Hartje Vreeselijk ongeluk te Soest Japanzet blokkade door cMg&ndstfcurw SpiLactiviteit in Britsch-Indië Automobilist achter het stuurradverbrand PUBLICATIE Schout-bij-nacht Gijzen ter aarde besteld Vischafslag Den Helder VAN MIJNHARDT en de pijn zakt onmiddellijk wegl Hartjes zijn onfeilbaar bij pijnen van allerlei aard en helpen uit stekend bij verkoudheid en griep Door de hartvorm gemakkelijke) in te nemen dan de ronde ouweltjes Bij apothekers en drogisten, koker 12 st. 50 et. doosje 6 st. 30 et Nog drie dooden en één zwaar gewonde. Hedennacht, ongeveer half twee is op den Rijksweg te Soest, nabij hotel „Kam plust" een ernstig onge luk gebeurd, waarbij vier personen om het leven kwamen en één zeer ernstig is gewond. Een two-seater waarin vijf per sonen waren gezeten, bestuurd door den heer Bruins uit Amersfoort, is daar ter plaatse door tot nog toe onbekende oorzaak uit den bocht gevlogen en in volle vaart tegen de langs den weg staande boomen ge botst. De gevolgen waren verschrikkelijk, want onmiddellijk vloog de auto in brand. Slechts een van de inzittenden slaagde er in zich uit den brandenden wagen te be vrijden. Met zware verwondingen is hij op genomen en naar het ziekenhuis. „Lichten berg te Amersfoort overgebracht. Men vreest dat hij in ieder geval een zijner oogen zal moeten missen. De heer Bruins verbrandde achter het stuur. Een derde passagier, als mede twee inzittende vrouwen wer den op slag gedood. Een van de lij ken bleek zeer ernstig verminkt. Het stoffelijk overschot van de slachtof fers is naar Soest overgebracht. De politie heeft de resten van de verbrande auto in beslag genomen. Omtrent dit ongeval vernemen wij nog, dat de bestuurder, de heer Bruins des avonds met een vriend per motorrijwiel naar Utrecht was gegaan, alwaar zij een gezamenlijken vriend bezochten. Gedrieën hebben zij toen den avond ver der doorgebracht. Men heeft getracht van de eenige overle vende van dit ongeval te weten te komen wie de onbekende vrouwen waren, doch hij bleek niet in staat dit mede te deelen. Oorzaak drankmisbruik. Omtrent het verkeersongeluk op den Rijksweg-te Soest vernemen wij nader, dat dit te wijten is aan drankmisbruik. De Wagen, een twee-persoonsauto, met dickey- seat, werd bestuurd door J. Bruins. Men weet niet zeker, it welke plaats de man af komstig is, daar het slachtoffer is ver brand en ook zijn papieren verloren zijn ge gaan. Vermoedelijk betreft het hier een inwoner uit UtrechtTuindorp. De namen der twee gedoode vrouwen zijn nog niet bekend. Zij zijn waarschijnlijk afkomstig uit Amsterdam. De vierde gedoode is de 34-jarige A. Beek man uit Amersfoort. De gewonde is E. Boom uit Amersfoort. Hij heeft een ernstige hoofdwonde opgeloo- pen en is op de plaats van het ongeluk zijn oog kwijtgeraakt. De man wordt verpleegd in het ziekenhuis Lichtenberg te Amersfoort. Zijn toestand is zorgwekkend. RADIQ-VOORDRA.CTEN LANDBOUW- CRISISPOLIT1EK. Ter algemeene kennis wordt gebracht, dat de publicatie met de radiovoordrachten van den Minister van Economische Zaken over de LANDBOUW-CRISLSPOLITIEK, verkrijgbaar is gesteld bij de volgende adressen: Departement van Economische Zaken, af- deeling Landbou w-Crisis-Aangelegenheden, Lant*e Voorhout 3. 's-Gravenhage Economische Voorlichtingsdienst van het Departement van Economische Zaken, Rijn straat 24, 's-Gravenhage; Algemeene Landsdrukkerij. Fluweelen Burgwal 18, 's-Gravenhage. Na aanvrage aan een dezer adressen, wordt de brochure kosteloos toegezonden (naam en adres van aanvrager duidelijk ver melden.) Degenen, die uit verschillenden hoofde meer dan één boekje toegezonden kregen, kunnen het extra exemplaar ter hand stel len aan andere belangstellenden, die nog geen brochure ontvingen, dan wel terug zenden aan een der bovengenoemde adres sen. Groote ongerustheid in de inter- natinale concessies. ZAL ENGELAND TOEGEVEN? De commandant van het Japansche gar nizoen te Tientsin heeft gistermiddag een proclamatie uitgevaardigd krachtens welke het verkeer van voetgangers en voertuigen tusschen de Japansche concessie en de Chi- neesche wijken eenerzijds en de Fransche en Britsche consessie anderzijds heden te zes uur wordt verboden. Er bestaat ongerustheid onder de bui tenlandsche kolonie, bestaande uit 600 En- gelschen, 400 Duitschers, 160 Franschen en 4000 wit-Russen. Velen zijn uit de conces sies vertrokken. De Britten te Tientsin hebb.cn besloten met vastberadenheid de Japansche blokka de van de concessie te verdragen. De toe stand is ernstig, doch in de concessie voelt men meer woede dan vrees, Afdeelingen in fanterie van het Britsche leger patrouillee ren in vrachtauto's langs de grenzen van de concessie. „Er is een grens aan ons geduld" De woordvoerder van het Japansche gar nizoen té Tientsin heeft verklaard: „Er is een grens aan het geduld en ons geduld is thans uitgeput. Wij hebben besloten de noo- dige maatregelen te nemen voor de handha ving van orde en rust in Noord-China en ook voor onze zelfverdediging. In Maart en April zijn drie Japansche. soldaten door Chineesche terroristen gedood." De woordvoerder zeide verder, dat het geen nut had, met de Britsche autoriteiten nog langer te onderhandelen over de uitle vering der moordenaars van Tseng-sji-Kang Een nieuw incident. De toestand is nog slechter geworden door de arrestatie van een Britschen ma joor, die ervan wordt beschuldigd te heb ben gefotografeerd in verboden zóne. GEEFT ENGELAND TOE? Volgens een mededeeling van de Japansche ambassade te Londen heeft de Japansche ambassadeur, Sjigemitsoe, van het Foreign Office bericht ontvangen, dat de Britsche regeering Dinsdagmiddag besloten heeft, de vier Chineesche terroristen in Tientsin uit te leveren. Hierdoor wordt aan de desbetreffende Japan sche eischen voldaan. Het Foreign Office, aldus U.P., heeft den Japanschen ambassadeur ervan in kennis gesteld, dat de Brit sche autoriteiten tot de bevinding zijn gekomen, dat de tegen de vier Chineezen ingebrachte beschuldigin gen juist zijn. Japan bereidt zich voor op lang durige inspanning. Ter gelegenheid van het feit, dat op 7 Juli hét dérde jaar van den Japansch-Chi- neesohen oorlog begint, publiceert het leger een uitvoerig memorandum over de verde re ontwikkeling van den oorlog. Daarin wordt gezegd, dat nog twee of drie jaar noodig zullen zijn om het Chineesche leger onschadelijk te maken. Daarna zal de ves tiging van een nieuwe orde 'in Oost-Azië nieuwe tijdruimte vergen. Men moet ver wachten, dat na 20 of 30 jaar de grondsla gen voor de nieuwe orde gelegd zijn. Indische vorsten echter achter de Britsche regeering. De toenemende invloed, welke door Duit schers, Italianen en Japanners in Britsch- Indië en aangrenzende landen worden uit geoefend, wekt eenige bezorgdheid, aldus de Times. Er zijn bewijzen, dat op listige wijze nationaal-socialistische en fascistische pro paganda wordt gemaakt, hoewel het uit de nationaal-socialistische pers duidelijk is, dat de Britsch-Indiërs in het algemeen den be- staanden band met Engeland verkiezen bo ven betrekkingen met eenige andere Euro- peesche of Oostersche mogendheid. Orthodoxe leden van de Congrespartij koesteren zelfs de verdenking, dat extremis tische leden van de partij indirect finan- cieele steun ontvangen uit buitenlandsche bronnen. Sommige deelen van de pers schij nen te zijn bezweken voor de verlokkingen van buitenlandsche propaganda, welke hen bereikt in den vorm van regelmatig verschij nende „Nieuwsbrieven", welke objectieven commentaar op de Duitsche politiek heeten te bevatten. Duitsche en Italiaansche reizi gers, die zich vaak voordoen als journalisten, onderzoeken klaarblijkelijk de binnenland- sche verhoudingen in het land en onder de extrcmistischer anti-Britsche elementen voe ren zij een propaganda, welke de Britsche belangen schaadt. Hoewel, aldus de N. R. Ct. nooit een gezaghebbende verklaring is af gelegd over de houding van de Congrespartij in geval van oorlog, is het duidelijk, dat de Indische openbare meening aan de zijde van de democratieën staat. De Indische vorsten zullen zich eventueel zonder aarzelen aan de zijde van Groot-Britannië scharen en de Mo hammedanen, zoowel in Britsch-Indië als in Afghanistan zijn sterk verontrust door de onverwachte onderwerping van hun Alba- neesche geloofsgenooten aan het fascistische regiem. ïïlüioJtApoJil 's-Gravenhage, 13 Juni 1939. (Adv.) KARL GALL OVERLEDEN. De bekende Duitsohe motorrenner Karl Gal], die enkele dagen geleden bij de trai ning voor de T.T.-races op het Engelsche eiland Man kwam te vallen, is gisteren aan de gevolgen van dien val overleden. Gall was 37 jaar oud en één van de beste Duitsche motorrenners. Hij startte ook ver schillende malen in de T.T.-races op hei circuit van Assen. Het vorige jaar had hij hij de training op het eiland Man een on geluk, waardoor hij het geheele jaar niet in wedstrijden-uit kon komen. Dit seizoen reed hij echter weer in enkele Duitsche ra ces mees ïfxhakttx DE WEDSTRIJD EUWE—KERES. Naar wij vernemen heeft de heer Keres aan het Euwe-comité bericht gezonden, dat hij, in verband met een reis naar Zuid-Amerika, niet in staat is dezen zomer in Estland te gen Euwe te spelen. Zooals bekend lag het in het voornemen tusschen beide meesters een wedstrijd te organiseeren van twintig partijen, waar van in den zomer tien in Estland en in den a.s. winter tien in Nederland zouden wor den gespeeld. Wanneer dit om een of andere reden niet zou doorgaan, zal tusschen Euwe en Keres een wedstrijd van veertien partijen worden gespeeld en wel omstreeks Kerstmis in ons land. De heer Keres heeft toegezegd, dat hij omstreeks dien tijd naar Nederland zal komen voor het spelen van deze veertien partijen. Wielrennen STEEDS MAAR WEER SCHULTE! Té Baarle Nassau Hertog is onder groote belangstelling de „Baol Draaiom" verreden. Hoewel het weer er aanvankelijk zeer slecht uitzag, is er toch geen druppel ge vallen. Het parcours, dat deels over Neder landsch, deels over Belgisch gebied liep, was 138 k.m. lang. De uitslag was: 1 Schulte (Den Bosch) 3 uur 30 min.; 2 de Korver (Willemsdorp); 3 van Peer (Ant werpen); 4 van Amsterdam; 5 Toubeaux (Brussel); 6 Middelkamp. DE RONDE VAN DUITSCHLAND. De elfde etappe, van Salzburg naar Augs- burg, een afstand van 223.5 K.M. werd ge wonnen door den Duitscher Herbert Gerber in 6 uur 38 min. 49 sec. Grysolle, de Bel- gisohe crack werd vierde. De renners hadden gedurende de geheele rit met tegenwind en regenbuien te kampen De Franschman Choque heeft opgegeven. In het algemeen klassement leidt nog steeds Umbenhauer (Dld.) voor Scheller (Dld.), Zimmerman (Zw.) en Oubron (Fr.) Zwitserland heeft de leiding in het lan- denklassement met een voorsprong van ruim één minuut op België. Gistèrénmiddag is- onder zeer groote be langstelling op de algemeene begraafplaats te Heelsum ter aarde besteld het stoffelijk overschot van den heer J. H. Gijzen ,in leven schout-bij-nacht-titulair, die 9 Juni op 84- jarigen leeftijd overleden is. Onder de vele aanwezigen merkten wij o.a. op den verte genwoordiger van den minister van Defensie, hoofdofficier van den Marinestoomvaartdienst Kwak, schout-bij-nacht Winde, overste Bak ker en voorts vele oudoficieren, aldus de Tel. Nadat de kist in de groeve neergelaten was, trad als eerste spreker de vertegenwoordiger van den minister naar voren. Hij schetste de 51-jarige loopbaan van den overledene en prees hem om zijn plichtsbetrachting, welke streng was; en voor alles diende schout-bij- nacht Gijzen de marine met hart en ziel. Daarna voerden nog eenige oud-ófficieren het woord; ook werd namens de vrijmetse laarsloge, afd. Arnhem, gesproken met de gebruikelijke ceremoniën. Namens de familie dankte een zoon inzonderheid den vertegen woordiger van den minister voor de laatste eer, den overledene bewezen. Een schat van bloemen dekte het graf. De officier van administratie 2e klasse H. Bakker, dienende bij het vliegkamp „De Kooij" te Willemsoord, is met 12 dezer ont heven van den administratieven dienst bij die inrichting en ter beschikking gesteld. Hij is aldaar vervangen door den id. Ie kl. J. Bouma. De luit. ter zee 2e kl. mar.reserve J. Smith, verblijfhoudende in Ned.-Indië, is aldaar voor onbepaalden tijd in actieven dienst bij de zeemacht geplaatst. Overplaatsingen. Stokers 3e kl. C. Aalberts, C. J. Ardewijn, H. Bakker, F. G. A. Bentelaar, K. Besselsen, M. Best, A. Bestebreurtje, A. R. de Bock, A. Boer, P. Bos, C. G. de Brabander, W. J. Brandt, L. P. Brasser, T. A. de Brauwer, K. L. de Bruin, P_. van Buuren, L. M. Croes, S. Dek ker, J. M. L. Ditmer, A. J. van Dun, P. van Es, P. J. van Etten, A. H. Farla, E. A. T. Filippo, H. E. Fisser, L. P. Groenewegen, J. de Groot, P. S. Groot, J. Gruntjes, H. C. G. J. van Harderwijk, R. W. M. Harkx, K. F. v. der Heide, K. Hendriks, C. Hengstmengel A. J. Hilelb-and, J. v. der Honing, J. Huesken, J. A. Hundersmarck, S. N. Jansen, A. J, de Jong, L. Jongenotter, J. Jonkheid, D. Kar melk D. Klop, L. J. Koedijk, A. P. Koeleman, J. F. Köhler, D. Kok, J. de Korte D. de Kuij- per, W. C. Lageman, S. Lagrouw, H. Lee— ning, A. de Leest, A. vai Leest, G. T. Man- naart, J. v. der Meer, J. v. der Meg, C. Moeke, K. F. L. Morlang, F. Mulder, T. J. Nieuwen- huizen, J. Nooitgedacht, G. van Noord, T. P. R. Ottjes, C. Paauwe, A. H. Philips, J. Phi- lipsen, A. Renée, W. Riel, A. Rietdijk, J. Rijnsburger, A, van Rijswijk, J. S. J. Schell, J. D. v. de Scheur, L. de Schot, J. A. Schou ten, A. Sohier, J. v. de Stouwe, J. Veen, E. J. v. Veenendaal, G. v. de Velde, J. Vellinga, J. Verbiest, J. H. Verhelst, A. Visser, P. de Vries, C. A. J. Wilke, A. de Winter, A. A. Woenings, van Kaz W.oord naar v. Speijk, 1-7-39. Stokers 3e kl. (I.V.) L. A. Bloem. A. J. Jillissen, E. F. N. op 't Einde, J. W. von Maüw, L. A. C. Wolff, C. Boshoven, B. A. L. E. Swartz, F. Munro, D. van Vonno, C. A. Philippo, D. Willems, G. D. v. Leeuwen, J. G. Peters, W. Bergsma, J. C. Bos, H. Meijer, W. Pieter, F. W. Koll, F. Harms, van Kaz. W.oord naar- v. Speijk, 1-7-39. Leerl. geschutm. H. van Empel. J. P. Glas bergen, F. J. Haverman», G. J, Manders, M. Menke, P. A. Palmkoeck, J. v. der Sloot, P. J. Westerweel, van Kaz. W.oord naar v. Speijk, 1-7-39. Leerlingen timmerman G. v .d. Brink, C. Jekel, C. Morsch, D. B. Mous, L. Poerstam- per, P. J. v .d. Velden, W. L. J. Verton, J. Wissink, van Kaz. W.oord naar v. Speijk, 1-7-39. Leerlingen torpmkr. J. v. Beveren, C. W. de Blois, W. Blom, T. J. de Boer, J. K. Boo gaard, J. A. Croon, J. W. Emmerik, H. van Gend, T. Grinwis, R. de Haas, A. Hartink, A. L. Hendrikse, J. L. H. Hermans, P. v. d. Heijden, M. Hoekstra, F. A. d'Hont, P. J. van Hout, W. K. Huizen, G. J. Kesseling W. A. Klomp, T. M. Klunder.C. J. Koopman, P. v. de Korput, A. J. Kuijpers, S. M. W. Maas kant, C. Onderdelinden, J. Oosterhof, W. Oosterveen, P. Porsius, P. Postma, J. C. Pijl, G. M. W. Quekel, M. van Rossum, A. C. de Rotte, J. Schnitz, A. N. Schrijver, C. L. van Tiggelhoven, A. Versnel, F. A. ,e Wolf, van Kaz. W.oord naar Schorpioen, 1-7-39. Leerlingen-vltmkr. (H). W. Binkhorst, H. Bloemen, J. T. Gout, J. F. Hoeksma, J. D. Roodzant, van Kaz. W.oord naar De Kooij, 1-7-39. Leerlingen-monteur H. J. v. der Aar, N. Bastiaanse, J. M. P. de Bie, G. A. den Boer, A. Bogaard, T. Bollemeijer, A. Both, C. A. Broekhuizen, J. de Bruijn, G. H. Delissen, H. Dijkstra, J. M. Gerrets, J. F. Geurdes, B. J. L. Geurtsen, C. Graas, H. Greeve, H. Grimme, C. de Groot, A. Groot, J. Grootveld, H. Hoef man, W. F. H. Hooghiemstra, L. de Jager, W. Kamminga, H. A. Kappert, A. Korving, J. M. Metz, L. L. Meuwese, R. F. Meijer, C. H. Meijers, P. J. Moerkerken, Ml. van Netten, W. F. Noordijk, H. Pennders, J. Post, D. A. Rensenbrink, T. Spiekstra, H. M. Tammer, J. Veenendaal, H. G. Velthuijsen, A. Veraart, D. v. de Wetering, G. Wigmans, D. C. de Winter, L. Zitman, van Kaz. W.oord naar Kaz. A'dam, 1-7-39. JAVANEtV-YORK LIJN. Adrastus, 10 Juni v. New-York. Kota Nopan, 12 Juni te New-York. Kota Tjandi, 11 Juni te Belawan. Troilus, 12 Juni te Singapore. STOOMVAART MIJ. OCEAAN. Dolius, pass. 12 Juni Dungeness. Diomed, 13 Juni v. Singapore. Dolius, 13 Juni te Amsterdam. Menelaus, pass. 12 Juni Gibraltar. Polydorus, 13 Juni v. Belawan. Sarpedon, 11 Juni v. Dairen. ROTTERDAMSCHE LLOYD. Buitenzorg, u., pass. 12 Juni Kaap Bon. Dempo, 13 Juni v. Kopenhagen. Japara, u., pass. 13 Juni Ouessant. Kota Radja, u., pass. 13 Juni Gibraltar. Sibajak, u., 13 Juni v. P. Said. ROTTERDAM—ZUID-AMERIKA LIJN. Algorab, u., 12 Juni te Santos. VEREENIGDE NED SCHEEPVAART MIJ. (HollandOost-Azië Lijn), Arendskerk, 13 Juni v. R'dam. Serooskerk, t„ 12 Juni te Manilla. (HollandAfrika Ljjn). Bloemfontein, t., 13 Juni v. Dar-es-Salaam. Randfontein, u., 13 Juni Vlissingen gep. Springfontein, u., 12 Juni te Mombassa. (HollandBr.-Indië Lijn), Hoogkerk, t., 12 Juni v. Port Said. \ten KON. NED. STOOIMB. MAATSCHAPPIJ. Ajax, 13 Juni te A'dam. Amor, 12 Juni te New-York. Baarn, t., 13 Juni te Antwerpen. Barneveld, 11 Juni v. Balboa. Douro, 12 Juni v. Cristobal. Euterpe, 13 Juni te A'dam. Hebe, 13 Juni v. Palermo. Hercules, 12 Juni te Hamburg. Hermes, 12 Juni v. Tunis. Iris, 13 Juni te A'dam. Nereus, 12 Juni v. Musel. Odysseus, 13 Juni te Gdynia. Perseus, 13 Juni te Kopenhagen. Pygmalion, 13 Juni v. Candia. Saturnus, 12 Juni v. Lissabon. Stuyvesant, 12 Juni v. Paramaribo. Theseus, 13 Juni te Stettin. Titus, pass. 12 Juni Lydd. Van Rensselaer, 26 Juni te New-York. KON. HOLL. LOYD. Salland, 12 Juni te Montevideo. KON PAKETVAAK1 MAATSCHAPP1 Bandjermasin, u., 13 Juni v. Suez. Maetsuycker, 11 Juni te Auckland. Nieuw Zeeland, 12 Juni te Singapore. Rantaupandjang, 11 Juni v. Batavia. Ruys, 11 Juni v. Manilla. Straat Soenda, 9 Juni v. Singapore. Straat Malakka, 12 Juni ter hoogte v. Beira. Tasman, 11 Juni v. Singapore. Tegelberg, 12 Juni te Kaapstad. HOLLAND—AMERIKA LIJN. Breedijk, 10 Juni te New Orleans, Burgerdijk, 11 Juni te Puerto (Mexico). Damsterdijk, 12 Juni te Los Angeles. Delftdijk, 12 Juni v. Londen. Drechtdijk, 10 Juni te San Francisco. Edam, 11 Juni te New-Orleans, Lochmonar, 8 Juni v. vanc. Rotterdam, 12 Juni te New-York. Statendam, 13 Juni v. R'dam. JAVACHINAJAPAN LIJN. Tjinegaa, 12 Juni te Hongkong. Tjibadak, 10 Juni v. Hongkong. SILVER-JAVA PACIFIC LIJN. Hoegh Silverstar, 11 Juni v. Manilla. Manoeran, 12 Juni te Madras. Modjokerto, 12 Juni v. N. Orleans. Salabangka, 10 Juni te Lourenzo Marqués Silvermaple, 12 Juni te Calcutta Silverbelle, 1 Juni v. Belawan. Silverwillow, 12 Juni te Port Natal Soekaboemi, 11 Juni v. Bombay Tosari, 10 Juni v. Colombo. Den Helder, 13 Juni 1939. Aangebracht door korders: Tongen per kg 0.650.60 Slips 0.48—0.38 Schol le soort per kist 6.405.10 Schol 2e soort 3.752.20 Schar 1.60—1.00 Aangebracht door garnalenvisschers Gekookte garnalen per kg 0.16 WIER1NGEN OUDEN VAN DAGENTOCHT. De tocht voor Ouden van Dagen, die eerst was vastgesteld op Vrijdag a.s., zal naar we thans vernemen, plaats hebben Woensdag 21 Juni. PURMEREND, 13 Juni. Gemeentel. Kaasbeurs. Verhandelt 20 par tijen, wegende 94,000 Kg., handel matig, hoogste prijs 17.50. 6 stapels kleine boeren kaas 21, l stapel volvette f 23, 2612 Kg- boter f 1.30—1.37 per kilo. 190 vette koeien 6470 ct, per Kg., matig; 89 geldekoeien f 110—170 per stuk, matig; 800 melkkoeien f 180260 per stuk, matig; 25 stieren 44 —55 ct. per kilo, matig; 30 paarden f 70— 1o0 per stuk, stug; 65 vette kalveren 70— S5 ct. per kilo, stug; 685 nuchtere kalve ren: voor de slacht f 4—11, voor de fok f 12—18 per stuk, matig; 257 vette varkens voor de slacht 4446 ct. per kilo, vlug; 3§ magere varkens f 27—32 per stuk, matig; 361 biggen f 13—17 per stuk, matig; 6&1 schapen f 1622 per stuk, matig! 47 bok ken f 3—11 per stuk, matig; 301 lammeren f 45 per stuk, matig; kipeieren 3.20—3.50, eendeieren 2.45 per 100 stuks, S200 pieP* kuikens 77V2—85 ct. per kilo, 3700 oude kippen en hanen: witte en roode 3542%, blauwe 4045, konijnen 0.301.70 Per stuk, 45 jonge hanen 35421/?., uitzonde- ringsprijs 45, 800 eenden 20—40 ct. p. «tuk, duiven 40 ct. per paar. Coöp. Centrale Eieryeiling. Aanvoer: 90.000 eendeieren 2.55— 90.000 kipeieren f 2.95—3.30. NOORDSCHARWOUDE, 14 Juni 1939. Geen aanvoer. BROEK OP LANGENDIJK, li Juni. Aanvoer: 85.000 Kg. aardappelen: Scbo- sche muizen 4.90-^5.80, drielingen 3 kleine 1.103.40, 1200 bos peen '5.305.80' 985 bos rabarber 4.10—4.70, 260 stuks blW0" kool 11.9014, 2e soort 6.80.

Kranten Regionaal Archief Alkmaar

Heldersche Courant | 1939 | | pagina 4