deze ging nu langs het hoofd van
het meisje, terwijl zij in het gebladerte ver
dween. Meriem lachte even spottend tegen de
schreeuwende Zweed. Spoedig had ze zich ver
in het bos geslingerd en Malbihn keerde naar
zijn kamp terug, woedend over zijn nederlaag.
Zijn weg zoekend door de woeste jungle een
mijl naar het Oosten, stond een man in een ge
havend Khaki-costuum plotseling stil op het
geluid van Mahlbins schot, dat door het woud
weerklonk. Struikelend en vallend, telkens als
hij vergat te bukken, kwam hij tenslotte met
zijn zwarte bediende bij de rivier. Door een
open plek tussen de bladeren zag Baynes de
kano met Malbihn zich naar de overkant spoe
den. Morison Baynes kon nauwelijks een kreet
van angst onderdrukken toen hij zag, dat Me
riem in een andere kano zat. Haastig slopen
de twee door het dichte struikgewas naar de
rivier, waar zij tot hun geluk nog een boot
vonden liggen. Terwijl deze derde kano zich
naar het midden van de river begaf, kreeg Mal
bihn hem in het oog. Hij richtte zijn geweer,
legde aan en wachtte. De kano was nu vlak
bij. Malbihn, aan de over gekomen, zag met
verwondering, dat de blanke man Baynes was.
En hij wist, dat Baynes kwam om wraak te
nemen. Malbihn haalde zijn schouders op. An
deren hadden hem gezocht om wraak te nemen
gedurende zijn ongebreideld bestaan en hij
leefde nog steeds. En met zijn geweer in aan
slag, schreeuwde hij: „Wat wil je?" Baynes
stond op. ,Jou", riep hij, terwijl hij zijn revól-
ver te voorschijn haalde en bijna blindelings
op de Zweed schoot. Malbihn waggelde en viel,
maar ook Baynes viel achterover in de kano.
De twee blanken hadden, ver van de bescha
ving, op elkaar geschoten.
Lof voor den durvenden
van onze luchtvaart.
geest
Groote tentoonstelling op Schip
hol.
Gistermiddag is op Schiphol in het
daarvoor ingerichte gedeelte van
hanger A., in tegenwoordigheid van
vele genoodigden, autoriteiten en
bekende persoonlijkheden uit de
luchtvaartwereld, door den Amster-
damschcn wethouder voor de han
delsinrichtingen, Mr. G. C. J. D.
Kropman, de luchtvaarttentoonstel
ling Schiphol, georganiseerd op ini
tiatief van de huldigingscommissie
1938 Amsterdam ter gelegenheid van
het veertigjarig regeeringsjubileum
van H. M. de Koningin, officieel ge
opend.
Wethouder Kropman, de bekende Schip
hol propagandist, maakte van deze gelegen
heid gebruik, in zijn openingsrede met na
druk te beweren, dat Amsterdam en Schip
hol een onverbrekelijke eenheid vormen.
Eeretribuut aan de Koningin.
In zijn geestdriftige speech zeide spr. o.m.-
dat Nederland wat het in de afgeloopen
veertig jaren op het gebied van de lucht
vaart bereikt heeft, zal weten te behouden
en voort te zetten.
Met een tempo, een élan, een vaart, welke
onzen terecht verdienden naam op lucht
vaartgebied over de geheele wereld nog zal
versterken.
Dat is 't eeretri'buut van de Neder-
landsche luchtvaart aan Hare Majes
teit de Koningin en daarom mogen
hier dankbaar en met groote bewon
dering begroet worden de vele zicht
bare, en onzichtbare elementen van
de Nedcrlandsche luchtvaart, de ge
niale techniek van Fokker en Kool
hoven, de rusteloozo voortvarend
heid van Plesman, de kameraad
schap van de buitcnlandsche maat
schappijen, de stuwende kracht van
de nationale luchtvaartschool, de
sportiviteit van de Amsterdamsche
Aero club en de Amsterdamsche
Zweefclub, de krachtige en doelbe
wuste ondernemingszin van de Ko
ninklijke Ncderlandsch - Indische
luchtvaart maatschappij, maar voor
al de frissche, kloeke, durvende
geest van onze piloten, mecaniciens,
monteurs, in een woord van allen,
die betrekenis geven aan de Ncder-
landsche luchtvaart.
Onmiddellijk na de openingsplechtigheid
kregen de genoodigden gelegenheid, het ten
toongestelde in oogenschouw te nemen.
Een Indruk van het tentoonge
stelde.
Van het overstelpend vele, wat op deze
expositie, welke een beeld geeft van de ont
wikkeling onzer luchtvaart noemen wij ten
eerste twee vliegtuigen, die zoo langzamer
hand historische vermaardheid hebben ver
kregen, de Spin van Fokker en het eerste
verkeersvliegtuig met gesloten cabine van
Koolhoven, de F.K. 20. In dit centrale gedeel
te. vindt men tevens de belangrijke inzen
ding van den technischcn dienst van de K.
I,. M. Hoofdschotel hiervan vormt de Wright
Cyclone-motor, die in 1934 in de Douglas
was gemonteerd, welke aan de Melhourne-
raee deelnam. Daarmee was zijn rol echter
niet uitgespeeld, want daarna is deze motor
regelmatig in dienst geweest op de Indic-
route en op liet Europeesehe net. In totaal
heeft hij 4.356 uus gedraaid en daarbij een
afstand van 1.200.000 K.M. oftewel 30 maal
den omtrek van de aarde afgelegd. Voorts
vindt men er het model van liet laatste type
Hamilton Standard luehtschroef, de z.g. IIv-
dromatic propeller waarmee de schroef in
vaanstand kan worden gebracht.
Het Koninklijk Ncderlandsch Meteorolo
gisch Instituut vraagt de aandacht voor zijn
instrumenten en werkmethoden, en speciaal
voor de weerkaarten, die voor den vliegt uig-
hestuui'der van zoo groot belang zijn. Het ra
diobaken wordt gedemonstreerd door den
Rijksluchtvaartdienst, die het mede ontwor
pen heeft, het werd door de Philipsfabrieken
uitgevoerd.
Het buitenland vertegenwoordigd
Air France komt o.a. uit met een model
van haar nieuwste verkecrstoestel, de Bloch
220, die men op Schiphol ook in levenden
lijve kan aanschouwen en de Deutsche Luft
hansa exposeert een model van bestuurders
plaatsen met instrumentenbord van een mo
dern Junker vliegtuig. International Air
Freight Ltd., laat de voordeden van liet ver
voer van goederen door de lucht zien.
De Nationale Luchtvaartschool tracht be
langstelling te wekken voor de opleiding tot
vliegtuigbostuurdcr.
Bijzondere aandacht vraagt de inzending
van de K.N. I. L. M. De aclite'rgrond daar
van wordt gevormd door een artistieke land
kaart waarop liet luchtnet, zooals liet thans
is, cn zooals het nog worden kan, is uitge
zet De twee nieuwe internationale lijnen,
Australië en Saigon maken de kaart zeer
actueel. Ook aan het karleeringsbedrijf is
verdiende aandacht besteed.
Al-met-al geeft deze tentoonstelling een
overtuigend bewijs van den bloei onzer na
tionale luchtvaart.
FEUILLETON
ETHEL M. DELL
Werktuigelijk, met die onderworpenheid aan
Ivor's wenschen, die een gewoonte van haar
was geworden voor zoover net geen zaken
waren, Rolio betreffende, begon ze de courant
door te lezen. Bij het. laatste nieuws stond iets
over een spoorwegongeluk, ergens op het
vasteland, maar het drong niet goed tot haar
door. Toen las ze, eveneens machinaal en zon
der veoi belangstelling, een bericht over ver
schillende verkeersongelukken.
En plotseling, geheel onverwacht, was het
alsof er een electrische schok door haar heen
ging. Daar stond in groote, vetgedrukte let
ters: „Wereldvermaard chirurg en beroemd
tooneelspeler bezoeken Engeland." En daar
onder: „Craven Ferrars, de beroemde Engel-
sche acteur en afgod van de Amerikanen, komt
na een afwezigheid van vele jaren naar zijn
vaderland terug begeleid door Geoffrey
Asterby, de beroemdste chirurg van de Ver-
eenigdé Staten."
Na deze sensationeele mededeelingen volgde
dan een gewoon verslag: „Craven Ferrars,
wiens groote talenten als acteur bij de New-
Yorksche schouwburgbezoekers algemeen ge
waardeerd worden, heeft met het Belle Isle
Theater te Londen een contract afgesloten en
zal daar binnenkort In een stuk optreden, dat
den titel draagt: „De vijf Azen". Het schijnt
een zeer belangrijk oorlogsstuk te zijn, doch
vooralsnog zijn we niet in de gelegenheid
nadere bijzonderheden over den inhoud te
geven. Craven Ferrars zelf is in den grooten
oorlog geweest en werd zoo deerlijk verminkt,
dat hij zich onmogelijk aan het publiek kon
vertoonen. Maar de groote chirurg. Geoffrey
Asterby die zelf in een van de veldslagen
een been moest offeren heeft hem volkomen
genezen en daarmede de wereld een man terüg-
gegeven met schitterende gaven, wiens prach
tige verschijning hem den titel bezorgd heeft
van „Adonis van het Westen". We kunnen
hem veilig een groot succes voorspellen in ons
land, het land zrjner geboorte. En het doet ons
genoegen te vernemen dat Dr. Asterby hem
begeleidt en getuige zal zijn van zijn triomfen.
Craven Ferrars en dokter Geoffrey Asterby
komen vandaag aan met het stoomschip
„Eureka".
Een eigenaardige rilling voer door Molly's
leden. Geoffrey Asterby haar vriend van
zoo lang geleden! In jaren had ze niets van
hem gehoord, maar dat had aan haar gelegen.
Haar leven was zoo vol en zoo druk geweest
en bovendien noodzaakte haar zwakke ge
zondheid haar veel verplichtingen op te geven.
En zoo was 't gebeurd, dat de corresponden
tie gestaakt was. Maar ze had gehoord dat
zijn behandeling gelukt was. Met oneindig veel
geduld was hij er in geslaagd van den geheel
verminkten man een nieuw wezen te maken.
En ze herinnerde zich hun afscheid, nu jaren
geleden. En hoe een ineengedoken gestalte op
den achtergrond op hem wachtte Was dit het,
wat die toovenaarshanden hadden gewrocht?
Was het wrak herschapen in een wezen, dat
door de geheele wereld werd aanbeden om
zijn gaven en om zjjn lichamelijk schoon? Was
het hem inderdaad gelukt ook den geest van
dezen ongelukkige weer vrij te maken? En
een groot geluksgevoel doorstroomde haar en
deed haar de zorgen van het oogenblik voor
een wijle vergeten.
HOOFDSTUK XXVII.
De Aankomst.
De kade was vol wachtende menschen. toen
het groote stoomschip „Eureka" aanlegde.
Schitterend qeslaaqd. K.N.I.
L.M .-piloten hartelijk verwel
komd.
De eerste officieele vlucht van de
K.N.l.L.M. naar Saigon in Fransch
Indo-China had een schitterend ver
loop, alhoewel deze in sterk af
wisselend weer plaats vond. Op
alle plaatsen landde men eerder te
vroeg dan te laat.
Na de ontvangst in een hevige regenbui
te Palenibang volgde als landingsplaats Sin
gapore, waar men de lunch gebruikte. Hier
was inmiddels goed weer doorgebroken, zoo
dat onder gunstige omstandigheden de ver
dere reis werd vervolgd.
De oversteek van Singapore naar Saigon
neemt pl.m. anderhalf uur in beslag. Bij
nadering van Saigon viel liet den inzit ton
den op dat de grondgesteldheid hier onge
veer gelijk is aan die in Nederlandsch-Indië.
Nabij Saigon ontbreken echter de palmboo-
men.
De onlvanqst.
Te 16.48 uur kwam de PKAFJ aan en
liet gezagvoerder van Breemen zijn machine
op het, vliegveld van Saigon uitloopen, on
der oen stroomende regen. Daar de machi
ne 10 minuten te vroeg was moest even
worden gewacht, alvorens de officieele ont
vangst kon plaatsvinden.
De gouverneur-generaal van Indo-
China had bij het passeeren van de
grens een welkomsttelegram gezon
den, evenals de gouverneur van
Cochin-China.
De officieele ontvangst droeg aldus de N.
R.Crt., een buitengewoon hartelijk karakter.
Behalve de gouverneur-generaai van Indo-
China en de gouverneur van Cochin-China
waren zeer vele autoriteiten, vertegenwoor
digers van de militaire en civiele luchtvaart
en particulieren aanwezig.
Bcleckcnis van de lijn.
Er werden vele toespraken gewisseld,
waarbij gelukwenschen werden geuit hij de
opening van deze nieuwe lijn. Ook de gou
verneur-generaal en de gouverneur felici
teerden hiermede.
In liet algemeen werd in de rede
voeringen in liet bijzonder gewezen
op de internationale beteekenis van
de verbinding Batavia-Saigon, met
de verbindingen, welke zich daarop
weer aansluiten.
Rollo liep vol koortsachtig ongeduld op en
neer. Hij haa altijd het land gehad aan wach
ten; het maakte hem zenuwachtig.
Hij had zichzelf nu wel al honderd maal ver
teld dat hij een idif.ot was om zoo maar naar
Engeland terug te keeren, alleen omdat hij
toevallig in een courant gelezen had dat de
„Eureka" dez n dag zou aankomen en dat het
schip een beroemdheid aan boord had. Het was
later geworden dan verwacht was en hij ram
melde van den honger. Een paar broodjes, in
haast verzwolgen aan het stationsbuffet,
waren niet voldoende geweest. Maar hij zou
tenminste uitgebreid thee kunnen drinken,
straks in den trein naar Londen. Wat hiervan
ook terecht mocht komen, dit was tenminste
iets, waarop hij vast kon rekenen. En hij zou
den nacht in' de stad doorbrengen, dan kon hij
meteen Molly opbellen op Aubreystone Castle
om te hooren of ze een goede reis gehad had.
Als dan haar oordeel over den toestand daar
over het algemeen nogal bemoedigend klonk,
zou hrj er morgen heengaan en een week of
twee den braven jongen spelen. Dit alles, in
dien dit hier op niets uit mocht loopen!
Het lange wachten had hem pessimistisch
gestemd. Waarom was hij eigenlijk gekomen?
Wat kan daar voor goeds uit groeien? Ze zou
den hem misschien houden voor een van
dezulken, die zich vastklampen aan de rokpan-
den van beroemdheden ten eigen bate. Een
hatelijke gedachte! En hij keek om zich heen
als een woedende bulldog. Wat een helsch
lawaai maakten ze toch! Kon een schip dan
niet zijn plaats van bestemming bereiken zon
der al die drukte? En wat een ellendig weer
werd het! De lucht was zwaar als lood en over
het water hing een soort bruine mist. Waarom
ter wereld was hij gekomen?
De menschen op het dek leken wel een
troep figuranten, speciaaf zoo opgesteld. Zoo
gauw als de bruggen zouden zijn neergelaten,
zouden allen tegelijk naar voren dringen als
wilde beesten in een circus. Naast hem stond
een man met een camera, die zijn toestel in
gereedheid bracht. Rollo was hierover op on
verklaarbare wijze verontwaardigd. Wat deed
Tevens werd voorlezing gedaan van het
schrijven, door den gouverneur-generaal
van Xcderlandsch-Indië gericht aan zijn
ambtgenoot in Indo-China, welk schrijven
met het vliegtuig was meegegeven en waar
in ook het a.s. bezoek van den directeur
van verkeer en waterstaat aan Indo-China
werd aangekondigd.
Ook bij aankomst te Singapore was do
ontvangst feestelijk, hier was een groot
doel van de Ncderlandschc kolonie aanwe
zig, alsmede vele Britsche notabelen. Daar
het juist de verjaardag van H. M. de Ko
ningin was, werden verschillende toepas
selijke toasten .uitgebracht.
Men aanvaardde de terugreis naar Ba
tavia, over Palembang, wederom in stroo
menden legen. Te 17.20 arriveerde de PK
AFJ op Tjililitan, waarmede dus deze offi
cieele opcningsvlucht van de nieuwe lijn
bevredigend was besloten.
TOT NA MIDDERNACHT VERGADERDE
DE N. S. B.
Te Bandoeng is voor de afdeeling West-
Java van de N.S.B. een landdag gehouden.
Er bestond aldus de N. R. Ct. groote belang
stelling en velen waren opgekomen uit de
kringen Batidocng, Batavia, Cheribon en
Soekaboemi. Te Bandoeng vervulde de lieer
de Marchant et D'Ansembourg zijn laatste
spreekbeurt in Nederlandsch-Indië. Ook de
heer van Geelkerken voerde het woord. De
landdag, die op 30 Augustus plaatsvond,
ving aan te 9 uur in den avond en werd
eerst te 1 uur des nachts beëindigd. Tc 12
uur huldigde de lieer van Geelkerken in een
toespraak H. M. de Koningin, waarop geza
menlijk het Wilhelmus werd gezongen.
Oranjecomité in nood
De al te groote degelijkheid, om in geen
geval finantieele verplichtingen aan te gaan,
voor de kas dit toeliet, heeft liet. ijverige be
stuur van de Oranje verecniging te Haren
(Gr.) parten gespeeld
Toen er eindelijk geld genoeg was om de
grootsclie plannen, het houden van een his
torische optocht tc verwezenlijken, kwamen
de moeilijkheden.
De definitieve bestelling van de be-
noodigde costuums kon het bestuur
niet doen, want het bleek, dat de
costumiers niet meer in staat waren
de voorloopigo afspraken, die na
tuurlijk wederzijds geheel vrijblij
vend waren, gestand te doen. Het in
den lande vrij zijnde materiaal om
een optocht samen te stellen bleek
niet meer te krijgen.
Haren zal liet dus zonder een liistorischcn
optocht moeten doen, zegt de Msb. Het ligt
nu echter in de bedoeling de versiering en
verlichting op grootcr schaal te doen plaats
hebben, zoodal men toch op waardige wijze
liet Oranjefeest kan herdenken.
ZATERDAG 3 SEPTEMBER 1938.
Hilversum I, 1875 m.
VARA-uitzending. 10.0010.20 v.m. en
7.308.00 VPRO.
8.00 Gramofoonmuziek. (Om 8.16 Ber.).
10.00 Morgenwijding.
10.20 Programma voor Arbeiders in de Con-
tinubedrijven.
12.00—1.45 Gramofoonmuziek (Om 12.15 Be
richten)
2.00 Esmeralda-Septet.
2.30 Orgelspel.
3.00 Reportage.
3.30 Gramofoonmuziek.
4.30 Esperanto-uitzending.
4.50 Gramofoonmuzek.
5.10 Causerie „Wat vak-organisatie in 40
jaar democratie tot stand bracht".
5.306.00 „Filmland".
6.05 Orgelspel.
6.30 Sportreportage.
7.10 Politiek radiojournaal.
7.30 Causerie „De radio in 40 jaar".
8.00 Herhaling SOS-Berichten.
8.03 "erichten ANP, VARA-Varia.
8.15 Het VARA-Orkest rn.m.v. soliste en spre
kers.
10.00 Berichten A.N.P.
10.10 Orgelspel.
10.30 Het Noviteiten-orkest en solisten.
11.3012.00 Gramofoonmuziek.
Hilversum II, 301,5 en 415,5 m.
8.009.15 Gramofoonmuziek (Om circa 8.15
Berichten).
11.30 Godsdienstig halfuurtje.
12.00 Berichten.
12.15 KRO-Melodisten, m.m.v. solist. (1,00—
1.20 Gramofoonmuz.; ca. 1.15 Berichten).
2.00 Voor de rijpere jeugd.
2.30 Gramofoonmuziek.
3.00 Kinderuur.
4.00 Gramofoonmuziek.
4.05 Causerie: „Groote problemen
4.20 Gramofoonmuziek.
4.25 Causerie over Krishnamurti.
4.40 Gramofoonmuziek.
4.45 Causerie „De natuurlijke opvoeding".
5.00 KRO-Melodisten m.m.v. solist.
5.30 Esperantonieuws.
5.45 De KRO-Nachtegaaltjes.
6.20 Journalistiek weekoverzicht.
6.45 Gramofoonmuziek.
7.00 Berichten.
7.15 Friesch programma.
7.35 Actueele aetherflitsen.
8.00 Berichten A.N.P. Mededeelingen.
8.15 Overpeinzing met muzikale omlijsting.
8.35 Gevarieerd concert.
10.30 Berichten ANP.
10.40 Sportoverzicht.
10.5512.00 Gramofoonmuziek.
de vent hier!
Mischien stonden ze hier wel allebei op
denzelfden man te wachten! Misschien hiel
den ze hem ook wel voor zoo'n nieuwtjes
jager! Stel je voor, hij een journalist! Waar
om was hg nu eigenlijk hier gekomen?
En wat een helsch lawaai maakte die
sirene! Was dat nou noodig? Hij had het
land aan spectakel; het irriteerde hem. Hij
was er zeker van, dat Molly het ook zoo
voelde. Hij hoopte maar dat zjj die bui niet
krijgen zou. Hij begon te wenschen, dat hrj
maar met haar meegegaan was. Dit zou toch
op niets uitloopen. En hoe ter wereld moest
hg tusschen die menscnenmassa daar aan
boord iemand herkennen en dan nog wel
iemand, dien hij in acht jaar niet gezien had!
Ah! Er scheen bev/eging aan boord te komen.
Nu zouden de passagiers wel gauw aan land
kunnen gaan. Hoe was hij eigen,ijk van plan
zichzelf te introduceeren daar had hij
nog niet over gedacht. Moest hij uitleggen
dat een vriendelijkheid, een kind van elf jaar
bewezen, hem hierheen had gebracht? Hij,
een jongeman in zijn twintigste jaar! Het
was meer dan belachelijk. Waarom had hij,
voor hij hierheen ging, niet beter alles over
dacht Enkele minuten rustig /verleg zou
den voldoende geweest zijn om hem van zijn
plannen te doen afzien. Maar hij dacht nooit
na dwaas als hij was! Hij zou natuurlijk
beleefd en een beetje geringschattend afge
wezen worden; misschien zouden ze hem
wel uitlachen. En hij zou het verdienen ook.
Oh waarom voor den Tjhel was hg toch
hierheen gekomen?
Er werden nu planken uitgelegd. De wach
tende menschen op de kade werden opgewon
den. Het werd een wuiven en roepen de
menschen schreeuwden elkaar haast woor
den toe, die niemand kon verstaan. De man
met de camera.zette zich in postuur. Rollo
voelde een mtense antipathie tegen hem. De
vent scheen zijn kansen te berekenen. Oh, hij
was er nu zeker van dat hij voor een jour
nalist gehouden werd en hij gromde luid.
Maar nu hg hier eenmaal was. zou hij er niet
op het laatste oogenblik tusschen uitknijpen!
En als hij uitgelachen werd nu, niemand
zou dat te weten komen en hij zou er wel
voor zorgen, dat hij in het vervolg uit de
buurt bleef!
Zoo liep hij in zichzelf te merpperen. Nu
werden de trappen neergelaten en goed vast
gelegd en daar begonnen de passagiers voor
waarts te dringen. Rollo's hart begon wild
te kloppen. Hij had het gevoel dat hij voor
een van de groote momenten uit zijn leven
s.ond. En hg was bang en toch weer niet,
opgewonden en doodkalm.
""erwijl de menigte naar beneden stroomde,
bedacht hij opeens, dat hg beter verlof had
kunnen vragen aan boord te mogen gaan.
Hier in dit gedrang zou hij zijn man zeker
niet vinden! Waarom maakten die menschen
ook zoo'n haast! De boottrein naar Londen
zou toch niet eerder weggaan dan nadat alle
bagage ingeladen was en dan moest toch
ook nog de douane gepasseerd worden. Nie
mand kon dus redenen hebben om zoo'n
haast te maken, En toch waren al -die men
schen aan het dringen en duwen alsof hun
leven er van afhing.
Hier beneden, op de kade, werd nog harder
geroepei en geschreeuwd. Met afschuw keek
hg om zich heen. Zou het nog mogelijk zijn
om permissie te krijgen? Aan boord zou het
allicht beter zijn... En toen plotseling, op
waarts kijkende, ging er een electrische
schok door hem heen. Bovenaan de trap,
waarnaast hij stevig geplant stond, waren
twee mannen verschenen. Een van hen. bleek
en mager, werd door den ander gesteund. En
die ander was een knappe slanke man, die
met een vage glimlach om zich heen keek.
Rollo slikte een prop weg in zgn keel. Dat
was hij! Uit duizenden zou hij hem herkend
hebben. En toch scheen hg veranderd; zijn
heele houding, zijn gebaren, zijn blil- was an
ders. Maar hij was het, daar was hij zeker
van hetzelfde gezicht, dezelfde gestalte.
Wordt vervolgd.)