VIBORG een puinhoop
De geredden
van de „Deo Haag
op Schiphol
Minister Roht erkent
een vergissing
Finnen geven Koivisto prijs
Onze luchtverdediging
paraat
Personenauto gekraakt
Communistische troepen
voor Tsjang Kai Sjek
Het verkeersdrama
bij Eindhoven
DAPPER PADVINDER
ONDERSCHEIDEN
Van prijsopdrijving
vrijgesproken
Vergif in portiek
gevonden
Het voetbalmenu
voor Zondag a*s*
Postvluchten op Indië
VIBORG MET OMGEVING
ONZE POSITIE VERRE VAN SCHITTE
REND, ZEGT MINISTER TANNER.
Een Havas-corespondent, die te Viborg
is geweest, meldt, dat deze stad geheel ver
woest is.
Deze correspondent, die den Spaanschen
burgeroorlog heeft bijgewoond, is van mee
ning. dat de vernielingen te Viborg groo-
ter zijn dan die in de meeste Spaansche ste
den. Eenige historische monumenten staan
nog overeind, doch het grootste deel der
Stad is een puinhoop.
Vooral de luchtaanvallen moeten deze
verwoestingen hebben veroorzaakt.
Bovendien heeft de Russische artillerie de
stad alle nachten gebombardeerd. Alle be
woners zijn vertrokken; in de straten ziet
men nog slechts enkele patrouilles van de
passieve verdediging.
Koivisto voor de Finnen verloren.
Niet gebrek aan manschappen, maar ge
brek aan' munitie heeft den doorslag gege
ven bij de gevechten om Koivisto. De Russen
hebben thans het eiland bezet, hetgeen een
zwaar verlies voor de' Finnen beteekent.
De batterijen van Koivisto hebben de Rus
sische oorlogsschepen op een afstand ge
houden en landingspogingen achter de Man-
nerheimlinie voorkomen. De Russen, die
probeerden een omtrekkende beweging te
maken door over het ijs van de Finsclie Golf
te gaan, werden ook door de kanonnen van
Koivisto verspreid. Zoowel de Russen als de
Finnen hebben hun troepen op de landengte
vergterkt. Tot nu toe is geen enkel bericht
te' Helsinki ontvangen, dat de Russen er er
gens in geslaagd zouden zijn door te drin
gen tot de tweede verdedigingslinie op de
landengte.
Höt kaartje geeft de situatie weer.
„Onze positie verre van schitte
rend".
Minister Tanner heeft tegen den corres
pondent van United Press volgens het Hsb.
verklaard, dat de positie der Finnen op de
andengte .„verre .van schitterend" is.
De vijand heeft aan een zijde zijn front
vooruit kunnen schuiven, zoodat wij ge
dwongen worden onze verdedigingslinie ver
der naar binnen te verplaatsen".
Thans loopt onze linie van Kaislahti over
Ylasommes en Kamara naar Ayrapaa en
vandaar langs het stelsel van waterwegen
van Vuoksi en Taipale naar het Ladoga-
meer.
Na het verlaten van het fort op het eiland
Kojvisto wordt gemeld, dat de Finnen voor
bereidingen treffen voor de evacuatie van
de stad Sakkijaervi, tegenover YViborg aan
den anderen kant van de Wiborgbaai. Dit
beteekent waarschijnlijk alleen een evacua
tie der burgers.-.
De stad is rechtstreeks blootgesteld aan
het bombardement der Russen, die Kojvisto
thans bezetten.
Van de andere fronten berichten beide
partijen dat er niets bijzonders is voorge
vallen.,
Te Helsinki is enkele malen luchtalarm
geweest.
Buitenlandsche hulp komt te
laat,
De Finsche minister van buitenlandsche
zaken. Tanner. heeft in een onderhoud met
Treffend staaltje te Utrecht.
De Nederlandsche luchtverdediging heeft
Maandagavond omstreeks 7 uur 35 bij
l'trecht een treffend staaltje gegeven van
haar paraatheid.
Wié op dat tijdstip buiten was, moest, al
dus de N.R.Ct., wel naar den hemel kijken,
zoo helder fonkelden de sterren aan het fir-
ïanent. Plotseling werd deze rust verstoord
door wel zes of Zeven roode lichtkogels, die
aiarmeerend afstaken tegen het donker
blauw van de lucht. Nog hadden de vurige
kogels hun culminatiepunt niet bereikt, of
van alle kanten staken zoeklichten hun lan
ge vangarmen uit en het duurde maar even,
of drie lichtbundels hielden vast aan een
snijpunt.
Metéén sprong een oranje lichtkogel om
hoog en deed een aanzienlijk aantal batte
rijen het Sticht dreupen. Onderwijl bleven
vele andere zoeklichten het firmament af
zoeken;
De onthutste toeschouwers want wie
deze luchtverdediging voor de eerste maal
zag functionneeren, kwam onder den indruk
waren nog niet bekomen van hun schrik
of reeds dreunde opnieuw het geschut over
de velden, waarna het een na het ander de
groote lichten doofde.
United Press verklaard, dat het Russische
offensief geen vorderingen had kunnen ma
ken, indien de hulp aan Finland een maand
geleden in dezelfde mate was geschonken
als thans.
Finland had gehoopt, dat de woorden
vlugger door daden zouden zijn gevolgd.
Wij hebben eenige materieele hulp ontvan
gen uit bepaalde landen en speciaal uit de
westelijke buurlanden, aldus Tanner, en er
zijn ook vrijwilligers gekomen, maar dat
was niet voldoende en vooral niet vlug ge
noeg.
De Finsche regeering beschouwde de Ver-
eenigde Staten als het best uitgerust om
Finland financieel te helpen, maar zij is te
leurgesteld, dat de Amerikaansche regee
ring het verzoek om een leening behandelt,
alsof wij nog in vredestijd leven.
Wij hebben nog steeds geen bezwaren te
gen vriendschappelijke bemiddeling, van
welke zijde die ook wordt aangeboden. On
ze veiligheid mag echter op geen wijze in ge
vaar worden gebracht, anders behoeft men
geen bemiddeling aan te bieden.
Tanner ging vervolgens meer uitvoerig in
op de wijze, waarop het denkbeeld eener
leening aan Finland in de Ver. Staten is be
handeld. Het schijnt aat men onze situatie
dar niet volkomen beseft.
Ten slotte zeide hij, dat Finland voorna
melijk vliegtuigen, zware artillerie en troe
pen noodig heeft. Helsinki staat in onafge
broken contact met alle bevriende regeerin
gen ter bespoediging van de buitenlandsche
hulp.
Botsing met vrachtwagen on
vermijdelijk. Een doode, een
ernstig gewonde.
Gistermiddag heeft zich op den Utrechtsche-
weg te Zeist, nabij het natuurbad „Mooi
Zeist" een autobotsing voorgedaan, waarbij
een persoon werd gedood en een ander
ernstig gewond.
In de richting de Bilt reden in file een
militaire keukenauto, een personenwagen
en een vrachtauto.
De bestuurder van de militaire auto wilde
linksaf den weg oversteken om een zijweg
in te slaan, doch minderde vaart en wacht
te nog even bij het zien naderen van een
kleine personenauto, die met een snelheid
van omstreeks zeventig K.M. in de richting
Zeist reed.
De achter de militaire auto volgende per
sonen auto hield ook in, maar de vracht
auto zat er zoo dicht achter, dat de be
stuurder op zijn beurt wel remde, maar
naar links den weg op uitweek om een
botsing te vermijden.
Bij het zien naderen van den tegen
ligger wilde de chauffeur het stuur
weer naar rechts omgooien, doch
door de voorafgaande krachtige
beweging, was blijkbaar een stuur-
defect ontstaan. De vrachtauto
bleef zoo links op den weg, zoo
dat - een botsing met den kleinen
wagen niet meer voorkomen kon
worden. Laatstgenoemd 'voertuig
werd totaal vernield, terwijl de
vrachtauto van voren werd inge
drukt.
De bestuurder van de personenauto, de
heer L. J. G. uit Amsterdam, bleek beide
beenen te hebben gebroken, afgezien van
overige lichte blessures. Hij werd nadat
een toevallig passeerend officier van ge
zondheid de eerste hulp had verleend,
naar de rijksklinieken te Utrecht ver
voerd.
Zijn mede-inzittende, de 20-jarige heer P.
B. A. B., eveneens uit Amsterdam, werd
vermoedelijk door den bumper van de
vrachtauto getroffen en bekwam een hals
slagaderbreuk en een hersenschudding. Dit
slachtoffer werd naar het ziekenhuis te
Zeist overgebracht, doch bleek bij aan
komst aldaar reeds te zijn overeden.
Over de limiet van 24 uur was
met Engeland niet gesproken.
In een gisteravond te Londen ge
publiceerd communiqué wordt ge
zegd, dat de Noorsche minister van
buitenlandsche zaken, Koht, door be
middeling van den Noorschen ge
zant te Londen spontaan tegenover
Halifax heeft toegegeven, dat hij zich
vergiste, toen hij in zijn op Dinsdag
jl. afgelegde verklaring zeide, dat de
Britsche regeering in den vorigen zo
mer had verklaard, dat oorlogssche
pen het recht moesten hebben door
de Noorsche territoriale wateren te
varen, „zonder rekening te houden
met de 21 uurslimiet."
De gezant deelde Halifax mede dat Koht
in zijn verklaring op zijn geheugen was af
gegaan.
In het communiqué wordt voort gezegd,
dat de aandacht van de Britsche regeering
was gevestigd op de door een Noorsch blad
geuite -.meening, dat aan de Dinsdag j.1. door
Koht afgelegde verklaring opzettelijk onvol
doende publiciteit was gegeven. „De feiten
zijn" zoo wordt verklaard, „dat de Britsche
regeering geen stappen heeft gedaan om op
eenigerlei wijze invloed op de bladen te oefe
nen met betrekking tot de aan de verklaring
in te ruimen plaats."
In het Lagerhuis is,; naar de U.P. meldt,
de vraag gesteld of, gezien den grilligen
vorm van de Noorsche kust, de Noorsche
territoriale wateren de kustlijn volgen en
hoever de territoriale wateren van Noorwe
gen zich uitstrekken.
Butler heeft hierop geantwoord dat de
kwestie van de limiet der territoriale wa
teren het onderwerp van vele besprekingen
heeft gevormd, maar dat eigenlijk nooit
een definitief resultaat is bereikt. De Noor
sche regeering heeft, hoewel zij niet afstapt
van het denkbeeld van een vier-mijlszone,
de Britsche regeering medegedeeld, dat zij,
voor den duur van den huidigen oorlog, de
neutraliteitsregels niet zal handhaven op
grooteren afstand dan drie zeemijlen uit de
kust. Butler voegde er nog aan toe dat de
Noorsche territoriale wateren zich dikwijls
ver in zee uitstrekken door de aanwezig
heid van eilandjes voor de kust.
Chineezen melden groote over
winningen.
Naar verluidt is een nieuwe overeenkomst
tot stand gekomen tusschen de Chineesche
regeering en de communistische Chineesche
troepen, welke in het Noordwesten van
China opereeren. De centrale regeering te
Tsjoengking zal volgens deze overeenkomst
de kosten dragen voor twee communistische
legercorpsen van zes divisies, in plaats
van voor één legercorps, zooals tot nu toe
het geval was.
De discipline in deze legercorpsen zal
worden gehandhaafd door een commissa
ris, die van Chineeschen kant zal worden
benoemd. De aan de communistische troe
pen toegewezen sector zou worden vergroot,
maar in de bovenvermelde overeenkomst
is vastgelegd dat de uitoefening van het
burgerlijke gezag in dien sector ook verder
zal geschieden door de centrale regeering
te Tsjoengking.
Chineesche krijgssuccessen.
Zaterdag is, naar het Chineesche tele-
graafagentschap meldt, verwoed gevochten
in de kustprovincie Tsjekiang, waar de
Chineesche troepen na een reeks felle aan
vallen en tegenaanvallen de op ongeveer 70
k.m. ten z.w. van Hangtsjau gelegen stad
Lantsji hebben heroverd.
Aan Japansche zijde sneuvelden naar
schatting meer dan duizend man.
In Zuid-Kwangsi is het nieuwe offensief,
dat de Japanneezen twee dagen geleden in
de buurt v. Nanning hadden ontketend, ge
ëindigd met de verplettering van verscheide
ne vijandelijke colonnes, ondanks den steun
die zij kregen van tanks en zware artille
rie. De Japanneezen verloren in dezen sec
tor meer dan 1.500 dooden en gewonden.
Gewetenloos chauffeur tot een
hall jaar gevangenisstraf ver
oordeeld.
De koopman C. M. van de V. uit Eindho
ven, die op 23 Juli van het vorige jaar on
der invloed van sterken drank op' den
straatweg EindhovenGeldrop een familie
van vijf personen met zijn auto omverreed,
waarbij een meisje werd gedood, is gisteren
door het Bossche gerechtshof veroordeeld
tot een half jaar gevangenisstraf en een
jaar intrekking van het rijbewijs. Dit von
nis overeenkomstig de eisch.
Ynze ontvangt het
Eerekruis voor Moed.
Zilveren
Het Zilveren Eerekruis voor Moed der
padvinders is voor het front van de 34e
Haagsche troep, „Willen is Kunnen", uitge
reikt aan Ynze de Boer, padvinder dezer
groep.
De plechtigheid werd verricht door den
districtscommissaris, den heer A. H. van
Leeuwen, die de omstandigheden schetste,
waaronder Ynze de Boer bij de ondergang
van de „Spaarndam" op 27 November 1939
getracht heeft met gevaar voor eigen leven
dat van de eenige passagiere van het schip,
mevr. Steffens, te redden. Spr. deelde mede,
dat de toekenning van het eerekruis het
resultaat was van een grondig onderzoek
en prees de tegenwoordigheid van geest
en het doorzettingsvermogen van dezen
padvinder, die hierdoor op waardige wijze
de naam van de padvindersbeweging heeft
hooggehouden. Hierop speldde de districts-
comissaris het eeremetaal op de borst van
Ynze de Boer, terwijl de troep een eeresa-
luut maakte.
ff
Ontroerend weerzien van vrouwen
en kinderen. Geheimzinnig pro
jectiel trof het schip.
Met het K.L.M.-vliegtuig „Mees"
dat te 14.15 van het Engelscho
vliegveld Lympne op Schiphol ar
riveerde, zijn 12 van de 13 opva
renden van het Ned. motortank
schip „Den Haag", eigendom van
de Standard American Petroleum
Company in ons land teruggekeerd.
Vele vrouwen en kinderen van
geredden waren op Schiphol aanwe
zig en het werd een ontroerend
weerzien, toen de mannen uit de
cabine stapten.
Aanvankelijk stonden de familieleden op
het terras voor het restaurant, doch toen de
kinderen hun vaders herkenden, vlogen zij,
onder de kreet „vader, vader" over de hek
ken, de geredden in de armen.
Het was een aangrijpend moment, waar
bij zoowel de vrouwen als de mannen hun
tranen den vrijen loop lieten.
Uit het relaas van het ongeluk en de
redding bleek ook wel, dat de zenuwen
van de c'p va renden op een zeer zware
proef zijn gesteld.
Met de aanwezige vertegenwoordigers
van de A.P.C. begaven de terugkeerenden
en hun familieleden zich naar het boven-
restaurant, waar eenige ververschingen
werden gebruikt om iedereen weer tot rust
te doen komen.
De gezagvoerder, kapitein C. Wvj-
ker, bleek de eenige te zijn, die bij
het ongeval kwetsuren heeft opge-
loopen.
De eerste machinist, de heer Verbeek ver
telde," dat hij op het moment, dat de ont
ploffing geschiedde welke het schip tot
zinken bracht, met den kapitein en den
eersten stuurman in de messroom aan het
middagmaal aanzat.
Men voelde een hevige stoot, die de drie
mannen van hun zitplaatsen wierp en te
gelijkertijd hoorde men een slag. Zij spoed
den zich naar boven, waar bleek, dat het
achterschip zinkende was.
Niets bijzonders gezien.
De verhalen van alle opvarenden stem
men hierin overeen, dat men niets bijzon
ders had waargenomen, noch vóór noch n4
de ontploffing. Het schip was. geladen met
olie op den thuisreis, en voer Donderdag 15
Februari te kwart over één circa 140 mijl
ten westen van Quessant. Het weer was
gunstig en de uitkijk heeft noch drijvende
mijnen noch eenig spoor van een duikboot
gezien. Ook bevinden zich op de plaats en
in de omgeving van de plek, waar het on
geval gebeurde, geen mijnenvelden.
Sommige mannen verklaren, dat
zij wel een slag voelden, toen het
schip getroffen werd, doch geen
knal van een explosie hebben ge
hoord. Het schip werd getroffen
door iets dat dwars door de pomp-
kamer in het achterschip sloeg en
een zoo groot gat maakte, dat het
achterschip terstond begon te zin
ken.
Alle 39 opvarenden kwamen zonder pa
niek in de drie sloepen, die gemakkelijk uit
gezet konden worden. In elke sloep was
plaats voor 13 man. In een der sloepen had
den zich 15 man begeven, waarvan 2, de
bootsman Dame en de matroos Schimmel,
later overklommen in de sloep welker op
varenden werden gered.
Bootsman Dame is de eenige geredde, die
niet met de „Mees" is meegekomen, hij is
te Londen aohtergebleven, om daar het
treurige werk te verrichten van identifica
tie van lijken der overige opvarenden, die
eventueel nog mochten aanspoelen.
Schip in tweeën gevouwen.
De drie sloepen bleven op enkele honder
den meters afstand van het wrak. Toen het
achterschip weer wegzonk, kwam het voor
schip met de boeg omhoog, steeds verder
uit het water, totdat het afknapte en om
sloeg, op het achterschip, zoodat het schip
als het ware in tweeën werd gevouwen.
Totdat het donker werd, bleven de sloepen
in elkanders buurt. Het weer werd echter
ruwer en toen de wind feller opstak, knapte
de mast van de sloep, waarin de thans ge
redden zich bevonden af. Toen het bovendien
donker werd, verloor men weldra de beide
andere sloepen uit het oog. Roeiende tracht
te men zooveel mogelijk in Oostelijke rich
ting aan te houden.
De volgende dagen echter raak
ten de mannen steeds meer uitge
put door koude en tengevolge van
het overkomende zeewater waren zij
doornat. Tot overmaat van ramp
raakte toen ook het roer onklaar,
zoodat men zioh met wind en stroom
moest laten meedrijven. Er werd
met behulp van een roeispaan een
klein noodzeil opgezet en zooveel
mogelijk zocht men bescherming te
gen koude en zeewater onder het
groote zeil, dat men had weten te
redden.
Zondagmiddag omstreeks half vijf zag
men een schip naderen. Het bleek een En-
gelsch passagiersschip te zijn, dat zigzag
voeren de sloep nog eerder had opgemerkt
dan de mannen, die onder het zeil lagen.
Het schip gaf een stoot op de fluit, waarop
de Nederlandsche zeelieden zich haastten,
teekeiien van leven te geven. Na een eerste
mislukte poging slaagde het Engelsche
schip er bij de tweede maal in, de sloep
langszij te krijgen en de dertien inzittenden
aan boord te nemen.
Het bleek het Engelsche s.s. „Glenorchy" t
zijn, een bijna nieuw passagiersschip, dat
uit Hongkong voor de eerste maal naar
Engeland kwam. De geredden werden door
bemanning en passagiers met groote harte
lijkheid ontvangen en van al het noodige
vooi-zien. Woensdag 21 Februari j.1. kwam
het schip te Londen aan, waar de mannen
gastvrij werden opgenomen in het Bangor-
hotel.
Natuurlijk waren zij diep onder den in
druk van het vermoedelijke verlies van hun
26 makkers. Reeds te Londen hadden zij
vernomen, dat de beide andere sloepen leeg
zijn aangespoeld en reeds eenige lijken zijn
geidentificeerd.
Maar op dit oogenblik werd dat overstemd
door de vreugde van het weerzien van vrouw
en kinderen..
Op de heenreis arriveerde de Bui
zerd gisteren te Rangoon, terwijl de
Gier en de Pelikaan resp. te Medan
en te Alexandrië landden.
Hooge Raad acht de theorie der
vervangingswaarde terecht toe
gepast.
Aan B. P. M. L. te Dordrecht is voor de
rechtbank aldaar ten laste gelegd, dat hij te.
Dordrecht opzettelijk de prijsoprdrijvingswet
heeft overtreden. L. had den prijs van sok-
kenwol van f0.39 per knot verhoogd tot
f 0.45.
De zaak werd behandeld door den politie
rechter, die een veroordeelend vonnis uit
sprak. In hooger beroep heeft het hof te
's-Gravenhage dit vonnis vernietigd en den
verdachte vrijgesproken.
In deze zaak heeft de advocaat-generaal
bij den Hoogen Raad, mr. Rombach, conclu
sie genomen. Hij achtte de opvatting van het
hof juist. Een prijs verhooging, kan aldus
spr. ook gemotiveerd zijn door gewijzigde
economische omstandigheden. W anneer en
in zoover deze omstandigheden de goederen-
prijzen ongunstig beïnvloeden, niag de -win
kelier met den verhoogden prijs rekening
houden, ook bij zijn bestaanden
voorraad. Een andere opvatting zou on
billijk zijn tegenover den winkelier en in
strijd met het algemeen belang.
Aangezien het naar zijn meening een zui
vere vrijspraak betreft, concludeerde hij tot
niet-ontvankelijkverklaring van het beroep.
De Hooge Raad zal arrest wijzen op 1
April, "ki.
De uit een doktersanto gestolen
Luminal weer terecht.
Een Haagsch medicus deed Vrijdag bij de
politie aangifte, dat uit zijn auto verdwenen
was een pakje, waarin 25 fleschjes Luminal,
elk inhoudende 30 tabletten'. „Luminal" is
een slaapmiddel, maar wanneer het in groo
te hoeveelheden wordt ingenomen, een zwaar
vergif. Aangezien hier van diefstal sprake
was en de tabletten dus waarschijnlijk in
onbevoegde handen waren terecht gekomen,
werd nog denzelfden avond per radio een
waarschuwing uitgezonden. Of deze resul
taat heeft gehad, is uiteraard moeilijk na te
gaan, doch vast staat dat de dief het maar
het beste heeft gevonden zich zoo snel mo
gelijk van het gestolen vergif te ontdoen. Hij
deponeerde het pakket in een portiek in de
Laan, waar 't Zaterdagmiddag door een 11-
jarigen jongen is gevonden. Het knaapje
ging er mee naar het gebouw van een
Haagsch dagblad, vanwaar het pakket met
zijn gevaarlijken inhoud naar het hoofd
bureau van politie is overgebracht*
K. N. V. B.
AFDEELING I:
A: DWS—KFCr VSV—ADO; Haarlem—
Stormvogels, Blauw Wit't Gooi.
B: Alom. VictrixOSV, HRCPurmer-
steijn, HollandiaSucces, WFCWest Fri-
sia; ZaandijkHelder, ZFCAlkm. Boys.
E: Helder 2Oudesluis, Watervogels
HRC 3; BKCHRC 2, SchagenWieringer-
waard.
G: Alkm. Boys 2Uitgeest, BergenAl cm.
Victrix 2, Alcm. Victrix 3—DTS, CSVN.
Niedorp.
AFDEELING II.
A: DFCCVV, RFC—Sparta, HBS—DHC,
XerxesHDVS, FeijenoordVUC.
AFDEELING III:
A: NECGo Ahead, HeraclesEnscKed*
Boys, TubantiaHengelo, EnschedeWage-
ningen, AGOVVQuick,
AFDEELING IV:
A: JulianaEindhoven, PSVLimburgia,
NACMVV, Helmond—Longa, NoadWil
lem II, BWRoermond.
AFDEELING V:
A: Veendam—HSC, Be Quick—Velocitas,
LeeuwardenGVAV, Sneek—WW, Heeren
veenAchilles.
N. H. V. B.
(Voorloopig programma).
1Oudorp 1, Alcm. Vic-
trix 4Koedijk 1, Schoorl 1Vrone 1
Afd. E: HRC 4-Petten 1.
Afd. G: Egmondia 1—Bergen 2, Dirkshorn
ivi laai"r Boys 4—-Oranje Wit h
J M O ,-UH®mJ-SP°rters 2, MOC 1—An-
dijk 2, V CL 1N. Niedorp 2,
T,Afdó K.: ,Hel(ier 5Watervogels 3, BKC 2—
JVC 2, Atlas 2—Helder 4,
Afd. M: Egmondia 3Schoorl 2, Alkmaar
3—Egmondia 2, Vrone 2—Alkm. Boys 5.
1 P:„F1Aev° 1—Sij-bekarspel 2, Hauwept
am d Andijk 3—-Oudendijk 2.
Afd. R: Werkdorp—Nieuwesluis 1—YVie-
nngerwaard 2, Petten 2-St. Maartensvlot-
j ®arslnKerhorn 1—Oudesluis 2.
Adsp J: Alcm. Victrix a—CSV a, Alkmaar
a—Koedijk a.
Adsp. K: DTS aAlcm. Victrix b, Bergen
a aIamondia a, Oudorp aAlcm. Victrix c.
Adsp. L: Vrone a—Alkmaar b, Alkm. Boys
cDirkshorn a.
Adsp. N: Strandvogels a—Oudendijk a,—
Sporters a—Berkhout a;
Adsp. O: HRC a—Helder b, HRC b—Hel-
der a.
kef aSP' P' Helder c~HRC d, HRC c—Win-